Filtrowanie pytań
Wykonywanie prac biurowych
A. p.r.
B. m.a.
C. p.m.
D. m.p.
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dwa podpisy znajdują się na piśmie, to informację o załącznikach umieszcza się
A. pod treścią pisma po lewej stronie
B. pod podpisem umieszczonym po lewej stronie
C. pod treścią pisma po prawej stronie
D. pod podpisem umieszczonym po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Pierwszym etapem obiegu dokumentów jest
A. podział.
B. dekreting.
C. rejestracja.
D. przyjmowanie.
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z Kodeksem pracy, po zakończeniu stosunku zatrudnienia, pracodawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni, dostarczyć
A. świadectwo pracy
B. kartę urlopową
C. zakres obowiązków
D. zaświadczenie o zatrudnieniu
Wykonywanie prac biurowych
Prawidłowy sposób formułowania pism urzędowych polega na
A. stosowaniu skomplikowanych terminów specjalistycznych
B. wielokrotnym powtarzaniu tych samych informacji
C. zwięzłości i jasności przekazu
D. używaniu języka potocznego i emocjonalnego
Wykonywanie prac biurowych
W amerykańskim systemie pisma, na papierze bez nadruku, miejsce na tekst znajduje się
A. w sekcji informacji dodatkowych
B. powyżej tytułu sprawy
C. w sekcji nagłówkowej
D. powyżej podpisu
Wykonywanie prac biurowych
Jak zapisuje się cyfrę 5 w sześciopunktowym piśmie Braille'a?
A. symbol liczby oraz symbol oznaczający literę f
B. symbol oznaczający literę e oraz symbol liczby
C. symbol liczby oraz symbol oznaczający literę e
D. symbol oznaczający literę f oraz symbol liczby
Wykonywanie prac biurowych
Public relations obejmuje promocję
A. wyłącznie marki przedsiębiorstwa
B. całej działalności przedsiębiorstwa
C. wyłącznie towaru firmy
D. działalności handlowej przedsiębiorstwa za granicą
Wykonywanie prac biurowych
We wnętrzu spółki z o.o. zorganizowane spotkanie jej współwłaścicieli, mające na celu zapoznanie obecnych ze sprawozdaniem z działalności zarządu spółki z o.o., to
A. konferencja.
B. spotkanie.
C. zgromadzenie.
D. zjazd.
Wykonywanie prac biurowych
Sekretariat zajmujący się administracyjną i techniczną obsługą kierownika lub jego zastępcy, który występuje w dużych firmach posiadających wydzielone kancelarie ogólne, to sekretariat
A. działowy
B. imprez
C. uniwersalny
D. osobisty
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, minimalna powierzchnia podłogi w biurze, nie zajęta przez sprzęt techniczny i urządzenia, przypadająca na jednego pracownika powinna wynosić
A. 2 m2
B. 4 m2
C. 1 m2
D. 3 m2
Wykonywanie prac biurowych
Wizualizacją relacji pomiędzy jednostkami organizacyjnymi a niezależnymi miejscami pracy jest
A. zarządzenie organizacyjne
B. schemat organizacyjny
C. regulamin organizacyjny
D. instrukcja organizacyjna
Wykonywanie prac biurowych
Jaki czas archiwizuje się arkusz spisu z natury?
A. 10 lat
B. 5 lat
C. 15 lat
D. 1 rok
Wykonywanie prac biurowych
Jakie tytuły zawodowe oraz naukowe można skracać w oficjalnej korespondencji?
A. Rektor, magister, inżynier
B. Doktor, magister, inżynier
C. Profesor, dyrektor, rektor
D. Doktor, rektor, kierownik
Wykonywanie prac biurowych
Dokument, w którym znajduje się tekst "W załączeniu przesyłamy plan remontów, które zamierzamy przeprowadzić w naszej firmie w pierwszym półroczu 2021 roku" jest dokumentem
A. przewodnim
B. sprawozdawczym
C. grzecznościowym
D. handlowym
Wykonywanie prac biurowych
Podstawą efektywnej komunikacji werbalnej jest
A. brak kontaktu wzrokowego z osobą rozmawiającą
B. wyprostowana postawa z podniesioną głową
C. aktywne i skuteczne słuchanie
D. łagodne i przyjazne brzmienie głosu
Wykonywanie prac biurowych
Powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez sprzęt i urządzenia techniczne, przypadająca na każdego z pracowników zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w temacie ogólnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, powinna wynosić
A. 2 m2
B. 5 m2
C. 4 m2
D. 3 m2
Wykonywanie prac biurowych
Na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia trzydniowej konferencji szkoleniowej, należy wysłać do wszystkich jej uczestników pisemną prośbę o przybycie oraz udział w spotkaniu. W tym celu trzeba przygotować dla każdego
A. upoważnienie
B. upomnienie
C. zaświadczenie
D. zaproszenie
Wykonywanie prac biurowych
Jakie oznaczenie ma format papieru o wymiarach zewnętrznych 297 x 420 mm?
A. A3
B. A0
C. A1
D. A2
EKA.06 Pytanie 140
Wykonywanie prac biurowych
Na podstawie fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki zwykłej, zaadresowanej imiennie do kierownika działu administracji.
| Fragment Instrukcji kancelaryjnej | |
| (…) | |
| Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie: | |
| a. | przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania, |
| b. | przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi, |
| c. | paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest obowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności. |
| (…) | |
A. Przekazać przesyłkę adresatowi, nieotwartą i niezaewidencjonowaną.
B. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie otwartą przekazać adresatowi.
C. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie nieotwartą przekazać adresatowi.
D. Przekazać przesyłkę adresatowi, otwartą i niezaewidencjonowaną.
Wykonywanie prac biurowych
Falcerka to urządzenie biurowe, które służy do
A. otwierania różnych rodzajów kopert
B. masowej wysyłki dokumentów
C. składania kartek o różnych wymiarach i gramaturze
D. składania kartek oraz umieszczania ich w kopertach
Wykonywanie prac biurowych
System organizacji przestrzeni biurowej, w którym wszyscy członkowie danej jednostki organizacyjnej znajdują się w jednym pomieszczeniu, które z uwagi na dużą powierzchnię jest podzielone na boksy, określamy jako system
A. rotundowym
B. korytarzowym jednostronnym
C. korytarzowym dwustronnym
D. halowym
Wykonywanie prac biurowych
Public relations wewnętrzne w przedsiębiorstwie jest dedykowane
A. pracownikom.
B. media.
C. nabywcom.
D. partnerom.
Wykonywanie prac biurowych
Jak długo powinno się archiwizować dokumenty klasyfikowane jako B5?
A. 5
B. 15
C. 10
D. 20
Wykonywanie prac biurowych
Jakie działanie powinno zostać podjęte, jeśli dokument biurowy zawiera błąd przed jego wysłaniem?
A. Dokument powinien zostać poprawiony i ponownie sprawdzony
B. Dokument powinien zostać wysłany z adnotacją o błędzie
C. Dokument powinien zostać zniszczony
D. Dokument powinien zostać wysłany bez zmian
Wykonywanie prac biurowych
Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, przesyłając do wybranych klientów e-mailem życzenia z okazji świąt i nowego roku, do których dołączony był bon rabatowy?
A. Publicity
B. Mailing
C. Sponsoring
D. Lobbing
Wykonywanie prac biurowych
Jaki format papieru powinien być użyty do stworzenia jednokartkowego zaproszenia o wymiarach 105 x 148 mm?
A. A3
B. A5
C. A6
D. A4
Wykonywanie prac biurowych
Zarząd firmy polecił pracownikowi, aby sporządził i rozesłał zaproszenia biznesowe w związku z planowanym spotkaniem. Osoby zaproszone powinny je otrzymać
A. trzy dni przed zaplanowanym spotkaniem
B. jeden tydzień przed zaplanowanym spotkaniem
C. przynajmniej miesiąc przed zaplanowanym spotkaniem
D. dwa tygodnie przed zaplanowanym spotkaniem
Wykonywanie prac biurowych
Na stanowisku pracy z monitorem ekranowym należy robić pięciominutowe przerwy
A. dwa razy w ciągu ośmiu godzin pracy
B. po każdej nieprzerwanej godzinie pracy przed komputerem
C. systematycznie co dwie godziny
D. po utworzeniu na komputerze dokumentu składającego się z wielu stron
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty o charakterze informacyjnym, adresowane do wielu odbiorców, które nie wymagają ręcznego podpisu, są oznaczane podpisem wykonanym pieczęcią
A. faksymilową
B. nagłówkową
C. imienną
D. firmową
Wykonywanie prac biurowych
Przygotowanie dokumentu dla klienta powinno się rozpocząć od
A. ustalenia celu i struktury dokumentu
B. zakupu odpowiedniego papieru
C. wyboru kolorystyki nagłówków
D. przygotowania wizytówek
Wykonywanie prac biurowych
Kiedy należy sporządzić protokół z zebrania?
A. Tydzień przed zebraniem
B. Na początku zebrania
C. Dwa tygodnie po zakończeniu zebrania
D. Tuż po zakończeniu zebrania
Wykonywanie prac biurowych
Jakie składniki znajdują się w jednolitym rzeczowym wykazie akt?
A. Numer porządkowy pisma, data wysyłki korespondencji, treść wysłanej korespondencji, numer sprawy
B. Numer porządkowy pisma, data otrzymania korespondencji, treść otrzymanej korespondencji, znak referenta
C. Symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej
D. Znak referenta, symbol jednostki organizacyjnej, symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne z wykazu akt
Wykonywanie prac biurowych
Sekretariaty funkcjonujące w trakcie konferencji, sympozjów oraz wystaw to sekretariaty
A. uniwersalne
B. osobiste
C. działowe
D. imprez
Wykonywanie prac biurowych
Które z poniższych działań jest najważniejsze przy organizacji archiwum zakładowego?
A. Codzienna kontrola temperatury w pomieszczeniu
B. Systematyczne porządkowanie i klasyfikacja dokumentów
C. Zakup nowoczesnych mebli biurowych
D. Utrzymywanie dekoracyjnej roślinności
Wykonywanie prac biurowych
Co nazwane jest pismem informacyjnym?
A. reklamacja
B. list intencyjny
C. wniosek
D. zawiadomienie
Wykonywanie prac biurowych
Jakiej aplikacji należy użyć, aby przedstawić wyniki działalności firmy w formie slajdów?
A. OneNote
B. Word
C. Outlook
D. PowerPoint
Wykonywanie prac biurowych
Spotkanie o charakterze wewnętrznym, które ma miejsce raz lub dwa razy do roku, gdzie podejmowane są wspólne decyzje, takie jak wybór zarządu czy akceptacja rocznego sprawozdania finansowego, nosi nazwę
A. zgromadzenie.
B. zebranie.
C. narada.
D. konferencja.
EKA.06 Pytanie 159
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z ustawą o ochronie danych wrażliwych, dokumenty instytucji publicznych, którym nadano klauzulę "tajne" lub "ściśle tajne", muszą być przechowywane
A. w archiwum zakładowym
B. w kancelarii tajnej
C. w wyspecjalizowanej agencji
D. w sekretariacie
Wykonywanie prac biurowych
Zebranie Rady Gminy, o którym informowani są mieszkańcy i na którym podejmowane są uchwały, to
A. obrady.
B. spotkanie.
C. konferencja.
D. sesja.