Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie prac biurowych

Gdy dwa podpisy znajdują się na piśmie, to informację o załącznikach umieszcza się

A. pod treścią pisma po lewej stronie
B. pod podpisem umieszczonym po lewej stronie
C. pod treścią pisma po prawej stronie
D. pod podpisem umieszczonym po prawej stronie
EKA.06 Pytanie 124
Wykonywanie prac biurowych

Zgodnie z Kodeksem pracy, po zakończeniu stosunku zatrudnienia, pracodawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni, dostarczyć

A. świadectwo pracy
B. kartę urlopową
C. zakres obowiązków
D. zaświadczenie o zatrudnieniu
Wykonywanie prac biurowych

Prawidłowy sposób formułowania pism urzędowych polega na

A. stosowaniu skomplikowanych terminów specjalistycznych
B. wielokrotnym powtarzaniu tych samych informacji
C. zwięzłości i jasności przekazu
D. używaniu języka potocznego i emocjonalnego
EKA.06 Pytanie 127
Wykonywanie prac biurowych

Jak zapisuje się cyfrę 5 w sześciopunktowym piśmie Braille'a?

A. symbol liczby oraz symbol oznaczający literę f
B. symbol oznaczający literę e oraz symbol liczby
C. symbol liczby oraz symbol oznaczający literę e
D. symbol oznaczający literę f oraz symbol liczby
Wykonywanie prac biurowych

We wnętrzu spółki z o.o. zorganizowane spotkanie jej współwłaścicieli, mające na celu zapoznanie obecnych ze sprawozdaniem z działalności zarządu spółki z o.o., to

A. konferencja.
B. spotkanie.
C. zgromadzenie.
D. zjazd.
Wykonywanie prac biurowych

Sekretariat zajmujący się administracyjną i techniczną obsługą kierownika lub jego zastępcy, który występuje w dużych firmach posiadających wydzielone kancelarie ogólne, to sekretariat

A. działowy
B. imprez
C. uniwersalny
D. osobisty
Wykonywanie prac biurowych

Dokument, w którym znajduje się tekst "W załączeniu przesyłamy plan remontów, które zamierzamy przeprowadzić w naszej firmie w pierwszym półroczu 2021 roku" jest dokumentem

A. przewodnim
B. sprawozdawczym
C. grzecznościowym
D. handlowym
Wykonywanie prac biurowych

Powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez sprzęt i urządzenia techniczne, przypadająca na każdego z pracowników zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w temacie ogólnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, powinna wynosić

A. 2 m2
B. 5 m2
C. 4 m2
D. 3 m2
Wykonywanie prac biurowych

Na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia trzydniowej konferencji szkoleniowej, należy wysłać do wszystkich jej uczestników pisemną prośbę o przybycie oraz udział w spotkaniu. W tym celu trzeba przygotować dla każdego

A. upoważnienie
B. upomnienie
C. zaświadczenie
D. zaproszenie
Wykonywanie prac biurowych

Na podstawie fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki zwykłej, zaadresowanej imiennie do kierownika działu administracji.

Fragment Instrukcji kancelaryjnej
(…)
Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie:
a.przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania,
b.przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi,
c.paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest obowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności.
(…)

A. Przekazać przesyłkę adresatowi, nieotwartą i niezaewidencjonowaną.
B. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie otwartą przekazać adresatowi.
C. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie nieotwartą przekazać adresatowi.
D. Przekazać przesyłkę adresatowi, otwartą i niezaewidencjonowaną.
Wykonywanie prac biurowych

Falcerka to urządzenie biurowe, które służy do

A. otwierania różnych rodzajów kopert
B. masowej wysyłki dokumentów
C. składania kartek o różnych wymiarach i gramaturze
D. składania kartek oraz umieszczania ich w kopertach
Wykonywanie prac biurowych

System organizacji przestrzeni biurowej, w którym wszyscy członkowie danej jednostki organizacyjnej znajdują się w jednym pomieszczeniu, które z uwagi na dużą powierzchnię jest podzielone na boksy, określamy jako system

A. rotundowym
B. korytarzowym jednostronnym
C. korytarzowym dwustronnym
D. halowym
Wykonywanie prac biurowych

Jakie działanie powinno zostać podjęte, jeśli dokument biurowy zawiera błąd przed jego wysłaniem?

A. Dokument powinien zostać poprawiony i ponownie sprawdzony
B. Dokument powinien zostać wysłany z adnotacją o błędzie
C. Dokument powinien zostać zniszczony
D. Dokument powinien zostać wysłany bez zmian
Wykonywanie prac biurowych

Zarząd firmy polecił pracownikowi, aby sporządził i rozesłał zaproszenia biznesowe w związku z planowanym spotkaniem. Osoby zaproszone powinny je otrzymać

A. trzy dni przed zaplanowanym spotkaniem
B. jeden tydzień przed zaplanowanym spotkaniem
C. przynajmniej miesiąc przed zaplanowanym spotkaniem
D. dwa tygodnie przed zaplanowanym spotkaniem
Wykonywanie prac biurowych

Na stanowisku pracy z monitorem ekranowym należy robić pięciominutowe przerwy

A. dwa razy w ciągu ośmiu godzin pracy
B. po każdej nieprzerwanej godzinie pracy przed komputerem
C. systematycznie co dwie godziny
D. po utworzeniu na komputerze dokumentu składającego się z wielu stron
Wykonywanie prac biurowych

Jakie składniki znajdują się w jednolitym rzeczowym wykazie akt?

A. Numer porządkowy pisma, data wysyłki korespondencji, treść wysłanej korespondencji, numer sprawy
B. Numer porządkowy pisma, data otrzymania korespondencji, treść otrzymanej korespondencji, znak referenta
C. Symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej
D. Znak referenta, symbol jednostki organizacyjnej, symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne z wykazu akt
EKA.06 Pytanie 158
Wykonywanie prac biurowych

Spotkanie o charakterze wewnętrznym, które ma miejsce raz lub dwa razy do roku, gdzie podejmowane są wspólne decyzje, takie jak wybór zarządu czy akceptacja rocznego sprawozdania finansowego, nosi nazwę

A. zgromadzenie.
B. zebranie.
C. narada.
D. konferencja.