Filtrowanie pytań
Wykonywanie prac biurowych
A. faktura
B. cennik
C. zamówienie
D. kosztorys
EKA.06 Pytanie 122
Wykonywanie prac biurowych
Po zarejestrowaniu przesyłki na formacie papierowym, punkt kancelaryjny umieszcza na pierwszej stronie dokumentu
A. imię i adres odbiorcy
B. dane o nadawcy
C. pieczęć wpływu
D. logo firmy
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dokument podpisują dwie osoby, w którym miejscu umieszcza się informacje dotyczące załączników?
A. pod podpisem umieszczonym po prawej stronie
B. pod podpisem umieszczonym po lewej stronie
C. pod treścią dokumentu po lewej stronie
D. pod treścią dokumentu po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Metoda indukcyjna w tworzeniu treści pism polega na
A. przechodzeniu od ogólnego przedstawienia sprawy do szczegółowych stwierdzeń.
B. przechodzeniu od szczegółowych stwierdzeń do ogólnych.
C. formułowaniu krótkich, jednoznacznych zdań, pojedynczych.
D. stosowaniu w treści pisma znaków specjalnych.
Wykonywanie prac biurowych
W danej jednostce organizacyjnej pismo podpisuje dyrektor oraz główny księgowy. W jaki sposób powinny być umiejscowione podpisy tych osób?
A. Podpis dyrektora oraz głównego księgowego umieszczony pod treścią pisma po prawej stronie
B. Podpisy umieszczone pod treścią pisma: dyrektora po prawej stronie, głównego księgowego po lewej stronie
C. Podpisy umieszczone pod treścią pisma: dyrektora po lewej stronie, głównego księgowego po prawej stronie
D. Podpis dyrektora oraz głównego księgowego umieszczony pod treścią pisma po lewej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Na jednego pracownika pracującego w pomieszczeniu z komputerami powinno przypadać
A. przynajmniej 16 m3 wolnej objętości pomieszczenia i przynajmniej 4 m2 wolnej powierzchni na podłodze
B. minimum 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia i minimum 2 m2 wolnej powierzchni podłogi
C. co najmniej 19 m3 wolnej objętości pomieszczenia i co najmniej 4 m2 wolnej powierzchni na podłodze
D. co najmniej 10 m3 wolnej objętości pomieszczenia i co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni na podłodze
Wykonywanie prac biurowych
Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do drukowania materiałów graficznych o wysokiej jakości w dużym formacie?
A. Ploter
B. Frankownica
C. Kserokopiarka
D. Trymer
Wykonywanie prac biurowych
Funkcja kierowania, która polega na inspirowaniu pracowników do realizacji określonych zadań poprzez zastosowanie różnorodnych motywatorów, to
A. kontrolowanie
B. planowanie
C. organizowanie
D. motywowanie
Wykonywanie prac biurowych
Która z poniższych formuł opisuje jedną z charakterystyk struktury organizacyjnej liniowo-sztabowej?
A. Pracownik ma jednego przełożonego
B. Pracownik podejmuje decyzje samodzielnie
C. Pracownik może być przypisany do zespołu projektowego
D. Pracownik może mieć wielu przełożonych
Wykonywanie prac biurowych
Rodzaj układu tekstu, w którym każda linia zaczyna się od lewego marginesu, bez wcięcia, a różne myśli są oddzielone dodatkowymi odstępami między liniami, to układ
A. blokkowy
B. specjalny
C. angielski
D. a'linea
Wykonywanie prac biurowych
Jaki format pliku jest najczęściej używany do przesyłania dokumentów w formie elektronicznej, zapewniający ich niezmienność i łatwość otwierania?
A. XLSX
B. PPT
C. PDF
D. DOCX
Wykonywanie prac biurowych
W systemie sześciopunktowym Braille'a zestaw punktów [1245] reprezentuje jaką literę?
A. g
B. z
C. n
D. p
Wykonywanie prac biurowych
W oficjalnej korespondencji zwrot uprzejmy "Z poważaniem" powinien być umieszczony
A. w sekcji adresowej dokumentu
B. w elementach uzupełniających dokumentu
C. pod treścią dokumentu po lewej stronie
D. pod treścią dokumentu po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Jakiej funkcji menedżerskiej dotyczy kreowanie przyjaznej atmosfery, która mobilizuje pracowników do realizacji konkretnych zadań?
A. Motywowania
B. Organizowania
C. Planowania
D. Kontrolowania
Wykonywanie prac biurowych
Zebranie Rady Gminy, o którym informowani są mieszkańcy i na którym podejmowane są uchwały, to
A. spotkanie.
B. konferencja.
C. sesja.
D. obrady.
Wykonywanie prac biurowych
Na podstawie zamieszczonego fragmentu preliminarza kosztów ustal całkowity koszt zebrania dla 10 zaproszonych osób.
| Fragment preliminarza kosztów | |
|---|---|
| Rodzaj ponoszonych kosztów | Koszt w zł |
| Wynajęcie sali konferencyjnej | 1 200,00 zł |
| Usługa cateringowa – przerwy kawowe | 25,00 zł/osobę |
| Usługa cateringowa – obiad | 35,00 zł/osobę |
| Materiały biurowe | 30,00 zł/osobę |
A. 2 300,00 zł
B. 2 100,00 zł
C. 2 500,00 zł
D. 1 900,00 zł
Wykonywanie prac biurowych
Akta oznaczone literą A to dokumenty
A. mające znaczenie historyczne, które po upływie ściśle określonego czasu w firmie są przekazywane do archiwum państwowego
B. mające krótką wartość praktyczną, które po pełnym ich wykorzystaniu są przekazywane do makulatury
C. o ograniczonej wartości użytkowej dla organizacji, które po upływie ściśle określonego czasu w firmie trafiają na makulaturę
D. manipulacyjne, które są przechowywane do końca roku kalendarzowego, w którym powstały, a następnie po upływie 6 miesięcy są przekazywane do makulatury
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z Kodeksem spółek handlowych, prawidłowym sposobem zapisu skrótu spółki komandytowo-akcyjnej jest
A. s. ka
B. sp. ka
C. SKA
D. S.K.A.
Wykonywanie prac biurowych
Jakie pismo ma charakter przekonywujący?
A. raport
B. zawiadomienie
C. reklamacja
D. poświadczenie
Wykonywanie prac biurowych
Który z poniższych dokumentów definiuje zasady tworzenia znaku sprawy?
A. Jednolity rzeczowy wykaz akt
B. Instrukcja kancelaryjna
C. Regulamin organizacyjny
D. Instrukcja archiwalna
Wykonywanie prac biurowych
Zbiór zasad dotyczący sposobu zarządzania dokumentami otrzymywanymi przez jednostkę, przechowywanymi w niej oraz wysyłanymi na zewnątrz znajduje się w instrukcji
A. kancelaryjnej
B. inwentaryzacyjnej
C. korespondencyjnej
D. archiwalnej
Wykonywanie prac biurowych
Co nazwane jest pismem informacyjnym?
A. reklamacja
B. list intencyjny
C. zawiadomienie
D. wniosek
Wykonywanie prac biurowych
Zwykły blankiet korespondencyjny formatu A5 w orientacji pionowej oznaczany jest symbolem
A. BZ2
B. BZ3
C. BZ4
D. BZ1
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty poufne, którym przypisano klauzulę "Ściśle tajne", oznaczane są symbolem
A. 0
B. Z
C. 00
D. Pf
Wykonywanie prac biurowych
Na którym miejscu na kopercie powinno się umieścić informacje dotyczące opłaty za przesyłkę?
A. Nadawcy
B. Symbolowym
C. Adresowym
D. Znaczkowym
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty o charakterze informacyjnym, kierowane do licznych odbiorców, które nie wymagają własnoręcznego podpisu, oznaczane są podpisem w postaci pieczęci
A. imienną
B. faksymilową
C. nagłówkową
D. firmową
Wykonywanie prac biurowych
Dokumentem prawnym wewnętrznym danej jednostki organizacyjnej, który podstawia jej funkcjonowanie, jest
A. instrukcja kancelaryjna.
B. schemat organizacyjny.
C. regulamin organizacyjny.
D. statut jednostki.
Wykonywanie prac biurowych
Gdy pracownik kancelarii otworzy kopertę z przychodzącym pismem i upewni się, że nie zostało ono błędnie skierowane, powinien przede wszystkim
A. niezwłocznie przekazać pismo swojemu przełożonemu
B. odcisnąć na piśmie pieczęć wpływu
C. przygotować kopię tego dokumentu
D. ponownie umieścić pismo w kopercie
Wykonywanie prac biurowych
Jednym ze sposobów ochrony danych osobowych przechowywanych w pamięci komputera jest
A. poprawne prowadzenie rejestrów spraw, ewidencji oraz teczek
B. wdrożenie mechanizmu wymuszającego cykliczną zmianę haseł
C. terminowe przesyłanie dokumentów do archiwum zakładowego
D. odpowiedni obieg dokumentów ustalony przez instrukcję kancelaryjną
Wykonywanie prac biurowych
Wszystkie kwestie dotyczące obiegu dokumentów w danej jednostce organizacyjnej są regulowane
A. w instrukcji kancelaryjnej
B. w statucie organizacji
C. w wykazie akt rzeczowych
D. w regulaminie zatrudnienia
Wykonywanie prac biurowych
Wskaż przykładowe dokumenty, które powinny być zbierane w części B akt osobowych pracownika?
A. Kopie świadectw pracy z wcześniejszych miejsc zatrudnienia lub inne dokumenty potwierdzające okresy pracy i kwalifikacje zawodowe
B. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy o pracę z zachowaniem okresu wypowiedzenia oraz wniosek o wydanie świadectwa pracy
C. Podanie o zatrudnienie, list motywacyjny oraz Curriculum Vitae
D. Umowy o pracę, opis obowiązków oraz pisemne potwierdzenie zapoznania się z regulaminem pracy
Wykonywanie prac biurowych
Kancelaria, w której dokumentowane są sprawy, a nie poszczególne dokumenty, funkcjonuje jako system
A. dwudziennikowy
B. jednodziennikowy
C. dziennikowy
D. bezdziennikowy
Wykonywanie prac biurowych
Jak powinno się zaznaczyć wyraz zaczynający się wielką literą w zapisie punktowym systemu Braille'a?
A. przed każdą literą wyrazu
B. przed wyrazem, powtarzając go dwukrotnie
C. przed wyrazem oraz na końcu wyrazu
D. przed wyrazem
Wykonywanie prac biurowych
Dokument, w którym znajduje się tekst "W załączeniu przesyłamy plan remontów, które zamierzamy przeprowadzić w naszej firmie w pierwszym półroczu 2021 roku" jest dokumentem
A. przewodnim
B. handlowym
C. sprawozdawczym
D. grzecznościowym
Wykonywanie prac biurowych
Na spotkanie partnerów firmy pracownik przygotował pokaz multimedialny. Jakie urządzenie będzie kluczowe do zaprezentowania prezentacji?
A. Projektor
B. Dyktafon
C. Kamera
D. Flipchart
Wykonywanie prac biurowych
Zarządzanie oraz kontrolowanie działań działu administracyjnego w placówce egzaminacyjnej wchodzi w skład obowiązków
A. recepcjonisty
B. kierownika działu administracyjnego
C. pracownika biura
D. asystenta ds. kadr
Wykonywanie prac biurowych
Jakiego rodzaju promocji dotyczy aktywność firmy polegająca na zapraszaniu dziennikarzy oraz przedstawicieli lokalnych władz na ceremonię otwarcia nowego oddziału?
A. Public relations
B. Reklama
C. Sprzedaż osobista
D. Promocja sprzedaży
Wykonywanie prac biurowych
Rodzaj pisma, w którym wszystkie składniki: miejsce, data, sygnatura, imię i adres odbiorcy, zwrot grzecznościowy oraz podpis, zaczynają się od lewej krawędzi, to rodzaj
A. a'linea
B. francuskim
C. blokowym
D. amerykańskim
Wykonywanie prac biurowych
Monitor brajlowski, znany jako linijka brajlowska, to urządzenie podłączane do komputera, które umożliwia
A. odczytywanie tekstu drukowanego za pomocą głosu syntetycznego
B. wyświetlanie zawartości ekranu komputera w brajlu
C. zamianę drukowanych tekstów z formy graficznej na tekstową
D. dźwiękowe odczytywanie elementów prezentowanych na ekranie komputera
Wykonywanie prac biurowych
Gdzie umieszczane są numery stron na dokumentach w alfabecie Braille'a?
A. w prawym górnym rogu stron, z przynajmniej 3 kratkami odstępu od tekstu w ostatniej linii tekstu
B. w lewym dolnym rogu stron, z przynajmniej 3 kratkami odstępu od tekstu w ostatniej linii tekstu
C. w prawym dolnym rogu stron, z przynajmniej 3 kratkami odstępu od tekstu w ostatniej linii tekstu
D. w lewym górnym rogu stron, z przynajmniej 3 kratkami odstępu od tekstu w ostatniej linii tekstu