Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

EKA.06 Pytanie 161
Wykonywanie prac biurowych

Współczesnym rodzajem struktury organizacyjnej firmy, zaprojektowanej do prowadzenia różnych projektów, jest struktura

A. liniowo-sztabowa
B. macierzowa
C. liniowa
D. funkcjonalna
Wykonywanie prac biurowych

Akapit w dokumentach zapisanych w systemie brajlowskim, który zaczyna się od wcięcia, formatuje się w sposób taki, że pierwsza linia rozpoczyna się od

A. trzeciego znaku, pozostałe linie - od drugiego
B. piątego znaku, pozostałe linie - od pierwszego
C. piątego znaku, pozostałe linie - od drugiego
D. trzeciego znaku, pozostałe linie - od pierwszego
Wykonywanie prac biurowych

Na podstawie przytoczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki poleconej, zaadresowanej do konkretnego pracownika?

n n nn n nn n nn n n nn n n nn n n nn n n nn n n nn
Fragment instrukcji kancelaryjnej
(…)
VI. Przyjmowanie, otwieranie, sprawdzanie korespondencji wpływającej.
1.Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie:
a.przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania,
b.przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi,
c.paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest zobowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności,
d.pozostałe przesyłki polecone i zwykłe (bez wymienionego imienia i nazwiska w adresie), po ich otwarciu.

A. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie otwartą przekazuje adresatowi.
B. Nie ewidencjonuje przesyłki i nieotwieraną przekazuje adresatowi.
C. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie nieotwieraną przekazuje adresatowi.
D. Nie ewidencjonuje przesyłki i otwartą przekazuje adresatowi.
Wykonywanie prac biurowych

Prawidłowy sposób formułowania pism urzędowych polega na

A. zwięzłości i jasności przekazu
B. używaniu języka potocznego i emocjonalnego
C. stosowaniu skomplikowanych terminów specjalistycznych
D. wielokrotnym powtarzaniu tych samych informacji
EKA.06 Pytanie 169
Wykonywanie prac biurowych

Cyfra "2" w sześciopunktowym systemie Braille'a reprezentowana jest w sposób następujący

A. punkty 3, 4, 5, 6
B. punkty 2, 3, 4, 5
C. symbol liczby i punkty 1, 2
D. symbol liczby i punkty 1, 4
Wykonywanie prac biurowych

W dokumencie zapisanym w systemie brajlowskim formatowanie akapitu, który zaczyna się od wcięcia, polega na tym, że pierwsza linia zaczyna się

A. od pierwszego znaku, a kolejne linie akapitu od szóstego znaku
B. od szóstego znaku, a kolejne linie akapitu od pierwszego znaku
C. od trzeciego znaku, a kolejne linie akapitu od pierwszego znaku
D. od pierwszego znaku, a kolejne linie akapitu od trzeciego znaku
Wykonywanie prac biurowych

Na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia trzydniowej konferencji szkoleniowej, należy wysłać do wszystkich jej uczestników pisemną prośbę o przybycie oraz udział w spotkaniu. W tym celu trzeba przygotować dla każdego

A. zaświadczenie
B. upoważnienie
C. upomnienie
D. zaproszenie
Wykonywanie prac biurowych

Firma pragnie dotrzeć do swoich dotychczasowych klientów z nową propozycją. Która z podanych metod komunikacji będzie najefektywniejsza w dotarciu do tej grupy odbiorców?

A. Reklama w radiu.
B. Kampania mailingowa.
C. Reklama banerowa.
D. Reklama w prasie.
Wykonywanie prac biurowych

W jaki sposób powinny być uporządkowane akta spraw zakończonych wewnątrz teczki aktowej?

A. Według kolejności spisu spraw, poczynając od ostatniego numeru, a w obrębie spraw tematycznie
B. Według kolejności spisu spraw, zaczynając od numeru 1 na górze teczki, a w obrębie spraw tematycznie
C. Według kolejności spisu spraw, zaczynając od ostatniego numeru na górze teczki, a w obrębie spraw chronologicznie
D. Według kolejności spisu spraw, zaczynając od numeru 1 na górze teczki, a w obrębie spraw chronologicznie
EKA.06 Pytanie 175
Wykonywanie prac biurowych

Która z wymienionych struktur organizacyjnych firmy ma charakter tradycyjny?

A. Projektowa
B. Funkcjonalna
C. Macierzowa
D. Dywizjonalna
Wykonywanie prac biurowych

W 2020 roku, jednostka posiadająca komórkę organizacyjną oznaczoną symbolem DKS zarejestrowała sprawę nr 21 w spisie spraw, która w jednolitym wykazie akt została opisana symbolem 134. Jaki jest prawidłowy zapis dotyczący znaku sprawy?

A. DKS.21.134.2020
B. DKS.134.21.2020
C. 2020.134.21.DKS
D. 2020.21.134.DKS
Wykonywanie prac biurowych

Standardowy przebieg zebrania powinien zaczynać się

A. odczytaniem protokołu z minionego zebrania
B. odczytaniem sprawozdania z realizacji uchwał z poprzedniego zebrania
C. wyborem przewodniczącego obrad
D. wyborem komisji regulaminowych
EKA.06 Pytanie 180
Wykonywanie prac biurowych

Fragment opisu działania urządzenia. Zamieszczony tekst opisuje działanie

n n nn
n „Na papierze mikrokapsułkowym wykonuje się wydruk rysunku. Następnie umieszcza się go w urządzeniu emitującym energię, która pochłaniana jest najbardziej przez miejsca pokryte czarną farbą. Pod wpływem dostarczanej energii mikrokapsułki powiększają swoją objętość i w ten sposób uzyskuje się wypukły rysunek."n

A. skanera.
B. drukarki.
C. czytnika.
D. wygrzewarki.
EKA.06 Pytanie 183
Wykonywanie prac biurowych

Podaj przykład dokumentów, które są zbierane w części B akt osobowych pracownika.

A. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o pracę, oświadczenie o rozwiązaniu umowy o pracę oraz kopia wydanego pracownikowi świadectwa pracy
B. Podanie o pracę, list intencyjny oraz Curriculum Vitae
C. Umowa o pracę, zakres obowiązków oraz pisemne potwierdzenie zapoznania się z regulaminem pracy
D. Kopie świadectw pracy z wcześniejszych miejsc zatrudnienia lub innych dokumentów potwierdzających okresy zatrudnienia i kwalifikacje zawodowe
Wykonywanie prac biurowych

Zarząd firmy polecił pracownikowi, aby sporządził i rozesłał zaproszenia biznesowe w związku z planowanym spotkaniem. Osoby zaproszone powinny je otrzymać

A. trzy dni przed zaplanowanym spotkaniem
B. dwa tygodnie przed zaplanowanym spotkaniem
C. jeden tydzień przed zaplanowanym spotkaniem
D. przynajmniej miesiąc przed zaplanowanym spotkaniem
Wykonywanie prac biurowych

W którym z podanych dokumentów kierownik placówki definiuje wszystkie kwestie dotyczące obiegu pism?

A. W instrukcji archiwalnej
B. W jednolitym rzeczowym wykazie akt
C. W instrukcji kancelaryjnej
D. W regulaminie pracy
EKA.06 Pytanie 187
Wykonywanie prac biurowych

Jaka kombinacja punktów w sześciopunktowym piśmie Braille'a odpowiada za znak zapytania?

A. [26]
B. [25]
C. [236]
D. [235]
EKA.06 Pytanie 192
Wykonywanie prac biurowych

Zgodnie z Kodeksem pracy, po zakończeniu zatrudnienia z pracownikiem, z którym nie planuje się nawiązać nowego stosunku pracy, pracodawca ma obowiązek wystawić niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni,

A. zakres obowiązków
B. zaświadczenie o zatrudnieniu
C. świadectwo pracy
D. kartę urlopową
Wykonywanie prac biurowych

Jakie działanie powinno zostać podjęte, jeśli dokument biurowy zawiera błąd przed jego wysłaniem?

A. Dokument powinien zostać wysłany bez zmian
B. Dokument powinien zostać poprawiony i ponownie sprawdzony
C. Dokument powinien zostać zniszczony
D. Dokument powinien zostać wysłany z adnotacją o błędzie
Wykonywanie prac biurowych

Jakie kolejne pozycje zawiera szczegółowy wykaz dokumentów?

A. Symbole komórek organizacyjnych, hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej
B. Hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej, rozwinięcie hasła klasyfikacyjnego
C. Oznaczenie kategorii archiwalnej, symbole komórek organizacyjnych, rozwinięcie hasła klasyfikacyjnego
D. Symbole klasyfikacyjne, hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej, rozwinięcie hasła klasyfikacyjnego
Wykonywanie prac biurowych

Kierownik działu budżetowego i finansowego urzędu gminy przedstawia wójtowi gminy raport dotyczący realizacji planu finansowego. Jaki jest kierunek przepływu informacji w tej sytuacji?

A. Pionowy w dół
B. Równoległy
C. Poziomy
D. Pionowy w górę
Wykonywanie prac biurowych

Zorganizowanie zebrania wymaga na początku

A. wysłania zaproszeń do uczestników
B. ustalenia daty oraz tematu spotkania
C. sporządzenia listy obecności
D. przygotowania dokumentów informacyjnych