Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie prac biurowych

Podaj właściwą sekwencję tworzenia dokumentu według norm biurowych?

A. Projekt dokumentu, czystopis, aprobata
B. Pomysł dokumentu, czystopis, podpis
C. Projekt dokumentu, aprobata, czystopis
D. Pomysł dokumentu, kopia, czystopis
Wykonywanie prac biurowych

Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, który zorganizował seminarium dla przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, aby zaprezentować innowacyjne rozwiązania wdrożone w swoich produktach?

A. Public Relations
B. Promocja sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Sponsoring
Wykonywanie prac biurowych

Gdzie umieszczane są numery stron w dokumentach brajlowskich?

A. w prawym dolnym rogu strony, z co najmniej 3 interliniami pod tekstem
B. w prawym dolnym rogu strony, z co najmniej 3 kratkami odstępu od tekstu, w ostatniej linii tekstu
C. w prawym górnym rogu strony, z co najmniej 3 kratkami odstępu od tekstu, w ostatniej linii tekstu
D. w prawym górnym rogu strony, z co najmniej 3 interliniami nad tekstem
Wykonywanie prac biurowych

Jaką cechę charakteryzuje styl urzędowy w redagowaniu pism?

A. stosowanie emocjonalnych i obrazowych wyrażeń
B. stosowanie terminologii fachowej
C. brak przedstawiania informacji w formie listy
D. zakaz używania skrótów i akronimów
Wykonywanie prac biurowych

W jakim formacie tekstu stosuje się pismo, w którym tekst jest ustawiony do lewego marginesu, odstępy między wierszami wynoszą 1,5, a każda nowa myśl zaczyna się od wcięcia?

A. Amerykańskim
B. Blokowym
C. Niemieckim
D. A linea
EKA.06 Pytanie 210
Wykonywanie prac biurowych

Jakie działanie należy podjąć w pierwszej kolejności przy organizacji zebrania?

A. Wybór osoby odpowiedzialnej za protokół
B. Określenie celu i tematu zebrania
C. Sformułowanie porządku obrad
D. Zarezerwowanie miejsca na konferencję
Wykonywanie prac biurowych

Gdy dokument podpisują dwie osoby, prezes zarządu oraz główny księgowy, to gdzie umieszczony jest podpis?

A. z lewej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z prawej
B. z prawej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z lewej
C. z prawej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
D. z lewej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
Wykonywanie prac biurowych

Termin "sprawa" oraz opis przedmiotu sprawy powinny być zamieszczone w korespondencji służbowej

A. na górze pisma po prawej stronie
B. na dole pisma po lewej stronie
C. pod nadawcą, lecz przed adresatem po lewej stronie
D. pod adresatem, lecz przed treścią pisma po lewej stronie
Wykonywanie prac biurowych

Separator, na podstawie którego korespondencja jest kierowana do wielu odbiorców, powinien znajdować się

A. z prawej strony przed podpisem
B. z lewej strony pod listą załączników
C. z prawej strony pod podpisem
D. z lewej strony przed listą załączników
Wykonywanie prac biurowych

Na podstawie przytoczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki poleconej, zaadresowanej do konkretnego pracownika?

n n nn n nn n nn n n nn n n nn n n nn n n nn n n nn
Fragment instrukcji kancelaryjnej
(…)
VI. Przyjmowanie, otwieranie, sprawdzanie korespondencji wpływającej.
1.Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie:
a.przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania,
b.przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi,
c.paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest zobowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności,
d.pozostałe przesyłki polecone i zwykłe (bez wymienionego imienia i nazwiska w adresie), po ich otwarciu.

A. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie nieotwieraną przekazuje adresatowi.
B. Nie ewidencjonuje przesyłki i otwartą przekazuje adresatowi.
C. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie otwartą przekazuje adresatowi.
D. Nie ewidencjonuje przesyłki i nieotwieraną przekazuje adresatowi.
EKA.06 Pytanie 225
Wykonywanie prac biurowych

Jakiego zwrotu grzecznościowego powinno się użyć, pisząc do rektora uczelni wyższej?

A. Jego Ekscelencja
B. Jego Magnificencja
C. Jego Wielebność
D. Jego Eminencja
Wykonywanie prac biurowych

Aby chronić dane ewidencji księgowej przechowywane w komputerze przed ich utratą, należy

A. jak najczęściej tworzyć kopie danych w nowych plikach
B. regularnie archiwizować dane na wymiennych nośnikach zapasowych
C. wyłączać komputer wyłącznie za pomocą polecenia "wyłącz komputer"
D. chronić dostęp do komputera hasłem
EKA.06 Pytanie 230
Wykonywanie prac biurowych

Jaki typ struktury organizacyjnej w firmie gwarantuje najlepsze działanie jednostki utworzonej do realizacji projektów?

A. Liniowa
B. Funkcjonalna
C. Liniowo-sztabowa
D. Macierzowa
Wykonywanie prac biurowych

Określ właściwą sekwencję wymiany dokumentów między dostawcą a odbiorcą?

A. Oferta, zapytanie o ofertę, potwierdzenie zamówienia, zamówienie, faktura, awizo
B. Oferta, zapytanie o ofertę, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, awizo, faktura
C. Zapytanie o ofertę, oferta, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, faktura, awizo
D. Zapytanie o ofertę, oferta, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, awizo, faktura
Wykonywanie prac biurowych

W przypadku, gdy to samo pismo jest kierowane do wielu odbiorców, jaka informacja powinna znaleźć się w polu adresowym?

A. Do wiadomości, a separator umieszcza się poniżej pola adresowego
B. W grozdzielnika, a separator umieszcza się w informacjach dodatkowych
C. W grozdzielnika, a separator umieszcza się poniżej pola adresowego
D. Do wiadomości, a separator umieszcza się w informacjach dodatkowych
Wykonywanie prac biurowych

Nowe projekty efektywniej powstają w grupach, kierowanych przez lidera, który dąży do budowania atmosfery wzajemnego zaufania, motywuje członków zespołu do współuczestniczenia w podejmowaniu decyzji oraz korzysta z ich uwag i sugestii przed finalizacją decyzji. Opisane podejście lidera definiuje styl zarządzania

A. bierny
B. liberalny
C. autokratyczny
D. demokratyczny
Wykonywanie prac biurowych

W sytuacji, gdy w druku występuje symbol ukośnika, w brajlowskiej wersji tekstu należy użyć znaku brajlowskiego reprezentowanego punktami [256] oraz dodatkowo umieścić ten znak w

A. tablicy znaków specjalnych
B. uwagach dotyczących wersji brajlowskiej
C. informacjach dodatkowych
D. przypisie na dole strony
Wykonywanie prac biurowych

Co powinien zrobić pracownik biurowy, aby odblokować niszczarkę w sytuacji, gdy papier utknął w szczelinie wejściowej?

A. Odłączyć urządzenie od zasilania, a następnie wcisnąć klawisz cofania
B. Odłączyć urządzenie od zasilania, a następnie usunąć papier ze szczeliny wejściowej
C. Wcisnąć klawisz cofania, następnie wyciągnąć papier ze szczeliny wejściowej
D. Wcisnąć klawisz stop, a następnie opróżnić pojemnik
Wykonywanie prac biurowych

Jakie jest направление передачи информации, gdy prezes firmy zleca dyrektorowi ds. zaopatrzenia przygotowanie raportu z zakupionych oraz wydanych do produkcji surowców?

A. Poziomy w lewo
B. Pionowy w górę
C. Poziomy w prawo
D. Pionowy w dół