Filtrowanie pytań
Wykonywanie prac biurowych
A. Projekt dokumentu, czystopis, aprobata
B. Pomysł dokumentu, czystopis, podpis
C. Projekt dokumentu, aprobata, czystopis
D. Pomysł dokumentu, kopia, czystopis
Wykonywanie prac biurowych
Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, który zorganizował seminarium dla przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, aby zaprezentować innowacyjne rozwiązania wdrożone w swoich produktach?
A. Public Relations
B. Promocja sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Sponsoring
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z Kodeksem spółek handlowych, prawidłowym sposobem zapisu skrótu spółki komandytowo-akcyjnej jest
A. s. ka
B. sp. ka
C. S.K.A.
D. SKA
Wykonywanie prac biurowych
Gdzie umieszczane są numery stron w dokumentach brajlowskich?
A. w prawym dolnym rogu strony, z co najmniej 3 interliniami pod tekstem
B. w prawym dolnym rogu strony, z co najmniej 3 kratkami odstępu od tekstu, w ostatniej linii tekstu
C. w prawym górnym rogu strony, z co najmniej 3 kratkami odstępu od tekstu, w ostatniej linii tekstu
D. w prawym górnym rogu strony, z co najmniej 3 interliniami nad tekstem
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z przepisami BHP, minimalna powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez urządzenia i sprzęt techniczny, przypadająca na jednego pracownika, powinna wynosić
A. 1 m2
B. 2 m2
C. 3 m2
D. 4 m2
Wykonywanie prac biurowych
Jaką cechę charakteryzuje styl urzędowy w redagowaniu pism?
A. stosowanie emocjonalnych i obrazowych wyrażeń
B. stosowanie terminologii fachowej
C. brak przedstawiania informacji w formie listy
D. zakaz używania skrótów i akronimów
Wykonywanie prac biurowych
W protokole odbioru należy wskazać nazwy
A. strony przekazującej i odbierającej
B. strony odbierającej oraz prezesa firmy
C. tylko strony przekazującej
D. wyłącznie strony odbierającej
Wykonywanie prac biurowych
Jakie dokumenty w obiegu handlowym są obecne w fazie dostawy towaru?
A. Awizo i faktura
B. Awizo i propozycja
C. Zamówienie oraz faktura
D. Zamówienie oraz awizo
Wykonywanie prac biurowych
W jakim formacie tekstu stosuje się pismo, w którym tekst jest ustawiony do lewego marginesu, odstępy między wierszami wynoszą 1,5, a każda nowa myśl zaczyna się od wcięcia?
A. Amerykańskim
B. Blokowym
C. Niemieckim
D. A linea
Wykonywanie prac biurowych
Jakie działanie należy podjąć w pierwszej kolejności przy organizacji zebrania?
A. Wybór osoby odpowiedzialnej za protokół
B. Określenie celu i tematu zebrania
C. Sformułowanie porządku obrad
D. Zarezerwowanie miejsca na konferencję
Wykonywanie prac biurowych
Dokument noszący tytuł "Zawiadomienie" informujący o zebraniu pracowników danej jednostki organizacyjnej jest dokumentem
A. transakcyjnym
B. przewodnim
C. informacyjnym
D. manipulacyjnym
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dokument podpisują dwie osoby, prezes zarządu oraz główny księgowy, to gdzie umieszczony jest podpis?
A. z lewej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z prawej
B. z prawej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z lewej
C. z prawej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
D. z lewej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
Wykonywanie prac biurowych
W dokumentacji biurowej do oznaczania klauzuli "tajne" używa się symbolu
A. "0"
B. "Z"
C. "Pf"
D. "00"
Wykonywanie prac biurowych
Termin "sprawa" oraz opis przedmiotu sprawy powinny być zamieszczone w korespondencji służbowej
A. na górze pisma po prawej stronie
B. na dole pisma po lewej stronie
C. pod nadawcą, lecz przed adresatem po lewej stronie
D. pod adresatem, lecz przed treścią pisma po lewej stronie
Wykonywanie prac biurowych
W treści wiążącej oferty handlowej powinien być zawarty
A. aktualizacja wcześniejszej oferty
B. kontroferta
C. warunki, jakie powinien spełniać odbiorca oferty
D. termin ważności oferty
Wykonywanie prac biurowych
Separator, na podstawie którego korespondencja jest kierowana do wielu odbiorców, powinien znajdować się
A. z prawej strony przed podpisem
B. z lewej strony pod listą załączników
C. z prawej strony pod podpisem
D. z lewej strony przed listą załączników
Wykonywanie prac biurowych
Aby na piśmie zarejestrować przebieg rozmowy telefonicznej, trzeba przygotować
A. notatkę.
B. raport.
C. protokoł.
D. dokument wstępny.
EKA.06 Pytanie 218
Wykonywanie prac biurowych
Na podstawie przytoczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki poleconej, zaadresowanej do konkretnego pracownika?
| Fragment instrukcji kancelaryjnej | n|
|---|---|
| (…) | n|
| VI. Przyjmowanie, otwieranie, sprawdzanie korespondencji wpływającej. | n|
| 1. | nPracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie: | n
| a. | nprzesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania, | n
| b. | nprzesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi, | n
| c. | npaczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest zobowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności, | n
| d. | npozostałe przesyłki polecone i zwykłe (bez wymienionego imienia i nazwiska w adresie), po ich otwarciu. | n
A. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie nieotwieraną przekazuje adresatowi.
B. Nie ewidencjonuje przesyłki i otwartą przekazuje adresatowi.
C. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie otwartą przekazuje adresatowi.
D. Nie ewidencjonuje przesyłki i nieotwieraną przekazuje adresatowi.
EKA.06 Pytanie 219
Wykonywanie prac biurowych
Jaka jest najważniejsza funkcja sekretariatu w firmie?
A. Zarządzanie dekoracjami wnętrz
B. Monitorowanie czasu pracy wszystkich pracowników
C. Zarządzanie obiegiem dokumentów i korespondencji
D. Organizacja imprez integracyjnych
Wykonywanie prac biurowych
Sposobem na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa w mediach jest
A. konferencja prasowa
B. event integracyjny
C. pokaz produktów
D. spotkanie menedżerów
Wykonywanie prac biurowych
Główne obowiązki pracodawcy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy są zawarte
A. w regulaminie organizacyjnym
B. w układzie zbiorowym pracy
C. w Kodeksie cywilnym
D. w Kodeksie pracy
EKA.06 Pytanie 222
Wykonywanie prac biurowych
Przygotowując wiążącą propozycję handlową, w jej treści należy koniecznie uwzględnić
A. kontrpropozycję
B. termin ważności propozycji
C. aktualizację wcześniejszej propozycji
D. warunki, które powinien spełniać oferent
Wykonywanie prac biurowych
Jakim rozmiarem są opisane koperty, w które bez zbędnej przestrzeni można włożyć złożony na pół arkusz formatu A4, czyli % kartki A4?
A. B4
B. B6
C. C6
D. C4
Wykonywanie prac biurowych
Jakiego rodzaju pismo ma charakter perswazyjny?
A. reklamacja.
B. certyfikat.
C. informacja.
D. raport.
Wykonywanie prac biurowych
Jakiego zwrotu grzecznościowego powinno się użyć, pisząc do rektora uczelni wyższej?
A. Jego Ekscelencja
B. Jego Magnificencja
C. Jego Wielebność
D. Jego Eminencja
Wykonywanie prac biurowych
Na spotkanie, w którym weźmie udział kilka osób pracujących razem nad projektem w metodzie "burza mózgów", należy zorganizować stół w formie
A. dwóch liter L
B. litery U
C. koła
D. litery T
EKA.06 Pytanie 227
Wykonywanie prac biurowych
Koperty otwarte w kancelarii nie powinny być dołączane do
A. załączników, które wpłynęły bez pisma przewodniego.
B. biuletynów i folderów reklamowych
C. dokumentów, które zostały błędnie doręczone lub budzą wątpliwości.
D. dokumentów, w których brakuje nazwiska oraz adresu nadawcy.
Wykonywanie prac biurowych
Który z wewnętrznych dokumentów jest podstawą do określenia zakresu obowiązków dla różnych stanowisk w urzędzie gminnym?
A. Regulamin organizacyjny
B. Zasady archiwizacji
C. Instrukcja do kancelarii
D. Regulamin zatrudnienia
EKA.06 Pytanie 229
Wykonywanie prac biurowych
Aby chronić dane ewidencji księgowej przechowywane w komputerze przed ich utratą, należy
A. jak najczęściej tworzyć kopie danych w nowych plikach
B. regularnie archiwizować dane na wymiennych nośnikach zapasowych
C. wyłączać komputer wyłącznie za pomocą polecenia "wyłącz komputer"
D. chronić dostęp do komputera hasłem
Wykonywanie prac biurowych
Jaki typ struktury organizacyjnej w firmie gwarantuje najlepsze działanie jednostki utworzonej do realizacji projektów?
A. Liniowa
B. Funkcjonalna
C. Liniowo-sztabowa
D. Macierzowa
Wykonywanie prac biurowych
Określ właściwą sekwencję wymiany dokumentów między dostawcą a odbiorcą?
A. Oferta, zapytanie o ofertę, potwierdzenie zamówienia, zamówienie, faktura, awizo
B. Oferta, zapytanie o ofertę, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, awizo, faktura
C. Zapytanie o ofertę, oferta, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, faktura, awizo
D. Zapytanie o ofertę, oferta, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, awizo, faktura
Wykonywanie prac biurowych
W przypadku, gdy to samo pismo jest kierowane do wielu odbiorców, jaka informacja powinna znaleźć się w polu adresowym?
A. Do wiadomości, a separator umieszcza się poniżej pola adresowego
B. W grozdzielnika, a separator umieszcza się w informacjach dodatkowych
C. W grozdzielnika, a separator umieszcza się poniżej pola adresowego
D. Do wiadomości, a separator umieszcza się w informacjach dodatkowych
Wykonywanie prac biurowych
Nowe projekty efektywniej powstają w grupach, kierowanych przez lidera, który dąży do budowania atmosfery wzajemnego zaufania, motywuje członków zespołu do współuczestniczenia w podejmowaniu decyzji oraz korzysta z ich uwag i sugestii przed finalizacją decyzji. Opisane podejście lidera definiuje styl zarządzania
A. bierny
B. liberalny
C. autokratyczny
D. demokratyczny
Wykonywanie prac biurowych
Jakie pismo rejestruje przebieg zebrania oraz podjęte decyzje?
A. Zawiadomienie
B. Notatka
C. Protokół
D. Decyzja
Wykonywanie prac biurowych
Fotel używany przy pracy przy komputerze powinien mieć możliwość regulacji wysokości siedziska w przedziale
A. 200 - 300 mm, mierząc od podnóżka
B. 400 - 500 mm, mierząc od podnóżka
C. 200 - 300 mm, mierząc od podłogi
D. 400 - 500 mm, mierząc od podłogi
Wykonywanie prac biurowych
W sytuacji, gdy w druku występuje symbol ukośnika, w brajlowskiej wersji tekstu należy użyć znaku brajlowskiego reprezentowanego punktami [256] oraz dodatkowo umieścić ten znak w
A. tablicy znaków specjalnych
B. uwagach dotyczących wersji brajlowskiej
C. informacjach dodatkowych
D. przypisie na dole strony
Wykonywanie prac biurowych
Co powinien zrobić pracownik biurowy, aby odblokować niszczarkę w sytuacji, gdy papier utknął w szczelinie wejściowej?
A. Odłączyć urządzenie od zasilania, a następnie wcisnąć klawisz cofania
B. Odłączyć urządzenie od zasilania, a następnie usunąć papier ze szczeliny wejściowej
C. Wcisnąć klawisz cofania, następnie wyciągnąć papier ze szczeliny wejściowej
D. Wcisnąć klawisz stop, a następnie opróżnić pojemnik
Wykonywanie prac biurowych
Jakie jest направление передачи информации, gdy prezes firmy zleca dyrektorowi ds. zaopatrzenia przygotowanie raportu z zakupionych oraz wydanych do produkcji surowców?
A. Poziomy w lewo
B. Pionowy w górę
C. Poziomy w prawo
D. Pionowy w dół
Wykonywanie prac biurowych
Format papieru o rozmiarach 210 mm x 297 mm jest oznaczany symbolem
A. A5
B. A3
C. A6
D. A4
Wykonywanie prac biurowych
Jakie urządzenie powinien wykorzystać pracownik, aby chronić jednostronicowe instrukcje obsługi sprzętu biurowego przed uszkodzeniem?
A. Trymer
B. Termobindownicę
C. Laminator
D. Bindownicę