Filtrowanie pytań
Wykonywanie prac biurowych
A. B
B. BC
C. BE
D. A
Wykonywanie prac biurowych
Jakiego rodzaju klasyfikacji należy użyć przy tworzeniu jednolitego rzeczowego wykazu akt?
A. Przedmiotowy
B. Rzeczowy
C. Dziesiętny
D. Indeksowy
Wykonywanie prac biurowych
Jaka powinna być minimalna powierzchnia podłogi pokoju biurowego, nieobjęta urządzeniami technicznymi i sprzętem, przypadająca na jednego pracownika w metrach kwadratowych?
A. 1 m2
B. 6 m2
C. 2 m2
D. 5 m2
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty kategorii B5, które powstały w 2013 roku, mogą zostać zniszczone najwcześniej w roku
A. 2013
B. 2014
C. 2018
D. 2019
EKA.06 Pytanie 285
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty utajnione, które zostały oznaczone klauzulą "poufne", są sygnalizowane przez
A. Z
B. Pf
C. 00
D. 0
Wykonywanie prac biurowych
Jaki skrót dla stopnia naukowego "doktor inżynier" jest zgodny z zasadami poprawnej polszczyzny?
A. dr inż
B. dr inż.
C. dr. inż
D. dr. inż.
Wykonywanie prac biurowych
Gdzie umieszczane są numery stron w dokumentach brajlowskich?
A. w prawym dolnym rogu strony, z co najmniej 3 kratkami odstępu od tekstu, w ostatniej linii tekstu
B. w prawym górnym rogu strony, z co najmniej 3 interliniami nad tekstem
C. w prawym dolnym rogu strony, z co najmniej 3 interliniami pod tekstem
D. w prawym górnym rogu strony, z co najmniej 3 kratkami odstępu od tekstu, w ostatniej linii tekstu
Wykonywanie prac biurowych
Dokument wewnętrzny organizacji, w którym opisano zasady zarządzania dokumentami wpływającymi do jednostki, przechowywanymi w niej oraz wysyłanymi na zewnątrz to
A. regulamin pracy
B. instrukcja archiwalna
C. instrukcja kancelaryjna
D. regulamin organizacyjny
Wykonywanie prac biurowych
Aby na piśmie zarejestrować przebieg rozmowy telefonicznej, trzeba przygotować
A. raport.
B. protokoł.
C. notatkę.
D. dokument wstępny.
Wykonywanie prac biurowych
Falcerka to urządzenie biurowe, które służy do
A. otwierania różnych rodzajów kopert
B. masowej wysyłki dokumentów
C. składania kartek oraz umieszczania ich w kopertach
D. składania kartek o różnych wymiarach i gramaturze
Wykonywanie prac biurowych
Gdy nad tekstem pisma znajduje się zwrot grzecznościowy zakończony przecinkiem, to odpowiednią treść pisma należy rozpocząć
A. w tym samym wierszu małą literą
B. w tym samym wierszu wielką literą
C. od nowej linii małą literą
D. od nowej linii wielką literą
EKA.06 Pytanie 292
Wykonywanie prac biurowych
Który sposób zapisu daty w dokumencie jest zgodny z aktualnymi zasadami redagowania pism urzędowych?
A. 20.V.2021 r.
B. 20 maj 2021 rok
C. 20 maja 2021 roku
D. 20-V-2021 r.
Wykonywanie prac biurowych
Jakie urządzenie biurowe służy do tworzenia trwałej oraz estetycznej oprawy dla znacznej ilości kartek?
A. bindownica
B. trymer
C. frankownica
D. laminator
EKA.06 Pytanie 294
Wykonywanie prac biurowych
Osoba pracująca w biurze dostała zadanie przygotowania dokumentu, który poinformuje akcjonariuszy firmy o dacie i lokalizacji Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, a także zawiera informacje na temat przebiegu spotkania oraz prośbę o pewne przybycie. Jakie pismo powinien przygotować pracownik biurowy?
A. Ogłoszenie
B. Propozycję
C. Zaproszenie
D. Certyfikat
Wykonywanie prac biurowych
Dokumentem stanowiącym podstawę do przekazania akt do archiwum zakładowego jest
A. sprawozdanie z przekazania akt
B. notatka służbowa
C. spis zdawczo-odbiorczy akt
D. spis dokumentacji niearchiwalnej
Wykonywanie prac biurowych
Na stanowisku pracy z monitorem ekranowym należy robić pięciominutowe przerwy
A. dwa razy w ciągu ośmiu godzin pracy
B. po utworzeniu na komputerze dokumentu składającego się z wielu stron
C. po każdej nieprzerwanej godzinie pracy przed komputerem
D. systematycznie co dwie godziny
Wykonywanie prac biurowych
Jakie jest zadanie narady?
A. wymiana idei oraz doświadczeń
B. przedstawienie i przedyskutowanie aktualnych problemów
C. prezentacja referatów oraz dyskusja
D. omówienie oraz akceptacja raportów
Wykonywanie prac biurowych
W jednostce organizacyjnej przyjmowanie poczty oraz jej sortowanie, rejestrowanie i przekazywanie do odpowiednich stanowisk pracy oraz działów, powinno mieć miejsce
A. w kancelarii
B. w biurze kadr
C. w dziale planowania
D. w dziale fakturowania
Wykonywanie prac biurowych
W jakiej strukturze organizacyjnej firmy znajdują się wyróżnione jednostki specjalistyczne lub pojedyncze miejsca eksperckie, które doradzają na różnych poziomach hierarchii organizacyjnej?
A. Liniowo-sztabowej
B. Liniowej
C. Macierzowej
D. Funkcjonalnej
Wykonywanie prac biurowych
Co powinien zrobić pracownik biurowy, aby odblokować niszczarkę w sytuacji, gdy papier utknął w szczelinie wejściowej?
A. Odłączyć urządzenie od zasilania, a następnie usunąć papier ze szczeliny wejściowej
B. Wcisnąć klawisz cofania, następnie wyciągnąć papier ze szczeliny wejściowej
C. Odłączyć urządzenie od zasilania, a następnie wcisnąć klawisz cofania
D. Wcisnąć klawisz stop, a następnie opróżnić pojemnik
Wykonywanie prac biurowych
Informacjom niejawnych, których nieautoryzowane ujawnienie może wyrządzić znaczną krzywdę dla Rzeczypospolitej Polskiej, w tym m.in. utrudnić realizację obowiązków związanych z ochroną suwerenności lub porządku konstytucyjnego Rzeczypospolitej Polskiej, przypisuje się klauzulę
A. ściśle tajne
B. poufne
C. tajne
D. zastrzeżone
Wykonywanie prac biurowych
Napisana ręcznie uwaga przełożonego na dokumencie, określająca osobę oraz sposób załatwienia sprawy, to
A. segregacja
B. dopisek
C. dekretacja
D. rejestracja
Wykonywanie prac biurowych
Rodzaj blankietu korespondencyjnego, który ma stałe nadruki oraz powiększone pole nagłówkowe, to blankiet typu
A. BU
B. BR
C. BB
D. BZ
Wykonywanie prac biurowych
Jakiego zwrotu grzecznościowego powinno się użyć, pisząc do rektora uczelni wyższej?
A. Jego Eminencja
B. Jego Magnificencja
C. Jego Wielebność
D. Jego Ekscelencja
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty o charakterze informacyjnym, adresowane do wielu odbiorców, które nie wymagają ręcznego podpisu, są oznaczane podpisem wykonanym pieczęcią
A. faksymilową
B. firmową
C. imienną
D. nagłówkową
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty, które po pięciu latach przechowywania w archiwum, powinny zostać poddane przeglądowi przez eksperta, który zdecyduje o ich dalszym przechowywaniu lub zniszczeniu, powinny być oznaczone symbolem
A. B5
B. AS
C. Bc5
D. BES
Wykonywanie prac biurowych
Pierwszym etapem obiegu dokumentów jest
A. podział.
B. rejestracja.
C. dekreting.
D. przyjmowanie.
Wykonywanie prac biurowych
Na wydrukach w alfabecie Braille'a numery stron są umieszczane w
A. lewym dolnym rogu wydruku
B. prawym dolnym rogu wydruku
C. prawym górnym rogu wydruku
D. lewym górnym rogu wydruku
Wykonywanie prac biurowych
Spotkanie wewnętrzne firmy, w którym biorą udział jej współwłaściciele, zwołane w celu przedstawienia uczestnikom sprawozdania z działalności zarządu, to
A. sympozjon
B. kongres
C. zgromadzenie
D. narada
Wykonywanie prac biurowych
Gdzie na przesyłce listowej umieszcza się nazwisko oraz adres nadawcy?
A. w prawym górnym rogu koperty
B. w prawym dolnym rogu koperty
C. w lewym górnym rogu koperty
D. w lewym dolnym rogu koperty
Wykonywanie prac biurowych
Jaki jest kierunek przekazywania informacji w sytuacji, gdy dyrektor ds. zaopatrzenia zleca kierownikowi zaopatrzenia materiałowego przygotowanie raportu dotyczącego zużycia materiałów do produkcji?
A. Pionowy w górę
B. Poziomy w lewo
C. Poziomy w prawo
D. Pionowy w dół
Wykonywanie prac biurowych
Kierownik polecił pracownikowi stworzenie dokumentu, w którym ma być zawarta prośba do zewnętrznej jednostki o przesłanie informacji dotyczących oferowanych produktów oraz ich cen. Pracownik powinien przygotować
A. zapytanie ofertowe
B. ofertę
C. specyfikację
D. zamówienie
Wykonywanie prac biurowych
Zgodnie z przepisami BHP, minimalna powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez urządzenia i sprzęt techniczny, przypadająca na jednego pracownika, powinna wynosić
A. 1 m2
B. 4 m2
C. 2 m2
D. 3 m2
Wykonywanie prac biurowych
Zapis z walnego zebrania sprawozdawczego powinien zawierać
A. informację, kto, gdzie i w jakich okolicznościach dokonał ustaleń, kto i w jakiej roli był obecny, co ustalono oraz jakie komentarze zostały zgłoszone do protokołu
B. określenie, czego dotyczy dokument oraz jaki jest jego okres, w zasadniczej części zapis liczbowy lub opisowy zdarzenia bądź wypadku oraz wnioski
C. datę i miejsce sporządzenia dokumentu, wykaz osób biorących udział w zebraniu, porządek obrad, podjęte uchwały oraz zgłoszone wnioski
D. określenie typu dokumentu oraz przedmiotu kontroli, stwierdzenie braków lub ich obecności i rekomendacje po przeprowadzeniu kontroli
Wykonywanie prac biurowych
W sytuacji, gdy w druku występuje symbol ukośnika, w brajlowskiej wersji tekstu należy użyć znaku brajlowskiego reprezentowanego punktami [256] oraz dodatkowo umieścić ten znak w
A. uwagach dotyczących wersji brajlowskiej
B. przypisie na dole strony
C. tablicy znaków specjalnych
D. informacjach dodatkowych
Wykonywanie prac biurowych
Jakie urządzenie biurowe składa kartki, umieszcza je w kopercie i następnie ją zamyka?
A. kopertownica
B. adresarka
C. frankownica
D. falcerka
Wykonywanie prac biurowych
System organizacji przestrzeni biurowej, w którym wszyscy członkowie danej jednostki organizacyjnej znajdują się w jednym pomieszczeniu, które z uwagi na dużą powierzchnię jest podzielone na boksy, określamy jako system
A. halowym
B. rotundowym
C. korytarzowym jednostronnym
D. korytarzowym dwustronnym
Wykonywanie prac biurowych
Regulamin jednostki organizacyjnej zawiera dane dotyczące między innymi
A. struktury oraz harmonogramu pracy
B. metod przyjmowania oraz wysyłania korespondencji
C. wydawania i niszczenia dokumentacji
D. organizacji organów zarządzających i nadzorczych jednostki
Wykonywanie prac biurowych
Jakim rozmiarem są opisane koperty, w które bez zbędnej przestrzeni można włożyć złożony na pół arkusz formatu A4, czyli % kartki A4?
A. C6
B. C4
C. B6
D. B4
Wykonywanie prac biurowych
Podaj właściwą sekwencję tworzenia dokumentu według norm biurowych?
A. Projekt dokumentu, aprobata, czystopis
B. Pomysł dokumentu, kopia, czystopis
C. Projekt dokumentu, czystopis, aprobata
D. Pomysł dokumentu, czystopis, podpis