Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień
A. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna.
B. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim paśmie częstotliwości.
C. szumów.
D. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna.
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień
Na szynę Aux Pre Fader sygnał pobierany jest
A. po tłumiku i po korekcji.
B. po tłumiku i przed korekcją.
C. przed tłumikiem i po korekcji.
D. przed tłumikiem i przed korekcją.
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień
W celu skierowania sygnału z danego toru na grupę nr 1, gdy w mikserze zastosowano przypisywanieparami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy użyć regulatora panoramy i ustawić go w pozycji
A. dowolnej, gdyż jego położenie nie ma znaczenia.
B. środkowej.
C. skrajnej na lewo.
D. skrajnej na prawo.
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień
Do wysłania sygnału do monitorów na scenie należy użyć wyjścia
A. z gniazda insert.
B. z Aux po tłumiku.
C. z Aux przed tłumikiem.
D. z podgrup.
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień
Monitor zwany Drum Fill ustawia się w pobliżu
A. basisty.
B. wokalisty.
C. perkusisty.
D. gitarzysty.
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień
W celu poprawnego podłączenia gitary basowej z wejściem mikrofonowym miksera oddalonego od scenyo 40 metrów, zastosuje się
A. długi przewód TRS - TRS.
B. spliter mikrofonowy.
C. dodatkowy mikser foniczny.
D. Di-Box.
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień
W terminologii techniki scenicznej, monitor Side Fill to określenie dotyczące
A. dogłośnienia przodu widowni.
B. odsłuchu dla perkusisty.
C. nagłośnienia sceny umieszczonego po jej bokach.
D. monitora podłogowego.
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień
Przy korzystaniu z mikrofonu o charakterystyce superkardioidalnej monitor odsłuchowy ustawia się
A. pod kątem 110 stopni.
B. od spodu mikrofonu.
C. pod kątem 90 stopni.
D. od tyłu mikrofonu.
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień
Moc głośników podawana jest
A. w omach.
B. w watach.
C. w THD.
D. w woltach.
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień
Oznaczenie w specyfikacji wejść typu ¼TS oznacza możliwość zastosowania przewodu z wtykiem
A. XLR
B. duży "Jack"
C. XLR
D. RCA
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień
W instrukcji miksera audio informacje o przebiegu sygnałów znajdują się
A. w spisie treści.
B. w rozdziale dotyczącym sekcji master.
C. w specyfikacji technicznej.
D. w schemacie blokowym.
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS z odłączoną masą może służyć do połączeń pomiędzy
A. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera.
B. mikrofonem i D-Box"em.
C. mikrofonem i mikserem.
D. wyjściem z miksera i procesorem efektów.
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień
Potoczne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku o numerze
A. 1
B. 3
C. 4
D. 2
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień
W mikserze audio wyjście przeznaczone do zapisu sygnału sumy na zewnętrznym rejestratorze to wyjście
A. Rec Out.
B. z wyjść Direct.
C. z gniazd Insert.
D. z grup VCA.
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień
Przewód "gorący" lutuje się we wtyku TRS do styku połączonego z elementem określanym jako
A. Ring.
B. Sleeve.
C. Tip.
D. Shield.
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień
Zwarcie powstanie, gdy połączy się biegun
A. ujemny z ujemnym.
B. dodatni z ujemnym.
C. dodatni z dodatnim.
D. zerowy z zerowym.
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień
Limiter w technice nagłośnieniowej stosuje się
A. do zwiększenia dynamiki werbla.
B. do kompresji sygnałów mowy.
C. do ograniczenia maksymalnego poziomu sygnału na wyjściu miksera.
D. do korekcji nagłośnienia.
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień
Bramka szumów pozwala na
A. redukcję dynamiki.
B. korekcję sygnału "bramkowanego".
C. redukcję przesłuchów.
D. ograniczenie dynamiki.
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień
Kompresor łączy się z pojedynczym torem miksera poprzez
A. wyjścia Aux Post Fader.
B. wyjścia Aux Pre Fader.
C. gniazdo Insert.
D. wyjścia Direct Out.
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień
Dla konferansjera należy zastosować mikrofon
A. przewodowy shotgun.
B. lavalier przewodowy.
C. nagłowny przewodowy.
D. bezprzewodowy do trzymania w ręce.
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień
Sygnał cyfrowy zawierający 8 kanałów audio można przesyłać łączem
A. SPDiF
B. MIDI
C. ADAT
D. AES/EBU
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień
W konsolecie mikserskiej sterowanie poziomem sygnałów za pomocą jednego regulatora, jednocześnie w kilku wybranych kanałach, odbywa się za pomocą
A. grupy matrix.
B. grup VCA.
C. grup audio.
D. mutowania grup.
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień
W celu nagłośnienia kameralnego zespołu wykonującego muzykę klasyczną najlepiej zastosować mikrofony
A. dynamiczne.
B. bezprzewodowe.
C. lavalier.
D. pojemnościowe.
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień
Napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy określane jest jako
A. Di-Box aktywny.
B. zasilacz różnicowy.
C. ładowarka.
D. Phantom.
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień
W celu nagłośnienia dużego bębna w zestawie perkusyjnym najlepiej zastosować mikrofon
A. Shure Beta 52.
B. Neumann U87.
C. Rode NTK.
D. Shure SM 57.
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień
Wartość opóźnienia powtórzenia efektu Delay można dopasować rytmicznie do nagrania z użyciem funkcj
A. Count Meter.
B. Feedback.
C. Tap.
D. BPM.
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień
Czas pogłosu regulowany jest za pomocą regulatora parametru
A. Diffusion.
B. Decay Time.
C. Early Reflection.
D. Feedback.
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień
Ilość powtórzeń efektu Delay reguluje się poprzez zmianę parametr
A. Early Reflection.
B. Feedback.
C. Density.
D. Diffusion.
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień
Niskie częstotliwości można skutecznie usunąć za pomocą filtra
A. szelfowego niskotonowego.
B. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
C. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
D. pasmowoprzepustowego.
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień
Fragment środkowy całego spektrum przenoszonych częstotliwości można usunąć za pomocą filtra
A. dolnoprzepustowego.
B. górnozaporowego.
C. pasmowoprzepustowego.
D. pasmowozaporowego.
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień
Za stopień kompresji odpowiada parametr
A. Gain/MakeUp.
B. Release.
C. Attack.
D. Ratio.
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień
Filtr Side Chain w bramce szumów służy m.in.
A. do korekcji sygnału bramkującego.
B. do korekcji sygnału wyjściowego.
C. do korekcji sygnału bramkowanego.
D. do odwrócenia korekcji sygnału bramkowanego.
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień
Tłumienie sygnału przez filtr n-tego rzędu wynosi
A. n*12 dB na oktawę.
B. n*4 dB na oktawę.
C. n*2 dB na oktawę.
D. n*6 dB na oktawę.
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień
Mając do dyspozycji asystenta na scenie, można skorzystać z jego pomocy w trakcie
A. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla na głównym nagłośnieniu.
B. ustawiania proporcji sygnałów na głównych głośnikach.
C. rozmieszczania monitorów na scenie.
D. ustawiania barwy dźwięku wzmacniacza gitarowego gitarzysty.
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień
Angielski skrót FOH oznacza
A. sceniczne linie monitorowe.
B. linie opóźniające.
C. główne nagłośnienie widowni.
D. linię basową.
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień
High Cut oznacza filtr
A. górnozaporowy.
B. dolnozaporowy.
C. pasmowozaporowy.
D. pasmowoprzepustowy.
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień
Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu oznacz
A. wyłączenie zasilania urządzenia.
B. wyłączenie urządzenia.
C. włączenie stanu uśpienia urządzenia.
D. ominięcie układu obróbki sygnału.
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień
Co oznacza określenie Phantom?
A. Zasilanie dla DI-Box"ów pasywnych.
B. Zasilanie napięciem stałym urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego.
C. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych.
D. Zasilanie napięciem zmiennym urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego.
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień
Rozwinięcie skrótu DI-Box to
A. Direct Insert Box.
B. Direct Box.
C. Directional Inject Box.
D. Discrete Inject Box.
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień
Co oznacza określenie PFL?
A. Odsłuch po tłumiku.
B. Odsłuch Solo szyny Aux.
C. Odsłuch przed tłumikiem.
D. Odsłuch Solo szyny Master.