Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?

A. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
B. Bezpośrednio do złącza Line TRS
C. Do złącza AUX IN
D. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień

Możliwość sprawdzenia ciągłości przewodu w cewce głośnika można uzyskać dzięki

A. woltomirowi
B. omomierzowi
C. watomirowi
D. amperomierzowi
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień

Jakie znaczenie ma termin Phantom?

A. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
B. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
C. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
D. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień

Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany

A. po tłumiku i po korekcji
B. przed tłumikiem i przed korekcją
C. przed tłumikiem i po korekcji
D. po tłumiku i przed korekcją
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień

Sygnał cyfrowy z 8 kanałami audio można przesyłać za pomocą łączności

A. AES/EBU
B. ADAT
C. MIDI
D. SPDiF
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień

Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do

A. rejestrowania dźwięków z publiczności
B. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
C. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie
D. skalibrowania systemu elektroakustycznego
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień

Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra

A. górnozaporowego
B. pasmowoprzepustowego
C. pasmowozaporowego
D. dolnoprzepustowego
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień

Aby nagłośnić zespół kameralny grający muzykę klasyczną, najodpowiedniejsze będą mikrofony

A. bezprzewodowe
B. lavalier
C. pojemnościowe
D. dynamiczne
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień

Jaką wartość dobroci ma filtr pasmowy o częstotliwości środkowej 1 kHz i szerokości pasma 100 Hz?

A. 0,1
B. 1
C. 100
D. 10
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień

Jaką maksymalną wartość skuteczną mocy elektrycznej może mieć linia zasilająca o napięciu skutecznym 230 V oraz zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?

A. 4 350 W
B. 3 050 W
C. 4 550 W
D. 3 450 W
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia

A. z Aux po tłumiku.
B. z Aux przed tłumikiem.
C. z gniazda insert.
D. z podgrup.
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?

A. Zmiana pozycji mikrofonu
B. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
C. Sprawdzenie połączeń kablowych
D. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?

A. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
B. Zwiększyć poziom głośności głośników
C. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
D. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać możliwie jak najpłaskie czoło fali dźwiękowej, należy do systemu nagłośnienia zastosować zestawy głośnikowe

A. nisko-impedancyjne
B. w obudowie zamkniętej
C. wyrównane liniowo
D. rodzaju bass reflex
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień

Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj

A. Tap
B. Count Meter
C. BPM
D. Feedback
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień

Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?

A. Feedback
B. Density
C. Early Reflection
D. Diffusion
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień

Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas

A. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
B. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
C. rozmieszczania monitorów na scenie
D. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień

Mikrofon Shure SM58 to typ:

A. dynamiczny kierunkowy
B. dynamiczny wszechkierunkowy
C. pojemnościowy wszechkierunkowy
D. pojemnościowy kierunkowy
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień

Które z poniższych oznaczeń odnosi się do gniazda w konsolecie mikserskiej, które standardowo przyjmuje sygnał z zewnętrznego procesora FX?

A. RETURN
B. MAIN
C. SEND
D. REC
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień

Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako

A. Ring
B. Shield
C. Tip
D. Sleeve
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień

Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer

A. 3
B. 1
C. 2
D. 4
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień

Który z podanych wtyków można wykorzystać w symetrycznym kablu audio?

A. TS
B. MIDI
C. TRS
D. RCA
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień

Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować

A. długi kabel TRS - TRS
B. dodatkowy mikser audio
C. Di-Box
D. splitter mikrofonowy
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień

Jakim złączem łączy się kompresor z jednym torem miksera?

A. wyjścia Direct Out
B. wyjścia Aux Post Fader
C. wyjścia Aux Pre Fader
D. gniazdo Insert
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień

Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru

A. Early Reflection
B. Feedback
C. Diffusion
D. Decay Time
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień

W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?

A. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
B. Zwiększając czułość mikrofonów
C. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
D. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień

Kiedy należy użyć kompresora w torze sygnałowym?

A. Aby dodać efekt pogłosu
B. Gdy chcemy zredukować wszystkie sygnały wejściowe
C. Gdy dynamika dźwięku jest zbyt duża
D. Kiedy potrzebne jest zwiększenie wysokich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień

Czym zajmuje się bramka szumów?

A. zmniejszeniem dynamiki
B. zmniejszeniem przesłuchów
C. korekcją sygnału "bramkowanego"
D. ograniczeniem dynamiki
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień

Jaką funkcję pełni gain w mikserze audio?

A. Zmniejsza szum tła
B. Podnosi poziom sygnału wejściowego do odpowiedniego poziomu
C. Zmienia barwę dźwięku
D. Ogranicza poziom sygnału wyjściowego
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień

Filtr Side Chain w bramce szumów jest używany m.in.

A. do poprawy sygnału na wyjściu
B. do modyfikacji sygnału bramkującego
C. do dostosowania sygnału bramkowanego
D. do przywracania korekcji sygnału bramkowanego
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
B. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
C. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
D. nagłośnienia publiczności "z góry"
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień

Parametr odpowiadający za stopień kompresji to

A. Ratio
B. Attack
C. Release
D. Gain/MakeUp
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień

Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki

A. działaniu procesora dynamiki dźwięku
B. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
C. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
D. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień

Jaki parametr w equalizerze odpowiada za zwiększenie lub zmniejszenie określonego pasma częstotliwości?

A. Gain
B. Threshold
C. Attack
D. Q factor
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień

Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny

A. zerowy z zerowym
B. ujemny z ujemnym
C. dodatni z ujemnym
D. dodatni z dodatnim
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień

Który z poniższych systemów audio powinien być niedostrzegalny dla widowni?

A. Frontfill
B. Outfill
C. Infill
D. Drumfill
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. za trybunami, w stronę sceny
B. po bokach trybun
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. po bokach sceny
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień

Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać

A. z dołu mikrofonu
B. pod kątem 90 stopni
C. z tyłu mikrofonu
D. pod kątem 110 stopni
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień

Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?

A. Z boku sceny
B. Na widowni, w osi przed sceną
C. Z tyłu sceny, poza nią
D. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień

Zastosowanie przedwzmacniacza jest konieczne, gdy zachodzi potrzeba podłączenia źródła sygnału o niskiej wartości do wejścia liniowego konsolety

A. prądu
B. rezystancji
C. impedancji
D. napięcia