Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Który z poniższych elementów systemu nagłośnieniowego pełni funkcję przetwarzania sygnału z mikrofonu na sygnał zdatny do dalszej obróbki?

A. Przedwzmacniacz mikrofonowy
B. Kompresor
C. Głośnik
D. Equalizer
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa MS zwykle zakłada użycie

A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej
B. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej i drugiego − kardioidalnego
C. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej oraz drugiego − bezkierunkowego
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
B. dolnym odcięciem granicznym
C. najwyższą wartością impedancji
D. górnym odcięciem granicznym
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień

Jak nazywa się napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy?

A. ładowarka
B. Phantom
C. Di-Box aktywny
D. zasilacz różnicowy
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień

Jaki rodzaj kabla jest najczęściej używany do podłączenia mikrofonu do miksera?

A. Kabel XLR
B. Kabel HDMI (służy do przesyłania sygnałów audio i wideo)
C. Kabel RCA (stosowany głównie w sprzęcie audio-wideo)
D. Kabel USB (używany w mikrofonach cyfrowych)
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień

W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?

A. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
B. Zwiększając czułość mikrofonów
C. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
D. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień

Złącze przeznaczone do szeregowego podłączania urządzeń peryferyjnych w systemie konsolety mikserskiej nazywa się

A. INSERT
B. MAIN
C. AUX
D. LINE IN
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie

A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
D. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień

Jaki zestaw wtyków znajduje się w kablu insertowym?

A. 2 x TRS i 1 x TS
B. 3 x TRS
C. 2 x TS
D. 2 x TS i 1 x TRS
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień

Zastosowanie przedwzmacniacza jest konieczne, gdy zachodzi potrzeba podłączenia źródła sygnału o niskiej wartości do wejścia liniowego konsolety

A. impedancji
B. prądu
C. napięcia
D. rezystancji
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Powyżej 12 sekund
B. Od 3 do 12 sekund
C. Od 1 do 2 sekund
D. Poniżej 1 sekundy
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień

Możliwość sprawdzenia ciągłości przewodu w cewce głośnika można uzyskać dzięki

A. omomierzowi
B. woltomirowi
C. watomirowi
D. amperomierzowi
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień

Czym zajmuje się bramka szumów?

A. zmniejszeniem dynamiki
B. zmniejszeniem przesłuchów
C. korekcją sygnału "bramkowanego"
D. ograniczeniem dynamiki
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień

Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie

A. wokalisty
B. gitarzysty
C. basisty
D. perkusisty
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
B. wyjściem z miksera i procesorem efektów
C. mikrofonem i D-Box'em
D. mikrofonem i mikserem
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień

Parametr odpowiadający za stopień kompresji to

A. Ratio
B. Release
C. Gain/MakeUp
D. Attack
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień

Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera

A. nagłowny przewodowy
B. przewodowy shotgun
C. lavalier przewodowy
D. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień

Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas

A. rozmieszczania monitorów na scenie
B. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
C. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
D. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień

Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje

A. odłączenie zasilania urządzenia
B. ominięcie układu obróbki sygnału
C. aktywację stanu uśpienia urządzenia
D. dezaktywację urządzenia
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień

O ile dB zmniejszy się poziom szumu kwantyzacji, jeśli podczas konwersji A/C zwiększy się rozdzielczość w przetworniku o 1 bit?

A. 9 dB
B. 6 dB
C. 3 dB
D. 12 dB
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień

Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie

A. watomierza
B. analizatora widma
C. amperomierza
D. omomierza
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień

Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?

A. Early Reflection
B. Density
C. Feedback
D. Diffusion
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień

Który z podanych typów głośników jest powszechnie stosowany jako monitor odsłuchowy na scenie?

A. Kopułka
B. Tuba
C. Grono
D. Wedge
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień

Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany

A. po tłumiku i przed korekcją
B. po tłumiku i po korekcji
C. przed tłumikiem i po korekcji
D. przed tłumikiem i przed korekcją
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót DI-Box?

A. Direct Insert Box
B. Discrete Inject Box
C. Directional Inject Box
D. Direct Box
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień

Wskazanie 100 W RMS na etykiecie głośników odnosi się do mocy

A. skutecznej
B. maksymalnej
C. minimalnej
D. średniej
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień

Mikrofon wstęgowy zwykle odznacza się

A. odpornością na wstrząsy
B. charakterystyką ósemkową
C. koniecznością zasilania Phantom
D. charakterystyką kardioidalną
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień

Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru

A. Diffusion
B. Feedback
C. Decay Time
D. Early Reflection
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień

Który z poniżej wymienionych przycisków na przedwzmacniaczu mikrofonowym pozwala na nagłe stłumienie zbyt mocnego sygnału wejściowego?

A. PAD
B. PHASE
C. HPF
D. PHANTOM
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień

Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji

A. skrajnej na lewo
B. centralnej
C. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
D. skrajnej na prawo
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień

Który z poniższych parametrów jest typowy dla kompresora dynamiki sygnału dźwiękowego?

A. DENSITY
B. KNEE
C. REVTIME
D. RATE
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał z mikrofonu na odległość kilkunastu metrów, konieczne jest użycie przewodów

A. symetrycznych
B. wieloparowych
C. wielordzeniowych
D. niesymetrycznych
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień

Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt

A. echo
B. reverb
C. equalizer
D. delay
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień

W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?

A. Głośnikowym
B. Instrumentalnym - gitarowym
C. Procesorowym - do podłączenia kompresora
D. Mikrofonowym
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
B. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
C. nagłośnienia publiczności "z góry"
D. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień

Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?

A. Dodanie efektu delay
B. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
C. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
D. Zmiana charakterystyki mikrofonu
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień

Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon

A. Shure Beta 52
B. Shure SM 57
C. Neumann U87
D. Rode NTK
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień

Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?

A. Redukcja wysokich częstotliwości
B. Podniesienie niskich tonów
C. Zwiększenie głośności mowy
D. Wyrównanie dynamiki sygnału
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień

Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra

A. dolnoprzepustowego
B. pasmowozaporowego
C. górnozaporowego
D. pasmowoprzepustowego
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień

Aby uruchomić funkcję monitorowania sygnału przed tłumikiem w systemie mikserskim, należy skorzystać z przycisku oznaczonego jako

A. SOLO
B. SEL
C. PFL
D. ON