Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Powyżej 12 sekund
B. Od 1 do 2 sekund
C. Od 3 do 12 sekund
D. Poniżej 1 sekundy
Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. przed sceną, w kierunku trybun
B. po bokach trybun
C. po bokach sceny
D. za trybunami, w stronę sceny
Realizacja nagłośnień

Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?

A. Dodanie efektu delay
B. Zmiana charakterystyki mikrofonu
C. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
D. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień

Mikrofon Shure SM58 to typ:

A. pojemnościowy kierunkowy
B. pojemnościowy wszechkierunkowy
C. dynamiczny kierunkowy
D. dynamiczny wszechkierunkowy
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień

W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do

A. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
B. monitora na podłodze
C. odsłuchu dla perkusji
D. dogłośnienia przedniej części widowni
Realizacja nagłośnień

Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje

A. odłączenie zasilania urządzenia
B. ominięcie układu obróbki sygnału
C. dezaktywację urządzenia
D. aktywację stanu uśpienia urządzenia
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. dolnym odcięciem granicznym
B. górnym odcięciem granicznym
C. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
D. najwyższą wartością impedancji
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?

A. Sprawdzenie połączeń kablowych
B. Zmiana pozycji mikrofonu
C. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
D. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników

A. w obudowie zamkniętej
B. typ bass reflex
C. nisko-impedancyjne
D. typ line array
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?

A. linie opóźnienia
B. linie monitorowe na scenie
C. linia basowa
D. główne nagłośnienie dla widowni
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. mikrofonem i D-Box'em
B. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
C. mikrofonem i mikserem
D. wyjściem z miksera i procesorem efektów
Realizacja nagłośnień

Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra

A. pasmowoprzepustowego
B. dolnoprzepustowego
C. górnozaporowego
D. pasmowozaporowego
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień

Który z podanych wtyków można wykorzystać w symetrycznym kablu audio?

A. RCA
B. TRS
C. MIDI
D. TS
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień

Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie

A. wokalisty
B. gitarzysty
C. perkusisty
D. basisty
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień

Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera

A. lavalier przewodowy
B. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
C. przewodowy shotgun
D. nagłowny przewodowy
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień

Jaką funkcję pełni gain w mikserze audio?

A. Zmienia barwę dźwięku
B. Ogranicza poziom sygnału wyjściowego
C. Podnosi poziom sygnału wejściowego do odpowiedniego poziomu
D. Zmniejsza szum tła
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie

A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
B. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
Realizacja nagłośnień

Filtr Low Cut służy do eliminacji

A. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
B. szumów
C. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
D. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienia filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej powinno się zastosować, aby wyeliminować niepożądany rezonans w wąskim zakresie częstotliwości?

A. Niska dobroć, duże tłumienie
B. Wysoka dobroć, duże tłumienie
C. Wysoka dobroć, duże wzmocnienie
D. Niska dobroć, duże wzmocnienie
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
B. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
C. nagłośnienia publiczności "z góry"
D. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych