Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień
A. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
B. Bezpośrednio do złącza Line TRS
C. Do złącza AUX IN
D. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień
Możliwość sprawdzenia ciągłości przewodu w cewce głośnika można uzyskać dzięki
A. woltomirowi
B. omomierzowi
C. watomirowi
D. amperomierzowi
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma termin Phantom?
A. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
B. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
C. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
D. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień
Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany
A. po tłumiku i po korekcji
B. przed tłumikiem i przed korekcją
C. przed tłumikiem i po korekcji
D. po tłumiku i przed korekcją
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień
Sygnał cyfrowy z 8 kanałami audio można przesyłać za pomocą łączności
A. AES/EBU
B. ADAT
C. MIDI
D. SPDiF
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień
Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do
A. rejestrowania dźwięków z publiczności
B. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
C. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie
D. skalibrowania systemu elektroakustycznego
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień
Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra
A. górnozaporowego
B. pasmowoprzepustowego
C. pasmowozaporowego
D. dolnoprzepustowego
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień
Aby nagłośnić zespół kameralny grający muzykę klasyczną, najodpowiedniejsze będą mikrofony
A. bezprzewodowe
B. lavalier
C. pojemnościowe
D. dynamiczne
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień
Jaką wartość dobroci ma filtr pasmowy o częstotliwości środkowej 1 kHz i szerokości pasma 100 Hz?
A. 0,1
B. 1
C. 100
D. 10
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień
Jaką maksymalną wartość skuteczną mocy elektrycznej może mieć linia zasilająca o napięciu skutecznym 230 V oraz zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?
A. 4 350 W
B. 3 050 W
C. 4 550 W
D. 3 450 W
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień
Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia
A. z Aux po tłumiku.
B. z Aux przed tłumikiem.
C. z gniazda insert.
D. z podgrup.
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień
Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?
A. Zmiana pozycji mikrofonu
B. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
C. Sprawdzenie połączeń kablowych
D. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień
Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?
A. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
B. Zwiększyć poziom głośności głośników
C. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
D. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień
Aby uzyskać możliwie jak najpłaskie czoło fali dźwiękowej, należy do systemu nagłośnienia zastosować zestawy głośnikowe
A. nisko-impedancyjne
B. w obudowie zamkniętej
C. wyrównane liniowo
D. rodzaju bass reflex
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień
Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj
A. Tap
B. Count Meter
C. BPM
D. Feedback
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień
Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?
A. Feedback
B. Density
C. Early Reflection
D. Diffusion
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień
Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas
A. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
B. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
C. rozmieszczania monitorów na scenie
D. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień
Mikrofon Shure SM58 to typ:
A. dynamiczny kierunkowy
B. dynamiczny wszechkierunkowy
C. pojemnościowy wszechkierunkowy
D. pojemnościowy kierunkowy
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień
Które z poniższych oznaczeń odnosi się do gniazda w konsolecie mikserskiej, które standardowo przyjmuje sygnał z zewnętrznego procesora FX?
A. RETURN
B. MAIN
C. SEND
D. REC
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień
Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako
A. Ring
B. Shield
C. Tip
D. Sleeve
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień
Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer
A. 3
B. 1
C. 2
D. 4
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień
Który z podanych wtyków można wykorzystać w symetrycznym kablu audio?
A. TS
B. MIDI
C. TRS
D. RCA
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień
Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować
A. długi kabel TRS - TRS
B. dodatkowy mikser audio
C. Di-Box
D. splitter mikrofonowy
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień
Jakim złączem łączy się kompresor z jednym torem miksera?
A. wyjścia Direct Out
B. wyjścia Aux Post Fader
C. wyjścia Aux Pre Fader
D. gniazdo Insert
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień
Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru
A. Early Reflection
B. Feedback
C. Diffusion
D. Decay Time
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień
W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?
A. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
B. Zwiększając czułość mikrofonów
C. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
D. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień
Kiedy należy użyć kompresora w torze sygnałowym?
A. Aby dodać efekt pogłosu
B. Gdy chcemy zredukować wszystkie sygnały wejściowe
C. Gdy dynamika dźwięku jest zbyt duża
D. Kiedy potrzebne jest zwiększenie wysokich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień
Czym zajmuje się bramka szumów?
A. zmniejszeniem dynamiki
B. zmniejszeniem przesłuchów
C. korekcją sygnału "bramkowanego"
D. ograniczeniem dynamiki
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień
Jaką funkcję pełni gain w mikserze audio?
A. Zmniejsza szum tła
B. Podnosi poziom sygnału wejściowego do odpowiedniego poziomu
C. Zmienia barwę dźwięku
D. Ogranicza poziom sygnału wyjściowego
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień
Filtr Side Chain w bramce szumów jest używany m.in.
A. do poprawy sygnału na wyjściu
B. do modyfikacji sygnału bramkującego
C. do dostosowania sygnału bramkowanego
D. do przywracania korekcji sygnału bramkowanego
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień
"Overhead" to termin odnoszący się do
A. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
B. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
C. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
D. nagłośnienia publiczności "z góry"
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień
Parametr odpowiadający za stopień kompresji to
A. Ratio
B. Attack
C. Release
D. Gain/MakeUp
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień
Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki
A. działaniu procesora dynamiki dźwięku
B. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
C. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
D. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień
Jaki parametr w equalizerze odpowiada za zwiększenie lub zmniejszenie określonego pasma częstotliwości?
A. Gain
B. Threshold
C. Attack
D. Q factor
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień
Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny
A. zerowy z zerowym
B. ujemny z ujemnym
C. dodatni z ujemnym
D. dodatni z dodatnim
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych systemów audio powinien być niedostrzegalny dla widowni?
A. Frontfill
B. Outfill
C. Infill
D. Drumfill
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień
W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone
A. za trybunami, w stronę sceny
B. po bokach trybun
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. po bokach sceny
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień
Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać
A. z dołu mikrofonu
B. pod kątem 90 stopni
C. z tyłu mikrofonu
D. pod kątem 110 stopni
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień
Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?
A. Z boku sceny
B. Na widowni, w osi przed sceną
C. Z tyłu sceny, poza nią
D. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień
Zastosowanie przedwzmacniacza jest konieczne, gdy zachodzi potrzeba podłączenia źródła sygnału o niskiej wartości do wejścia liniowego konsolety
A. prądu
B. rezystancji
C. impedancji
D. napięcia