Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień
A. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
B. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
C. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
D. szumów
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień
Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany
A. przed tłumikiem i przed korekcją
B. przed tłumikiem i po korekcji
C. po tłumiku i po korekcji
D. po tłumiku i przed korekcją
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień
Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji
A. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
B. skrajnej na prawo
C. skrajnej na lewo
D. centralnej
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień
Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia
A. z Aux przed tłumikiem.
B. z Aux po tłumiku.
C. z podgrup.
D. z gniazda insert.
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień
Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie
A. wokalisty
B. perkusisty
C. basisty
D. gitarzysty
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień
Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować
A. dodatkowy mikser audio
B. Di-Box
C. splitter mikrofonowy
D. długi kabel TRS - TRS
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień
W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do
A. odsłuchu dla perkusji
B. monitora na podłodze
C. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
D. dogłośnienia przedniej części widowni
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień
Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać
A. z tyłu mikrofonu
B. pod kątem 90 stopni
C. pod kątem 110 stopni
D. z dołu mikrofonu
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień
W jakich jednostkach podawana jest moc głośników?
A. w watach
B. w woltach
C. w omach
D. w THD
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień
Oznaczenie w specyfikacji wejściowej typu ¼TS wskazuje na możliwość użycia przewodu z wtykiem
A. duży "Jack"
B. RCA
C. XLR
D. XLR
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień
Gdzie w instrukcji miksera audio można znaleźć informacje o sygnałach?
A. w wykazie treści
B. w rozdziale odnoszącym się do sekcji master
C. w schemacie blokowym
D. w opisie technicznym
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy
A. wyjściem z miksera i procesorem efektów
B. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
C. mikrofonem i D-Box'em
D. mikrofonem i mikserem
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień
Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer
A. 2
B. 3
C. 4
D. 1
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień
W mikserze audio, wyjście przeznaczone do rejestracji sygnału sumy na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym to wyjście
A. z grup VCA
B. Rec Out
C. z wyjść Direct
D. z gniazd Insert
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień
Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako
A. Ring
B. Shield
C. Tip
D. Sleeve
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień
Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny
A. dodatni z ujemnym
B. dodatni z dodatnim
C. ujemny z ujemnym
D. zerowy z zerowym
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień
Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest
A. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
B. do korekcji dźwięku
C. do kompresji sygnałów głosowych
D. do podniesienia dynamiki werbla
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień
Czym zajmuje się bramka szumów?
A. ograniczeniem dynamiki
B. zmniejszeniem przesłuchów
C. korekcją sygnału "bramkowanego"
D. zmniejszeniem dynamiki
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień
Jakim złączem łączy się kompresor z jednym torem miksera?
A. wyjścia Direct Out
B. wyjścia Aux Pre Fader
C. wyjścia Aux Post Fader
D. gniazdo Insert
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień
Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera
A. przewodowy shotgun
B. lavalier przewodowy
C. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
D. nagłowny przewodowy
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień
Sygnał cyfrowy z 8 kanałami audio można przesyłać za pomocą łączności
A. MIDI
B. SPDiF
C. ADAT
D. AES/EBU
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień
W konsolecie mikserskiej kontrola poziomu sygnałów przy użyciu jednego regulatora, równocześnie w kilku wybranych kanałach, realizowana jest za pomocą
A. mutowania grup
B. grupy matrix
C. grup VCA
D. grup audio
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień
Aby nagłośnić zespół kameralny grający muzykę klasyczną, najodpowiedniejsze będą mikrofony
A. bezprzewodowe
B. pojemnościowe
C. dynamiczne
D. lavalier
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień
Jak nazywa się napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy?
A. Di-Box aktywny
B. Phantom
C. zasilacz różnicowy
D. ładowarka
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień
Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon
A. Shure Beta 52
B. Neumann U87
C. Shure SM 57
D. Rode NTK
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień
Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj
A. Count Meter
B. BPM
C. Tap
D. Feedback
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień
Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru
A. Decay Time
B. Feedback
C. Early Reflection
D. Diffusion
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień
Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?
A. Early Reflection
B. Diffusion
C. Density
D. Feedback
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień
Częstotliwości niskie można efektywnie eliminować przy użyciu filtra
A. pasmowoprzepustowego.
B. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
C. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
D. shelfowego niskotonowego.
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień
Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra
A. górnozaporowego
B. pasmowoprzepustowego
C. pasmowozaporowego
D. dolnoprzepustowego
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień
Parametr odpowiadający za stopień kompresji to
A. Ratio
B. Attack
C. Release
D. Gain/MakeUp
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień
Filtr Side Chain w bramce szumów jest używany m.in.
A. do poprawy sygnału na wyjściu
B. do przywracania korekcji sygnału bramkowanego
C. do dostosowania sygnału bramkowanego
D. do modyfikacji sygnału bramkującego
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień
Stopień tłumienia sygnału przez filtr n-tego rzędu wynosi
A. n*4 dB na oktawę
B. n*6 dB na oktawę
C. n*12 dB na oktawę
D. n*2 dB na oktawę
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień
Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas
A. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
B. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
C. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
D. rozmieszczania monitorów na scenie
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień
Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?
A. główne nagłośnienie dla widowni
B. linia basowa
C. linie opóźnienia
D. linie monitorowe na scenie
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień
High Cut to określenie dla filtru
A. pasmowozaporowego.
B. dolnozaporowego.
C. górnozaporowego.
D. pasmowoprzepustowego.
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień
Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje
A. odłączenie zasilania urządzenia
B. dezaktywację urządzenia
C. ominięcie układu obróbki sygnału
D. aktywację stanu uśpienia urządzenia
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma termin Phantom?
A. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
B. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
C. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
D. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień
Co oznacza skrót DI-Box?
A. Direct Box
B. Directional Inject Box
C. Direct Insert Box
D. Discrete Inject Box
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma skrót PFL?
A. Odsłuch przed tłumikiem
B. Odsłuch po tłumiku
C. Odsłuch Solo szyny Aux
D. Odsłuch Solo szyny Master