Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Powyżej 12 sekund
B. Poniżej 1 sekundy
C. Od 1 do 2 sekund
D. Od 3 do 12 sekund
Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. po bokach trybun
B. przed sceną, w kierunku trybun
C. za trybunami, w stronę sceny
D. po bokach sceny
Realizacja nagłośnień

Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?

A. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
B. Zmiana charakterystyki mikrofonu
C. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
D. Dodanie efektu delay
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień

Mikrofon Shure SM58 to typ:

A. dynamiczny wszechkierunkowy
B. dynamiczny kierunkowy
C. pojemnościowy wszechkierunkowy
D. pojemnościowy kierunkowy
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień

W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do

A. dogłośnienia przedniej części widowni
B. monitora na podłodze
C. odsłuchu dla perkusji
D. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
Realizacja nagłośnień

Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje

A. ominięcie układu obróbki sygnału
B. dezaktywację urządzenia
C. aktywację stanu uśpienia urządzenia
D. odłączenie zasilania urządzenia
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. najwyższą wartością impedancji
B. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
C. górnym odcięciem granicznym
D. dolnym odcięciem granicznym
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?

A. Sprawdzenie połączeń kablowych
B. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
C. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
D. Zmiana pozycji mikrofonu
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników

A. nisko-impedancyjne
B. typ line array
C. w obudowie zamkniętej
D. typ bass reflex
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?

A. linie monitorowe na scenie
B. linia basowa
C. główne nagłośnienie dla widowni
D. linie opóźnienia
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. mikrofonem i mikserem
B. mikrofonem i D-Box'em
C. wyjściem z miksera i procesorem efektów
D. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
Realizacja nagłośnień

Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra

A. pasmowoprzepustowego
B. pasmowozaporowego
C. górnozaporowego
D. dolnoprzepustowego
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień

Który z podanych wtyków można wykorzystać w symetrycznym kablu audio?

A. MIDI
B. RCA
C. TS
D. TRS
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień

Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie

A. wokalisty
B. perkusisty
C. basisty
D. gitarzysty
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień

Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera

A. przewodowy shotgun
B. nagłowny przewodowy
C. lavalier przewodowy
D. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień

Jaką funkcję pełni gain w mikserze audio?

A. Zmniejsza szum tła
B. Zmienia barwę dźwięku
C. Podnosi poziom sygnału wejściowego do odpowiedniego poziomu
D. Ogranicza poziom sygnału wyjściowego
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie

A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
D. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
Realizacja nagłośnień

Filtr Low Cut służy do eliminacji

A. szumów
B. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
C. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
D. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienia filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej powinno się zastosować, aby wyeliminować niepożądany rezonans w wąskim zakresie częstotliwości?

A. Wysoka dobroć, duże tłumienie
B. Wysoka dobroć, duże wzmocnienie
C. Niska dobroć, duże tłumienie
D. Niska dobroć, duże wzmocnienie
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
B. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
C. nagłośnienia publiczności "z góry"
D. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych