Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień
A. LPF
B. HI MID
C. HI
D. LO CUT
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień
Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?
A. Sprawdzenie połączeń kablowych
B. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
C. Zmiana pozycji mikrofonu
D. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień
Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny
A. dodatni z ujemnym
B. dodatni z dodatnim
C. ujemny z ujemnym
D. zerowy z zerowym
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień
Jak nazywa się parametr kompresora, który określa próg jego aktywacji?
A. ATTACK
B. THRESHOLD
C. GAIN
D. RELEASE
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień
Jaką wartość dobroci ma filtr pasmowy o częstotliwości środkowej 1 kHz i szerokości pasma 100 Hz?
A. 100
B. 0,1
C. 1
D. 10
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma termin Phantom?
A. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
B. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
C. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
D. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień
Jaki jest główny cel stosowania procesora dynamiki w miksie?
A. Zmiana charakterystyki częstotliwościowej sygnału
B. Zwiększenie głośności całego miksu
C. Kontrola i dostosowanie dynamiki sygnału
D. Redukcja niepożądanych szumów w miksie
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień
Ile minimum subbasowych głośników tego samego rodzaju jest potrzebnych do stworzenia systemu basowego END FIRE?
A. Pięciu
B. Czterech
C. Trzech
D. Dwóch
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych parametrów jest typowy dla kompresora dynamiki sygnału dźwiękowego?
A. KNEE
B. DENSITY
C. RATE
D. REVTIME
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień
Który z podanych typów głośników jest powszechnie stosowany jako monitor odsłuchowy na scenie?
A. Tuba
B. Grono
C. Wedge
D. Kopułka
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień
Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj
A. Feedback
B. BPM
C. Tap
D. Count Meter
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień
Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako
A. Tip
B. Sleeve
C. Ring
D. Shield
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień
Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować
A. Di-Box
B. dodatkowy mikser audio
C. splitter mikrofonowy
D. długi kabel TRS - TRS
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień
Częstotliwości niskie można efektywnie eliminować przy użyciu filtra
A. pasmowoprzepustowego.
B. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
C. shelfowego niskotonowego.
D. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień
Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?
A. Wzór dookólny (omni-directional)
B. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
C. Wzór kardioidalny
D. Wzór hiperkardioidalny
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień
Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru
A. Early Reflection
B. Decay Time
C. Feedback
D. Diffusion
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień
Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać
A. z dołu mikrofonu
B. z tyłu mikrofonu
C. pod kątem 90 stopni
D. pod kątem 110 stopni
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień
W jakim celu stosuje się filtry górnoprzepustowe w systemach nagłośnieniowych?
A. W celu zmniejszenia impedancji systemu
B. W celu podniesienia dynamiki sygnału
C. W celu eliminacji niskich częstotliwości
D. W celu zwiększenia poziomu wysokich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień
W mikserze audio, wyjście przeznaczone do rejestracji sygnału sumy na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym to wyjście
A. Rec Out
B. z wyjść Direct
C. z gniazd Insert
D. z grup VCA
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień
W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?
A. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
B. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
C. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
D. Zwiększając czułość mikrofonów
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień
Mikrofon wstęgowy zwykle odznacza się
A. koniecznością zasilania Phantom
B. charakterystyką ósemkową
C. odpornością na wstrząsy
D. charakterystyką kardioidalną
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień
Głośniki wykorzystywane w systemach nagłośnienia na koncertach plenerowych, w przeciwieństwie do tych stworzonych do słuchania muzyki w warunkach domowych, charakteryzują się znacznie wyższą
A. efektywnością
B. częstotliwością rezonansową
C. jakością dźwięku
D. impedancją
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień
Który rodzaj systemu nagłośnieniowego jest najczęściej stosowany do nagłaśniania dużych koncertów na otwartej przestrzeni?
A. System stereofoniczny
B. System surround
C. System line array
D. System basowy
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień
Jakie mikrofony będą najbardziej efektywne podczas nagrywania debaty telewizyjnej z udziałem prowadzącego oraz jego gości?
A. Lavalier
B. Handheld
C. Statywowe
D. Kontaktowe
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień
Jaką wielkość należy zwiększyć moc elektryczną dostarczaną do systemu głośnikowego, aby utrzymać ten sam poziom natężenia dźwięku w przestrzeni swobodnej przy podwojeniu odległości punktu pomiarowego od systemu głośnikowego?
A. 4 razy
B. 0,5 raza
C. 2 razy
D. 1,5 raza
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień
Jaką maksymalną wartość skuteczną mocy elektrycznej może mieć linia zasilająca o napięciu skutecznym 230 V oraz zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?
A. 4 550 W
B. 3 450 W
C. 3 050 W
D. 4 350 W
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień
Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji
A. skrajnej na prawo
B. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
C. skrajnej na lewo
D. centralnej
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień
Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się
A. CENTERFILL
B. DOWNFILL
C. SIDEFILL
D. INFILL
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień
W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z
A. górnym odcięciem granicznym
B. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
C. najwyższą wartością impedancji
D. dolnym odcięciem granicznym
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień
Aby uruchomić funkcję monitorowania sygnału przed tłumikiem w systemie mikserskim, należy skorzystać z przycisku oznaczonego jako
A. ON
B. PFL
C. SEL
D. SOLO
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień
Gdzie w instrukcji miksera audio można znaleźć informacje o sygnałach?
A. w rozdziale odnoszącym się do sekcji master
B. w schemacie blokowym
C. w opisie technicznym
D. w wykazie treści
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień
Jakie z przedstawionych złączy, znajdujących się w konsoli mikserskiej, są używane jako typowe wejścia dla sygnałów pochodzących z mikrofonów?
A. RCA
B. BNC
C. TRS
D. XLR
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień
Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do
A. rejestrowania dźwięków z publiczności
B. skalibrowania systemu elektroakustycznego
C. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
D. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień
Który z elementów kontrolnych w mikserze w sekcji EQ służy do redukcji zakresu sygnału audio w pasmach wysokich częstotliwości?
A. HPF
B. HMID
C. LPF
D. LMID
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień
Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia
A. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
B. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
C. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
D. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień
Co oznacza skrót DI-Box?
A. Directional Inject Box
B. Discrete Inject Box
C. Direct Insert Box
D. Direct Box
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień
Które z podanych oznaczeń nie jest związane z procesorem dynamiki w mikserze audio?
A. RATIO
B. PFL
C. COMP
D. GATE
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień
O ile dB zmniejszy się poziom szumu kwantyzacji, jeśli podczas konwersji A/C zwiększy się rozdzielczość w przetworniku o 1 bit?
A. 9 dB
B. 12 dB
C. 6 dB
D. 3 dB
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień
W jakich jednostkach podawana jest moc głośników?
A. w THD
B. w woltach
C. w omach
D. w watach
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień
Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników
A. nisko-impedancyjne
B. typ bass reflex
C. w obudowie zamkniętej
D. typ line array