Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja nagłośnień

Jak należy skonfigurować bezprzewodowy system mikrofonowy, aby uzyskać prawidłowe współdziałanie kilku odbiorników i nadajników równocześnie?

A. Nastroić przynajmniej jeden z odbiorników na częstotliwość inną niż częstotliwości nadajników.
B. Nastroić każdą parę nadajnik-odbiornik na określoną częstotliwość inną niż w pozostałych parach.
C. Nastroić wszystkie na tę samą częstotliwość odbioru i nadawania.
D. Nastroić wszystkie odbiorniki na częstotliwości inne niż częstotliwości nadajników.
AUD.07 Pytanie 405
Realizacja nagłośnień

W konsolce mikserksiej sterowanie poziomem sygnałów za pomocą jednego regulatora, jednocześnie w kilku wybranych kanałach, odbywa się za pomocą

A. grup audio.
B. grupy matrix.
C. mutowania grup.
D. grup VCA.
Realizacja nagłośnień

Typowy zakres działania pojedynczego regulatora bloku EQ pozbawionego regulacji dobroci, w torze konsolty mikserksiej obejmuje

A. jedną oktawę.
B. pięć oktaw.
C. pół oktawy.
D. trzy oktawy.
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
B. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
C. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
D. nagłośnienia publiczności "z góry"
Realizacja nagłośnień

W którym z wymienionych miejsc standardowo umieszczane jest stanowisko realizatora MON, podczas plenerowego koncertu?

A. Bezpośrednio przed sceną, poza widownią.
B. Z tyłu sceny, poza nią.
C. Na widowni w osi przed sceną.
D. Z boku sceny.
AUD.07 Pytanie 417
Realizacja nagłośnień

Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się

A. SIDEFILL
B. CENTERFILL
C. INFILL
D. DOWNFILL
Realizacja nagłośnień

Zadaniem monitorów scenicznych jest realizacja

A. odsłuchu dla techników.
B. uzupełnienia podstawowego nagłośnienia widowni.
C. odsłuchu dla wykonawców.
D. kanału centralnego w nagłośnieniu wielokanałowym.
Realizacja nagłośnień

W jakim celu stosuje się filtry górnoprzepustowe w systemach nagłośnieniowych?

A. W celu zmniejszenia impedancji systemu
B. W celu podniesienia dynamiki sygnału
C. W celu eliminacji niskich częstotliwości
D. W celu zwiększenia poziomu wysokich częstotliwości
Realizacja nagłośnień

Na rysunku przedstawiono przykładowe rozmieszczenie zestawów głośnikowych na scenie. Którą literą oznaczono elementy nagłośnienia INFILL?

Ilustracja do pytania 22
A. Literą D
B. Literą C
C. Literą A
D. Literą B
Realizacja nagłośnień

Kiedy należy użyć kompresora w torze sygnałowym?

A. Kiedy potrzebne jest zwiększenie wysokich częstotliwości
B. Gdy dynamika dźwięku jest zbyt duża
C. Gdy chcemy zredukować wszystkie sygnały wejściowe
D. Aby dodać efekt pogłosu
Realizacja nagłośnień

Filtr Side Chain w bramce szumów służy m.in.

A. do korekcji sygnału bramkowanego.
B. do korekcji sygnału bramkującego.
C. do korekcji sygnału wyjściowego.
D. do odwrócenia korekcji sygnału bramkowanego.
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych urządzeń umożliwia automatyczną eliminację sprzężeń akustycznych występujących w torze elektroakustycznym?

A. Kompander.
B. Feedback destroyer.
C. Gate.
D. Octave equalizer.
Realizacja nagłośnień

Na rysunku przedstawiono schemat rozmieszczenia elementów nagłośnienia frontowego. O jaki przybliżony czas należy opóźnić nagłośnienie strefowe oznaczone na rysunku literą B, aby uzyskać jego zgodność czasową z nagłośnieniem frontowym?

Ilustracja do pytania 32
A. 120 ms
B. 175 ms
C. 225 ms
D. 300 ms
Realizacja nagłośnień

Z jakiej odległości od słuchacza powinien być umiejscowiony głośnik o mocy 1000 W oraz skuteczności 80 dB SPL, aby osiągnąć poziom dźwięku równy 110 dB SPL?

A. 1,5 m
B. 1,0 m
C. 0,5 m
D. 2,0 m
Realizacja nagłośnień

Jeżeli po podłączeniu do sieci urządzenie nie wykazuje żadnej aktywności, to w pierwszej kolejności należy sprawdzić

A. włącznik zasilania.
B. transformator zasilający.
C. bezpiecznik sieciowy.
D. przewód zasilający.
Realizacja nagłośnień

Aby kompresor mógł spełnić funkcję de-essera, należy w jego obwód kluczujący włączyć sygnał poprzez

A. bramkę szumów.
B. limiter.
C. expander.
D. korektor charakterystyki częstotliwościowej.
Realizacja nagłośnień

Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?

A. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
B. Bezpośrednio do złącza Line TRS
C. Do złącza AUX IN
D. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa