Filtrowanie pytań
Realizacja nagłośnień
A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej.
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej.
C. jednego mikrofonu o charakterystyce kierunkowości dookólnej, drugiego – ósemkowej.
D. jednego mikrofonu o charakterystyce kierunkowości dookólnej, drugiego – kardioidalnej.
Realizacja nagłośnień
Gdzie znajduje się filtr górnoprzepustowy na przedstawionym schemacie blokowym kanału konsolety mikserskiej?

A. Przed korekcją charakterystyki częstotliwościowej.
B. Za punktem INSERT.
C. W sekcji AUX.
D. Za tłumikiem
Realizacja nagłośnień
Które złącze jest typowym złączem w standardzie S/PDIF?
A. RCA
B. XLR
C. DIN
D. TRS
Realizacja nagłośnień
Na szynę Aux Pre Fader sygnał pobierany jest
A. po tłumiku i przed korekcją.
B. przed tłumikiem i po korekcji.
C. przed tłumikiem i przed korekcją.
D. po tłumiku i po korekcji.
Realizacja nagłośnień
Którym wtykiem powinien być zakończony kabel sieciowy LAN, umożliwiający podłączenie cyfrowego stagebox’a do cyfrowej konsolety mikserskiej z użyciem standardu AES50?
A. RJ45
B. RJ25
C. RJ12
D. RJ11
Realizacja nagłośnień
Procesor służący do wprowadzania opóźnień w sygnale fonicznym nosi nazwę
A. delay.
B. pitch shift.
C. noise gate.
D. declicker.
Realizacja nagłośnień
Które z poniższych urządzeń pozwala na zmniejszenie szumów w sygnale audio?
A. Bramka szumów
B. Procesor dynamiki
C. Efekt pogłosowy
D. Equalizer parametryczny
Realizacja nagłośnień
Które z wymienionych złączy umożliwia transmisję danych w standardzie ADAT za pomocą światłowodu?
A. USB
B. THUNDERBOLT
C. FIREWIRE
D. TOSLINK
Realizacja nagłośnień
Jakiego z wymienionych regulatorów nie posiada korektor barwy dźwięku w torze konsolety mikserskiej?
A. LOW
B. SUB
C. HI
D. MID
Realizacja nagłośnień
Jaki typ głośnika jest idealny do reprodukcji niskich częstotliwości?
A. Tweeter
B. Głośnik pełnozakresowy
C. Głośnik średniotonowy
D. Subwoofer
Realizacja nagłośnień
Które z wymienionych oznaczeń stanowi synonim oznaczenia kontrolki PEAK, stosowanej w przedwzmacniaczach mikrofonowych i konsoletach mikserskich?
A. CLIP
B. HPF
C. HIGH
D. SIG
Realizacja nagłośnień
CROSSFADER jest podstawowym regulatorem miksera
A. estradowego.
B. radiowęzłowego.
C. studyjnego.
D. dyskotekowego.
Realizacja nagłośnień
Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?
A. Mikrofon
B. Głośnik
C. Equalizer
D. Wzmacniacz
Realizacja nagłośnień
Charakterystyczna modulacja dźwięku wywołana „wirującym głośnikiem”, występująca typowo w organach Hammonda, jest znana pod nazwą
A. overdrive.
B. vibrato.
C. tremolo.
D. leslie.
Realizacja nagłośnień
Mikrofon wstęgowy jest typem mikrofonu
A. dynamicznego z wyjściem niesymetrycznym.
B. dynamicznego o dużej impedancji wyjściowej.
C. pojemnościowego z wyjściem symetrycznym.
D. dynamicznego o małej impedancji wyjściowej.
Realizacja nagłośnień
Który typ wtyku współpracuje z gniazdem INSERT konsolety mikserskiej?
A. TRS
B. RCA
C. TS
D. XLR
Realizacja nagłośnień
Który z parametrów bramki szumów odpowiada za próg jej zadziałania?
A. Release.
B. Threshold.
C. Hold.
D. Attack.
Realizacja nagłośnień
W skład pojedynczego toru konsolety mikserskiej nie wchodzi regulator
A. Pan.
B. Submix.
C. Fader.
D. Gain.
Realizacja nagłośnień
Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany
A. przed tłumikiem i po korekcji
B. po tłumiku i przed korekcją
C. po tłumiku i po korekcji
D. przed tłumikiem i przed korekcją
Realizacja nagłośnień
Pod jakim kątem względem osi mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej należy umieścić podłogowy monitor sceniczny, w celu zminimalizowania niebezpieczeństwa powstania sprzężenia elektroakustycznego?
A. 180°
B. 90°
C. 270°
D. 70°
Realizacja nagłośnień
Który z wymienionych parametrów nie dotyczy mikrofonów?
A. Średnica membrany.
B. Czułość.
C. Pasmo przenoszenia.
D. Częstotliwość rezonansowa.
Realizacja nagłośnień
Który z wymienionych typów szumów jest standardowo używany jako sygnał testowy do wyrównania charakterystyki częstotliwości zestawów nagłośnieniowych?
A. Szary.
B. Różowy.
C. Czerwony.
D. Biały.
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS z odłączoną masą może służyć do połączeń pomiędzy
A. wyjściem z miksera i procesorem efektów.
B. mikrofonem i D-Box`em.
C. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera.
D. mikrofonem i mikserem.
Realizacja nagłośnień
Mikrofon Shure SM58 to typ:
A. pojemnościowy kierunkowy
B. dynamiczny wszechkierunkowy
C. dynamiczny kierunkowy
D. pojemnościowy wszechkierunkowy
Realizacja nagłośnień
Do poprawnego działania większości mikrofonów pojemnościowych niezbędne jest
A. zasilanie +5V.
B. podłączenie przez DI-box.
C. zasilanie +48V.
D. użycie kabla niesymetrycznego.
Realizacja nagłośnień
Które urządzenie należy zastosować w celu symetryzacji sygnału z instrumentu oraz dopasowania jego impedancji wyjściowej do impedancji wejściowej konsolety?
A. Krosownicę.
B. Splitter.
C. Stagebox.
D. D-box.
Realizacja nagłośnień
Który typ złącza przedstawiono na rysunku?

A. RCA
B. MIDI
C. TRS
D. XLR
Realizacja nagłośnień
Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?
A. Z tyłu sceny, poza nią
B. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
C. Z boku sceny
D. Na widowni, w osi przed sceną
Realizacja nagłośnień
W jaki sposób należy skierować osie dwóch mikrofonów przeznaczonych do realizacji nagłośnienia, aby było to zgodne z zasadami techniki mikrofonowej ORTF?
A. Skrzyżować pod kątem około 100°.
B. Rozchylić pod kątem około 110°.
C. Ustawić równolegle około 20 – 30 cm od siebie.
D. Ustawić równolegle około 3 – 5 metrów od siebie.
Realizacja nagłośnień
Jaki kąt rozwarcia pomiędzy osiami mikrofonów należy ustawić, aby nagrać materiał dźwiękowy zgodnie z zasadami techniki mikrofonowej ORTF?
A. 110°
B. 90°
C. 60°
D. 135°
Realizacja nagłośnień
Które mikrofony stosuje się w technice mikrofonowej XY?
A. Dwa jednakowe mikrofony o charakterystykach kardioidalnych.
B. Dwa jednakowe mikrofony stereofoniczne.
C. Dwa jednakowe mikrofony o charakterystykach dookólnych.
D. Jeden mikrofon kardioidalny i jeden ósemkowy.
Realizacja nagłośnień
Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera
A. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
B. nagłowny przewodowy
C. przewodowy shotgun
D. lavalier przewodowy
Realizacja nagłośnień
Oznaczenie BI-AMP dotyczy
A. tranzystorowego wzmacniacza mocy.
B. lampowego wzmacniacza mocy.
C. zestawu głośnikowego.
D. konsolety mikserskiej.
Realizacja nagłośnień
Przełącznik LO-Z / HI-Z w przedwzmacniaczu mikrofonowym służy do zmiany
A. charakterystyki filtru dolnozaporowego.
B. impedancji wejściowej.
C. wartości napięcia PHANTOM.
D. funkcji mierników wychyłowych.
Realizacja nagłośnień
Ile filtrów o liniowym zboczu spotykanych jest najczęściej w semiparametrycznym korektorze charakterystyki częstotliwościowej?
A. 1 filtr.
B. 3 filtry.
C. 2 filtry.
D. 4 filtry.
Realizacja nagłośnień
Zestawy nagłośnieniowe INFILL typowo skierowane są w stronę
A. perkusisty.
B. wokalisty.
C. widowni.
D. sceny.
Realizacja nagłośnień
Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników
A. w obudowie zamkniętej
B. nisko-impedancyjne
C. typ bass reflex
D. typ line array
Realizacja nagłośnień
Technika stereofoniczna, w której zmiana wzmocnienia w jednym kanale powoduje zmianę szerokości bazy, to technika
A. MM
B. AB
C. MS
D. XY
Realizacja nagłośnień
Do podłączania zewnętrznego procesora sygnałowego do gniazda Insert w konsolce mikserskiej, standardowo używa się kabla zakończonego wtykiem
A. XLR
B. RCA
C. TS
D. TRS
Realizacja nagłośnień
Do wysłania sygnału do monitorów na scenie należy użyć wyjścia
A. z podgrup.
B. z gniazda insert.
C. z Aux przed tłumikiem.
D. z Aux po tłumiku