Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień

Gdzie w torze sygnałowym, pomiędzy nagłaśnianym instrumentem a konsoletą mikserską FOH, powinien być umieszczony symetryzator sygnału tego instrumentu?

A. Jak najbliżej konsolety mikserskiej
B. W punkcie insertowym konsolety mikserskiej
C. W każdym miejscu
D. Jak najbliżej instrumentu
AUD.07 Pytanie 42
Realizacja nagłośnień

Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować

A. Di-Box
B. splitter mikrofonowy
C. dodatkowy mikser audio
D. długi kabel TRS - TRS
AUD.07 Pytanie 43
Realizacja nagłośnień

Jakie znaczenie ma skrót PFL?

A. Odsłuch Solo szyny Aux
B. Odsłuch po tłumiku
C. Odsłuch Solo szyny Master
D. Odsłuch przed tłumikiem
AUD.07 Pytanie 44
Realizacja nagłośnień

Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer

A. 4
B. 2
C. 1
D. 3
AUD.07 Pytanie 45
Realizacja nagłośnień

Aby uruchomić funkcję monitorowania sygnału przed tłumikiem w systemie mikserskim, należy skorzystać z przycisku oznaczonego jako

A. SOLO
B. ON
C. SEL
D. PFL
AUD.07 Pytanie 46
Realizacja nagłośnień

Aby zredukować słyszalny w nagłośnieniu przydźwięk sieciowy, należy aktywować w stole mikserskim filtr oznaczony jako

A. LPF
B. HI
C. HI MID
D. LO CUT
AUD.07 Pytanie 47
Realizacja nagłośnień

Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?

A. Equalizer
B. Wzmacniacz
C. Głośnik
D. Mikrofon
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień

Aby nagłośnić zespół kameralny grający muzykę klasyczną, najodpowiedniejsze będą mikrofony

A. bezprzewodowe
B. pojemnościowe
C. lavalier
D. dynamiczne
AUD.07 Pytanie 49
Realizacja nagłośnień

Ile minimum subbasowych głośników tego samego rodzaju jest potrzebnych do stworzenia systemu basowego END FIRE?

A. Pięciu
B. Czterech
C. Dwóch
D. Trzech
AUD.07 Pytanie 50
Realizacja nagłośnień

Jaką wielkość należy zwiększyć moc elektryczną dostarczaną do systemu głośnikowego, aby utrzymać ten sam poziom natężenia dźwięku w przestrzeni swobodnej przy podwojeniu odległości punktu pomiarowego od systemu głośnikowego?

A. 4 razy
B. 2 razy
C. 0,5 raza
D. 1,5 raza
AUD.07 Pytanie 51
Realizacja nagłośnień

Które z podanych złączy pozwala na przesyłanie danych w standardzie ADAT przy użyciu światłowodu?

A. TOSLINK
B. USB
C. FIREWIRE
D. THUNDERBOLT
AUD.07 Pytanie 52
Realizacja nagłośnień

O ile dB zmniejszy się poziom szumu kwantyzacji, jeśli podczas konwersji A/C zwiększy się rozdzielczość w przetworniku o 1 bit?

A. 6 dB
B. 3 dB
C. 9 dB
D. 12 dB
AUD.07 Pytanie 53
Realizacja nagłośnień

Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?

A. IEM
B. AES
C. PTA
D. EIS
AUD.07 Pytanie 54
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Od 1 do 2 sekund
B. Od 3 do 12 sekund
C. Powyżej 12 sekund
D. Poniżej 1 sekundy
AUD.07 Pytanie 55
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?

A. Wzór dookólny (omni-directional)
B. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
C. Wzór hiperkardioidalny
D. Wzór kardioidalny
AUD.07 Pytanie 56
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników

A. typ bass reflex
B. w obudowie zamkniętej
C. typ line array
D. nisko-impedancyjne
AUD.07 Pytanie 57
Realizacja nagłośnień

Które z poniższych oznaczeń odnosi się do gniazda w konsolecie mikserskiej, które standardowo przyjmuje sygnał z zewnętrznego procesora FX?

A. RETURN
B. SEND
C. MAIN
D. REC
AUD.07 Pytanie 58
Realizacja nagłośnień

Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie

A. omomierza
B. watomierza
C. analizatora widma
D. amperomierza
AUD.07 Pytanie 59
Realizacja nagłośnień

Jaki jest główny cel stosowania procesora dynamiki w miksie?

A. Kontrola i dostosowanie dynamiki sygnału
B. Redukcja niepożądanych szumów w miksie
C. Zmiana charakterystyki częstotliwościowej sygnału
D. Zwiększenie głośności całego miksu
AUD.07 Pytanie 60
Realizacja nagłośnień

Kiedy najczęściej stosuje się ustawienie mikrofonów w konfiguracji XY?

A. Do nagrań monofonicznych, ale nie typowo wokalu
B. Podczas nagrań stereo, aby uzyskać naturalną panoramę dźwiękową
C. Gdy chcemy zmniejszyć czułość mikrofonów na dźwięki otoczenia, choć nie jest to główny cel konfiguracji XY
D. Kiedy potrzebujemy zmniejszyć sprzężenia zwrotne, co nie jest typowym zastosowaniem konfiguracji XY
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień

Kiedy należy użyć kompresora w torze sygnałowym?

A. Kiedy potrzebne jest zwiększenie wysokich częstotliwości
B. Aby dodać efekt pogłosu
C. Gdy dynamika dźwięku jest zbyt duża
D. Gdy chcemy zredukować wszystkie sygnały wejściowe
AUD.07 Pytanie 62
Realizacja nagłośnień

Jaki rodzaj kabla jest najczęściej używany do podłączenia mikrofonu do miksera?

A. Kabel RCA (stosowany głównie w sprzęcie audio-wideo)
B. Kabel XLR
C. Kabel HDMI (służy do przesyłania sygnałów audio i wideo)
D. Kabel USB (używany w mikrofonach cyfrowych)
AUD.07 Pytanie 63
Realizacja nagłośnień

Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje

A. dezaktywację urządzenia
B. ominięcie układu obróbki sygnału
C. aktywację stanu uśpienia urządzenia
D. odłączenie zasilania urządzenia
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień

Jakim złączem łączy się kompresor z jednym torem miksera?

A. wyjścia Aux Pre Fader
B. wyjścia Aux Post Fader
C. wyjścia Direct Out
D. gniazdo Insert
AUD.07 Pytanie 65
Realizacja nagłośnień

Który mikrofon dynamiczny jest najczęściej używany do nagłaśniania stopy perkusyjnej?

A. Rode NT1-A
B. Neumann U87
C. Shure Beta 52A
D. AKG C414
AUD.07 Pytanie 66
Realizacja nagłośnień

Gdzie w instrukcji miksera audio można znaleźć informacje o sygnałach?

A. w wykazie treści
B. w rozdziale odnoszącym się do sekcji master
C. w schemacie blokowym
D. w opisie technicznym
AUD.07 Pytanie 67
Realizacja nagłośnień

Jakie mikrofony będą najbardziej efektywne podczas nagrywania debaty telewizyjnej z udziałem prowadzącego oraz jego gości?

A. Lavalier
B. Statywowe
C. Handheld
D. Kontaktowe
AUD.07 Pytanie 68
Realizacja nagłośnień

Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia

A. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
B. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
C. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
D. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
AUD.07 Pytanie 69
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienia filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej powinno się zastosować, aby wyeliminować niepożądany rezonans w wąskim zakresie częstotliwości?

A. Niska dobroć, duże tłumienie
B. Wysoka dobroć, duże wzmocnienie
C. Niska dobroć, duże wzmocnienie
D. Wysoka dobroć, duże tłumienie
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień

Jaki parametr w equalizerze odpowiada za zwiększenie lub zmniejszenie określonego pasma częstotliwości?

A. Attack
B. Threshold
C. Q factor
D. Gain
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień

Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?

A. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
B. Zmiana charakterystyki mikrofonu
C. Dodanie efektu delay
D. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień

W konsolecie mikserskiej kontrola poziomu sygnałów przy użyciu jednego regulatora, równocześnie w kilku wybranych kanałach, realizowana jest za pomocą

A. grupy matrix
B. grup VCA
C. mutowania grup
D. grup audio
AUD.07 Pytanie 73
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać możliwie jak najpłaskie czoło fali dźwiękowej, należy do systemu nagłośnienia zastosować zestawy głośnikowe

A. wyrównane liniowo
B. nisko-impedancyjne
C. rodzaju bass reflex
D. w obudowie zamkniętej
AUD.07 Pytanie 74
Realizacja nagłośnień

Mikrofon wstęgowy zwykle odznacza się

A. odpornością na wstrząsy
B. koniecznością zasilania Phantom
C. charakterystyką ósemkową
D. charakterystyką kardioidalną
AUD.07 Pytanie 75
Realizacja nagłośnień

W jakim celu stosuje się filtry górnoprzepustowe w systemach nagłośnieniowych?

A. W celu podniesienia dynamiki sygnału
B. W celu zmniejszenia impedancji systemu
C. W celu eliminacji niskich częstotliwości
D. W celu zwiększenia poziomu wysokich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 76
Realizacja nagłośnień

Częstotliwości niskie można efektywnie eliminować przy użyciu filtra

A. pasmowoprzepustowego.
B. shelfowego niskotonowego.
C. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
D. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
AUD.07 Pytanie 77
Realizacja nagłośnień

Jaki typ głośnika jest idealny do reprodukcji niskich częstotliwości?

A. Głośnik średniotonowy
B. Subwoofer
C. Głośnik pełnozakresowy
D. Tweeter
AUD.07 Pytanie 78
Realizacja nagłośnień

Który z podanych typów głośników jest powszechnie stosowany jako monitor odsłuchowy na scenie?

A. Wedge
B. Tuba
C. Grono
D. Kopułka
AUD.07 Pytanie 79
Realizacja nagłośnień

Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas

A. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
B. rozmieszczania monitorów na scenie
C. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
D. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
AUD.07 Pytanie 80
Realizacja nagłośnień

Jaki kolor diody LED wskazuje na przesterowanie sygnału w torze miksera?

A. Czerwony
B. Złoty
C. Błękitny
D. Zielony