Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych przycisków dostępnych na przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia skokowe stłumienie zbyt silnego sygnału wejściowego?

A. PHASE
B. PHANTOM
C. PAD
D. HPF
AUD.07 Pytanie 42
Realizacja nagłośnień

Gniazdo służące do szeregowego włączania urządzeń peryferyjnych w tor konsolety mikserskiej ma oznaczenie

A. INSERT
B. LINE IN
C. MAIN
D. AUX
AUD.07 Pytanie 43
Realizacja nagłośnień

Którego z wymienionych regulatorów pozbawiony jest korektor barwy dźwięku dostępny w torze konsolety mikserskiej?

A. MID
B. HI
C. SUB
D. LOW
AUD.07 Pytanie 44
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych gniazd występujących w konsolecie mikserskiej służą jako standardowe wejścia dla sygnałów z mikrofonów?

A. BNC
B. XLR
C. TRS
D. RCA
AUD.07 Pytanie 45
Realizacja nagłośnień

W jaki sposób należy podłączać sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do konsolety mikserskiej?

A. Bezpośrednio do gniazda Line TRS.
B. Do gniazda AUX IN.
C. Bezpośrednio do gniazda MIC XLR.
D. Do gniazda MIC XLR poprzez DI-box.
AUD.07 Pytanie 46
Realizacja nagłośnień

Przetwornik A/D, wbudowany w przedwzmacniacz mikrofonowy, umożliwia

A. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z programu edycyjnego.
B. obróbkę sygnału z macierzy mikrofonów.
C. bezpośrednie podłączenie mikrofonu cyfrowego USB.
D. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy.
AUD.07 Pytanie 47
Realizacja nagłośnień

Jeśli podczas koncertu plenerowego zachodzi potrzeba użycia zestawów nagłośnienia "sidefill", to należy je rozmieścić

A. po bokach widowni.
B. z tyłu widowni, w kierunku sceny.
C. po bokach sceny.
D. z przodu sceny, w kierunku widowni.
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień

Do nagłaśniania combo gitary elektrycznej standardowo stosowany jest mikrofon o charakterystyce kierunkowości

A. kardioidalnej.
B. hiperkardioidalnej.
C. dookólnej.
D. ósemkowej.
AUD.07 Pytanie 49
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to nazwa związana

A. z systemem odsłuchowym umieszczanym ponad sceną.
B. z nagłośnieniem wzmacniaczy gitarowych, tzw. "headów".
C. z systemem nagłośnienia widowni "z góry".
D. z nagłośnieniem zestawu perkusyjnego.
AUD.07 Pytanie 50
Realizacja nagłośnień

Do transmisji sygnału mikrofonowego na odległość kilkunastu metrów należy stosować przewody

A. symetryczne.
B. wielordzeniowe.
C. wieloparowe.
D. niesymetryczne.
AUD.07 Pytanie 51
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych systemów nagłośnienia powinien być niesłyszalny dla publiczności?

A. Infill.
B. Frontfill.
C. Outfill.
D. Drumfill.
AUD.07 Pytanie 52
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych typów głośników jest standardowo używany jako sceniczny monitor odsłuchowy?

A. Tuba.
B. Wedge.
C. Grono.
D. Kopułka.
AUD.07 Pytanie 53
Realizacja nagłośnień

W którym z wymienionych miejsc standardowo umieszczane jest stanowisko realizatora MON, np. podczas dużych plenerowych koncertów?

A. Z tyłu sceny, poza nią.
B. Z boku sceny.
C. Bezpośrednio przed sceną, poza widownią.
D. Na widowni w osi przed sceną.
AUD.07 Pytanie 54
Realizacja nagłośnień

W jakiej odległości od słuchacza powinien znajdować się głośnik o mocy 1000 W i skuteczności 80 dB SPL, aby uzyskać poziom dźwięku wynoszący 110 dB SPL?

A. 1,5 m
B. 1,0 m
C. 0,5 m
D. 2,0 m
AUD.07 Pytanie 55
Realizacja nagłośnień

Użycie przedwzmacniacza jest niezbędne wówczas, gdy istnieje potrzeba podłączenia do wejścia liniowego konsolety źródła sygnału o niskiej wartości

A. impedancji.
B. rezystancji.
C. napięcia.
D. prądu.
AUD.07 Pytanie 56
Realizacja nagłośnień

Przy częstotliwości rezonansowej głośnika występuje

A. maksymalna wartość impedancji.
B. odcięcie graniczne górne.
C. odcięcie graniczne dolne.
D. maksymalny poziom ciśnienia akustycznego.
AUD.07 Pytanie 57
Realizacja nagłośnień

Oznaczenie 100 W RMS na tabliczce znamionowej zestawu głośnikowego dotyczy mocy

A. maksymalnej.
B. skutecznej.
C. średniej.
D. minimalnej.
AUD.07 Pytanie 58
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych parametrów zamieszczonych w specyfikacji wzmacniacza mocy dotyczy przesłuchów między jego kanałami?

A. Crosstalk
B. Bandwidth
C. THD
D. SNR
AUD.07 Pytanie 59
Realizacja nagłośnień

18" głośnik o mocy znamionowej 800 W i paśmie przenoszenia w zakresie 40 ÷ 100 Hz będzie odpowiedni do konstrukcji nagłośnienia

A. gitary basowej.
B. wokalu.
C. saksofonu.
D. gitary prowadzącej.
AUD.07 Pytanie 60
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych wtyków może być zastosowany w symetrycznym przewodzie fonicznym?

A. TRS
B. MIDI
C. RCA
D. TS
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień

Shure SM58 to mikrofon

A. dynamiczny wszechkierunkowy.
B. pojemnościowy kierunkowy.
C. pojemnościowy wszechkierunkowy.
D. dynamiczny kierunkowy.
AUD.07 Pytanie 62
Realizacja nagłośnień

W którym miejscu toru fonicznego, pomiędzy instrumentem nagłaśnianym na scenie a konsoletą mikserską FOH, powinien być włączony symetryzator sygnału instrumentu?

A. W punkcie insertowym konsolety mikserskiej.
B. Jak najbliżej konsolety mikserskiej.
C. W dowolnym miejscu.
D. Jak najbliżej instrumentu.
AUD.07 Pytanie 63
Realizacja nagłośnień

Ciągłość przewodu cewki głośnika można zweryfikować za pomocą

A. woltomierza.
B. amperomierza.
C. watomierza.
D. omomierza.
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień

Głośniki stosowane w nagłośnieniach koncertów plenerowych, w porównaniu do głośników przeznaczonych do słuchania muzyki w domu, cechuje znacznie większa

A. efektywność.
B. jakość dźwięku.
C. częstotliwość rezonansowa.
D. impedancja.
AUD.07 Pytanie 65
Realizacja nagłośnień

W który z wymienionych zestawów wtyków wyposażony jest kabel insertowy?

A. 2 x TS i 1 x TRS
B. 2 x TS
C. 2 x TRS i 1 x TS
D. 3 x TRS
AUD.07 Pytanie 66
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać możliwie płaskie czoło fali akustycznej, należy do nagłośnienia zastosować zestawy głośnikowe

A. w obudowie zamkniętej.
B. nisko-impedancyjne.
C. typu bass reflex.
D. wyrównane liniowo.
AUD.07 Pytanie 67
Realizacja nagłośnień

Które z opisanych działań najskuteczniej zapobiegnie przekroczeniu dopuszczalnego poziomu głośności na nagłaśnianym koncercie w niewielkim pomieszczeniu?

A. Zmniejszenie mocy w odsłuchach scenicznych.
B. Rezygnacja z nagłośnienia źródeł dźwięku, które tego nie wymagają.
C. Wytłumienie obszaru sceny za pomocą kotar i miękkich dekoracji.
D. Zastosowanie nagłośnienia głośnikami małej mocy.
AUD.07 Pytanie 68
Realizacja nagłośnień

W celu aktywowania funkcji odsłuchu sygnału przed tłumikiem w torze konsolety mikserskiej, należy użyć przycisku o oznaczeniu

A. PFL
B. SOLO
C. ON
D. SEL
AUD.07 Pytanie 69
Realizacja nagłośnień

Ile pojedynczych, monofonicznych torów konsolety mikserskiej należy przeznaczyć do nagłośnienia kwartetu smyczkowego, występującego np. na plenerowym koncercie, za pomocą techniki mikrofonowej MM?

A. 5
B. 2
C. 3
D. 4
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień

Aby prawidłowo skonfigurować nagłośnienie strefowe, realizator powinien posłużyć się wbudowanym w procesor głośnikowy efektem

A. reverb.
B. echo.
C. equalizer.
D. delay.
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień

Aby stłumić słyszalny w nagłośnieniu przydźwięk sieciowy, należy włączyć w stole mikserskim filtr o oznaczeniu

A. LO CUT
B. HI
C. HI MID
D. LPF
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień

Mikrofon "talkback" standardowo służy do

A. rejestrowania odgłosów widowni.
B. bezprzewodowego nagłaśniania wykonawców.
C. kalibrowania systemu elektroakustycznego.
D. komunikacji realizatora FOH z wykonawcami na scenie.
AUD.07 Pytanie 73
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych mikrofonów najlepiej sprawdzą się podczas nagrania debaty telewizyjnej z udziałem redaktora prowadzącego oraz zaproszonych przez niego gości?

A. Statywowe.
B. Kontaktowe.
C. Lavalier.
D. Handheld.
AUD.07 Pytanie 74
Realizacja nagłośnień

Którym z wymienionych skrótów określa się douszne systemy monitorowe?

A. PTA
B. AES
C. IEM
D. EIS
AUD.07 Pytanie 75
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych przybliżonych czasów pogłosu należy ustawić w procesorze pogłosowym, aby zasymulować umiejscowienie źródła dźwięku we wnętrzu katedry?

A. Poniżej 1 sekundy.
B. Od 3 do 12 sekund.
C. Powyżej 12 sekund.
D. Od 1 do 2 sekund.
AUD.07 Pytanie 76
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych ustawień filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej należy wybrać w celu usunięcia z sygnału niepożądanego rezonansu występującego w wąskim paśmie częstotliwości?

A. Mała dobroć, duże wzmocnienie.
B. Duża dobroć, duże tłumienie.
C. Duża dobroć, duże wzmocnienie.
D. Mała dobroć, duże tłumienie.
AUD.07 Pytanie 77
Realizacja nagłośnień

W którym z wymienionych typów kabla sygnałowego płynie prąd o największym natężeniu?

A. Procesorowym - do podłączenia kompresora.
B. Mikrofonowym.
C. Instrumentalnym - gitarowym.
D. Głośnikowym.
AUD.07 Pytanie 78
Realizacja nagłośnień

Ilu monofonicznych zwrotnic dwudrożnych należy użyć do budowy czterodrożnego, stereofonicznego systemu nagłośnieniowego?

A. 6
B. 4
C. 8
D. 2
AUD.07 Pytanie 79
Realizacja nagłośnień

Kardioida basowa to zjawisko uzyskiwane w wyniku

A. specyficznego rozmieszczenia mikrofonów nagłośnieniowych.
B. obróbki sygnału w procesorze przestrzeni.
C. działania procesora dynamiki dźwięku.
D. odpowiedniego ustawienia głośników na scenie.
AUD.07 Pytanie 80
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych kolorów diody LED oznacza przesterowanie sygnału w torze konsolety mikserskiej?

A. Niebieski.
B. Czerwony.
C. Zielony.
D. Żółty.