Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?

A. Wzór kardioidalny
B. Wzór dookólny (omni-directional)
C. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
D. Wzór hiperkardioidalny
AUD.07 Pytanie 42
Realizacja nagłośnień

Stopień tłumienia sygnału przez filtr n-tego rzędu wynosi

A. n*4 dB na oktawę
B. n*12 dB na oktawę
C. n*6 dB na oktawę
D. n*2 dB na oktawę
AUD.07 Pytanie 43
Realizacja nagłośnień

Głośnik 18" o mocy 800 W oraz zakresie przenoszenia od 40 do 100 Hz nadaje się do budowy systemu nagłośnieniowego

A. gitary basowej
B. gitary prowadzącej
C. saksofonu
D. wokalu
AUD.07 Pytanie 44
Realizacja nagłośnień

Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt

A. echo
B. equalizer
C. delay
D. reverb
AUD.07 Pytanie 45
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?

A. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
B. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
C. Sprawdzenie połączeń kablowych
D. Zmiana pozycji mikrofonu
AUD.07 Pytanie 46
Realizacja nagłośnień

Jaką jednostkę ma impedancja głośnika?

A. W
B. V
C. A
D. Ω
AUD.07 Pytanie 47
Realizacja nagłośnień

Głośniki wykorzystywane w systemach nagłośnienia na koncertach plenerowych, w przeciwieństwie do tych stworzonych do słuchania muzyki w warunkach domowych, charakteryzują się znacznie wyższą

A. impedancją
B. częstotliwością rezonansową
C. jakością dźwięku
D. efektywnością
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień

Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?

A. Equalizer
B. Mikrofon
C. Wzmacniacz
D. Głośnik
AUD.07 Pytanie 49
Realizacja nagłośnień

W jakim celu stosuje się filtry górnoprzepustowe w systemach nagłośnieniowych?

A. W celu eliminacji niskich częstotliwości
B. W celu zwiększenia poziomu wysokich częstotliwości
C. W celu podniesienia dynamiki sygnału
D. W celu zmniejszenia impedancji systemu
AUD.07 Pytanie 50
Realizacja nagłośnień

Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?

A. PTA
B. AES
C. IEM
D. EIS
AUD.07 Pytanie 51
Realizacja nagłośnień

Jaką wartość dobroci ma filtr pasmowy o częstotliwości środkowej 1 kHz i szerokości pasma 100 Hz?

A. 10
B. 0,1
C. 1
D. 100
AUD.07 Pytanie 52
Realizacja nagłośnień

W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?

A. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
B. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
C. Zwiększając czułość mikrofonów
D. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
AUD.07 Pytanie 53
Realizacja nagłośnień

Który z poniższych elementów systemu nagłośnieniowego pełni funkcję przetwarzania sygnału z mikrofonu na sygnał zdatny do dalszej obróbki?

A. Przedwzmacniacz mikrofonowy
B. Kompresor
C. Equalizer
D. Głośnik
AUD.07 Pytanie 54
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał z mikrofonu na odległość kilkunastu metrów, konieczne jest użycie przewodów

A. niesymetrycznych
B. wielordzeniowych
C. symetrycznych
D. wieloparowych
AUD.07 Pytanie 55
Realizacja nagłośnień

Jaki typ głośnika jest idealny do reprodukcji niskich częstotliwości?

A. Głośnik średniotonowy
B. Głośnik pełnozakresowy
C. Tweeter
D. Subwoofer
AUD.07 Pytanie 56
Realizacja nagłośnień

Jaką maksymalną wartość skuteczną mocy elektrycznej może mieć linia zasilająca o napięciu skutecznym 230 V oraz zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?

A. 3 050 W
B. 4 550 W
C. 4 350 W
D. 3 450 W
AUD.07 Pytanie 57
Realizacja nagłośnień

Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się

A. CENTERFILL
B. INFILL
C. DOWNFILL
D. SIDEFILL
AUD.07 Pytanie 58
Realizacja nagłośnień

Wskazanie 100 W RMS na etykiecie głośników odnosi się do mocy

A. maksymalnej
B. skutecznej
C. średniej
D. minimalnej
AUD.07 Pytanie 59
Realizacja nagłośnień

Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?

A. Do złącza AUX IN
B. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
C. Bezpośrednio do złącza Line TRS
D. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
AUD.07 Pytanie 60
Realizacja nagłośnień

Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje

A. dezaktywację urządzenia
B. aktywację stanu uśpienia urządzenia
C. ominięcie układu obróbki sygnału
D. odłączenie zasilania urządzenia
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień

Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra

A. pasmowozaporowego
B. dolnoprzepustowego
C. górnozaporowego
D. pasmowoprzepustowego
AUD.07 Pytanie 62
Realizacja nagłośnień

Kiedy najczęściej stosuje się ustawienie mikrofonów w konfiguracji XY?

A. Gdy chcemy zmniejszyć czułość mikrofonów na dźwięki otoczenia, choć nie jest to główny cel konfiguracji XY
B. Do nagrań monofonicznych, ale nie typowo wokalu
C. Kiedy potrzebujemy zmniejszyć sprzężenia zwrotne, co nie jest typowym zastosowaniem konfiguracji XY
D. Podczas nagrań stereo, aby uzyskać naturalną panoramę dźwiękową
AUD.07 Pytanie 63
Realizacja nagłośnień

Złącze przeznaczone do szeregowego podłączania urządzeń peryferyjnych w systemie konsolety mikserskiej nazywa się

A. AUX
B. LINE IN
C. INSERT
D. MAIN
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia

A. z gniazda insert.
B. z Aux po tłumiku.
C. z Aux przed tłumikiem.
D. z podgrup.
AUD.07 Pytanie 65
Realizacja nagłośnień

W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do

A. dogłośnienia przedniej części widowni
B. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
C. monitora na podłodze
D. odsłuchu dla perkusji
AUD.07 Pytanie 66
Realizacja nagłośnień

Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?

A. Redukcja wysokich częstotliwości
B. Podniesienie niskich tonów
C. Wyrównanie dynamiki sygnału
D. Zwiększenie głośności mowy
AUD.07 Pytanie 67
Realizacja nagłośnień

W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?

A. Procesorowym - do podłączenia kompresora
B. Instrumentalnym - gitarowym
C. Głośnikowym
D. Mikrofonowym
AUD.07 Pytanie 68
Realizacja nagłośnień

High Cut to określenie dla filtru

A. dolnozaporowego.
B. pasmowoprzepustowego.
C. górnozaporowego.
D. pasmowozaporowego.
AUD.07 Pytanie 69
Realizacja nagłośnień

W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości

A. dookólnej
B. hiperkardioidalnej
C. ósemkowej
D. kardioidalnej
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień

Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować

A. długi kabel TRS - TRS
B. dodatkowy mikser audio
C. splitter mikrofonowy
D. Di-Box
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień

Ile monofonicznych zwrotnic dwudrożnych należy zastosować do stworzenia czterodrożnego, stereofonicznego systemu audio?

A. 2
B. 4
C. 8
D. 6
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień

Jaki rodzaj kabla jest najczęściej używany do podłączenia mikrofonu do miksera?

A. Kabel XLR
B. Kabel RCA (stosowany głównie w sprzęcie audio-wideo)
C. Kabel HDMI (służy do przesyłania sygnałów audio i wideo)
D. Kabel USB (używany w mikrofonach cyfrowych)
AUD.07 Pytanie 73
Realizacja nagłośnień

Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru

A. Diffusion
B. Early Reflection
C. Decay Time
D. Feedback
AUD.07 Pytanie 74
Realizacja nagłośnień

Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny

A. dodatni z dodatnim
B. zerowy z zerowym
C. ujemny z ujemnym
D. dodatni z ujemnym
AUD.07 Pytanie 75
Realizacja nagłośnień

Które z poniższych urządzeń pozwala na zmniejszenie szumów w sygnale audio?

A. Procesor dynamiki
B. Efekt pogłosowy
C. Equalizer parametryczny
D. Bramka szumów
AUD.07 Pytanie 76
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?

A. Zwiększyć poziom głośności głośników
B. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
C. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
D. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
AUD.07 Pytanie 77
Realizacja nagłośnień

W jakich jednostkach podawana jest moc głośników?

A. w woltach
B. w omach
C. w watach
D. w THD
AUD.07 Pytanie 78
Realizacja nagłośnień

Mikrofon Shure SM58 to typ:

A. dynamiczny wszechkierunkowy
B. pojemnościowy kierunkowy
C. pojemnościowy wszechkierunkowy
D. dynamiczny kierunkowy
AUD.07 Pytanie 79
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych działań najlepiej uniemożliwi przekroczenie dozwolonego poziomu głośności podczas koncertu w małym pomieszczeniu?

A. Redukcja mocy w odsłuchach na scenie.
B. Użycie głośników o niskiej mocy.
C. Wygłuszenie przestrzeni scenicznej za pomocą zasłon i miękkich elementów dekoracyjnych.
D. Odstąpienie od nagłośnienia źródeł dźwięku, które nie wymagają tego.
AUD.07 Pytanie 80
Realizacja nagłośnień

Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do

A. rejestrowania dźwięków z publiczności
B. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
C. skalibrowania systemu elektroakustycznego
D. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie