Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF zakłada zastosowanie

A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej.
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej.
C. jednego mikrofonu o charakterystyce kierunkowości dookólnej, drugiego – ósemkowej.
D. jednego mikrofonu o charakterystyce kierunkowości dookólnej, drugiego – kardioidalnej.
Realizacja nagłośnień

Gdzie znajduje się filtr górnoprzepustowy na przedstawionym schemacie blokowym kanału konsolety mikserskiej?

Ilustracja do pytania 2
A. Przed korekcją charakterystyki częstotliwościowej.
B. Za punktem INSERT.
C. W sekcji AUX.
D. Za tłumikiem
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych złączy umożliwia transmisję danych w standardzie ADAT za pomocą światłowodu?

A. USB
B. THUNDERBOLT
C. FIREWIRE
D. TOSLINK
Realizacja nagłośnień

Charakterystyczna modulacja dźwięku wywołana „wirującym głośnikiem”, występująca typowo w organach Hammonda, jest znana pod nazwą

A. overdrive.
B. vibrato.
C. tremolo.
D. leslie.
Realizacja nagłośnień

Mikrofon wstęgowy jest typem mikrofonu

A. dynamicznego z wyjściem niesymetrycznym.
B. dynamicznego o dużej impedancji wyjściowej.
C. pojemnościowego z wyjściem symetrycznym.
D. dynamicznego o małej impedancji wyjściowej.
Realizacja nagłośnień

Pod jakim kątem względem osi mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej należy umieścić podłogowy monitor sceniczny, w celu zminimalizowania niebezpieczeństwa powstania sprzężenia elektroakustycznego?

A. 180°
B. 90°
C. 270°
D. 70°
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych parametrów nie dotyczy mikrofonów?

A. Średnica membrany.
B. Czułość.
C. Pasmo przenoszenia.
D. Częstotliwość rezonansowa.
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych typów szumów jest standardowo używany jako sygnał testowy do wyrównania charakterystyki częstotliwości zestawów nagłośnieniowych?

A. Szary.
B. Różowy.
C. Czerwony.
D. Biały.
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS z odłączoną masą może służyć do połączeń pomiędzy

A. wyjściem z miksera i procesorem efektów.
B. mikrofonem i D-Box`em.
C. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera.
D. mikrofonem i mikserem.
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień

Mikrofon Shure SM58 to typ:

A. pojemnościowy kierunkowy
B. dynamiczny wszechkierunkowy
C. dynamiczny kierunkowy
D. pojemnościowy wszechkierunkowy
Realizacja nagłośnień

Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?

A. Z tyłu sceny, poza nią
B. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
C. Z boku sceny
D. Na widowni, w osi przed sceną
Realizacja nagłośnień

W jaki sposób należy skierować osie dwóch mikrofonów przeznaczonych do realizacji nagłośnienia, aby było to zgodne z zasadami techniki mikrofonowej ORTF?

A. Skrzyżować pod kątem około 100°.
B. Rozchylić pod kątem około 110°.
C. Ustawić równolegle około 20 – 30 cm od siebie.
D. Ustawić równolegle około 3 – 5 metrów od siebie.
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień

Jaki kąt rozwarcia pomiędzy osiami mikrofonów należy ustawić, aby nagrać materiał dźwiękowy zgodnie z zasadami techniki mikrofonowej ORTF?

A. 110°
B. 90°
C. 60°
D. 135°
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień

Które mikrofony stosuje się w technice mikrofonowej XY?

A. Dwa jednakowe mikrofony o charakterystykach kardioidalnych.
B. Dwa jednakowe mikrofony stereofoniczne.
C. Dwa jednakowe mikrofony o charakterystykach dookólnych.
D. Jeden mikrofon kardioidalny i jeden ósemkowy.
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień

Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera

A. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
B. nagłowny przewodowy
C. przewodowy shotgun
D. lavalier przewodowy
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników

A. w obudowie zamkniętej
B. nisko-impedancyjne
C. typ bass reflex
D. typ line array