Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień

Który z parametrów przedstawionych w specyfikacji wzmacniacza mocy odnosi się do przesłuchów pomiędzy jego kanałami?

A. Crosstalk
B. Bandwidth
C. SNR
D. THD
AUD.07 Pytanie 42
Realizacja nagłośnień

O ile dB zmniejszy się poziom szumu kwantyzacji, jeśli podczas konwersji A/C zwiększy się rozdzielczość w przetworniku o 1 bit?

A. 6 dB
B. 3 dB
C. 12 dB
D. 9 dB
AUD.07 Pytanie 43
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. wyjściem z miksera i procesorem efektów
B. mikrofonem i mikserem
C. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
D. mikrofonem i D-Box'em
AUD.07 Pytanie 44
Realizacja nagłośnień

Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?

A. Dodanie efektu delay
B. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
C. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
D. Zmiana charakterystyki mikrofonu
AUD.07 Pytanie 45
Realizacja nagłośnień

Sygnał cyfrowy z 8 kanałami audio można przesyłać za pomocą łączności

A. AES/EBU
B. SPDiF
C. MIDI
D. ADAT
AUD.07 Pytanie 46
Realizacja nagłośnień

Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny

A. dodatni z dodatnim
B. ujemny z ujemnym
C. zerowy z zerowym
D. dodatni z ujemnym
AUD.07 Pytanie 47
Realizacja nagłośnień

Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas

A. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
B. rozmieszczania monitorów na scenie
C. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
D. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
B. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
C. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
D. nagłośnienia publiczności "z góry"
AUD.07 Pytanie 49
Realizacja nagłośnień

Ile monofonicznych zwrotnic dwudrożnych należy zastosować do stworzenia czterodrożnego, stereofonicznego systemu audio?

A. 6
B. 2
C. 4
D. 8
AUD.07 Pytanie 50
Realizacja nagłośnień

Jaki zestaw wtyków znajduje się w kablu insertowym?

A. 2 x TRS i 1 x TS
B. 2 x TS
C. 2 x TS i 1 x TRS
D. 3 x TRS
AUD.07 Pytanie 51
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych działań najlepiej uniemożliwi przekroczenie dozwolonego poziomu głośności podczas koncertu w małym pomieszczeniu?

A. Odstąpienie od nagłośnienia źródeł dźwięku, które nie wymagają tego.
B. Redukcja mocy w odsłuchach na scenie.
C. Użycie głośników o niskiej mocy.
D. Wygłuszenie przestrzeni scenicznej za pomocą zasłon i miękkich elementów dekoracyjnych.
AUD.07 Pytanie 52
Realizacja nagłośnień

Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany

A. po tłumiku i po korekcji
B. przed tłumikiem i przed korekcją
C. po tłumiku i przed korekcją
D. przed tłumikiem i po korekcji
AUD.07 Pytanie 53
Realizacja nagłośnień

Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie

A. analizatora widma
B. watomierza
C. omomierza
D. amperomierza
AUD.07 Pytanie 54
Realizacja nagłośnień

Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje

A. dezaktywację urządzenia
B. odłączenie zasilania urządzenia
C. ominięcie układu obróbki sygnału
D. aktywację stanu uśpienia urządzenia
AUD.07 Pytanie 55
Realizacja nagłośnień

W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?

A. Zwiększając czułość mikrofonów
B. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
C. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
D. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
AUD.07 Pytanie 56
Realizacja nagłośnień

Aby zweryfikować właściwość połączenia kabla sygnałowego z wtykiem, należy zastosować

A. baterii 9 V
B. omomierza
C. żarówki
D. sonometru
AUD.07 Pytanie 57
Realizacja nagłośnień

Jaki rodzaj kabla jest najczęściej używany do podłączenia mikrofonu do miksera?

A. Kabel XLR
B. Kabel RCA (stosowany głównie w sprzęcie audio-wideo)
C. Kabel USB (używany w mikrofonach cyfrowych)
D. Kabel HDMI (służy do przesyłania sygnałów audio i wideo)
AUD.07 Pytanie 58
Realizacja nagłośnień

Jaką wielkość należy zwiększyć moc elektryczną dostarczaną do systemu głośnikowego, aby utrzymać ten sam poziom natężenia dźwięku w przestrzeni swobodnej przy podwojeniu odległości punktu pomiarowego od systemu głośnikowego?

A. 1,5 raza
B. 4 razy
C. 0,5 raza
D. 2 razy
AUD.07 Pytanie 59
Realizacja nagłośnień

Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?

A. Do złącza AUX IN
B. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
C. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
D. Bezpośrednio do złącza Line TRS
AUD.07 Pytanie 60
Realizacja nagłośnień

Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest

A. do korekcji dźwięku
B. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
C. do kompresji sygnałów głosowych
D. do podniesienia dynamiki werbla
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień

Złącze przeznaczone do szeregowego podłączania urządzeń peryferyjnych w systemie konsolety mikserskiej nazywa się

A. INSERT
B. AUX
C. MAIN
D. LINE IN
AUD.07 Pytanie 62
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników

A. nisko-impedancyjne
B. w obudowie zamkniętej
C. typ bass reflex
D. typ line array
AUD.07 Pytanie 63
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia

A. z podgrup.
B. z Aux przed tłumikiem.
C. z Aux po tłumiku.
D. z gniazda insert.
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Od 3 do 12 sekund
B. Od 1 do 2 sekund
C. Powyżej 12 sekund
D. Poniżej 1 sekundy
AUD.07 Pytanie 65
Realizacja nagłośnień

Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra

A. pasmowoprzepustowego
B. dolnoprzepustowego
C. pasmowozaporowego
D. górnozaporowego
AUD.07 Pytanie 66
Realizacja nagłośnień

Oznaczenie w specyfikacji wejściowej typu ¼TS wskazuje na możliwość użycia przewodu z wtykiem

A. RCA
B. XLR
C. XLR
D. duży "Jack"
AUD.07 Pytanie 67
Realizacja nagłośnień

Który z podanych wtyków można wykorzystać w symetrycznym kablu audio?

A. RCA
B. TS
C. MIDI
D. TRS
AUD.07 Pytanie 68
Realizacja nagłośnień

Jakim złączem łączy się kompresor z jednym torem miksera?

A. wyjścia Direct Out
B. wyjścia Aux Post Fader
C. wyjścia Aux Pre Fader
D. gniazdo Insert
AUD.07 Pytanie 69
Realizacja nagłośnień

Jaką jednostkę ma impedancja głośnika?

A. V
B. W
C. Ω
D. A
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?

A. Zwiększyć poziom głośności głośników
B. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
C. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
D. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień

Aby podłączyć zewnętrzny procesor sygnałowy do gniazda Insert w mikserze, zwykle stosuje się kabel z wtykiem

A. RCA
B. TRS
C. XLR
D. TS
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień

Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt

A. equalizer
B. delay
C. reverb
D. echo
AUD.07 Pytanie 73
Realizacja nagłośnień

Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer

A. 1
B. 2
C. 4
D. 3
AUD.07 Pytanie 74
Realizacja nagłośnień

Jaki jest główny cel stosowania procesora dynamiki w miksie?

A. Zwiększenie głośności całego miksu
B. Redukcja niepożądanych szumów w miksie
C. Zmiana charakterystyki częstotliwościowej sygnału
D. Kontrola i dostosowanie dynamiki sygnału
AUD.07 Pytanie 75
Realizacja nagłośnień

Który mikrofon dynamiczny jest najczęściej używany do nagłaśniania stopy perkusyjnej?

A. Shure Beta 52A
B. Neumann U87
C. Rode NT1-A
D. AKG C414
AUD.07 Pytanie 76
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał z mikrofonu na odległość kilkunastu metrów, konieczne jest użycie przewodów

A. symetrycznych
B. niesymetrycznych
C. wieloparowych
D. wielordzeniowych
AUD.07 Pytanie 77
Realizacja nagłośnień

Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?

A. IEM
B. PTA
C. AES
D. EIS
AUD.07 Pytanie 78
Realizacja nagłośnień

Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać

A. pod kątem 90 stopni
B. z tyłu mikrofonu
C. z dołu mikrofonu
D. pod kątem 110 stopni
AUD.07 Pytanie 79
Realizacja nagłośnień

Ile osobnych, monofonicznych torów w konsolecie mikserskiej powinno być przydzielonych do nagłośnienia kwartetu smyczkowego, który występuje na przykład podczas plenerowego koncertu, używając techniki mikrofonowej MM?

A. 4
B. 3
C. 5
D. 2
AUD.07 Pytanie 80
Realizacja nagłośnień

Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj

A. Feedback
B. Tap
C. Count Meter
D. BPM