Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 81
Realizacja nagłośnień

Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas

A. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
B. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
C. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
D. rozmieszczania monitorów na scenie
AUD.07 Pytanie 82
Realizacja nagłośnień

Jaką wielkość należy zwiększyć moc elektryczną dostarczaną do systemu głośnikowego, aby utrzymać ten sam poziom natężenia dźwięku w przestrzeni swobodnej przy podwojeniu odległości punktu pomiarowego od systemu głośnikowego?

A. 4 razy
B. 0,5 raza
C. 2 razy
D. 1,5 raza
AUD.07 Pytanie 83
Realizacja nagłośnień

Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki

A. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
B. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
C. działaniu procesora dynamiki dźwięku
D. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
AUD.07 Pytanie 84
Realizacja nagłośnień

Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia

A. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
B. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
C. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
D. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
AUD.07 Pytanie 85
Realizacja nagłośnień

Oznaczenie w specyfikacji wejściowej typu ¼TS wskazuje na możliwość użycia przewodu z wtykiem

A. XLR
B. XLR
C. duży "Jack"
D. RCA
AUD.07 Pytanie 86
Realizacja nagłośnień

Jaki kolor diody LED wskazuje na przesterowanie sygnału w torze miksera?

A. Błękitny
B. Czerwony
C. Zielony
D. Złoty
AUD.07 Pytanie 87
Realizacja nagłośnień

Aby podłączyć zewnętrzny procesor sygnałowy do gniazda Insert w mikserze, zwykle stosuje się kabel z wtykiem

A. TRS
B. XLR
C. RCA
D. TS
AUD.07 Pytanie 88
Realizacja nagłośnień

Jaką funkcję pełni gain w mikserze audio?

A. Zmniejsza szum tła
B. Ogranicza poziom sygnału wyjściowego
C. Podnosi poziom sygnału wejściowego do odpowiedniego poziomu
D. Zmienia barwę dźwięku
AUD.07 Pytanie 89
Realizacja nagłośnień

W mikserze audio, wyjście przeznaczone do rejestracji sygnału sumy na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym to wyjście

A. z grup VCA
B. z gniazd Insert
C. Rec Out
D. z wyjść Direct
AUD.07 Pytanie 90
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników

A. typ line array
B. nisko-impedancyjne
C. w obudowie zamkniętej
D. typ bass reflex
AUD.07 Pytanie 91
Realizacja nagłośnień

Który rodzaj systemu nagłośnieniowego jest najczęściej stosowany do nagłaśniania dużych koncertów na otwartej przestrzeni?

A. System basowy
B. System surround
C. System line array
D. System stereofoniczny
AUD.07 Pytanie 92
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa MS zwykle zakłada użycie

A. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej
B. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej i drugiego − kardioidalnego
C. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej
D. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej oraz drugiego − bezkierunkowego
AUD.07 Pytanie 93
Realizacja nagłośnień

Ile osobnych, monofonicznych torów w konsolecie mikserskiej powinno być przydzielonych do nagłośnienia kwartetu smyczkowego, który występuje na przykład podczas plenerowego koncertu, używając techniki mikrofonowej MM?

A. 5
B. 3
C. 2
D. 4
AUD.07 Pytanie 94
Realizacja nagłośnień

W konsolecie mikserskiej kontrola poziomu sygnałów przy użyciu jednego regulatora, równocześnie w kilku wybranych kanałach, realizowana jest za pomocą

A. grup audio
B. mutowania grup
C. grupy matrix
D. grup VCA
AUD.07 Pytanie 95
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Od 1 do 2 sekund
B. Powyżej 12 sekund
C. Poniżej 1 sekundy
D. Od 3 do 12 sekund
AUD.07 Pytanie 96
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. najwyższą wartością impedancji
B. dolnym odcięciem granicznym
C. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
D. górnym odcięciem granicznym
AUD.07 Pytanie 97
Realizacja nagłośnień

Aby zweryfikować właściwość połączenia kabla sygnałowego z wtykiem, należy zastosować

A. sonometru
B. baterii 9 V
C. żarówki
D. omomierza
AUD.07 Pytanie 98
Realizacja nagłośnień

Który z poniższych systemów audio powinien być niedostrzegalny dla widowni?

A. Drumfill
B. Outfill
C. Infill
D. Frontfill
AUD.07 Pytanie 99
Realizacja nagłośnień

Który z poniżej wymienionych przycisków na przedwzmacniaczu mikrofonowym pozwala na nagłe stłumienie zbyt mocnego sygnału wejściowego?

A. PHASE
B. PHANTOM
C. PAD
D. HPF
AUD.07 Pytanie 100
Realizacja nagłośnień

Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon

A. Shure SM 57
B. Neumann U87
C. Shure Beta 52
D. Rode NTK
AUD.07 Pytanie 101
Realizacja nagłośnień

Jaki jest główny cel stosowania procesora dynamiki w miksie?

A. Zwiększenie głośności całego miksu
B. Redukcja niepożądanych szumów w miksie
C. Kontrola i dostosowanie dynamiki sygnału
D. Zmiana charakterystyki częstotliwościowej sygnału
AUD.07 Pytanie 102
Realizacja nagłośnień

O ile dB zmniejszy się poziom szumu kwantyzacji, jeśli podczas konwersji A/C zwiększy się rozdzielczość w przetworniku o 1 bit?

A. 3 dB
B. 9 dB
C. 12 dB
D. 6 dB
AUD.07 Pytanie 103
Realizacja nagłośnień

Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie

A. amperomierza
B. omomierza
C. watomierza
D. analizatora widma
AUD.07 Pytanie 104
Realizacja nagłośnień

Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest

A. do kompresji sygnałów głosowych
B. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
C. do podniesienia dynamiki werbla
D. do korekcji dźwięku
AUD.07 Pytanie 105
Realizacja nagłośnień

Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji

A. skrajnej na prawo
B. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
C. centralnej
D. skrajnej na lewo
AUD.07 Pytanie 106
Realizacja nagłośnień

Jakie znaczenie ma termin Phantom?

A. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
B. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
C. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
D. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
AUD.07 Pytanie 107
Realizacja nagłośnień

Możliwość sprawdzenia ciągłości przewodu w cewce głośnika można uzyskać dzięki

A. watomirowi
B. woltomirowi
C. amperomierzowi
D. omomierzowi
AUD.07 Pytanie 108
Realizacja nagłośnień

Sygnał cyfrowy z 8 kanałami audio można przesyłać za pomocą łączności

A. AES/EBU
B. ADAT
C. MIDI
D. SPDiF
AUD.07 Pytanie 109
Realizacja nagłośnień

Który mikrofon dynamiczny jest najczęściej używany do nagłaśniania stopy perkusyjnej?

A. Rode NT1-A
B. Neumann U87
C. Shure Beta 52A
D. AKG C414
AUD.07 Pytanie 110
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót DI-Box?

A. Direct Box
B. Directional Inject Box
C. Discrete Inject Box
D. Direct Insert Box
AUD.07 Pytanie 111
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać możliwie jak najpłaskie czoło fali dźwiękowej, należy do systemu nagłośnienia zastosować zestawy głośnikowe

A. w obudowie zamkniętej
B. nisko-impedancyjne
C. wyrównane liniowo
D. rodzaju bass reflex
AUD.07 Pytanie 112
Realizacja nagłośnień

Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako

A. Tip
B. Sleeve
C. Shield
D. Ring
AUD.07 Pytanie 113
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
B. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
C. nagłośnienia publiczności "z góry"
D. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
AUD.07 Pytanie 114
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?

A. główne nagłośnienie dla widowni
B. linie opóźnienia
C. linia basowa
D. linie monitorowe na scenie
AUD.07 Pytanie 115
Realizacja nagłośnień

Aby uruchomić funkcję monitorowania sygnału przed tłumikiem w systemie mikserskim, należy skorzystać z przycisku oznaczonego jako

A. ON
B. SOLO
C. SEL
D. PFL
AUD.07 Pytanie 116
Realizacja nagłośnień

Jaki zestaw wtyków znajduje się w kablu insertowym?

A. 2 x TS i 1 x TRS
B. 2 x TRS i 1 x TS
C. 2 x TS
D. 3 x TRS
AUD.07 Pytanie 117
Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. po bokach sceny
B. po bokach trybun
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. za trybunami, w stronę sceny
AUD.07 Pytanie 118
Realizacja nagłośnień

Ile minimum subbasowych głośników tego samego rodzaju jest potrzebnych do stworzenia systemu basowego END FIRE?

A. Pięciu
B. Czterech
C. Dwóch
D. Trzech
AUD.07 Pytanie 119
Realizacja nagłośnień

Jakie z przedstawionych złączy, znajdujących się w konsoli mikserskiej, są używane jako typowe wejścia dla sygnałów pochodzących z mikrofonów?

A. TRS
B. RCA
C. BNC
D. XLR
AUD.07 Pytanie 120
Realizacja nagłośnień

Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer

A. 1
B. 3
C. 4
D. 2