Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 81
Realizacja nagłośnień

W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?

A. Zwiększając czułość mikrofonów
B. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
C. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
D. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
AUD.07 Pytanie 82
Realizacja nagłośnień

Czym zajmuje się bramka szumów?

A. ograniczeniem dynamiki
B. korekcją sygnału "bramkowanego"
C. zmniejszeniem przesłuchów
D. zmniejszeniem dynamiki
AUD.07 Pytanie 83
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał z mikrofonu na odległość kilkunastu metrów, konieczne jest użycie przewodów

A. wielordzeniowych
B. symetrycznych
C. niesymetrycznych
D. wieloparowych
AUD.07 Pytanie 84
Realizacja nagłośnień

Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?

A. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
B. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
C. Do złącza AUX IN
D. Bezpośrednio do złącza Line TRS
AUD.07 Pytanie 85
Realizacja nagłośnień

Który z poniższych systemów audio powinien być niedostrzegalny dla widowni?

A. Drumfill
B. Frontfill
C. Outfill
D. Infill
AUD.07 Pytanie 86
Realizacja nagłośnień

Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie

A. wokalisty
B. gitarzysty
C. basisty
D. perkusisty
AUD.07 Pytanie 87
Realizacja nagłośnień

Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do

A. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie
B. rejestrowania dźwięków z publiczności
C. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
D. skalibrowania systemu elektroakustycznego
AUD.07 Pytanie 88
Realizacja nagłośnień

Aby zweryfikować właściwość połączenia kabla sygnałowego z wtykiem, należy zastosować

A. sonometru
B. baterii 9 V
C. żarówki
D. omomierza
AUD.07 Pytanie 89
Realizacja nagłośnień

W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości

A. kardioidalnej
B. dookólnej
C. hiperkardioidalnej
D. ósemkowej
AUD.07 Pytanie 90
Realizacja nagłośnień

Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako

A. Sleeve
B. Tip
C. Ring
D. Shield
AUD.07 Pytanie 91
Realizacja nagłośnień

Filtr Side Chain w bramce szumów jest używany m.in.

A. do dostosowania sygnału bramkowanego
B. do przywracania korekcji sygnału bramkowanego
C. do poprawy sygnału na wyjściu
D. do modyfikacji sygnału bramkującego
AUD.07 Pytanie 92
Realizacja nagłośnień

Gdzie zazwyczaj ustawia się stojak z procesorami efektów dźwiękowych podczas wydarzeń na świeżym powietrzu?

A. Na stanowisku FOH
B. Za kulisami
C. W pobliżu systemu nagłośnienia PA
D. W okolicy monitorów scenicznych
AUD.07 Pytanie 93
Realizacja nagłośnień

Jakiego z wymienionych regulatorów nie posiada korektor barwy dźwięku w torze konsolety mikserskiej?

A. SUB
B. MID
C. HI
D. LOW
AUD.07 Pytanie 94
Realizacja nagłośnień

Stopień tłumienia sygnału przez filtr n-tego rzędu wynosi

A. n*2 dB na oktawę
B. n*4 dB na oktawę
C. n*12 dB na oktawę
D. n*6 dB na oktawę
AUD.07 Pytanie 95
Realizacja nagłośnień

Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt

A. delay
B. equalizer
C. echo
D. reverb
AUD.07 Pytanie 96
Realizacja nagłośnień

Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się

A. DOWNFILL
B. INFILL
C. CENTERFILL
D. SIDEFILL
AUD.07 Pytanie 97
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?

A. główne nagłośnienie dla widowni
B. linie opóźnienia
C. linie monitorowe na scenie
D. linia basowa
AUD.07 Pytanie 98
Realizacja nagłośnień

W mikserze audio, wyjście przeznaczone do rejestracji sygnału sumy na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym to wyjście

A. z gniazd Insert
B. z wyjść Direct
C. Rec Out
D. z grup VCA
AUD.07 Pytanie 99
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
B. nagłośnienia publiczności "z góry"
C. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
D. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
AUD.07 Pytanie 100
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?

A. Zwiększyć poziom głośności głośników
B. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
C. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
D. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
AUD.07 Pytanie 101
Realizacja nagłośnień

W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do

A. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
B. dogłośnienia przedniej części widowni
C. odsłuchu dla perkusji
D. monitora na podłodze
AUD.07 Pytanie 102
Realizacja nagłośnień

Który z parametrów przedstawionych w specyfikacji wzmacniacza mocy odnosi się do przesłuchów pomiędzy jego kanałami?

A. THD
B. Bandwidth
C. Crosstalk
D. SNR
AUD.07 Pytanie 103
Realizacja nagłośnień

Głośnik 18" o mocy 800 W oraz zakresie przenoszenia od 40 do 100 Hz nadaje się do budowy systemu nagłośnieniowego

A. gitary prowadzącej
B. saksofonu
C. gitary basowej
D. wokalu
AUD.07 Pytanie 104
Realizacja nagłośnień

Mikrofon Shure SM58 to typ:

A. dynamiczny wszechkierunkowy
B. dynamiczny kierunkowy
C. pojemnościowy kierunkowy
D. pojemnościowy wszechkierunkowy
AUD.07 Pytanie 105
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót DI-Box?

A. Discrete Inject Box
B. Direct Box
C. Direct Insert Box
D. Directional Inject Box
AUD.07 Pytanie 106
Realizacja nagłośnień

Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru

A. Decay Time
B. Early Reflection
C. Diffusion
D. Feedback
AUD.07 Pytanie 107
Realizacja nagłośnień

Ile osobnych, monofonicznych torów w konsolecie mikserskiej powinno być przydzielonych do nagłośnienia kwartetu smyczkowego, który występuje na przykład podczas plenerowego koncertu, używając techniki mikrofonowej MM?

A. 5
B. 2
C. 3
D. 4
AUD.07 Pytanie 108
Realizacja nagłośnień

Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji

A. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
B. centralnej
C. skrajnej na lewo
D. skrajnej na prawo
AUD.07 Pytanie 109
Realizacja nagłośnień

Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?

A. Early Reflection
B. Feedback
C. Diffusion
D. Density
AUD.07 Pytanie 110
Realizacja nagłośnień

Aby podłączyć zewnętrzny procesor sygnałowy do gniazda Insert w mikserze, zwykle stosuje się kabel z wtykiem

A. XLR
B. TRS
C. TS
D. RCA
AUD.07 Pytanie 111
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. wyjściem z miksera i procesorem efektów
B. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
C. mikrofonem i mikserem
D. mikrofonem i D-Box'em
AUD.07 Pytanie 112
Realizacja nagłośnień

Które z podanych oznaczeń nie jest związane z procesorem dynamiki w mikserze audio?

A. GATE
B. COMP
C. PFL
D. RATIO
AUD.07 Pytanie 113
Realizacja nagłośnień

W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?

A. Instrumentalnym - gitarowym
B. Mikrofonowym
C. Procesorowym - do podłączenia kompresora
D. Głośnikowym
AUD.07 Pytanie 114
Realizacja nagłośnień

Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon

A. Rode NTK
B. Shure SM 57
C. Shure Beta 52
D. Neumann U87
AUD.07 Pytanie 115
Realizacja nagłośnień

Jakie z przedstawionych złączy, znajdujących się w konsoli mikserskiej, są używane jako typowe wejścia dla sygnałów pochodzących z mikrofonów?

A. TRS
B. BNC
C. RCA
D. XLR
AUD.07 Pytanie 116
Realizacja nagłośnień

Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj

A. BPM
B. Feedback
C. Count Meter
D. Tap
AUD.07 Pytanie 117
Realizacja nagłośnień

Jakie znaczenie ma termin Phantom?

A. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
B. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
C. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
D. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
AUD.07 Pytanie 118
Realizacja nagłośnień

High Cut to określenie dla filtru

A. dolnozaporowego.
B. pasmowoprzepustowego.
C. pasmowozaporowego.
D. górnozaporowego.
AUD.07 Pytanie 119
Realizacja nagłośnień

Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest

A. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
B. do podniesienia dynamiki werbla
C. do kompresji sygnałów głosowych
D. do korekcji dźwięku
AUD.07 Pytanie 120
Realizacja nagłośnień

Oznaczenie w specyfikacji wejściowej typu ¼TS wskazuje na możliwość użycia przewodu z wtykiem

A. XLR
B. duży "Jack"
C. RCA
D. XLR