Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych mikrofonów jest najbardziej odpowiedni do nagłośnienia „stopy” w zestawie perkusyjnym?

A. Dynamiczny, dookólny, 157 dBSPL
B. Pojemnościowy, kierunkowy, 120 dBSPL
C. Dynamiczny, kierunkowy, 150 dBSPL
D. Elektretowy, ósemkowy, 158 dBSPL
Realizacja nagłośnień

Kontrolka CLIP w torze konsolety mikserskiej służy do wizualnego informowania

A. o włączonym przekierowaniu kanału do wyjścia <b>LINE OUT</b>.
B. o przekroczeniu maksymalnego poziomu sygnału.
C. o pracy danego toru w trybie <b>SOLO</b>.
D. o wyciszeniu danego toru.
Realizacja nagłośnień

Zsynchronizowanie dźwięku bezpośredniego pochodzącego wprost ze źródła usytuowanego w głębi sceny z dźwiękiem dochodzącym z systemu nagłośnienia widowni do słuchacza siedzącego na środku widowni, wymaga

A. oddalenia słuchacza od zestawu PA.
B. przybliżenia zestawów głośnikowych do słuchacza.
C. dodania zestawów uzupełniających nagłośnienie.
D. opóźnienia toru akustycznego PA.
Realizacja nagłośnień

Kiedy najczęściej stosuje się ustawienie mikrofonów w konfiguracji XY?

A. Gdy chcemy zmniejszyć czułość mikrofonów na dźwięki otoczenia, choć nie jest to główny cel konfiguracji XY
B. Kiedy potrzebujemy zmniejszyć sprzężenia zwrotne, co nie jest typowym zastosowaniem konfiguracji XY
C. Podczas nagrań stereo, aby uzyskać naturalną panoramę dźwiękową
D. Do nagrań monofonicznych, ale nie typowo wokalu
Realizacja nagłośnień

Która z podanych wartości czasu odpowiada wartości 100 ms, występującej np. na skali potencjometru parametru Release w kompresorze dynamiki dźwięku?

A. 100 mikrosekund
B. 1/10 000 sekundy
C. 1/10 sekundy
D. 1/100 sekundy
Realizacja nagłośnień

Która konfiguracja toru monitorowego jest prawidłowa?

A. Wyjście AUX konsoli – korektor graficzny – wzmacniacz mocy – monitor aktywny.
B. Wyjście AUX konsoli – krosownica – wzmacniacz mocy – monitor aktywny.
C. Wyjście AUX konsoli – korektor graficzny – wzmacniacz mocy – monitor pasywny.
D. Wyjście AUX konsoli – wzmacniacz mocy – krosownica–monitor pasywny.
Realizacja nagłośnień

Do wysyłania sygnałów z poszczególnych torów konsolety mikserskiej z uwzględnieniem wpływu położenia tłumika na sygnał należy zastosować

A. szynę Mono.
B. szynę Aux Post Fader.
C. wejście Aux Return.
D. wyjście Direct Out.
Realizacja nagłośnień

Jaką nazwę nosi szerokopasmowy zespół głośnikowy oznaczony na rysunku symbolem Z, przedstawiającym nagłośnienie szerokiej sceny?

Ilustracja do pytania 13
A. Centerfill.
B. Frontfill.
C. Downfill.
D. Backfill.
Realizacja nagłośnień

W jaki sposób należy wpiąć bramkę szumów w tor konsolety mikserskiej?

A. Za pomocą wysyłki na podgrupy SUB.
B. Za pomocą gniazda Insert.
C. Za pomocą toru Aux Return.
D. Za pomocą wysyłki Aux Post Fader.
AUD.07 Pytanie 135
Realizacja nagłośnień

Napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy określane jest jako

A. Phantom.
B. ładowarka.
C. Di-Box aktywny.
D. zasilacz różnicowy.
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych regulatorów dostępnych w torze konsolty mikserskiej służy standardowo do umiejscowienia pozornego źródła dźwięku w stereofonicznym obrazie dźwiękowym?

A. AUX
B. GAIN
C. HPF
D. PAN
Realizacja nagłośnień

W którym z wymienionych miejsc podczas imprez plenerowych standardowo umieszcza się stojak z procesorami efektów dźwiękowych?

A. Za kulisami.
B. W pobliżu monitorów scenicznych.
C. W pobliżu systemu głośników PA.
D. Na stanowisku FOH.
AUD.07 Pytanie 141
Realizacja nagłośnień

Mikrofon wstęgowy typowo charakteryzuje się

A. potrzebą zasilania Phantom.
B. charakterystyką kardioidalną.
C. odpornością na wstrząsy.
D. charakterystyką ósemkową.
AUD.07 Pytanie 142
Realizacja nagłośnień

Które z podanych opóźnień czasowych pomiędzy dźwiękiem bezpośrednim a dźwiękiem odbitym powoduje efekt echa?

A. 25 ms
B. 20 ms
C. Powyżej 50 ms
D. Poniżej 10 ms
AUD.07 Pytanie 143
Realizacja nagłośnień

Która z wymienionych wartości częstotliwości próbkowania wprowadza odstęp czasowy pomiędzy kolejnymi próbkami dźwięku cyfrowego wynoszący 0,05 ms?

A. 20 kHz
B. 10 kHz
C. 30 kHz
D. 40 kHz
Realizacja nagłośnień

Głośnikowe zestawy basowe w niepodwieszanych systemach nagłośnieniowych należy umieszczać

A. pod zestawami średniotonowymi.
B. tylko z prawej strony sceny.
C. nad zestawami wysokotonowymi.
D. tylko z lewej strony sceny.
Realizacja nagłośnień

Przełącznik, którego symbol graficzny przedstawiono na rysunku, służy

Ilustracja do pytania 26
A. do tłumienia sygnału.
B. do włączenia zasilania phantom.
C. do odwrócenia fazy sygnału.
D. do aktywacji filtra dolnozaporowego.
Realizacja nagłośnień

W celu skierowania sygnału z danego toru na grupę nr 1, gdy w mikserze zastosowano przypisywanie parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy użyć regulatora panoramy i ustawić go w pozycji

A. skrajnej na prawo.
B. skrajnej na lewo.
C. dowolnej, gdyż jego położenie nie ma znaczenia.
D. środkowej.
Realizacja nagłośnień

Co oznacza informacja „bi-amp” podana na tabliczce znamionowej pasywnego zestawu głośnikowego?

A. Sygnał podawany do głośników musi być dwukrotnie wyższy od nominalnego.
B. Sygnał do głośnika wysokotonowego i średniotonowego mogą być podane różne sygnały.
C. Sygnał z głośnika średniotonowego jest podawany do głośnika wysokotonowego.
D. Sygnał podawany do głośników wysokotonowych musi być dwukrotnie niższy od nominalnego.
Realizacja nagłośnień

Nagłośnienie strefowe należy stosować w celu

A. pokrycia dużej powierzchni wymagającej nagłośnienia.
B. uniknięcia sprzężeń akustycznych przy nagłaśnianiu pleneru.
C. usunięcia zjawiska odbicia dźwięku od przeszkód terenowych.
D. usunięcia efektu pogłosu na otwartej przestrzeni.
Realizacja nagłośnień

Wbudowany w przedwzmacniacz mikrofonowy przetwornik A/D umożliwia

A. synchronizację przedwzmacniacza z MIDI.
B. sterowanie przedwzmacniaczem z poziomu DAW.
C. bezpośrednie połączenie przedwzmacniacza z cyfrowym interfejsem karty dźwiękowej.
D. automatyzację poziomu wzmocnienia przedwzmacniacza.
AUD.07 Pytanie 153
Realizacja nagłośnień

W technice mikrofonowej XY wykorzystuje się

A. jeden mikrofon o charakterystyce ósemkowej.
B. dwa jednakowe mikrofony o charakterystyce ósemkowej.
C. dwa jednakowe mikrofony o charakterystyce kardioidalnej.
D. dwa mikrofony o charakterystykach superkardioidalnej i ósemkowej.
Realizacja nagłośnień

Jaką nazwę nosi element zestawu głośnikowego, którego zadaniem jest podział sygnału na oddzielne zakresy częstotliwości doprowadzane do odpowiednich głośników?

A. Zespół głośnikowy.
B. Transformator głośnikowy.
C. Zwrotnica głośnikowa.
D. Terminal głośnikowy.
Realizacja nagłośnień

Ile powinna wynosić oporność każdego z dwóch głośników podłączonych równolegle do wzmacniacza, którego tabliczka znamionowa jest przedstawiona na rysunku?

Ilustracja do pytania 39
A. 16 Ohm
B. 8 Ohm
C. 2 Ohm
D. 4 Ohm
Realizacja nagłośnień

Kluczowanie sygnału w kompresorze dynamiki odbywa się poprzez

A. płynne przechodzenie sygnału w panoramie stereo w takt sygnału kluczującego.
B. sterowanie kompresora sygnałem kluczującym poprzez wejście Side Chain.
C. strojenie systemu nagłośnieniowego z użyciem korektora tercjowego.
D. sterowanie sygnałem kluczującym dobrocią filtra w korekcji parametrycznej.