Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja nagłośnień

Zestawy głośnikowe FRONTFILL powinny być

A. podwieszone nad sceną, osiami promieniowania skierowanymi do jej wnętrza.
B. ustawione po bokach sceny, osiami promieniowania skierowanymi do środka widowni.
C. ustawione wzdłuż przedniej krawędzi sceny, osiami promieniowania skierowanymi prostopadle do niej, w stronę widowni.
D. ustawione po bokach sceny, osiami promieniowania skierowanymi do środka sceny.
Realizacja nagłośnień

Kompresor dynamiki wpięty w tor konsolety mikserskiej za pośrednictwem gniazda insert jest połączony

A. równolegle z tłumikiem kanałowym.
B. szeregowo za tłumikiem kanałowym.
C. szeregowo przed blokiem EQ.
D. równolegle z blokiem EQ.
AUD.07 Pytanie 206
Realizacja nagłośnień

W którym z wymienionych miejsc należy umieścić elementy systemu nagłośnieniowego DRUM FILL?

A. Z przodu sceny w kierunku widowni.
B. Obok perkusisty skierowane w jego kierunku.
C. Obok wokalisty skierowane w jego kierunku.
D. Pod głównym systemem z lewej i prawej strony sceny.
AUD.07 Pytanie 211
Realizacja nagłośnień

W terminologii techniki scenicznej, monitor Side Fill to określenie dotyczące

A. dogłośnienia przodu widowni.
B. nagłośnienia sceny umieszczonego po jej bokach.
C. odsłuchu dla perkusisty.
D. monitora podłogowego.
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. mikrofonem i mikserem
B. wyjściem z miksera i procesorem efektów
C. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
D. mikrofonem i D-Box'em
Realizacja nagłośnień

Charakterystyczną cechą aktywnego zespołu głośnikowego jest

A. impedancja wejściowa rzędu 4-8 <b>Ω</b>.
B. moc przewyższająca rozwiązania pasywne.
C. zintegrowany wzmacniacz mocy.
D. wbudowana zwrotnica złożona z elementów LC.
AUD.07 Pytanie 218
Realizacja nagłośnień

Które urządzenie jest określane w terminologii branżowej mianem equalizera?

A. Limiter.
B. Kompresor dynamiki.
C. Korektor charakterystyki częstotliwościowej.
D. Tłumik głośności.
Realizacja nagłośnień

Rider techniczny zawiera

A. plan rozmieszczenia muzyków i urządzeń na scenie.
B. spis modeli aparatury nagłośnieniowej danego producenta.
C. zestawienie danych technicznych sprzętu nagłośnieniowego.
D. listę utworów w kolejności wykonywania.
Realizacja nagłośnień

Na koncercie zaistniała potrzeba wyrównania opóźnienia dźwięku zestawu perkusyjnego z dźwiękiem emitowanym przez zestaw nagłośnienia frontowego. O jaką przybliżoną wartość czasu należy opóźnić sygnał z zestawu FOH względem dźwięku emitowanego przez perkusję, przy założeniu, że odległość pomiędzy perkusją a zestawem nagłośnienia wynosi 5 m?

A. 15 ms
B. 5 ms
C. 20 ms
D. 10 ms
Realizacja nagłośnień

Którego z wymienionych urządzeń należy użyć w celu połączenia instrumentu klawiszowego zaopatrzonego w niesymetryczne wyjście z konsolą mikserską, w sposób ograniczający zakłócenia?

A. DI-Boxa.
B. Kompresora.
C. Enhancera.
D. Excitera.
AUD.07 Pytanie 224
Realizacja nagłośnień

W mikserze audio wyjście przeznaczone do zapisu sygnału sumy na zewnętrznym rejestratorze to wyjście

A. z grup VCA.
B. z wyjść Direct.
C. Rec Out.
D. z gniazd Insert.
Realizacja nagłośnień

Głośnik, którego zasada działania opiera się na drganiu połączonej z membraną cewki w szczelinie magnesu stałego, należy do przetworników

A. dynamicznych.
B. ortodynamicznych.
C. elektrostatycznych.
D. piezoelektrycznych.
Realizacja nagłośnień

Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?

A. Zmiana charakterystyki mikrofonu
B. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
C. Dodanie efektu delay
D. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
AUD.07 Pytanie 227
Realizacja nagłośnień

Które z podanych złączy pozwala na przesyłanie danych w standardzie ADAT przy użyciu światłowodu?

A. USB
B. FIREWIRE
C. THUNDERBOLT
D. TOSLINK
Realizacja nagłośnień

Limiter w technice nagłośnieniowej stosuje się

A. do zwiększenia dynamiki werbla.
B. do korekcji nagłośnienia.
C. do ograniczenia maksymalnego poziomu sygnału na wyjściu miksera.
D. do kompresji sygnałów mowy.
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa MS typowo zakłada zastosowanie

A. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej, drugiego – kardioidalnego.
B. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej, drugiego – bezkierunkowego.
C. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej.
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej.
Realizacja nagłośnień

Rozmieszczenie na widowni dużej ilości głośników stosunkowo małej mocy jest metodą stosowaną

A. przy realizacji kameralnego nagłośnienia teatralnego.
B. przy nagłośnieniu małych pomieszczeń o słabej akustyce.
C. przy nagłośnieniu dużych, dobrze wytłumionych wnętrz.
D. przy nagłośnieniu pomieszczeń o dużym pogłosie naturalnym.
AUD.07 Pytanie 237
Realizacja nagłośnień

Z którego miejsca toru typowej analogowej konsolety mikserskiej szyna AUX pre-fader pobiera sygnał?

A. Po Insert i po tłumiku.
B. Po EQ i po tłumiku.
C. Przed Gain i przed tłumikiem.
D. Po Insert i przed tłumikiem.
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. najwyższą wartością impedancji
B. górnym odcięciem granicznym
C. dolnym odcięciem granicznym
D. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
Realizacja nagłośnień

Regulując dobroć „Q” korektora parametrycznego wpływa się

A. na zmianę zakresu regulacji pasma.
B. na szerokość regulowanego pasma.
C. na czułość wejścia procesora.
D. na środkową częstotliwość regulowanego pasma.