Filtrowanie pytań
Realizacja nagłośnień
A. Feedback.
B. Early Reflection.
C. Decay Time.
D. Diffusion.
AUD.07 Pytanie 202
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych elementów systemu nagłośnieniowego pełni funkcję przetwarzania sygnału z mikrofonu na sygnał zdatny do dalszej obróbki?
A. Przedwzmacniacz mikrofonowy
B. Głośnik
C. Kompresor
D. Equalizer
Realizacja nagłośnień
Zestawy głośnikowe FRONTFILL powinny być
A. podwieszone nad sceną, osiami promieniowania skierowanymi do jej wnętrza.
B. ustawione po bokach sceny, osiami promieniowania skierowanymi do środka widowni.
C. ustawione wzdłuż przedniej krawędzi sceny, osiami promieniowania skierowanymi prostopadle do niej, w stronę widowni.
D. ustawione po bokach sceny, osiami promieniowania skierowanymi do środka sceny.
Realizacja nagłośnień
Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia
A. z Aux przed tłumikiem.
B. z podgrup.
C. z Aux po tłumiku.
D. z gniazda insert.
Realizacja nagłośnień
Kompresor dynamiki wpięty w tor konsolety mikserskiej za pośrednictwem gniazda insert jest połączony
A. równolegle z tłumikiem kanałowym.
B. szeregowo za tłumikiem kanałowym.
C. szeregowo przed blokiem EQ.
D. równolegle z blokiem EQ.
Realizacja nagłośnień
W którym z wymienionych miejsc należy umieścić elementy systemu nagłośnieniowego DRUM FILL?
A. Z przodu sceny w kierunku widowni.
B. Obok perkusisty skierowane w jego kierunku.
C. Obok wokalisty skierowane w jego kierunku.
D. Pod głównym systemem z lewej i prawej strony sceny.
Realizacja nagłośnień
Do włączenia w tor konsolety mikserskiej zewnętrznych procesorów dźwięku służy złącze
A. direct out.
B. line input.
C. channel out.
D. insert.
Realizacja nagłośnień
Uszkodzone połączenie elektryczne przewodu z wtyczką należy naprawić metodą
A. klejenia.
B. lutowania.
C. zgrzewania.
D. spawania.
Realizacja nagłośnień
Przełącznik PHASE w przedwzmacniaczu mikrofonowym służy do zmiany
A. charakterystyki wzmacniacza.
B. czułości wejścia.
C. koloru podświetlenia wskaźników.
D. polaryzacji sygnału.
Realizacja nagłośnień
Za stopień kompresji odpowiada parametr
A. Gain/MakeUp.
B. Release.
C. Attack.
D. Ratio.
Realizacja nagłośnień
W terminologii techniki scenicznej, monitor Side Fill to określenie dotyczące
A. dogłośnienia przodu widowni.
B. nagłośnienia sceny umieszczonego po jej bokach.
C. odsłuchu dla perkusisty.
D. monitora podłogowego.
Realizacja nagłośnień
Stosunek S/N mikrofonu o poziomie szumów własnych wynoszącym 16 dB, dla poziomu odniesienia 94 dB wynosi
A. 78 dB
B. 110 dB
C. 102 dB
D. 86 dB
Realizacja nagłośnień
Który z wymienionych typów wtyku przedstawiono na rysunku?

A. XLR
B. MIDI
C. TRS
D. RCA
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy
A. mikrofonem i mikserem
B. wyjściem z miksera i procesorem efektów
C. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
D. mikrofonem i D-Box'em
Realizacja nagłośnień
Do zbadania charakterystyki częstotliwościowej zestawu głośnikowego należy użyć
A. analizatora widma.
B. amperomierza.
C. watomierza.
D. omomierza.
Realizacja nagłośnień
Jak nazywa się urządzenie standardowo przeznaczone do symetryzacji sygnału fonicznego?
A. Krosownica.
B. DI-box.
C. Stagebox.
D. Splitter.
Realizacja nagłośnień
Charakterystyczną cechą aktywnego zespołu głośnikowego jest
A. impedancja wejściowa rzędu 4-8 <b>Ω</b>.
B. moc przewyższająca rozwiązania pasywne.
C. zintegrowany wzmacniacz mocy.
D. wbudowana zwrotnica złożona z elementów LC.
Realizacja nagłośnień
Które urządzenie jest określane w terminologii branżowej mianem equalizera?
A. Limiter.
B. Kompresor dynamiki.
C. Korektor charakterystyki częstotliwościowej.
D. Tłumik głośności.
Realizacja nagłośnień
Jak nazywa się parametr kompresora, który określa próg jego aktywacji?
A. ATTACK
B. THRESHOLD
C. GAIN
D. RELEASE
Realizacja nagłośnień
Rider techniczny zawiera
A. plan rozmieszczenia muzyków i urządzeń na scenie.
B. spis modeli aparatury nagłośnieniowej danego producenta.
C. zestawienie danych technicznych sprzętu nagłośnieniowego.
D. listę utworów w kolejności wykonywania.
Realizacja nagłośnień
Na koncercie zaistniała potrzeba wyrównania opóźnienia dźwięku zestawu perkusyjnego z dźwiękiem emitowanym przez zestaw nagłośnienia frontowego. O jaką przybliżoną wartość czasu należy opóźnić sygnał z zestawu FOH względem dźwięku emitowanego przez perkusję, przy założeniu, że odległość pomiędzy perkusją a zestawem nagłośnienia wynosi 5 m?
A. 15 ms
B. 5 ms
C. 20 ms
D. 10 ms
Realizacja nagłośnień
Którego z wymienionych urządzeń należy użyć w celu połączenia instrumentu klawiszowego zaopatrzonego w niesymetryczne wyjście z konsolą mikserską, w sposób ograniczający zakłócenia?
A. DI-Boxa.
B. Kompresora.
C. Enhancera.
D. Excitera.
Realizacja nagłośnień
Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?
A. EIS
B. PTA
C. IEM
D. AES
Realizacja nagłośnień
W mikserze audio wyjście przeznaczone do zapisu sygnału sumy na zewnętrznym rejestratorze to wyjście
A. z grup VCA.
B. z wyjść Direct.
C. Rec Out.
D. z gniazd Insert.
Realizacja nagłośnień
Głośnik, którego zasada działania opiera się na drganiu połączonej z membraną cewki w szczelinie magnesu stałego, należy do przetworników
A. dynamicznych.
B. ortodynamicznych.
C. elektrostatycznych.
D. piezoelektrycznych.
Realizacja nagłośnień
Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?
A. Zmiana charakterystyki mikrofonu
B. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
C. Dodanie efektu delay
D. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
Realizacja nagłośnień
Które z podanych złączy pozwala na przesyłanie danych w standardzie ADAT przy użyciu światłowodu?
A. USB
B. FIREWIRE
C. THUNDERBOLT
D. TOSLINK
Realizacja nagłośnień
W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości
A. kardioidalnej
B. dookólnej
C. ósemkowej
D. hiperkardioidalnej
Realizacja nagłośnień
Limiter w technice nagłośnieniowej stosuje się
A. do zwiększenia dynamiki werbla.
B. do korekcji nagłośnienia.
C. do ograniczenia maksymalnego poziomu sygnału na wyjściu miksera.
D. do kompresji sygnałów mowy.
Realizacja nagłośnień
Którą z wymienionych technik mikrofonowych przedstawiono na rysunku?

A. AB+M
B. AB+ambience
C. AB
D. AB / XY
Realizacja nagłośnień
Który przełącznik w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia zmianę polaryzacji sygnału?
A. PAD
B. PHASE
C. HPF
D. PHANTOM
Realizacja nagłośnień
Które z wymienionych oznaczeń dotyczy gniazda w konsolecie mikserskiej służącego standardowo do przyjęcia sygnału wychodzącego z zewnętrznego procesora FX?
A. SEND
B. MAIN
C. RETURN
D. REC
Realizacja nagłośnień
Które oznaczenie na cyfrowej konsolce mikserskiej dotyczy przyłącza w standardzie umożliwiającym równoległą transmisję do 8 kanałów danych cyfrowych?
A. TALKBACK
B. ADAT
C. MIC
D. INSERT
Realizacja nagłośnień
Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj
A. Tap
B. Count Meter
C. Feedback
D. BPM
Realizacja nagłośnień
Technika mikrofonowa MS typowo zakłada zastosowanie
A. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej, drugiego – kardioidalnego.
B. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej, drugiego – bezkierunkowego.
C. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej.
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej.
Realizacja nagłośnień
Rozmieszczenie na widowni dużej ilości głośników stosunkowo małej mocy jest metodą stosowaną
A. przy realizacji kameralnego nagłośnienia teatralnego.
B. przy nagłośnieniu małych pomieszczeń o słabej akustyce.
C. przy nagłośnieniu dużych, dobrze wytłumionych wnętrz.
D. przy nagłośnieniu pomieszczeń o dużym pogłosie naturalnym.
Realizacja nagłośnień
Z którego miejsca toru typowej analogowej konsolety mikserskiej szyna AUX pre-fader pobiera sygnał?
A. Po Insert i po tłumiku.
B. Po EQ i po tłumiku.
C. Przed Gain i przed tłumikiem.
D. Po Insert i przed tłumikiem.
Realizacja nagłośnień
W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z
A. najwyższą wartością impedancji
B. górnym odcięciem granicznym
C. dolnym odcięciem granicznym
D. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
Realizacja nagłośnień
Które urządzenie może działać na terenie Europy bez konwertera napięcia?
A. Urządzenie 3

B. Urządzenie 1

C. Urządzenie 4

D. Urządzenie 2

Realizacja nagłośnień
Regulując dobroć „Q” korektora parametrycznego wpływa się
A. na zmianę zakresu regulacji pasma.
B. na szerokość regulowanego pasma.
C. na czułość wejścia procesora.
D. na środkową częstotliwość regulowanego pasma.