Filtrowanie pytań
Realizacja nagłośnień
A. Tip
B. Sleeve
C. Shield
D. Ring
Realizacja nagłośnień
Które z określeń oznacza szerokość pasma częstotliwości?
A. Input Impedance
B. Bandwidth
C. Power Requirements
D. Total Harmonic Distortions
Realizacja nagłośnień
O przesterowaniu sygnału w torze konsolety mikserskiej informuje dioda LED oznaczona nazwą
A. Solo
B. Mute
C. Peak
D. Phantom
Realizacja nagłośnień
Chcąc wysłać na odsłuchy sceniczne sygnał niezależny od położenia tłumika, należy użyć funkcji
A. Post fader.
B. Trim.
C. Solo.
D. Prefader.
Realizacja nagłośnień
Który z wymienionych korektorów jest typowo stosowany w torze sumy konsolety mikserskiej, w celu dopasowania charakterystyki częstotliwościowej systemu nagłośnieniowego do właściwości brzmieniowych nagłaśnianego pomieszczenia?
A. Kwartowy.
B. Dwuoktawowy.
C. Oktawowy.
D. Tercjowy.
Realizacja nagłośnień
Które z określeń oznacza szerokość pasma częstotliwości?
A. Input Impedance.
B. Total Harmonic Distortions.
C. Bandwidth.
D. Power Requirements.
Realizacja nagłośnień
Stosując metodę mikrofonowania AB nie ma możliwości
A. monofonizacji zarejestrowanego materiału.
B. osiągnięcia szerokiej bazy stereofonicznej.
C. osiągnięcia dobrego wrażenia przestrzennego.
D. precyzyjnego zlokalizowania źródła dźwięku na scenie.
Realizacja nagłośnień
Filtr Side Chain w bramce szumów jest używany m.in.
A. do poprawy sygnału na wyjściu
B. do modyfikacji sygnału bramkującego
C. do przywracania korekcji sygnału bramkowanego
D. do dostosowania sygnału bramkowanego
Realizacja nagłośnień
Który mikrofon dynamiczny jest najczęściej używany do nagłaśniania stopy perkusyjnej?
A. Shure Beta 52A
B. Neumann U87
C. Rode NT1-A
D. AKG C414
Realizacja nagłośnień
Jaką nazwę nosi przewód przedstawiony na rysunku, służący m.in. do włączania zewnętrznych urządzeń w tor sygnałowy konsolety mikserskiej?

A. Efektowy.
B. Krosujący.
C. Insertowy.
D. Instrumentalny.
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma termin Phantom?
A. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
B. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
C. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
D. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
Realizacja nagłośnień
Możliwość odtworzenia zapamiętanych wcześniej zmian w podstawowych ustawieniach cyfrowego miksera, w funkcji czasu trwania utworu, nosi nazwę
A. synchronizacji SMPTE.
B. pamięci scen.
C. synchronizacji MTC.
D. automiksu.
AUD.07 Pytanie 253
Realizacja nagłośnień
Który z wymienionych procesorów umożliwia wyeliminowanie przesłuchów pojawiających się w poszczególnych torach mikrofonowych podczas nagłośnienia zestawu perkusyjnego?
A. Kompresor.
B. Procesor typu Reverb.
C. Procesor typu Delay.
D. Bramka szumów.
AUD.07 Pytanie 254
Realizacja nagłośnień
Aby mikrofon był optymalnie dopasowany do wejścia przedwzmacniacza konsolety mikserskiej, impedancja wyjściowa mikrofonu powinna być
A. taka sama jak impedancja wejściowa przedwzmacniacza.
B. co najmniej 5-krotnie mniejsza od impedancji wejściowej przedwzmacniacza.
C. około 5-krotnie większa od impedancji wejściowej przedwzmacniacza.
D. około 10-krotnie większa od impedancji wejściowej przedwzmacniacza.
Realizacja nagłośnień
Który z parametrów przedstawionych w specyfikacji wzmacniacza mocy odnosi się do przesłuchów pomiędzy jego kanałami?
A. SNR
B. Crosstalk
C. Bandwidth
D. THD
Realizacja nagłośnień
Niesymetryczny kabel mikrofonowy charakteryzuje się
A. niesymetrycznym przekrojem.
B. odpornością na zakłócenia.
C. podatnością na zakłócenia.
D. dwiema żyłami umieszczonymi wewnątrz siatki ekranującej.
Realizacja nagłośnień
W jakich jednostkach podawana jest moc głośników?
A. w omach
B. w THD
C. w watach
D. w woltach
Realizacja nagłośnień
W celu uzyskania separacji mas pomiędzy urządzeniami na scenie a systemem nagłośnieniowym należy podłączyć te urządzenia do konsolety mikserskiej poprzez transformator separujący. Taki transformator powinien posiadać przekładnię
A. 1:50
B. 1:3
C. 1:1
D. 1:10
Realizacja nagłośnień
Który z wymienionych procesorów zawęża zakres dynamiki dźwięku?
A. Reverb.
B. Delay.
C. Ekspander.
D. Kompresor.
Realizacja nagłośnień
AES/EBU to standard połączenia urządzeń elektroakustycznych wykorzystujący transmisję
A. optyczną.
B. cyfrową.
C. analogową.
D. bezprzewodową.
Realizacja nagłośnień
Elementem składowym przedwzmacniacza mikrofonowego, służącym do regulacji wzmocnienia, jest regulator
A. high pass frequency.
B. trim.
C. volume.
D. gain.
Realizacja nagłośnień
Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia zaników sygnału z mikrofonu bezprzewodowego, należy odbiornik umieścić jak najbliżej
A. stanowiska MON.
B. stanowiska FOH.
C. widowni.
D. sceny.
Realizacja nagłośnień
W którym z wymienionych rozdziałów instrukcji obsługi zestawu głośnikowego należy szukać informacji o sposobie zamocowania głośników?
A. Connections
B. Mounting
C. Specification
D. Maintanance
Realizacja nagłośnień
Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz koszt przygotowania 10 kabli insertowych, jeżeli na jeden kabel insertowy wymagane jest w sumie 150 cm przewodu.

A. 475,00 zł
B. 375,00 zł
C. 500,00 zł
D. 425,00 zł
Realizacja nagłośnień
Z którego z podanych wyjść analogowej konsolety mikserskiej należy wysłać sygnał do kolumn nagłośnienia głównego?
A. 2-Track In
B. 2-Track Out
C. Sub-Group Out
D. Main Out
Realizacja nagłośnień
Czym różni się system nagłośnieniowy typu 'full-range' od systemu z subwooferem?
A. System full-range jest bardziej kompaktowy i przenośny
B. System z subwooferem nie wymaga dodatkowych głośników wysokotonowych
C. Full-range obsługuje pełne pasmo częstotliwości bez dodatkowego wzmacniania basów
D. System full-range jest przeznaczony wyłącznie do nagłaśniania wokalu
Realizacja nagłośnień
Największą sprawnością energetyczną charakteryzuje się wzmacniacz mocy
A. klasy A z zasilaczem transformatorowym.
B. klasy H z zasilaczem typu przetwornica napięcia.
C. klasy D z zasilaczem typu przetwornica napięcia.
D. klasy A/B z zasilaczem transformatorowym.
Realizacja nagłośnień
Parametr THRESHOLD w kompresorze dynamiki dźwięku odpowiada za
A. czas zadziałania kompresji.
B. kształt krzywej kompresji.
C. próg zadziałania kompresji.
D. czas odpuszczenia kompresji.
Realizacja nagłośnień
Określenie HIGH CUT dotyczy filtru
A. pasmowo-przepustowego.
B. dolnozaporowego.
C. górnozaporowego.
D. pasmowo-zaporowego.
Realizacja nagłośnień
Końcówki mocy należy umieszczać możliwie jak najbliżej
A. stanowiska realizatora FOH.
B. stageboxa.
C. sterownika oświetlenia scenicznego.
D. zestawów głośnikowych.
Realizacja nagłośnień
Jeżeli realizator dźwięku domaga się ustawienia głośnika „frontfill”, to należy go umieścić
A. w środkowej części tyłu sceny.
B. w prawej części tyłu sceny.
C. w środkowej części przodu sceny.
D. w lewej części przodu sceny.
Realizacja nagłośnień
Jakiego rodzaju odsłuch należy zapewnić wykonawcom, jeżeli w riderze technicznym zespołu postawiono wymaganie zastosowania systemu monitorowego IEM?
A. Podłogowy.
B. Douszny.
C. Sidefill.
D. Drumfill.
Realizacja nagłośnień
Jaką nazwę nosi parametr kompresora odpowiadający za próg jego zadziałania?
A. RELEASE
B. GAIN
C. THRESHOLD
D. ATTACK
Realizacja nagłośnień
Do połączenia INSERT stosuje się przewód zakończony wtykami
A. TRS-TRS
B. TRS-XLR
C. TRS-2xTS
D. XLR-XLR
Realizacja nagłośnień
Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?
A. Zmiana pozycji mikrofonu
B. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
C. Sprawdzenie połączeń kablowych
D. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
Realizacja nagłośnień
W instrukcji miksera audio informacje o przebiegu sygnałów znajdują się
A. w spisie treści.
B. w schemacie blokowym.
C. w specyfikacji technicznej.
D. w rozdziale dotyczącym sekcji master.
Realizacja nagłośnień
Która z wymienionych funkcji umożliwia jednoczesne włączenie zasilania wielu mikrofonów pojemnościowych podłączonych do konsolty mikserksiej?
A. GLOBAL MUTE
B. SOLO IN PLACE
C. GLOBAL PHANTOM
D. POWER ON
Realizacja nagłośnień
Jaki zestaw wtyków znajduje się w kablu insertowym?
A. 3 x TRS
B. 2 x TS
C. 2 x TRS i 1 x TS
D. 2 x TS i 1 x TRS
AUD.07 Pytanie 279
Realizacja nagłośnień
Pod jakim kątem należy ustawić monitor odsłuchowy względem osi symetrii membrany mikrofonu o charakterystyce hiperkardioidalnej, aby ograniczyć niebezpieczeństwo powstania akustycznego sprzężenia zwrotnego podczas nagłaśnianego koncertu?
A. 90°
B. 180°
C. 45°
D. 110°
Realizacja nagłośnień
Mając do dyspozycji asystenta na scenie, można skorzystać z jego pomocy w trakcie
A. rozmieszczania monitorów na scenie.
B. ustawiania proporcji sygnałów na głównych głośnikach.
C. ustawiania barwy dźwięku wzmacniacza gitarowego gitarzysty.
D. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla na głównym nagłośnieniu.