Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 281
Realizacja nagłośnień

Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji

A. skrajnej na lewo
B. skrajnej na prawo
C. centralnej
D. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
AUD.07 Pytanie 283
Realizacja nagłośnień

Najbardziej wrażliwy na zmiany temperatury i wahania wilgotności jest mikrofon

A. pojemnościowy.
B. dynamiczny cewkowy.
C. piezoelektryczny.
D. dynamiczny wstęgowy.
Realizacja nagłośnień

Gniazda RETURN stołu mikserskiego przeznaczone są do podłączenia

A. wysyłki sygnału na efekty dynamiki.
B. wysyłki sygnału na efekty przestrzeni.
C. powrotu sygnału przetworzonego przez efekty dynamiki.
D. powrotu sygnału przetworzonego przez efekty przestrzeni.
Realizacja nagłośnień

Wskazany na rysunku strzałką regulator w torze konsolety mikserskiej służy do regulacji

Ilustracja do pytania 7
A. proporcji sygnału bezpośredniego do przetworzonego przez procesor pogłosowy.
B. parametru wbudowanego procesora dynamiki dźwięku.
C. wysterowania wstępnego w torze.
D. poziomu sygnału na wyjściu toru.
Realizacja nagłośnień

Do przetestowania sprawności wszystkich połączeń w przewodzie wieloparowym łączącym stagebox z konsolą mikserką, w przypadku braku odpowiedniego testera, należy użyć mikrofonu

A. piezoelektrycznego z połączeniem niesymetrycznym.
B. pojemnościowego z połączeniem symetrycznym.
C. dynamicznego z połączeniem niesymetrycznym.
D. dynamicznego z połączeniem symetrycznym.
Realizacja nagłośnień

Low Cut służy do usunięcia

A. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna.
B. szumów.
C. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna.
D. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim paśmie częstotliwości.
Realizacja nagłośnień

Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra

A. pasmowoprzepustowego
B. pasmowozaporowego
C. górnozaporowego
D. dolnoprzepustowego
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót SNR stosowany w specyfikacjach urządzeń elektroakustycznych?

A. Maksymalną moc sygnału, z jaką może pracować głośnik.
B. Całkowite zniekształcenia harmoniczne sygnału.
C. Zakres częstotliwości przenoszonych przez głośnik.
D. Stosunek mocy sygnału użytecznego do mocy szumu.
Realizacja nagłośnień

Jaką wartość czasu opóźnienia należy ustawić w procesorze Delay, aby uzyskać efekt opóźnienia odpowiadający rytmicznie wartości ósemki, podczas gdy ćwierćnutę oznaczono tempem 120 BPM?

A. 125 ms
B. 500 ms
C. 250 ms
D. 1 000 ms
Realizacja nagłośnień

Niskie częstotliwości można skutecznie usunąć za pomocą filtra

A. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
B. pasmowoprzepustowego.
C. szelfowego niskotonowego.
D. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
Realizacja nagłośnień

W którym miejscu sceny należy umieścić głośniki szerokopasmowe głównego systemu nagłaśniającego wyrównanego liniowo w celu zapewnienia jego bezkonfliktowej pracy z systemem monitorowym?

A. W połowie głębokości sceny, w jej świetle.
B. Z boków sceny, poza jej światłem.
C. Przed sceną, w jej świetle.
D. Z przodu sceny, w jej świetle.
AUD.07 Pytanie 303
Realizacja nagłośnień

Monitory SIDE FILL należy ustawiać

A. z boku sceny, w kierunku muzyków.
B. z boku sceny, w kierunku widowni.
C. pod sceną, w kierunku muzyków.
D. z przodu sceny, w kierunku widowni.
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie

A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
B. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót SNR stosowany w specyfikacjach urządzeń elektroakustycznych?

A. Całkowite zniekształcenia harmoniczne sygnału.
B. Maksymalną moc sygnału, z jaką może pracować głośnik.
C. Zakres częstotliwości przenoszonych przez głośnik.
D. Stosunek mocy sygnału użytecznego do mocy szumu.
Realizacja nagłośnień

Wzmacniacz mocy przy czułości wejściowej 0 dBu osiąga maksymalną wartość mocy znamionowej. Jaką moc wygeneruje wzmacniacz, przy zasilaniu tym samym sygnałem wejściowym, po przełączeniu czułości na wartość +6 dBu?

A. Dwukrotnie mniejszą.
B. Dwukrotnie większą.
C. Czterokrotnie większą.
D. Czterokrotnie mniejszą.
Realizacja nagłośnień

Miernikiem korelacji w konsoletach mikserskich jest urządzenie dokonujące pomiaru

A. zależności fazowych między dwoma lub więcej sygnałami audio.
B. zmian fazowych w pojedynczym sygnale audio.
C. spektrum częstotliwościowego sygnału audio.
D. średniej kwadratowej głośności w pełnym spektrum częstotliwościowym sygnału.
Realizacja nagłośnień

Która z wymienionych zasad dopasowania impedancyjnego obowiązuje przy podłączaniu mikrofonu do przedwzmacniacza?

A. Impedancja mikrofonu powinna być około trzykrotnie większa od impedancji wejściowej przedwzmacniacza.
B. Impedancja mikrofonu powinna być mniejsza od impedancji wejściowej przedwzmacniacza.
C. Impedancja mikrofonu powinna być dokładnie równa impedancji wejściowej przedwzmacniacza.
D. Impedancja mikrofonu powinna być około sześciokrotnie większa od impedancji wejściowej przedwzmacniacza.
AUD.07 Pytanie 312
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych mikrofonów jest najbardziej narażony na uszkodzenie w przypadku użycia go na scenie w plenerze podczas wietrznej pogody?

A. Dynamiczny wstęgowy.
B. Dynamiczny cewkowy.
C. Pojemnościowy.
D. Piezoelektryczny.
Realizacja nagłośnień

Podczas realizacji nagłośnienia koncertu korektor sumy sygnału należy wpiąć w gniazdo

A. Aux Send.
B. Tape Output.
C. Insert głównego wyjścia konsoloty mikserskiej.
D. Insert kanału wejściowego miksera.
AUD.07 Pytanie 315
Realizacja nagłośnień

Aby w jednym z kanałów konsolety mikserskiej poziom sygnału wychodzący torem AUX uniezależnić od położenia tłumika głównego w tym kanale, należy wyjście AUX przełączyć w tryb

A. Solo in Place.
B. Pre Fader.
C. After Fader Listen.
D. Post Fader.
AUD.07 Pytanie 316
Realizacja nagłośnień

Która z wartości czasu odpowiada odstępowi między poszczególnymi miarami w takcie o metrum 4/4 i tempie 120 BPM?

A. 300 ms
B. 500 ms
C. 400 ms
D. 200 ms
Realizacja nagłośnień

Analiza parametru podawanego w jednostce dB/W/m umożliwia porównanie tego samego typu urządzeń elektroakustycznych pod względem

A. zniekształcenia sygnału wyjściowego w stosunku do wejściowego.
B. zdolności przetwarzania energii elektrycznej na akustyczną.
C. rozpiętości poprawnie przenoszonego pasma częstotliwości.
D. impedancyjnego dopasowania głośnika do wzmacniacza.
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych oznaczeń dotyczy przycisku dostępnego na wejściu toru konsolety mikserskiej, umożliwiającego skokowe stłumienie zbyt silnego sygnału wejściowego?

A. HI
B. LO
C. PAD
D. SPLIT
Realizacja nagłośnień

Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu oznacza

A. wyłączenie urządzenia.
B. wyłączenie zasilania urządzenia.
C. ominięcie układu obróbki sygnału.
D. włączenie stanu uśpienia urządzenia.