Filtrowanie pytań
Realizacja nagłośnień
A. Gain/MakeUp
B. Ratio
C. Release
D. Attack
Realizacja nagłośnień
W jaki sposób rozmieszczone są zestawy głośników typowego basowego układu TM Array?
A. Równomiernie wzdłuż frontu sceny.
B. Centralnie, w rzędach, jeden za drugim.
C. Centralnie, tworząc jeden klaster.
D. Symetrycznie po obu stronach sceny.
Realizacja nagłośnień
Która z wymienionych jednostek odnosi się do czułości mikrofonu?
A. V/oktawę
B. mV/Pa
C. Hz/V
D. m/s
Realizacja nagłośnień
Podwojenie natężenia dźwięku jest zmianą poziomu
A. o 12 dB.
B. o 3 dB.
C. o 6 dB.
D. o 9 dB.
Realizacja nagłośnień
Jaki kolor diody LED wskazuje na przesterowanie sygnału w torze miksera?
A. Czerwony
B. Zielony
C. Złoty
D. Błękitny
Realizacja nagłośnień
Który z wymienionych przycisków na przedwzmacniaczu mikrofonowym służy do włączenia filtra dolnozaporowego?
A. INV
B. PAD
C. LINE
D. HPF
Realizacja nagłośnień
Najmniej istotnym parametrem przy dobieraniu głośników do piętrowego nagłośnienia strefowego jest
A. kąt promieniowania.
B. impedancja.
C. sprawność.
D. moc.
Realizacja nagłośnień
Aby nagłośnić zespół kameralny grający muzykę klasyczną, najodpowiedniejsze będą mikrofony
A. pojemnościowe
B. lavalier
C. dynamiczne
D. bezprzewodowe
Realizacja nagłośnień
Który z wymienionych parametrów odpowiada za próg zadziałania kompresora dynamiki?
A. THRESHOLD
B. ATTACK
C. KNEE
D. RATIO
Realizacja nagłośnień
Jeżeli minimalna impedancja obciążenia pojedynczego kanału w dwukanałowym wzmacniaczu mocy wynosi 4 Ω, to ile wyniesie ona po zmostkowaniu kanałów?
A. 8 Ω
B. 16 Ω
C. 4 Ω
D. 2 Ω
Realizacja nagłośnień
Funkcja PRE AUX konsolety mikserskiej służy do wysyłki na odsłuch sygnału
A. nieprzetworzonego przez efekty zewnętrzne.
B. nieskorygowanego barwowo.
C. po tłumiku.
D. przetworzonego przez efekty zewnętrzne.
Realizacja nagłośnień
Funkcja SEND stołu mikserskiego umożliwia
A. łączenie poszczególnych, zaznaczonych torów w grupy.
B. skierowanie sygnału fonicznego na wyjście AUX stołu.
C. wyprowadzenie sygnału fonicznego do gniazd DIRECT OUT.
D. kierowanie sygnału fonicznego z pojedynczych torów do wyjścia słuchawkowego.
AUD.07 Pytanie 333
Realizacja nagłośnień
Wbudowany w przedwzmacniacz przetwornik A/D umożliwia
A. współpracę przedwzmacniacza z cyfrowymi procesorami do kształtowania przestrzeni dźwięku.
B. współpracę przedwzmacniacza z cyfrowymi procesorami dynamiki.
C. bezpośrednie podłączenie przedwzmacniacza do cyfrowego interfejsu karty dźwiękowej.
D. podłączenie do przedwzmacniacza mikrofonu cyfrowego.
Realizacja nagłośnień
Wbudowany w przedwzmacniacz mikrofonowy przełącznik -20dB jest przydatny
A. przy używaniu przedwzmacniacza do nagłośnienia gitary elektrycznej.
B. przy rejestracji źródeł o małym natężeniu dźwięku.
C. przy odwracaniu fazy i korekcji charakterystyki częstotliwościowej.
D. przy rejestracji bardzo głośnych źródeł dźwięku.
Realizacja nagłośnień
Które z wymienionych oznaczeń nie dotyczy procesora dynamiki dostępnego w konsolecie mikserskiej?
A. PFL
B. RATIO
C. COMP
D. GATE
Realizacja nagłośnień
Który z mikrofonów jest najbardziej odpowiedni do nagłośnienia występu artysty, który śpiewa i tańczy na scenie?
A. Interferencyjny przewodowy.
B. Lavalier przewodowy.
C. Nagłowny przewodowy.
D. Nagłowny bezprzewodowy.
Realizacja nagłośnień
Fragment środkowy całego spektrum przenoszonych częstotliwości można usunąć za pomocą filtra
A. pasmowoprzepustowego.
B. dolnoprzepustowego.
C. górnozaporowego.
D. pasmowozaporowego.
Realizacja nagłośnień
Które z wymienionych ustawień filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej należy wybrać w celu usunięcia z sygnału niepożądanego rezonansu występującego w wąskim paśmie częstotliwości?
A. Mała dobroć, duże tłumienie.
B. Duża dobroć, duże wzmocnienie.
C. Mała dobroć, duże wzmocnienie.
D. Duża dobroć, duże tłumienie.
Realizacja nagłośnień
Parametr KNEE jest charakterystyczny dla procesora dźwięku o nazwie
A. kompresor.
B. normalizer.
C. saturator.
D. korektor graficzny.
Realizacja nagłośnień
Wartość dobroci filtra pasmowego o częstotliwości środkowej 1 kHz oraz szerokości pasma 100 Hz wynosi
A. 10
B. 1
C. 0,1
D. 100
Realizacja nagłośnień
Stanowisko realizatora monitorowego najlepiej umiejscowić
A. z boku widowni.
B. na środku widowni.
C. na środku przy scenie.
D. z boku sceny.
Realizacja nagłośnień
W celu minimalizacji aliasingu podczas konwersji A/C sygnału fonicznego zawierającego częstotliwości składowe z pasma akustycznego 20 Hz – 20 kHz, wartość częstotliwości próbkowania powinna wynosić minimalnie
A. 20 kHz
B. 40 kHz
C. 30 kHz
D. 10 kHz
Realizacja nagłośnień
Głośnik 18" o mocy 800 W oraz zakresie przenoszenia od 40 do 100 Hz nadaje się do budowy systemu nagłośnieniowego
A. gitary prowadzącej
B. wokalu
C. saksofonu
D. gitary basowej
Realizacja nagłośnień
Jaka jest priorytetowa zasada obowiązująca realizatora organizującego plan realizacji dźwięku?
A. Dopasowanie mocy nagłośnienia do audytorium i akustyki sali.
B. Zapewnienie odpowiedniego zasilania dla sceny i nagłośnienia.
C. Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
D. Przestrzeganie wytycznych organizatora imprezy.
Realizacja nagłośnień
W profesjonalnym studiu należy stosować słuchawki
A. piezoelektryczne.
B. elektromagnetyczne.
C. elektrostatyczne.
D. elektrodynamiczne.
Realizacja nagłośnień
Zestawy nagłośnieniowe INFILL należy umieszczać
A. w pobliżu nagłośnienia głównego.
B. w pobliżu perkusji.
C. z tyłu widowni za słuchaczami.
D. w centrum sceny.
Realizacja nagłośnień
System nagłośnienia FRONT FILL należy ustawić
A. z tyłu sceny, w kierunku widowni.
B. w okolicy perkusji, w kierunku widowni.
C. w okolicy perkusji, w kierunku perkusisty.
D. z przodu sceny, w kierunku widowni.
Realizacja nagłośnień
Jaka jest maksymalna wartość skuteczna mocy elektrycznej linii zasilającej o napięciu skutecznym 230 V i zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?
A. 3 050 W
B. 4 350 W
C. 3 450 W
D. 4 550 W
Realizacja nagłośnień
Który z wymienionych przycisków na przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia odwrócenie fazy sygnału?
A. Invert
B. Off
C. Phantom
D. Pad
Realizacja nagłośnień
Do zdiagnozowania uszkodzenia przewodu wielożyłowego należy zastosować
A. miernik ciśnienia akustycznego.
B. analizator widma.
C. mikrofon i mikser.
D. multimetr.
AUD.07 Pytanie 351
Realizacja nagłośnień
Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować
A. splitter mikrofonowy
B. długi kabel TRS - TRS
C. Di-Box
D. dodatkowy mikser audio
Realizacja nagłośnień
Aby sterować poziomem sygnału w kilku torach cyfrowej konsolety mikserskiej jednocześnie, za pomocą jednego tłumika, bez zmiany komutacji sygnałów, należy przyporządkować tory do
A. SUB
B. AUX
C. FX
D. DCA
Realizacja nagłośnień
Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?
A. Zwiększenie głośności mowy
B. Wyrównanie dynamiki sygnału
C. Podniesienie niskich tonów
D. Redukcja wysokich częstotliwości
Realizacja nagłośnień
W którym miejscu standardowo umieszczane są zestawy głośnikowe FRONTFILL w czasie imprez plenerowych?
A. Podwieszane są centralnie ponad sceną.
B. Podwieszane są symetrycznie po bokach sceny.
C. Ustawiane są centralnie z przodu sceny.
D. Ustawiane są symetrycznie po bokach sceny.
Realizacja nagłośnień
Którego zestawu nagłośnieniowego, pełniącego funkcję dodatkowego odsłuchu scenicznego, nie należy kierować w stronę widowni?
A. Sidefill
B. Outfill
C. Frontfill
D. Downfill
Realizacja nagłośnień
Które z poniższych oznaczeń odnosi się do gniazda w konsolecie mikserskiej, które standardowo przyjmuje sygnał z zewnętrznego procesora FX?
A. MAIN
B. REC
C. SEND
D. RETURN
Realizacja nagłośnień
Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie
A. wokalisty
B. perkusisty
C. gitarzysty
D. basisty
Realizacja nagłośnień
Technika mikrofonowa XY zakłada użycie dwóch mikrofonów
A. tego samego typu o charakterystyce dookólnej.
B. tego samego typu o charakterystyce kierunkowej.
C. dynamicznego i pojemnościowego o charakterystyce dookólnej.
D. dynamicznego i pojemnościowego o charakterystyce kierunkowej.
Realizacja nagłośnień
W celu nagłośnienia kameralnego zespołu wykonującego muzykę klasyczną najlepiej zastosować mikrofony
A. lavalier.
B. dynamiczne.
C. pojemnościowe.
D. bezprzewodowe.
Realizacja nagłośnień
Parametr THRESHOLD w kompresorze dynamiki dźwięku odpowiada za
A. próg zadziałania kompresji.
B. czas odpuszczenia kompresji.
C. czas zadziałania kompresji.
D. kształt krzywej kompresji.