Filtrowanie pytań
Planowanie i realizacja przew…
A. zorganizować nadzwyczajne walne zgromadzenie w celu podjęcia uchwały o zwiększeniu kapitału akcyjnego
B. zwołać walne zgromadzenie w celu podjęcia uchwały dotyczącej dalszego funkcjonowania spółki
C. ogłosić upadłość przedsiębiorstwa
D. skontaktować się z sądem w celu wszczęcia postępowania naprawczego
Planowanie i realizacja przew…
Podczas przetaczania wagonu kolejowego przy użyciu pojazdu drogowego, pojazd powinien być umiejscowiony
A. na torze przed lub za wagonem
B. wyłącznie na torze za wagonem
C. na zewnątrz toru
D. wyłącznie na torze przed wagonem
Planowanie i realizacja przew…
Do zadań manewrowego należy
A. chronienie pojazdów przed zbiegnięciem
B. zapewnienie terminowego dostarczenia kart rozrządowych odpowiednim pracownikom
C. przeprowadzenie dokładnej próby hamulca
D. opracowanie planu pracy manewrowej
Planowanie i realizacja przew…
Co to jest podstawowa prędkość manewrowa?
A. 25 km/h
B. 20 km/h
C. 40 km/h
D. 10 km/h
Planowanie i realizacja przew…
Na karcie próbnej hamulca oraz urządzeń pneumatycznych należy wpisać numery
A. dwóch wagonów za lokomotywą, czterech wagonów od końca składu oraz jednego wagona z nieczynnym hamulcem
B. jednego wagonu za lokomotywą oraz wszystkich wagonów z wyłączonym hamulcem zespolonym
C. pierwszego i ostatniego wagonu w zestawie pociągu
D. dwóch wagonów za lokomotywą, dwóch wagonów od końca składu oraz wszystkich wagonów z nieczynnym hamulcem zespolonym
Planowanie i realizacja przew…
Gdy następuje zmiana czoła pociągu na stacji pośredniej, na odwrotnym końcu karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych wykonuje się oznakowanie kierunku kontynuacji jazdy poprzez
A. skreślenie krzyżykiem strzałki z prawej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
B. skreślenie krzyżykiem strzałki z lewej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
C. zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
D. zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
TKO.08 Pytanie 7
Planowanie i realizacja przew…
Pracownik, który został wyznaczony, powinien dostarczyć dokumenty przewozowe do zespołu trakcyjnego?
A. idąc najkrótszą trasą, respektując zasady bhp
B. idąc międzytorzem
C. przez osobę trzecią, która zmierza w stronę pociągu
D. idąc trasą określoną w regulaminie technicznym stacji
Planowanie i realizacja przew…
Aby poprawnie nadzorować czas pracy zespołów manewrowych oraz trakcyjnych, należy mieć świadomość, że standardowy czas pracy na tych stanowiskach w kolejnictwie wynosi
A. 8 godzin
B. 10 godzin
C. 6 godzin
D. 12 godzin
Planowanie i realizacja przew…
Który dokument reguluje zasady korzystania z infrastruktury kolejowej?
A. Umowa pomiędzy przewoźnikami
B. Instrukcja Ie-1
C. Regulamin Sieci
D. Kodeks Cywilny
Planowanie i realizacja przew…
W jakim przypadku możliwe jest wyprawienie pociągu, gdy Pr oznacza procent rzeczywistej masy hamującej, natomiast Pw to procent wymaganej masy hamującej określony w rozkładzie jazdy?
A. Pr=90%, Pw=85%
B. Pr=100%, Pw=106%
C. Pr=55%, Pw=56%
D. Pr=80%, Pw=90%
Planowanie i realizacja przew…
Sygnał "Jazda manewrowa dozwolona", obok tarczy manewrowej, może być prezentowany na
A. sygnalizatorze powtarzającym
B. semaforze świetlnym z oznaczeniem litery "m" na tabliczce informacyjnej
C. sygnalizatorze sygnału zastępczego "Sz"
D. tarczy rozrządowej
TKO.08 Pytanie 12
Planowanie i realizacja przew…
Wszelkie nieprawidłowości zauważone podczas odbierania wagonów z bocznicy są rejestrowane w Wykazach wagonów gotowych do zabrania (R27, 28), a w przypadku stwierdzenia, że wagon jest uszkodzony, pracownik stacji
A. sporządza odrębny protokół
B. odmawia przyjęcia wagonu
C. informuje maszynistę lokomotywy realizującej
D. informuje dyżurnego ruchu
Planowanie i realizacja przew…
Kto jest odpowiedzialny za upewnienie się, że w trakcie podstawiania wagonów pod rampę ładunkową nie ma ludzi pomiędzy rampą a wagonami?
A. Rewidenta
B. Drużyny manewrowej
C. Dyżurnego ruchu
D. Odprawiacza
Planowanie i realizacja przew…
Uproszczona próba hamulca zespolonego w pociągu polega na weryfikacji funkcjonowania hamulców w
A. całym składzie pociągu.
B. dwóch ostatnich wagonach pociągu.
C. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu.
D. lokomotywie oraz w dwóch wybranych wagonach.
Planowanie i realizacja przew…
W trakcie manewrów wykonywanych w ciągu dnia, jakie sygnały należy stosować?
A. przy użyciu latarki
B. ręczne oraz jednocześnie dźwiękowe
C. ręczne
D. dźwiękowe
Planowanie i realizacja przew…
Maszynista przygotowuje rozkład jazdy dla danej trasy w sposób odpowiedni
A. kartę do próby hamulca
B. dokumentację dotyczącą pociągu
C. wykaz pracy zespołu trakcyjnego
D. wykaz stałych ostrzeżeń
Planowanie i realizacja przew…
Zbliżanie się lokomotywy manewrowej do nieruchomego taboru nie powinno się odbywać z prędkością wyższą niż
A. 3 km/h
B. 0,5 km/h
C. 1 km/h
D. 2 km/h
Planowanie i realizacja przew…
Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu dostrzeżono, że koła jednej z osi nie obracają się, lecz ślizgają po torze. W takiej sytuacji należy
A. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji mającej tory do odstawienia wagonów
B. zatrzymać pociąg na najbliższej stacji
C. zatrzymać odjeżdżający pociąg
D. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji węzłowej
Planowanie i realizacja przew…
Uproszczona weryfikacja hamulca zespolonego polega na ocenie funkcjonowania hamulców w
A. całym składzie pociągu
B. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu
C. lokomotywie oraz dwóch losowo wybranych wagonach pociągu
D. dwóch końcowych wagonach pociągu
Planowanie i realizacja przew…
Maksymalna prędkość manewrowa cystern oznaczonych zgodnie z Regulaminem RID pomarańczowym paskiem nie może być wyższa niż
A. 15 km/h
B. 5 km/h
C. 20 km/h
D. 10 km/h
Planowanie i realizacja przew…
Badanie dopuszczalnego zużycia tarcz hamulcowych w wagonie pasażerskim powinno być wykonane poprzez
A. osadzenie się materiału okładzinowego na więcej niż 50% powierzchni ciernej tarczy
B. zmierzenie bicia poprzecznego tarczy hamulcowej przekraczającego 2 mm
C. pomiar liczby oraz długości mikropęknięć na powierzchni ciernej
D. sprawdzenie osadzenia tarczy hamulcowej na osi zespołu kołowego
Planowanie i realizacja przew…
Jakie elementy należy skontrolować przy przyjęciu wagonu od klienta w zakresie handlowym?
A. mechanizmy biegowe wagonu
B. sprzęgło oraz zderzaki
C. konstrukcję nadwozia wagonu
D. czy wagon został dokładnie wyczyszczony
Planowanie i realizacja przew…
Na karcie próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych powinna znaleźć się data oraz godzina
A. rozpoczęcia próby hamulca
B. podpisania karty próby hamulca przez maszynistę
C. zakończenia próby hamulca
D. doręczenia karty próby hamulca maszyniście
Planowanie i realizacja przew…
Przeprowadzenie ostatecznej inspekcji wagonów wydobywających się z punktów ładunkowych polega na weryfikacji
A. umocowania ładunków na wagonach oraz ich zabezpieczenia przed przesunięciem
B. stanu plomb umieszczonych na drzwiach wagonów krytych
C. czy wagon jest wypełniony do dopuszczalnej granicy obciążenia
D. dokumentacji związanej z przewozem
Planowanie i realizacja przew…
W przypadku braku urządzenia sygnalizacyjnego dla jazd manewrowych, pracownik na posterunku nastawczym wydaje zgodę na kontynuację jazdy manewrowej za pomocą
A. ręcznych sygnałów "do mnie" lub "ode mnie"
B. pomarańczowej chorągiewki
C. trąbki sygnałowej
D. tarczy zatrzymania D-1
Planowanie i realizacja przew…
Zgodnie z zasadami przewozu towarów, przewoźnik przyjmuje przesyłkę, która ma być transportowana w wagonie załadowanym na torach ogólnodostępnych, po wcześniejszym
A. ukończeniu załadunku przez nadawcę w wyznaczonym czasie
B. weryfikacji masy przesyłki
C. oczyszczeniu miejsca załadunku
D. sprawdzeniu metody załadunku oraz zabezpieczenia przesyłki w wagonie
Planowanie i realizacja przew…
Dyżurny ruchu, zgodnie z instrukcją Ir-1, powinien zareagować w przypadku zauważenia w przejeżdżającym pociągu oznak przegrzania czopa osi zestawu kołowego
A. zawrócić pociąg do stacji, z której został wyprawiony
B. powiadomić o tym maszyniście
C. zmniejszyć prędkość pociągu do 20 km/h
D. pociąg niezwłocznie zatrzymać
Planowanie i realizacja przew…
Co należy zrobić, jeśli procent rzeczywistej masy hamowania jest niższy niż procent wymaganej masy hamowania?
A. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony hamowane
B. obniżyć wymagany procent hamowania
C. zmienić typ lokomotywy pociągowej
D. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony niehamowane
Planowanie i realizacja przew…
Jaka jest maksymalna prędkość, z jaką można przemieszczać skład manewrowy podczas rozrządu z górki rozrządowej przy rozłączaniu odprzęgów za pomocą drążka?
A. 15 km/h
B. 5 km/h
C. 20 km/h
D. 10 km/h
Planowanie i realizacja przew…
Kto informuje dyżurnego ruchu o gotowości pociągu towarowego do odjazdu z stacji początkowej?
A. Koordynator transportu
B. Rewident wagonów
C. Ustawiacz zespołu manewrowego
D. Maszynista lokomotywy pociągowej
Planowanie i realizacja przew…
Zanim wagon zostanie dopuszczony do transportu, przewoźnik powinien zweryfikować, czy
A. na wagonach znajdują się nalepki informacyjne dotyczące kierunku.
B. we wnętrzu wagonu znajduje się informacja o nazwie towaru oraz odbiorcy.
C. ładunki w wagonie spełniają wymagane standardy jakości.
D. ładunki w wagonach są prawidłowo zabezpieczone i umocowane przed przemieszczaniem.
Planowanie i realizacja przew…
Sygnał przedstawiony na rysunku obowiązuje

A. tylko dla jazd manewrowych.
B. dla jazd pojazdów drogowych.
C. dla jazd pociągowych i manewrowych.
D. tylko dla jazd pociągowych.
Planowanie i realizacja przew…
Próbę hamulca zespolonego w uproszczonej wersji należy przeprowadzić, gdy
A. maszynista zauważy, że hamulce nie działają
B. urządzenia hamulcowe w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem przez okres dłuższy niż 12 godzin
C. wyłączono przynajmniej jeden z pojazdów kolejowych ze składu pociągu
D. główny przewód hamulcowy pociągu został przeładowany
Planowanie i realizacja przew…
Jakiego rodzaju wagonu należy użyć do transportu luzem towarów niebezpiecznych klasy trzeciej?
A. Cysternę
B. Wagon czteroosiowy do węgla
C. Wagon dwuosiowy do węgla
D. Platformę
Planowanie i realizacja przew…
Przed odjazdem z przystanku oznaczonego w rozkładzie jazdy symbolem "R-307", maszynista powinien otrzymać
A. rozkaz pisemny "O"
B. rozkaz pisemny "Nrob"
C. wykaz zdawczy
D. nowy rozkład jazdy
Planowanie i realizacja przew…
Sygnał Rt 2 "Pchać powoli" wyświetlany na tarczy rozrządowej informuje, że dopuszczalna prędkość pchania taboru kolejowego nie może przekroczyć
A. 3 km/h
B. 15 km/h
C. 9 km/h
D. 7 km/h
Planowanie i realizacja przew…
Sygnał "Jazda manewrowa dozwolona" na tarczy manewrowej oświetleniowej to jedno światło
A. pomarańczowe ciągłe
B. białe ciągłe
C. białe migające
D. zielone ciągłe
Planowanie i realizacja przew…
Podczas odbioru wagonu od klienta, konieczne jest dokonanie oceny pod względem technicznym
A. układu biegowego wagonu
B. podwozia wagonu
C. nadwozia wagonu
D. kompleksowo stanu wagonu
Planowanie i realizacja przew…
Do prac przeprowadzanych w wagonie w trakcie przeglądów i okresowych napraw systemu ogrzewania nawiewnego jedno- lub dwukanałowego zalicza się:
izolację powierzchni pakietu blach oraz uzwojeń, weryfikację stanu szczotek i szczotkotrzymacza.
A. naprawę oraz konserwację regulatora przepustnicy głównej i przepustnic przedziałowych, naprawę lub wymianę kanałów nawiewnych, instalację nowych wkładów filtrujących
B. naprawę zaworu rozrządczego, weryfikację elementów przekładni, wymianę zużytych tulejek oraz sworzni, naoliwienie wszystkich elementów tnących zgodnie z DTR
C. sprawdzenie stanu izolacji poszczególnych uzwojeń, oczyszczenie oraz pomalowanie lakierem
D. kontrolę stanu parownika, pomiar rezystancji czujnika powietrza w kanale, weryfikację działania samoczynnego termostatu zabezpieczającego
Planowanie i realizacja przew…
Jak można wykonać szczegółową próbę hamulca pneumatycznego?
A. pojazdem trakcyjnym znajdującym się na sąsiednim torze, jeśli w badanym składzie wagonów brakuje lokomotywy
B. sieci stałej sprężonego powietrza (stanowisko sterownicze z głównym zaworem maszynisty lub zautomatyzowane urządzenie stałe) z ciśnieniem do 3 barów
C. pojazdem z napędem, który będzie prowadził pociąg, przeprowadzając próbę z kabiny maszynisty, z której pociąg będzie kontrolowany
D. dowolnym pojazdem, niezależnie od rodzaju napędu