Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Planowanie i realizacja przew…

Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu dostrzeżono, że koła jednej z osi nie obracają się, lecz ślizgają po torze. W takiej sytuacji należy

A. zatrzymać pociąg na najbliższej stacji
B. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji mającej tory do odstawienia wagonów
C. zatrzymać odjeżdżający pociąg
D. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji węzłowej
Planowanie i realizacja przew…

Przesuwanie wagonów połączonych z lokomotywą na wyznaczony tor oraz odczepienie niektórych z nich po zatrzymaniu to manewr, który wykonuje się w sposób

A. odrzutowy seryjny
B. grawitacyjny
C. odrzutowy pojedynczy
D. odstawczy
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogramy ustalone dla realizacji procesów technologicznych na stacji są wynikiem

A. programu obsługi obszaru ciążenia stacji rozrządowej
B. planu działania stacji towarowej
C. analizy czasowej działań załadunkowych
D. zdolności przerobowej urządzeń stacji
Planowanie i realizacja przew…

Transport wagonów w jednorodnym składzie oznacza ich przemieszczenie w ramach pociągu

A. wyłącznie w celu naprawy
B. jedynie jedną lokomotywą na całej trasie transportu
C. na dystansie minimum 500 km
D. bez zmiany od stacji wysyłkowej do stacji docelowej
Planowanie i realizacja przew…

Strategiczne planowanie w sektorze transportowym to

A. działalność kierownicza związana z codziennymi decyzjami, która nie powoduje długotrwałych skutków dla funkcjonowania firmy
B. proces systematycznej analizy usług, produktów, procedur oraz zasad działania firmy w odniesieniu do standardów wyróżniających liderów branży
C. zbiór zorganizowanych decyzji odnoszących się do realizacji bieżących celów i wynikających z nich zadań oraz metod ich osiągnięcia
D. funkcja zarządzania, która umożliwia podejmowanie kluczowych decyzji w sprawie przyszłego rozwoju firmy
Planowanie i realizacja przew…

Jakich pojazdów kolejowych nie można odrzucać ani zsuwać ze stoku rozrządowego?

A. Wagonów z podróżnymi
B. Wagonów ładownych
C. Wagonów mieszanych ładownych i próżnych
D. Wagonów platform
Planowanie i realizacja przew…

Wskaźnik wydajności pracy manewrowej na stacji definiuje się jako

A. iloczyn liczby wagonów towarowych przerobionych przez ilość lokomotyw użytych do ich przerobienia
B. iloczyn liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
C. iloraz liczby lokomotywogodzin pracy lokomotyw przez połowę sumy liczby wagonów przybyłych i wysłanych
D. iloraz liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
Planowanie i realizacja przew…

Czas obrotu wagonu towarowego jest liczony w dobach od momentu, gdy wagon zostaje podstawiony do załadunku, aż do chwili

A. odstawienia wagonu na tor odjazdowy
B. wyładunku tego wagonu
C. włączenia tego wagonu do składu pociągu
D. podstawienia tego wagonu do ponownego załadunku
Planowanie i realizacja przew…

Zarządzanie taborami kolejowymi do realizacji przewozów obejmuje

A. określanie nakładów inwestycyjnych niezbędnych do odtworzenia taboru zgodnie z otrzymanymi założeniami
B. prognozowanie wymaganej zdolności przewozowej przedsiębiorstwa w oparciu o marketingowe planowanie zapotrzebowania na usługi transportowe
C. ustalenie zapotrzebowania na środki transportu w zależności od ich kondycji technicznej
D. planowanie w nadchodzących latach wycofania taboru z uwzględnieniem technicznego zużycia oraz granicy ekonomicznej opłacalności jego eksploatacji
Planowanie i realizacja przew…

Uproszczona weryfikacja hamulca zespolonego polega na ocenie funkcjonowania hamulców w

A. lokomotywie oraz dwóch losowo wybranych wagonach pociągu
B. całym składzie pociągu
C. dwóch końcowych wagonach pociągu
D. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Badanie dopuszczalnego zużycia tarcz hamulcowych w wagonie pasażerskim powinno być wykonane poprzez

A. sprawdzenie osadzenia tarczy hamulcowej na osi zespołu kołowego
B. pomiar liczby oraz długości mikropęknięć na powierzchni ciernej
C. osadzenie się materiału okładzinowego na więcej niż 50% powierzchni ciernej tarczy
D. zmierzenie bicia poprzecznego tarczy hamulcowej przekraczającego 2 mm
Planowanie i realizacja przew…

Jakie elementy należy skontrolować przy przyjęciu wagonu od klienta w zakresie handlowym?

A. sprzęgło oraz zderzaki
B. konstrukcję nadwozia wagonu
C. czy wagon został dokładnie wyczyszczony
D. mechanizmy biegowe wagonu
Planowanie i realizacja przew…

Czas minimalny przejścia wagonów w systemie "tranzyt bez przeróbki" stanowi sumę czasów

A. rozrządzania składu pociągu, akumulacji wagonów oraz zestawiania składu pociągu
B. wymiany lokomotyw pociągowych, zmiany czoła pociągu oraz obróbki wagonów na torach tranzytowych
C. rozrządzania składu pociągu, obróbki wagonów na torach przyjazdowych oraz akumulacji wagonów
D. obróbki wagonów na torach przyjazdowych, zestawiania składu pociągu oraz obróbki wagonów na torach odjazdowych
Planowanie i realizacja przew…

Zespół punktów ładunkowych usytuowanych na stacji oraz na sąsiednich odcinkach, obsługiwany przez lokomotywy manewrowe przypisane do tej stacji, określa się mianem rejonu

A. sterującego
B. działalności manewrowej
C. ciągłości stacji manewrowej
D. ciągłości stacji rozrządowej
Planowanie i realizacja przew…

Poziome linie przerywane na siatce wykresu przedstawiającego ruch pociągów oznaczają

A. posterunki ruchu (stacje oraz posterunki odgałęźne)
B. części dziesiętne minut
C. punkty handlowe (przystanki osobowe oraz bocznice szlakowe)
D. pełne godziny
Planowanie i realizacja przew…

Graficznym przedstawieniem trasy pociągu na wykresie jest linia, której kąt nachylenia jest uzależniony od

A. długości pociągu
B. czasów przejazdu przez stacje
C. prędkości ruchu pociągu
D. ciężaru całkowitego pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Podstawowymi obszarami rachunkowości są

A. kalkulacja oraz rejestracja operacyjna
B. statystyka oraz rejestracja zjawisk gospodarczych
C. księgowość, kalkulacja oraz raportowanie finansowe
D. księgowość i statystyka
Planowanie i realizacja przew…

Na karcie próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych powinna znaleźć się data oraz godzina

A. rozpoczęcia próby hamulca
B. doręczenia karty próby hamulca maszyniście
C. podpisania karty próby hamulca przez maszynistę
D. zakończenia próby hamulca
Planowanie i realizacja przew…

Przeprowadzenie ostatecznej inspekcji wagonów wydobywających się z punktów ładunkowych polega na weryfikacji

A. dokumentacji związanej z przewozem
B. czy wagon jest wypełniony do dopuszczalnej granicy obciążenia
C. umocowania ładunków na wagonach oraz ich zabezpieczenia przed przesunięciem
D. stanu plomb umieszczonych na drzwiach wagonów krytych
TKO.08 Pytanie 67
Planowanie i realizacja przew…

Jakie urządzenie wykorzystuje kierownik pociągu pasażerskiego do sprzedaży biletów?

A. terminal do obsługi kart kredytowych
B. terminal biletowy
C. gotowe bilety
D. bloczki biletów
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku braku urządzenia sygnalizacyjnego dla jazd manewrowych, pracownik na posterunku nastawczym wydaje zgodę na kontynuację jazdy manewrowej za pomocą

A. trąbki sygnałowej
B. tarczy zatrzymania D-1
C. ręcznych sygnałów "do mnie" lub "ode mnie"
D. pomarańczowej chorągiewki
Planowanie i realizacja przew…

Jakie pociągi służą do obsługi punktów ładunkowych, które należą do rejonu zarządzania danej stacji rozrządowej?

A. Pociągi zdawcze
B. Pociągi regionalne
C. Pociągi liniowe
D. Pociągi intermodalne
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z zasadami przewozu towarów, przewoźnik przyjmuje przesyłkę, która ma być transportowana w wagonie załadowanym na torach ogólnodostępnych, po wcześniejszym

A. weryfikacji masy przesyłki
B. ukończeniu załadunku przez nadawcę w wyznaczonym czasie
C. oczyszczeniu miejsca załadunku
D. sprawdzeniu metody załadunku oraz zabezpieczenia przesyłki w wagonie
Planowanie i realizacja przew…

Dyżurny ruchu, zgodnie z instrukcją Ir-1, powinien zareagować w przypadku zauważenia w przejeżdżającym pociągu oznak przegrzania czopa osi zestawu kołowego

A. pociąg niezwłocznie zatrzymać
B. zmniejszyć prędkość pociągu do 20 km/h
C. powiadomić o tym maszyniście
D. zawrócić pociąg do stacji, z której został wyprawiony
Planowanie i realizacja przew…

Warunkiem zabrania wagonów z bocznicy stacyjnej jest uzyskanie

A. zawiadomienia o wagonach gotowych do zabrania
B. polecenia do wykonania pracy manewrowej
C. wykazu zdawczego
D. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Co należy zrobić, jeśli procent rzeczywistej masy hamowania jest niższy niż procent wymaganej masy hamowania?

A. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony niehamowane
B. obniżyć wymagany procent hamowania
C. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony hamowane
D. zmienić typ lokomotywy pociągowej
TKO.08 Pytanie 75
Planowanie i realizacja przew…

Jakiego typu system rozładunku powinien być uwzględniony dla klienta mającego estakadę do wyładunku?

A. Węglarkę o standardowej konstrukcji
B. Węglarkę o specjalnej konstrukcji
C. Wagon kryty o specjalnej konstrukcji
D. Wagon talbot
Planowanie i realizacja przew…

Zanim wagon zostanie dopuszczony do transportu, przewoźnik powinien zweryfikować, czy

A. ładunki w wagonach są prawidłowo zabezpieczone i umocowane przed przemieszczaniem.
B. na wagonach znajdują się nalepki informacyjne dotyczące kierunku.
C. we wnętrzu wagonu znajduje się informacja o nazwie towaru oraz odbiorcy.
D. ładunki w wagonie spełniają wymagane standardy jakości.