Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TKO.08 Pytanie 121
Planowanie i realizacja przew…

Podczas wykonywania szczegółowej próby hamulca pociągu pasażerskiego rewident taboru powinien za pomocą manometru sprawdzić, czy ciśnienie sprężonego powietrza na końcu pociągu wynosi co najmniej

A. 0,42 MPa
B. 0,48 MPa
C. 0,44 MPa
D. 0,46 MPa
TKO.08 Pytanie 122
Planowanie i realizacja przew…

Procent wymaganej masy hamującej należy wpisać do karty próby hamulca na podstawie

A. informacji znajdującej się na ścianie bocznej pojazdu.
B. znajomości szlaku.
C. masy ogólnej pociągu.
D. informacji zawartej w rozkładzie jazdy.
TKO.08 Pytanie 123
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli w wagonie przeznaczonym do przewozu osób urządzenie do zamykania drzwi jest nieczynne, to rewident taboru powinien wpisać ten fakt

A. do wykazu pojazdów w składzie pociągu.
B. do dziennika ruchu.
C. do karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych składu pociągu.
D. do książki pokładowej pojazdu trakcyjnego.
TKO.08 Pytanie 124
Planowanie i realizacja przew…

Na podstawie przedstawionego określ rodzaj szlaku Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Sławków.

Ilustracja do pytania 4
A. Jednotorowy wyposażony w wieloodstępową (samoczynną) blokadę liniową dwukierunkową.
B. Dwutorowy wyposażony w wieloodstępową (samoczynną) blokadę liniową dwukierunkową.
C. Dwutorowy wyposażony w jednoodstępową (półsamoczynną) blokadę liniową dwukierunkową.
D. Jednotorowy wyposażony w jednoodstępową (półsamoczynną) blokadę liniową dwukierunkową.
TKO.08 Pytanie 125
Planowanie i realizacja przew…

Który rysunek przedstawia wskaźnik informujący o "jeździe po łuku w prawo"?

Ilustracja do pytania 5
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
TKO.08 Pytanie 126
Planowanie i realizacja przew…

Oznaczenie "04" w karcie rozrządowej w rubryce "ilość wagonów i oznaczniki" informuje, że odprzęg to

A. cztery wagony dwuosiowe ładowne.
B. cztery wagony dwuosiowe próżne.
C. jeden wagon czteroosiowy ładowny.
D. jeden wagon czteroosiowy próżny.
TKO.08 Pytanie 127
Planowanie i realizacja przew…

W transporcie ładunków

A. dopuszczalne jest wystawienie faktury zbiorczej za wyświadczone w danym miesiącu usługi transportowe wyłącznie w przypadku, gdy liczba przewozów w danym miesiącu nie przekracza trzech.
B. prawo przewozowe wymusza wystawienie faktury po każdej wyświadczonej usłudze.
C. możliwe jest wystawienie faktury po zakończeniu każdego miesiąca, jeżeli przewiduje to umowa.
D. nie jest dopuszczalne wystawienie faktury zbiorczej za wyświadczone w danym miesiącu usługi transportowe.
TKO.08 Pytanie 128
Planowanie i realizacja przew…

Współczynnik pracy stacji, obliczany jako stosunek liczby wagonów wysłanych w ciągu doby do sumy wagonów przybyłych w ciągu doby i pozostałych z poprzedniej doby, jest

A. równy 1.
B. większy lub równy 1.
C. mniejszy lub równy 1.
D. większy od 1, ale mniejszy od 2.
TKO.08 Pytanie 129
Planowanie i realizacja przew…

Ustalone harmonogramy, według których wykonuje się czynności technologiczne na stacji, wynikają

A. z planu obsługi obszaru ciążenia stacji rozrządowej.
B. z chronometrażu czynności ładunkowych.
C. z planu pracy stacji towarowej.
D. ze zdolności przeróbczej stacji.
TKO.08 Pytanie 130
Planowanie i realizacja przew…

Zbiór punktów ładunkowych znajdujących się na stacji i na przyległych odcinkach, obsługiwany przez lokomotywy manewrowe przypisane do tej stacji, nazywa się rejonem

A. ciążenia stacji rozrządowej.
B. ciążenia stacji manewrowej.
C. pracy manewrowej.
D. nastawczego.
TKO.08 Pytanie 131
Planowanie i realizacja przew…

Obrót wagonu towarowego to czas mierzony w dobach od chwili podstawienia wagonu do ładowania do chwili

A. podstawienia tego wagonu do ponownego załadunku.
B. włączenia tego wagonu do składu pociągu.
C. wyładunku tego wagonu.
D. odstawienia wagonu na tor odjazdowy.
TKO.08 Pytanie 132
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogram obsługi wagonów towarowych na torach odjazdowych stacji rozrządowej nie obejmuje

A. spisania składu.
B. zestawienia grup wagonów.
C. próby hamulców.
D. oględzin technicznych.
TKO.08 Pytanie 133
Planowanie i realizacja przew…

Przedstawiony na rysunku wagon służy do przewozu

Ilustracja do pytania 13
A. ładunków na paletach.
B. maszyn i pojazdów drogowych.
C. materiałów sypkich.
D. ładunków o przekroczonej skrajni ładunkowej.
TKO.08 Pytanie 134
Planowanie i realizacja przew…

W rejonie złożono zapotrzebowanie na 300 wagonów pod załadunek. W przypadku gdy współczynnik obrotu wagonów zostanie zmniejszony z 2,5 do 2,0 dób, to ilostan roboczy wagonów zmniejszy się o

A. 200 wagonów.
B. 100 wagonów.
C. 250 wagonów.
D. 150 wagonów.
TKO.08 Pytanie 135
Planowanie i realizacja przew…

Miernikiem określającym intensywność pracy lokomotywy manewrowej jest

A. średni postój wagonu na stacji.
B. współczynnik obrotu wagonów.
C. liczba godzin pracy drużyny lokomotywowej w ciągu doby.
D. współczynnik pracy manewrowej.
TKO.08 Pytanie 136
Planowanie i realizacja przew…

Ocenę dopuszczalnego zużycia tarcz hamulcowych wagonu pasażerskiego należy dokonać przez

A. osadzenie się materiału okładzinowego na ponad 50% powierzchni ciernej tarczy.
B. pomiar liczby i długości mikropęknięć na powierzchni ciernej.
C. pomiar bicia poprzecznego tarczy hamulcowej przekraczający 2 mm.
D. kontrolę osadzenia tarczy hamulcowej na osi zestawu kołowego.
TKO.08 Pytanie 137
Planowanie i realizacja przew…

Egzemplarz międzynarodowego listu przewozowego CIM, tzw. ceduła przewozowa,

A. przekazywany jest przez przewoźnika odbiorcy.
B. służy jako podstawa do wzajemnego rozliczenia się między administracją kolejową.
C. towarzyszy przesyłce i przeznaczony jest dla stacji docelowej.
D. pozostaje na stacji nadania przesyłki.
TKO.08 Pytanie 138
Planowanie i realizacja przew…

Egzemplarz listu przewozowego na przesyłkę wagonową tzw. wtórnik

A. towarzyszy przesyłce i jest podstawą do rozliczenia należności.
B. wydawany jest nadawcy przesyłki.
C. pozostaje na stacji nadania.
D. wydawany jest odbiorcy łącznie z przesyłką.
TKO.08 Pytanie 139
Planowanie i realizacja przew…

Niewidomy, podróżujący bez osoby towarzyszącej, rozpoczął podróż pociągiem bez ważnego biletu na przejazd, nie zgłaszając konduktorowi braku biletu. Podczas kontroli biletów konduktor powinien

A. zrezygnować z kontroli biletu, ponieważ taka osoba może podróżować bezpłatnie.
B. sprzedać bilet zgodnie z obowiązującymi zniżkami bez pobierania dodatkowej opłaty.
C. wypisać karę za brak ważnego biletu.
D. sprzedać bilet wraz z dodatkową opłatą za wystawienie biletu w pociągu.
TKO.08 Pytanie 140
Planowanie i realizacja przew…

Odbiorca przesyłki przewożonej w wagonie platformie z kłonicami po wyładunku powinien luźne części wagonu

A. ułożyć na podłodze wagonu.
B. pozakładać i zamocować na wagonie.
C. przekazać przewoźnikowi za pokwitowaniem.
D. usunąć z wagonu.
TKO.08 Pytanie 141
Planowanie i realizacja przew…

Po zakończeniu miesiąca sprawozdawczego każda samodzielna kasa sporządza

A. zestawienie rachunkowe.
B. sprawozdanie kasowe.
C. rejestr kasowy.
D. zestawienie wpływów kasy.
TKO.08 Pytanie 142
Planowanie i realizacja przew…

W wagonie z miejscami do siedzenia podróżny może przewieźć pod swoją opieką psa, który nie mieści się w specjalnym pojemniku, pod warunkiem, że podróżny

A. posiada ważny bilet na przewóz psa.
B. usadowi psa na miejscu do siedzenia obok podróżnego.
C. wykupi bilet na wszystkie miejsca w zajętym przedziale.
D. udowodni konduktorowi konieczność przewozu psa w przedziale.
TKO.08 Pytanie 143
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z instrukcją Ir-1 w zakres przygotowania pociągu pasażerskiego do odjazdu ze stacji początkowej nie wchodzi

A. wykonanie oględzin technicznych składu pociągu.
B. sprzątanie i mycie wagonów pasażerskich.
C. wykonanie wymaganej próby hamulców.
D. osygnalizowanie pociągu.
TKO.08 Pytanie 144
Planowanie i realizacja przew…

Przepisy międzynarodowe określające szczegółowe warunki przewozu przesyłek niebezpiecznych oznaczone są akronimem

A. MC
B. CIM
C. PGW
D. RID
TKO.08 Pytanie 145
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z instrukcją Ir-1 w zakres oględzin technicznych nie wchodzi sprawdzanie

A. prawidłowości zestawiania i sprzęgania.
B. prawidłowości załadowania i umocowania ładunków.
C. stanu plomb na wagonach krytych.
D. stanu taboru kolejowego.
TKO.08 Pytanie 146
Planowanie i realizacja przew…

Masę hamującą rzeczywistą pociągu przygotowanego do wyprawienia oblicza się, wykorzystując

A. wykaz pojazdów kolejowych w składzie pociągu.
B. raport z jazdy sporządzony przez kierownika pociągu.
C. wewnętrzny rozkład jazdy pociągu.
D. kartę próby hamulca.
TKO.08 Pytanie 147
Planowanie i realizacja przew…

Szczegółową próbę hamulców należy przeprowadzić

A. przed wyprawieniem pociągu ze stacji początkowej.
B. po odłączeniu kilku wagonów.
C. po wjeździe pociągu na stację.
D. przed planowaną obsługą bocznicy szlakowej.
TKO.08 Pytanie 148
Planowanie i realizacja przew…

Ile wyniesie łączna kwota brutto za przejazd: 3-letniego dziecka, 16-letniego ucznia gimnazjum, osoby dorosłej (matki dziecka) i 20-letniej studentki, jeżeli odbywają oni podróż pociągiem pospiesznym klasą 2 na odległość 290 km?

Ilustracja do pytania 28
A. 140,00 zł
B. 102,20 zł
C. 112,80 zł
D. 127,20 zł
TKO.08 Pytanie 149
Planowanie i realizacja przew…

Do karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych pociągu należy wpisać

A. miejsce kolejnej próby hamulców.
B. prawidłowość rozmieszczenia wagonów w składzie.
C. numery dwóch pojazdów od końca składu.
D. miejsce pobytu kierownika pociągu podczas jazdy.
TKO.08 Pytanie 150
Planowanie i realizacja przew…

Pociąg pasażerski zestawiony z 9 wagonów osobowych o masie 20 ton każdy prowadzi lokomotywa o masie służbowej 80 ton i masie hamującej rzeczywistej 60 ton. Ile wynosi masa ogólna M pociągu, jeżeli pociąg kursuje z prędkością 100 km/h?

A. 260 ton.
B. 240 ton.
C. 180 ton.
D. 300 ton.
TKO.08 Pytanie 151
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku gdy rzeczywista masa hamująca pociągu jest mniejsza od wymaganej należy

A. zmniejszyć wymagany procent masy hamującej.
B. zmienić sposób hamowania pociągu.
C. zmienić typ lokomotywy.
D. obliczyć zmniejszoną prędkość jazdy.
TKO.08 Pytanie 152
Planowanie i realizacja przew…

Dla pociągu kursującego z prędkością większą niż 120 km/h rzeczywista masa hamująca jest sumą mas hamujących wszystkich jednostek taboru z czynnymi hamulcami znajdujących się w składzie pociągu

A. pomniejszoną o masę hamującą ostatniego wagonu.
B. powiększoną o masę hamującą pierwszego i ostatniego wagonu.
C. pomniejszoną o masę hamującą pierwszego wagonu.
D. powiększoną o masę hamującą pojazdu trakcyjnego.
TKO.08 Pytanie 153
Planowanie i realizacja przew…

Dyżurny ruchu, zgodnie z instrukcją Ir-1, w razie zaobserwowania w przejeżdżającym pociągu oznak zagrzania się czopa osi zestawu kołowego powinien

A. pociąg zawrócić do stacji, z której został wyprawiony.
B. ograniczyć prędkość pociągu do 20 km/h.
C. pociąg niezwłocznie zatrzymać.
D. zgłosić ten fakt maszyniście.
TKO.08 Pytanie 154
Planowanie i realizacja przew…

Sprawdzenie stanu urządzeń automatycznego zamykania i blokady drzwi wejściowych wagonów pasażerskich przed wyjazdem pociągu ze stacji początkowej należy do obowiązków

A. kierownika pociągu.
B. dyżurnego ruchu.
C. konduktora.
D. rewidenta wagonów.
TKO.08 Pytanie 155
Planowanie i realizacja przew…

Ile wynosi masa hamująca wagonu, którego dźwignię urządzenia przestawczego hamulca przedstawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 35
A. 52 t
B. 53 t
C. 125 t
D. 73 t
TKO.08 Pytanie 156
Planowanie i realizacja przew…

Dla każdego pociągu obciążenie lokomotywy czynnej wskazane jest w

A. regulaminie robót.
B. regulaminie pracy manewrowej.
C. wewnętrznym rozkładzie jazdy.
D. regulaminie technicznym jazdy.
TKO.08 Pytanie 157
Planowanie i realizacja przew…

Po ugaszeniu pożaru wagonu, decyzję o jego zdatności do ruchu podejmuje

A. dyżurny ruchu.
B. przedstawiciel straży pożarnej.
C. uprawniony pracownik.
D. drużyna pociągowa.
TKO.08 Pytanie 158
Planowanie i realizacja przew…

Pracownik posterunku podczas obserwacji przejeżdżającego pociągu powinien zwracać uwagę, czy

A. są pozamykane drzwi w wagonach towarowych.
B. nie brakuje zderzaków na końcu pociągu.
C. wszystkie okna w wagonach z klimatyzacją są zamknięte.
D. jest wymagana obsada drużyny trakcyjnej.
TKO.08 Pytanie 159
Planowanie i realizacja przew…

Przestawienie sprzęgniętych z lokomotywą wagonów na wyznaczony tor i odczepienie kilku z nich po zatrzymaniu charakteryzuje manewr wykonywany sposobem

A. grawitacyjnym.
B. odrzutowym seryjnym.
C. odrzutowym pojedyńczym.
D. odstawczym.
TKO.08 Pytanie 160
Planowanie i realizacja przew…

Sprawdzenie przygotowania wagonów pociągu pasażerskiego obejmujące zaopatrzenie w wodę, oświetlenie, ogrzewanie, połączenia elementów konstrukcyjnych ochraniających przejścia i mostki między wagonami oraz ewentualne ich uszkodzenia, należy do obowiązków

A. kierownika pociągu.
B. dyżurnego ruchu.
C. maszynisty.
D. zarządcy infrastruktury.