Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TKO.08 Pytanie 241
Planowanie i realizacja przew…

Co należy zrobić, jeśli procent rzeczywistej masy hamowania jest niższy niż procent wymaganej masy hamowania?

A. obniżyć wymagany procent hamowania
B. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony hamowane
C. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony niehamowane
D. zmienić typ lokomotywy pociągowej
TKO.08 Pytanie 242
Planowanie i realizacja przew…

Lokomotywa serii jest dedykowana do obsługi pociągów towarowych oraz pasażerskich?

A. SM
B. EP
C. ST
D. EU
TKO.08 Pytanie 243
Planowanie i realizacja przew…

Na formularzu próby hamulca nie umieszcza się

A. numeru pojazdu trakcyjnego.
B. nazwa przewoźnika
C. nazwiska osoby przeprowadzającej test.
D. nazwiska maszynisty.
TKO.08 Pytanie 244
Planowanie i realizacja przew…

Jaką masę hamującą należy zastosować dla pociągu o łącznej wadze 2 600 ton, jeśli procent wymaganej masy hamującej zgodnie z rozkładem jazdy wynosi 75?

A. 195,00 ton
B. 3 466,66 ton
C. 34,66 ton
D. 1 950,00 ton
TKO.08 Pytanie 245
Planowanie i realizacja przew…

Rewident taboru, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia oględzin technicznych pociągu, który dotarł do stacji końcowej

A. przeprowadza obligatoryjną próbę hamulca
B. sprawdza poprawność sprzęgnięcia składu
C. kontroluje pełność zderzaków na końcu składu pociągu
D. wypełnia dokumentację próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych
TKO.08 Pytanie 246
Planowanie i realizacja przew…

W karcie próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych pociągu należy wpisać

A. numerację dwóch ostatnich pojazdów w składzie
B. lokalizację następnej próby hamulców
C. miejsce, w którym przebywa kierownik pociągu w trakcie jazdy
D. poprawność rozmieszczenia wagonów w składzie
TKO.08 Pytanie 247
Planowanie i realizacja przew…

Działania związane z transportem, obróbką oraz obecnością wagonów na stacji towarowej są zapisane w

A. dokumentach technologicznych
B. planie obsługi stacji
C. wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów
D. karcie rozrządowej
TKO.08 Pytanie 248
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogramy pracy manewrowej dla konkretnej stacji rozrządowej są tworzone w trakcie przygotowywania

A. procesu technologicznego pracy stacji
B. karty rozrządowej
C. wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów
D. planu obsługi stacji
TKO.08 Pytanie 249
Planowanie i realizacja przew…

Po upływie miesiąca sprawozdawczego każda kasa niezależna tworzy

A. zestawienie rachunku.
B. dziennik kasowy.
C. zestawienie wpływów kasy.
D. sprawozdanie kasowe.
TKO.08 Pytanie 250
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku braku urządzenia sygnalizacyjnego dla jazd manewrowych, pracownik na posterunku nastawczym wydaje zgodę na kontynuację jazdy manewrowej za pomocą

A. tarczy zatrzymania D-1
B. ręcznych sygnałów "do mnie" lub "ode mnie"
C. trąbki sygnałowej
D. pomarańczowej chorągiewki
TKO.08 Pytanie 251
Planowanie i realizacja przew…

Egzemplarz międzynarodowego listu przewozowego CIM, określany jako ceduła przewozowa,

A. towarzyszy przesyłce i jest przeznaczony dla stacji docelowej
B. pełni funkcję podstawy do wzajemnego rozliczenia się pomiędzy administracją kolejową
C. pozostaje w miejscu nadania przesyłki
D. jest przekazywany przez przewoźnika do odbiorcy
TKO.08 Pytanie 252
Planowanie i realizacja przew…

Dwa krótkie i jeden długi sygnał z gwizdawki lub syreny pociągu, powtarzane kilka razy, wskazują na sygnał

A. Stój
B. Pożar
C. Odjazd
D. Alarm
TKO.08 Pytanie 253
Planowanie i realizacja przew…

Z jaką odległością przed jadącym odprzęgiem powinny być montowane płozy hamulcowe?

A. 10÷5 m
B. 15÷10 m
C. 20÷15 m
D. 25÷20 m
TKO.08 Pytanie 254
Planowanie i realizacja przew…

Jak określa się zbiór ładunków skierowanych do stacji rozładunkowej?

A. Rzeka ładunków
B. Wypływ ładunków
C. Strumień ładunków
D. Potok ładunków
TKO.08 Pytanie 255
Planowanie i realizacja przew…

Na obszarze wystąpiło zapotrzebowanie na 300 wagonów do załadunku. Jeśli współczynnik rotacji wagonów spadnie z 2,5 do 2,0 dób, to ilostan roboczy wagonów zmniejszy się o

A. 100 wagonów
B. 200 wagonów
C. 250 wagonów
D. 150 wagonów
TKO.08 Pytanie 256
Planowanie i realizacja przew…

Podczas przeprowadzania przeglądów technicznych wagonów w pociągu przygotowywanym do odjazdu, rewident taboru nie jest zobowiązany do

A. sprawdzenia, czy wolne sprzęgi są zawieszone na wspornikach.
B. zweryfikowania metody zabezpieczenia ładunków przed przesuwaniem.
C. założenia na pociągu sygnału końca pociągu.
D. ustawienia dźwigni hamulców w wagonach.
TKO.08 Pytanie 257
Planowanie i realizacja przew…

Przeprowadzenie ostatecznej inspekcji wagonów wydobywających się z punktów ładunkowych polega na weryfikacji

A. dokumentacji związanej z przewozem
B. czy wagon jest wypełniony do dopuszczalnej granicy obciążenia
C. umocowania ładunków na wagonach oraz ich zabezpieczenia przed przesunięciem
D. stanu plomb umieszczonych na drzwiach wagonów krytych
TKO.08 Pytanie 258
Planowanie i realizacja przew…

Zanim wagon zostanie dopuszczony do transportu, przewoźnik powinien zweryfikować, czy

A. na wagonach znajdują się nalepki informacyjne dotyczące kierunku.
B. ładunki w wagonie spełniają wymagane standardy jakości.
C. ładunki w wagonach są prawidłowo zabezpieczone i umocowane przed przemieszczaniem.
D. we wnętrzu wagonu znajduje się informacja o nazwie towaru oraz odbiorcy.
TKO.08 Pytanie 259
Planowanie i realizacja przew…

Jak można wykonać szczegółową próbę hamulca pneumatycznego?

A. pojazdem trakcyjnym znajdującym się na sąsiednim torze, jeśli w badanym składzie wagonów brakuje lokomotywy
B. pojazdem z napędem, który będzie prowadził pociąg, przeprowadzając próbę z kabiny maszynisty, z której pociąg będzie kontrolowany
C. sieci stałej sprężonego powietrza (stanowisko sterownicze z głównym zaworem maszynisty lub zautomatyzowane urządzenie stałe) z ciśnieniem do 3 barów
D. dowolnym pojazdem, niezależnie od rodzaju napędu
TKO.08 Pytanie 260
Planowanie i realizacja przew…

Na stacji końcowej przeprowadza się przegląd techniczny wagonów w sytuacji, gdy są one kierowane

A. na tory boczne
B. do rozrządu
C. do punktów rozładunkowych
D. na bocznicę
TKO.08 Pytanie 261
Planowanie i realizacja przew…

Ocena stanu technicznego pociągu przed jego odjazdem oraz dopuszczenie go do ruchu to obowiązki

A. ustawiacza
B. rewidenta taboru
C. dyżurnego ruchu
D. odprawiacza pociągów
TKO.08 Pytanie 262
Planowanie i realizacja przew…

Zarządzanie bocznicami i punktami ładunkowymi mieszczącymi się w obszarze oddziaływania stacji manewrowej realizowane jest przy pomocy pociągów

A. TM
B. TK
C. TS
D. TT
TKO.08 Pytanie 263
Planowanie i realizacja przew…

Na jakiej podstawie opracowuje się plan pracy manewrowej?

A. służbowego rozkładu jazdy
B. karty rozrządowej
C. aktualnego zapotrzebowania na pracę manewrową
D. regulaminu technicznego stacji
TKO.08 Pytanie 264
Planowanie i realizacja przew…

Aby prowadzić skład pociągu towarowego o masie 3 500 ton na linii zelektryfikowanej, która lokomotywa z serii powinna być wykorzystana?

A. ET42
B. SM42
C. ET22
D. SU45
TKO.08 Pytanie 265
Planowanie i realizacja przew…

Podczas kwalifikacji wagonów węglarek do składów zwartych, rewident taboru powinien uwzględnić

A. różne typy węglarek
B. grubość wstawek hamulcowych
C. numerację węglarek
D. terminy przeglądów technicznych węglarek
TKO.08 Pytanie 266
Planowanie i realizacja przew…

W pociągu z miejscami siedzącymi podróżny ma prawo przewieźć psa, który nie mieści się w wyznaczonym pojemniku, pod warunkiem, że podróżny

A. umiejscowi psa na siedzeniu obok siebie
B. wykaże konduktorowi potrzebę przewozu psa w przedziale
C. zakupi bilet na wszystkie miejsca w zajętym przedziale
D. ma aktualny bilet na przewóz psa
TKO.08 Pytanie 267
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku wagonu typu węglarka, który ma widoczną skarpę zasypu węgla, współczynnik wykorzystania ładowności wynosi

A. mniej niż zero.
B. więcej niż zero.
C. mniej lub równo zero.
D. zero.
TKO.08 Pytanie 268
Planowanie i realizacja przew…

Podstawowymi obszarami rachunkowości są

A. księgowość, kalkulacja oraz raportowanie finansowe
B. kalkulacja oraz rejestracja operacyjna
C. statystyka oraz rejestracja zjawisk gospodarczych
D. księgowość i statystyka
TKO.08 Pytanie 269
Planowanie i realizacja przew…

Badanie dopuszczalnego zużycia tarcz hamulcowych w wagonie pasażerskim powinno być wykonane poprzez

A. osadzenie się materiału okładzinowego na więcej niż 50% powierzchni ciernej tarczy
B. zmierzenie bicia poprzecznego tarczy hamulcowej przekraczającego 2 mm
C. pomiar liczby oraz długości mikropęknięć na powierzchni ciernej
D. sprawdzenie osadzenia tarczy hamulcowej na osi zespołu kołowego
TKO.08 Pytanie 270
Planowanie i realizacja przew…

Co to jest podstawowa prędkość manewrowa?

A. 10 km/h
B. 25 km/h
C. 40 km/h
D. 20 km/h
TKO.08 Pytanie 271
Planowanie i realizacja przew…

Co definiuje liczbę wozodni pracy?

A. poziom wykorzystania obecnego taboru kolejowego do realizacji zadań przewozowych
B. liczbę dni, w których pojazdy były gotowe do pracy
C. maksymalną liczbę dni pracy posiadanych pojazdów, jakie można wykorzystać w ciągu roku
D. rzeczywistą ilość pracy przewozowej zrealizowanej przez pojazdy w eksploatacji
TKO.08 Pytanie 272
Planowanie i realizacja przew…

Uproszczona weryfikacja hamulca zespolonego polega na ocenie funkcjonowania hamulców w

A. całym składzie pociągu
B. dwóch końcowych wagonach pociągu
C. lokomotywie oraz dwóch losowo wybranych wagonach pociągu
D. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu
TKO.08 Pytanie 273
Planowanie i realizacja przew…

Jakie czynności są niezbędne do przygotowania pociągu do odjazdu?

A. dołączenie lokomotywy pociągowej do składu wagonów, przeprowadzenie uproszczonej próby hamulca pierwszego wagonu oraz osygnalizowanie końca pociągu
B. połączenie wagonów z lokomotywą, przeprowadzenie próby hamulca pierwszego wagonu oraz osygnalizowanie końca pociągu
C. połączenie lokomotywy pociągowej z wagonami, wykonanie szczegółowej próby hamulca ostatniego wagonu, osygnalizowanie czoła pociągu oraz przekazanie maszyniście karty rozrządowej
D. oględziny handlowe i techniczne, dokładna próba hamulca zespolonego, osygnalizowanie pociągu oraz dostarczenie dokumentów maszyniście
TKO.08 Pytanie 274
Planowanie i realizacja przew…

Badanie przepływów towarów i wagonów jest kluczowe do stworzenia

A. planów inwestycyjnych i modernizacyjnych stacji rozrządowych
B. stawek za transport towarów pociągami
C. programów bezpieczeństwa przewozów ładunkowych
D. planów transportu towarów pociągami służbowymi
TKO.08 Pytanie 275
Planowanie i realizacja przew…

Aby obsługiwać pociąg osobowy poruszający się z prędkością 160 km/h, konieczne jest zastosowanie lokomotywy serii

A. EP09
B. EU07
C. ET21
D. ET22
TKO.08 Pytanie 276
Planowanie i realizacja przew…

Ostatni wagon w składzie towarowym powinien być wyposażony w

A. dodatkowy sprzęg w przypadku rozerwania składu na trasie
B. dodatkowy hamulec ręczny
C. platformę hamulcową oraz hamulec postojowy
D. aktywny hamulec i wsporniki do sygnalizacji końca składu
TKO.08 Pytanie 277
Planowanie i realizacja przew…

Na karcie próbnej hamulca oraz urządzeń pneumatycznych należy wpisać numery

A. jednego wagonu za lokomotywą oraz wszystkich wagonów z wyłączonym hamulcem zespolonym
B. dwóch wagonów za lokomotywą, czterech wagonów od końca składu oraz jednego wagona z nieczynnym hamulcem
C. dwóch wagonów za lokomotywą, dwóch wagonów od końca składu oraz wszystkich wagonów z nieczynnym hamulcem zespolonym
D. pierwszego i ostatniego wagonu w zestawie pociągu
TKO.08 Pytanie 278
Planowanie i realizacja przew…

Wskaż akceptowalne metody przeprowadzania manewrów?

A. Przestawczy, grawitacyjny i odrzutem
B. Odstawczy, przestawczy i grawitacyjny
C. Odstawczy, odrzutem i ręczny
D. Odstawczy, odrzutem i grawitacyjny
TKO.08 Pytanie 279
Planowanie i realizacja przew…

Jakie urządzenie zamontowane w torze służy do redukcji prędkości odprzęgów?

A. Rozjazd pojedynczy
B. Rozjazd krzyżowy podwójny
C. Hamulec torowy
D. Kozioł oporowy
TKO.08 Pytanie 280
Planowanie i realizacja przew…

Dyżurny ruchu, zgodnie z instrukcją Ir-1, powinien zareagować w przypadku zauważenia w przejeżdżającym pociągu oznak przegrzania czopa osi zestawu kołowego

A. pociąg niezwłocznie zatrzymać
B. zmniejszyć prędkość pociągu do 20 km/h
C. powiadomić o tym maszyniście
D. zawrócić pociąg do stacji, z której został wyprawiony