Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TKO.08 Pytanie 281
Planowanie i realizacja przew…

Jednym z podstawowych kryteriów oceny jakości pracy stacji rozrządowej jest

A. przeciętny dobowy przebieg wagonu.
B. ilość robocza wagonów.
C. miernik pracy przewozowej.
D. średni czas postoju wagonu.
TKO.08 Pytanie 282
Planowanie i realizacja przew…

Pociąg prowadzony lokomotywą manewrową z drużyną manewrową, wykonujący pracę na stacjach obsługiwanych i ładowniach, to pociąg manewrowy

A. zdawczy.
B. liniowy.
C. regionalny.
D. do przewozów masowych.
TKO.08 Pytanie 283
Planowanie i realizacja przew…

Wagon przedstawiony na rysunku służy do przewozu

Ilustracja do pytania 3
A. zboża luzem.
B. paliw.
C. żwiru.
D. kruszyw.
TKO.08 Pytanie 284
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogram obsługi wagonów na torach przyjazdowych stacji rozrządowej nie obejmuje

A. próby hamulców.
B. sporządzenia karty rozrządowej.
C. oględzin handlowych.
D. oględzin technicznych.
TKO.08 Pytanie 285
Planowanie i realizacja przew…

Prace wykonywane w wagonie podczas przeglądów i napraw okresowych ogrzewania nawiewnego jedno- lub dwukanałowego obejmują:
izolacyjnym powierzchni pakietu blach i uzwojeń, sprawdzenie szczotek i szczotkotrzymacza.

A. kontrolę stanu parownika, pomiar rezystancji kanałowego czujnika powietrza, kontrolę samoczynnego termostatu zabezpieczającego.
B. naprawę i konserwację regulatora przepustnicy głównej i przepustnic przedziałowych, naprawę lub wymianę kanałów nawiewnych, montaż nowych wkładów filtrowania.
C. kontrolę stanu izolacji poszczególnych uzwojeń, oczyszczenie i pomalowanie lakierem
D. naprawę zaworu rozrządczego, sprawdzenie elementów przekładni, wymianę zużytych tulejek i sworzni, nasmarowanie wszystkich elementów tnących zgodnie z DTR.
TKO.08 Pytanie 286
Planowanie i realizacja przew…

W czasie 12 godzin pracy lokomotywy manewrowej wykonano 6 obsług bocznic, podstawiając każdorazowo
15 wagonów, rozformowano na górce rozrządowej 8 pociągów po 35 wagonów i podstawiono na stacyjne punkty ładunkowe ogółem 110 wagonów. Współczynnik pracy manewrowej wyrażony stosunkiem liczby wagonów do lokomotywo-godzin wynosi

A. 30
B. 40
C. 60
D. 50
TKO.08 Pytanie 287
Planowanie i realizacja przew…

Planowanie strategiczne w usługach transportowych to

A. proces systematycznej oceny usług, produktów, procesów i zasad postępowania firmy w porównaniu do norm charakteryzujących liderów branży.
B. działalność kierownicza związana z bieżącymi decyzjami, niewywołująca skutków trwałych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa.
C. funkcja zarządzania umożliwiająca podejmowanie głównych decyzji dotyczących przyszłego rozwoju przedsiębiorstwa.
D. zbiór uporządkowanych decyzji dotyczących realizacji aktualnych celów i wynikających z nich zadań oraz sposobów ich realizacji.
TKO.08 Pytanie 288
Planowanie i realizacja przew…

Międzynarodowy kolejowy list przewozowy CIM na przesyłkę wagonową składa się z

A. 2 części.
B. 3 części.
C. 5 części.
D. 4 części.
TKO.08 Pytanie 289
Planowanie i realizacja przew…

Drogę przewozu przesyłki towarowej ustala

A. przewoźnik.
B. odbiorca.
C. zarządca linii.
D. nadawca.
TKO.08 Pytanie 290
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z regulaminem przewozu przesyłek towarowych przewoźnik przejmuje przesyłkę przeznaczoną do przewiezienia w wagonie, który został załadowany na torach ogólnego użytku, po uprzednim

A. sprawdzeniu masy przesyłki.
B. sprawdzeniu sposobu załadowania i zabezpieczenia przesyłki w wagonie.
C. ukończeniu załadunku przez nadawcę w ustalonym czasie.
D. oczyszczeniu placu ładunkowego.
TKO.08 Pytanie 291
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli z przyczyn zależnych od kolei wagon nie może być podstawiony na bocznicę, to do czasu pozostawania wagonu w dyspozycji użytkownika bocznicy długość postoju wagonu na stacji

A. dolicza się w wymiarze ½ czasu postoju.
B. nie dolicza się do czasu postoju.
C. dolicza się w wymiarze ⅓ czasu postoju.
D. dolicza się w pełnym wymiarze czasu postoju.
TKO.08 Pytanie 292
Planowanie i realizacja przew…

Przy określaniu granicznego obciążenia wagonu towarowego oprócz nośności należy uwzględnić dopuszczalne

A. naciski na podłużnice wagonu.
B. naciski na łożyska osi zestawów kołowych.
C. obciążenie przypadające na oś wagonu.
D. obciążenie przypadające na metr długości podłogi.
TKO.08 Pytanie 293
Planowanie i realizacja przew…

Na międzynarodowym kolejowym rynku przewozu towarów ceny za usługi przewozowe

A. wymusza klient.
B. zależą od popytu i podaży usług na rynku.
C. wymusza przewoźnik.
D. ustala Minister Finansów.
TKO.08 Pytanie 294
Planowanie i realizacja przew…

Do obowiązków rewidenta taboru w zakresie oględzin technicznych w pociągach pasażerskich, dokonywanych przed wyprawieniem ze stacji początkowej, nie należy sprawdzanie

A. prawidłowości połączeń międzywagonowych.
B. prawidłowości zestawienia składu pociągu.
C. stanu technicznego urządzeń ogrzewczych, przewietrzania i klimatyzacji.
D. stanu oświetlenia i urządzeń nagłaśniających.
TKO.08 Pytanie 295
Planowanie i realizacja przew…

Rewident taboru w celu zakwalifikowania wagonu do przewozów międzynarodowych przeprowadza oględziny techniczne i sporządza

A. ogólną umowę o użytkowaniu wagonów AW.
B. świadectwo zdolności do biegu.
C. zawiadomienie o przydatności do przewozów specjalnie dysponowanych Mw 601.
D. zawiadomienie o naprawieniu wagonów nadających się do ponownego włączenia Mw 581.
TKO.08 Pytanie 296
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli podczas uproszczonej próby hamulca stwierdzono, że hamulec jednego z dwóch ostatnich wagonów nie hamuje lub nie odhamowuje, to należy

A. zmienić lokomotywę pociągową.
B. kontynuować jazdę z prędkością ograniczoną do 40 km/h.
C. wykonać szczegółową próbę hamulca.
D. przeformować koniec pociągu i wykonać uproszczoną próbę hamulca.
TKO.08 Pytanie 297
Planowanie i realizacja przew…

Dane dotyczące wymaganego procentu masy hamującej pociągu wpisuje się do karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych w oparciu o dane z

A. regulaminu technicznego stacji.
B. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu.
C. planu obsługi stacji.
D. wewnętrznego rozkładu jazdy.
TKO.08 Pytanie 298
Planowanie i realizacja przew…

Podczas obserwacji wjeżdżającego pociągu pracownik posterunku nastawczego powinien zwracać szczególną uwagę na to, czy

A. są pozamykane drzwi w wagonach towarowych.
B. jest wymagana obsada drużyny trakcyjnej.
C. wszystkie okna w wagonach z klimatyzacją są zamknięte.
D. nie ma oznak zagrzania się czopa osi zestawów kołowych.
TKO.08 Pytanie 299
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli rzeczywista masa hamująca wynosi 300 ton, a masa ogólna równa jest 400 ton, to procent rzeczywistej masy hamującej wynosi

A. 50%
B. 133%
C. 100%
D. 75%
TKO.08 Pytanie 300
Planowanie i realizacja przew…

W wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów nie umieszcza się informacji o

A. maksymalnej, dopuszczalnej prędkości pociągu na szlaku.
B. serii i obciążeniu lokomotywy.
C. rzeczywistej masie hamującej pociągu.
D. sposobie prowadzenia ruchu pociągów.
TKO.08 Pytanie 301
Planowanie i realizacja przew…

Masa hamująca wagonu jest podana

A. na nalepce kierunkowej.
B. w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów.
C. na pojeździe kolejowym.
D. w liście przewozowym.
TKO.08 Pytanie 302
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli masa ogólna składu wagonowego pociągu pasażerskiego, w którym wszystkie wagony mają sprawne hamulce, wynosi 320 ton, masa brutto lokomotywy jest równa 80 ton i pociąg kursuje z prędkością 130 km/h, a ustalony w rozkładzie jazdy wymagany procent masy hamującej wynosi 90%, to wymagana masa hamująca pociągu jest równa

A. 360 ton
B. 200 ton
C. 300 ton
D. 400 ton
TKO.08 Pytanie 303
Planowanie i realizacja przew…

Poprawność działania urządzeń blokady drzwi wejściowych wagonów sprawdza rewident taboru i wynik wpisuje do

A. książki pokładowej wagonu.
B. świadectwa sprawności technicznej pojazdu kolejowego.
C. karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych składu pociągu.
D. wykazu pojazdów w składzie pociągu.
TKO.08 Pytanie 304
Planowanie i realizacja przew…

Graficznym odwzorowaniem trasy pociągu na wykresie ruchu jest prosta, której kąt nachylenia zależy od

A. prędkości jazdy pociągu.
B. czasu przejazdu przez stacje.
C. ciężaru brutto pociągu.
D. długości składu pociągu.
TKO.08 Pytanie 305
Planowanie i realizacja przew…

Przy przetaczaniu wagonu kolejowego za pomocą pojazdu drogowego pojazd powinien znajdować się

A. na zewnątrz toru.
B. wyłącznie na torze przed wagonem.
C. wyłącznie na torze za wagonem.
D. na torze przed lub za wagonem.
TKO.08 Pytanie 306
Planowanie i realizacja przew…

Jeden długi i dwa krótkie dźwięki gwizdawki lub syreny lokomotywy, powtarzane kilkakrotnie, oznaczają sygnał

A. Stój.
B. Pożar.
C. Alarm.
D. Odjazd.
TKO.08 Pytanie 307
Planowanie i realizacja przew…

Które manewry wykonywane są z wykorzystaniem siły grawitacji?

A. Odrzucania pojedynczego wagonów.
B. Odrzucania seryjnego wagonów.
C. Staczania wagonów z górki rozrządowej.
D. Przetaczania odstawczego wagonów.
TKO.08 Pytanie 308
Planowanie i realizacja przew…

Przygotowanie pociągu do jazdy należy do obowiązków

A. kierownika pociągu.
B. uprawnionego pracownika przewoźnika kolejowego.
C. dyżurnego ruchu.
D. maszynisty.
TKO.08 Pytanie 309
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli nie ma urządzenia sygnałowego dla jazd manewrowych, wówczas pracownik posterunku nastawczego pozwolenie na jazdę manewrową przekazuje

A. rozkazem szczególnym.
B. głosem.
C. tarczą zatrzymania D-1.
D. sygnałem Do mnie lub Ode mnie.
TKO.08 Pytanie 310
Planowanie i realizacja przew…

Wszelkie nieprawidłowości ujawnione przy zabieraniu wagonów z bocznicy odnotowywane są w Wykazach wagonów gotowych do zabrania (R27, 28), a jeżeli stwierdzono, że wagon jest uszkodzony, pracownik stacji

A. powiadania dyżurnego ruchu.
B. sporządza oddzielny protokół.
C. odmawia odbioru wagonu.
D. powiadamia maszynistę lokomotywy obsługującej.
TKO.08 Pytanie 311
Planowanie i realizacja przew…

Podczas oględzin technicznych wagonów zabieranych z punktów ładunkowych należy sprawdzić

A. czy wagon jest załadowany do granicy jego obciążenia.
B. poprawność wypełnienia dokumentów przewozowych.
C. umocowanie ładunków na wagonach i sposób ich zabezpieczenie przed przesunięciem.
D. stan plomb założonych na drzwi wagonów krytych.
TKO.08 Pytanie 312
Planowanie i realizacja przew…

Oznaczenie Xz w karcie rozrządowej w rubryce ilość wagonów i oznaczniki informuje, że odprzęg składa się z wagonu

A. cysterny oznaczonej dwoma pasami pomarańczowymi.
B. bez hamulców, który trzeba hamować dwiema płozami hamulcowymi.
C. z przekroczoną skrajnią ładunkową.
D. czteroosiowego ładownego, którego nie wolno staczać ani odrzucać.
TKO.08 Pytanie 313
Planowanie i realizacja przew…

W jakiej odległości przed toczącym się odprzęgiem należy zakładać płozy hamulcowe?

A. 20÷15 m
B. 15÷10 m
C. 10÷5 m
D. 25÷20 m
TKO.08 Pytanie 314
Planowanie i realizacja przew…

Tarcza przekazuje sygnał

Ilustracja do pytania 34
A. Pchanie zabronione.
B. Pchać z umiarkowaną prędkością.
C. Pchać powoli.
D. Podepchnąć skład do górki.
TKO.08 Pytanie 315
Planowanie i realizacja przew…

Duże podkreślone litery identyfikatora wagonu towarowego, odpowiadające trzeciej i czwartej cyfrze numeru inwentarzowego, umieszczone na ścianie bocznej z lewej strony wagonu, oznaczają identyfikator

A. państwa rejestracji pojazdu.
B. dysponenta eksploatującego pojazd.
C. interoperacyjności pojazdu.
D. państwa produkcji pojazdu.
TKO.08 Pytanie 316
Planowanie i realizacja przew…

Wskaźnik efektywności pracy manewrowej na stacji określa się jako

A. iloczyn liczby wagonów towarowych przerobionych przez ilość lokomotyw użytych do ich przerobienia.
B. iloraz liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych.
C. iloczyn liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych.
D. iloraz liczby lokomotywogodzin pracy lokomotyw przez połowę sumy liczby wagonów przybyłych i wysłanych.
TKO.08 Pytanie 317
Planowanie i realizacja przew…

Który typ wagonu należy użyć do przewozu towarów niebezpiecznych klasy trzeciej?

A. Węglarkę czteroosiową.
B. Cysternę.
C. Węglarkę dwuosiową.
D. Platformę.
TKO.08 Pytanie 318
Planowanie i realizacja przew…

Jak określa się ogół ładunków kierowanych do stacji rozrządowej?

A. Wypływ ładunków.
B. Strumień ładunków.
C. Potok ładunków.
D. Rzeka ładunków.
TKO.08 Pytanie 319
Planowanie i realizacja przew…

Do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych nie używa się lokomotyw

A. SM 42
B. ET 41
C. ST 44
D. ET 42
TKO.08 Pytanie 320
Planowanie i realizacja przew…

Skrót "TL" przed numerem pociągu oznacza pociąg towarowy

A. pospieszny o podwyższonym standardzie prędkości technicznej.
B. liniowy do przewozu ładunków w pojedynczych wagonach i grupach wagonów.
C. zdawczy do obsługi stacji i bocznic.
D. do całopociągowych przewozów intermodalnych.