Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik po zakończeniu pracy udał się do domu przyjaciela na imprezę i podczas spaceru po chodniku doznał urazu głowy z powodu spadającego sopla lodu z dachu budynku. Zgłosił on ten incydent jako wypadek w drodze do domu. Analiza powodów i okoliczności zdarzenia wykazała, że

A. to nie jest wypadek w drodze do domu z pracy
B. nie jest to zdarzenie mające przyczynę zewnętrzną
C. jest to wypadek w drodze do domu z pracy
D. zdarzenie to jest traktowane jak wypadek przy pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Oceny ryzyka zawodowego powinny być dokonane

A. wyłącznie tam, gdzie w miejscach pracy występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
B. na wszystkich miejscach pracy
C. na stanowiskach pracy o szczególnie dużym ryzyku
D. jedynie tam, gdzie na stanowiskach występują czynniki uciążliwe dla zdrowia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie zagrożenie może prowadzić do najpoważniejszych konsekwencji zdrowotnych dla pracownika podczas realizacji prac w wykopie?

A. zalanie przez gromadzące się wody gruntowe
B. utknięcie w błocie
C. wdychanie zanieczyszczonego powietrza
D. zasypanie na skutek osunięcia się ścian wykopu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najwyższe Dopuszczalne Stężenie Pułapowe (NDSP) w miejscu pracy

A. nie może być przekroczone więcej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej.
B. nie może być przekroczone w żadnym momencie.
C. może być przekroczone dwukrotnie.
D. może być przekroczone jedynie w niewielkim stopniu.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość średnia stężenia, które nie powinno powodować negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, jeżeli jest obecne w miejscu pracy przez maksymalnie 15 minut oraz nie częściej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej, w odstępie co najmniej 1 godziny, oznaczana jest symbolem

A. NDS
B. NDN
C. NDSP
D. NDSCH
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas mycia okna, sprzątaczka posługiwała się drabiną, która miała uszkodzony górny szczebel. Gdy wchodziła, doszło do jej upadku, co spowodowało złamanie kręgosłupa. Jaką przyczyną bezpośrednią tego urazu było?

A. upadek z drabiny na podłoże
B. akceptowanie przez nadzór użycia wadliwych drabin
C. brak regulaminu dotyczącego obowiązku kontrolowania stanu drabin
D. korzystanie z uszkodzonej drabiny
BPO.01 Pytanie 8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najskuteczniejszym narzędziem do przekazywania informacji w zakresie szkoleń dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy są

A. arkusze kalkulacyjne
B. prezentacje multimedialne
C. edytory tekstu
D. bazy danych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rodzaje indywidualnych środków ochrony oraz odzieży i obuwia roboczego, których zastosowanie na poszczególnych stanowiskach jest konieczne, a także przewidywane okresy ich używania ustala w miejscu pracy

A. producent
B. pracodawca
C. służba bhp
D. sanepid
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ocena ryzyka zawodowego powinna być przeprowadzona

A. na stanowiskach pracy, które są szczególnie niebezpieczne
B. na wszystkich stanowiskach pracy
C. tylko w sytuacjach, gdy występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
D. wyłącznie w miejscach, gdzie występują czynniki uciążliwe dla zdrowia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomieszczenie ma powierzchnię 20 m2 i wysokości 2,4 m. Jaki rodzaj działalności może być tam prowadzony?

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
(wyciąg)
Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż:
1. 3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia.
2. 3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.
3. 2,5 m w świetle: a) jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników,
   a) na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia lub
   b) w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia.
4. 2,2 m w świetle w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym, dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do większego pomieszczenia.

A. Zakład szewski.
B. Salon fryzjerski.
C. Sklep spożywczy.
D. Kiosk z prasą.
BPO.01 Pytanie 16
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do materiałów edukacyjnych używanych w szkoleniach z zakresu bhp nie wlicza się

A. filmów instruktażowych
B. kolorowych foliogramów
C. prezentacji w formie multimedialnej
D. gier symulacyjnych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Regularne przeprowadzanie kontroli stanu technicznego oraz czystości systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w miejscach pracy zapobiega

A. zatruciom bakteriami Shigella
B. rozwojowi chorobotwórczych bakterii Legionella
C. usuwaniu z pomieszczenia zanieczyszczonego powietrza
D. powstawaniu przeciągów
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca nie ma prawa zlecić zadań związanych z bhp pracownikowi, który wykonuje inne obowiązki, ani specjalistom zewnętrznym, jeśli zatrudnia powyżej

A. 100 pracowników
B. 98 pracowników
C. 50 pracowników
D. 20 pracowników
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy zatrudnieni w danym przedsiębiorstwie, z uwagi na dynamiczny rozwój technologii oraz techniki, nieustannie muszą podnosić swoje kompetencje związane z kwestiami bhp. W tym celu organizowane są szkolenia

A. dokształcające
B. doskonalące
C. okresowe
D. uzupełniające
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociani pracownicy często byli angażowani w zakładzie do załadunku produktów na pojazdy oraz do rozładunku dostarczanych surowców. Oceń, czy taka praktyka w zakładzie jest zgodna z przepisami dotyczącymi ochrony pracy młodocianych.

A. Tak, jeśli załadunek i/lub rozładunek nie zajmuje więcej niż 2/3 czasu pracy
B. Nie, ponieważ załadunek i/lub rozładunek wymaga dużej powtarzalności ruchów
C. Nie, ponieważ młodociani nie mają prawa dźwigać surowców ani produktów
D. Tak, pod warunkiem że masa produktów i/lub surowców nie przekracza dopuszczalnych norm dźwigania
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak definiuje się wypadek przy pracy?

A. choroba u pracownika spowodowana długotrwałym wpływem szkodliwych elementów w miejscu pracy
B. wszystkie dolegliwości, które pojawiły się u pracownika podczas pracy
C. poważne uszkodzenie ciała w wyniku realizowanych zadań
D. niespodziewane zdarzenie, spowodowane czynnikiem zewnętrznym, które prowadzi do urazu lub zgonu, mające miejsce w trakcie wykonywania pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek wprowadzenia 5-minutowej przerwy po każdej godzinie pracy przy korzystaniu z monitora ekranowego pochodzi

A. z ogólnych przepisów bhp
B. z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
C. z regulaminu pracy
D. z Kodeksu pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Informacje zamieszczone w tabeli wskazują, że najniższy wskaźnik wypadków śmiertelnych występuje

Poszkodowani w wypadkach na 1 000 pracujących w 2015 r.
(wskaźnik wypadkowości) - wyciąg
WyszczególnienieOgółemW wypadkach
śmiertelnychciężkichlżejszych
Ogółem7,200,020,047,14
Rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo i rybactwo10,560,180,1910,19
Przemysł11,250,040,0811,13
Budownictwo7,010,080,106,83
Handel5,470,010,015,45
Transport8,290,060,058,18

A. w transporcie.
B. w przemyśle.
C. w handlu.
D. w budownictwie.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szatnia podstawowa jest przeznaczona

A. do składowania odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników zajmujących się zadaniami generującymi duże zabrudzenia
B. na odzież osobistą zatrudnionych oraz odzież gości, którzy przybyli do danego zakładu
C. dla pracowników, którzy wykonują prace, w trakcie których zabrudzenie odzieży roboczej jest na tyle niewielkie, że nie grozi zanieczyszczeniem ich własnej odzieży
D. do przechowywania osobistej odzieży pracowników
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zespół zajmujący się analizą wypadków, po ustaleniu przyczyn oraz okoliczności zdarzenia, ma obowiązek przygotować protokół powypadkowy w terminie

A. 14 dni od dnia zgłoszenia o wypadku
B. 5 dni od dnia zgłoszenia o wypadku
C. 7 dni od dnia zgłoszenia o wypadku
D. 30 dni od dnia zgłoszenia o wypadku
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek przy pracy uznaje się za śmiertelny, gdy doprowadza do zgonu pracownika

A. na skutek oddziaływania uciążliwych warunków w środowisku pracy
B. w miejscu zdarzenia lub w czasie nieprzekraczającym 6 miesięcy od daty wypadku
C. na miejscu zdarzenia lub w ciągu 3 miesięcy od tego incydentu
D. tylko w miejscu zdarzenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kwestie dotyczące sposobu oraz procedury ustalania przyczyn i okoliczności wypadków w pracy regulowane są przez

A. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
B. Kodeks pracy i rozporządzenie Rady Ministrów
C. Kodeks pracy i rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
D. dyrektywa europejska dotycząca bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Badania wykazały potrzebę podjęcia działań, które mają na celu zminimalizowanie hałasu w obszarach obsługi infolinii oraz poprawę akustyki w pomieszczeniach. W związku z tym zaproponowano następującą techniczną metodę ograniczenia hałasu:

A. sprzęt do komunikacji z klientem powinien umożliwiać regulację poziomu odsłuchu głosu osoby dzwoniącej na najniższym możliwym poziomie, zapewniającym zrozumiały przekaz informacji
B. pracownicy powinni wykorzystywać przerwy w pracy oraz relaksować się np. w specjalnie wydzielonych pomieszczeniach, które mają większą przestrzeń niż standardowe stanowisko, dobrą izolację akustyczną oraz odpowiednią adaptację akustyczną
C. stanowiska generujące hałas, które wynikają z cech osobniczych pracowników lub głośnego sprzętu, powinny być oddzielone od innych lub ulokowane w osobnym pomieszczeniu
D. stanowiska, w których wymagana jest intensywna komunikacja pracowników, powinny znajdować się w wydzielonych częściach pomieszczeń infolinii
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Regularna kontrola instalacji elektrycznej oraz piorunochronnej w aspekcie oceny stanu połączeń, osprzętu, zabezpieczeń oraz metod ochrony przed porażeniem, oporu izolacji przewodów i uziemień instalacji i urządzeń powinna być realizowana przynajmniej raz na

A. rok
B. 5 lat
C. 2 lata
D. 3 lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy istnieją znaczne punktowe źródła emisji pyłów, na stanowisku pracy powinno się stosować

A. zarówno wentylację mechaniczną ogólną, jak i miejscową
B. jedynie wentylację mechaniczną ogólną
C. tylko wentylację ogólną oraz indywidualne środki ochrony dróg oddechowych dla pracowników
D. wyłącznie wentylację ogólną grawitacyjną