Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 1
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zabrania się ręcznego przenoszenia w górę przedmiotów podczas pracy stałej oraz przedmiotów o masie większej niż 1 kg w trakcie pracy dorywczej?

A. ciężarnym kobietom
B. matkom będącym w procesie karmienia
C. osobom z niepełnosprawnościami
D. młodocianym pracownikom
BPO.01 Pytanie 2
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co grozi pracodawcy, który, ignorując swoje obowiązki, nie poinformuje odpowiedniego inspektora pracy oraz prokuratora o wypadku śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym, zgodnie z kodeksem pracy?

A. grzywny
B. pozbawienia wolności
C. upomnienia
D. ograniczenia wolności
BPO.01 Pytanie 3
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przedstawiona ocena ekspozycji na zagrożenie jest elementem oceny ryzyka metodą

Ocena parametru E (ekspozycja na zagrożenie)
Wartość EOpis ekspozycji
0,5Znikoma (raz w roku)
1Minimalna (kilka razy w roku)
2Okazjonalna (raz w miesiącu)
3Sporadyczna (raz na tydzień)
6Częsta (codziennie)

A. wg Polskiej Normy PN-N-18002
B. grafów ryzyka.
C. PHA.
D. Risk Score.
BPO.01 Pytanie 4
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W klasach szkolnych natężenie ogólnego oświetlenia powinno wynosić co najmniej

A. 300 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 500 lx
BPO.01 Pytanie 5
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zminimalizować zagrożenia, najpierw wprowadza się środki

A. techniczne eliminujące zagrożenia u źródła
B. organizacyjne oraz proceduralne
C. ochrony zbiorowej
D. ochrony osobistej
BPO.01 Pytanie 6
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, który zatrudnia 5 pracowników biurowych w jednej zmianie, musi zapewnić im co najmniej

A. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 13 m3 wolnej objętości
B. 10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 90 m3 wolnej objętości
C. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości
D. 10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości
BPO.01 Pytanie 7
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie badania musi przejść pracownik rozpoczynający zatrudnienie?

A. Kontrolne
B. Psychologiczne
C. Wstępne
D. Okresowe
BPO.01 Pytanie 8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca nie może używać substancji chemicznych bez

A. wyraźnego oznakowania umożliwiającego ich identyfikację.
B. wcześniejszego przeszkolenia przez producenta oraz oznaczenia substancji.
C. uzyskania zgody od organu nadzoru nad warunkami pracy.
D. otrzymania oznakowania oraz zgody inspekcji sanitarnej.
BPO.01 Pytanie 9
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek śmiertelny to zdarzenie, które doprowadziło do zgonu

A. do 12 miesięcy od daty wypadku
B. do 6 miesięcy od daty wypadku
C. do 3 miesięcy od daty wypadku
D. do 9 miesięcy od daty wypadku
BPO.01 Pytanie 10
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Karta charakterystyki miejsca pracy rejestruje czynności

A. o szczególnych wymaganiach
B. zakazane w danym miejscu pracy
C. zalecane w trakcie pracy
D. realizowane na danym miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 11
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką metodą ocenia się obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego pracownika na danym stanowisku pracy?

A. OWAS
B. PHA
C. JSA
D. RISK SCORE
BPO.01 Pytanie 12
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ograniczenie hałasu poprzez zmniejszenie propagacji fali akustycznej z miejsca źródłowego do innego stanowiska pracy osiąga się przez zastosowanie

A. zmiany prędkości przepływu mediów w urządzeniu.
B. zmiany oporów tarcia elementów urządzenia.
C. tłumików dźwięku.
D. ekranów akustycznych w miejscu pracy.
BPO.01 Pytanie 13
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Które z poniższych nie jest objawem stresu zawodowego?

A. Problemy ze snem
B. Zwiększona kreatywność
C. Trudności w koncentracji
D. Wzmożona drażliwość
BPO.01 Pytanie 14
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca zatrudniający więcej niż 250 osób ma obowiązek utworzyć

A. komitet bhp
B. komisję bhp
C. społeczną służbę bhp
D. służbę bhp
BPO.01 Pytanie 15
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Praca charakteryzująca się monotonią, która negatywnie oddziałuje na człowieka, jest klasyfikowana jako jeden z męczących czynników

A. fizycznych
B. psychofizycznych
C. chemicznych
D. biologicznych
BPO.01 Pytanie 16
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zespołu oceniającego ryzyko zawodowe nie należy

A. pracownik Państwowej Inspekcji Pracy
B. reprezentant kadry zarządzającej
C. reprezentant pracowników
D. ekspert ds. bhp
BPO.01 Pytanie 17
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów, należy wziąć pod uwagę, czy poziom oświetlenia na stanowiskach pracy jest odpowiednio dostosowany do rodzaju wykonywanych zadań oraz czy spełnia ustalone normy

A. w Polskiej Normie
B. w kodeksie pracy
C. w regulaminie pracy
D. w ogólnych przepisach bhp
BPO.01 Pytanie 18
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy zabrania się zatrudnienia młodocianych w pracach, które są zakazane, a ich lista jest ustalona przez

A. Radę Ministrów w rozporządzeniu
B. ministra odpowiedzialnego za sprawy pracy w zarządzeniu
C. Sejm w ustawie
D. pracodawcę w zarządzeniu
BPO.01 Pytanie 19
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z regulacjami sposób otwierania drzwi w pomieszczeniach pracy oraz w toaletach powinien spełniać normy techniczno-budowlane oraz zasady ochrony przeciwpożarowej. To oznacza, że drzwi te powinny się otwierać

A. w dowolny sposób
B. wahadłowo
C. na zewnątrz
D. do wewnątrz
BPO.01 Pytanie 20
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Mimo że pracownik kilkakrotnie przypominał, pracodawca odmawia mu wypłaty zaległych wynagrodzeń. W związku z tym pracownik zgłosił sprawę do Państwowej Inspekcji Pracy. Jaką karę może otrzymać pracodawca za to wykroczenie?

A. ograniczenia wolności
B. odebrania pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej
C. pozbawienia wolności
D. grzywny w wysokości od 1 000 zł do 30 000 zł
BPO.01 Pytanie 21
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji pojawienia się szkodliwych czynników biologicznych w miejscu pracy, pracodawca ma obowiązek zlecić wykonanie badań oraz pomiarów?

A. Urzędowi Dozoru Technicznego
B. Państwowej Inspekcji Sanitarnej
C. Państwowej Inspekcji Pracy
D. Instytutowi Medycyny Pracy
BPO.01 Pytanie 22
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę jest zasadne, jeśli pracownik

A. nie chciał przystąpić do związków zawodowych
B. przedłożył dokument o niepełnosprawności
C. jest zatrudniony na pół etatu
D. nie zgodził się na uczestnictwo w szkoleniu bhp
BPO.01 Pytanie 23
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Optymalną pozycją przyjmowaną w trakcie pracy, która w jak najmniejszym stopniu obciąża układ nerwowy i mięśniowy, jest pozycja

A. zmienna z przewagą stojącą
B. stojąca
C. leżąca
D. zmienna z przewagą siedzącą
BPO.01 Pytanie 24
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociany pracownik ma prawo do otrzymywania wynagrodzenia za pracę. Jaki procent przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej stanowi jego wynagrodzenie w drugim roku nauki?

§ 19. 1.Młodocianemu w okresie nauki zawodu przysługuje wynagrodzenie obliczane w stosunku procentowym do przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale, obowiązującego od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".

2. Stosunek procentowy wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, wynosi:

1) w pierwszym roku nauki - nie mniej niż 4%,

2) w drugim roku nauki - nie mniej niż 5%,

3) w trzecim roku nauki - nie mniej niż 6%.

§ 20. Młodocianym odbywającym przyuczenie do wykonywania określonej pracy przysługuje nie mniej niż 4% wynagrodzenia, o którym mowa w ust.1.

A. Nie mniej niż 9%.
B. Nie mniej niż 5%.
C. Nie mniej niż 4%.
D. Nie mniej niż 6%.
BPO.01 Pytanie 25
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoby pracujące w laboratorium analitycznym w przedsiębiorstwie zajmującym się produkcją żywności są najbardziej narażone na czynniki

A. biologiczne
B. fizyczne
C. chemiczne
D. psychofizyczne
BPO.01 Pytanie 26
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką część wynagrodzenia otrzymuje pracownik w przypadku niezdolności do pracy spowodowanej wypadkiem w drodze do pracy?

A. 70%
B. 120%
C. 100%
D. 80%
BPO.01 Pytanie 27
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Warunki pracy można uznać za bezpieczne - nie powodujące negatywnych skutków dla zdrowia pracownika, jeśli stężenie wynoszące NDSCh utrzymuje się w środowisku pracy maksymalnie przez

A. 5 min
B. 30 min
C. 15 min
D. 60 min
BPO.01 Pytanie 28
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień tej niepełnosprawności, nie może wynosić więcej niż

A. 6 godzin dziennie i 30 godzin w tygodniu
B. 5 godzin dziennie i nie więcej niż 30 godzin w tygodniu
C. 8 godzin dziennie i nie więcej niż 40 godzin w tygodniu
D. 7 godzin dziennie i 35 godzin w tygodniu
BPO.01 Pytanie 29
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Każda osoba pracująca w danym pomieszczeniu musi mieć zagwarantowaną przestrzeń o objętości nie mniejszej niż

A. 15 m3
B. 3 m3
C. 13 m3
D. 9 m3
BPO.01 Pytanie 30
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku, gdy w następstwie wypadku przy pracy dojdzie do trwałego i znaczącego zniekształcenia ciała, zespół powypadkowy ma obowiązek

A. poinformować chirurga plastycznego
B. powiadomić Państwową Inspekcję Sanitarną
C. zakwalifikować ten wypadek jako ciężki
D. uznać ten wypadek za prowadzący do czasowej niezdolności do pracy
BPO.01 Pytanie 31
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto jest zobowiązany do zabezpieczenia miejsca wypadku, jeśli zdarzenie miało miejsce w obszarze zakładu pracy?

A. Pracodawca
B. Główny Inspektor Pracy
C. Osoby będące świadkami zdarzenia
D. Osoba z zespołu ratunkowego
BPO.01 Pytanie 32
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do wykonywania intensywnej pracy fizycznej najlepiej pasowałby pracownik o typie sylwetki

A. atletycznej
B. leptosomicznej
C. pyknicznej
D. dysplastycznej
BPO.01 Pytanie 33
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kwestie związane z optymalizacją interakcji człowiek - maszyna - otoczenie w fazie projektowania są przedmiotem badań

A. ochrona zdrowia w pracy
B. higiena w miejscu pracy
C. zapobieganie zagrożeniom
D. ergonomia koncepcyjna
BPO.01 Pytanie 34
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku skażenia materiałem zakaźnym pracownik laboratorium powinien

A. opróżnić pomieszczenie i natychmiast zdezynfekować je
B. przeprowadzić natychmiastową dezynfekcję oraz zawiadomić bezpośredniego przełożonego o przypadkach skażenia
C. niezwłocznie poinformować pracownika Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o tym incydencie
D. zmienić odzież ochronną i zgłosić się do lekarza
BPO.01 Pytanie 35
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym są zagrożenia mechaniczne?

A. promieniowanie laserowe oraz elektryczność
B. pyły przemysłowe oraz obiekty w ruchu
C. obiekty w ruchu
D. elektryczność oraz pyły przemysłowe
BPO.01 Pytanie 36
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku, gdy pracownik nie zgadza się z przyczyną rozwiązania umowy o pracę, ma prawo odwołać się od decyzji pracodawcy?

A. do Państwowej Inspekcji Sanitarnej
B. do Sądu Pracy
C. do Sądu Cywilnego
D. do Państwowej Inspekcji Pracy
BPO.01 Pytanie 37
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co oznacza identyfikacja zagrożeń?

A. analiza stanowiska pod kątem wypadków i chorób zawodowych, które miały miejsce w tym miejscu
B. przygotowanie wykazu regulacji bhp obowiązujących na danym miejscu pracy
C. zadawanie pytań dotyczących przebiegu incydentów prowadzących do niebezpiecznych sytuacji
D. sporządzeniu listy zagrożeń występujących na danym stanowisku pracy
BPO.01 Pytanie 38
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynniki, które prowadzą do choroby zawodowej u pracownika, to

A. niebezpieczne.
B. szkodliwe.
C. urazowe.
D. uciążliwe.
BPO.01 Pytanie 39
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Azbest, występując w formie włókien, które mogą być wdychane, przedostaje się głęboko do układu oddechowego. Może docierać nawet do

A. oskrzeli
B. tchawicy
C. pęcherzyków płucnych
D. zatok przynosowych
BPO.01 Pytanie 40
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na każdego pracownika zatrudnionego równocześnie w pomieszczeniu stałej pracy, powinno przypadać co najmniej

A. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
B. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
C. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
D. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp