Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 1
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. w rozporządzeniu Rady Ministrów
B. w ustawie o ochronie pracy kobiet
C. w rozporządzeniu o służbie bhp
D. w Kodeksie pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku wystąpienia szkodliwych i biologicznych czynników w miejscu pracy, pracodawca ma obowiązek zlecić wykonanie badań oraz pomiarów?
A. Urzędowi Dozoru Technicznego
B. przychodni Medycyny Pracy
C. Państwowej Inspekcji Sanitarnej
D. Państwowej Inspekcji Pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zakładowych społecznych inspektorów pracy, w zakładach pracy liczących do 300 pracowników, wybiera
| USTAWA O SPOŁECZNEJ INSPEKCJI PRACY z dnia 24 czerwca 1983 r. (Dz. U. z dnia 30 czerwca 1983 r. z późniejszymi zmianami) | |
| Rozdział 2 Zadania i organizacja społecznej inspekcji pracy Art. 6. | |
| 1. | Społecznych inspektorów pracy wybierają i odwołują pracownicy zakładu pracy. |
| 2. | Społecznych inspektorów pracy wybiera się na okres 4 lat. |
| 3. | Zakładowych i oddziałowych (wydziałowych) społecznych inspektorów pracy wybiera: 1) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących do 300 pracowników - ogólne zebranie pracowników zakładu pracy lub oddziału (wydziału), 2) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących powyżej 300 pracowników: a) zakładowego społecznego inspektora pracy - zebranie oddziałowych (wydziałowych) i grupowych społecznych inspektorów pracy, b) oddziałowego (wydziałowego) społecznego inspektora pracy - zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy. |
A. zebranie oddziałowych społecznych inspektorów pracy.
B. grupa pracowników zakładu pracy.
C. ogólne zebranie pracowników zakładu pracy.
D. zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.
BPO.01 Pytanie 4
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie jest ogólne założenie szkolenia okresowego?
A. aktualizacja i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy
B. ulepszanie wiedzy i umiejętności w zakresie oceny zagrożeń związanych z wykonywaną pracą oraz ochrony przed nimi
C. rozwijanie umiejętności organizowania pracy zgodnie z zasadami bezpieczeństwa oraz higieny w trakcie obsługi maszyn i urządzeń
D. rozwijanie umiejętności reagowania w sytuacjach wypadkowych oraz awaryjnych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto decyduje o kierowaniu pracowników na dodatkowe badania psychologiczne?
A. osoba z działu kadr
B. lekarz medycyny pracy
C. przełożony
D. specjalista ds. bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie środki najlepiej zastosować do ugaszenia płonącego ubrania na ciele człowieka?
A. gaśnicy pianowej
B. koca gaśniczego
C. gaśnicy proszkowej
D. wody z hydrantu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Murarze realizują prace murarsko-tynkarskie na rusztowaniu w budynku o trzech kondygnacjach. Które z podanych środków ochrony należy uznać za środki ochrony zbiorowej?
A. Balustrady ochronne
B. Kaski ochronne
C. Szelki ochronne
D. Obuwie o właściwościach antypoślizgowych
BPO.01 Pytanie 8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik powinien zostać skierowany na badanie lekarskie kontrolne, gdy
A. pracodawca podpisał z nim nową umowę o pracę bezpośrednio po jej rozwiązaniu
B. został przeniesiony na stanowisko, gdzie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
C. zaobserwowano u niego objawy dotyczące choroby zawodowej
D. niezdolność do pracy spowodowana schorzeniem trwała dłużej niż 30 dni
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na trzystopniowej skali nie ma ryzyka zawodowego
A. bardzo duże
B. małe
C. średnie
D. duże
BPO.01 Pytanie 10
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie niebezpieczeństwo może wystąpić podczas korzystania ze szlifierki?
A. hałas
B. porażenie prądem elektrycznym
C. ciężar statyczny
D. wibracje
BPO.01 Pytanie 11
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie aspekty pracy ocenia metoda PHA?
A. mikroklimat w środowisku
B. ergonomię stanowiska pracy
C. ryzyko zawodowe
D. organizację oraz metody pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W biurze konieczne jest zainstalowanie systemu wentylacyjnego?
A. mechaniczną
B. grawitacyjną
C. nawiewno - wywiewną
D. wywiewno - nawiewną
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przy założeniu, że w pomieszczeniu przeznaczonym do stałej pracy przebywa maksymalnie 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej 15 m3 dostępnej objętości tego pomieszczenia i nie występują tam żadne czynniki uciążliwe ani szkodliwe dla zdrowia, minimalna wysokość w świetle pomieszczenia może wynosić
A. 3.3 m
B. 2,2 m
C. 3.0 m
D. 2,5 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W jakim okresie dni od momentu otrzymania świadectwa pracy pracownik ma prawo zwrócić się do pracodawcy o jego poprawienie?
A. 7 dni
B. 30 dni
C. 14 dni
D. 3 dni
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscach pracy, gdzie odbywa się lekka praca fizyczna oraz w biurach, temperatura nie powinna być niższa niż
A. 20°C
B. 16°C
C. 14°C
D. 18°C
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na bilans cieplny ciała ludzkiego wpływają następujące czynniki dotyczące powietrza:
A. temperatura, wilgotność względna, oświetlenie, hałas, wentylacja, promieniowanie cieplne i czystość powietrza
B. ciśnienie atmosferyczne, temperatura, wilgotność względna, szybkość ruchu powietrza i promieniowanie UV
C. temperatura, wilgotność powietrza, promieniowanie jonizujące, prędkość przepływu powietrza i promieniowanie UV
D. temperatura, wilgotność względna, prędkość ruchu powietrza i promieniowanie cieplne
BPO.01 Pytanie 17
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Średnia wartość stężenia, która nie powinna wywołać negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, pod warunkiem, że jest obecna w miejscu pracy maksymalnie przez 15 minut i nie więcej niż 2 razy w ciągu zmiany roboczej, z przerwą wynoszącą co najmniej 1 godzinę, jest nazywana
A. najwyższe dopuszczalne stężenie pułapowe – NDSP
B. najwyższe dopuszczalne stężenie – NDS
C. najniższe dopuszczalne stężenie – NDS
D. najwyższe dopuszczalne stężenie chwilowe – NDSCh
BPO.01 Pytanie 18
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wartość średnia stężenia, które nie powinno powodować negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, jeżeli jest obecne w miejscu pracy przez maksymalnie 15 minut oraz nie częściej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej, w odstępie co najmniej 1 godziny, oznaczana jest symbolem
A. NDSP
B. NDN
C. NDS
D. NDSCH
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca, który zatrudnia więcej niż 100 pracowników, jest zobowiązany do utworzenia
A. komisji bhp
B. inspektoratu bhp
C. społecznej inspekcji pracy
D. służby bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Co nie jest objawem zmęczenia psychicznego?
A. obniżenie poziomu koncentracji
B. pogorszenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
C. spowolnienie i osłabienie percepcji
D. utrudnione myślenie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Głównym celem analizy ryzyka zawodowego jest
A. zapewnienie pracownikom efektywnej ochrony przed zagrożeniami w miejscu pracy
B. wdrożenie działań zapobiegawczych i korygujących w celu zminimalizowania zagrożeń
C. udowodnienie, że ryzyko jest do zaakceptowania
D. zrealizowanie jedynie wymogu formalnego, wynikającego z przepisów bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto podejmuje decyzję o uznaniu choroby zawodowej bądź o stwierdzeniu braku podstaw do jej uznania?
A. odpowiedni państwowy inspektor pracy
B. właściwy państwowy inspektor sanitarny
C. lekarz specjalista zajmujący się orzecznictwem w zakresie chorób zawodowych
D. pracodawca zatrudniający pracownika w warunkach szkodliwych dla zdrowia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przy pracy na stanowisku z komputerem stacjonarnym, gdy czas pracy przekracza 4 godziny dziennie, pracownik ma prawo do przerwy po każdej godzinie, której długość
A. jest ustalona w przepisach Ministra Pracy.
B. może być ustalana w sposób dowolny.
C. jest określana przez pracodawcę.
D. zależy od indywidualnych potrzeb.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zakończenie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może mieć miejsca, jeśli od momentu, gdy pracodawca dowiedział się o okoliczności uzasadniającej takie zakończenie umowy, minął okres
A. 2 tygodni
B. 6 miesięcy
C. 3 miesięcy
D. 1 miesiąca
BPO.01 Pytanie 25
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoba, która doświadczyła wypadku w miejscu pracy, ma obowiązek poinformować pracodawcę o zdarzeniu
A. po zakończeniu procesu leczenia
B. po uzyskaniu zwolnienia lekarskiego
C. niezwłocznie
D. w każdym momencie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Objawem zmęczenia pracownika, który ma charakter subiektywny, nie jest
A. ból mięśni
B. spadek efektywności pracy
C. odczucie ogólnego osłabienia
D. znużenie lub przygnębienie
BPO.01 Pytanie 27
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W pierwszej kolejności osoba, która pomaga osobie porażonej prądem elektrycznym, powinna
A. odłączyć poszkodowanego od źródła prądu
B. zacząć wykonywać sztuczne oddychanie
C. ustawić poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
D. zarejestrować potrzebę wezwania karetki pogotowia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownicy są zaangażowani w obsługę taśmy produkcyjnej. Aby zredukować obciążenie statyczne podczas wykonywania pracy, należy
A. wprowadzić środki ochrony zbiorowej
B. wprowadzić system pracy zmianowej
C. zastosować środki ochrony indywidualnej
D. zastosować przemienność wysiłku fizycznego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Praca charakteryzująca się monotonią, która negatywnie oddziałuje na człowieka, jest klasyfikowana jako jeden z męczących czynników
A. fizycznych
B. chemicznych
C. biologicznych
D. psychofizycznych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto ma obowiązek oceny i dokumentacji ryzyka zawodowego oraz informowania pracowników o jego wystąpieniu?
A. Specjalista do spraw bhp
B. Inspektor pracy
C. Pracownik służby bhp
D. Pracodawca
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak często należy przeprowadzać kontrolę okresową instalacji elektrycznej oraz piorunochronnej w zakresie sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony przed porażeniem, a także oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji 1 aparatów?
A. co 5 lat
B. co 3 lata
C. co rok
D. co 2 lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wsp współczesnych metodach organizacji szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy stosuje się
A. arkusze kalkulacyjne
B. bazy danych
C. prezentacje multimedialne
D. edytory tekstu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W mleczarni pracownicy pełnią różne role i wykonują przeróżne zadania. Dla osoby zatrudnionej przy taśmie produkcyjnej w pozycji stojącej (praca monotypowa) optymalnym rozwiązaniem będzie
A. zmiana pracy na przemienną (część czasu pracy przy taśmie, a część w ruchu - np. prace magazynowe)
B. przeniesienie na inne stanowisko
C. przejście z pozycji stojącej do siedzącej
D. wykonywanie prac o minimalnym wysiłku fizycznym
BPO.01 Pytanie 34
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Z zamieszczonego fragmentu protokołu z badań warunków środowiska pracy w pomieszczeniu spawalni wynika, że zostały przekroczone normy stężenia
| Nazwa substancji chemicznej | Wskaźnik ekspozycji | Normatyw higieniczny |
|---|---|---|
| tlenek żelaza (dymy) | 4,3 mg Fe/m3 | 5,0 mg Fe/m3 |
| tlenek azotu | 3,4 mg/m3 | 3,5 mg/m3 |
| tlenek węgla | 29,1 mg/m3 | 23 mg/m3 |
A. tlenku żelaza.
B. tlenku węgla.
C. dymu.
D. tlenku azotu.
BPO.01 Pytanie 35
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wykorzystanie drabiny jako stałej drogi transportowej
A. jest zabronione
B. jest akceptowane
C. może być stosowane okazjonalnie
D. jest akceptowane przy wsparciu dodatkowej osoby
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Najwyższe Dopuszczalne Stężenie Pułapowe (NDSP) w miejscu pracy
A. może być przekroczone dwukrotnie.
B. nie może być przekroczone w żadnym momencie.
C. może być przekroczone jedynie w niewielkim stopniu.
D. nie może być przekroczone więcej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca zatrudniający więcej niż 250 osób ma obowiązek utworzyć
A. komitet bhp
B. komisję bhp
C. społeczną służbę bhp
D. służbę bhp
BPO.01 Pytanie 38
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak definiuje się ryzyko zawodowe?
A. skutki zagrożeń wypadkowych występujących w miejscu pracy
B. zagrożenia wypadkowe obecne w miejscu pracy
C. prawdopodobieństwo zaistnienia niepożądanych zdarzeń związanych z wykonywaną pracą, prowadzących do strat, w szczególności pojawienia się niekorzystnych skutków zdrowotnych u pracowników
D. ciężkość skutków niechcianych incydentów związanych z wykonywaną pracą
BPO.01 Pytanie 39
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak długo pracodawca powinien przechowywać dokumentację dotyczącą wypadków?
A. 20 lat
B. 5 lat
C. 15 lat
D. 10 lat
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czynnik szkodliwy oddziałując na pracownika
A. może spowodować uraz
B. nie zagraża zdrowiu, lecz utrudnia wykonywanie pracy
C. może doprowadzić do wystąpienia choroby zawodowej
D. nie ma żadnego wpływu na zdrowie pracownika