Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 1
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szatnia podstawowa jest przeznaczona

A. do składowania odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników zajmujących się zadaniami generującymi duże zabrudzenia
B. do przechowywania osobistej odzieży pracowników
C. na odzież osobistą zatrudnionych oraz odzież gości, którzy przybyli do danego zakładu
D. dla pracowników, którzy wykonują prace, w trakcie których zabrudzenie odzieży roboczej jest na tyle niewielkie, że nie grozi zanieczyszczeniem ich własnej odzieży
BPO.01 Pytanie 2
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W systemie zabezpieczającym przed upadkiem z dużej wysokości wykorzystuje się zespół łączącąco-amortyzującą, który ma na celu

A. zapobieganie opadaniu użytkownika
B. amortyzację siły uderzeniowej oraz zapewnienie prawidłowej pozycji ciała użytkownika
C. amortyzację siły uderzeniowej działającej na użytkownika
D. zapobieganie opadaniu oraz amortyzację siły uderzeniowej oddziałującej na użytkownika
BPO.01 Pytanie 3
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rewizję ryzyka zawodowego należy wykonać zawsze, gdy

A. minęło 5 lat od ostatniej oceny.
B. zdarzył się wypadek w miejscu pracy.
C. zmieniono kierownictwo firmy.
D. zatrudniono nowego pracownika.
BPO.01 Pytanie 4
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Każde miejsce pracy musi mieć zapewniony bezpieczny i komfortowy dostęp, a jego wysokość na całej długości nie powinna być niższa w świetle niż

A. 2,5 m
B. 2,2 m
C. 1,9 m
D. 2,0 m
BPO.01 Pytanie 5
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie promieniowanie stanowi ryzyko dla pracownika podczas prześwietlania klatki piersiowej w trakcie badania okresowego?

A. Jonizujące
B. Świetlne
C. Podczerwone
D. Ultrafioletowe
BPO.01 Pytanie 6
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenia cykliczne na stanowiskach administracyjno-biurowych powinny być realizowane co najmniej raz w ciągu

A. 5 lat
B. 4 lata
C. 3 lata
D. 6 lat
BPO.01 Pytanie 7
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie niebezpieczeństwo może wystąpić podczas korzystania ze szlifierki?

A. porażenie prądem elektrycznym
B. wibracje
C. ciężar statyczny
D. hałas
BPO.01 Pytanie 8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Długotrwałe napięcie mięśniowe wynikające z utrzymywania przez dłuższy czas ciała lub obiektów w wymuszonej pozycji określa się jako

A. napięciem emocjonalnym
B. obciążeniem dynamicznym
C. wydatkiem energetycznym
D. obciążeniem statycznym
BPO.01 Pytanie 9
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zatrudnienie pracownika w szkodliwych dla zdrowia warunkach ma miejsce, gdy

A. pracownik nie został wyposażony w odzież roboczą oraz sprzęt ochrony osobistej
B. zostały przekroczone maksymalne dopuszczalne stężenia lub natężenia szkodliwych dla zdrowia czynników
C. na pracownika wpływają czynniki, które mogą spowodować trwałe pogorszenie jego zdrowia
D. na pracownika wpływają czynniki, które mogą skutkować złym samopoczuciem lub nadmiernym zmęczeniem, lecz nie prowadzą do trwałego pogorszenia stanu zdrowia
BPO.01 Pytanie 10
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile misek ustępowych i pisuarów powinno być zainstalowanych w zakładzie produkcyjnym, w którym 120 mężczyzn zatrudnionych jest na jednej zmianie?

Rozporządzenie MGPiPS
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
(wyciąg)
Rozdział 4
Ustępy
§ 23.1. Ustępy powinny być zlokalizowane w odległości nie większej niż 75 m od stanowiska pracy. Odległość ta może być większa jedynie dla pracowników pracujących stale na otwartej przestrzeni, lecz nie powinna przekraczać 125 m od najdalszego stanowiska pracy. (...)
§ 28.1. Na każdych trzydziestu mężczyzn zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać co najmniej jedna miska ustępowa i jeden pisuar, lecz nie mniej niż jedna miska ustępowa i jeden pisuar przy mniejszej liczbie zatrudnionych.
2. Na każdych dwadzieścia kobiet zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać jedna miska ustępowa, lecz nie mniej niż jedna miska przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. Trzy miski ustępowe i trzy pisuary.
B. Cztery miski ustępowe i cztery pisuary.
C. Jedna miska ustępowa i jeden pisuar.
D. Pięć misek ustępowych i pięć pisuarów.
BPO.01 Pytanie 11
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeśli ostatnie badanie wykazało stężenie substancji rakotwórczej przekraczające 0,5 wartości NDS, to pomiary należy wykonywać przynajmniej

A. raz na 2 lata
B. raz na 3 lata
C. raz na 2 miesiące
D. raz na 3 miesiące
BPO.01 Pytanie 12
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zapobiec wystąpieniu choroby zawodowej, nauczyciele powinni przechodzić badania u lekarza

A. neurologa
B. foniatrę
C. gastrologa
D. pulmonologa
BPO.01 Pytanie 13
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Granice wymiarowe A oraz B dla otworu o średnicy d = 30 mm i tolerancjach ES = 0,020 oraz EI = 0,010 wynoszą kolejno:

A. A = 30,020 mm, B = 30,020 mm
B. A = 40,010 mm, B = 40,020 mm
C. A = 40,020 mm, B = 40,010 mm
D. A = 30,020 mm, B = 30,010 mm
BPO.01 Pytanie 14
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Posługując się tabelą, oszacuj wartość ryzyka zawodowego, jeżeli prawdopodobieństwo jest prawdopodobne, a ciężkość następstw duża.

PrawdopodobieństwoCiężkość następstw
małaśredniaduża
Mało prawdopodobnebardzo małemałeśrednie
Prawdopodobnemałeśrednieduże
Wysoce prawdopodobneśredniedużebardzo duże

A. Bardzo duże.
B. Duże.
C. Średnie.
D. Małe.
BPO.01 Pytanie 15
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak często powinny odbywać się szkolenia okresowe dla pracowników zajmujących się bhp, minimum raz na?

A. 6 lat
B. 4 lata
C. 5 lat
D. 3 lata
BPO.01 Pytanie 16
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto dokonuje prawnej kwalifikacji incydentu w celu uznania go za wypadek przy pracy oraz w celu określenia rodzaju i skutków wypadku?

A. pracodawca
B. komisja do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
C. prokurator
D. zespół powypadkowy
BPO.01 Pytanie 17
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zatrudnienie kobiet w ciąży oraz karmiących piersią jest niedopuszczalne

A. w godzinach pracy od 7.00 do 21.00
B. przy obsłudze zwierząt chorych na choroby zakaźne
C. na portierni w placówkach opieki zdrowotnej
D. przy pracach związanych z obsługą komputera
BPO.01 Pytanie 18
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie działania obrabiarki skrawającej operator jest w stanie

A. czyścić elementy robocze.
B. przeprowadzać pomiary obrabianego materiału.
C. pracować bez rękawic.
D. otwierać bądź usuwać osłony.
BPO.01 Pytanie 19
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z podanych typów wentylacji nie zalicza się do wentylacji naturalnej?

A. Grawitacyjna
B. Infiltracja
C. Wywiewna
D. Aeracja
BPO.01 Pytanie 20
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do obowiązków komisji bhp nie należy

A. organizowanie szkoleń okresowych z zakresu bhp
B. przeprowadzanie przeglądów warunków pracy
C. realizacja okresowej oceny stanu bhp w zakładzie pracy
D. opinie na temat działań podejmowanych przez pracodawcę w celu zapobiegania wypadkom przy pracy
BPO.01 Pytanie 21
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca musi wskazać zasady stosowania środków ochrony indywidualnej, zwłaszcza czas i sytuacje, w jakich powinny być stosowane. Środki ochrony indywidualnej stosuje się

A. co najmniej przez rok
B. przynajmniej przez dwa lata
C. tak długo, jak to jest określone w instrukcji producenta
D. do momentu utraty ich właściwości ochronnych
BPO.01 Pytanie 22
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zjawisko przystosowania oka do obserwacji obiektów znajdujących się w różnych odległościach określa się

A. stereoskopią
B. konwergencją
C. adaptacją
D. akomodacją
BPO.01 Pytanie 23
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zredukować narażenie pracowników na hałas oraz wibracje mechaniczne, pracodawca powinien wdrażać rozwiązania techniczne, między innymi takie jak

A. ograniczenie dostępu do miejsc, gdzie występuje hałas oraz ich odpowiednie oznakowanie
B. ochronniki słuchu oraz rękawice antywibracyjne
C. organizowanie prac w taki sposób, aby na hałas lub wibracje narażona była jak najmniejsza liczba pracowników
D. wyciszanie maszyn i urządzeń, poprzez tłumienie drgań lub izolowanie drgających części, stosowanie obudów lub osłon wygłuszających oraz kabin dźwiękoszczelnych
BPO.01 Pytanie 24
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z regulacjami, na dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać przynajmniej jedna indywidualna umywalka. Ile umywalek należy zamontować, jeśli na najliczniejszej zmianie zatrudnionych jest 35 pracowników?

A. 5 umywalek
B. 3 umywalki
C. 2 umywalki
D. 4 umywalki
BPO.01 Pytanie 25
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zagadnieniem projektowania wzajemnych interakcji człowiek - maszyna - środowisko, mającego na celu zapewnienie bezpieczeństwa oraz jak największej efektywności pracy przy jak najmniejszym obciążeniu psychofizycznym jednostki, zajmuje się

A. ergonomia koncepcyjna
B. psychologia społeczna
C. fizjologia pracy
D. ergonomia korekcyjna
BPO.01 Pytanie 26
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W procesie określania relacji człowiek - maszyna, w celu poprawy warunków pracy, powinny uczestniczyć

A. inspektor sanitarny, służba bhp, lekarz medycyny pracy
B. inspektor pracy, specjalista ds. bhp, główny inżynier
C. antropolog, lekarz, konstruktor i organizator produkcji
D. główny specjalista, społeczny inspektor pracy, projektant
BPO.01 Pytanie 27
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Analiza czynników o działaniu rakotwórczym lub mutagennym przy stężeniach od 0,1 do 0,5 wartości NDS musi być przeprowadzana co najmniej raz w ciągu

A. 12 miesięcy
B. 5 miesięcy
C. 6 miesięcy
D. 9 miesięcy
BPO.01 Pytanie 28
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Okna, których skrzydła otwierają się na zewnątrz, mogą być stosowane

A. w budynkach powyżej drugiego piętra
B. w obiektach użyteczności publicznej
C. na niższych piętrach, kiedy wychodzą na teren zamknięty oraz w obiektach wpisanych do rejestru zabytków
D. na niższych piętrach, kiedy wychodzą na chodniki lub inne miejsca przeznaczone dla pieszych
BPO.01 Pytanie 29
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Minimalny czas trwania instruktażu stanowiskowego powinien wynosić

A. 2 godziny lekcyjne
B. 4 godziny lekcyjne
C. 6 godzin lekcyjnych
D. 8 godzin lekcyjnych
BPO.01 Pytanie 30
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek, który skutkuje zgonem poszkodowanego, uznaje się za śmiertelny, gdy śmierć następuje

A. w terminie nieprzekraczającym 6 miesięcy od daty wypadku
B. w miejscu zdarzenia
C. w czasie nieprzekraczającym 3 miesięcy od daty wypadku
D. natychmiastowo lub w trakcie transportu do szpitala
BPO.01 Pytanie 31
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ocena stanu bezpieczeństwa w pracy uwzględnia analizę wypadków oraz chorób zawodowych z ostatnich dwunastu miesięcy w odniesieniu do wcześniejszych lat. Tego rodzaju analiza powinna zawierać wskaźniki

A. częstotliwości oraz ciężkości wypadków
B. ciężkości wypadków lub ich częstotliwości
C. ogólne informacje o wypadkach
D. częstotliwości zdarzeń wypadkowych
BPO.01 Pytanie 32
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień tej niepełnosprawności, nie może wynosić więcej niż

A. 5 godzin dziennie i nie więcej niż 30 godzin w tygodniu
B. 6 godzin dziennie i 30 godzin w tygodniu
C. 8 godzin dziennie i nie więcej niż 40 godzin w tygodniu
D. 7 godzin dziennie i 35 godzin w tygodniu
BPO.01 Pytanie 33
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wypadku w pracy, pracodawca ma obowiązek

A. niezwłocznie włączyć maszyny i urządzenia techniczne, które zostały zatrzymane w związku z wypadkiem
B. podjąć niezbędne kroki w celu eliminacji lub ograniczenia zagrożenia
C. zapewnić dostęp do miejsca zdarzenia osobom z niepełnosprawnościami
D. usunąć przedmioty, które przyczyniły się do wypadku
BPO.01 Pytanie 34
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowe zadania pracodawcy w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy zawarte są w Kodeksie pracy w rozdziale

A. dziewiątym
B. dziesiątym
C. piątym
D. czwartym
BPO.01 Pytanie 35
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas wykonywania zadań w niewygodnej pozycji (skrętnej, klęcznej) występują

A. ryzykowne czynniki w otoczeniu pracy
B. czynniki towarzyszące wszystkim rodzajom pracy
C. podstawowe zagrożenia pojawiające się w trakcie pracy
D. niedogodności wynikające ze sposobu realizacji pracy
BPO.01 Pytanie 36
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Utrudnianie lub uniemożliwienie wykonania zadań służbowych osobie uprawnionej do nadzoru w zakresie inspekcji pracy niesie za sobą

A. zawieszenie w czynnościach służbowych
B. wypadek przy pracy
C. odpowiedzialność porządkową
D. odpowiedzialność karną
BPO.01 Pytanie 37
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Borelioza stanowi zagrożenie

A. fizyczne
B. chemiczne
C. biologiczne
D. psychofizyczne
BPO.01 Pytanie 38
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Projektując miejsce pracy biurowej, można zrezygnować z

A. wyposażenia miejsca w kuchenkę mikrofalową do przygotowywania ciepłych posiłków regeneracyjnych
B. umożliwienia pracownikowi zmiany pozycji pracy z siedzącej na stojącą
C. dostosowywania obciążenia pracą do psychofizycznych możliwości pracownika
D. wyposażenia stanowiska w odpowiednie siedzisko, które zapobiega skutkom przeciążenia pracownika
BPO.01 Pytanie 39
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zatrudnienie kobiety w ciąży w godzinach nocnych jest

A. możliwe do 2 godzin
B. zakazane
C. dopuszczalne za jej zgodą
D. dozwolone, jeżeli nie występują przeciwwskazania zdrowotne
BPO.01 Pytanie 40
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas manewru cofania operator wózka widłowego nie dostrzegł pracownika magazynu stojącego za pojazdem. W konsekwencji uderzenia, pracownik doznał złamania nogi. Dodatkowo, wózek widłowy nie miał aktualnego wpisu w książce przebiegu. Jaki wpis powinien zostać umieszczony w wnioskach i zaleceniach profilaktycznych przez zespół ustalający przyczyny oraz okoliczności tego wypadku?

A. O potrzebie dodatkowego przeszkolenia operatorów wózków widłowych
B. O potrzebie przeszkolenia pracowników
C. O ukaraniu operatora wózka widłowego
D. O potrzebie codziennego wypełniania książki przebiegu wózka widłowego