Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przed rozpoczęciem pracy na nowym stanowisku nie jest wymagane przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego dla

A. ucznia odbywającego praktyczną naukę zawodu oraz studenta biorącego udział w praktyce studenckiej
B. pracownika przenoszonego na inne stanowisko
C. osoby zatrudnionej na stanowisku robotniczym, na którym mogą występować czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia
D. pracownika biurowego, który przyjmuje dodatkowe obowiązki biurowe
BPO.01 Pytanie 4
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kwestia edukacji i wychowania osób dorosłych dotyczy

A. dydaktyka
B. logika
C. andragogika
D. psychologia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Natężenie oświetlenia w polu zadania wynosi 150 lx. Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia powinno wynosić

Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia
Natężenie oświetlenia w polu zadania
lx
Natężenie oświetlenia w polu
bezpośredniego otoczenia lx
≥750500
500300
300200
<200Epola zadania

A. 120 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 300 lx
BPO.01 Pytanie 7
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z Kodeksem pracy, pracownik nie może zostać ukarany karą w postaci za nietrzymanie się ustalonej organizacji oraz porządku w pracy, przepisów BHP i regulacji przeciwpożarowych, jeśli chodzi o

A. zwolnienia z pracy
B. nagany
C. upomnienia
D. karę finansową
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość natężenia oświetlenia w recepcji hotelu powinna wynosić

Lp.Rodzaj wnętrz, zadania lub czynnościNatężenie oświetlenia Em[lx]
1.Kuchnia500
2.Restauracja samoobsługowe200
3.Recepcja/kantor, portiernia300
4.Korytarza100

A. 300 lx.
B. 500 lx.
C. 100 lx.
D. 200 lx.
BPO.01 Pytanie 9
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Granice wymiarowe A oraz B dla otworu o średnicy d = 30 mm i tolerancjach ES = 0,020 oraz EI = 0,010 wynoszą kolejno:

A. A = 30,020 mm, B = 30,010 mm
B. A = 30,020 mm, B = 30,020 mm
C. A = 40,020 mm, B = 40,010 mm
D. A = 40,010 mm, B = 40,020 mm
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów, ważne jest, aby uwzględnić, czy intensywność oświetlenia na stanowiskach pracy jest dostosowana do charakteru wykonywanych czynności oraz czy spełnia ustalone wymagania

A. w regulaminie pracy
B. w Polskiej Normie
C. w ogólnych przepisach bhp
D. w kodeksie pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów warto wziąć pod uwagę, czy poziom oświetlenia w miejscach pracy odpowiada rodzajowi wykonywanych zadań oraz czy spełnia wymagania ustalone

A. w ogólnych przepisach BHP
B. w Polskiej Normie
C. w Regulaminie pracy
D. w Kodeksie pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Za wypadek przy pracy uznaje się

A. długotrwałe zdarzenie, związane z pracą, które doprowadziło do uszczerbku na zdrowiu
B. niespodziewane zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, prowadzące do urazu lub śmierci, które miało miejsce w związku z pracą
C. niespodziewane wydarzenie, spowodowane przyczyną wewnętrzną, powodujące utratę zdolności do pracy
D. niespodziewane zdarzenie, wynikające z przyczyny wewnętrznej, związane z pracą, prowadzące do urazu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dokument potwierdzający realizację oceny ryzyka zawodowego nie musi zawierać

A. wyniku przeprowadzonej oceny ryzyka zawodowego związanej z jednoczesnym działaniem wszystkich zagrożeń występujących na danym stanowisku pracy
B. opisu badanego miejsca pracy
C. daty przeprowadzonej oceny
D. koniecznych środków zapobiegawczych minimalizujących ryzyko
BPO.01 Pytanie 18
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta karmiąca piersią może na swój wniosek skorzystać z prawa do połączenia przerw w pracy na karmienie dziecka. Przerwa o jakiej łącznej długości będzie przysługiwała kobiecie karmiącej jedno dziecko?

Art. 187 Kodeks pracy
§ 1. Pracownica karmiąca dziecko piersią ma prawo do dwóch półgodzinnych przerw w pracy wliczanych do czasu pracy. Pracownica karmiąca więcej niż jedno dziecko ma prawo do dwóch przerw w pracy po 45 minut każda. Przerwy na karmienie mogą być na wniosek pracownicy udzielane łącznie.

A. dwie godziny.
B. jedną godzinę.
C. półtorej godziny.
D. pół godziny.
BPO.01 Pytanie 20
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku zakończenia lub wygaśnięcia umowy o pracę, pracodawca ma obowiązek dostarczenia pracownikowi świadectwa pracy?

A. w ciągu 7 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
B. w ciągu 1 miesiąca od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
C. w ciągu 14 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
D. bezzwłocznie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociani pracownicy często byli angażowani w zakładzie do załadunku produktów na pojazdy oraz do rozładunku dostarczanych surowców. Oceń, czy taka praktyka w zakładzie jest zgodna z przepisami dotyczącymi ochrony pracy młodocianych.

A. Nie, ponieważ młodociani nie mają prawa dźwigać surowców ani produktów
B. Tak, pod warunkiem że masa produktów i/lub surowców nie przekracza dopuszczalnych norm dźwigania
C. Tak, jeśli załadunek i/lub rozładunek nie zajmuje więcej niż 2/3 czasu pracy
D. Nie, ponieważ załadunek i/lub rozładunek wymaga dużej powtarzalności ruchów
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W skład czynników fizycznych kształtujących materialne środowisko pracy wchodzą

A. napięcie w obwodzie elektrycznym, czynniki mutagenne, grzyby
B. hałas, mikroklimat, promieniowanie, wibracje, oświetlenie
C. szkodliwe związki toksyczne, bakterie, stres, monotonia pracy
D. obciążenie fizyczne statyczne i dynamiczne, alkohole, pyły
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie informacje dotyczące działań do podjęcia przed rozpoczęciem zajęć, zasady oraz metody bezpiecznego przeprowadzania danej pracy, czynności po zakończeniu pracy i procedury w sytuacjach kryzysowych są zawarte?

A. w regulaminie pracy
B. w instrukcji stanowiskowej
C. w procedurze
D. w karcie oceny ryzyka zawodowego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przekazanie wiedzy, które ma przygotować pracownika do realizacji obowiązków na danym stanowisku, prezentacja przez instruktora bezpiecznego oraz zgodnego z normami i zasadami bhp sposobu pracy, próba wykonania zadania oraz samodzielne działanie pracownika pod kontrolą instruktora, analizowanie i ocena procesu pracy pracownika, to etapy

A. instruktażu stanowiskowego
B. szkolenia okresowego
C. szkolenia podstawowego
D. instruktażu ogólnego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do sali lekcyjnej, stosownie do wysokości uczniów, zakupiono 4 stoły o wysokości 0,46 m i 13 o wysokości 0,59 m oraz 8 krzeseł o wysokości 0,26 m i 15 o wysokości 0,35 m. Jakimi kolorami są oznaczone zakupione krzesła i stoły?

Tabela 1.: Przyporządkowanie stolików i krzeseł do wzrostu uczniów
Numer oraz wysokość stołu i krzesła [w mm]Wzrost ucznia (bez butów) [w mm]Kolor
nr 0
stół-400, krzesło-210
800-950biały
nr 1
stół-460, krzesło-260
930-1160pomarańczowy
nr 2
stół-530, krzesło-310
1080-1210fioletowy
nr 3
stół-590, krzesło-350
1190-1420żółty
nr 4
stół-640, krzesło-380
1330-1590czerwony
nr 5
stół-710, krzesło-430
1460-1765zielony
nr 6
stół-760, krzesło-460
1590-1880niebieski
nr 7
stół-820, krzesło-510
1740-2070brązowy

A. Fioletowy i żółty,
B. Pomarańczowy i żółty.
C. Pomarańczowy i fioletowy.
D. Żółty i czerwony.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, pracodawca zatrudniający osoby narażone na działanie substancji, czynników rakotwórczych lub pyłów zwłókniających, ma obowiązek zapewnienia tym pracownikom regularnych badań lekarskich także

A. do 5 lat po ich zakończeniu pracy
B. obowiązkowo w ciągu roku od przejścia na emeryturę
C. po rozpoczęciu pracy w kontakcie z takimi substancjami, czynnikami lub pyłami u innego pracodawcy
D. po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli zainteresowana osoba złoży wniosek o objęcie takimi badaniami
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy podnoszony ładunek przewyższa maksymalny udźwig urządzenia lub gdy urządzenie transportowe jest uszkodzone, operator tego sprzętu powinien

A. zaprzestać wykonywania pracy, informując o tym niezwłocznie przełożonego
B. zachować szczególną ostrożność podczas pracy
C. poinformować o tym przełożonego
D. domagać się od swojego bezpośredniego przełożonego pisemnego zlecenia na wykonanie pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z zasadami odbywania praktyk zawodowych, zezwala się na zatrudnianie przy spawaniu, nie przekraczając 3 godzin dziennie oraz 60 godzin w trakcie całego okresu kształcenia zawodowego?

A. chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
B. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
C. chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
D. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z danymi zamieszczonymi w tabeli, na stanowisku pracy projektanta wymagane jest oświetlenie 0 natężeniu

Wymagania normatywne dotyczące oświetlenia wybranych miejsc pracy
według normy PN-EN 12464-1:2012
Rodzaje czynności/przestrzenieĒm [lx]UGRLUoRa
Trasy komunikacyjne, w tym korytarze i schody100280,4040
Roboty montażowe dokładne500220,6080
Roboty montażowe precyzyjne750190,7080
Jadalnie, świetlice, portiernie200220,4080
Pomieszczenia biurowe500190,6080
Sale posiedzeń i konferencyjne500190,6080
Prace kreślarskie750160,7080

A. 0,70 Uo
B. 750 lx
C. 19 UGRL
D. 80 Ra