Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 1
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik dotarł do zakładu pracy i tuż przed jego bramą, której jeszcze nie przekroczył, upadł i odniósł uraz. To zdarzenie uznano za wypadek

A. w drodze z pracy
B. przy pracy
C. w drodze do pracy
D. traktowany na równi z wypadkiem przy pracy
BPO.01 Pytanie 2
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką temperaturę należy zapewnić pracownikom w pomieszczeniu biurowym?

W pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy (metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do jej wykonania) nie niższą niż 14°C (287 K), chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają.

W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być niższa niż 18°C (291K).

(rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami)

A. 20°C
B. 18°C
C. 19°C
D. 14°C
BPO.01 Pytanie 3
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe pracowników, zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych, powinno trwać minimum

Ramowy program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych
123
Lp.Temat szkoleniaLiczba godzin*
1Wybrane regulacje prawne z zakresu prawa pracy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem:
a) Praw i obowiązków pracowników (...)
b) Ochrony praw kobiet i młodocianych
c) Wypadków przy pracy (...)
2
2Postęp w zakresie oceny zagrożeń czynnikami występującymi w procesach pracy (...)2
3Problemy związane z organizacją stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, (...)2
4Postępowanie w razie wypadków i w sytuacjach zagrożeń (...)2
Razem:Minimum 8

A. 120 minut.
B. 480 minut.
C. 360 minut.
D. 180 minut.
BPO.01 Pytanie 4
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zjawisko przystosowania oka do obserwacji obiektów znajdujących się w różnych odległościach określa się

A. adaptacją
B. akomodacją
C. konwergencją
D. stereoskopią
BPO.01 Pytanie 5
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeśli podczas ostatnich pomiarów zaobserwowano stężenie substancji rakotwórczej przekraczające 0,5 wartości NDS, to należy przeprowadzać pomiary nie rzadziej niż

A. co 3 miesiące
B. co 6 miesięcy
C. raz na rok
D. co 2 lata
BPO.01 Pytanie 6
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nadzór państwowy nad działaniami mającymi na celu zapewnienie bezpiecznego użytkowania urządzeń technicznych, które mogą stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia ludzi oraz mienia i środowiska, sprawuje

A. Urząd Dozoru Technicznego
B. Państwowa Inspekcja Sanitarna
C. Państwowa Inspekcja Pracy
D. Główny Instytut Górnictwa
BPO.01 Pytanie 7
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Każdy pracodawca ma obowiązek regularnie badać przyczyny wypadków w miejscu pracy. Jakie dokumenty nie są wymagane do przygotowania analizy wypadków?

A. Wskaźnik powagi wypadków
B. Wskaźnik częstości wypadków
C. Wskaźnik nieobecności pracowników
D. Analiza topograficzna wypadków
BPO.01 Pytanie 8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania zapobiegawcze powinny być wdrożone, aby zredukować ryzyko rozerwania tarczy szlifierskiej?

A. Pracować w hełmie ochronnym
B. Używać przyłbic ochronnych
C. Dokonywać przeglądów tarczy przed włączeniem szlifierki
D. Organizować szkolenia dla pracowników
BPO.01 Pytanie 9
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania podejmowane przez pracodawcę wobec kobiet w ciąży są zgodne z przepisami prawa?

A. zatrudnienie na takich samych zasadach jak innych pracowników
B. ustalenie godzin pracy pomiędzy 7.00 a 21.00
C. praca w godzinach nadliczbowych
D. wysłanie w delegację bez jej zgody
BPO.01 Pytanie 10
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym zajmują się testy psychometryczne?

A. obciążeniem psychicznym
B. wydatkiem energetycznym
C. obciążeniem fizycznym
D. efektywnością pracy
BPO.01 Pytanie 11
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zaadaptowaniem narzędzi, urządzeń oraz warunków pracy do wymagań i zdolności pracownika zajmuje się

A. ekonomia pracy
B. fizjologia pracy
C. higiena pracy
D. ergonomia pracy
BPO.01 Pytanie 12
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak często powinny odbywać się szkolenia okresowe dla pracowników zajmujących się bhp, minimum raz na?

A. 4 lata
B. 6 lat
C. 3 lata
D. 5 lat
BPO.01 Pytanie 13
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do uciążliwych czynników podczas pracy z komputerem zalicza się przede wszystkim

A. stres
B. promieniowanie jonizujące
C. wymuszona pozycja ciała
D. mikroklimat
BPO.01 Pytanie 14
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy zakładowego laboratorium w rafinerii ropy naftowej są najbardziej narażeni na czynniki

A. fizyczne
B. biologiczne
C. psychofizyczne
D. chemiczne
BPO.01 Pytanie 15
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dziedzinie ergonomii kluczowym aspektem jest

A. technologia
B. medycyna pracy
C. organizacja pracy
D. człowiek
BPO.01 Pytanie 16
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik nie ma prawa do jednorazowego odszkodowania w przypadku wypadku

A. jakiemu uległ w szatni po zakończeniu pracy
B. uznanym za wypadek przy pracy
C. jakiemu uległ w szatni przed rozpoczęciem pracy
D. uznanym za wypadek w drodze do pracy lub z pracy
BPO.01 Pytanie 17
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Robotnik gospodarczy pracujący od pół roku w zakładzie budowlanym zgłosił przełożonemu, że rękawice drelichowe uległy zniszczeniu. Określ, na podstawie danych z tabeli, jaki jest okres używalności rękawic drelichowych robotnika gospodarczego?

Lp.Stanowisko pracyZakres wyposażeniaPrzewidywany okres używalności w miesiącach
1.murarzKamizelka ciepłochronna3 oz.1)
Rękawice drelichowedz.2)
Okulary ochronnedz.2)
Hełm przeciwuderzeniowydz.2)
2.Robotnik gospodarczyCzapka drelichowa lub beret24
Ubranie drelichowe lub fartuch drelichowy12
Rękawice drelichowedz.2)
Trzewiki przemysłowe skóra/guma12
1) okres zimowy
2) do zużycia

A. Do zużycia.
B. 24 miesiące.
C. 12 miesięcy.
D. 3 miesiące.
BPO.01 Pytanie 18
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Gdy wystąpi bezpośrednie zagrożenie życia lub zdrowia pracowników, osoba zarządzająca zespołem powinna

A. niezwłocznie wstrzymać prace i podjąć działania w celu usunięcia zagrożenia
B. podjąć działania naprawcze
C. opracować zasady i metody bezpiecznego wykonywania zadań
D. najpierw ukarać odpowiedzialnych
BPO.01 Pytanie 19
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zagadnieniem projektowania wzajemnych interakcji człowiek - maszyna - środowisko, mającego na celu zapewnienie bezpieczeństwa oraz jak największej efektywności pracy przy jak najmniejszym obciążeniu psychofizycznym jednostki, zajmuje się

A. fizjologia pracy
B. ergonomia korekcyjna
C. psychologia społeczna
D. ergonomia koncepcyjna
BPO.01 Pytanie 20
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką formę powinno mieć szkolenie okresowe dla pracowników na stanowiskach robotniczych?

A. seminarium
B. instruktaż
C. kurs
D. samokształcenie kierowane
BPO.01 Pytanie 21
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Okresowe szkolenie nie powinno być prowadzone w formie samokształcenia kierowanego dla pracowników

A. zatrudnionych na stanowiskach robotniczych
B. inżynieryjno-technicznych
C. wykonujących zadania służby bhp
D. administracyjno-biurowych
BPO.01 Pytanie 22
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osłony stałe w urządzeniach mechanicznych

A. powinny znajdować się w konstrukcyjnie przewidzianym miejscu i nie ma konieczności zmieniać ich koloru na inny niż ten, który zastosował producent
B. powinny być łatwe do demontażu, bez potrzeby użycia narzędzi
C. należy je koniecznie oznakować kolorami bezpieczeństwa
D. muszą być oznakowane kolorami bezpieczeństwa, zgodnie z wymaganiami zawartymi w Polskich Normach
BPO.01 Pytanie 23
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Realizacja ogólnego instruktażu oraz instruktażu na stanowisku pracy powinna być udokumentowana

A. podpisem pracownika w dokumentacji ogólnego i stanowiskowego instruktażu
B. podpisem pracownika w karcie szkolenia wstępnego
C. podpisem pracownika na liście uczestników szkolenia
D. pozytywnym wynikiem testu pisemnego i praktycznego
BPO.01 Pytanie 24
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W biurach temperatura powinna być

A. dostosowana do wieku zatrudnionych.
B. wyższa od 18°C.
C. wyższa od 14°C.
D. dostosowana do płci zatrudnionych.
BPO.01 Pytanie 25
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Średnia wartość stężenia, które nie powinno prowadzić do negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, o ile występuje w środowisku pracy nie dłużej niż 15 minut i maksymalnie 2 razy w trakcie zmiany roboczej, z przerwą nie krótszą niż 1 godzina, jest określana jako

A. najwyższe dopuszczalne stężenie pułapowe - NDSP
B. najwyższe dopuszczalne stężenie chwilowe - NDSCh
C. najniższe dopuszczalne stężenie - NDS
D. najwyższe dopuszczalne stężenie - NDS
BPO.01 Pytanie 26
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaka maksymalna masa w kg nie może być przekraczana przez mężczyzn przenoszących przedmioty ręcznie podczas pracy o stałym charakterze, na wysokości do 4 metrów oraz na dystansie do 25 metrów?

A. 21
B. 30
C. 12
D. 25
BPO.01 Pytanie 27
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zlecenie profesjonalnej analizy wydatku energetycznego pracownika można skierować do

A. Zakładu Medycyny Sądowej
B. Centralnego Instytutu Ochrony Pracy
C. laboratorium w zakładzie
D. przychodni zdrowia
BPO.01 Pytanie 28
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zabezpieczenie prania odzieży roboczej zanieczyszczonej chemikaliami powinno być realizowane przez

A. pracownika, pod warunkiem, że pracodawca wypłaci mu ekwiwalent pieniężny w wysokości wydatków poniesionych przez pracownika i za jego zgodą
B. pracownika, pod warunkiem, że pracodawca wypłaci mu ekwiwalent pieniężny w wysokości kosztów poniesionych przez pracownika
C. pracownika, po przekazaniu mu przez pracodawcę odpowiednich środków do prania
D. pracodawcę
BPO.01 Pytanie 29
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zachowanie pracownika polegające na celowym wykonywaniu niebezpiecznych działań bez wymaganych zabezpieczeń, w sytuacji wystąpienia wypadku w pracy, jest przyczyną

A. losowej
B. ludzkiej
C. organizacyjnej
D. technicznej
BPO.01 Pytanie 30
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dla jakiej kategorii kobiet powinien zostać zaaranżowany pokój relaksacyjny, jeśli w jednym cyklu pracy w obiekcie jest zatrudnionych przynajmniej 20 kobiet?

A. Dla kobiet do 50 roku życia
B. Dla kobiet po 50 roku życia
C. Dla wszystkich kobiet
D. Dla kobiet w ciąży i matek karmiących
BPO.01 Pytanie 31
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zatrudnienie pracownika w warunkach szkodliwych dla zdrowia ma miejsce, gdy

A. przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia lub natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia
B. w pomieszczeniu temperatura jest niższa od tej, która jest przewidziana dla danego rodzaju pracy
C. pracownik nie otrzymał właściwej odzieży roboczej oraz sprzętu ochrony osobistej
D. praca jest realizowana w zakładzie pracy chronionej
BPO.01 Pytanie 32
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kluczowym dokumentem prawnym, który nakłada na pracodawcę obowiązek oceny i rejestrowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną działalnością oraz wdrażania koniecznych środków zapobiegawczych mających na celu ograniczenie tego ryzyka, jest

A. regulamin pracy.
B. decyzja.
C. kodeks pracy.
D. uchwała.
BPO.01 Pytanie 33
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Powierzchnia podłogi, która nie jest zajęta przez urządzenia techniczne, sprzęt itp., przypadająca na każdego pracownika zatrudnionego jednocześnie w danym pomieszczeniu pracy,

A. nie powinna być mniejsza niż 2 m2
B. powinna wynosić co najmniej 2,2 m2
C. powinna wynosić 3,3 m2
D. musi być większa niż 2,5 m2
BPO.01 Pytanie 34
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Potwierdzenie odbycia ogólnego instruktażu oraz instruktażu na stanowisku pracy następuje

A. poprzez złożenie podpisu w karcie szkolenia wstępnego, która jest przechowywana w teczce osobowej pracownika
B. przez wypełnienie deklaracji
C. po dokonaniu szkolenia w protokole
D. poprzez rozwiązanie testu przeprowadzonego po zakończeniu szkolenia
BPO.01 Pytanie 35
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Bieżące zasady dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy są udostępniane pracownikom do codziennego użytkowania

A. kierownik służby BHP
B. komisja BHP
C. inspektor BHP
D. pracodawca
BPO.01 Pytanie 36
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto sprawuje nadzór oraz kontrolę nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy?

A. Najwyższa Izba Kontroli
B. Sąd Pracy
C. Prokuratura
D. Państwowa Inspekcja Pracy
BPO.01 Pytanie 37
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas kontroli stanu zabezpieczeń przed upadkiem z wysokości na placu budowy, przedstawiciel służby bhp zauważył, że balustrady mają wysokość 70 cm i nie są zgodne z wymaganiami bhp. W protokole pokontrolnym powinien zasugerować zamontowanie balustrady o wysokości minimum

A. 110 cm
B. 90 cm
C. 100 cm
D. 80 cm
BPO.01 Pytanie 38
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeśli ostatnie badanie wykazało stężenie substancji rakotwórczej przekraczające 0,5 wartości NDS, to pomiary należy wykonywać przynajmniej

A. raz na 3 lata
B. raz na 2 miesiące
C. raz na 3 miesiące
D. raz na 2 lata
BPO.01 Pytanie 39
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi szkolenie z zakresu bhp

A. w ciągu 7 dni od momentu rozpoczęcia pracy
B. w ciągu 3 dni od momentu zatrudnienia
C. w pierwszym dniu zatrudnienia
D. przed dopuszczeniem do pracy
BPO.01 Pytanie 40
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy przedmioty są transportowane przez jednego pracownika pod górę po nierównej nawierzchni, pochylniach lub schodach, przy maksymalnym kącie nachylenia do 30°, a ich wysokość przekracza 4 metry, niezależnie od odległości, na jaką są przenoszone, to masa tych przedmiotów dla mężczyzn nie powinna wynosić więcej niż

A. 35 kg
B. 50 kg
C. 30 kg
D. 25 kg