Filtrowanie pytań
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. Szybka przemiana materii
B. Zmniejszony przepływ krwi przez napięte mięśnie
C. Szybki rozwój zmęczenia
D. Ucisk mechaniczny na naczynia krwionośne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przed rozpoczęciem pracy na nowym stanowisku nie jest wymagane przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego dla
A. ucznia odbywającego praktyczną naukę zawodu oraz studenta biorącego udział w praktyce studenckiej
B. pracownika przenoszonego na inne stanowisko
C. osoby zatrudnionej na stanowisku robotniczym, na którym mogą występować czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia
D. pracownika biurowego, który przyjmuje dodatkowe obowiązki biurowe
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W kontekście pracy przy komputerze, do najważniejszych czynników uciążliwych zalicza się przede wszystkim
A. promieniowanie elektromagnetyczne
B. pole elektrostatyczne
C. promieniowanie jonizacyjne
D. wymuszoną postawę podczas pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kwestia edukacji i wychowania osób dorosłych dotyczy
A. dydaktyka
B. logika
C. andragogika
D. psychologia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Każda osoba pracująca w danym pomieszczeniu musi mieć zagwarantowaną przestrzeń o objętości nie mniejszej niż
A. 9 m3
B. 13 m3
C. 15 m3
D. 3 m3
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Natężenie oświetlenia w polu zadania wynosi 150 lx. Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia powinno wynosić
Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia | ||
---|---|---|
Natężenie oświetlenia w polu zadania lx | Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia lx | |
≥750 | 500 | |
500 | 300 | |
300 | 200 | |
<200 | Epola zadania |
A. 120 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 300 lx
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z Kodeksem pracy, pracownik nie może zostać ukarany karą w postaci za nietrzymanie się ustalonej organizacji oraz porządku w pracy, przepisów BHP i regulacji przeciwpożarowych, jeśli chodzi o
A. zwolnienia z pracy
B. nagany
C. upomnienia
D. karę finansową
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wartość natężenia oświetlenia w recepcji hotelu powinna wynosić
Lp. | Rodzaj wnętrz, zadania lub czynności | Natężenie oświetlenia Em[lx] |
---|---|---|
1. | Kuchnia | 500 |
2. | Restauracja samoobsługowe | 200 |
3. | Recepcja/kantor, portiernia | 300 |
4. | Korytarza | 100 |
A. 300 lx.
B. 500 lx.
C. 100 lx.
D. 200 lx.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Granice wymiarowe A oraz B dla otworu o średnicy d = 30 mm i tolerancjach ES = 0,020 oraz EI = 0,010 wynoszą kolejno:
A. A = 30,020 mm, B = 30,010 mm
B. A = 30,020 mm, B = 30,020 mm
C. A = 40,020 mm, B = 40,010 mm
D. A = 40,010 mm, B = 40,020 mm
BPO.01 Pytanie 10
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie działania zapobiegawcze powinny być wdrożone, aby zredukować ryzyko rozerwania tarczy szlifierskiej?
A. Organizować szkolenia dla pracowników
B. Pracować w hełmie ochronnym
C. Używać przyłbic ochronnych
D. Dokonywać przeglądów tarczy przed włączeniem szlifierki
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów, ważne jest, aby uwzględnić, czy intensywność oświetlenia na stanowiskach pracy jest dostosowana do charakteru wykonywanych czynności oraz czy spełnia ustalone wymagania
A. w regulaminie pracy
B. w Polskiej Normie
C. w ogólnych przepisach bhp
D. w kodeksie pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów warto wziąć pod uwagę, czy poziom oświetlenia w miejscach pracy odpowiada rodzajowi wykonywanych zadań oraz czy spełnia wymagania ustalone
A. w ogólnych przepisach BHP
B. w Polskiej Normie
C. w Regulaminie pracy
D. w Kodeksie pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W sytuacji zmian w technologii oraz organizacji pracy konieczne jest przeprowadzenie szkolenia
A. indywidualnego
B. stanowiskowego
C. okresowego
D. ogólnego
BPO.01 Pytanie 14
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Za wypadek przy pracy uznaje się
A. długotrwałe zdarzenie, związane z pracą, które doprowadziło do uszczerbku na zdrowiu
B. niespodziewane zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, prowadzące do urazu lub śmierci, które miało miejsce w związku z pracą
C. niespodziewane wydarzenie, spowodowane przyczyną wewnętrzną, powodujące utratę zdolności do pracy
D. niespodziewane zdarzenie, wynikające z przyczyny wewnętrznej, związane z pracą, prowadzące do urazu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ocena obciążenia fizycznego pracownika obejmuje analizę
A. wykorzystania energii
B. poziomu koncentracji
C. tempa reakcji
D. umiejętności zapamiętywania
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscu pracy, gdzie występuje znaczne zanieczyszczenie kurzem, priorytetem w redukcji zapylenia są metody
A. proceduralne
B. ochrony zbiorowej
C. ochrony indywidualnej
D. organizacyjne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dokument potwierdzający realizację oceny ryzyka zawodowego nie musi zawierać
A. wyniku przeprowadzonej oceny ryzyka zawodowego związanej z jednoczesnym działaniem wszystkich zagrożeń występujących na danym stanowisku pracy
B. opisu badanego miejsca pracy
C. daty przeprowadzonej oceny
D. koniecznych środków zapobiegawczych minimalizujących ryzyko
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kobieta karmiąca piersią może na swój wniosek skorzystać z prawa do połączenia przerw w pracy na karmienie dziecka. Przerwa o jakiej łącznej długości będzie przysługiwała kobiecie karmiącej jedno dziecko?
Art. 187 Kodeks pracy § 1. Pracownica karmiąca dziecko piersią ma prawo do dwóch półgodzinnych przerw w pracy wliczanych do czasu pracy. Pracownica karmiąca więcej niż jedno dziecko ma prawo do dwóch przerw w pracy po 45 minut każda. Przerwy na karmienie mogą być na wniosek pracownicy udzielane łącznie. |
A. dwie godziny.
B. jedną godzinę.
C. półtorej godziny.
D. pół godziny.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kobieta, która nie jest w ciąży ani w trakcie karmienia, pracująca w stałej pracy związanej z przenoszeniem ciężarów po płaskiej powierzchni, ma prawo jednorazowo podnieść
A. 20 kg
B. 8 kg
C. 12 kg
D. 25 kg
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku zakończenia lub wygaśnięcia umowy o pracę, pracodawca ma obowiązek dostarczenia pracownikowi świadectwa pracy?
A. w ciągu 7 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
B. w ciągu 1 miesiąca od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
C. w ciągu 14 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
D. bezzwłocznie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W trakcie inspekcji pomieszczeń oraz miejsc pracy weryfikuje się m.in., czy odległość pomiędzy sąsiadującymi monitorami ekranowymi wynosi przynajmniej
A. 120 cm
B. 40 cm
C. 80 cm
D. 60 cm
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak długo obowiązuje szkolenie okresowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracownika w administracji biurowej?
A. 5 lat
B. 6 lat
C. 4 lata
D. 3 lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kobieta w stanie błogosławionym może korzystać z komputera przez maksymalnie
A. 8 godzin
B. 4 godziny
C. 6 godzin
D. 2 godziny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Średnie natężenie oświetlenia w danym pomieszczeniu wynosi 500 lx, dlatego średnie natężenie oświetlenia na korytarzu prowadzącym do tego pomieszczenia nie powinno być mniejsze niż
A. 100 lx
B. 50 lx
C. 25 lx
D. 75 lx
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Borelioza to schorzenie, na które najbardziej narażeni są pracownicy
A. szkoły
B. nadleśnictwa
C. lakierni samochodowej
D. stolarni
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W sytuacji, gdy występują różnice w wysokości podłogi w miejscu pracy, powinny one być wyrównane za pomocą pochylni o kącie nachylenia dopasowanym do rodzaju wykorzystywanego środka transportu, lecz nieprzekraczającym
A. 8%
B. 10%
C. 15%
D. 12%
BPO.01 Pytanie 27
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Młodociani pracownicy często byli angażowani w zakładzie do załadunku produktów na pojazdy oraz do rozładunku dostarczanych surowców. Oceń, czy taka praktyka w zakładzie jest zgodna z przepisami dotyczącymi ochrony pracy młodocianych.
A. Nie, ponieważ młodociani nie mają prawa dźwigać surowców ani produktów
B. Tak, pod warunkiem że masa produktów i/lub surowców nie przekracza dopuszczalnych norm dźwigania
C. Tak, jeśli załadunek i/lub rozładunek nie zajmuje więcej niż 2/3 czasu pracy
D. Nie, ponieważ załadunek i/lub rozładunek wymaga dużej powtarzalności ruchów
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W skład czynników fizycznych kształtujących materialne środowisko pracy wchodzą
A. napięcie w obwodzie elektrycznym, czynniki mutagenne, grzyby
B. hałas, mikroklimat, promieniowanie, wibracje, oświetlenie
C. szkodliwe związki toksyczne, bakterie, stres, monotonia pracy
D. obciążenie fizyczne statyczne i dynamiczne, alkohole, pyły
BPO.01 Pytanie 29
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie informacje dotyczące działań do podjęcia przed rozpoczęciem zajęć, zasady oraz metody bezpiecznego przeprowadzania danej pracy, czynności po zakończeniu pracy i procedury w sytuacjach kryzysowych są zawarte?
A. w regulaminie pracy
B. w instrukcji stanowiskowej
C. w procedurze
D. w karcie oceny ryzyka zawodowego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osłony, ekrany oraz bariery to środki ochrony wykorzystywane w celu zmniejszenia lub całkowitego usunięcia zagrożeń. Kwalifikują się one do kategorii środków
A. organizacyjnych
B. technicznych
C. proceduralnych
D. organizacyjno-prawnych
BPO.01 Pytanie 31
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Niedostateczna aktywność fizyczna prowadzi do
A. poprawy zdrowia psychicznego i samopoczucia
B. zmniejszenia ryzyka wystąpienia chorób serca
C. zwiększenia ryzyka otyłości lub nadwagi
D. wzrostu liczby wypadków w miejscu pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przekazanie wiedzy, które ma przygotować pracownika do realizacji obowiązków na danym stanowisku, prezentacja przez instruktora bezpiecznego oraz zgodnego z normami i zasadami bhp sposobu pracy, próba wykonania zadania oraz samodzielne działanie pracownika pod kontrolą instruktora, analizowanie i ocena procesu pracy pracownika, to etapy
A. instruktażu stanowiskowego
B. szkolenia okresowego
C. szkolenia podstawowego
D. instruktażu ogólnego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do sali lekcyjnej, stosownie do wysokości uczniów, zakupiono 4 stoły o wysokości 0,46 m i 13 o wysokości 0,59 m oraz 8 krzeseł o wysokości 0,26 m i 15 o wysokości 0,35 m. Jakimi kolorami są oznaczone zakupione krzesła i stoły?
Tabela 1.: Przyporządkowanie stolików i krzeseł do wzrostu uczniów | ||
---|---|---|
Numer oraz wysokość stołu i krzesła [w mm] | Wzrost ucznia (bez butów) [w mm] | Kolor |
nr 0 stół-400, krzesło-210 | 800-950 | biały |
nr 1 stół-460, krzesło-260 | 930-1160 | pomarańczowy |
nr 2 stół-530, krzesło-310 | 1080-1210 | fioletowy |
nr 3 stół-590, krzesło-350 | 1190-1420 | żółty |
nr 4 stół-640, krzesło-380 | 1330-1590 | czerwony |
nr 5 stół-710, krzesło-430 | 1460-1765 | zielony |
nr 6 stół-760, krzesło-460 | 1590-1880 | niebieski |
nr 7 stół-820, krzesło-510 | 1740-2070 | brązowy |
A. Fioletowy i żółty,
B. Pomarańczowy i żółty.
C. Pomarańczowy i fioletowy.
D. Żółty i czerwony.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z kodeksem pracy, pracodawca zatrudniający osoby narażone na działanie substancji, czynników rakotwórczych lub pyłów zwłókniających, ma obowiązek zapewnienia tym pracownikom regularnych badań lekarskich także
A. do 5 lat po ich zakończeniu pracy
B. obowiązkowo w ciągu roku od przejścia na emeryturę
C. po rozpoczęciu pracy w kontakcie z takimi substancjami, czynnikami lub pyłami u innego pracodawcy
D. po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli zainteresowana osoba złoży wniosek o objęcie takimi badaniami
BPO.01 Pytanie 35
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Lista zajęć uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w stanie błogosławionym oraz matek karmiących znajduje się
A. w rozporządzeniu o służbie bhp
B. w Kodeksie pracy
C. w ustawie o ochronie pracy kobiet
D. w rozporządzeniu Rady Ministrów
BPO.01 Pytanie 36
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W sytuacji, gdy podnoszony ładunek przewyższa maksymalny udźwig urządzenia lub gdy urządzenie transportowe jest uszkodzone, operator tego sprzętu powinien
A. zaprzestać wykonywania pracy, informując o tym niezwłocznie przełożonego
B. zachować szczególną ostrożność podczas pracy
C. poinformować o tym przełożonego
D. domagać się od swojego bezpośredniego przełożonego pisemnego zlecenia na wykonanie pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z zasadami odbywania praktyk zawodowych, zezwala się na zatrudnianie przy spawaniu, nie przekraczając 3 godzin dziennie oraz 60 godzin w trakcie całego okresu kształcenia zawodowego?
A. chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
B. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
C. chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
D. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na bilans cieplny organizmu ludzkiego wpływają
A. temperatura oraz pora roku
B. tylko temperatura
C. wilgotność względna, temperatura, promieniowanie cieplne
D. jedynie promieniowanie cieplne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z danymi zamieszczonymi w tabeli, na stanowisku pracy projektanta wymagane jest oświetlenie 0 natężeniu
Wymagania normatywne dotyczące oświetlenia wybranych miejsc pracy według normy PN-EN 12464-1:2012 | ||||
---|---|---|---|---|
Rodzaje czynności/przestrzenie | Ēm [lx] | UGRL | Uo | Ra |
Trasy komunikacyjne, w tym korytarze i schody | 100 | 28 | 0,40 | 40 |
Roboty montażowe dokładne | 500 | 22 | 0,60 | 80 |
Roboty montażowe precyzyjne | 750 | 19 | 0,70 | 80 |
Jadalnie, świetlice, portiernie | 200 | 22 | 0,40 | 80 |
Pomieszczenia biurowe | 500 | 19 | 0,60 | 80 |
Sale posiedzeń i konferencyjne | 500 | 19 | 0,60 | 80 |
Prace kreślarskie | 750 | 16 | 0,70 | 80 |
A. 0,70 Uo
B. 750 lx
C. 19 UGRL
D. 80 Ra
BPO.01 Pytanie 40
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku pracy szczególnie niebezpiecznej
A. należy ustalić indywidualny podział obowiązków oraz kolejność realizacji zadań
B. konieczne są jedynie środki ochrony osobistej
C. pracodawca nie ma obowiązku określania dokładnych wymagań BHP
D. wymagana jest sporadyczna kontrola