Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 441
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wypadku w pracy, pracodawca ma obowiązek

A. niezwłocznie włączyć maszyny i urządzenia techniczne, które zostały zatrzymane w związku z wypadkiem
B. podjąć niezbędne kroki w celu eliminacji lub ograniczenia zagrożenia
C. usunąć przedmioty, które przyczyniły się do wypadku
D. zapewnić dostęp do miejsca zdarzenia osobom z niepełnosprawnościami
BPO.01 Pytanie 442
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek wdrożyć proceduralne środki zabezpieczające, które pomagają w redukcji zagrożeń w miejscu pracy, w formie

A. barier ochronnych
B. indywidualnych środków ochrony
C. osłon dla maszyn
D. instrukcji stanowiskowych
BPO.01 Pytanie 443
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę jest zasadne, jeśli pracownik

A. nie chciał przystąpić do związków zawodowych
B. nie zgodził się na uczestnictwo w szkoleniu bhp
C. jest zatrudniony na pół etatu
D. przedłożył dokument o niepełnosprawności
BPO.01 Pytanie 444
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co grozi pracodawcy, który, ignorując swoje obowiązki, nie poinformuje odpowiedniego inspektora pracy oraz prokuratora o wypadku śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym, zgodnie z kodeksem pracy?

A. upomnienia
B. grzywny
C. pozbawienia wolności
D. ograniczenia wolności
BPO.01 Pytanie 445
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie jest minimalne natężenie oświetlenia wymagane na stanowiskach komputerowych?

A. 200 lx
B. 500 lx
C. 300 lx
D. 600 lx
BPO.01 Pytanie 446
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Natężenie oświetlenia w polu zadania wynosi 150 lx. Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia powinno wynosić

Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia
Natężenie oświetlenia w polu zadania
lx
Natężenie oświetlenia w polu
bezpośredniego otoczenia lx
≥750500
500300
300200
<200Epola zadania

A. 120 lx
B. 300 lx
C. 150 lx
D. 200 lx
BPO.01 Pytanie 447
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociany pracownik ma prawo do otrzymywania wynagrodzenia za pracę. Jaki procent przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej stanowi jego wynagrodzenie w drugim roku nauki?

§ 19. 1.Młodocianemu w okresie nauki zawodu przysługuje wynagrodzenie obliczane w stosunku procentowym do przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale, obowiązującego od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".

2. Stosunek procentowy wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, wynosi:

1) w pierwszym roku nauki - nie mniej niż 4%,

2) w drugim roku nauki - nie mniej niż 5%,

3) w trzecim roku nauki - nie mniej niż 6%.

§ 20. Młodocianym odbywającym przyuczenie do wykonywania określonej pracy przysługuje nie mniej niż 4% wynagrodzenia, o którym mowa w ust.1.

A. Nie mniej niż 6%.
B. Nie mniej niż 9%.
C. Nie mniej niż 5%.
D. Nie mniej niż 4%.
BPO.01 Pytanie 448
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto ocenia efektywność działania układu nerwowego?

A. diabetolog
B. traumatolog
C. neurolog
D. laryngolog
BPO.01 Pytanie 449
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najważniejszym powodem wypadków, według danych GUS, jest

A. błędne zachowanie pracownika
B. nieodpowiednia organizacja miejsca pracy
C. niewłaściwa organizacja pracy
D. zły stan czynników materialnych
BPO.01 Pytanie 450
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przedsiębiorstwie, gdzie dominującą grupę zatrudnionych stanowili pracownicy z wieloletnim doświadczeniem, cały czas używający przestarzałego sprzętu, wprowadzono nowoczesne maszyny. W trosce o bezpieczeństwo sugeruje się

A. ustalenie nowego regulaminu pracy
B. organizację instruktażu stanowiskowego dla zatrudnionych
C. wprowadzenie automatyzacji w procesie technologicznym
D. zarekomendowanie pracownikom zachowania większej ostrożności
BPO.01 Pytanie 451
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zagwarantować odpowiednie naturalne oświetlenie w pomieszczeniu przeznaczonym na stały pobyt ludzi, stosunek powierzchni okien, mierzony w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić

A. więcej niż 1:8
B. więcej niż 1:6
C. nie mniej niż 1:6
D. nie mniej niż 1:8
BPO.01 Pytanie 452
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W wyniku awarii doszło do nieszczelności instalacji w pomieszczeniu oraz znacznego wycieku chloru. Jakie powinno być prawidłowe działanie w takiej sytuacji?

A. natychmiastowe wejście do pomieszczenia chlorowni zespołu naprawczego i likwidacja nieszczelności
B. natychmiastowe uruchomienie wentylacji mechanicznej, a następnie wejście zespołu naprawczego w gazoszczelnych strojach ochronnych, wyposażonego w aparaty tlenowe lub powietrzne
C. wejście zespołu naprawczego po potwierdzeniu, że poziom chloru w powietrzu nie przekracza w istotny sposób maksymalnego dopuszczalnego stężenia tego gazu
D. uruchomienie wentylacji mechanicznej w celu unieszkodliwienia chloru przy jednoczesnym wejściu zespołu naprawczego w standardowej odzieży roboczej
BPO.01 Pytanie 453
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym nie jest element materialnego otoczenia pracy?

A. postawa przy pracy
B. oświetlenie
C. zanieczyszczenie powietrza
D. mikroklimat
BPO.01 Pytanie 454
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie oceny ryzyka zawodowego?

A. Państwowa Inspekcja Pracy
B. specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy
C. pracodawca
D. inspektor ds. bhp
BPO.01 Pytanie 455
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie czynniki mogą stanowić zagrożenie chemiczne w miejscu pracy?

A. Transformator zasilający
B. Młot pneumatyczny
C. Żywica klej owa mocznikowa
D. Laser
BPO.01 Pytanie 456
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, aby zapewnić pracownikowi ochronę przed działaniem szkodliwych i niebezpiecznych dla zdrowia czynników w miejscu pracy, pracodawca ma obowiązek dostarczyć pracownikowi

A. wyłącznie odzież roboczą
B. nieodpłatnie środki ochrony indywidualnej
C. odpłatnie środki ochrony indywidualnej
D. jedynie obuwie robocze
BPO.01 Pytanie 457
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie zamieszczonego wyciągu z PN wskaż prawidłową wartość natężenia oświetlenia w pomieszczeniu, w którym ma pracować operator tokarki.

Wyciąg z PN EN12464-1; 2004 Obróbka i przetwórstwo metali
LpRodzaj wykonywanej pracyNatężenie oświetlenia [lx]
1.Montaż dokładny500
2.Kucie swobodne200
3.Trasowanie750
4.Obróbka skrawaniem300

A. 750 lx
B. 500 Ix
C. 200 lx
D. 300 lx
BPO.01 Pytanie 458
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nieodpowiednie i nadmierne obciążenie układu ruchu w związku z wykonywaniem pracy zawodowej prowadzi do

A. dolegliwości układu oddechowego
B. pogorszenia widzenia i słuchu
C. zwiększenia efektywności organizmu
D. dolegliwości układu mięśniowo-szkieletowego
BPO.01 Pytanie 459
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba pracująca na stanowisku ogrodnika powinna być wyposażona

A. w odzież ochronną, obuwie i rękawice
B. jedynie w rękawice
C. w obuwie i rękawice
D. wyłącznie w odzież ochronną
BPO.01 Pytanie 460
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta pracująca na stałym etacie, zajmująca się przenoszeniem ciężarów po poziomej powierzchni, jest w stanie jednorazowo przenieść maksymalnie

A. 10 kg
B. 12 kg
C. 20 kg
D. 25 kg
BPO.01 Pytanie 461
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dokumentacji powypadkowej ustalono, że zdarzenie nie jest uważane za wypadek przy pracy. W związku z tym pracodawca

A. ma obowiązek sporządzić statystyczną kartę wypadku.
B. ma obowiązek sporządzenia karty wypadku.
C. nie ma obowiązku sporządzania statystycznej karty wypadku.
D. jest zobowiązany do sporządzenia części I statystycznej karty.
BPO.01 Pytanie 462
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Choroba zawodowa to dolegliwość, która wystąpiła na skutek

A. działania czynników niebezpiecznych.
B. niewłaściwego użytkowania maszyn i urządzeń technicznych.
C. wpływu czynników uciążliwych.
D. wpływu czynników szkodliwych dla zdrowia obecnych w miejscu pracy.
BPO.01 Pytanie 463
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przekazanie wiedzy, które ma przygotować pracownika do realizacji obowiązków na danym stanowisku, prezentacja przez instruktora bezpiecznego oraz zgodnego z normami i zasadami bhp sposobu pracy, próba wykonania zadania oraz samodzielne działanie pracownika pod kontrolą instruktora, analizowanie i ocena procesu pracy pracownika, to etapy

A. instruktażu stanowiskowego
B. szkolenia podstawowego
C. instruktażu ogólnego
D. szkolenia okresowego
BPO.01 Pytanie 464
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby stworzyć wykaz pracowników z datami ostatniego i przyszłego szkolenia bhp, tak aby można było szybko zgrupować ich według lat odbytych szkoleń i alfabetycznie według nazwisk, najlepszym rozwiązaniem będzie

A. edytor tekstu
B. procesor tekstu
C. program do prezentacji
D. arkusz kalkulacyjny
BPO.01 Pytanie 465
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania podejmowane przez pracodawcę wobec kobiet w ciąży są zgodne z przepisami prawa?

A. ustalenie godzin pracy pomiędzy 7.00 a 21.00
B. wysłanie w delegację bez jej zgody
C. praca w godzinach nadliczbowych
D. zatrudnienie na takich samych zasadach jak innych pracowników
BPO.01 Pytanie 466
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak aktywności fizycznej może prowadzić do

A. wzmocnienia układu kostnego
B. zwiększenia wydajności organizmu
C. lepszego dotlenienia mózgu
D. zwapnienia kości
BPO.01 Pytanie 467
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynniki, które mogą prowadzić do urazu u człowieka, nazywane są

A. niebezpiecznymi
B. uciążliwymi
C. szkodliwymi
D. zagrażającymi
BPO.01 Pytanie 468
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby móc obsługiwać urządzenia transportu zmechanizowanego na budowie, pracownik musi posiadać

A. zaświadczenie potwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na wysokości
B. kwalifikacje odpowiednie dla konkretnego urządzenia
C. tytuł technika budownictwa z wymaganą 5-letnią praktyką zawodową
D. prawo jazdy w kategorii B
BPO.01 Pytanie 469
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wystąpienia wypadku, który miał miejsce w innym zakładzie pracy, ustalenia dotyczące okoliczności i przyczyn zdarzenia są przeprowadzane przez zespół powypadkowy powołany przez

A. pracodawcę, na którego terenie doszło do wypadku
B. pracodawcę poszkodowanego oraz ZUS
C. obu pracodawców
D. pracodawcę poszkodowanego
BPO.01 Pytanie 470
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie elementy powinien zawierać plan ewakuacji z budynku?

A. Dane kontaktowe służb ratunkowych
B. Lista nazwisk pracowników przeszkolonych w zakresie ewakuacji
C. Wskazówki dotyczące gaszenia pożarów
D. Wyraźne oznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz lokalizacji gaśnic
BPO.01 Pytanie 471
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak definiuje się wypadek przy pracy?

A. choroba u pracownika spowodowana długotrwałym wpływem szkodliwych elementów w miejscu pracy
B. wszystkie dolegliwości, które pojawiły się u pracownika podczas pracy
C. niespodziewane zdarzenie, spowodowane czynnikiem zewnętrznym, które prowadzi do urazu lub zgonu, mające miejsce w trakcie wykonywania pracy
D. poważne uszkodzenie ciała w wyniku realizowanych zadań
BPO.01 Pytanie 472
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomieszczenie, w którym pracownicy mają spożywać posiłki własne i w którym mają być wydawane im napoje, to

Rozporządzenie MPiPS z dnia 26. 09. 1977 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
(wyciąg)
§29.1 Pracodawca zatrudniający powyżej dwudziestu pracowników na jednej zmianie powinien zapewnić pracownikom pomieszczenie do spożywania posiłków, zwanej dalej jadalnią.
2. Obowiązek określony w ust. 1 dotyczy również pracodawców zatrudniających dwudziestu i mniej pracowników, jeżeli narażeni są na kontakt z substancjami trującymi środkami chemicznymi lub promieniotwórczymi, materiałami biologicznymi zakaźnymi albo przy pracach szczególnie brudzących.
3. W jadalni należy umieścić w widocznych miejscach napisy lub znaki informujące o zakazie palenia tytoniu.
§30. Ustala się następujące typy jadalni:
1) jadalnia przeznaczona do spożywania posiłków własnych (typ I);
2) jadalnia przeznaczona do spożywania posiłków własnych i wydawania napojów (typ II);
3) jadalnia z zapleczem – przeznaczona do spożywania posiłków profilaktycznych (typ III).
Dopuszcza się łączenie jadalni typu I i II.
§31.1. W pomieszczeniu jadalni typu I powinno przypadać, co najmniej 1,1 m2 powierzchni na każdego z pracowników jednocześnie spożywających posiłek.
§32. Jadalnia typu II powinna składać się z dwóch części:
1) jadalni właściwej odpowiadającej wymaganiom jadalni typu I oraz
2) pomieszczeń do przygotowywania, wydawania napojów i zmywania naczyń stołowych.
§33. Jadalnia typu III powinna odpowiadać wymaganiom określonym dla jadalni typu II oraz powinna posiadać węzeł sanitarny dla konsumentów i węzeł sanitarny z szatnią dla pracowników obsługi.

A. jadalnia typ - II
B. jadalnia typ - III
C. jadalnia typ - I i II
D. jadalnia typ - I
BPO.01 Pytanie 473
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Hałas jest jednym z szkodliwych czynników należących do grupy

A. chemicznych
B. fizycznych
C. psychofizycznych
D. biologicznych
BPO.01 Pytanie 474
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązkiem prawnym jest dostarczanie szczegółowych wytycznych oraz informacji na temat bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. pracodawcy
B. inspektora bhp
C. kierownika służby bhp
D. komisji bhp
BPO.01 Pytanie 475
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Praca na wysokości oznacza pracę

A. na wysokości przekraczającej 0,5 metra.
B. zdecydowanie ryzykowną.
C. niezobowiązującą do posiadania orzeczenia lekarskiego potwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na wysokości.
D. na wysokości minimum 3 metrów.
BPO.01 Pytanie 476
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku, gdy w pomieszczeniu o stałej działalności prowadzone są czynności generujące czynniki szkodliwe dla zdrowia, minimalna wysokość takiego pomieszczenia powinna wynosić nie mniej niż

A. 2,5 m
B. 2,2 m
C. 3,3 m
D. 4,0 m
BPO.01 Pytanie 477
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Umowa o pracę na zastępstwo jest typem umowy

A. na czas określony
B. na okres próbny
C. na czas wykonania określonej pracy
D. na czas nieokreślony
BPO.01 Pytanie 478
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Możliwość obniżenia wysokości do 2,5 m w pomieszczeniu przeznaczonym do pracy stałej istnieje, gdy na jednego pracownika przypada przynajmniej 15 m3 wolnej przestrzeni w pomieszczeniu oraz zatrudnionych jest maksymalnie

A. 3 pracowników
B. 2 pracowników
C. 4 pracowników
D. 8 pracowników
BPO.01 Pytanie 479
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wszystkie przedmioty noszone lub posiadane przez pracownika w celu zapewnienia sobie bezpieczeństwa przed jednym lub większą liczbą zagrożeń związanych z występowaniem niebezpiecznych lub szkodliwych elementów w miejscu pracy określa się mianem

A. urządzeniami zabezpieczającymi
B. odzieży ochronnej
C. środkami ochrony indywidualnej
D. osłonami
BPO.01 Pytanie 480
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zredukować narażenie pracowników na hałas oraz wibracje mechaniczne, pracodawca powinien wdrażać rozwiązania techniczne, między innymi takie jak

A. organizowanie prac w taki sposób, aby na hałas lub wibracje narażona była jak najmniejsza liczba pracowników
B. wyciszanie maszyn i urządzeń, poprzez tłumienie drgań lub izolowanie drgających części, stosowanie obudów lub osłon wygłuszających oraz kabin dźwiękoszczelnych
C. ochronniki słuchu oraz rękawice antywibracyjne
D. ograniczenie dostępu do miejsc, gdzie występuje hałas oraz ich odpowiednie oznakowanie
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły