Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 481
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto, działając jako pracodawca lub w jego imieniu, łamie przepisy dotyczące czasu pracy lub regulacje o uprawnieniach pracowników związanych z rodzicielstwem oraz zatrudnianiem młodocianych, może zostać ukarany

A. ograniczenia wolności
B. grzywny
C. nawiązki na cele charytatywne
D. pozbawienia wolności
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W celu umożliwienia gościom bezpiecznego wyjścia z hotelu w przypadku zagrożenia, oświetlenie ewakuacyjne powinno być zainstalowane

A. ponad oknami
B. przy trasach ewakuacyjnych
C. w przestronnych pomieszczeniach
D. przy wszystkich drzwiach
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który program z pakietu biurowego jest najbardziej użyteczny podczas szkoleń bhp, do pokazania typowych obszarów zagrożeń w firmach?

A. Do prezentacji slajdów
B. Arkusz kalkulacyjny
C. Baza danych
D. Edytor tekstu
BPO.01 Pytanie 484
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy zatrudnienie kobiety zajmującej się trzyletnim dzieckiem w godzinach nadliczbowych jest dozwolone?

A. Tak, w każdym przypadku
B. Nie, w żadnym przypadku
C. Tak, ale tylko za jej zgodą
D. Tak, jeżeli wymaga tego dobro zakładu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie schorzenie zawodowe może wystąpić u osoby pracującej z młotem pneumatycznym, wiertarką udarową lub szlifierką elektryczną?

A. Choroba wibracyjna
B. Zespół cieśni nadgarstka
C. Pylica azbestowa
D. Przewlekłe zapalenie kaletki stawowej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najskuteczniejszym sposobem na zmniejszenie hałasu generowanego przez sprężarki tłokowe jest użycie

A. wkładek tłumiących hałas - stoperów
B. hełmów tłumiących hałas
C. słuchawkowych osłon słuchu
D. obudowy dźwiękoizolacyjnej sprężarek
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile co najmniej metrów kwadratowych wolnej powierzchni podłogi powinno przypadać na jednego pracownika zatrudnionego w pomieszczeniu stałej pracy?

A. 2 m3 wolnej objętości pomieszczenia
B. 13 m2 wolnej powierzchni podłogi
C. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi
D. 3 m3 wolnej objętości pomieszczenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na miejscu pracy zidentyfikowano zagrożenia wpływające na bezpieczeństwo zatrudnienia. Należą do nich: wymuszona postawa, praca w systemie zmianowym, napięcie. Do jakiej kategorii zaliczają się wymienione zagrożenia?

A. niebezpiecznych
B. chemiczne
C. fizycznych
D. uciążliwych
BPO.01 Pytanie 490
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przedstawione na rysunku oznaczenie informuje o dopuszczalnej wartości

Ilustracja do pytania 10
A. chropowatości.
B. zbieżności.
C. odchyłki walcowości.
D. odchyłki płaskości.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, przegląd wszystkich rodzajów gaśnic powinien być przeprowadzany w terminach wskazanych przez producenta, nie rzadziej niż

A. raz w roku
B. raz na pięć lat
C. raz na pół roku
D. raz na kwartał
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto jest odpowiedzialny za realizację oceny ryzyka zawodowego w przedsiębiorstwie?

A. kierownictwo poszczególnych działów i wydziałów w przedsiębiorstwie
B. pracodawca
C. zakładowy społeczny inspektor pracy
D. służba bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie inspekcji warunków BHP w warsztacie stolarskim zauważono zbyt wysokie stężenie pyłów drewnianych. W związku z tym przedstawiciel służby BHP zalecił zwiększenie współczynnika cyrkulacji powietrza poprzez

A. zastosowanie nowoczesnych wentylatorów o wyższej wydajności
B. zakupienie masek przeciwpyłowych dla pracowników
C. otwieranie okien i drzwi w celu poprawy ruchu powietrza
D. zmniejszenie ilości przetwarzanych materiałów
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie konsekwencje zdrowotne dla pracownika pralni wiążą się z przebywaniem w pomieszczeniu o podwyższonej temperaturze i wysokiej wilgotności powietrza?

A. Wywołuje problemy z równowagą
B. Powoduje oparzenia ciała i stłuczenia
C. Podrażnia oczy i gardło
D. Może prowadzić do omdleń i udarów cieplnych
BPO.01 Pytanie 497
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku nieprzestrzegania przez pracownika zasad BHP lub przepisów przeciwpożarowych, pracodawca ma prawo nałożyć na niego karę

A. finansową, nieprzekraczającą jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno przewinienie.
B. pozbawienia premii.
C. przeniesienia na niższe stanowisko.
D. finansową, w wysokości trzykrotności wynagrodzenia.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W wyniku przegrzania ciała w gorący dzień pracownik zasłabł w trakcie pracy. Jakie działania należy podjąć w pierwszej kolejności, aby mu pomóc?

A. oblać pracownika zimną wodą
B. wezwać pomoc medyczną
C. przeprowadzić sztuczne oddychanie
D. przenieść pracownika do chłodnego pomieszczenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W związku z dynamicznym rozwojem technologii i techniki, pracodawca ma obowiązek szkolić pracowników, którzy są zatrudnieni na

A. kursach doskonalących
B. szkoleniach okresowych
C. kursach uzupełniających
D. kursach kwalifikacyjnych
BPO.01 Pytanie 502
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile dni urlopu do wykorzystania pozostało pracownikowi z 12-letnim stażem pracy, jeżeli wykorzystał 3 dni urlopu na żądanie, a przepracował cały rok?

Kodeks Pracy Art. 154. § 1
1.– wymiar urlopu wynosi:
1) 20 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat
2) 26 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.

A. 23
B. 22
C. 21
D. 17
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zadań osoby zarządzającej pracownikami należy

A. wyznaczenie i przeszkolenie pracowników w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej
B. organizacja miejsc pracy pracowników zgodnie z przepisami oraz zasadami bhp
C. zapewnienie realizacji wskazówek społecznego inspektora pracy
D. zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy właściwym wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki
BPO.01 Pytanie 505
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zakładowych społecznych inspektorów pracy, w zakładach pracy liczących do 300 pracowników, wybiera

USTAWA O SPOŁECZNEJ INSPEKCJI PRACY
z dnia 24 czerwca 1983 r. (Dz. U. z dnia 30 czerwca 1983 r. z późniejszymi zmianami)
Rozdział 2 Zadania i organizacja społecznej inspekcji pracy Art. 6.
1.Społecznych inspektorów pracy wybierają i odwołują pracownicy zakładu pracy.
2.Społecznych inspektorów pracy wybiera się na okres 4 lat.
3.Zakładowych i oddziałowych (wydziałowych) społecznych inspektorów pracy wybiera:
1) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących do 300 pracowników - ogólne zebranie pracowników zakładu pracy lub oddziału (wydziału),
2) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących powyżej 300 pracowników:
a) zakładowego społecznego inspektora pracy - zebranie oddziałowych (wydziałowych) i grupowych społecznych inspektorów pracy,
b) oddziałowego (wydziałowego) społecznego inspektora pracy - zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.

A. zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.
B. ogólne zebranie pracowników zakładu pracy.
C. zebranie oddziałowych społecznych inspektorów pracy.
D. grupa pracowników zakładu pracy.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Oświetlenie awaryjne jest stosowane w celu

A. wyznaczenia bezpiecznej ścieżki ewakuacyjnej
B. informowania pracownika o zbliżającym się zagrożeniu (niebezpieczeństwie)
C. zapewnienia awaryjnego oświetlenia, które pozwala na bezpieczne zakończenie, a w niektórych sytuacjach kontynuację wykonywanych zadań
D. zwiększenia poczucia bezpieczeństwa osób poprzez wybór ciepłej barwy światła
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jednym z wymogów dotyczących pomieszczeń, w których mogą występować czynniki szkodliwe dla zdrowia, jest

A. szerokość wynosząca minimum 6 m
B. stosunek powierzchni okien do podłogi minimum 1:3
C. wysokość w świetle wynosząca minimum 3,3 m
D. objętość wynosząca minimum 1000 m3
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Długie przerwy na relaks w trakcie pracy są zalecane przy

A. wykonywaniu pracy o charakterze monotonnym
B. pracach szczególnie uciążliwych lub w skrajnie niekorzystnych warunkach środowiskowych
C. pracy wymagającej pobytu na świeżym powietrzu
D. pracy wiążącej się z długotrwałym siedzeniem
BPO.01 Pytanie 509
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowe zadania pracodawcy dotyczące bezpieczeństwa oraz higieny pracy są ujęte w Kodeksie Pracy w dziale

A. czwartym
B. piątym
C. dziewiątym
D. dziesiątym
BPO.01 Pytanie 510
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wsp współczesnych metodach organizacji szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy stosuje się

A. edytory tekstu
B. arkusze kalkulacyjne
C. bazy danych
D. prezentacje multimedialne
BPO.01 Pytanie 513
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Umowa o pracę może być rozwiązana bez wypowiedzenia z winy pracownika jedynie wtedy, gdy minęło co najmniej tyle czasu od momentu, w którym pracodawca dowiedział się o okolicznościach uzasadniających rozwiązanie umowy

A. 1 miesiąca
B. 7 dni
C. 3 miesięcy
D. 14 dni
BPO.01 Pytanie 514
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zakończenie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może mieć miejsca, jeśli od momentu, gdy pracodawca dowiedział się o okoliczności uzasadniającej takie zakończenie umowy, minął okres

A. 1 miesiąca
B. 2 tygodni
C. 3 miesięcy
D. 6 miesięcy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zespół zajmujący się wypadkami, po dokonaniu analizy okoliczności oraz przyczyn zdarzenia, powinien sporządzić protokół powypadkowy nie później niż w terminie

A. 14 dni od daty zgłoszenia wypadku
B. 7 dni roboczych od daty zgłoszenia wypadku
C. 14 dni roboczych od daty zgłoszenia wypadku
D. 7 dni od daty zgłoszenia wypadku
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Część I statystycznej karty zdarzenia należy sporządzić w terminie nieprzekraczającym

A. 30 dni roboczych od daty, kiedy zatwierdzono protokół powypadkowy
B. 15 dni roboczych od momentu, w którym doręczono poszkodowanemu protokół powypadkowy
C. 7 dni roboczych od chwili, gdy sporządzono kartę wypadku
D. 14 dni roboczych od dnia, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z Kodeksem pracy pracownik nie jest zobowiązany do

A. wykonywania pracy w godzinach nadliczbowych, gdy jest osobą, która opiekuje się trzyletnim dzieckiem
B. uczestniczenia w szkoleniu i instruktażu z zakresu bhp oraz poddawania się obowiązkowym egzaminom weryfikującym
C. dbania o właściwy stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i organizację w miejscu pracy
D. współpracy z pracodawcą oraz przełożonymi w realizacji obowiązków związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy
BPO.01 Pytanie 520
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsca w przestrzennej organizacji stanowiska pracy, które są dotykane przez operatora, takie jak narzędzia i elementy sterujące w kontekście ergonomii, określane są mianem

A. zwornic
B. punktów kontaktowych
C. ergostyczników
D. punktów manualnych