Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 561
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na stanowisku spawacza zmierzono średnie stężenie tlenku żelaza wynoszące 4,3 mg/m3 przy NDS=5 mg/m3. Nie odnotowano przekroczeń maksymalnych dopuszczalnych stężeń ani natężeń substancji szkodliwych dla zdrowia ani obecności czynników rakotwórczych. Jak często powinny być przeprowadzane badania poziomu tlenku żelaza w tym miejscu?

A. Co pół roku
B. Co 2 lata
C. Co 3 lata
D. Co 12 miesięcy
BPO.01 Pytanie 562
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Posługując się danymi w tabeli, oszacuj wartość ryzyka zawodowego, jeżeli prawdopodobieństwo jest prawdopodobne, & ciężkość następstw średnia.

PrawdopodobieństwoCiężkość następstw
małaśredniaduża
Mało prawdopodobnebardzo małemałeśrednie
Prawdopodobnemałeśrednieduże
Wysoce prawdopodobneśredniedużebardzo duże

A. Małe.
B. Duże.
C. Średnie.
D. Bardzo duże.
BPO.01 Pytanie 563
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas kontroli stanu zabezpieczeń przed upadkiem z wysokości na placu budowy, przedstawiciel służby bhp zauważył, że balustrady mają wysokość 70 cm i nie są zgodne z wymaganiami bhp. W protokole pokontrolnym powinien zasugerować zamontowanie balustrady o wysokości minimum

A. 100 cm
B. 110 cm
C. 90 cm
D. 80 cm
BPO.01 Pytanie 564
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W skład fizycznych czynników w miejscu pracy wchodzą

A. czas pracy
B. pole elektromagnetyczne
C. substancje uczulające
D. bakterie
BPO.01 Pytanie 565
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik, idąc z szatni do miejsca pracy, poślizgnął się i złamał rękę. Tego rodzaju incydent nazywamy wypadkiem

A. w trakcie pracy
B. niezwiązany z zatrudnieniem
C. równoznaczny z wypadkiem przy pracy
D. w drodze do zatrudnienia
BPO.01 Pytanie 566
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Granice wymiarowe A oraz B dla otworu o średnicy d = 30 mm i tolerancjach ES = 0,020 oraz EI = 0,010 wynoszą kolejno:

A. A = 30,020 mm, B = 30,010 mm
B. A = 30,020 mm, B = 30,020 mm
C. A = 40,010 mm, B = 40,020 mm
D. A = 40,020 mm, B = 40,010 mm
BPO.01 Pytanie 567
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie pracy znajduje się pomieszczenie o wolnej objętości pomieszczenia wynoszącej 135 m3 oraz wolnej powierzchni podłogi 40,1 m2. W tym pomieszczeniu zatrudnionych może być zgodnie z przepisami

Fragment rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy:

1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.

2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. 10 pracowników.
B. 20 pracowników.
C. 25 pracowników.
D. 15 pracowników.
BPO.01 Pytanie 568
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Utrudnianie lub uniemożliwienie wykonania zadań służbowych osobie uprawnionej do nadzoru w zakresie inspekcji pracy niesie za sobą

A. wypadek przy pracy
B. odpowiedzialność karną
C. odpowiedzialność porządkową
D. zawieszenie w czynnościach służbowych
BPO.01 Pytanie 569
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?

A. badaniem czynników oddziałujących na pracę w różnych kontekstach środowiska materialnego
B. dostosowaniem maszyn i urządzeń oraz panujących warunków w miejscach pracy do psychofizycznych możliwości pracowników
C. projektowaniem miejsc pracy z perspektywy ich przystosowania do zdolności człowieka
D. projektowaniem narzędzi, urządzeń oraz maszyn w celu ich przystosowania do potrzeb fizjologicznych człowieka
BPO.01 Pytanie 570
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeżeli izolacyjność cieplna odzieży (określana wskaźnikiem IREQ), używanej w konkretnych warunkach przez członka służby bezpieczeństwa i higieny pracy, jest niższa od wartości uznawanej za minimalną, to członkowi służby bezpieczeństwa i higieny pracy należy

A. zapewnić w miejscu pracy posiłki regeneracyjne
B. zapewnić w miejscu pracy ciepłe napoje
C. ograniczyć czas pracy zgodnie z normatywnym wskaźnikiem WCI
D. umożliwić zmianę odzieży na właściwą w danych warunkach
BPO.01 Pytanie 571
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wystąpienia wypadku przy pracy, co jest najpierw w obowiązku pracodawcy?

A. poinformowanie Państwowej Inspekcji Pracy
B. udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
C. zwolnienie pracownika, który ponosi winę za zdarzenie
D. zamknięcie zakładu
BPO.01 Pytanie 572
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Natężenie światła na miejscu pracy jest uzależnione od

A. parametrów ustalonych przez Państwową Inspekcję Pracy
B. sprawności wzrokowej pracownika
C. charakterystyki, rodzaju oraz precyzji realizowanej pracy
D. długości czasu wykonywania pracy
BPO.01 Pytanie 573
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zjawisko przystosowania oka do obserwacji obiektów znajdujących się w różnych odległościach określa się

A. akomodacją
B. stereoskopią
C. adaptacją
D. konwergencją
BPO.01 Pytanie 574
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy pracodawca ma obowiązek utworzyć służbę bhp, jeśli zatrudnia więcej niż

A. 10 pracowników
B. 100 pracowników
C. 250 pracowników
D. 50 pracowników
BPO.01 Pytanie 575
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, do kluczowych zadań pracownika dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy nie należy

A. wykonywanie obowiązków w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie się do poleceń i wskazówek przełożonych w tym zakresie
B. troszczenie się o dobro firmy, ochrona jej mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby zaszkodzić pracodawcy
C. poddawanie się wstępnym, okresowym i kontrolnym badaniom lekarskim oraz przestrzeganie zaleceń lekarzy
D. dbanie o odpowiedni stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu, a także o porządek i organizację w miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 576
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy, którzy są przenoszeni na inne miejsca pracy, gdzie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia lub trudne warunki, muszą przejść badania

A. dodatkowymi
B. okresowymi
C. kontrolnymi
D. wstępnymi
BPO.01 Pytanie 577
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kontrolne badania są wykonywane w sytuacji

A. pogorszenia zdrowia pracownika - na jego prośbę
B. pogorszenia zdrowia pracownika z powodu obecności szkodliwych i uciążliwych czynników w miejscu pracy
C. niezdolności do pracy trwającej dłużej niż 30 dni
D. pogorszenia zdrowia pracownika - na zalecenie lekarza odpowiedzialnego za opiekę profilaktyczną
BPO.01 Pytanie 578
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby incydent, w którym uczestniczył pracownik, mógł być sklasyfikowany jako wypadek przy pracy, muszą być jednocześnie spełnione następujące warunki:

A. nagłość zdarzenia, powiązanie z pracą, przyczyna wewnętrzna lub zewnętrzna oraz doznany uraz
B. uraz odniesiony podczas wykonywania pracy, spowodowany wyłącznie przyczyną zewnętrzną
C. najpierw nagłość zdarzenia oraz powiązanie z wykonywaną pracą
D. doznany uraz lub zgon, zewnętrzna przyczyna, nagłość zdarzenia oraz powiązanie z pracą
BPO.01 Pytanie 579
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas realizacji swoich zadań, specjalista BHP powinien korzystać z odpowiednich środków ochrony indywidualnej, które są wymagane w przypadku występowania zagrożenia.

A. spełniać wymagania ochrony przed zagrożeniem
B. spełniać wymagania zasadnicze zgodnie z ustawą o systemie oceny zgodności i zostały oznaczone znakiem CE
C. być nabyte u dostawcy, który ma specjalne pozwolenie na sprzedaż środków ochrony indywidualnej
D. spełniać minimalne kryteria, zgodnie z rozporządzeniem, dostosowania do przepisów WE
BPO.01 Pytanie 580
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do kategorii środków ochrony osobistej wchodzą

A. ochronniki słuchu
B. kabiny dźwiękoszczelne
C. obudowy dżwiękoizolacyjne
D. tłumiki akustyczne
BPO.01 Pytanie 581
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy pracy w gorącym mikroklimacie konieczne jest zapewnienie pracownikowi

A. napojów oraz w zależności od rodzaju prowadzonej działalności środków ochrony indywidualnej
B. ciepłych napojów, by zapobiec tzw. "szokowi termicznemu" organizmu
C. tylko odpowiedniego ubrania roboczego
D. jedynie częstych przerw w pracy
BPO.01 Pytanie 582
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kontrolę oraz nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy, w tym zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, sprawuje

A. Państwowa Inspekcja Pracy
B. Centralny Instytut Ochrony Pracy
C. Prokuratura Rejonowa
D. Najwyższa Izba Kontroli
BPO.01 Pytanie 583
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby stworzyć wykaz pracowników z datami ostatniego i przyszłego szkolenia bhp, tak aby można było szybko zgrupować ich według lat odbytych szkoleń i alfabetycznie według nazwisk, najlepszym rozwiązaniem będzie

A. arkusz kalkulacyjny
B. procesor tekstu
C. program do prezentacji
D. edytor tekstu
BPO.01 Pytanie 584
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Za koszty dotyczące zbadania okoliczności oraz przyczyn wypadku w miejscu pracy odpowiedzialny jest

A. pracodawca
B. Urząd Pracy
C. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
D. Państwowy Zakład Ubezpieczeń
BPO.01 Pytanie 585
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie danych z tabeli określ wymaganą wartość natężenia oświetlenia w kasie biletowej dworca kolejowego

Lp.Rodzaj wnętrz, zadania lub czynnościNatężenie oświetlenia Em[lx]
1.Sala biletowa i hala główna200
2.Poczekalnie200
3.Zadaszone perony i podziemne przejścia dla pasażerów50
4.Kasy biletowe, bagażowe i kantory300
5.Inne pomieszczenia100

A. 100 lx
B. 300 lx
C. 200 lx
D. 50 lx
BPO.01 Pytanie 586
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Warunki pracy można uznać za bezpieczne - nie powodujące negatywnych skutków dla zdrowia pracownika, jeśli stężenie wynoszące NDSCh utrzymuje się w środowisku pracy maksymalnie przez

A. 5 min
B. 30 min
C. 15 min
D. 60 min
BPO.01 Pytanie 587
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca nie może używać substancji chemicznych bez

A. uzyskania zgody od organu nadzoru nad warunkami pracy.
B. wcześniejszego przeszkolenia przez producenta oraz oznaczenia substancji.
C. wyraźnego oznakowania umożliwiającego ich identyfikację.
D. otrzymania oznakowania oraz zgody inspekcji sanitarnej.
BPO.01 Pytanie 588
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do kar porządkowych za łamanie obowiązków pracowniczych należy między innymi

A. mandat karny
B. grzywnę
C. zwolnienie dyscyplinarne
D. karę upomnienia lub nagany
BPO.01 Pytanie 589
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowym źródłem hałasu infradźwiękowego w miejscu pracy są sprawne

A. myjki akustyczne
B. obrabiarki do metali
C. urządzenia dźwigowe
D. maszyny przepływowe
BPO.01 Pytanie 590
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W systemie kolorów oraz oznakowania znaków bezpieczeństwa kolor czerwony jest przypisany do

A. znaków informacyjnych.
B. dróg ewakuacyjnych.
C. nakazów.
D. zakazów.
BPO.01 Pytanie 591
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby osiągnąć cel "słuchacz powinien umiejętnie przygotować stanowisko pracy z monitorami ekranowymi zgodnie z normami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zasadami ergonomii", jakie treści kształcenia mogą być przydatne?

A. przyczyny pożarów - zasady zachowania w obszarach leśnych w zarządzie państwowym
B. ocena zagrożeń związanych z pracą na ruchomych maszynach w kontekście ich przyczyn, konsekwencji i metod ochrony
C. minimalne normy bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii, jakie muszą być spełnione w stanowiskach pracy wyposażonych w monitory ekranowe, określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r.
D. przyczyny stresu i sposoby na ograniczenie jego oddziaływania na zdrowie oraz przebieg pracy mechanika-montera maszyn i urządzeń
BPO.01 Pytanie 592
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zadań zespołu zajmującego się wypadkami nie należy

A. przygotowanie protokółu powypadkowego
B. analiza okoliczności wypadku
C. zatwierdzenie protokółu powypadkowego
D. analiza przyczyn wypadku
BPO.01 Pytanie 593
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik wykonujący spawanie elektryczne został wyposażony w odzież ochronną oraz środki osobistego zabezpieczenia. W tym samym pomieszczeniu ślusarz skarży się na dolegliwości oczu. Co powinien zalecić pracownik służby BHP?

A. przyłbicy dla drugiego pracownika
B. tarczy dla drugiego pracownika
C. okularów dla drugiego pracownika
D. parawanu oddzielającego stanowiska
BPO.01 Pytanie 594
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przed rozpoczęciem pracy na nowym stanowisku nie jest wymagane przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego dla

A. osoby zatrudnionej na stanowisku robotniczym, na którym mogą występować czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia
B. pracownika biurowego, który przyjmuje dodatkowe obowiązki biurowe
C. ucznia odbywającego praktyczną naukę zawodu oraz studenta biorącego udział w praktyce studenckiej
D. pracownika przenoszonego na inne stanowisko
BPO.01 Pytanie 595
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Protokół powypadkowy powinien być sporządzony po ustaleniu okoliczności oraz przyczyn zdarzenia nie później niż

A. 10 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
B. 30 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
C. 14 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
D. 21 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
BPO.01 Pytanie 596
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Własność sprzętu ochrony indywidualnej pracowników to

A. w 25% należy do pracodawcy
B. w 25% należy do pracownika
C. w 100% należy do pracodawcy
D. w 100% należy do pracownika
BPO.01 Pytanie 597
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie środki stosuje się do organoleptycznej oceny warunków pracy?

A. przyrządów pomiarowych
B. dedykowanych mierników
C. narządów zmysłów
D. systemu ocen
BPO.01 Pytanie 598
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie wykonywania swoich obowiązków elektromonter jest przede wszystkim narażony na czynniki

A. uciążliwe i szkodliwe
B. psychofizyczne i chemiczne
C. biologiczne i drażniące
D. niebezpieczne i fizyczne
BPO.01 Pytanie 599
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta karmiąca piersią może na swój wniosek skorzystać z prawa do połączenia przerw w pracy na karmienie dziecka. Przerwa o jakiej łącznej długości będzie przysługiwała kobiecie karmiącej jedno dziecko?

Art. 187 Kodeks pracy
§ 1. Pracownica karmiąca dziecko piersią ma prawo do dwóch półgodzinnych przerw w pracy wliczanych do czasu pracy. Pracownica karmiąca więcej niż jedno dziecko ma prawo do dwóch przerw w pracy po 45 minut każda. Przerwy na karmienie mogą być na wniosek pracownicy udzielane łącznie.

A. półtorej godziny.
B. dwie godziny.
C. pół godziny.
D. jedną godzinę.
BPO.01 Pytanie 600
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie czynniki biologiczne występują w miejscu pracy?

A. kancerogeny oraz pyły nieorganiczne
B. substancje chemiczne oraz kancerogeny
C. makroorganizmy i mikroorganizmy roślinne
D. gorący mikroklimat i organizmy bezkomórkowe