Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 601
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dokument potwierdzający przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego nie musi zawierać

A. daty wykonanej oceny oraz listy osób, które ją przeprowadziły
B. wyników zrealizowanej oceny ryzyka zawodowego
C. informacji na temat sposobu przekazywania pracownikom informacji o ryzyku zawodowym
D. opisu analizowanego stanowiska pracy
BPO.01 Pytanie 602
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek natychmiast zgłosić każdy przypadek podejrzenia choroby zawodowej

A. lekarzowi - orzecznikowi ZUS
B. odpowiedniemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu oraz odpowiedniemu okręgowemu inspektorowi pracy
C. społecznemu inspektorowi pracy
D. Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych
BPO.01 Pytanie 603
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba pracująca w galwanizerni ma do zadań wkładanie i wyjmowanie elementów poddawanych kadmowaniu, które są zawieszone na specjalnych wieszakach w wannie. W jaki sposób powinna być wyposażona w indywidualny sprzęt ochrony dróg oddechowych ta osoba?

A. Maskę z pochłaniaczami
B. Półmaskę
C. Półmaskę filtrującą
D. Przyłbicę
BPO.01 Pytanie 604
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zasiłek powypadkowy przyznawany rodzinie ofiary wypadku śmiertelnego

A. nie jest przyznawany, jeśli wykryto, że pracownik był pod wpływem alkoholu podczas wykonywania pracy
B. jest przyznawany bez względu na przyczynę wypadku
C. nie jest przyznawany, gdy ustalono, że pracownik łamał przepisy i zasady bhp
D. nie jest przyznawany w sytuacji, gdy stwierdzono rażące niedbalstwo pracownika
BPO.01 Pytanie 605
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Badania wykazały potrzebę podjęcia działań, które mają na celu zminimalizowanie hałasu w obszarach obsługi infolinii oraz poprawę akustyki w pomieszczeniach. W związku z tym zaproponowano następującą techniczną metodę ograniczenia hałasu:

A. pracownicy powinni wykorzystywać przerwy w pracy oraz relaksować się np. w specjalnie wydzielonych pomieszczeniach, które mają większą przestrzeń niż standardowe stanowisko, dobrą izolację akustyczną oraz odpowiednią adaptację akustyczną
B. sprzęt do komunikacji z klientem powinien umożliwiać regulację poziomu odsłuchu głosu osoby dzwoniącej na najniższym możliwym poziomie, zapewniającym zrozumiały przekaz informacji
C. stanowiska generujące hałas, które wynikają z cech osobniczych pracowników lub głośnego sprzętu, powinny być oddzielone od innych lub ulokowane w osobnym pomieszczeniu
D. stanowiska, w których wymagana jest intensywna komunikacja pracowników, powinny znajdować się w wydzielonych częściach pomieszczeń infolinii
BPO.01 Pytanie 606
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy mają prawo korzystać w pracy z własnej odzieży roboczej oraz obuwia roboczego

A. za zgodą swojego bezpośredniego przełożonego
B. bez zgody pracodawcy
C. za zgodą pracodawcy pod warunkiem, że spełniają one wymagania bhp
D. jedynie na stanowiskach określonych przez związki zawodowe i społecznego inspektora pracy
BPO.01 Pytanie 607
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie czynniki mogą stanowić zagrożenie chemiczne w miejscu pracy?

A. Transformator zasilający
B. Młot pneumatyczny
C. Żywica klej owa mocznikowa
D. Laser
BPO.01 Pytanie 608
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Robotnik gospodarczy pracujący od pół roku w zakładzie budowlanym zgłosił przełożonemu, że rękawice drelichowe uległy zniszczeniu. Określ, na podstawie danych z tabeli, jaki jest okres używalności rękawic drelichowych robotnika gospodarczego?

Lp.Stanowisko pracyZakres wyposażeniaPrzewidywany okres używalności w miesiącach
1.murarzKamizelka ciepłochronna3 oz.1)
Rękawice drelichowedz.2)
Okulary ochronnedz.2)
Hełm przeciwuderzeniowydz.2)
2.Robotnik gospodarczyCzapka drelichowa lub beret24
Ubranie drelichowe lub fartuch drelichowy12
Rękawice drelichowedz.2)
Trzewiki przemysłowe skóra/guma12
1) okres zimowy
2) do zużycia

A. 12 miesięcy.
B. 3 miesiące.
C. Do zużycia.
D. 24 miesiące.
BPO.01 Pytanie 609
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik zatrudniony na umowę na czas określony, który nie miał pewności co do przedłużenia umowy, w ostatnim dniu roboczym, zmieniając ubranie w szatni po pracy, doznał zawału serca. Zespół powypadkowy nie zakwalifikował tego zdarzenia jako wypadku przy pracy, ponieważ

A. przyczyną wypadku była wewnętrzna przyczyna
B. pracownik znajdował się w drodze powrotnej z pracy
C. pracownik był poddawany leczeniu w poradni kardiologicznej
D. wypadek miał miejsce poza miejscem pracy
BPO.01 Pytanie 610
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do metod technicznych redukcji zagrożeń wynikających z drgań mechanicznych należy

A. skracanie czasu ekspozycji na drgania
B. przekazywanie do pracy na innych miejscach
C. wprowadzanie przerw i odpoczynku
D. automatyzacja procesów technologicznych
BPO.01 Pytanie 611
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z efektów nie jest rezultatem obciążenia człowieka wysiłkiem statycznym?

A. Szybki rozwój zmęczenia
B. Szybka przemiana materii
C. Zmniejszony przepływ krwi przez napięte mięśnie
D. Ucisk mechaniczny na naczynia krwionośne
BPO.01 Pytanie 612
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ, na podstawie zamieszczonego przepisu, najmniejszą dopuszczalną wysokość pomieszczenia stałej pracy, o wolnej objętości 60 m3, w którym nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia i zatrudnionych jest 4 pracowników wykonujących prace biurowe.

Wyciąg z Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy

§ 20.1. Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż:

1) 3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;

2) 3,3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.

2. Wysokość pomieszczeń, o których mowa w ust. 1, może być obniżona w przypadku zastosowania klimatyzacji - pod warunkiem uzyskania zgody państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.

3. Wysokość określona w ust.1 pkt 1 może być zmniejszona do:

1) 2,5 m w świetle:

a) jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m³ wolnej objętości pomieszczenia lub

b) w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m³ wolnej objętości pomieszczenia.

A. 2,2 m
B. 2,5 m
C. 3,3 m
D. 3,0 m
BPO.01 Pytanie 613
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik z działu bhp przeprowadził inspekcję miejsca pracy, które jest wyposażone w monitor ekranowy, i zauważył, że wysokość krzesła uniemożliwia pracownikowi ustawienie stóp na podłodze w sposób płaski i swobodny. Dlatego powinien zalecić

A. obniżenie wysokości biurka
B. przeniesienie pracownika do innego stanowiska
C. obniżenie wysokości krzesła
D. wyposażenie stanowiska pracy w podnóżek dostosowany do potrzeb wynikających z cech antropometrycznych pracownika
BPO.01 Pytanie 614
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku naruszenia przez pracownika zasad bezpieczeństwa i higieny pracy lub norm przeciwpożarowych, nieusprawiedliwionego opuszczenia pracy, przyjścia do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywania alkoholu w czasie wykonywania obowiązków, pracodawca ma prawo nałożyć na pracownika

A. tylko karę finansową
B. karę w postaci odebrania premii i przeniesienia na inne stanowisko
C. wyłącznie karę upomnienia oraz karę nagany
D. karę upomnienia lub karę nagany albo karę finansową
BPO.01 Pytanie 615
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, w odpowiedzi na pozew, podniósł zarzut przedawnienia roszczenia z uwagi na upływ okresu

n n n n
n „W dniu 20 października 1995 roku pracownik uległ wypadkowi przy pracy. Otrzymał od ZUS jednorazowe odszkodowanie za stwierdzony w wyniku tego wypadku 10% uszczerbek na zdrowiu. Nie dochodził od pracodawcy żadnych uzupełniających świadczeń cywilnych. W dniu 13 marca 2006 roku pracownik wniósł do sądu pracy pozew o zasądzenie renty wyrównawczej i zadośćuczynienia za krzywdę związaną z wypadkiem."n

A. 5 lat od dnia wypadku.
B. 3 lat od dnia wypadku.
C. 10 lat od dnia wypadku.
D. 7 lat od dnia wypadku.
BPO.01 Pytanie 616
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ograniczenie aktywności fizycznej zarówno w miejscu pracy, jak i w codziennym życiu skutkuje

A. wzmocnieniem struktury kości.
B. powstawaniem nowotworów.
C. prawidłową siłą oraz funkcjonowaniem mięśni.
D. zmniejszeniem gęstości mineralnej kości.
BPO.01 Pytanie 617
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Informacje dotyczące bezpieczeństwa, które są kluczowe dla zapewnienia ochrony zdrowia pracowników, nie mogą być przekazywane w formie

A. świetlnej
B. ręcznej
C. dźwiękowej
D. graficznej
BPO.01 Pytanie 618
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie są najskuteczniejsze metody redukcji szkodliwego hałasu generowanego przez sprężarki tłokowe?

A. wkładek tłumiących - stoperów
B. hełmów tłumiących hałas
C. słuchawkowych osłon słuchu
D. obudowy dźwiękochłonnej dla maszyn emitujących hałas
BPO.01 Pytanie 619
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku, gdy pracownik nie przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy albo przepisów przeciwpożarowych, bądź opuszcza miejsce pracy bez ważnego powodu, pracodawca ma prawo nałożyć na niego karę

A. karę pieniężną równą trzykrotności wynagrodzenia pracownika w dniu powstania szkody
B. zmiany stanowiska pracy
C. pozbawienia dodatku
D. finansową nieprzekraczającą jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno wykroczenie
BPO.01 Pytanie 620
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ocena ryzyka zawodowego powinna być realizowana

A. w oparciu o statystyczne dane dostarczone przez kierownika działu oraz przy jego udziale
B. na podstawie informacji uzyskanych od członków kierownictwa oraz wcześniejszego doświadczenia oceniającego
C. regularnie, z udziałem pracowników zatrudnionych na ocenianych stanowiskach lub ich przedstawicieli
D. na podstawie danych z oceny wykonanej w innym zakładzie oraz analizy porównawczej
BPO.01 Pytanie 621
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z przepisami prawa pracy, odpowiedzialność za bezpieczeństwo oraz higienę pracy w miejscu pracy spoczywa na

A. społecznym inspektorze pracy
B. inspektorze bhp
C. pracowniku
D. pracodawcy
BPO.01 Pytanie 622
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie metody organizacyjne stosuje się w celu zmniejszenia zagrożeń związanych z drganiami mechanicznymi?

A. skracaniu czasu eksponowania na drgania podczas zmiany roboczej
B. automatyzacji działań technologicznych
C. ograniczaniu drgań w trakcie ich propagacji
D. eliminacji drgań u źródła ich powstawania
BPO.01 Pytanie 623
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przepisy chroniące środowisko ograniczają emisję różnych pyłów do atmosfery. Najskuteczniejsze usuwanie pyłów ze spalin odlotowych można osiągnąć przy użyciu

A. filtrów zwężkowych
B. filtrów tkaninowych
C. multicyklonów
D. elektrofiltrów
BPO.01 Pytanie 624
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Możliwość obniżenia wysokości do 2,5 m w pomieszczeniu przeznaczonym do pracy stałej istnieje, gdy na jednego pracownika przypada przynajmniej 15 m3 wolnej przestrzeni w pomieszczeniu oraz zatrudnionych jest maksymalnie

A. 4 pracowników
B. 8 pracowników
C. 3 pracowników
D. 2 pracowników
BPO.01 Pytanie 625
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku pracy szczególnie niebezpiecznej

A. konieczne są jedynie środki ochrony osobistej
B. wymagana jest sporadyczna kontrola
C. pracodawca nie ma obowiązku określania dokładnych wymagań BHP
D. należy ustalić indywidualny podział obowiązków oraz kolejność realizacji zadań
BPO.01 Pytanie 626
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowe zadania pracodawcy dotyczące bezpieczeństwa oraz higieny pracy są ujęte w Kodeksie Pracy w dziale

A. piątym
B. dziewiątym
C. dziesiątym
D. czwartym
BPO.01 Pytanie 627
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zapewnić właściwe oświetlenie naturalne w pomieszczeniu przeznaczonym do stałego przebywania ludzi, stosunek powierzchni okien, mierzony w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić

A. nie mniejszy niż 1:6
B. nie mniejszy niż 1:8
C. większy niż 1:8
D. nie większy niż 1:3
BPO.01 Pytanie 628
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zmęczenie, w zależności od jego przebiegu, nie występuje w formie

A. osłabienia
B. zmęczenia podostrego
C. znużenia
D. zmęczenia przewlekłego
BPO.01 Pytanie 629
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak powinien być poprawnie zapisany adres e-mail?

A. mail4/a/onet.com.it
B. mail4$abraka.it
C. [email protected]
D. poczta3&interia.com.pl
BPO.01 Pytanie 630
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Sekretarka wykonuje swoje obowiązki w godzinach od 7.00 do 15.00. O 15.10, korzystając z urządzeń higieniczno-sanitarnych znajdujących się w zakładzie, poślizgnęła się i w wyniku upadku doznała złamania nogi. To zdarzenie

A. jest incydentem przy pracy
B. jest traktowane na równi z incydentem przy pracy
C. nie jest incydentem przy pracy
D. jest zdarzeniem w drodze z pracy do domu
BPO.01 Pytanie 631
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przedstawiona ocena ekspozycji na zagrożenie jest elementem oceny ryzyka metodą

Ocena parametru E (ekspozycja na zagrożenie)
Wartość EOpis ekspozycji
0,5Znikoma (raz w roku)
1Minimalna (kilka razy w roku)
2Okazjonalna (raz w miesiącu)
3Sporadyczna (raz na tydzień)
6Częsta (codziennie)

A. wg Polskiej Normy PN-N-18002
B. grafów ryzyka.
C. Risk Score.
D. PHA.
BPO.01 Pytanie 632
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy występują różnice w wysokości podłogi w miejscu pracy, powinny one być wyrównane za pomocą pochylni o kącie nachylenia dopasowanym do rodzaju wykorzystywanego środka transportu, lecz nieprzekraczającym

A. 12%
B. 8%
C. 15%
D. 10%
BPO.01 Pytanie 633
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy pracodawca ma obowiązek powołać służbę BHP, która ma za zadanie doradzać i kontrolować kwestie związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, jeżeli zatrudnia więcej niż

A. 25 pracowników
B. 100 pracowników
C. 50 pracowników
D. 20 pracowników
BPO.01 Pytanie 634
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką minimalną liczbę pracowników musi zatrudniać pracodawca, aby był zobowiązany do utworzenia służby bhp?

A. 50
B. 75
C. 100
D. 20
BPO.01 Pytanie 635
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie z zakresu bhp może być zrealizowane w postaci

A. konferencji
B. zajęć warsztatowych
C. seminarium
D. procesu mentoringowego
BPO.01 Pytanie 636
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba, która jest przesłuchiwana przez zespół badający wypadki w celu ustalenia jego okoliczności oraz przyczyn, powinna być poinformowana o konsekwencjach związanych z składaniem fałszywych zeznań?

A. tylko w przypadku, gdy dochodzenie prowadzi prokuratura
B. w każdej sytuacji
C. wyłącznie w sytuacji, gdy wypadek był fatalny
D. jedynie gdy wypadek miał poważny charakter
BPO.01 Pytanie 637
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Praca związana z obsługą zmechanizowanych narzędzi takich jak młot pneumatyczny, wiertarka udarowa czy szlifierka elektryczna może prowadzić do

A. urazów ciśnieniowych
B. uszkodzenia nerwu strzałkowego
C. choroby wibracyjnej
D. choroby dekompresyjnej
BPO.01 Pytanie 638
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek przygotowania planu BIOZ (Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia na Budowie) spoczywa na

A. inwestorze
B. wykonawcy budowy
C. projektancie
D. kierowniku budowy
BPO.01 Pytanie 639
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obciążenie systemu mięśniowo-szkieletowego klasyfikowane jest jako czynnik

A. biologicznych
B. psychofizycznych
C. chemicznych
D. fizycznych
BPO.01 Pytanie 640
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscach, gdzie ludzie przebywają na stałe, minimalne natężenie oświetlenia powinno wynosić co najmniej

A. 300 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 500 lx