Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na stanowisku spawacza zmierzono średnie stężenie tlenku żelaza wynoszące 4,3 mg/m3 przy NDS=5 mg/m3. Nie odnotowano przekroczeń maksymalnych dopuszczalnych stężeń ani natężeń substancji szkodliwych dla zdrowia ani obecności czynników rakotwórczych. Jak często powinny być przeprowadzane badania poziomu tlenku żelaza w tym miejscu?

A. Co 3 lata
B. Co pół roku
C. Co 12 miesięcy
D. Co 2 lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do metod technicznych, które mają na celu zredukowanie ryzyka lub nawet jego całkowite wyeliminowanie, nie zalicza się

A. stosowanie materiałów oraz rozwiązań konstrukcyjnych, które są zgodne z aktualnymi przepisami
B. stosowanie urządzeń ochrony zbiorowej
C. stosowanie odzieży i obuwia roboczego
D. stosowanie maszyn, urządzeń oraz wyposażenia zgodnego z aktualnymi normami
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ, posługując się danymi z tabeli, zalecaną częstotliwość badań poziomu tlenku żelaza, jeżeli na stanowisku spawacza zmierzona wartość średniego stężenia tlenku żelaza wynosi 4,3 mg/m3 przy NDS = 5 mg/m3 ?

Wartość zmierzona w stosunku do NDS,NDNCzęstotliwość badań
większa od 1*co 6 miesięcy lub stała kontrola
0,5 – 1co rok
0,0 – 0,5co 2 lata
*W razie stwierdzenia przekroczeń wartości najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia lub występowania czynników rakotwórczych, pracodawca powinien zapewnić stałą kontrolę (monitorowanie) stężeń i natężeń tych czynników, a jeśli jest to niemożliwe – dokonywać badań i pomiarów co 6 miesięcy.

A. Co 6 miesięcy.
B. Konieczna jest stała kontrola.
C. Co 2 lata.
D. Co rok.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik może zostać ukarany finansowo, jeśli

A. nie potwierdził swojego przybycia w wymagany sposób
B. pojawił się w pracy w stanie nietrzeźwości
C. nie usprawiedliwi swojej nieobecności w pracy
D. nie przestrzegał ustalonych zasad organizacji i porządku w pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z perspektywy ergonomii, miejsce pracy powinno być zaprojektowane w sposób, który zapewnia

A. możliwość przeprowadzania ćwiczeń fizycznych
B. możliwość korzystania z Internetu i telefonu
C. przestrzeń dla wszystkich części ciała oraz swobodę ruchów do realizacji zadań
D. odpowiednią ilość chłodnych napojów latem oraz gorących zimą
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wyniki pomiarów szkodliwych dla zdrowia czynników stanowią podstawę

A. do ubiegania się o dodatki za pracę w trudnych warunkach
B. do podjęcia działań organizacyjno-technicznych w celu ograniczenia narażenia na te czynniki
C. do wystąpienia o status zakładu pracy chronionej
D. do przeprowadzenia kontroli w zakładzie przez Państwową Inspekcję Sanitarną
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z podanych środków ochrony jest procedurą zabezpieczającą, która pomaga w redukcji zagrożeń w miejscu pracy?

A. Urządzenia bezpieczeństwa
B. Instrukcje stanowiskowe
C. Ochrony osobiste
D. Urządzenia ochronne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z regulacjami sposób otwierania drzwi w pomieszczeniach pracy oraz w toaletach powinien spełniać normy techniczno-budowlane oraz zasady ochrony przeciwpożarowej. To oznacza, że drzwi te powinny się otwierać

A. wahadłowo
B. do wewnątrz
C. na zewnątrz
D. w dowolny sposób
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie konsekwencje zdrowotne dla pracownika pralni wiążą się z przebywaniem w pomieszczeniu o podwyższonej temperaturze i wysokiej wilgotności powietrza?

A. Podrażnia oczy i gardło
B. Powoduje oparzenia ciała i stłuczenia
C. Wywołuje problemy z równowagą
D. Może prowadzić do omdleń i udarów cieplnych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Gdy warunki pracy są niezgodne z normami bezpieczeństwa i higieny pracy, a także stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia, pracownik ma prawo do wstrzymania się od wykonywania swoich obowiązków. W takim przypadku pracownik za okres niewykonywania pracy

A. zachowuje prawo do wynagrodzenia, jeśli niezwłocznie powiadomił przełożonego
B. zachowuje prawo do wynagrodzenia, pod warunkiem niezwłocznego poinformowania inspektora pracy
C. zachowuje prawo do wynagrodzenia
D. nie ma prawa do wynagrodzenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przepisy nakładają wymóg, aby szerokość poziomej drogi ewakuacyjnej wynosiła 0,6 m na każde 100 osób, jednak nie mniej niż 1,4 m. Jaka powinna być szerokość poziomej drogi ewakuacyjnej w hali zatrudniającej 180 osób?

A. 1,8 m
B. 1,4 m
C. 1,2 m
D. 0,6 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W hali obrabiarek do metalu, na wysokości 3,0 m od poziomu podłogi, usytuowano nawiew powietrza, którego temperaturę można regulować w 4 zakresach. Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ jaką maksymalną temperaturę nawiewu, spośród zaproponowanych, można zastosować.

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie ogólnych przepisów bhp
Maksymalna temperatura nawiewanego powietrza nie powinna przekraczać 70 °C (343 K) przy nawiewie powietrza na wysokości nie mniejszej niż 3,5 m od poziomu podłogi stanowiska pracy i 45 °C (318 K) - w pozostałych przypadkach.

A. 45 °C
B. 55°C
C. 35°C
D. 70 °C
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku stwierdzenia u pracownika choroby zawodowej, pracodawca nie ma obowiązku

A. zapewnienia wykonania zaleceń medycznych
B. przystąpienia do eliminacji czynników wywołujących tę chorobę oraz wprowadzenia innych niezbędnych działań prewencyjnych
C. niezwłocznego wypłacenia pracownikowi odszkodowania
D. ustalenia przyczyn powstania choroby zawodowej oraz jej charakterystyki i stopnia zagrożenia tą chorobą
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zastosowanie wiedzy praktycznej mające na celu jak najlepsze dopasowanie narzędzi, maszyn, urządzeń, technologii, organizacji oraz materialnego otoczenia pracy, a także przedmiotów codziennego użytku do wymagań i potrzeb fizjologicznych, psychicznych oraz społecznych człowieka to

A. fizjologia
B. ergonomia
C. psychologia
D. socjologia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z regulacjami, na dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać przynajmniej jedna indywidualna umywalka. Ile umywalek należy zamontować, jeśli na najliczniejszej zmianie zatrudnionych jest 35 pracowników?

A. 2 umywalki
B. 5 umywalek
C. 3 umywalki
D. 4 umywalki
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z przepisami kodeksu pracy, w sytuacji wystąpienia w miejscu pracy bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia bądź życia, pracodawca ma obowiązek

A. nakazać pracownikom ratowanie mienia firmy
B. wstrzymać pracę i wydać pracownikom polecenie oddalenia się do miejsca bezpiecznego
C. wydać polecenie wznowienia pracy w celu zapobieżenia stratom materialnym
D. kontynuować działalność i wydać pracownikom polecenie zachowania szczególnej ostrożności
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie instruktażu na stanowisku pracy

A. przeprowadza się próbne wykonanie pracy przez pracownika na danym stanowisku
B. realizowany jest przegląd stanu technicznego urządzeń przez pracownika służb bhp
C. przekazywane są dane dotyczące produkcji w całym zakładzie
D. zapoznaje się pracownika z charakterystyką produkcji całego przedsiębiorstwa
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W wykropkowanym miejscu zamieszczonego fragmentu rozporządzenia należy umieścić wyraz

Gdy jest to konieczne w związku z zagrożeniami, jakie stwarza maszyna, i jej nominalnym czasem zatrzymywania się, maszyna powinna być wyposażona w urządzenie do zatrzymywania ................................. .

(rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami)

A. "bezpiecznego".
B. "awaryjnego".
C. "zerującego".
D. "krańcowego".
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi środki ochrony osobistej, które

A. są zgodne z wymaganiami zawartymi w normach zakładowych.
B. spełniają kryteria oceny zgodności, określone w stosownych przepisach.
C. zostały zaakceptowane przez pracowników.
D. otrzymały certyfikat jakości.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Minimalna liczba umywalek w umywalni zakładu odzieżowego zatrudniającego 123 pracowników na najliczniejszej zmianie powinna wynosić

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Załącznik nr 3
§ 19. 1. Na każdych dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna w umywalni przypadać co najmniej jedna umywalka indywidualna, a przy pracach brudzących i w kontakcie z substancjami szkodliwymi lub zakaźnymi — co najmniej jedna umywalka na każdych pięciu pracowników — lecz nie mniej niż jedna przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 13 szt.
B. 1 szt.
C. 25 szt.
D. 10 szt.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomost roboczy dla pracowników zajmujących się pracami na wysokości spełnia normy bezpieczeństwa, kiedy powierzchnia pomostu jest

A. niewłaściwa, obarierowana
B. niewłaściwa, nie obarierowana
C. gładka, nie obarierowana
D. gładka, obarierowana
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przygotowania przed podjęciem pracy, zasady oraz metody bezpiecznego jej wykonywania, działania po zakończeniu pracy oraz zasady postępowania w przypadkach awaryjnych są składnikami

A. instrukcji bhp.
B. kontraktu.
C. właściwych praktyk produkcyjnych.
D. właściwych praktyk higienicznych.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szerokość drogi transportowej w zakładzie zależy od jej przeznaczenia do ruchu pojazdów lub ruchu pieszych. Minimalna szerokość drogi transportowej w zakładzie nie powinna być mniejsza niż

A. 110 cm
B. 120 cm
C. 100 cm
D. 130 cm