Filtrowanie pytań
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. najbardziej narażonych miejsc pracy
B. stanowisk wytwórczych
C. wybranych miejsc pracy
D. wszystkich miejsc pracy
BPO.01 Pytanie 762
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca nie może używać substancji chemicznych bez
A. otrzymania oznakowania oraz zgody inspekcji sanitarnej.
B. uzyskania zgody od organu nadzoru nad warunkami pracy.
C. wyraźnego oznakowania umożliwiającego ich identyfikację.
D. wcześniejszego przeszkolenia przez producenta oraz oznaczenia substancji.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wyniki badań na zawartość metali ciężkich w glebach lekkich wskazują obecność: rtęci Hg=1,2 mg/kg suchej masy i miedzi Cu=50 mg/kg suchej masy. Czy przekroczone są dopuszczalne zawartości metali ciężkich w badanej glebie?
Dopuszczalne zawartości metali ciężkich w glebach | ||||
---|---|---|---|---|
Pierwiastek | Jednostka | Zawartość w glebach | ||
lekkich | średnich | ciężkich | ||
Rtęć (Hg) | mg/kg suchej masy | 0,8 | 1,2 | 1,5 |
Miedź (Cu) | mg/kg suchej masy | 25 | 50 |
A. Zawartość rtęci i miedzi są w normie.
B. Zawartość rtęci jest przekroczona, a zawartość miedzi jest w normie.
C. Zawartość rtęci i miedzi są przekroczone.
D. Zawartość miedzi jest przekroczona, a zawartość rtęci jest w normie.
BPO.01 Pytanie 764
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Robotnik budowlany, który pracował na rusztowaniu, spadł z niego w trakcie wykonywania zadań i zmarł na miejscu. Po przeprowadzeniu analizy stwierdzono, że znajdował się pod działaniem alkoholu i substancji psychotropowych. W takiej sytuacji rodzina ubezpieczonego, który zmarł
A. zachowuje prawo do świadczeń z tytułu wypadku przy pracy
B. nie otrzyma jednorazowej rekompensaty
C. zostaje pozbawiona możliwości ubiegania się o świadczenia z tytułu wypadku przy pracy
D. uzyska zasiłek chorobowy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku naruszenia przez pracownika zasad bezpieczeństwa i higieny pracy lub norm przeciwpożarowych, nieusprawiedliwionego opuszczenia pracy, przyjścia do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywania alkoholu w czasie wykonywania obowiązków, pracodawca ma prawo nałożyć na pracownika
A. karę upomnienia lub karę nagany albo karę finansową
B. wyłącznie karę upomnienia oraz karę nagany
C. tylko karę finansową
D. karę w postaci odebrania premii i przeniesienia na inne stanowisko
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Szkolenie cykliczne powinno być przeprowadzone w formie instruktażu dla zatrudnionych.
A. inżynieryjno-technicznych.
B. administracyjno-biurowych.
C. zatrudnionych na stanowiskach robotniczych.
D. wykonujących zadania służby bhp.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Z perspektywy ergonomii, miejsce pracy powinno być zaprojektowane w sposób, który zapewnia
A. przestrzeń dla wszystkich części ciała oraz swobodę ruchów do realizacji zadań
B. możliwość korzystania z Internetu i telefonu
C. możliwość przeprowadzania ćwiczeń fizycznych
D. odpowiednią ilość chłodnych napojów latem oraz gorących zimą
BPO.01 Pytanie 768
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Co należy zrobić w przypadku stwierdzenia przekroczenia norm hałasu na stanowisku pracy?
A. Wdrożyć środki techniczne ograniczające hałas
B. Przenieść pracowników na inne stanowiska
C. Zainstalować dodatkowe oświetlenie
D. Zwiększyć ilość przerw dla pracowników
BPO.01 Pytanie 769
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Fragment instrukcji bhp w laboratorium chemicznym. W laboratorium chemicznym pod wyciągiem należy wykonywać
„Miejsce, w którym jest prowadzona reakcja, powinno posiadać właściwą wentylację. Jedynie proste operacje (odważanie, przesypywanie ciał stałych, sączenie) z użyciem nieszkodliwych substancji lub roztworów wodnych o temperaturze pokojowej mogą być wykonywane na stołach laboratoryjnych. Wszystkie pozostałe operacje muszą być wykonywane pod sprawnie działającym wyciągiem." |
A. odważanie glukozy.
B. sączenie zawiesiny wodnej kredy.
C. rozcieńczanie stężonych kwasów.
D. przesypywanie chlorku sody.
BPO.01 Pytanie 770
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku wystąpienia incydentu podczas przerwy spowodowanej potrzebami fizjologicznymi, stwierdza się, że pracownik doznał wypadku
A. w trakcie rutynowego wykonywania obowiązków zawodowych lub społecznych
B. w okresie, kiedy pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem, gdzie wykonuje obowiązki wynikające ze stosunku pracy
C. podczas lub w związku z realizowaniem przez pracownika zwykłych czynności bądź poleceń przełożonych
D. podczas lub w związku z podejmowaniem przez pracownika działań na rzecz pracodawcy, nawet bez wydania polecenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z wytycznymi normy ISO 9241-6 odnośnie do wymagań ergonomicznych stanowisk komputerowych, w sytuacji wykonywania trudnych oraz złożonych zadań poziom hałasu nie powinien być wyższy niż
A. 35-55 dB
B. 45-65 dB
C. 25-50 dB
D. 35-60 dB
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Termin ergonomii koncepcyjnej odnosi się do
A. dziedziny naukowej, która zajmuje się dostosowaniem warunków pracy do możliwości poznawczych człowieka.
B. tworzenia układu, który zapewni najwyższy poziom niezawodności oraz bezpieczeństwa w nowym miejscu pracy.
C. obszaru nauki, który bada zagrożenia dla zdrowia w środowisku pracy.
D. analizy związku pomiędzy wydatkami na pracę a osiąganymi rezultatami.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W trakcie pierwszej inspekcji w firmie ujawniono, że pracodawca naruszył przepisy dotyczące praw pracownika. Inspektor pracy ma prawo nałożyć na niego karę grzywny w formie mandatu karnego w wysokości
A. od 5000 zł do 10 000 zł
B. od 2000 zł do 5000 zł
C. od 500 zł do 1000 zł
D. od 1000 zł do 2000 zł
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik zatrudniony na stanowisku administracyjno-biurowym ma obowiązek odbyć pierwsze szkolenie okresowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w czasie (licząc od momentu zatrudnienia)
A. 1 miesiąca
B. 6 miesięcy
C. 12 miesięcy
D. 3 miesięcy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do czynników środowiska pracy zaliczane są pyły przemysłowe?
A. biologiczne
B. chemiczne
C. fizyczne
D. psychofizyczne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak długo trwa urlop wypoczynkowy pracownika młodocianego po upływie 6 miesięcy pracy?
A. 12 dni roboczych
B. 20 dni roboczych
C. 15 dni roboczych
D. 10 dni roboczych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Klasyfikacja rodzajów pracy fizycznej według całkowitego dobowego wydatku energetycznego (przy 8-godzinnym dniu pracy). Wydatek energetyczny pracownika w ciągu doby wynosi 3500 kcal. Jego pracę na podstawie załączonej tabeli należy uznać jako
Stopień ciężkości | Wydatek energetyczny [kcal/dobę] |
---|---|
Lekka | 2300 – 2800 |
Umiarkowana | 2801 – 3300 |
Średnia | 3301 – 3800 |
Ciężka | 3801 – 4300 |
Bardzo ciężka | 4301 - 4800 |
A. lekką.
B. średnią.
C. ciężką.
D. umiarkowaną.
BPO.01 Pytanie 778
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Druga część statystycznej karty wypadku powinna być przesłana do odpowiedniego urzędu statystycznego?
A. nie później niż w ciągu 6 miesięcy od daty zatwierdzenia protokołu powypadkowego
B. do 15-tego dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy
C. w ciągu roku od zatwierdzenia protokołu powypadkowego
D. nie później niż w ciągu 6 miesięcy od daty doręczenia protokołu powypadkowego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Aby móc obsługiwać urządzenia transportu zmechanizowanego na budowie, pracownik musi posiadać
A. prawo jazdy w kategorii B
B. tytuł technika budownictwa z wymaganą 5-letnią praktyką zawodową
C. zaświadczenie potwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na wysokości
D. kwalifikacje odpowiednie dla konkretnego urządzenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym nie może być dłuższy niż
A. 7 godzin dziennie i 35 godzin tygodniowo
B. 6 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
C. 8 godzin dziennie i 40 godzin tygodniowo
D. 5 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
BPO.01 Pytanie 781
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kiedy przedmioty są transportowane przez jednego pracownika pod górę po nierównej nawierzchni, pochylniach lub schodach, przy maksymalnym kącie nachylenia do 30°, a ich wysokość przekracza 4 metry, niezależnie od odległości, na jaką są przenoszone, to masa tych przedmiotów dla mężczyzn nie powinna wynosić więcej niż
A. 30 kg
B. 25 kg
C. 35 kg
D. 50 kg
BPO.01 Pytanie 782
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik dotarł do zakładu pracy i tuż przed jego bramą, której jeszcze nie przekroczył, upadł i odniósł uraz. To zdarzenie uznano za wypadek
A. traktowany na równi z wypadkiem przy pracy
B. przy pracy
C. w drodze do pracy
D. w drodze z pracy
BPO.01 Pytanie 783
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z informacjami GUS, głównym powodem wypadków w miejscu pracy jest
A. nieodpowiednia organizacja stanowiska pracy
B. nieodpowiedni stan zasobów materialnych
C. niewłaściwe zachowanie pracownika
D. niewłaściwa organizacja pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przepisy nakładają wymóg, aby szerokość poziomej drogi ewakuacyjnej wynosiła 0,6 m na każde 100 osób, jednak nie mniej niż 1,4 m. Jaka powinna być szerokość poziomej drogi ewakuacyjnej w hali zatrudniającej 180 osób?
A. 1,4 m
B. 1,8 m
C. 0,6 m
D. 1,2 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie są cele ergonomii korekcyjnej?
A. tworzenie urządzeń, maszyn oraz miejsc pracy
B. projektowanie miejsc pracy z uwzględnieniem możliwości człowieka
C. optymalizacja relacji człowiek - technika - środowisko na etapie projektowania
D. eliminacja zagrożeń oraz usunięcie szkodliwych czynników w istniejących miejscach pracy, a także zapewnienie maksymalnej efektywności pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia
BPO.01 Pytanie 786
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W sytuacji, gdy masa, którą trzeba podnieść, przewyższa maksymalny udźwig urządzenia transportowego, operator tego urządzenia powinien
A. wykonać tę pracę jedynie na wyraźne, pisemne polecenie przełożonego
B. zaprzestać wykonywania pracy, informując przełożonego
C. zaprzestać wykonywania pracy i powiadomić inspektora bhp
D. wykonać pracę, zachowując szczególną ostrożność
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy pracownicy mają prawo nosić własną odzież oraz obuwie robocze w miejscu pracy?
A. za zgodą pracodawcy pod warunkiem, że spełniają one wymagania bhp
B. bez zgody pracodawcy
C. jedynie na stanowiskach wskazanych przez związki zawodowe i społecznego inspektora pracy
D. za zgodą swojego bezpośredniego przełożonego
BPO.01 Pytanie 788
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ustalanie maksymalnych akceptowalnych stężeń substancji szkodliwych dotyczy
A. wibracji
B. oświetlenia
C. substancji toksycznych
D. hałasu
BPO.01 Pytanie 789
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoba, która jest przesłuchiwana przez zespół badający wypadki w celu ustalenia jego okoliczności oraz przyczyn, powinna być poinformowana o konsekwencjach związanych z składaniem fałszywych zeznań?
A. wyłącznie w sytuacji, gdy wypadek był fatalny
B. tylko w przypadku, gdy dochodzenie prowadzi prokuratura
C. w każdej sytuacji
D. jedynie gdy wypadek miał poważny charakter
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie są skutki aktywności fizycznej pracownika?
A. osłabienia mięśni
B. ulepszania pracy mózgu
C. zmniejszenia objętości oddechowej płuc
D. zakłócenia w funkcjonowaniu układu odpornościowego człowieka
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W myśl rozporządzenia, praca na wysokości odnosi się do działań realizowanych na terenie położonym powyżej podłogi lub gruntu, na wysokości co najmniej
A. 1 m
B. 3 m
C. 1,5 m
D. 2 m
BPO.01 Pytanie 792
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zagadnieniem projektowania wzajemnych interakcji człowiek - maszyna - środowisko, mającego na celu zapewnienie bezpieczeństwa oraz jak największej efektywności pracy przy jak najmniejszym obciążeniu psychofizycznym jednostki, zajmuje się
A. ergonomia korekcyjna
B. ergonomia koncepcyjna
C. psychologia społeczna
D. fizjologia pracy
BPO.01 Pytanie 793
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie określenie należy przypisać do sytuacji, w której pracownik powraca do miejsca zakwaterowania z pracy, do której został wysłany w celu usunięcia awarii w lokalizacji znajdującej się poza siedzibą firmy, a został potrącony na przejściu dla pieszych?
A. Wypadek przy pracy
B. Wypadek nie związany z wykonywaniem pracy
C. Wypadek urazowy
D. Wypadek traktowany na równi z wypadkiem przy pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak definiuje się mikroklimat gorący w miejscach pracy?
A. ocenę obciążenia cieplnego
B. bilans wymiany ciepła w ciele
C. wskaźnik obciążenia WBGT
D. wskaźnik lokalnej siły chłodzenia WCI
BPO.01 Pytanie 795
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zatrudnienie pracownika w warunkach szkodliwych dla zdrowia ma miejsce, gdy
A. przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia lub natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia
B. praca jest realizowana w zakładzie pracy chronionej
C. pracownik nie otrzymał właściwej odzieży roboczej oraz sprzętu ochrony osobistej
D. w pomieszczeniu temperatura jest niższa od tej, która jest przewidziana dla danego rodzaju pracy
BPO.01 Pytanie 796
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osobie, która doświadczyła wypadku w pracy lub zachorowała na chorobę zawodową, przysługują
A. dodatkowe dni urlopu zdrowotnego
B. dodatki do podstawowego wynagrodzenia
C. świadczenia socjalne
D. świadczenia z ubezpieczenia społecznego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W klasach szkolnych natężenie ogólnego oświetlenia powinno wynosić co najmniej
A. 300 lx
B. 500 lx
C. 200 lx
D. 150 lx
BPO.01 Pytanie 798
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wysoka umiejętność dostrzegania i interpretowania sygnałów świetlnych oraz dźwiękowych, a także adekwatnego reagowania na nie, powinna charakteryzować przede wszystkim osoby pracujące na stanowisku
A. stroiciela instrumentów muzycznych
B. zegarmistrza
C. organizatora obsługi gastronomicznej
D. kierowcy autobusów i pojazdów transportujących materiały niebezpieczne
BPO.01 Pytanie 799
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik miał wypadek w miejscu pracy. Jaki dokument jest wymagany, aby ZUS mógł ocenić stopień uszczerbku na zdrowiu pracownika?
A. Oświadczenie pracownika, że jest już w pełni zdrowy
B. Skierowanie na badania kontrolne
C. Zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza prowadzącego leczenie
D. Orzeczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do pracy wydane przez uprawnionego lekarza
BPO.01 Pytanie 800
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas inspekcji w gospodarstwie ogrodniczym inspektor BHP zauważył, że pestycydy przeznaczone do użycia straciły ważność. Jakie zalecenie powinien wpisać inspektor w protokole pokontrolnym?
A. Weryfikacja działania pestycydów, a jeśli wynik będzie pozytywny, używać ich bez ograniczeń
B. Rozcieńczenie pestycydów wodą w proporcji 1:10 przed ich użyciem
C. Przekazanie pestycydów do utylizacji, zgodnie z regulacjami dotyczącymi gospodarowania odpadami niebezpiecznymi
D. Zastosowanie dodatkowych środków ochrony osobistej podczas ich aplikacji