Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 881
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ilość energii, którą organizm człowieka zużywa w trakcie realizacji prac, nazywana jest

A. wydatek energetyczny.
B. liczba uderzeń serca.
C. ciśnienie tętnicze.
D. objętość płuc.
BPO.01 Pytanie 882
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba ponownie zatrudniona u tego samego pracodawcy na identycznym stanowisku lub na stanowisku z takimi samymi warunkami pracy w ciągu 30 dni od zakończenia lub wygaśnięcia poprzedniego zatrudnienia z tym pracodawcą

A. nie musi odbywać wstępnych badań lekarskich
B. powinien przejść badania kontrolne
C. powinien poddać się badaniom wstępnym
D. powinien przejść badania okresowe
BPO.01 Pytanie 883
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Prace prowadzone w wykopach oraz wyrobiskach o głębokości przekraczającej 2 m powinny być realizowane

A. przez co najmniej dwie osoby.
B. przez trzy osoby.
C. przez co najmniej trzy osoby.
D. przez dwie osoby.
BPO.01 Pytanie 884
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy pracy na stanowisku z komputerem stacjonarnym, gdy czas pracy przekracza 4 godziny dziennie, pracownik ma prawo do przerwy po każdej godzinie, której długość

A. zależy od indywidualnych potrzeb.
B. jest ustalona w przepisach Ministra Pracy.
C. może być ustalana w sposób dowolny.
D. jest określana przez pracodawcę.
BPO.01 Pytanie 885
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy pracodawca ma obowiązek powołać służbę BHP, która ma za zadanie doradzać i kontrolować kwestie związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, jeżeli zatrudnia więcej niż

A. 100 pracowników
B. 20 pracowników
C. 50 pracowników
D. 25 pracowników
BPO.01 Pytanie 886
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najskuteczniejszym sposobem na zmniejszenie hałasu generowanego przez sprężarki tłokowe jest użycie

A. słuchawkowych osłon słuchu
B. obudowy dźwiękoizolacyjnej sprężarek
C. wkładek tłumiących hałas - stoperów
D. hełmów tłumiących hałas
BPO.01 Pytanie 887
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek zapewnienia realizacji nakazów, decyzji, wystąpień i zarządzeń, wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy, spoczywa na

A. komisji BHP
B. pracowniku
C. pracodawcy
D. inspektorze BHP
BPO.01 Pytanie 888
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką aktywizującą metodą nauczania stosuje się w trakcie szkoleń z zakresu bhp?

A. dyskusja
B. objaśnienie
C. opis
D. wykład
BPO.01 Pytanie 889
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką metodą dokonuje się oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego pracownika na danym stanowisku pracy?

A. RISK SCORE
B. PHA
C. O WAS
D. JSA
BPO.01 Pytanie 890
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynniki, które prowadzą do choroby zawodowej u pracownika, to

A. uciążliwe.
B. szkodliwe.
C. niebezpieczne.
D. urazowe.
BPO.01 Pytanie 891
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie pracy znajduje się pomieszczenie o wolnej objętości pomieszczenia wynoszącej 135 m3 oraz wolnej powierzchni podłogi 40,1 m2. W tym pomieszczeniu zatrudnionych może być zgodnie z przepisami

Fragment rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy:

1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.

2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. 10 pracowników.
B. 25 pracowników.
C. 20 pracowników.
D. 15 pracowników.
BPO.01 Pytanie 892
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jakim czasie pracodawca musi zorganizować szkolenie pracownika w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. W przeciągu tygodnia od momentu rozpoczęcia pracy
B. Przed dopuszczeniem go do pracy
C. Do trzech miesięcy od momentu rozpoczęcia pracy
D. Do jednego miesiąca od momentu rozpoczęcia pracy
BPO.01 Pytanie 893
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najwyższe dozwolone stężenie chwilowe (NDSCh) nie powinno prowadzić do negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, jeżeli wystąpi w odstępie nie krótszym niż 1 godzina, nie częściej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej i nie dłużej niż

A. 30 minut
B. 15 minut
C. 10 minut
D. 5 minut
BPO.01 Pytanie 894
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do przeszkód w kształceniu dorosłych nie zalicza się

A. niskiego lub wysokiego poczucia własnej wartości
B. braku chęci do nauki
C. pozytywnego podejścia do nauki
D. niedoboru pewności siebie
BPO.01 Pytanie 895
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zaadaptowaniem narzędzi, urządzeń oraz warunków pracy do wymagań i zdolności pracownika zajmuje się

A. higiena pracy
B. ergonomia pracy
C. fizjologia pracy
D. ekonomia pracy
BPO.01 Pytanie 896
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie cechy narządu wzroku nie wpływają na jakość widzenia użytecznego?

A. Cechy stereoskopowości
B. Cechy akomodacyjne
C. Cechy adaptacyjne
D. Cechy transmitancyjne
BPO.01 Pytanie 897
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wyniki badań na zawartość metali ciężkich w glebach lekkich wskazują obecność: rtęci Hg=1,2 mg/kg suchej masy i miedzi Cu=50 mg/kg suchej masy. Czy przekroczone są dopuszczalne zawartości metali ciężkich w badanej glebie?

Dopuszczalne zawartości metali ciężkich w glebach
PierwiastekJednostkaZawartość w glebach
lekkichśrednichciężkich
Rtęć (Hg)mg/kg suchej masy0,81,21,5
Miedź (Cu)mg/kg suchej masy2550

A. Zawartość miedzi jest przekroczona, a zawartość rtęci jest w normie.
B. Zawartość rtęci i miedzi są w normie.
C. Zawartość rtęci jest przekroczona, a zawartość miedzi jest w normie.
D. Zawartość rtęci i miedzi są przekroczone.
BPO.01 Pytanie 898
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Powierzenie pracownikowi czyszczenia, konserwacji, usuwania pyłów oraz dezynfekcji środków ochrony osobistej i odzieży roboczej zanieczyszczonej chemicznie lub biologicznie jest

A. możliwe, o ile pracodawca wypłaci równowartość kosztów poniesionych przez pracownika
B. możliwe za wynagrodzeniem, jeżeli pracownik zapewni, że będzie zachowywał szczególną ostrożność
C. niedopuszczalne
D. możliwe po przekazaniu mu przez pracodawcę odpowiednich środków do prania i dezynfekcji
BPO.01 Pytanie 899
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W kontekście pracy biurowej, najbardziej uciążliwym czynnikiem jest przede wszystkim

A. narażenie na wirusy i bakterie
B. pole elektrostatyczne
C. promieniowanie jonizacyjne
D. wymuszona pozycja ciała
BPO.01 Pytanie 900
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku stwierdzenia u pracownika choroby zawodowej, pracodawca nie ma obowiązku

A. ustalenia przyczyn powstania choroby zawodowej oraz jej charakterystyki i stopnia zagrożenia tą chorobą
B. niezwłocznego wypłacenia pracownikowi odszkodowania
C. przystąpienia do eliminacji czynników wywołujących tę chorobę oraz wprowadzenia innych niezbędnych działań prewencyjnych
D. zapewnienia wykonania zaleceń medycznych
BPO.01 Pytanie 901
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek wdrożyć takie środki ochronne przed hałasem, aby maksymalny poziom dźwięku C nie był wyższy niż

A. 135 dB
B. 85 dB
C. 115 dB
D. 80 dB
BPO.01 Pytanie 902
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Główny Urząd Statystyczny opublikował dane statystyczne dotyczące wypadków przy pracy w 2008 r. Dane liczbowe i wskaźniki częstotliwości wypadków śmiertelnych oraz ciężkich w latach 2005 - 2008 przedstawione zostały w tabeli. Liczba wypadków ciężkich w 2008 roku w porównaniu z rokiem 2005 zmalała o

Rok2005200620072008
Liczba wypadków ciężkich9569761002902
Wskaźnik częstotliwości wypadków0,090,090,090,08

A. 54.
B. 53.
C. 44.
D. 30.
BPO.01 Pytanie 903
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek wprowadzenia 5-minutowej przerwy po każdej godzinie pracy przy korzystaniu z monitora ekranowego pochodzi

A. z regulaminu pracy
B. z ogólnych przepisów bhp
C. z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
D. z Kodeksu pracy
BPO.01 Pytanie 904
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile umywalek powinno być zainstalowanych w zakładzie w umywalni, z której korzysta 35 mężczyzn zatrudnionych przy pracach produkcyjnych, mało brudzących, jeśli 5-ciu z nich pracuje na drugiej zmianie?

Na każdych dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać co najmniej jedna umywalka indywidualna, a przy pracach brudzących i w kontakcie z substancjami szkodliwymi lub zakaźnymi – co najmniej jedna umywalka na każdych pięciu pracowników – lecz nie mniej niż jedna przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 3
B. 7
C. 2
D. 1
BPO.01 Pytanie 905
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak ruchu prowadzi do zakłóceń w procesach fizjologicznych, do których należy

A. wzrost wydolności fizycznej i umysłowej
B. polepszenie działania układu sercowo-naczyniowego
C. degeneracja stawów oraz trzonów kręgowych
D. spowolnienie krążenia i spłycenie oddechu
BPO.01 Pytanie 906
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku naruszenia przez pracownika zasad bezpieczeństwa i higieny pracy lub norm przeciwpożarowych, nieusprawiedliwionego opuszczenia pracy, przyjścia do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywania alkoholu w czasie wykonywania obowiązków, pracodawca ma prawo nałożyć na pracownika

A. tylko karę finansową
B. karę w postaci odebrania premii i przeniesienia na inne stanowisko
C. wyłącznie karę upomnienia oraz karę nagany
D. karę upomnienia lub karę nagany albo karę finansową
BPO.01 Pytanie 907
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta, która nie jest w ciąży ani w trakcie karmienia, pracująca w stałej pracy związanej z przenoszeniem ciężarów po płaskiej powierzchni, ma prawo jednorazowo podnieść

A. 8 kg
B. 20 kg
C. 12 kg
D. 25 kg
BPO.01 Pytanie 908
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

WBGT (naturalna temperatura wilgotna oraz temperatura termometru w czarnej kuli) jest wskaźnikiem wykorzystywanym do oceny obciążenia

A. obojętnego
B. chemicznego
C. termicznego
D. fizycznego
BPO.01 Pytanie 909
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który program z pakietu biurowego jest najbardziej użyteczny podczas szkoleń bhp, do pokazania typowych obszarów zagrożeń w firmach?

A. Arkusz kalkulacyjny
B. Edytor tekstu
C. Baza danych
D. Do prezentacji slajdów
BPO.01 Pytanie 910
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Certyfikacja dotyczy działań

A. przeprowadzanych przez producenta oraz odbiorcę
B. realizowanych zawsze przez stronę trzecią
C. stanowiących warunek naniesienia oznakowania CE
D. nie zawsze zaplanowanych z udziałem strony trzeciej
BPO.01 Pytanie 911
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zasobów edukacyjnych można zaliczyć

A. cel kursu
B. harmonogram nauczania
C. prezentację komputerową
D. spis uczestników
BPO.01 Pytanie 912
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zasada równego traktowania pracowników według przepisów Kodeksu pracy oznacza, że nie można ich dyskryminować

A. jawne
B. bezpośrednie
C. pośrednie
D. w jakikolwiek sposób
BPO.01 Pytanie 913
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe pracowników, zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych, powinno trwać minimum

Ramowy program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych
123
Lp.Temat szkoleniaLiczba godzin*
1Wybrane regulacje prawne z zakresu prawa pracy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem:
a) Praw i obowiązków pracowników (...)
b) Ochrony praw kobiet i młodocianych
c) Wypadków przy pracy (...)
2
2Postęp w zakresie oceny zagrożeń czynnikami występującymi w procesach pracy (...)2
3Problemy związane z organizacją stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, (...)2
4Postępowanie w razie wypadków i w sytuacjach zagrożeń (...)2
Razem:Minimum 8

A. 180 minut.
B. 480 minut.
C. 360 minut.
D. 120 minut.
BPO.01 Pytanie 914
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Według normy minimalny poziom natężenia oświetlenia dla miejsc pracy z komputerem wynosi

A. 500 lx
B. 200 lx
C. 300 lx
D. 150 lx
BPO.01 Pytanie 915
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania zapobiegawcze powinny być wdrożone, aby zredukować ryzyko rozerwania tarczy szlifierskiej?

A. Dokonywać przeglądów tarczy przed włączeniem szlifierki
B. Organizować szkolenia dla pracowników
C. Pracować w hełmie ochronnym
D. Używać przyłbic ochronnych
BPO.01 Pytanie 916
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaźnik WBGT służy do analizy warunków pracy w otoczeniu określanym jako

A. chłodne
B. moist
C. ciepłe
D. umiarkowane
BPO.01 Pytanie 917
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas realizacji zadań w pozycji siedzącej kluczowe jest ustalenie zasięgu ruchu rąk. Aby zapewnić odpowiednie warunki ergonomiczne, ciężkie i często używane przedmioty powinny być umieszczone w zasięgu

A. wymuszonym
B. optymalnym
C. maksymalno-optymalnym
D. optymalno-maksymalnym
BPO.01 Pytanie 918
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Komisja ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy powinna być ustanowiona u pracodawców

A. zatrudniających więcej niż 250 pracowników
B. u których nie funkcjonuje Społeczna Inspekcja Pracy
C. prowadzących działalność stwarzającą znaczne zagrożenia zawodowe
D. aby przeprowadzać społeczne audyty warunków pracy
BPO.01 Pytanie 919
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie są uciążliwości związane z pracą na komputerze?

A. jest promieniowanie jonizujące
B. jest wymuszona pozycja ciała
C. jest promieniowanie podczerwone
D. są drgania obrazu
BPO.01 Pytanie 920
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Termin Najwyższe Dopuszczalne Natężenie szkodliwych czynników wpływających na zdrowie w miejscu pracy dotyczy

A. warunków mikroklimatycznych
B. substancji wywołującej alergie
C. substancji mutagennej
D. hałasu
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły