Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 921
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. pracownik, jeżeli pracodawca wypłaci mu ekwiwalent pieniężny i otrzyma jego zgodę
B. pracownik, po zapewnieniu przez pracodawcę odpowiednich środków do prania
C. pracownik, o ile pracodawca wypłaci mu odpowiedni ekwiwalent finansowy
D. pracodawca, w wyspecjalizowanym zakładzie pralniczym
BPO.01 Pytanie 922
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie wzoru: 2h + s = 60 á 65 cm ustala się wysokość "h" oraz szerokość "s" stopni schodów. Które z wymienionych wymiarów stopni schodów spełniają ten warunek?
A. h = 15 cm, s =27 cm
B. h = 18 cm, s =27 cm
C. h = 18 cm, s =30 cm
D. h = 20 cm, s =30 cm
BPO.01 Pytanie 923
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pomieszczenie ma powierzchnię 20 m2 i wysokości 2,4 m. Jaki rodzaj działalności może być tam prowadzony?
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (wyciąg) |
Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż: 1. 3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia. 2. 3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia. 3. 2,5 m w świetle: a) jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a) na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia lub b) w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia. 4. 2,2 m w świetle w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym, dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do większego pomieszczenia. |
A. Zakład szewski.
B. Salon fryzjerski.
C. Sklep spożywczy.
D. Kiosk z prasą.
BPO.01 Pytanie 924
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku dostrzeżenia łamania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przez pracownika, przedstawiciel służby BHP ma prawo zwrócić się do pracodawcy o nałożenie kary na pracownika?
A. karą porządkową.
B. mandatem.
C. zwolnieniem dyscyplinarnym.
D. grzywną.
BPO.01 Pytanie 925
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z zasadami odbywania praktyk zawodowych, zezwala się na zatrudnianie przy spawaniu, nie przekraczając 3 godzin dziennie oraz 60 godzin w trakcie całego okresu kształcenia zawodowego?
A. chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
B. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
C. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
D. chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
BPO.01 Pytanie 926
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z kodeksem pracy, pracodawca zatrudniający osoby narażone na działanie substancji, czynników rakotwórczych lub pyłów zwłókniających, ma obowiązek zapewnienia tym pracownikom regularnych badań lekarskich także
A. po rozpoczęciu pracy w kontakcie z takimi substancjami, czynnikami lub pyłami u innego pracodawcy
B. obowiązkowo w ciągu roku od przejścia na emeryturę
C. po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli zainteresowana osoba złoży wniosek o objęcie takimi badaniami
D. do 5 lat po ich zakończeniu pracy
BPO.01 Pytanie 927
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Poszkodowany nie reaguje. Jaką pierwszą czynność ratunkową powinno się wykonać?
A. Udrożnić drogi oddechowe.
B. Wezwać pomoc.
C. Umieścić w pozycji bezpiecznej.
D. Wezwać pomoc medyczną.
BPO.01 Pytanie 928
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ochrona przed bezpośrednim kontaktem ma na celu zabezpieczenie przed dotknięciem elementów znajdujących się pod napięciem. Może to być ochrona
A. z zastosowaniem osobistych środków ochrony
B. przez wykorzystanie urządzenia drugiej klasy ochronności
C. poprzez wprowadzenie automatycznego wyłączenia zasilania
D. w formie przegrody lub obudowy, która uniemożliwia zbliżenie ciała do części aktywnej
BPO.01 Pytanie 929
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Według Kodeksu pracy odpowiedzialność za bezpieczeństwo oraz higienę pracy w miejscu zatrudnienia spoczywa na
A. specjaliście ds. bhp
B. społecznym inspektorze pracy
C. pracodawcy
D. pracowniku
BPO.01 Pytanie 930
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto sprawuje nadzór oraz kontrolę nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy?
A. Najwyższa Izba Kontroli
B. Prokuratura
C. Państwowa Inspekcja Pracy
D. Sąd Pracy
BPO.01 Pytanie 931
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zabrania się ręcznego przenoszenia w górę przedmiotów podczas pracy stałej oraz przedmiotów o masie większej niż 1 kg w trakcie pracy dorywczej?
A. ciężarnym kobietom
B. matkom będącym w procesie karmienia
C. osobom z niepełnosprawnościami
D. młodocianym pracownikom
BPO.01 Pytanie 932
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracę fizyczną, w której mięśnie dokonują ruchu (kurczenia i rozciągania), określa się mianem pracy
A. wymuszonej
B. statycznej
C. wysiłkowej
D. dynamicznej
BPO.01 Pytanie 933
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy pracodawca jest zobowiązany do utworzenia służby BHP, jeśli liczba zatrudnionych przekracza
A. 250 pracowników
B. 20 pracowników
C. 100 pracowników
D. 50 pracowników
BPO.01 Pytanie 934
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dokument potwierdzający realizację oceny ryzyka zawodowego nie musi zawierać
A. wyniku przeprowadzonej oceny ryzyka zawodowego związanej z jednoczesnym działaniem wszystkich zagrożeń występujących na danym stanowisku pracy
B. daty przeprowadzonej oceny
C. koniecznych środków zapobiegawczych minimalizujących ryzyko
D. opisu badanego miejsca pracy
BPO.01 Pytanie 935
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscach, gdzie ludzie przebywają na stałe, minimalne natężenie oświetlenia powinno wynosić co najmniej
A. 200 lx
B. 300 lx
C. 150 lx
D. 500 lx
BPO.01 Pytanie 936
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Część I Karty Statystycznej musi być przygotowana najpóźniej w ciągu, licząc od daty zatwierdzenia protokołu powypadkowego,
A. 14 dni
B. 21 dni
C. 7 dni
D. 30 dni
BPO.01 Pytanie 937
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym są zagrożenia mechaniczne?
A. obiekty w ruchu
B. elektryczność oraz pyły przemysłowe
C. promieniowanie laserowe oraz elektryczność
D. pyły przemysłowe oraz obiekty w ruchu
BPO.01 Pytanie 938
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który z poniższych jest przykładem środka ochrony zbiorowej?
A. Okulary ochronne
B. Ochraniacze słuchu
C. Kask ochronny
D. System wentylacji
BPO.01 Pytanie 939
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie rejestru wypadków przy pracy?
A. inspektor bhp
B. pracodawca
C. służba bhp
D. specjalista ds. bhp
BPO.01 Pytanie 940
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Urządzenia zabezpieczające stosowane w maszynach o dużym ryzyku powinny być zaprojektowane w taki sposób, aby
A. zdjęcie, otwarcie lub wyłączenie urządzenia zabezpieczającego skutkowało natychmiastowym zatrzymaniem maszyny lub jej niebezpiecznych elementów, bądź też nie było możliwe zdjęcie lub otwarcie osłony w trakcie ruchu osłanianych elementów, a ponowne założenie, zamknięcie lub włączenie urządzenia zabezpieczającego nie aktywowało automatycznie maszyny
B. elementy w ruchu oraz inne części maszyn, które mogą stanowić zagrożenie w przypadku kontaktu, powinny być osłonięte lub wyposażone w inne skuteczne środki ochrony na wysokości co najmniej 0,5 m od podłogi (podestu) stanowiska pracy
C. osłony stosowane na maszynach dawały możliwość bezpośredniego dostępu do strefy zagrożenia
D. ponowne założenie, zamknięcie lub uruchomienie urządzenia zabezpieczającego powodowało automatyczne uruchomienie maszyny
BPO.01 Pytanie 941
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Natężenie światła na miejscu pracy jest uzależnione od
A. długości czasu wykonywania pracy
B. parametrów ustalonych przez Państwową Inspekcję Pracy
C. sprawności wzrokowej pracownika
D. charakterystyki, rodzaju oraz precyzji realizowanej pracy
BPO.01 Pytanie 942
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podstawowe zadania pracodawcy w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy zawarte są w Kodeksie pracy w rozdziale
A. piątym
B. dziesiątym
C. dziewiątym
D. czwartym
BPO.01 Pytanie 943
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku, gdy w następstwie wypadku przy pracy dojdzie do trwałego i znaczącego zniekształcenia ciała, zespół powypadkowy ma obowiązek
A. powiadomić Państwową Inspekcję Sanitarną
B. poinformować chirurga plastycznego
C. uznać ten wypadek za prowadzący do czasowej niezdolności do pracy
D. zakwalifikować ten wypadek jako ciężki
BPO.01 Pytanie 944
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy zatrudnianie pracownika młodocianego w godzinach nadliczbowych jest dozwolone?
A. jest zabronione
B. jest dozwolone, o ile nie ma przeciwwskazań lekarza
C. jest możliwe, pod warunkiem jego zgody
D. jest akceptowalne, jeśli rodzice wyrażą pisemną zgodę
BPO.01 Pytanie 945
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi środki ochrony osobistej, które
A. są zgodne z wymaganiami zawartymi w normach zakładowych.
B. otrzymały certyfikat jakości.
C. zostały zaakceptowane przez pracowników.
D. spełniają kryteria oceny zgodności, określone w stosownych przepisach.
BPO.01 Pytanie 946
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W metodzie analizy obciążenia statycznego przy użyciu OWAS, która ocenia wielkość obciążenia statycznego na miejscach pracy, pomija się
A. ustawienia zajmowane podczas wykonywania pracy
B. kod pozycji oraz kategorię oceny stanowiska
C. wartość obciążenia zewnętrznego
D. częstotliwości zmian pozycji oraz rytmu pracy
BPO.01 Pytanie 947
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z danymi zamieszczonymi w tabeli, na stanowisku pracy projektanta wymagane jest oświetlenie 0 natężeniu
Wymagania normatywne dotyczące oświetlenia wybranych miejsc pracy według normy PN-EN 12464-1:2012 | ||||
---|---|---|---|---|
Rodzaje czynności/przestrzenie | Ēm [lx] | UGRL | Uo | Ra |
Trasy komunikacyjne, w tym korytarze i schody | 100 | 28 | 0,40 | 40 |
Roboty montażowe dokładne | 500 | 22 | 0,60 | 80 |
Roboty montażowe precyzyjne | 750 | 19 | 0,70 | 80 |
Jadalnie, świetlice, portiernie | 200 | 22 | 0,40 | 80 |
Pomieszczenia biurowe | 500 | 19 | 0,60 | 80 |
Sale posiedzeń i konferencyjne | 500 | 19 | 0,60 | 80 |
Prace kreślarskie | 750 | 16 | 0,70 | 80 |
A. 19 UGRL
B. 750 lx
C. 0,70 Uo
D. 80 Ra
BPO.01 Pytanie 948
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W obiektach zajmujących się produkcją żywności mokre nawierzchnie mogą powodować ryzyko
A. zakażeń mikrobiologicznych
B. zanieczyszczenia surowców żywnościowych
C. zanieczyszczenia gotowego produktu
D. poślizgnięcia się pracownika
BPO.01 Pytanie 949
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W myśl rozporządzenia, praca na wysokości odnosi się do działań realizowanych na terenie położonym powyżej podłogi lub gruntu, na wysokości co najmniej
A. 3 m
B. 2 m
C. 1,5 m
D. 1 m
BPO.01 Pytanie 950
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Druga część statystycznej karty wypadku powinna być przesłana do odpowiedniego urzędu statystycznego?
A. w ciągu roku od zatwierdzenia protokołu powypadkowego
B. do 15-tego dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy
C. nie później niż w ciągu 6 miesięcy od daty zatwierdzenia protokołu powypadkowego
D. nie później niż w ciągu 6 miesięcy od daty doręczenia protokołu powypadkowego
BPO.01 Pytanie 951
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z przepisami kodeksu pracy, w sytuacji wystąpienia w miejscu pracy bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia bądź życia, pracodawca ma obowiązek
A. kontynuować działalność i wydać pracownikom polecenie zachowania szczególnej ostrożności
B. nakazać pracownikom ratowanie mienia firmy
C. wstrzymać pracę i wydać pracownikom polecenie oddalenia się do miejsca bezpiecznego
D. wydać polecenie wznowienia pracy w celu zapobieżenia stratom materialnym
BPO.01 Pytanie 952
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na jakie badania lekarskie należy regularnie się zgłaszać?
A. tylko ci, którzy pracują w warunkach szkodliwych lub uciążliwych
B. jedynie pracownicy zatrudnieni na stanowiskach fizycznych
C. osoby, które dopiero co zaczęły pracę w firmie
D. wszyscy zatrudnieni w danym zakładzie
BPO.01 Pytanie 953
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscu pracy piekarza nie powinno się przeprowadzać pomiaru
A. mikroklimatu gorącego
B. zapylenia
C. hałasu
D. mikroklimatu zimnego
BPO.01 Pytanie 954
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
We wnioskach i zaleceniach profilaktycznych dotyczących opisanego wypadku nie należy ująć zalecenia dotyczącego
Pracownik wykonywał prace wykończeniowe na wysokości 1,5 metra na drabinie rozstawnej. Po ich zakończeniu miał wywiercić otwory w suficie. Stojąc na drabinie, włączył wiertarkę. W tym momencie nastąpiło „szarpnięcie wiertarki", pracownik stracił równowagę, spadł z wysokości i doznał wstrząśnienia mózgu oraz złamania w dwóch miejscach kończyny górnej. |
A. poinformowania innych pracowników o zaistniałym wypadku.
B. przeszkolenia pracownika w ramach instruktażu stanowiskowego.
C. stosowania tylko i wyłącznie rusztowań do prac na wysokości z użyciem elektronarzędzi.
D. zakazu pracy wiertarką.
BPO.01 Pytanie 955
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie zamieszczonego wyciągu z PN wskaż prawidłową wartość natężenia oświetlenia w pomieszczeniu, w którym ma pracować operator tokarki.
Wyciąg z PN EN12464-1; 2004 Obróbka i przetwórstwo metali | ||
---|---|---|
Lp | Rodzaj wykonywanej pracy | Natężenie oświetlenia [lx] |
1. | Montaż dokładny | 500 |
2. | Kucie swobodne | 200 |
3. | Trasowanie | 750 |
4. | Obróbka skrawaniem | 300 |
A. 300 lx
B. 200 lx
C. 500 Ix
D. 750 lx
BPO.01 Pytanie 956
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który z programów będzie najbardziej pomocny w stworzeniu listy pracowników zawierającej daty ostatniego oraz następnego szkolenia bhp, aby możliwe było najszybsze posegregowanie pracowników według terminów szkoleń i alfabetycznie według nazwisk?
A. procesor tekstowy
B. arkusz kalkulacyjny
C. edytor tekstowy
D. program do tworzenia prezentacji
BPO.01 Pytanie 957
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Badania wykazały potrzebę podjęcia działań, które mają na celu zminimalizowanie hałasu w obszarach obsługi infolinii oraz poprawę akustyki w pomieszczeniach. W związku z tym zaproponowano następującą techniczną metodę ograniczenia hałasu:
A. stanowiska generujące hałas, które wynikają z cech osobniczych pracowników lub głośnego sprzętu, powinny być oddzielone od innych lub ulokowane w osobnym pomieszczeniu
B. pracownicy powinni wykorzystywać przerwy w pracy oraz relaksować się np. w specjalnie wydzielonych pomieszczeniach, które mają większą przestrzeń niż standardowe stanowisko, dobrą izolację akustyczną oraz odpowiednią adaptację akustyczną
C. sprzęt do komunikacji z klientem powinien umożliwiać regulację poziomu odsłuchu głosu osoby dzwoniącej na najniższym możliwym poziomie, zapewniającym zrozumiały przekaz informacji
D. stanowiska, w których wymagana jest intensywna komunikacja pracowników, powinny znajdować się w wydzielonych częściach pomieszczeń infolinii
BPO.01 Pytanie 958
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czynniki występujące w trakcie pracy, które mogą oddziaływać na pracownika i prowadzić do kontuzji, to czynniki
A. psychofizyczne
B. uciążliwe i szkodliwe
C. społeczne
D. niebezpieczne
BPO.01 Pytanie 959
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Według normy minimalny poziom natężenia oświetlenia dla miejsc pracy z komputerem wynosi
A. 150 lx
B. 200 lx
C. 500 lx
D. 300 lx
BPO.01 Pytanie 960
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W sytuacji, gdy występują różnice w wysokości podłogi w miejscu pracy, powinny one być wyrównane za pomocą pochylni o kącie nachylenia dopasowanym do rodzaju wykorzystywanego środka transportu, lecz nieprzekraczającym
A. 10%
B. 12%
C. 8%
D. 15%