Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dziedzinie ergonomii korzysta się z antropometrii, co oznacza

A. działania ograniczające ryzyko zawodowe
B. działania zmniejszające liczbę wypadków w miejscu pracy
C. zestaw technik, zasad i metod pomiarowych ciała ludzkiego
D. statystyczną analizę zagrożeń w warunkach pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Murarze realizują prace murarsko-tynkarskie na rusztowaniu w budynku o trzech kondygnacjach. Które z podanych środków ochrony należy uznać za środki ochrony zbiorowej?

A. Szelki ochronne
B. Kaski ochronne
C. Balustrady ochronne
D. Obuwie o właściwościach antypoślizgowych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie produkującym materiały budowlane, biuro znajduje się w pobliżu hali z stołami wibracyjnymi. Jakie rozwiązanie pomoże zredukować wpływ wibracji i hałasu na pracowników w biurze?

A. sugerowanie częstych przerw w czasie pracy
B. wyposażenie pracowników biurowych w nauszniki ochronne
C. przesunięcie biura jak najdalej od hali
D. użycie kabiny akustycznej
BPO.01 Pytanie 1046
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie formy mogą przyjąć szkolenia okresowe BHP?

A. warsztatów
B. prelekcji
C. konferencji
D. kursu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak należy ocenić natężenie wysiłku fizycznego pracownika, którego tętno zmierzone na stanowisku pracy wynosi 104 uderzenia na minutę?

Natężenie wysiłku fizycznegoWydatek energetyczny kJ/minWydatek energetyczny kcal/minCzęstotliwość tętna na minZużycie tlenu l/minWentylacja płuc l/minCentralna temperatura ciała °C
Bardzo lekki10,52,5750,51037,5
Lekki10,5÷20,92,5÷5,075÷1000,5÷1,0010÷2037,5
Średnio ciężki20,9÷31,45,0÷7,5100÷1251,0÷1,520÷3537,5÷38,0
Ciężki31,4÷41,87,5÷10,0125÷1501,5÷2,035÷5038,0÷38,5
Bardzo ciężki41,8÷52,310,0÷12,5150÷1572,0÷2,550÷6538,5÷39,0
Krańcowo ciężki52,312,51752,56539,0

A. Średnio ciężki.
B. Lekki.
C. Bardzo ciężki.
D. Ciężki.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas mycia okna, sprzątaczka posługiwała się drabiną, która miała uszkodzony górny szczebel. Gdy wchodziła, doszło do jej upadku, co spowodowało złamanie kręgosłupa. Jaką przyczyną bezpośrednią tego urazu było?

A. akceptowanie przez nadzór użycia wadliwych drabin
B. upadek z drabiny na podłoże
C. korzystanie z uszkodzonej drabiny
D. brak regulaminu dotyczącego obowiązku kontrolowania stanu drabin
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Opis miejsca pracy, dane dotyczące identyfikacji zagrożeń, ocena parametrów ryzyka oraz jego klasyfikacja, a także środki ochrony zbiorowej i osobistej potrzebne do redukcji ryzyka zawodowego to składniki

A. dokumentacji oceny ryzyka zawodowego
B. dokumentacji z postępowania powypadkowego
C. instrukcji stanowiskowej
D. instrukcji bezpieczeństwa w zakładzie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba pracująca w warsztacie samochodowym doznała fatalnego wypadku. Kogo pracodawca jest zobowiązany natychmiast powiadomić?

A. Odpowiedniego inspektora sanitarnego
B. Prokuratora oraz Urząd Dozoru Technicznego
C. Odpowiedniego inspektora pracy oraz prokuratora
D. Odpowiedniego inspektora pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do czynników niebezpiecznych występujących w trakcie obsługi stacjonarnej pilarki tarczowej do cięcia drewna zalicza się

A. napięcie elektryczne w przewodzie zasilającym.
B. zjawisko stroboskopowe.
C. wibracje ostrzy tarczy pilarskiej.
D. hałas oraz pyły.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek wprowadzenia 5-minutowej przerwy po każdej godzinie pracy przy korzystaniu z monitora ekranowego pochodzi

A. z Kodeksu pracy
B. z regulaminu pracy
C. z ogólnych przepisów bhp
D. z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
BPO.01 Pytanie 1055
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy zatrudnianie pracownika młodocianego w godzinach nadliczbowych jest dozwolone?

A. jest dozwolone, o ile nie ma przeciwwskazań lekarza
B. jest możliwe, pod warunkiem jego zgody
C. jest zabronione
D. jest akceptowalne, jeśli rodzice wyrażą pisemną zgodę
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Gdzie istnieje największe ryzyko porażenia prądem elektrycznym w pomieszczeniu?

A. w wilgotnym pomieszczeniu z drewnianym podłożem
B. w suchym pomieszczeniu z betonową posadzką
C. w wilgotnym pomieszczeniu z betonową posadzką
D. w przewiewnym pomieszczeniu z drewnianą podłogą
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z poniższych jest podstawowym obowiązkiem pracownika w zakresie BHP?

A. Samodzielne zakupienie środków ochrony osobistej
B. Uczestnictwo w konkursach wewnętrznych
C. Dobrowolne organizowanie szkoleń BHP
D. Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jednopoziomowej hali produkcyjnej zatrudnionych jest 200 pracowników. Przepisy regulują, że szerokość ewakuacyjnej drogi poziomej powinna wynosić 0,6 m na każde 100 osób, jednak nie może być mniejsza niż 1,4 m. Jaka powinna być szerokość drogi ewakuacyjnej w tej hali?

A. 1,7 m
B. 1,2 m
C. 1,4 m
D. 0,6 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Która z wymienionych sytuacji spełnia przesłanki do okresowego zawieszenia zajęć przez dyrektora szkoły?

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 grudnia 2002 r.
§ 17. 1. W pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia, zapewnia się temperaturę co najmniej 18 °C.
2. Jeżeli nie jest możliwe zapewnienie temperatury, o której mowa w ust. 1, dyrektor zawiesza zajęcia na czas oznaczony, powiadamiając o tym organ prowadzący.
§ 18. Dyrektor za zgodą organu prowadzącego może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, jeżeli:
1) temperatura zewnętrzna mierzona o godz. 2100 w dwóch kolejnych dniach poprzedzających zawieszenie zajęć wynosi -15 °C lub jest niższa;

A. Temperatura w salach lekcyjnych wynosi 18 °C
B. Temperatura na zewnątrz wynosiła wczoraj -10 °C
C. Temperatura na zewnątrz o godz. 21:00 dzisiaj -20 °C, a wczoraj -12 °C
D. Temperatura w salach lekcyjnych wynosi 15 °C
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakiego rodzaju uprzęży używa się do zabezpieczenia pracownika przed upadkiem z wysokości w systemach chroniących przed spadaniem?

A. Pas bezpieczeństwa
B. Szelki bezpieczeństwa
C. Zblocze linowe
D. Kamizelkę
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jakiej okoliczności pracodawca jest zobowiązany do skierowania pracownika na kontrolne badania lekarskie?

A. Po powrocie pracownika z 31-dniowego zwolnienia lekarskiego
B. Po każdym wypadku przy pracy
C. Przed podpisaniem umowy z pracownikiem
D. Po powrocie pracownika z 21-dniowego zwolnienia lekarskiego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zagadnieniem projektowania interakcji człowieka z maszynami i otoczeniem, mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa oraz efektywności pracy przy jak najmniejszym obciążeniu psychofizycznym, zajmuje się

A. fizjologia pracy
B. ergonomia korekcyjna
C. higiena pracy
D. ergonomia koncepcyjna
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, który zatrudnia 5 pracowników biurowych w jednej zmianie, musi zapewnić im co najmniej

A. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 13 m3 wolnej objętości
B. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości
C. 10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 90 m3 wolnej objętości
D. 10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ocena stanu bezpieczeństwa w pracy uwzględnia analizę wypadków oraz chorób zawodowych z ostatnich dwunastu miesięcy w odniesieniu do wcześniejszych lat. Tego rodzaju analiza powinna zawierać wskaźniki

A. częstotliwości zdarzeń wypadkowych
B. ciężkości wypadków lub ich częstotliwości
C. częstotliwości oraz ciężkości wypadków
D. ogólne informacje o wypadkach
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak długo, licząc od daty ostatniego zapisu, pracodawca lub kompetentny inspektor sanitarny powinien przechowywać dokumentację dotyczącą czynników szkodliwych dla zdrowia oraz karty badań i pomiarów tychże czynników?

A. 10 lat
B. 50 lat
C. 20 lat
D. 40 lat
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który sposób ochrony należy zapewnić w pomieszczeniu pracy zagrożonym wydzielaniem się toksycznych gazów?

Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

§ 98. W pomieszczeniach, w których w wyniku awarii mogą wydzielać się substancje toksyczne lub palne, w ilościach mogących stworzyć zagrożenie wybuchem, pracodawca powinien zapewnić awaryjną wentylację wyciągową uruchamianą od wewnątrz i z zewnątrz pomieszczeń - zapewniającą wymianę powietrza dostosowaną do przeznaczenia pomieszczeń zgodnie z właściwymi przepisami i Polskimi Normami.

A. Nawiewy powietrza z wentylacji miejscowej.
B. Klimatyzację i wentylację mechaniczną.
C. Wentylację mechaniczną nawiewno-wywiewną.
D. Wentylację awaryjną wyciągową.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas kontroli miejsc pracy inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy zauważył, że pracownik obsługuje urządzenie, którego osłona przekładni pasowej została usunięta. W tej sytuacji inspektor ma prawo do

A. rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika
B. niezwłocznego wstrzymania pracy maszyny
C. ukarania pracownika karą finansową
D. ukarania pracownika karą porządkową w postaci upomnienia lub nagany
BPO.01 Pytanie 1079
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z Kodeksem pracy (art. 30 § 2), okres wypowiedzenia umowy o pracę, wynoszący tydzień lub miesiąc, bądź ich wielokrotność, kończy się odpowiednio w sobotę lub ostatniego dnia miesiąca. W jakim dniu należy złożyć wypowiedzenie warunków pracy pracownikowi, którego okres wypowiedzenia trwa 1 miesiąc?

A. W każdym dniu miesiąca
B. w każdym dniu miesiąca poprzedzającego miesiąc wypowiedzenia
C. W pierwszą sobotę danego miesiąca
D. W pierwszy poniedziałek danego miesiąca
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby osiągnąć cel "słuchacz powinien umiejętnie przygotować stanowisko pracy z monitorami ekranowymi zgodnie z normami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zasadami ergonomii", jakie treści kształcenia mogą być przydatne?

A. przyczyny stresu i sposoby na ograniczenie jego oddziaływania na zdrowie oraz przebieg pracy mechanika-montera maszyn i urządzeń
B. ocena zagrożeń związanych z pracą na ruchomych maszynach w kontekście ich przyczyn, konsekwencji i metod ochrony
C. przyczyny pożarów - zasady zachowania w obszarach leśnych w zarządzie państwowym
D. minimalne normy bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii, jakie muszą być spełnione w stanowiskach pracy wyposażonych w monitory ekranowe, określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r.