Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 1 041
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień tej niepełnosprawności, nie może wynosić więcej niż

A. 5 godzin dziennie i nie więcej niż 30 godzin w tygodniu
B. 7 godzin dziennie i 35 godzin w tygodniu
C. 8 godzin dziennie i nie więcej niż 40 godzin w tygodniu
D. 6 godzin dziennie i 30 godzin w tygodniu
BPO.01 Pytanie 1 042
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do obowiązków pracodawcy należy prowadzenie dokumentacji dotyczącej oceny ryzyka zawodowego. Dokument potwierdzający przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego nie jest zobowiązany do zawarcia

A. daty przeprowadzenia oceny oraz osoby, która jej dokonała
B. wyników oceny ryzyka zawodowego dla każdego z czynników środowiska pracy
C. opisu ocenianego miejsca pracy
D. liczby pracowników zatrudnionych na danym stanowisku
BPO.01 Pytanie 1 043
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Protokół powypadkowy powinien być sporządzony po ustaleniu okoliczności oraz przyczyn zdarzenia nie później niż

A. 30 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
B. 14 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
C. 10 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
D. 21 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
BPO.01 Pytanie 1 044
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Każda osoba pracująca w danym pomieszczeniu musi mieć zagwarantowaną przestrzeń o objętości nie mniejszej niż

A. 15 m3
B. 13 m3
C. 9 m3
D. 3 m3
BPO.01 Pytanie 1 045
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie zatrudniającym 100 osób zarejestrowano 5 wypadków w okresie roku, tj. od 1 stycznia do 30 grudnia. Jaka jest wartość wskaźnika częstotliwości wypadków w okresie sprawozdawczym jednego roku?

Wzorcowy sposób obliczania wskaźnika częstotliwości wypadków:

Wskaźnik częstotliwości wypadków = (W x 1000) / Z

Gdzie: W – ilość wypadków w okresie sprawozdawczym

Z – średnie zatrudnienie w okresie sprawozdawczym

Źródło: I. Skuza: Wypadki przy pracy od A do Z, Gdańsk oddz. 2005

A. 20
B. 500
C. 150
D. 50
BPO.01 Pytanie 1 046
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek wprowadzenia 5-minutowej przerwy po każdej godzinie pracy przy używaniu monitora ekranowego wynika

A. z regulaminu pracy
B. z ogólnych regulacji bhp
C. z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
D. z kodeksu pracy
BPO.01 Pytanie 1 047
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zasobów edukacyjnych można zaliczyć

A. cel kursu
B. prezentację komputerową
C. harmonogram nauczania
D. spis uczestników
BPO.01 Pytanie 1 048
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Murarze realizują prace murarsko-tynkarskie na rusztowaniu w budynku o trzech kondygnacjach. Które z podanych środków ochrony należy uznać za środki ochrony zbiorowej?

A. Obuwie o właściwościach antypoślizgowych
B. Kaski ochronne
C. Szelki ochronne
D. Balustrady ochronne
BPO.01 Pytanie 1 049
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie dojazdu do pracy pracownik miał wypadek. Z uwagi na brak zdolności do wykonywania pracy, przysługuje mu prawo do wynagrodzenia w wysokości

A. 90%
B. 100%
C. 50%
D. 80%
BPO.01 Pytanie 1 050
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wypadku w miejscu pracy, pracodawca ma obowiązek

A. zagwarantować udzielenie pierwszej pomocy osobie poszkodowanej
B. poinformować Państwową Inspekcję Sanitarną
C. rozwiązać umowę z pracownikiem odpowiedzialnym za incydent
D. zamknąć zakład pracy
BPO.01 Pytanie 1 051
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadkiem, który wystąpił w nietypowych warunkach, jest wypadek

A. przy realizacji umowy o dzieło
B. w czasie udzielania świadczeń przez wolontariusza
C. w trakcie imprezy zakładowej
D. zdarzenie mające miejsce podczas "załatwiania spraw osobistych" w godzinach pracy
BPO.01 Pytanie 1 052
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie danych z tabeli określ wymaganą wartość natężenia oświetlenia w kasie biletowej dworca kolejowego

Lp.Rodzaj wnętrz, zadania lub czynnościNatężenie oświetlenia Em[lx]
1.Sala biletowa i hala główna200
2.Poczekalnie200
3.Zadaszone perony i podziemne przejścia dla pasażerów50
4.Kasy biletowe, bagażowe i kantory300
5.Inne pomieszczenia100

A. 100 lx
B. 50 lx
C. 200 lx
D. 300 lx
BPO.01 Pytanie 1 053
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obróbka drewnianych powierzchni za pomocą szlifierki wystawia pracownika na działanie czynników

A. uciążliwych i szkodliwych
B. niebezpiecznych i fizycznych
C. biologicznych i drażniących
D. psychofizycznych i chemicznych
BPO.01 Pytanie 1 054
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wsp współczesnych metodach organizacji szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy stosuje się

A. prezentacje multimedialne
B. arkusze kalkulacyjne
C. edytory tekstu
D. bazy danych
BPO.01 Pytanie 1 055
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie środki ochrony osobistej powinny być używane podczas przeprowadzania analiz ścieków garbarskich zawierających duże ilości chromu?

A. Gogle, fartuch, rękawice lateksowe
B. Okulary, fartuch, rękawice bawełniane
C. Beret, fartuch, okulary
D. Fartuch, gumowe obuwie, okulary
BPO.01 Pytanie 1 056
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie elementy powinien zawierać plan ewakuacji z budynku?

A. Dane kontaktowe służb ratunkowych
B. Lista nazwisk pracowników przeszkolonych w zakresie ewakuacji
C. Wskazówki dotyczące gaszenia pożarów
D. Wyraźne oznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz lokalizacji gaśnic
BPO.01 Pytanie 1 057
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie inspekcji pomieszczeń oraz miejsc pracy weryfikuje się m.in., czy odległość pomiędzy sąsiadującymi monitorami ekranowymi wynosi przynajmniej

A. 120 cm
B. 80 cm
C. 60 cm
D. 40 cm
BPO.01 Pytanie 1 058
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na każdego pracownika zatrudnionego równocześnie w pomieszczeniu stałej pracy, powinno przypadać co najmniej

A. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
B. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
C. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
D. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
BPO.01 Pytanie 1 059
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązkiem prawnym jest dostarczanie szczegółowych wytycznych oraz informacji na temat bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. pracodawcy
B. kierownika służby bhp
C. inspektora bhp
D. komisji bhp
BPO.01 Pytanie 1 060
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie kolory są uwzględnione w systemie barw bezpieczeństwa?

A. czerwoną, czarną, pomarańczową, niebieską
B. czerwoną, żółtą, zieloną, pomarańczową
C. czerwoną, żółtą, zieloną, niebieską
D. żółtą, zieloną, czarną, czerwoną
BPO.01 Pytanie 1 061
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto jest odpowiedzialny za przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy?

A. Pracodawca lub osoba przez niego wyznaczona
B. Zewnętrzna firma konsultingowa
C. Państwowa Inspekcja Pracy
D. Każdy pracownik samodzielnie
BPO.01 Pytanie 1 062
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba, która jest przesłuchiwana przez zespół badający wypadki w celu ustalenia jego okoliczności oraz przyczyn, powinna być poinformowana o konsekwencjach związanych z składaniem fałszywych zeznań?

A. wyłącznie w sytuacji, gdy wypadek był fatalny
B. tylko w przypadku, gdy dochodzenie prowadzi prokuratura
C. jedynie gdy wypadek miał poważny charakter
D. w każdej sytuacji
BPO.01 Pytanie 1 063
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie instruktażu na stanowisku pracy

A. przekazywane są dane dotyczące produkcji w całym zakładzie
B. przeprowadza się próbne wykonanie pracy przez pracownika na danym stanowisku
C. realizowany jest przegląd stanu technicznego urządzeń przez pracownika służb bhp
D. zapoznaje się pracownika z charakterystyką produkcji całego przedsiębiorstwa
BPO.01 Pytanie 1 064
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Druga część statystycznej karty wypadku powinna być przesłana do odpowiedniego urzędu statystycznego?

A. w ciągu roku od zatwierdzenia protokołu powypadkowego
B. do 15-tego dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy
C. nie później niż w ciągu 6 miesięcy od daty doręczenia protokołu powypadkowego
D. nie później niż w ciągu 6 miesięcy od daty zatwierdzenia protokołu powypadkowego
BPO.01 Pytanie 1 065
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto podejmuje decyzję o uznaniu choroby zawodowej bądź o stwierdzeniu braku podstaw do jej uznania?

A. właściwy państwowy inspektor sanitarny
B. lekarz specjalista zajmujący się orzecznictwem w zakresie chorób zawodowych
C. odpowiedni państwowy inspektor pracy
D. pracodawca zatrudniający pracownika w warunkach szkodliwych dla zdrowia
BPO.01 Pytanie 1 066
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownikom przysługuje urlop macierzyński w przypadku narodzin jednego dziecka w wymiarze

A. 52 tygodni
B. 20 tygodni
C. jednego roku
D. 26 tygodni
BPO.01 Pytanie 1 067
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ocena stanu bezpieczeństwa w pracy uwzględnia analizę wypadków oraz chorób zawodowych z ostatnich dwunastu miesięcy w odniesieniu do wcześniejszych lat. Tego rodzaju analiza powinna zawierać wskaźniki

A. częstotliwości zdarzeń wypadkowych
B. ogólne informacje o wypadkach
C. ciężkości wypadków lub ich częstotliwości
D. częstotliwości oraz ciężkości wypadków
BPO.01 Pytanie 1 068
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zapewnić właściwą cyrkulację powietrza w pomieszczeniach przeznaczonych dla ludzi, powinny one mieć przynajmniej

A. otwierane wszystkie okna
B. klimatyzację
C. otwieranych połowę okien
D. wentylację mechaniczną lub grawitacyjną
BPO.01 Pytanie 1 069
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynnik, którego wpływ na pracownika może doprowadzić do wystąpienia choroby zawodowej, określa się jako

A. urazowy
B. szkodliwy
C. chorobowy
D. niebezpieczny
BPO.01 Pytanie 1 070
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie pracy z autoklawem (szczelnie zamknięty, podgrzewany zbiornik), pracownik może być narażony na

A. zatrucie CO2
B. poparzenie
C. udar cieplny
D. chorobę wibracyjną
BPO.01 Pytanie 1 071
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy księgowy, pracujący w firmie w godzinach nadliczbowych, musiał wymienić przepaloną żarówkę, a elektryk był już nieobecny, doznał porażenia prądem podczas tej czynności. Jakie kwalifikacje powinien mieć zespół powypadkowy, aby uznać to zdarzenie za wypadek?

A. w podróży służbowej
B. wypadek po godzinach pracy
C. zrównany z wypadkiem przy pracy
D. przy pracy
BPO.01 Pytanie 1 072
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalna masa przedmiotów, które może przenosić jeden pracownik-mężczyzna podczas stałej pracy, nie powinna wynosić więcej niż

A. 50 kg
B. 25 kg
C. 30 kg
D. 20 kg
BPO.01 Pytanie 1 073
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Elementarny zespół ergonomiczny stanowią

A. człowiek - maszyna - zagrożenia
B. człowiek - zagrożenia
C. zagrożenia - środowisko pracy
D. człowiek - maszyna - środowisko
BPO.01 Pytanie 1 074
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ograniczenie aktywności fizycznej zarówno w miejscu pracy, jak i w codziennym życiu skutkuje

A. powstawaniem nowotworów.
B. wzmocnieniem struktury kości.
C. prawidłową siłą oraz funkcjonowaniem mięśni.
D. zmniejszeniem gęstości mineralnej kości.
BPO.01 Pytanie 1 075
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W systemie kolorów oraz symboli bezpieczeństwa kolor niebieski jest przypisany do

A. znaków zakazu
B. sprzętu przeciwpożarowego
C. dróg ewakuacyjnych
D. znaków informacyjnych
BPO.01 Pytanie 1 076
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W którym z wymienionych dni pracodawca ma prawo zatrudnić pracownika w sklepie?

A. 1 stycznia
B. 1 maja
C. 24 grudnia
D. 11 listopada
BPO.01 Pytanie 1 077
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek w miejscu pracy to nagłe zdarzenie

A. spowodowane przez czynnik zewnętrzny, powodujące obrażenia
B. w miejscu zatrudnienia, nie mające związku z wykonywaną pracą
C. w trakcie pracy, skutkujące urazem
D. związane z pracą, wywołane czynnikiem zewnętrznym, skutkujące urazem
BPO.01 Pytanie 1 078
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie pracy znajduje się pomieszczenie o wolnej objętości pomieszczenia wynoszącej 135 m3 oraz wolnej powierzchni podłogi 40,1 m2. W tym pomieszczeniu zatrudnionych może być zgodnie z przepisami

Fragment rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy:

1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.

2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. 20 pracowników.
B. 25 pracowników.
C. 10 pracowników.
D. 15 pracowników.
BPO.01 Pytanie 1 079
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie z wymaganych szkoleń BHP powinno kończyć się oceną wiedzy oraz umiejętności pracownika w kontekście realizacji pracy zgodnie z regulacjami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. wyłącznie szkolenie wstępne
B. jedynie szkolenie okresowe
C. instruktaż ogólny oraz szkolenie okresowe
D. instruktaż stanowiskowy oraz szkolenie okresowe
BPO.01 Pytanie 1 080
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakim wskaźnikiem wydolności fizycznej charakteryzuje się pracownik?

A. pułap tlenowy
B. koordynacja wzrokowo-ruchowa
C. sprawność manualna
D. intensywność widzenia