Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 1 081
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy zatrudnianie kobiet w ciąży na nadgodziny oraz w nocy jest

A. dopuszczalne
B. dopuszczalne, pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody pracownicy
C. zabronione
D. możliwe, jeżeli lekarz medycyny pracy wyrazi zgodę
BPO.01 Pytanie 1 082
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie ocenę ryzyka zawodowego przeprowadza się dla

A. stanowisk wytwórczych
B. wszystkich miejsc pracy
C. najbardziej narażonych miejsc pracy
D. wybranych miejsc pracy
BPO.01 Pytanie 1 083
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, kto odpowiadający za stan BHP w miejscu pracy lub zarządzający pracownikami, nie informuje PIP oraz prokuratury o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy podlega karze?

A. ograniczenia wolności
B. utraty pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej
C. grzywny
D. pozbawienia wolności
BPO.01 Pytanie 1 084
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas eksploatacji dmuchawy należy unikać przechodzenia w okolicy wylotu jej rurociągu, ponieważ może to prowadzić do

A. pożaru lub wybuchu
B. porażenia prądem elektrycznym
C. uderzenia transportowanymi materiałami
D. usterki urządzenia
BPO.01 Pytanie 1 085
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Protokoły powypadkowe powinny być dostarczane przez pracodawcę pracownikowi, który doznał szkody

A. najpóźniej w terminie 14 dni
B. do 15 dnia kolejnego miesiąca
C. maksymalnie w ciągu 5 dni
D. niezwłocznie
BPO.01 Pytanie 1 086
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na każdego pracownika zatrudnionego równocześnie w pomieszczeniu stałej pracy, powinno przypadać co najmniej

A. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
B. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
C. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
D. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
BPO.01 Pytanie 1 087
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do instytucji zewnętrznych odpowiedzialnych za nadzór nad bezpieczeństwem i warunkami pracy należy między innymi:

A. Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Urząd Kontroli Skarbowej
B. Państwowa Inspekcja Pracy, Urząd Dozoru Technicznego, Państwowa Inspekcja Sanitarną
C. Państwowa Straż Pożarna, Urząd Dozoru Technicznego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
D. Najwyższa Izba Kontroli, Urząd Wojewódzki, Rzecznik Praw Obywatelskich
BPO.01 Pytanie 1 088
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obszar, w którym obecność pracowników jest zabroniona w pobliżu źródeł pól elektromagnetycznych, nazywany strefą niebezpieczną, oznaczany jest kolorem

A. czerwonym
B. żółtym
C. niebieskim
D. zielonym
BPO.01 Pytanie 1 089
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość średnia stężenia, które nie powinno powodować negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, jeżeli jest obecne w miejscu pracy przez maksymalnie 15 minut oraz nie częściej niż 2 razy w trakcie zmiany roboczej, w odstępie co najmniej 1 godziny, oznaczana jest symbolem

A. NDSCH
B. NDN
C. NDSP
D. NDS
BPO.01 Pytanie 1 090
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W metodzie oceny ryzyka według normy PN-N-18002:2011 skutki zagrożeń, które nie powinny mieć miejsca przez cały okres pracy pracownika, określa się jako

A. wysoce prawdopodobne
B. nieprawdopodobne
C. prawodobne
D. mało prawdopodobne
BPO.01 Pytanie 1 091
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Gdy wystąpi bezpośrednie zagrożenie życia lub zdrowia pracowników, osoba zarządzająca zespołem powinna

A. podjąć działania naprawcze
B. najpierw ukarać odpowiedzialnych
C. opracować zasady i metody bezpiecznego wykonywania zadań
D. niezwłocznie wstrzymać prace i podjąć działania w celu usunięcia zagrożenia
BPO.01 Pytanie 1 092
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zachowanie pracownika polegające na celowym wykonywaniu niebezpiecznych działań bez wymaganych zabezpieczeń, w sytuacji wystąpienia wypadku w pracy, jest przyczyną

A. technicznej
B. organizacyjnej
C. ludzkiej
D. losowej
BPO.01 Pytanie 1 093
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie pożaru pyłów mącznych w zakładzie produkcyjnym piekarni, odzież pracownika uległa zapaleniu. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności udzielając pomocy?

A. wezwać pomoc medyczną
B. zapewnić poszkodowanemu dostęp do świeżego powietrza
C. zgasić ogień na odzieży kocem gaśniczym
D. umieścić poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
BPO.01 Pytanie 1 094
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do metod technicznych, które mają na celu zredukowanie ryzyka lub nawet jego całkowite wyeliminowanie, nie zalicza się

A. stosowanie urządzeń ochrony zbiorowej
B. stosowanie odzieży i obuwia roboczego
C. stosowanie maszyn, urządzeń oraz wyposażenia zgodnego z aktualnymi normami
D. stosowanie materiałów oraz rozwiązań konstrukcyjnych, które są zgodne z aktualnymi przepisami
BPO.01 Pytanie 1 095
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Które oprogramowanie komputerowe może okazać się pomocne w tworzeniu statystyk oraz wykresów dotyczących działalności służby bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. Program do edycji grafiki
B. Program do komunikacji
C. Arkusz kalkulacyjny
D. Program do edycji tekstów
BPO.01 Pytanie 1 096
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dla młodocianych pracowników zabronione jest ręczne podnoszenie i przenoszenie przez jedną osobę na odległość większą niż 25 m przedmiotów o masie przekraczającej w przypadku obciążenia powtarzalnego odpowiednio dla dziewcząt i dla chłopców?

A. 6 i 10 kg
B. 3 i 5 kg
C. 8 i 12 kg
D. 5 i 8 kg
BPO.01 Pytanie 1 097
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do podstawowych technicznych środków ochrony przed bezpośrednim dotykiem zaliczamy

A. stosowanie izolacji roboczej elementów przewodzących prąd elektryczny
B. realizowanie prac w pobliżu sprzętu elektrycznego pod nadzorem elektryka
C. utrzymanie w dobrym stanie instalacji oraz urządzeń elektrycznych
D. wykonywanie okresowych pomiarów instalacji oraz urządzeń elektrycznych
BPO.01 Pytanie 1 098
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile misek ustępowych i pisuarów powinno być zainstalowanych w zakładzie produkcyjnym, w którym 120 mężczyzn zatrudnionych jest na jednej zmianie?

Rozporządzenie MGPiPS
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
(wyciąg)
Rozdział 4
Ustępy
§ 23.1. Ustępy powinny być zlokalizowane w odległości nie większej niż 75 m od stanowiska pracy. Odległość ta może być większa jedynie dla pracowników pracujących stale na otwartej przestrzeni, lecz nie powinna przekraczać 125 m od najdalszego stanowiska pracy. (...)
§ 28.1. Na każdych trzydziestu mężczyzn zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać co najmniej jedna miska ustępowa i jeden pisuar, lecz nie mniej niż jedna miska ustępowa i jeden pisuar przy mniejszej liczbie zatrudnionych.
2. Na każdych dwadzieścia kobiet zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać jedna miska ustępowa, lecz nie mniej niż jedna miska przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. Pięć misek ustępowych i pięć pisuarów.
B. Cztery miski ustępowe i cztery pisuary.
C. Trzy miski ustępowe i trzy pisuary.
D. Jedna miska ustępowa i jeden pisuar.
BPO.01 Pytanie 1 099
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jednym z wymogów dotyczących pomieszczeń, w których mogą występować czynniki szkodliwe dla zdrowia, jest

A. szerokość wynosząca minimum 6 m
B. wysokość w świetle wynosząca minimum 3,3 m
C. stosunek powierzchni okien do podłogi minimum 1:3
D. objętość wynosząca minimum 1000 m3
BPO.01 Pytanie 1 100
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy do przenoszenia ciężarów można wykorzystać drabinę przenośną jako środek transportu stałego?

A. Tak, o ile zastosuje się dodatkowe środki zabezpieczające
B. Tak, jeżeli ich wymiary nie przekraczają dopuszczalnych
C. Nie można, jest to kategorycznie zabronione
D. Tak, pod warunkiem, że są zaopatrzone w uchwyty transportowe
BPO.01 Pytanie 1 101
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik, obsługując rozdrabniacz młotkowy, zauważył niepokojące zakłócenia w działaniu urządzenia. Jak powinien zachować się w tej sytuacji?

A. Natychmiast zajrzeć do wnętrza maszyny
B. Natychmiast opuścić miejsce pracy
C. Wyłączyć zasilanie i przystąpić do naprawy urządzenia
D. Wyłączyć zasilanie i powiadomić przełożonego o awarii
BPO.01 Pytanie 1 102
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas, w którym kobieta w stanie błogosławionym może pracować przy monitorze ekranowym w ciągu dnia, wynosi

A. 6 godzin
B. 2 godzin
C. 4 godzin
D. 5 godzin
BPO.01 Pytanie 1 103
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie wyciągu z przepisów ustal wielkość wolnej powierzchni podłogi stolarni zatrudniającej na każdej zmianie 100 osób.

Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m2 wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt).

(rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy: tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami)

A. 210 m2
B. 220 m2
C. 230 m2
D. 200 m2
BPO.01 Pytanie 1 104
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba pracująca na budowie z użyciem młota pneumatycznego jest szczególnie narażona na działanie drgań?

A. miejscowe
B. zmienne
C. ciągłe
D. punktowe
BPO.01 Pytanie 1 105
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Woda stanowi jeden z najpowszechniejszych środków używanych do gaszenia pożarów. Jako główny środek gaśniczy stosuje się ją w przypadku gaszenia

A. stężonych kwasów nieorganicznych
B. urządzeń elektrycznych pod napięciem
C. płynów łatwopalnych lżejszych od wody
D. ciał stałych pochodzenia organicznego
BPO.01 Pytanie 1 106
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak aktywności fizycznej prowadzi do

A. zwapnienia kości
B. wzmocnienia układu kostnego
C. większej wydajności organizmu
D. lepszego dotlenienia mózgu
BPO.01 Pytanie 1 107
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek wdrażać działania zapobiegające występowaniu chorób zawodowych oraz innych dolegliwości związanych z wykonywaniem pracy, szczególnie

A. przedkładać wnioski dotyczące najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń szkodliwych czynników zdrowotnych w środowisku pracy okręgowemu inspektorowi pracy
B. przeprowadzać na własny koszt badania i pomiary szkodliwych dla zdrowia czynników, dokumentować oraz archiwizować wyniki tych badań i pomiarów, a także udostępniać je pracownikom
C. rozpoczynać badania niezbędne do eliminacji chorób zawodowych
D. utrzymywać w stanie sprawności okresowej urządzenia ograniczające lub eliminujące szkodliwe czynniki środowiska pracy oraz urządzenia do ich pomiarów
BPO.01 Pytanie 1 108
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość natężenia oświetlenia w recepcji hotelu powinna wynosić

Lp.Rodzaj wnętrz, zadania lub czynnościNatężenie oświetlenia Em[lx]
1.Kuchnia500
2.Restauracja samoobsługowe200
3.Recepcja/kantor, portiernia300
4.Korytarza100

A. 300 lx.
B. 100 lx.
C. 500 lx.
D. 200 lx.