Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 121
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z regulacjami, na dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać przynajmniej jedna indywidualna umywalka. Ile umywalek należy zamontować, jeśli na najliczniejszej zmianie zatrudnionych jest 35 pracowników?

A. 5 umywalek
B. 2 umywalki
C. 3 umywalki
D. 4 umywalki
BPO.01 Pytanie 122
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik obsługujący maszynę szwalniczą - stebnówkę jest narażony na wibrację miejscową. Jaka częstotliwość drgań jest szczególnie niebezpieczna dla jego rąk?

Przykładowe częstotliwości rezonansowe niektórych narządów i ciała człowieka
Nazwa narząduCzęstotliwość rezonansowa w Hz
Kończyny górne3
Kręgosłup8
Głowa4,17 ÷ 25
Człowiek siedzący5 ÷ 12

A. 12 Hz
B. 8 Hz
C. 3 Hz
D. 25 Hz
BPO.01 Pytanie 123
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaż na podstawie informacji podanych w tabeli, jaka jest wartość napięcia bezpiecznego dla obsługi elektronarzędzia zasilanego prądem przemiennym w warunkach placu budowy.

Rodzaj prąduWartości napięcia bezpiecznego[V]
Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi min. 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze nieprzewodzącej.Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi mniej niż 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze przewodzącej, na terenach otwartych, placach budowy, itp.
Prąd przemienny o częstości 15-500Hz5025
Prąd stały12060

A. 25 V
B. 60 V
C. 120 V
D. 50 V
BPO.01 Pytanie 124
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Badania wykazały potrzebę podjęcia działań, które mają na celu zminimalizowanie hałasu w obszarach obsługi infolinii oraz poprawę akustyki w pomieszczeniach. W związku z tym zaproponowano następującą techniczną metodę ograniczenia hałasu:

A. pracownicy powinni wykorzystywać przerwy w pracy oraz relaksować się np. w specjalnie wydzielonych pomieszczeniach, które mają większą przestrzeń niż standardowe stanowisko, dobrą izolację akustyczną oraz odpowiednią adaptację akustyczną
B. stanowiska generujące hałas, które wynikają z cech osobniczych pracowników lub głośnego sprzętu, powinny być oddzielone od innych lub ulokowane w osobnym pomieszczeniu
C. sprzęt do komunikacji z klientem powinien umożliwiać regulację poziomu odsłuchu głosu osoby dzwoniącej na najniższym możliwym poziomie, zapewniającym zrozumiały przekaz informacji
D. stanowiska, w których wymagana jest intensywna komunikacja pracowników, powinny znajdować się w wydzielonych częściach pomieszczeń infolinii
BPO.01 Pytanie 125
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?

A. zapewnieniem ochrony zdrowia pracowników
B. badaniem elementów wpływających na funkcjonowanie mięśni w różnych warunkach otoczenia
C. przeanalizowaniem obecnych maszyn i urządzeń, miejsc pracy w kontekście ich dostosowania do psychofizycznych zdolności pracowników
D. projektowaniem narzędzi, urządzeń, maszyn oraz miejsc pracy w celu ich dostosowania do fizjologicznych wymagań człowieka
BPO.01 Pytanie 126
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co oznacza skrót NDS?

A. Najniższe Dopuszczalne Stężenie
B. Niedopuszczalne Stężenie
C. Najmniejsze Dopuszczalne Stężenie
D. Najwyższe Dopuszczalne Stężenie
BPO.01 Pytanie 127
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

U osób pracujących w temperaturze otoczenia wynoszącej około 4 stopnie Celsjusza, które używają narzędzi wywołujących wibracje, występują zmiany chorobowe znane jako zespół wibracyjny. Jakie objawy się z tym wiążą?

A. Nadmiar wzrostu metabolizmu i podwyższone wydzielanie potu
B. Zwiększone obciążenie cieplne organizmu
C. Skurcz naczyń w rejonie kontaktu z wibracyjnym narzędziem
D. Wychłodzenie organizmu oraz miejscowe odmrożenia
BPO.01 Pytanie 128
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowe zadania pracodawcy dotyczące bezpieczeństwa oraz higieny pracy są ujęte w Kodeksie Pracy w dziale

A. dziesiątym
B. piątym
C. czwartym
D. dziewiątym
BPO.01 Pytanie 129
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie pracy z mieszarką pracownik został porażony prądem elektrycznym. Co należy natychmiast zrobić?

A. przerwać dopływ prądu do mieszarki
B. wezwać pogotowie energetyczne
C. informować pracodawcę
D. powiadomić inspektora bhp
BPO.01 Pytanie 130
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dla sześciu pracowników biurowych jednocześnie pracujących w jednym pomieszczeniu, minimalna wolna objętość tego pomieszczenia powinna wynosić

A. 91 m3
B. 39 m3
C. 78 m3
D. 13 m3
BPO.01 Pytanie 131
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie zatrudniającym 100 osób zarejestrowano 5 wypadków w okresie roku, tj. od 1 stycznia do 30 grudnia. Jaka jest wartość wskaźnika częstotliwości wypadków w okresie sprawozdawczym jednego roku?

Wzorcowy sposób obliczania wskaźnika częstotliwości wypadków:

Wskaźnik częstotliwości wypadków = (W x 1000) / Z

Gdzie: W – ilość wypadków w okresie sprawozdawczym

Z – średnie zatrudnienie w okresie sprawozdawczym

Źródło: I. Skuza: Wypadki przy pracy od A do Z, Gdańsk oddz. 2005

A. 150
B. 20
C. 50
D. 500
BPO.01 Pytanie 132
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W rzeźni na stanowisku obróbki, dzielenia i konserwacji tusz mięsnych najbardziej użyteczne podczas realizowanych zadań oraz skutecznie chroniące przed działaniem groźnych i szkodliwych dla zdrowia substancji będą rękawice wykonane z

A. gumy z wkładką izolującą
B. tkanin z elementami metalowymi
C. gumy z wkładką ocieplającą
D. tkanin lub dzianin lnianych
BPO.01 Pytanie 133
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką maksymalną masę ładunku może unieść lub przetransportować po poziomej nawierzchni kobieta w stanie błogosławionym?

A. 3 kg
B. 8 kg
C. 5 kg
D. 6 kg
BPO.01 Pytanie 134
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Elementy ryzykowne w miejscu zatrudnienia prowadzą do

A. urazów
B. spadku sprawności fizycznej
C. chorób zawodowych
D. spadku sprawności psychicznej
BPO.01 Pytanie 135
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku nieprzestrzegania przez pracownika zasad BHP lub przepisów przeciwpożarowych, pracodawca ma prawo nałożyć na niego karę

A. finansową, nieprzekraczającą jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno przewinienie.
B. pozbawienia premii.
C. przeniesienia na niższe stanowisko.
D. finansową, w wysokości trzykrotności wynagrodzenia.
BPO.01 Pytanie 136
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie wymogi dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy nie są związane z używaniem drabin?

A. Mają spełniać normy określone w Polskich Normach
B. Powinny mieć ochronę przed porażeniem prądem
C. Mają zapewniać stabilność podczas korzystania
D. Muszą być ustawione na mocnym, trwałym, stabilnym podłożu
BPO.01 Pytanie 137
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto decyduje o kierowaniu pracowników na dodatkowe badania psychologiczne?

A. specjalista ds. bhp
B. osoba z działu kadr
C. lekarz medycyny pracy
D. przełożony
BPO.01 Pytanie 138
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba została zatrudniona w placówce edukacyjnej na stanowisku konserwatora oraz nocnego dozorcy. Gdzie powinien zostać przeprowadzony instruktaż stanowiskowy?

A. na dowolnie wybranym stanowisku
B. tylko na stanowisku nocnego dozorcy
C. tylko na stanowisku konserwatora
D. na stanowisku konserwatora i nocnego dozorcy
BPO.01 Pytanie 139
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku, gdy pracownik nie przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy albo przepisów przeciwpożarowych, bądź opuszcza miejsce pracy bez ważnego powodu, pracodawca ma prawo nałożyć na niego karę

A. finansową nieprzekraczającą jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno wykroczenie
B. karę pieniężną równą trzykrotności wynagrodzenia pracownika w dniu powstania szkody
C. zmiany stanowiska pracy
D. pozbawienia dodatku
BPO.01 Pytanie 140
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zdarzenie przy pracy to sytuacja:

A. nagłe, spowodowane przyczyną zewnętrzną, prowadzące do urazu lub śmierci, które miało miejsce w kontekście pracy
B. każde niezamierzone zdarzenie związane z wykonywaniem pracy, które doprowadziło do strat materialnych
C. nagłe, wynikające z przyczyny zewnętrznej, powodujące niezdolność do pracy, które miało miejsce w kontekście pracy
D. każde zdarzenie, w wyniku którego pracownik staje się niezdolny do pracy i otrzymuje zwolnienie lekarskie
BPO.01 Pytanie 141
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie wstępne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy obejmuje instruktaż ogólny oraz instruktaż specyficzny dla stanowiska. W jakim miejscu powinien zostać przeprowadzony instruktaż specyficzny dla pracownika zatrudnionego jako magazynier i kierowca?

A. Wyłącznie na stanowisku magazyniera
B. Na stanowisku kierowcy oraz na stanowisku magazyniera
C. W biurze
D. Wyłącznie na stanowisku kierowcy
BPO.01 Pytanie 142
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak definiuje się ryzyko zawodowe?

A. ciężkość skutków niechcianych incydentów związanych z wykonywaną pracą
B. prawdopodobieństwo zaistnienia niepożądanych zdarzeń związanych z wykonywaną pracą, prowadzących do strat, w szczególności pojawienia się niekorzystnych skutków zdrowotnych u pracowników
C. skutki zagrożeń wypadkowych występujących w miejscu pracy
D. zagrożenia wypadkowe obecne w miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 143
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie środki ochrony osobistej powinien posiadać pracownik służby bhp podczas realizacji swoich obowiązków w stoczni na dziale budowy kadłubów?

A. W hełm ochronny z osłonami na uszy
B. W rękawice antywibracyjne
C. W szelki zabezpieczające
D. W gumowe obuwie
BPO.01 Pytanie 144
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rewizję ryzyka zawodowego należy wykonać zawsze, gdy

A. zatrudniono nowego pracownika.
B. zmieniono kierownictwo firmy.
C. zdarzył się wypadek w miejscu pracy.
D. minęło 5 lat od ostatniej oceny.
BPO.01 Pytanie 145
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ryzyko akceptowane to ryzyko

A. dopuszczalne
B. czasami akceptowane
C. resztkowe
D. znaczne, lecz do zignorowania
BPO.01 Pytanie 146
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy mają możliwość korzystania w pracy z własnych ubrań oraz obuwia roboczego, które spełniają normy bezpieczeństwa oraz higieny pracy?

A. po uzyskaniu zgody swojego przełożonego
B. bez akceptacji pracodawcy
C. na pozycjach określonych przez pracodawcę
D. tylko na stanowiskach wyznaczonych przez związki zawodowe oraz społecznego inspektora pracy
BPO.01 Pytanie 147
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek wprowadzenia 5-minutowej przerwy po każdej godzinie pracy przy używaniu monitora ekranowego wynika

A. z ogólnych regulacji bhp
B. z regulaminu pracy
C. z kodeksu pracy
D. z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
BPO.01 Pytanie 148
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek wprowadzenia 5-minutowej przerwy po każdej godzinie pracy przy korzystaniu z monitora ekranowego pochodzi

A. z ogólnych przepisów bhp
B. z regulaminu pracy
C. z Kodeksu pracy
D. z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
BPO.01 Pytanie 149
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie są czynniki mogące stanowić zagrożenie?

A. pyły i dymy ze spawania wraz z substancjami niebezpiecznymi
B. mikroklimat zimny oraz gorący w chłodniach i piekarniach
C. substancje i materiały wybuchowe oraz łatwopalne, np. tlenki, metale
D. pole lub promieniowanie elektromagnetyczne o częstotliwości w zakresie 0 Hz-300 GHz
BPO.01 Pytanie 150
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba zatrudniona na stanowisku magazyniera oraz kierowcy powinna być zaznajomiona z ryzykiem zawodowym związanym z tymi rolami

A. magazyniera lub kierowcy
B. wyłącznie kierowcy
C. magazyniera i kierowcy
D. tylko magazyniera
BPO.01 Pytanie 151
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba pracująca z urządzeniami radiowymi i telekomunikacyjnymi jest wystawiona na działanie

A. promieniowania nadfioletowego
B. pola elektromagnetycznego
C. promieniowania podczerwonego
D. promieniowania mikrofalowego
BPO.01 Pytanie 152
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dokumentem, który uprawnia do wypłaty świadczeń z powodu wypadku przy pracy jest

A. zaświadczenie lekarskie
B. karta wypadku
C. protokół powypadkowy
D. statystyczna karta wypadku
BPO.01 Pytanie 153
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie negatywne skutki zdrowotne wywołuje praca w charakterze sprzedawcy w sklepie spożywczym, szczególnie dla jego

A. oczu i skóry
B. stawów i kręgosłupa
C. płuc i serca
D. ośrodkowego układu nerwowego
BPO.01 Pytanie 154
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z reguły organizm ludzki nie reaguje negatywnie, jeżeli wartość prądu przemiennego przechodzącego przez ciało jest niższa niż

A. 5,0 mA
B. 0,5 mA
C. 10 mA
D. 50 mA
BPO.01 Pytanie 155
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osłony stałe w urządzeniach mechanicznych

A. należy je koniecznie oznakować kolorami bezpieczeństwa
B. powinny znajdować się w konstrukcyjnie przewidzianym miejscu i nie ma konieczności zmieniać ich koloru na inny niż ten, który zastosował producent
C. powinny być łatwe do demontażu, bez potrzeby użycia narzędzi
D. muszą być oznakowane kolorami bezpieczeństwa, zgodnie z wymaganiami zawartymi w Polskich Normach
BPO.01 Pytanie 156
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zależności od celu, do jakiego służą gaśnice, są one oznaczane literami "A", "B", "C", "D" i "F" Jakie litery wskazują gaśnicę, którą użyjesz do gaszenia pożaru gazów?

A. "B", "C"
B. "D"
C. "A", "F"
D. "A", "B"
BPO.01 Pytanie 157
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Klasyfikacja rodzajów pracy fizycznej według całkowitego dobowego wydatku energetycznego (przy 8-godzinnym dniu pracy). Wydatek energetyczny pracownika w ciągu doby wynosi 3500 kcal. Jego pracę na podstawie załączonej tabeli należy uznać jako

Stopień ciężkościWydatek energetyczny
[kcal/dobę]
Lekka2300 – 2800
Umiarkowana2801 – 3300
Średnia3301 – 3800
Ciężka3801 – 4300
Bardzo ciężka4301 - 4800

A. ciężką.
B. średnią.
C. umiarkowaną.
D. lekką.
BPO.01 Pytanie 158
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów, należy wziąć pod uwagę, czy poziom oświetlenia na stanowiskach pracy jest odpowiednio dostosowany do rodzaju wykonywanych zadań oraz czy spełnia ustalone normy

A. w kodeksie pracy
B. w regulaminie pracy
C. w ogólnych przepisach bhp
D. w Polskiej Normie
BPO.01 Pytanie 159
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Analiza obciążenia psychicznego obejmuje między innymi:

A. badanie umiejętności pamięciowych, badanie koncentracji, badanie szybkości reakcji
B. obserwowanie pozycji pracownika w trakcie pracy, rejestrowanie zakresów ruchów roboczych, ocenianie stopnia monotypowości ruchów
C. badanie zdolności psychomotorycznych, ustalanie sił koniecznych do wykonania poszczególnych zadań
D. chronometraż działań w czasie zmiany roboczej, pomiar wydatku energetycznego z rozdzieleniem na poszczególne czynności
BPO.01 Pytanie 160
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką temperaturę należy zapewnić pracownikom w pomieszczeniu biurowym?

W pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy (metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do jej wykonania) nie niższą niż 14°C (287 K), chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają.

W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być niższa niż 18°C (291K).

(rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami)

A. 18°C
B. 19°C
C. 14°C
D. 20°C