Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W pomieszczeniu stałej pracy (tokarni) o kubaturze 140 m3 pracuje trzech pracowników. Maszyny i regały zajmują 75 m3. Kubatura pomieszczenia

Rozporządzenie MPiPS z dnia 26. 09. 1977 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
(wyciąg)
§ 19.1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.
2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m³ wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m² wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. jest wystarczająca.
B. nie spełnia wymogów rozporządzenia.
C. jest niedostateczna.
D. jest za mała o 26 m3.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Regularna kontrola instalacji elektrycznej oraz piorunochronnej w aspekcie oceny stanu połączeń, osprzętu, zabezpieczeń oraz metod ochrony przed porażeniem, oporu izolacji przewodów i uziemień instalacji i urządzeń powinna być realizowana przynajmniej raz na

A. rok
B. 5 lat
C. 2 lata
D. 3 lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do metod technicznych redukcji zagrożeń wynikających z drgań mechanicznych należy

A. wprowadzanie przerw i odpoczynku
B. skracanie czasu ekspozycji na drgania
C. automatyzacja procesów technologicznych
D. przekazywanie do pracy na innych miejscach
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Instruktaż na stanowisku powinien umożliwić uczestnikom szkolenia zapoznanie się

A. z zasadami udzielania pierwszej pomocy w przypadku wypadku w miejscu pracy
B. z ryzykiem zawodowym występującym na ich stanowiskach pracy
C. z podstawowymi regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy zawartymi w Kodeksie pracy
D. z przepisami oraz regułami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującymi w danym miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 126
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownikom przysługuje urlop macierzyński w przypadku narodzin jednego dziecka w wymiarze

A. 52 tygodni
B. jednego roku
C. 26 tygodni
D. 20 tygodni
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, który zamierza rozpocząć działalność, planuje zatrudnienie sześciu pracowników biurowych, pracujących jednocześnie w jednym pomieszczeniu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami powinien on zapewnić im miejsce stałej pracy, w którym minimalna objętość pomieszczenia powinna wynosić co najmniej

A. 13 m3
B. 78 m3
C. 39 m3
D. 91 m3
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zadaniem pracodawcy jest przeszkolenie pracownika w zakresie BHP

A. w ciągu 7 dni od rozpoczęcia pracy
B. przed rozpoczęciem pracy
C. w ciągu 30 dni od rozpoczęcia pracy
D. w ciągu 14 dni od rozpoczęcia pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zagwarantować odpowiednie naturalne oświetlenie w pomieszczeniu przeznaczonym na stały pobyt ludzi, stosunek powierzchni okien, mierzony w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić

A. nie mniej niż 1:8
B. nie mniej niż 1:6
C. więcej niż 1:6
D. więcej niż 1:8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osobom pracującym przy monitorze ekranowym przysługują okulary korekcyjne

A. zawsze są należne
B. przysługują, jeśli korzystanie z komputera może prowadzić do problemów ze wzrokiem
C. nie są należne
D. przysługują, gdy konieczność ich stosowania potwierdzi lekarz podczas badania lekarskiego pracownika (wstępnego, okresowego, kontrolnego)
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscu pracy ślusarza należy stworzyć dedykowane uchwyty na narzędzia ręczne. Które z narzędzi używanych przez ślusarza powinny być umieszczone najbliżej niego?

A. Najczęściej używane.
B. Największe.
C. Najmniejsze.
D. Najrzadziej używane.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie maszyny oraz urządzenia powinny posiadać instrukcje dotyczące bezpiecznej eksploatacji?

A. Jedynie narzędzia w zakładach produkcyjnych
B. Wyłącznie maszyny produkcyjne
C. Zaledwie maszyny i urządzenia, które niosą największe ryzyko wypadków
D. Wszystkie maszyny i urządzenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy z powodów technicznych nie ma możliwości obniżenia hałasu poniżej dopuszczalnych norm higienicznych, pracownicy

A. nie powinni podejmować pracy
B. powinni być dodatkowo przeszkoleni
C. powinni podjąć działania naprawcze
D. są zobowiązani używać ochronników słuchu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wybór środków ochrony indywidualnej powinien być dokonywany według kryteriów analizowanych w następującej kolejności:

A. rodzaj czynnika szkodliwego, bezkolizyjność, cena, skuteczność ochrony
B. rodzaj czynnika szkodliwego, skuteczność ochrony, bezkolizyjność, cena
C. rodzaj czynnika szkodliwego, cena, bezkolizyjność, skuteczność ochrony
D. cena, rodzaj czynnika szkodliwego, skuteczność ochrony, bezkolizyjność
BPO.01 Pytanie 141
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto sprawuje nadzór oraz kontrolę nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy?

A. Państwowa Inspekcja Pracy
B. Sąd Pracy
C. Prokuratura
D. Najwyższa Izba Kontroli
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W biurze, gdzie pracuje zatrudniony, przeprowadzono pomiar poziomu hałasu i wykryto, że normy są przekroczone. Aby zredukować ryzyko zawodowe, w pierwszej kolejności zaleca się

A. wdrożenie tłumików akustycznych
B. zmianę urządzeń generujących nadmierny hałas
C. zastosowanie konstrukcji dźwiękochłonnych lub dźwiękoizolacyjnych
D. użycie ochronników słuchu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku dostrzeżenia łamania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przez pracownika, przedstawiciel służby BHP ma prawo zwrócić się do pracodawcy o nałożenie kary na pracownika?

A. mandatem.
B. zwolnieniem dyscyplinarnym.
C. grzywną.
D. karą porządkową.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zadań służby bhp należy przygotowywanie oraz przedstawianie pracodawcy regularnych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny w pracy?

A. przynajmniej raz na rok
B. raz na dwa lata
C. raz na pięć lat
D. nie rzadziej niż co sześć miesięcy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Analiza obciążenia psychicznego obejmuje między innymi:

A. chronometraż działań w czasie zmiany roboczej, pomiar wydatku energetycznego z rozdzieleniem na poszczególne czynności
B. badanie zdolności psychomotorycznych, ustalanie sił koniecznych do wykonania poszczególnych zadań
C. obserwowanie pozycji pracownika w trakcie pracy, rejestrowanie zakresów ruchów roboczych, ocenianie stopnia monotypowości ruchów
D. badanie umiejętności pamięciowych, badanie koncentracji, badanie szybkości reakcji
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ocena ryzyka zawodowego w miejscu pracy realizowana jest, aby zaprezentować wyniki tej oceny

A. inspektorom przeprowadzającym kontrolę w zakładzie
B. na posiedzeniu zarządu
C. pracownikom zatrudnionym na ocenianych stanowiskach
D. związkom zawodowym
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie inspekcji miejsca pracy inspektor zauważył, że jest ono wyposażone w monitor LCD, biurko wykonane z ciemnego drewna z polakierowaną powierzchnią na wysoki połysk, siedzisko z możliwością regulacji, a także uchwyt na dokument umiejscowiony między ekranem a klawiaturą. W protokole pokontrolnym powinien zaznaczyć, że nie spełnia wymagań bhp

A. siedzisko
B. biurko
C. uchwyt na dokument
D. monitor LCD
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W tabeli przedstawiono zmiany fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka wykonującego pracę fizyczną. Jeżeli zużycie tlenu wynosi 2,2 l/min, częstość skurczów serca 166 na minutę, a wentylacja minutowa płuc 58 l/min, to pracę fizyczną należy zakwalifikować jako

Stopień ciężkości pracy fizycznejZużycie tlenu
l/min
Częstość skurczów serca
na minutę
Wentylacja płuc
l/min
lekka0,5 – 1,0075 – 10010 – 20
średnio ciężka1,0 – 1,5100 – 12520 – 30
bardzo ciężka2,0 – 2,5150 – 17550 – 65
krańcowo ciężka> 2,5> 175> 65

A. bardzo lekką.
B. bardzo ciężką.
C. średnio ciężką.
D. krańcowo ciężką.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W tabeli przedstawiono wykaz szczepień ochronnych na określonych stanowiskach pracy. Pani podejmująca pracę jako pielęgniarka w szpitalu na oddziale chorób płuc, powinna zostać poddana szczepieniom ochronnym przeciw

Lp.Określenie stanowiska pracySzczepienie ochronne
1.stanowiska pracy, na których występuje narażenie na kontakt z materiałem biologicznym pochodzenia ludzkiego (krew i inne płyny ustrojowe oraz wydaliny i wydzieliny chorych)przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B
2.stanowiska pracy przy usuwaniu odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych lub konserwacji urządzeń służących temu celowiprzeciw tężcowi
3.osoby zatrudnione na stanowiskach związanych z obsługą osób przyjeżdżających z obszarów występowania błonicy lub osoby wyjeżdżające na te obszaryprzeciw błonicy
4.Stanowiska pracy w kompleksach leśnych na obszarach endemicznego występowania zachorowań na kleszczowe zapalenie mózguprzeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu

A. błonicy.
B. tężcowi.
C. wirusowemu zapaleniu wątroby typu B
D. kleszczowemu zapaleniu mózgu.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z załączonym przepisem dyrektor szkoły, w której uczniowie mają dwutygodniowe ferie zimowe i ponaddwumiesięczną przerwę wakacyjną, ma obowiązek skontrolować obiekt szkoły pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektu

Jeżeli przerwa w działalności oświatowej szkoły lub placówki trwa co najmniej 2 tygodnie, dyrektor dokonuje kontroli obiektów należących do szkoły lub placówki pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tych obiektów.

A. raz na kwartał.
B. dwa razy w roku.
C. raz w roku.
D. co najmniej raz w roku.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas transportu tarcicy za pomocą dźwigu doszło do wysunięcia się krawędziaka. Krawędziak upadł z dużej wysokości. Po odbiciu od podłoża uderzył w pomocnika operatora dźwigu. Które działanie nie przyczyni się do wyeliminowania przyczyny wypadku powstałego w wyniku spadku tarcicy z wysokości?

A. Jednoczesne przenoszenie tylko tarcicy o tych samych wymiarach
B. Wyposażenie pomocnika w hełm ochronny
C. Zastosowanie zawiesia, które będzie utrzymywać tarcicę w poziomie
D. Ułożenie tarcicy w sposób, aby utworzyła pryzmę o kształcie trapezu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Według definicji "pomieszczenie, w którym ludzie przebywają czasowo" to miejsce, w którym obecność tych samych osób w ciągu 24 godzin wynosi

A. od 4 do 6 godzin włącznie
B. od 2 do 4 godzin włącznie
C. od 2 do 6 godzin
D. maksymalnie 2 godziny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Urządzenia lub sprzęt przeznaczone do noszenia lub trzymania przez użytkownika w celu ochrony przed jednym lub wieloma zagrożeniami, które mogą wpłynąć na jego życie lub zdrowie, nazywa się terminem

A. środki ochrony indywidualnej
B. środki ochrony zbiorowej
C. techniczne metody ochrony
D. proceduralne metody ochrony