Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 121
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Prace prowadzone w wykopach oraz wyrobiskach o głębokości przekraczającej 2 m powinny być realizowane

A. przez dwie osoby.
B. przez co najmniej trzy osoby.
C. przez trzy osoby.
D. przez co najmniej dwie osoby.
BPO.01 Pytanie 122
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nauką, która bada jak dostosować pracę do zdolności psychofizycznych ludzi, jest

A. ergonomia
B. psychologia
C. higiena pracy
D. psychofizyka
BPO.01 Pytanie 123
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaźnik siły chłodzenia (WCI) definiuje mikroklimat

A. chłodny
B. neutralny
C. umiarkowany
D. upał
BPO.01 Pytanie 124
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy mają możliwość korzystania w pracy z własnych ubrań oraz obuwia roboczego, które spełniają normy bezpieczeństwa oraz higieny pracy?

A. na pozycjach określonych przez pracodawcę
B. tylko na stanowiskach wyznaczonych przez związki zawodowe oraz społecznego inspektora pracy
C. po uzyskaniu zgody swojego przełożonego
D. bez akceptacji pracodawcy
BPO.01 Pytanie 125
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zaprojektowano pomieszczenie pracy, w którym wykonuje się pomiary gabarytowe gotowych wyrobów metalowych. Na podstawie wyciągu z Polskiej Normy określ natężenie oświetlenia, jakie należy zapewnić w tym pomieszczeniu pracy.

Lp.Rodzaj wykonywanej pracyNatężenie
oświetlenia
Em,w [lux]
1.Kucie swobodne200
2.Trasowanie, sprawdzanie750
3.Precyzyjna obróbka skrawaniem;
szlifowanie
500
Wyciąg z PN EN12464-1: 2002

A. 750 luxów
B. 200 luxów
C. 300 luxów
D. 500 luxów
BPO.01 Pytanie 126
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z ustawą o wypadkach, świadczenia w przypadku zdarzeń podczas pracy są finansowane z funduszu ubezpieczeń wypadkowych przez

A. Urząd Pracy
B. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
C. Państwowy Zakład Ubezpieczeń
D. pracodawcę
BPO.01 Pytanie 127
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Korzystając z opisu wypadku określ co nie było przyczyną wypadku?

Pracownik wykonywał prace wykończeniowe na wysokości 1,5 metra na drabinie rozstawnej. Po ich zakończeniu miał wywiercić otwory w suficie. Stojąc na drabinie, włączył wiertarkę. W tym momencie nastąpiło „szarpnięcie wiertarki", pracownik stracił równowagę, spadł z wysokości i doznał wstrząśnienia mózgu oraz złamania w dwóch miejscach kończyny górnej.

A. Porażenie prądem elektrycznym.
B. Szarpnięcie wiertarki.
C. Praca na drabinie z użyciem elektronarzędzia.
D. Utrata równowagi przez pracownika.
BPO.01 Pytanie 128
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoby pracujące w laboratorium analitycznym w przedsiębiorstwie zajmującym się produkcją żywności są najbardziej narażone na czynniki

A. fizyczne
B. biologiczne
C. psychofizyczne
D. chemiczne
BPO.01 Pytanie 129
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wystąpienia szkodliwych i biologicznych czynników w miejscu pracy, pracodawca ma obowiązek zlecić wykonanie badań oraz pomiarów?

A. Państwowej Inspekcji Sanitarnej
B. przychodni Medycyny Pracy
C. Urzędowi Dozoru Technicznego
D. Państwowej Inspekcji Pracy
BPO.01 Pytanie 130
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsce pracy księgowej, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno mieć

A. klimatyzację.
B. komputer.
C. odpowiednią wysokość biurka oraz siedziska.
D. rolety okienne.
BPO.01 Pytanie 131
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Które z poniższych nie jest objawem stresu zawodowego?

A. Zwiększona kreatywność
B. Wzmożona drażliwość
C. Problemy ze snem
D. Trudności w koncentracji
BPO.01 Pytanie 132
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba wchodząca do wnętrza kanałów ściekowych powinna być zaopatrzona w następujące środki ochrony osobistej?

A. szelki bezpieczeństwa z linką przymocowaną do stałego elementu konstrukcji zewnętrznej
B. sprzęt izolujący ochronny układu oddechowego, gdy stężenie tlenu w powietrzu w kanale jest niższe niż 18%
C. szelki bezpieczeństwa z linką przymocowaną do stałego elementu konstrukcji zewnętrznej, hełm oraz odzież ochronną i sprzęt ochronny układu oddechowego
D. hełm ochronny oraz odzież ochronną i sprzęt ochronny układu oddechowego
BPO.01 Pytanie 133
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zadań zespołu zajmującego się wypadkami nie należy

A. zatwierdzenie protokółu powypadkowego
B. analiza okoliczności wypadku
C. analiza przyczyn wypadku
D. przygotowanie protokółu powypadkowego
BPO.01 Pytanie 134
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak aktywności fizycznej może prowadzić do

A. zwapnienia kości
B. wzmocnienia układu kostnego
C. lepszego dotlenienia mózgu
D. zwiększenia wydajności organizmu
BPO.01 Pytanie 135
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z Kodeksem pracy kara porządkowa traci moc, a kopia zawiadomienia o ukaraniu jest usuwana z akt pracownika, gdy

A. umowa doszła do końca
B. pracownik samowolnie opuszcza miejsce pracy
C. minął rok wzorowej pracy
D. umowa o pracę zostanie rozwiązana
BPO.01 Pytanie 136
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas kontroli stanu zabezpieczeń przed upadkiem z wysokości na placu budowy, przedstawiciel służby bhp zauważył, że balustrady mają wysokość 70 cm i nie są zgodne z wymaganiami bhp. W protokole pokontrolnym powinien zasugerować zamontowanie balustrady o wysokości minimum

A. 90 cm
B. 100 cm
C. 110 cm
D. 80 cm
BPO.01 Pytanie 137
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalna wartość stężenia toksycznej substancji chemicznej lub pyłu, która ze względu na ryzyko dla zdrowia lub życia pracownika musi być w miejscu pracy zawsze respektowana, to

A. NDSCh
B. NDN
C. NDSP
D. NDS
BPO.01 Pytanie 138
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowym celem technicznej ochrony układu oddechowego przed szkodliwym wpływem pyłów w miejscu pracy jest

A. redukcja czasu pracy
B. monitorowanie zdrowia
C. użycie półmasek i tamponów
D. hermetyzacja produkcji
BPO.01 Pytanie 139
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie danych z tabeli zawierającej wyniki pomiarów zanieczyszczeń powietrza wskaż czynnik, którego stężenie przekroczyło dopuszczalną wartość.

Nazwa substancjiZmierzone wartości stężeń w μg/m³
w odniesieniu do roku
Dopuszczalne wartości stężeń w μg/m³
w odniesieniu do roku
Dwutlenek azotu3540
Dwutlenek siarki4540
Pył zawieszony PM104550
Tlenek węgla15002000

A. Tlenek węgla.
B. Dwutlenek azotu.
C. Dwutlenek siarki.
D. Pył zawieszony PM 10.
BPO.01 Pytanie 140
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką metodą ocenia się obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego pracownika na danym stanowisku pracy?

A. JSA
B. PHA
C. RISK SCORE
D. OWAS
BPO.01 Pytanie 141
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dozwolone jest pokrycie drewnianych drabin powłoką uzyskaną przez nałożenie farby

A. zielonej
B. żółtej
C. czerwonej
D. bezbarwnej
BPO.01 Pytanie 142
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Używanie przez pracowników wspólnego obuwia sprzyja rozprzestrzenianiu się u nich

A. grypy oraz dolegliwości grypopodobnych
B. gruźlicy oraz schorzeń płuc
C. grzybiczych schorzeń skóry
D. reumatyzmu oraz chorób układu kostnego
BPO.01 Pytanie 143
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek, który skutkuje zgonem poszkodowanego, uznaje się za śmiertelny, gdy śmierć następuje

A. w czasie nieprzekraczającym 3 miesięcy od daty wypadku
B. natychmiastowo lub w trakcie transportu do szpitala
C. w terminie nieprzekraczającym 6 miesięcy od daty wypadku
D. w miejscu zdarzenia
BPO.01 Pytanie 144
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie badania musi przejść pracownik rozpoczynający zatrudnienie?

A. Kontrolne
B. Okresowe
C. Psychologiczne
D. Wstępne
BPO.01 Pytanie 145
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Średnia wartość stężenia, która nie powinna wywołać negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, pod warunkiem, że jest obecna w miejscu pracy maksymalnie przez 15 minut i nie więcej niż 2 razy w ciągu zmiany roboczej, z przerwą wynoszącą co najmniej 1 godzinę, jest nazywana

A. najwyższe dopuszczalne stężenie – NDS
B. najwyższe dopuszczalne stężenie chwilowe – NDSCh
C. najwyższe dopuszczalne stężenie pułapowe – NDSP
D. najniższe dopuszczalne stężenie – NDS
BPO.01 Pytanie 146
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscu pracy dla młodocianych pracowników maksymalna temperatura, gdy wilgotność powietrza przekracza 65%, nie powinna być wyższa niż

A. 35°C
B. 28°C
C. 30°C
D. 32°C
BPO.01 Pytanie 147
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

WBGT (naturalna temperatura wilgotna oraz temperatura termometru w czarnej kuli) jest wskaźnikiem wykorzystywanym do oceny obciążenia

A. fizycznego
B. chemicznego
C. termicznego
D. obojętnego
BPO.01 Pytanie 148
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Sprzątaczka w czasie pracy uległa wypadkowi. Komisja lekarska uznała 5 procentowy stały uszczerbek na zdrowiu. Korzystając z podanych danych określ jaką kwotę odszkodowania otrzyma poszkodowana.

Kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej wynoszą:

1) 621 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu

2) 621 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu, z tytułu zwiększenia tego uszczerbku co najmniej o 10 punktów procentowych

3) 10 860 zł z tytułu orzeczenia całkowitej niezdolności do pracy oraz niezdolności do samodzielnej egzystencji ubezpieczonego

A. 1242 zł
B. 10860 zł
C. 621 zł
D. 3105 zł
BPO.01 Pytanie 149
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką minimalną liczbę pracowników musi zatrudniać pracodawca, aby był zobowiązany do utworzenia służby bhp?

A. 100
B. 50
C. 20
D. 75
BPO.01 Pytanie 150
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Po zakończeniu procesów technologicznych w hali obróbki wstępnej surowców żywnościowych, zgodnie z zasadami higieny pracy, należy

A. włączyć maszyny i urządzenia
B. przygotować warzywa do wstępnej obróbki
C. przebrać się w odzież roboczą
D. wyczyścić i zdezynfekować posadzkę, ściany, maszyny oraz urządzenia
BPO.01 Pytanie 151
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Główną przyczyną techniczną wypadków w miejscu pracy jest

A. doprowadzenie do pracy osób nieprzygotowanych
B. niewłaściwa wytrzymałość materiału
C. błędny podział zadań lub planowanie pracy
D. brak stosowania przez pracownika środków ochrony osobistej
BPO.01 Pytanie 152
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba bez problemów zdrowotnych zdobywa najwięcej informacji z otoczenia za pomocą zmysłu

A. dotyku
B. smaku
C. wzroku
D. słuchu
BPO.01 Pytanie 153
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik nie ma prawa do jednorazowego odszkodowania w przypadku wypadku

A. uznanym za wypadek w drodze do pracy lub z pracy
B. uznanym za wypadek przy pracy
C. jakiemu uległ w szatni po zakończeniu pracy
D. jakiemu uległ w szatni przed rozpoczęciem pracy
BPO.01 Pytanie 154
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeżeli warunki pracy są niezgodne z przepisami bhp i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika, pracownik

A. ma prawo wstrzymać się od realizacji pracy, niezwłocznie informując o tym swojego przełożonego
B. powinien zaniechać wykonywania pracy
C. powinien kontynuować pracę, zachowując szczególną ostrożność
D. może opuścić miejsce zatrudnienia
BPO.01 Pytanie 155
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zaadaptowaniem narzędzi, urządzeń oraz warunków pracy do wymagań i zdolności pracownika zajmuje się

A. fizjologia pracy
B. ergonomia pracy
C. ekonomia pracy
D. higiena pracy
BPO.01 Pytanie 156
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ochrona przed bezpośrednim kontaktem ma na celu zabezpieczenie przed dotknięciem elementów znajdujących się pod napięciem. Może to być ochrona

A. w formie przegrody lub obudowy, która uniemożliwia zbliżenie ciała do części aktywnej
B. z zastosowaniem osobistych środków ochrony
C. przez wykorzystanie urządzenia drugiej klasy ochronności
D. poprzez wprowadzenie automatycznego wyłączenia zasilania
BPO.01 Pytanie 157
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak często należy przeprowadzać kontrolę okresową instalacji elektrycznej oraz piorunochronnej w zakresie sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony przed porażeniem, a także oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji 1 aparatów?

A. co 2 lata
B. co 5 lat
C. co 3 lata
D. co rok
BPO.01 Pytanie 158
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z elementów może stanowić zagrożenie psychofizyczne w miejscu pracy?

A. Stres
B. Upadek
C. Hałas
D. Toksyny
BPO.01 Pytanie 159
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ustal, który plan zajęć młodocianego pracownika w czasie jednego roboczego dnia został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami

Kodeks pracy

Art.2005 § 2.

Tygodniowy wymiar czasu pracy młodocianego w okresie odbywania zajęć szkolnych nie może przekraczać 12 godzin. W dniu uczestniczenia w zajęciach szkolnych wymiar czasu pracy młodocianego nie może przekraczać 2 godzin.

A. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 4 godziny praktyki.
B. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 2 godziny praktyki.
C. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 5 godzin praktyki.
D. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 3 godziny praktyki.
BPO.01 Pytanie 160
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie cykliczne powinno być przeprowadzone w formie instruktażu dla zatrudnionych.

A. inżynieryjno-technicznych.
B. wykonujących zadania służby bhp.
C. zatrudnionych na stanowiskach robotniczych.
D. administracyjno-biurowych.