Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kary finansowe za emisję spalin przekraczającą normy nakładają na zakłady przemysłowe

A. Minister Środowiska
B. Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska
C. Powiatowy Inspektor Sanitarny
D. Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Wojewódzkiego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy do przenoszenia ciężarów można wykorzystać drabinę przenośną jako środek transportu stałego?

A. Nie można, jest to kategorycznie zabronione
B. Tak, jeżeli ich wymiary nie przekraczają dopuszczalnych
C. Tak, o ile zastosuje się dodatkowe środki zabezpieczające
D. Tak, pod warunkiem, że są zaopatrzone w uchwyty transportowe
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ultradźwiękowy hałas to dźwięk, w którego widmie znajdują się składniki o wysokich częstotliwościach słyszalnych oraz niskich ultradźwiękowych w zakresie

A. 2 Hz - 50 Hz
B. 16 Hz - 16000 Hz
C. 100 Hz - 1000 Hz
D. 10000 Hz - 40000 Hz
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi szkolenie z zakresu bhp

A. w pierwszym dniu zatrudnienia
B. w ciągu 7 dni od momentu rozpoczęcia pracy
C. w ciągu 3 dni od momentu zatrudnienia
D. przed dopuszczeniem do pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W roku 2006 pracodawca zatrudniał 27 pracowników. Przygotował regulaminy: pracy oraz wynagradzania i zapoznał z nimi zatrudnionych. W 2007 roku po raz pierwszy zatrudnił 3 młodocianych pracowników. W związku z tym pracodawca powinien wprowadzić zmiany

A. tylko w regulaminie pracy
B. w regulaminie pracy oraz w regulaminie świadczeń socjalnych
C. wyłącznie w regulaminie wynagradzania
D. zarówno w regulaminie pracy, jak i w regulaminie wynagradzania
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ustal, na podstawie opisu zdarzenia, główną przyczynę wypadku.

Jan Kowalski zatrudniony był od 4 lat jako stolarz w stolarni. Był pracownikiem wykwalifikowanym i w pełni samodzielnym, posiadał odpowiednią praktykę w swoim zawodzie i należyte przeszkolenie w zakresie bhp. W dniu 2 października 2009 r. rozpoczął pracę około godziny 800, wykonując najpierw czynności cięcia, heblowania i strugania płyty do określonych wymiarów. Następnie około godziny 930 przystąpił do obróbki deski na uniwersalnej obrabiarce do drewna. Przez 2 godziny robił to wspólnie z innym pracownikiem, po czym pracował samodzielnie. Prace na obrabiarce wykonywał bez użycia osłony na wałek. Stosowanie osłony nie pozwala przy zastosowania tzw. podtrzymki zastępującej pomoc drugiej osoby przy obrabianiu drewnianych elementów znacznej długości. Wówczas w trakcie obrabiania przesuwający się ku lewej dłoń Kowalskiego dostała się pod obracające się noże wyrówniarki.

A. Zbyt krótka praktyka Kowalskiego w zawodzie.
B. Śliska powierzchnia obrabianej deski.
C. Brak osłony i niewłaściwe metody pracy Kowalskiego.
D. Brak kwalifikacji i przeszkolenia w zakresie bhp.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zabronić zatrudnienia pracownika, który nie dysponuje

A. prawem jazdy
B. badań wstępnych
C. świadectwem ukończenia szkoły
D. dyplomem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania należy podjąć, aby zmniejszyć ryzyko pośliźnięcia się pracownika na śliskiej podłodze?

A. Używanie kasku ochronnego
B. Ukończenie instruktażu stanowiskowego
C. Noszenie obuwia antypoślizgowego
D. Przeprowadzenie badania laryngologicznego błędnika
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy inicjatywy mające na celu wyrównywanie szans pracowników są sprzeczne z zasadą równego traktowania w zatrudnieniu?

A. Nie, jeśli pracodawca nie informuje o celach takich działań
B. Nie, jeśli pracodawca ma uzasadnienie dla takich działań
C. Nie, jeśli pracownik nie wyraża sprzeciwu
D. Nie naruszają zasady równego traktowania
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W systemie zabezpieczającym przed upadkiem z dużej wysokości wykorzystuje się zespół łączącąco-amortyzującą, który ma na celu

A. zapobieganie opadaniu oraz amortyzację siły uderzeniowej oddziałującej na użytkownika
B. amortyzację siły uderzeniowej oraz zapewnienie prawidłowej pozycji ciała użytkownika
C. amortyzację siły uderzeniowej działającej na użytkownika
D. zapobieganie opadaniu użytkownika
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie pożaru pyłów mącznych w zakładzie produkcyjnym piekarni, odzież pracownika uległa zapaleniu. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności udzielając pomocy?

A. zapewnić poszkodowanemu dostęp do świeżego powietrza
B. zgasić ogień na odzieży kocem gaśniczym
C. umieścić poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
D. wezwać pomoc medyczną
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Prawo do świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego przysługuje w sytuacji, gdy

A. dostarczono protokół powypadkowy lub kartę wypadku
B. zdarzenie zostało uznane w protokole powypadkowym lub karcie wypadku za wypadek przy pracy
C. wyłączną przyczyną zdarzenia było stwierdzone naruszenie przez ubezpieczonego przepisów o ochronie życia i zdrowia, dokonane przez niego umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa
D. ubezpieczony, będąc w stanie nietrzeźwości bądź pod wpływem substancji odurzających lub psychotropowych, w znacznym stopniu przyczynił się do spowodowania wypadku
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Realizacja ogólnego instruktażu oraz instruktażu na stanowisku pracy powinna być udokumentowana

A. podpisem pracownika w karcie szkolenia wstępnego
B. podpisem pracownika na liście uczestników szkolenia
C. pozytywnym wynikiem testu pisemnego i praktycznego
D. podpisem pracownika w dokumentacji ogólnego i stanowiskowego instruktażu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z regulacjami, na każdą dziesiątkę pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać przynajmniej jedna umywalka w umywalni. Ile minimum umywalek należy zainstalować, gdy w najliczniejszej zmianie pracuje 37 zatrudnionych?

A. 2 umywalki
B. 5 umywalek
C. 3 umywalki
D. 4 umywalki
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?

A. badaniem elementów wpływających na funkcjonowanie mięśni w różnych warunkach otoczenia
B. zapewnieniem ochrony zdrowia pracowników
C. przeanalizowaniem obecnych maszyn i urządzeń, miejsc pracy w kontekście ich dostosowania do psychofizycznych zdolności pracowników
D. projektowaniem narzędzi, urządzeń, maszyn oraz miejsc pracy w celu ich dostosowania do fizjologicznych wymagań człowieka
BPO.01 Pytanie 186
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile godzin może pracować pracownik młodociany, który nie ukończył 16 roku życia?

Kodeks Pracy
Art.202.§1. Czas pracy młodocianego w wieku do 16 lat
nie może przekraczać 6 godzin na dobę.

A. 7,5 godziny.
B. 6,5 godziny.
C. 6 godzin.
D. 8 godzin.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do obowiązków komisji bhp nie należy

A. przeprowadzanie przeglądów warunków pracy
B. opinie na temat działań podejmowanych przez pracodawcę w celu zapobiegania wypadkom przy pracy
C. realizacja okresowej oceny stanu bhp w zakładzie pracy
D. organizowanie szkoleń okresowych z zakresu bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto powinien zorganizować pranie odzieży roboczej zanieczyszczonej chemikaliami?

A. pracownik, jeżeli pracodawca wypłaci mu ekwiwalent pieniężny i otrzyma jego zgodę
B. pracownik, o ile pracodawca wypłaci mu odpowiedni ekwiwalent finansowy
C. pracodawca, w wyspecjalizowanym zakładzie pralniczym
D. pracownik, po zapewnieniu przez pracodawcę odpowiednich środków do prania
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie metody organizacyjne stosuje się w celu zmniejszenia zagrożeń związanych z drganiami mechanicznymi?

A. skracaniu czasu eksponowania na drgania podczas zmiany roboczej
B. ograniczaniu drgań w trakcie ich propagacji
C. automatyzacji działań technologicznych
D. eliminacji drgań u źródła ich powstawania
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Minimalna liczba umywalek w umywalni zakładu odzieżowego zatrudniającego 123 pracowników na najliczniejszej zmianie powinna wynosić

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Załącznik nr 3
§ 19. 1. Na każdych dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna w umywalni przypadać co najmniej jedna umywalka indywidualna, a przy pracach brudzących i w kontakcie z substancjami szkodliwymi lub zakaźnymi — co najmniej jedna umywalka na każdych pięciu pracowników — lecz nie mniej niż jedna przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 13 szt.
B. 10 szt.
C. 1 szt.
D. 25 szt.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaż działanie bądź środki, które powinny być podejmowane w pierwszej kolejności w celu zredukowania ryzyka zawodowego związanego z pracą z substancją chemiczną:

A. systematyczne kontrole stanu BHP z uwzględnieniem organizacji pracy, stanu technicznego urządzeń oraz ustalanie metod rejestrowania nieprawidłowości i ich eliminacji
B. stosowanie środków ochrony zbiorowej, jak na przykład odpowiednia wentylacja i działania organizacyjne
C. stosowanie środków ochrony indywidualnej
D. eliminacja uwalniania do środowiska pracy substancji chemicznej stwarzającej zagrożenie poprzez odpowiednie projektowanie procesów pracy i kontrolę techniczną oraz stosowanie adekwatnego wyposażenia i materiałów
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na jakie badania lekarskie należy regularnie się zgłaszać?

A. tylko ci, którzy pracują w warunkach szkodliwych lub uciążliwych
B. jedynie pracownicy zatrudnieni na stanowiskach fizycznych
C. wszyscy zatrudnieni w danym zakładzie
D. osoby, które dopiero co zaczęły pracę w firmie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie danych z tabeli, określ największy dopuszczalny wymiar b w przedstawionej na rysunku balustradzie schodów w szkole.

Rodzaj budynków
(przeznaczenie użytkowe)
Minimalna wysokość
balustrady
m
Maksymalny wymiar otworu
pomiędzy elementami
wypełnienia balustrady
m
Budynki jednorodzinne i wnętrza
mieszkań wielopoziomowych
0,9nie reguluje się
Budynki wielorodzinne i
zamieszkania zbiorowego, oświaty
i wychowania oraz zakładów opieki
1,10,12
Inne budynki1,10,2

Ilustracja do pytania 39
A. 12 cm
B. 20 cm
C. 90 cm
D. 11 cm