Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 161
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W związku z zagrożeniem zdrowia lub życia pracownika, najwyższe dopuszczalne stężenie pułapowe (NDSP) w miejscu pracy

A. może być przekroczone w minimalnym stopniu
B. może zostać przekroczone najwyżej dwa razy w trakcie zmiany roboczej
C. nie może być przekroczone w żadnym momencie
D. może zostać przekroczone dwukrotnie
BPO.01 Pytanie 162
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Coroczna analiza stanu bhp w miejscu pracy, przygotowywana przez inspektora bhp, nie powinna obejmować informacji dotyczących

A. danych osobowych pracowników zatrudnionych
B. informacji na temat stosowania środków ochrony indywidualnej
C. rezultatów przeprowadzanych badań czynników szkodliwych
D. statystyk wypadków za ubiegły rok
BPO.01 Pytanie 163
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeżeli izolacyjność cieplna odzieży (określana wskaźnikiem IREQ), używanej w konkretnych warunkach przez członka służby bezpieczeństwa i higieny pracy, jest niższa od wartości uznawanej za minimalną, to członkowi służby bezpieczeństwa i higieny pracy należy

A. zapewnić w miejscu pracy posiłki regeneracyjne
B. ograniczyć czas pracy zgodnie z normatywnym wskaźnikiem WCI
C. zapewnić w miejscu pracy ciepłe napoje
D. umożliwić zmianę odzieży na właściwą w danych warunkach
BPO.01 Pytanie 164
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomimo użycia dostępnych technologii, zauważono przekroczenie maksymalnego poziomu hałasu. W takiej sytuacji można wprowadzić działania organizacyjne poprawiające warunki pracy w postaci

A. zainstalowania dodatkowych ekranów
B. wdrożenia aktywnej redukcji hałasu
C. zapewnienia pracownikowi indywidualnych środków ochrony słuchu
D. skrócenia godzin pracy na hałaśliwym miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 165
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Protokoły powypadkowe powinny być dostarczane przez pracodawcę pracownikowi, który doznał szkody

A. do 15 dnia kolejnego miesiąca
B. najpóźniej w terminie 14 dni
C. niezwłocznie
D. maksymalnie w ciągu 5 dni
BPO.01 Pytanie 166
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak długo obowiązuje szkolenie okresowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracownika w administracji biurowej?

A. 4 lata
B. 5 lat
C. 6 lat
D. 3 lata
BPO.01 Pytanie 167
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kluczowym dokumentem prawnym, który nakłada na pracodawcę obowiązek oceny i rejestrowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną działalnością oraz wdrażania koniecznych środków zapobiegawczych mających na celu ograniczenie tego ryzyka, jest

A. kodeks pracy.
B. uchwała.
C. decyzja.
D. regulamin pracy.
BPO.01 Pytanie 168
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas transportu tarcicy za pomocą dźwigu doszło do wysunięcia się krawędziaka. Krawędziak upadł z dużej wysokości. Po odbiciu od podłoża uderzył w pomocnika operatora dźwigu. Które działanie nie przyczyni się do wyeliminowania przyczyny wypadku powstałego w wyniku spadku tarcicy z wysokości?

A. Ułożenie tarcicy w sposób, aby utworzyła pryzmę o kształcie trapezu
B. Wyposażenie pomocnika w hełm ochronny
C. Zastosowanie zawiesia, które będzie utrzymywać tarcicę w poziomie
D. Jednoczesne przenoszenie tylko tarcicy o tych samych wymiarach
BPO.01 Pytanie 169
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Minimalna wolna objętość pomieszczenia do stałej pracy, w którym równocześnie zatrudnionych jest 5 pracowników, powinna wynosić przynajmniej

A. 65 m3
B. 13 m3
C. 52 m3
D. 39 m3
BPO.01 Pytanie 170
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Niedobór aktywności ruchowej prowadzi do zaburzeń w procesach fizjologicznych, w tym

A. wzrostu wydolności fizycznej i umysłowej
B. zwolnienia krążenia i spłycenia oddechu
C. degeneracji stawów i kręgów
D. poprawy funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego
BPO.01 Pytanie 171
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Gdy pracownik zostaje zdiagnozowany z chorobą zawodową, pracodawca nie ma obowiązku

A. określić charakter oraz zakres zagrożenia chorobą zawodową
B. ustalić przyczyny wystąpienia choroby zawodowej
C. niezwłocznie przystąpić do eliminacji czynników prowadzących do powstania choroby zawodowej oraz wdrożyć odpowiednie środki zapobiegawcze
D. zlikwidować stanowisko pracy, na którym pracował pracownik
BPO.01 Pytanie 172
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie z czynników może stanowić zagrożenie chemiczne w miejscu pracy?

A. Pole elektromagnetyczne
B. Hałas
C. Promieniowanie optyczne
D. Preparat klejowy
BPO.01 Pytanie 173
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?

A. ulepszaniem warunków pracy poprzez unowocześnienie istniejących stanowisk, maszyn oraz urządzeń
B. dostosowaniem warunków pracy do umiejętności człowieka na etapie tworzenia projektu
C. badaniem wpływu pracy fizycznej dynamicznej i statycznej oraz monotypowości ruchowej na zdrowie człowieka
D. koordynowaniem procesu zarządzania zasobami ludzkimi w firmie
BPO.01 Pytanie 174
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jaki sposób pracownik zajmujący się bhp na budowie może wchodzić i wychodzić z wykopu?

A. Po ściankach wykopu
B. Po rozporach rusztowania wykopu
C. Po linie
D. Po drabinie
BPO.01 Pytanie 175
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie negatywne skutki ma promieniowanie UV?

A. ośrodkowy układ nerwowy
B. płuca oraz serce
C. oczy i skórę
D. stawy i kręgosłup
BPO.01 Pytanie 176
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy transportują towary ręcznie na znaczne odległości, nie korzystając z pomocy sprzętowej. Odpowiednia organizacja transportu ręcznego wymaga wprowadzenia takiej zmiany, która powinna

A. ograniczyć długi wysiłek i całkowicie zlikwidować obciążenie układu mięśniowego i szkieletowego
B. podmienić wszystkie czynności manualne na sprzęt zmechanizowany
C. całkowicie wykluczyć obciążenie
D. ograniczyć ręczne przesuwanie rzeczy do minimalnej odległości, wprowadzać przerwy na odpoczynek, zmniejszać ryzyko kontuzji oraz zapewnić sprzęt pomocniczy
BPO.01 Pytanie 177
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik z działu bhp przeprowadził inspekcję miejsca pracy, które jest wyposażone w monitor ekranowy, i zauważył, że wysokość krzesła uniemożliwia pracownikowi ustawienie stóp na podłodze w sposób płaski i swobodny. Dlatego powinien zalecić

A. obniżenie wysokości krzesła
B. obniżenie wysokości biurka
C. przeniesienie pracownika do innego stanowiska
D. wyposażenie stanowiska pracy w podnóżek dostosowany do potrzeb wynikających z cech antropometrycznych pracownika
BPO.01 Pytanie 178
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Badania wykazały potrzebę podjęcia działań, które mają na celu zminimalizowanie hałasu w obszarach obsługi infolinii oraz poprawę akustyki w pomieszczeniach. W związku z tym zaproponowano następującą techniczną metodę ograniczenia hałasu:

A. pracownicy powinni wykorzystywać przerwy w pracy oraz relaksować się np. w specjalnie wydzielonych pomieszczeniach, które mają większą przestrzeń niż standardowe stanowisko, dobrą izolację akustyczną oraz odpowiednią adaptację akustyczną
B. stanowiska generujące hałas, które wynikają z cech osobniczych pracowników lub głośnego sprzętu, powinny być oddzielone od innych lub ulokowane w osobnym pomieszczeniu
C. sprzęt do komunikacji z klientem powinien umożliwiać regulację poziomu odsłuchu głosu osoby dzwoniącej na najniższym możliwym poziomie, zapewniającym zrozumiały przekaz informacji
D. stanowiska, w których wymagana jest intensywna komunikacja pracowników, powinny znajdować się w wydzielonych częściach pomieszczeń infolinii
BPO.01 Pytanie 179
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co należy zrobić w przypadku stwierdzenia przekroczenia norm hałasu na stanowisku pracy?

A. Przenieść pracowników na inne stanowiska
B. Zainstalować dodatkowe oświetlenie
C. Wdrożyć środki techniczne ograniczające hałas
D. Zwiększyć ilość przerw dla pracowników
BPO.01 Pytanie 180
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas przeprowadzania inspekcji bezpieczeństwa na terenie magazynu z wyrobami stalowymi, który jest wyposażony w suwnicę, inspektor BHP w trakcie deszczu powinien zdecydowanie stosować

A. odzież wodoodporną
B. rękawice ochronne
C. odzież ciepłochronną
D. hełm ochronny
BPO.01 Pytanie 181
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ maksymalny ciężar, jaki młoda dziewczyna może transportować podczas stałej pracy na dystansie 25 m?

A. 14 kg
B. 8 kg
C. 20 kg
D. 12 kg
BPO.01 Pytanie 182
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W skład czynników fizycznych kształtujących materialne środowisko pracy wchodzą

A. napięcie w obwodzie elektrycznym, czynniki mutagenne, grzyby
B. obciążenie fizyczne statyczne i dynamiczne, alkohole, pyły
C. hałas, mikroklimat, promieniowanie, wibracje, oświetlenie
D. szkodliwe związki toksyczne, bakterie, stres, monotonia pracy
BPO.01 Pytanie 183
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie elementy powinien zawierać plan ewakuacji z budynku?

A. Lista nazwisk pracowników przeszkolonych w zakresie ewakuacji
B. Wskazówki dotyczące gaszenia pożarów
C. Wyraźne oznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz lokalizacji gaśnic
D. Dane kontaktowe służb ratunkowych
BPO.01 Pytanie 184
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku zakończenia lub wygaśnięcia umowy o pracę, pracodawca ma obowiązek dostarczenia pracownikowi świadectwa pracy?

A. w ciągu 14 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
B. w ciągu 7 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
C. w ciągu 1 miesiąca od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
D. bezzwłocznie
BPO.01 Pytanie 185
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji zakończenia działalności zakładu lub jego likwidacji, pracodawca ma obowiązek przekazania kart badań oraz pomiarów szkodliwych dla zdrowia.

A. właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu
B. właściwej Państwowej Inspekcji Pracy
C. Instytutowi Medycyny Pracy
D. Centralnemu Instytutowi Ochrony Pracy
BPO.01 Pytanie 186
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Która profesja jest najbardziej narażona na oddziaływanie czynników biologicznych?

A. Ślusarze
B. Mechanicy
C. Pielęgniarki
D. Krawcowe
BPO.01 Pytanie 187
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Choroba białych palców jest schorzeniem, które może się rozwinąć w wyniku zawodowego kontaktu z

A. ultradźwiękami
B. substancjami chemicznymi
C. drganiami mechanicznymi
D. pyłami przemysłowymi
BPO.01 Pytanie 188
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku nieprzestrzegania przez pracownika zasad BHP lub przepisów przeciwpożarowych, pracodawca ma prawo nałożyć na niego karę

A. finansową, nieprzekraczającą jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno przewinienie.
B. przeniesienia na niższe stanowisko.
C. finansową, w wysokości trzykrotności wynagrodzenia.
D. pozbawienia premii.
BPO.01 Pytanie 189
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z regulacjami, na dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać przynajmniej jedna indywidualna umywalka. Ile umywalek należy zamontować, jeśli na najliczniejszej zmianie zatrudnionych jest 35 pracowników?

A. 4 umywalki
B. 2 umywalki
C. 5 umywalek
D. 3 umywalki
BPO.01 Pytanie 190
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W momencie, gdy pracownica przedstawi pracodawcy zaświadczenie lekarskie potwierdzające ciążę, jest on zobowiązany do ograniczenia jej czasu pracy przy komputerze do maksymalnie

A. 7 godzin na dobę
B. 6 godzin na dobę
C. 2 godzin na dobę
D. 4 godzin na dobę
BPO.01 Pytanie 191
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik ma obowiązek niezwłocznie zgłosić pracodawcy

A. Awans zawodowy
B. Plany urlopowe
C. Wypadek przy pracy
D. Zmianę miejsca zamieszkania
BPO.01 Pytanie 192
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Elementarny zespół ergonomiczny stanowią

A. człowiek - maszyna - zagrożenia
B. człowiek - zagrożenia
C. człowiek - maszyna - środowisko
D. zagrożenia - środowisko pracy
BPO.01 Pytanie 193
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wypadku w pracy, pracodawca ma obowiązek

A. podjąć niezbędne kroki w celu eliminacji lub ograniczenia zagrożenia
B. niezwłocznie włączyć maszyny i urządzenia techniczne, które zostały zatrzymane w związku z wypadkiem
C. zapewnić dostęp do miejsca zdarzenia osobom z niepełnosprawnościami
D. usunąć przedmioty, które przyczyniły się do wypadku
BPO.01 Pytanie 194
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z wytycznymi normy ISO 9241-6 odnośnie do wymagań ergonomicznych stanowisk komputerowych, w sytuacji wykonywania trudnych oraz złożonych zadań poziom hałasu nie powinien być wyższy niż

A. 35-60 dB
B. 25-50 dB
C. 35-55 dB
D. 45-65 dB
BPO.01 Pytanie 195
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do interaktywnych metod prowadzenia szkoleń można zaliczyć

A. prezentację
B. wykład
C. wyjaśnienie
D. analizę przypadku
BPO.01 Pytanie 196
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ustal główną przyczynę wypadku na podstawie opisu zdarzenia.

Poszkodowany w trakcie swojej pracy przebywał tuż obok walca profilującego trapeziarki, gdy zauważył, że tłoczony arkusz blachy uległ przesławieniu i profil trapezu wychodzi krzywo, niszcząc krawędź arkusza. Nie zatrzymując maszyny, poszkodowany, usiłując wyprostować krzywo tłoczony materiał, złapał za jedną z krawędzi i pociągnął ją do kierunku tłoczenia, aby się wyprostowała. Ponieważ blacha akrylowana jest śliska, lewa dłoń ześlizgnęła się tuż pod wałek profilujący, co spowodowało wciągnięcie w obszar roboczy maszyny dwóch palców lewej dłoni i ich miejscowe zgniecenie.

A. Brak rękawic ochronnych.
B. Zbyt bliska odległość od wałka profilującego.
C. Śliskość powierzchni blachy.
D. Usuwanie usterki przy włączonej maszynie,
BPO.01 Pytanie 197
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Termin Najwyższe Dopuszczalne Natężenie szkodliwych czynników wpływających na zdrowie w miejscu pracy dotyczy

A. substancji wywołującej alergie
B. warunków mikroklimatycznych
C. substancji mutagennej
D. hałasu
BPO.01 Pytanie 198
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Działania takie jak profilaktyka medyczna, promowanie bezpiecznych postaw oraz szkolenia dla pracowników na stanowiskach pracy i okresowe to przykłady działań

A. ograniczających bezpieczeństwo
B. zapobiegających awariom
C. zapobiegającym wypadkom
D. prewencyjnych, zapobiegających awariom I wypadkom
BPO.01 Pytanie 199
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto, będąc odpowiedzialnym za bezpieczeństwo i higienę pracy lub nadzorując pracowników czy inne osoby fizyczne, nie stosuje się do przepisów oraz zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, może zostać ukarany grzywną?

A. od 500 zł do 50 000 zł
B. od 1 000 zł do 30 000 zł
C. od 1 000 zł do 10 000 zł
D. od 100 zł do 5 000 zł
BPO.01 Pytanie 200
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Długotrwałe napięcie mięśniowe wynikające z utrzymywania przez dłuższy czas ciała lub obiektów w wymuszonej pozycji określa się jako

A. obciążeniem statycznym
B. napięciem emocjonalnym
C. wydatkiem energetycznym
D. obciążeniem dynamicznym