Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 161
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. płci i wieku pracownika, charakterystyki pracy, typu drogi oraz jej długości
B. jedynie wieku pracownika oraz rodzaju drogi transportowej
C. tylko wieku pracownika oraz charakterystyki pracy
D. wyłącznie płci i wieku pracownika
BPO.01 Pytanie 162
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Choroba zawodowa to dolegliwość, która wystąpiła na skutek
A. niewłaściwego użytkowania maszyn i urządzeń technicznych.
B. działania czynników niebezpiecznych.
C. wpływu czynników szkodliwych dla zdrowia obecnych w miejscu pracy.
D. wpływu czynników uciążliwych.
BPO.01 Pytanie 163
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką minimalną liczbę pracowników musi zatrudniać pracodawca, aby był zobowiązany do utworzenia służby bhp?
A. 100
B. 75
C. 50
D. 20
BPO.01 Pytanie 164
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Powierzenie pracownikowi czyszczenia, konserwacji, usuwania pyłów oraz dezynfekcji środków ochrony osobistej i odzieży roboczej zanieczyszczonej chemicznie lub biologicznie jest
A. możliwe za wynagrodzeniem, jeżeli pracownik zapewni, że będzie zachowywał szczególną ostrożność
B. możliwe po przekazaniu mu przez pracodawcę odpowiednich środków do prania i dezynfekcji
C. możliwe, o ile pracodawca wypłaci równowartość kosztów poniesionych przez pracownika
D. niedopuszczalne
BPO.01 Pytanie 165
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zabrania się ręcznego przenoszenia w górę przedmiotów podczas pracy stałej oraz przedmiotów o masie większej niż 1 kg w trakcie pracy dorywczej?
A. osobom z niepełnosprawnościami
B. ciężarnym kobietom
C. matkom będącym w procesie karmienia
D. młodocianym pracownikom
BPO.01 Pytanie 166
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zatrudnianie kobiet do prac szczególnie ciężkich lub szkodliwych dla zdrowia, które znajdują się w wykazie prac zabronionych dla kobiet, jest
A. możliwe na pisemny wniosek pracownicy
B. zabronione
C. dopuskowe, jeżeli związek zawodowy wyrazi na to zgodę
D. dozwolone, jeśli brak jest przeciwwskazań ze strony lekarza
BPO.01 Pytanie 167
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który z podanych typów wentylacji nie zalicza się do wentylacji naturalnej?
A. Infiltracja
B. Aeracja
C. Grawitacyjna
D. Wywiewna
BPO.01 Pytanie 168
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie określenie należy przypisać do sytuacji, w której pracownik powraca do miejsca zakwaterowania z pracy, do której został wysłany w celu usunięcia awarii w lokalizacji znajdującej się poza siedzibą firmy, a został potrącony na przejściu dla pieszych?
A. Wypadek przy pracy
B. Wypadek nie związany z wykonywaniem pracy
C. Wypadek urazowy
D. Wypadek traktowany na równi z wypadkiem przy pracy
BPO.01 Pytanie 169
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakim symbolem musi być oznaczony każdy produkt końcowy wprowadzany do obrotu na rynku Unii Europejskiej?
A. CE
B. PWE
C. CEN
D. PN
BPO.01 Pytanie 170
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zatrudnienie pracownika w warunkach szkodliwych dla zdrowia ma miejsce, gdy
A. pracownik nie otrzymał właściwej odzieży roboczej oraz sprzętu ochrony osobistej
B. w pomieszczeniu temperatura jest niższa od tej, która jest przewidziana dla danego rodzaju pracy
C. praca jest realizowana w zakładzie pracy chronionej
D. przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia lub natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia
BPO.01 Pytanie 171
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Obowiązkiem jest zapewnienie pracownikowi środków ochrony indywidualnej
A. pracodawcy
B. inspektora bhp
C. samego pracownika
D. służb bhp
BPO.01 Pytanie 172
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Najważniejszym powodem wypadków, według danych GUS, jest
A. nieodpowiednia organizacja miejsca pracy
B. zły stan czynników materialnych
C. niewłaściwa organizacja pracy
D. błędne zachowanie pracownika
BPO.01 Pytanie 173
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W wyniku incydentu doszło do wycieku z pojazdu oraz zapalenia się benzyny bezołowiowej. Do gaszenia pożaru tego paliwa nie powinno się stosować
A. zwarty strumień wody
B. dwutlenku węgla
C. proszku gaśniczego
D. piany gaśniczej
BPO.01 Pytanie 174
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wypadek, który skutkuje zgonem poszkodowanego, uznaje się za śmiertelny, gdy śmierć następuje
A. w miejscu zdarzenia
B. natychmiastowo lub w trakcie transportu do szpitala
C. w czasie nieprzekraczającym 3 miesięcy od daty wypadku
D. w terminie nieprzekraczającym 6 miesięcy od daty wypadku
BPO.01 Pytanie 175
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto ma prawo do przeprowadzenia ogólnego instruktażu?
A. Jedynie pracodawca, który ukończył kurs dla pracodawców i osób zarządzających pracownikami
B. Pracownik wyznaczony przez pracodawcę, dysponujący wiedzą i umiejętnościami gwarantującymi poprawne przeprowadzenie programu instruktażu oraz aktualnym zaświadczeniem o ukończeniu wymaganego szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
C. Bezpośredni przełożony pracownika, mimo braku wyznaczenia przez pracodawcę
D. Tylko specjalista ds. bezpieczeństwa oraz higieny pracy
BPO.01 Pytanie 176
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie elementy powinien zawierać plan ewakuacji z budynku?
A. Wskazówki dotyczące gaszenia pożarów
B. Lista nazwisk pracowników przeszkolonych w zakresie ewakuacji
C. Wyraźne oznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz lokalizacji gaśnic
D. Dane kontaktowe służb ratunkowych
BPO.01 Pytanie 177
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Borelioza to schorzenie, na które najbardziej narażeni są pracownicy
A. szkoły
B. nadleśnictwa
C. lakierni samochodowej
D. stolarni
BPO.01 Pytanie 178
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przy pracy w gorącym mikroklimacie konieczne jest zapewnienie pracownikowi
A. tylko odpowiedniego ubrania roboczego
B. ciepłych napojów, by zapobiec tzw. "szokowi termicznemu" organizmu
C. jedynie częstych przerw w pracy
D. napojów oraz w zależności od rodzaju prowadzonej działalności środków ochrony indywidualnej
BPO.01 Pytanie 179
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscu pracy kucharza, szczególnie podczas obróbki surowego mięsa oraz jajek, mogą się pojawić mikroorganizmy prowadzące do zakażeń, takich jak salmonella. Klasyfikuje się je jako czynniki
A. fizyczne
B. biologiczne
C. uciążliwe
D. niebezpieczne
BPO.01 Pytanie 180
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W momencie, gdy pracownica przedstawi pracodawcy zaświadczenie lekarskie potwierdzające ciążę, jest on zobowiązany do ograniczenia jej czasu pracy przy komputerze do maksymalnie
A. 7 godzin na dobę
B. 4 godzin na dobę
C. 2 godzin na dobę
D. 6 godzin na dobę
BPO.01 Pytanie 181
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Niedobór aktywności fizycznej prowadzi do
A. lepszego dotlenienia mózgu
B. wzmocnienia układu oddechowego
C. wzrostu wydajności organizmu
D. zmian w układzie kostno-stawowym
BPO.01 Pytanie 182
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy zatrudnienie kobiety zajmującej się trzyletnim dzieckiem w godzinach nadliczbowych jest dozwolone?
A. Nie, w żadnym przypadku
B. Tak, w każdym przypadku
C. Tak, ale tylko za jej zgodą
D. Tak, jeżeli wymaga tego dobro zakładu
BPO.01 Pytanie 183
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z regulacjami sposób otwierania drzwi w pomieszczeniach pracy oraz w toaletach powinien spełniać normy techniczno-budowlane oraz zasady ochrony przeciwpożarowej. To oznacza, że drzwi te powinny się otwierać
A. wahadłowo
B. w dowolny sposób
C. na zewnątrz
D. do wewnątrz
BPO.01 Pytanie 184
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kiedy pracodawca ma obowiązek utworzyć służbę bhp, jeśli zatrudnia więcej niż
A. 10 pracowników
B. 100 pracowników
C. 250 pracowników
D. 50 pracowników
BPO.01 Pytanie 185
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto jest odpowiedzialny za przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy?
A. Zewnętrzna firma konsultingowa
B. Państwowa Inspekcja Pracy
C. Każdy pracownik samodzielnie
D. Pracodawca lub osoba przez niego wyznaczona
BPO.01 Pytanie 186
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku wykrycia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracowników osoba odpowiedzialna za kierowanie pracownikami
A. jest zobowiązana do natychmiastowego wstrzymania prac i podjęcia działań celem usunięcia tego zagrożenia
B. podejmuje działania korygujące
C. opracowuje zasady i metody bezpiecznego wykonywania pracy
D. powinna ukarać osoby odpowiedzialne
BPO.01 Pytanie 187
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy do przenoszenia ciężarów można wykorzystać drabinę przenośną jako środek transportu stałego?
A. Nie można, jest to kategorycznie zabronione
B. Tak, jeżeli ich wymiary nie przekraczają dopuszczalnych
C. Tak, pod warunkiem, że są zaopatrzone w uchwyty transportowe
D. Tak, o ile zastosuje się dodatkowe środki zabezpieczające
BPO.01 Pytanie 188
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do szkodliwych oraz niebezpiecznych czynników biologicznych w miejscu pracy nie zalicza się
A. substancji wytwarzanych przez organizmy żywe
B. wirusów
C. mikroorganizmów oraz makroorganizmów
D. mutagenów chemicznych
BPO.01 Pytanie 189
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Obróbka drewnianych powierzchni za pomocą szlifierki wystawia pracownika na działanie czynników
A. psychofizycznych i chemicznych
B. biologicznych i drażniących
C. uciążliwych i szkodliwych
D. niebezpiecznych i fizycznych
BPO.01 Pytanie 190
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do zadań służby bhp należy przygotowywanie oraz przedstawianie pracodawcy cyklicznych analiz dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, które zawierają sugestie dotyczące działań technicznych i organizacyjnych?
A. raz w miesiącu
B. min. raz w roku
C. co sześć miesięcy
D. min. raz na 5 lat
BPO.01 Pytanie 191
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto, będąc odpowiedzialnym za bezpieczeństwo i higienę pracy lub nadzorując pracowników czy inne osoby fizyczne, nie stosuje się do przepisów oraz zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, może zostać ukarany grzywną?
A. od 1 000 zł do 30 000 zł
B. od 500 zł do 50 000 zł
C. od 100 zł do 5 000 zł
D. od 1 000 zł do 10 000 zł
BPO.01 Pytanie 192
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z Kodeksem pracy kara porządkowa traci moc, a kopia zawiadomienia o ukaraniu jest usuwana z akt pracownika, gdy
A. umowa o pracę zostanie rozwiązana
B. pracownik samowolnie opuszcza miejsce pracy
C. umowa doszła do końca
D. minął rok wzorowej pracy
BPO.01 Pytanie 193
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto decyduje o kierowaniu pracowników na dodatkowe badania psychologiczne?
A. przełożony
B. specjalista ds. bhp
C. lekarz medycyny pracy
D. osoba z działu kadr
BPO.01 Pytanie 194
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pomimo użycia dostępnych technologii, zauważono przekroczenie maksymalnego poziomu hałasu. W takiej sytuacji można wprowadzić działania organizacyjne poprawiające warunki pracy w postaci
A. zapewnienia pracownikowi indywidualnych środków ochrony słuchu
B. wdrożenia aktywnej redukcji hałasu
C. zainstalowania dodatkowych ekranów
D. skrócenia godzin pracy na hałaśliwym miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 195
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakim terminem określamy obszar pracy, wraz z wyposażeniem w narzędzia i przedmioty konieczne do pracy, w którym pracownik lub grupa pracowników realizuje swoje zadania?
A. Miejsce zatrudnienia
B. Stanowisko pracy
C. Pomieszczenie robocze
D. Obszar zakładu pracy
BPO.01 Pytanie 196
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Rysunek elementu maszyny, który zawiera wszystkie informacje potrzebne do jego wykonania, nazywamy rysunkiem
A. wykonawczym
B. operacyjnym
C. zestawieniowym
D. montażowym
BPO.01 Pytanie 197
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak długo należy przechowywać wyniki z kontroli okresowych maszyn?
A. 5 lat
B. 10 lat
C. 15 lat
D. 4 lata
BPO.01 Pytanie 198
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kontrola zdrowia przeprowadzana jest w sytuacji
A. niezdolności do wykonywania obowiązków spowodowanej chorobą trwającą dłużej niż 30 dni
B. pogorszenia się stanu zdrowia pracownika - tylko na wniosek pracodawcy
C. rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika
D. pogorszenia się stanu zdrowia pracownika - na wniosek lekarza odpowiedzialnego za opiekę profilaktyczną
BPO.01 Pytanie 199
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do przeszkód w kształceniu dorosłych nie zalicza się
A. braku chęci do nauki
B. niedoboru pewności siebie
C. pozytywnego podejścia do nauki
D. niskiego lub wysokiego poczucia własnej wartości
BPO.01 Pytanie 200
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ocena ryzyka zawodowego w miejscu pracy realizowana jest, aby zaprezentować wyniki tej oceny
A. na posiedzeniu zarządu
B. inspektorom przeprowadzającym kontrolę w zakładzie
C. związkom zawodowym
D. pracownikom zatrudnionym na ocenianych stanowiskach