Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 201
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Natężenie oświetlenia w miejscach pracy powinno być dostosowane do charakteru wykonywanych zadań oraz musi spełniać wymogi określone

A. w ogólnych przepisach bhp
B. w Polskiej Normie
C. w kodeksie pracy
D. w regulaminie pracy
BPO.01 Pytanie 202
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy warunki wykonywanej pracy nie są zgodne z przepisami bhp i stanowią bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika, ten ostatni

A. powinien kontynuować pracę, zachowując szczególną ostrożność
B. powinien zrezygnować z wykonywania swoich obowiązków
C. może opuścić miejsce pracy
D. ma prawo wstrzymać się od pracy, niezwłocznie informując o tym swojego przełożonego
BPO.01 Pytanie 203
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik, idąc z szatni do miejsca pracy, poślizgnął się i złamał rękę. Tego rodzaju incydent nazywamy wypadkiem

A. niezwiązany z zatrudnieniem
B. w trakcie pracy
C. równoznaczny z wypadkiem przy pracy
D. w drodze do zatrudnienia
BPO.01 Pytanie 204
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ograniczenie hałasu poprzez zmniejszenie propagacji fali akustycznej z miejsca źródłowego do innego stanowiska pracy osiąga się przez zastosowanie

A. ekranów akustycznych w miejscu pracy.
B. zmiany oporów tarcia elementów urządzenia.
C. tłumików dźwięku.
D. zmiany prędkości przepływu mediów w urządzeniu.
BPO.01 Pytanie 205
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przed rozpoczęciem pracy na nowym stanowisku nie jest wymagane przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego dla

A. pracownika przenoszonego na inne stanowisko
B. pracownika biurowego, który przyjmuje dodatkowe obowiązki biurowe
C. ucznia odbywającego praktyczną naukę zawodu oraz studenta biorącego udział w praktyce studenckiej
D. osoby zatrudnionej na stanowisku robotniczym, na którym mogą występować czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia
BPO.01 Pytanie 206
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie negatywne skutki ma promieniowanie UV?

A. stawy i kręgosłup
B. płuca oraz serce
C. oczy i skórę
D. ośrodkowy układ nerwowy
BPO.01 Pytanie 207
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z Kodeksem pracy, kto ponosi odpowiedzialność za zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy?

A. wszyscy pracownicy w zakładzie
B. nadzorca działu bhp
C. specjalista ds. bhp
D. pracodawca
BPO.01 Pytanie 208
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W biurach temperatura nie powinna wynosić mniej niż

A. 20oC
B. 18oC
C. 14oC
D. 16oC
BPO.01 Pytanie 209
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie szlifowania twardych rodzajów drewna pracownicy powinni być wyposażeni

A. w przyłbice zabezpieczające przed odpryskami
B. w półosłony oraz okulary
C. w maski przeciwpyłowe
D. w gogle ochronne przed odpryskami
BPO.01 Pytanie 210
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Umowy o pracę służące do przygotowania zawodowego to rodzaj umowy

A. ustna lub pisemna na czas określony
B. pisemna bezterminowa
C. ustna zawarta na czas odbywania praktyki zawodowej
D. pisemna zawarta na okres trwania nauki zawodu
BPO.01 Pytanie 211
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba została zatrudniona w placówce edukacyjnej na stanowisku konserwatora oraz nocnego dozorcy. Gdzie powinien zostać przeprowadzony instruktaż stanowiskowy?

A. na dowolnie wybranym stanowisku
B. tylko na stanowisku konserwatora
C. na stanowisku konserwatora i nocnego dozorcy
D. tylko na stanowisku nocnego dozorcy
BPO.01 Pytanie 212
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na strefie narzędziowej maszyny do obróbki metali zainstalowano nową stałą osłonę wykonaną z metalowej siatki. Jakiego zagrożenia z pewnością nie zminimalizuje ona dla pracownika?

A. Odpryskami cieczy chłodzącej
B. Odpadającymi wiórami
C. Oderwanymi elementami narzędzia
D. Odłamanym przedmiotem obrabianym
BPO.01 Pytanie 213
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, kto ponosi odpowiedzialność za stan bhp w miejscu pracy?

A. nadzorca bhp
B. zwykły pracownik
C. ekspert bhp
D. pracodawca
BPO.01 Pytanie 214
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Niedobór aktywności fizycznej prowadzi do

A. lepszego dotlenienia mózgu
B. wzmocnienia układu oddechowego
C. zmian w układzie kostno-stawowym
D. wzrostu wydajności organizmu
BPO.01 Pytanie 215
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca zatrudniający więcej niż 250 osób ma obowiązek utworzyć

A. komitet bhp
B. społeczną służbę bhp
C. komisję bhp
D. służbę bhp
BPO.01 Pytanie 216
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby móc obsługiwać urządzenia transportu zmechanizowanego na budowie, pracownik musi posiadać

A. prawo jazdy w kategorii B
B. kwalifikacje odpowiednie dla konkretnego urządzenia
C. zaświadczenie potwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na wysokości
D. tytuł technika budownictwa z wymaganą 5-letnią praktyką zawodową
BPO.01 Pytanie 217
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy zabrania się zatrudnienia młodocianych w pracach, które są zakazane, a ich lista jest ustalona przez

A. pracodawcę w zarządzeniu
B. Sejm w ustawie
C. ministra odpowiedzialnego za sprawy pracy w zarządzeniu
D. Radę Ministrów w rozporządzeniu
BPO.01 Pytanie 218
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta, wracając z pracy do domu, została napadnięta. Jak należy to zdarzenie klasyfikować?

A. jest uznawane za równorzędne z wypadkiem w trakcie pracy
B. nie jest związane z wykonywaną pracą
C. nie kwalifikuje się jako wypadek
D. uważa się to za wypadek podczas powrotu z pracy
BPO.01 Pytanie 219
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ponowna analiza ryzyka zawodowego jest konieczna w sytuacji, gdy

A. wprowadzono zmiany w obowiązujących normach dotyczących analizowanych stanowisk pracy
B. zatrudniono nowego pracownika
C. minęło 5 lat od ostatniej oceny
D. zrealizowano zmiany kadrowe w zarządzie firmy
BPO.01 Pytanie 220
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na zatrucia salmonellą szczególnie narażony jest

A. kucharz.
B. medyk.
C. leśnik.
D. stolarz.
BPO.01 Pytanie 221
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsce pracy nie powinno być usytuowane

A. w budowlach o konstrukcji żelbetowej
B. w piwnicach i suterenach, gdy zapewnione jest oświetlenie dzienne oraz uzyskano zgodę właściwego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w porozumieniu z odpowiednim Okręgowym Inspektorem Pracy
C. w pomieszczeniach, gdzie obecne są czynniki szkodliwe dla zdrowia przekraczające NDS lub NDN
D. w piwnicach i suterenach bez dostępu do światła dziennego i bez zgody odpowiedniego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego
BPO.01 Pytanie 222
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak definiuje się antropometrię?

A. działania mające na celu zredukowanie wypadków w zakładzie pracy
B. zbiór technik, zasad i metod pomiaru ciała ludzkiego
C. analizę obciążenia psychicznego pracownika w miejscu pracy
D. statystyczne rozpoznawanie zagrożeń w środowisku pracy
BPO.01 Pytanie 223
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zajęć wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej nie wlicza się prac związanych z obsługą

A. podnośników i platform hydraulicznych
B. wytwornic acetylenowych
C. suwnic sterowanych z kabiny i zdalnie sterowanych
D. układnic magazynowych
BPO.01 Pytanie 224
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym nie może być dłuższy niż

A. 7 godzin dziennie i 35 godzin tygodniowo
B. 8 godzin dziennie i 40 godzin tygodniowo
C. 5 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
D. 6 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
BPO.01 Pytanie 225
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zespół zajmujący się wypadkami

A. załącza do protokołu powypadkowego zeznania od świadków
B. zbiera od świadków wypadku dane dotyczące zaistniałego zdarzenia, które są następnie dodawane do protokołu powypadkowego
C. przesłuchuje świadków zdarzenia pod groźbą odpowiedzialności karnej za składanie nieprawdziwych zeznań
D. informuje świadka o możliwej odpowiedzialności karnej za podawanie fałszywych informacji
BPO.01 Pytanie 226
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szatnie przepustowe należy zapewnić pracownikom na stanowisku

§ 16. 1. Szatnia przepustowa powinna być urządzona dla pracowników zatrudnionych przy pracach związanych ze stosowaniem lub wydzielaniem się substancji trujących, zakaźnych, promieniotwórczych, drażniących lub uczulających oraz innych substancji o nieprzyjemnym zapachu, a także przy pracach pylących, w wilgotnym i gorącym mikroklimacie lub powodujących intensywne brudzenie.
(rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami)

A. kelnera.
B. sprzedawcy.
C. barmana.
D. piekarza.
BPO.01 Pytanie 227
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z punktu widzenia bezpieczeństwa montażu rusztowania, ich odległość od linii energetycznych niskiego napięcia (do 1 kV) - mierzona w poziomie od zewnętrznych przewodów - nie powinna być mniejsza niż

A. 5,0 m
B. 10,0 m
C. 3,0 m
D. 2,0 m
BPO.01 Pytanie 228
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie czynniki biologiczne występują w miejscu pracy?

A. makroorganizmy i mikroorganizmy roślinne
B. substancje chemiczne oraz kancerogeny
C. kancerogeny oraz pyły nieorganiczne
D. gorący mikroklimat i organizmy bezkomórkowe
BPO.01 Pytanie 229
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nowo zatrudniony pracownik na stanowisku inspektora bhp powinien rozpocząć swoje obowiązki od przeprowadzenia

A. doraźnej.
B. wstępnej.
C. kompleksowej.
D. problemowej.
BPO.01 Pytanie 230
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

WBGT (naturalna temperatura wilgotna oraz temperatura termometru w czarnej kuli) jest wskaźnikiem wykorzystywanym do oceny obciążenia

A. termicznego
B. obojętnego
C. fizycznego
D. chemicznego
BPO.01 Pytanie 231
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaka maksymalna masa w kg nie może być przekraczana przez mężczyzn przenoszących przedmioty ręcznie podczas pracy o stałym charakterze, na wysokości do 4 metrów oraz na dystansie do 25 metrów?

A. 12
B. 25
C. 30
D. 21
BPO.01 Pytanie 232
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W hali obrabiarek do metalu, na wysokości 3,0 m od poziomu podłogi, usytuowano nawiew powietrza, którego temperaturę można regulować w 4 zakresach. Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ jaką maksymalną temperaturę nawiewu, spośród zaproponowanych, można zastosować.

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie ogólnych przepisów bhp
Maksymalna temperatura nawiewanego powietrza nie powinna przekraczać 70 °C (343 K) przy nawiewie powietrza na wysokości nie mniejszej niż 3,5 m od poziomu podłogi stanowiska pracy i 45 °C (318 K) - w pozostałych przypadkach.

A. 35°C
B. 55°C
C. 45 °C
D. 70 °C
BPO.01 Pytanie 233
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile co najmniej metrów kwadratowych wolnej powierzchni podłogi powinno przypadać na jednego pracownika zatrudnionego w pomieszczeniu stałej pracy?

A. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi
B. 3 m3 wolnej objętości pomieszczenia
C. 2 m3 wolnej objętości pomieszczenia
D. 13 m2 wolnej powierzchni podłogi
BPO.01 Pytanie 234
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kwestie związane z optymalizacją interakcji człowiek - maszyna - otoczenie w fazie projektowania są przedmiotem badań

A. zapobieganie zagrożeniom
B. ergonomia koncepcyjna
C. ochrona zdrowia w pracy
D. higiena w miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 235
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dozwolone jest pokrycie drewnianych drabin powłoką uzyskaną przez nałożenie farby

A. czerwonej
B. zielonej
C. bezbarwnej
D. żółtej
BPO.01 Pytanie 236
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W lokalu gastronomicznym inspektor BHP dostrzegł mrówki faraonki. Dlatego zasugerował właścicielowi wykonanie

A. dezynfekcji
B. sterylizacji
C. dezynsekcji
D. odkażenia
BPO.01 Pytanie 237
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek wdrożyć takie środki ochronne przed hałasem, aby maksymalny poziom dźwięku C nie był wyższy niż

A. 135 dB
B. 85 dB
C. 115 dB
D. 80 dB
BPO.01 Pytanie 238
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika bez wypowiedzenia może mieć miejsce

A. jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie potwierdzające szkodliwy wpływ pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w terminie wskazanym w orzeczeniu do innej pracy, odpowiedniej ze względu na jego stan zdrowia i kwalifikacje zawodowe
B. w sytuacji poważnego naruszenia przez niego podstawowych obowiązków pracowniczych
C. w przypadku zawinionej przez pracownika utraty uprawnień niezbędnych do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku
D. w sytuacji popełnienia przestępstwa przez pracownika w trakcie trwania umowy, które uniemożliwia jego dalsze zatrudnienie na danym stanowisku
BPO.01 Pytanie 239
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W zakładzie produkującym materiały budowlane, biuro znajduje się w pobliżu hali z stołami wibracyjnymi. Jakie rozwiązanie pomoże zredukować wpływ wibracji i hałasu na pracowników w biurze?

A. przesunięcie biura jak najdalej od hali
B. wyposażenie pracowników biurowych w nauszniki ochronne
C. sugerowanie częstych przerw w czasie pracy
D. użycie kabiny akustycznej
BPO.01 Pytanie 240
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, do kluczowych zadań pracownika dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy nie należy

A. troszczenie się o dobro firmy, ochrona jej mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby zaszkodzić pracodawcy
B. dbanie o odpowiedni stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu, a także o porządek i organizację w miejscu pracy
C. wykonywanie obowiązków w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie się do poleceń i wskazówek przełożonych w tym zakresie
D. poddawanie się wstępnym, okresowym i kontrolnym badaniom lekarskim oraz przestrzeganie zaleceń lekarzy