Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 241
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Minimalna liczba umywalek w umywalni zakładu odzieżowego zatrudniającego 123 pracowników na najliczniejszej zmianie powinna wynosić

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Załącznik nr 3
§ 19. 1. Na każdych dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna w umywalni przypadać co najmniej jedna umywalka indywidualna, a przy pracach brudzących i w kontakcie z substancjami szkodliwymi lub zakaźnymi — co najmniej jedna umywalka na każdych pięciu pracowników — lecz nie mniej niż jedna przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 1 szt.
B. 25 szt.
C. 13 szt.
D. 10 szt.
BPO.01 Pytanie 242
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jaki sposób określimy w protokole powypadkowym zdarzenie, które miało miejsce na terenie zakładu i dotyczyło osoby bezrobotnej poszukującej zatrudnienia?

A. Wypadek przy pracy
B. To jest zdarzenie na równi z wypadkiem przy pracy
C. Wypadek w trakcie drogi do pracy
D. To nie jest wypadek przy pracy
BPO.01 Pytanie 243
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z elementów może stanowić zagrożenie psychofizyczne w miejscu pracy?

A. Stres
B. Toksyny
C. Upadek
D. Hałas
BPO.01 Pytanie 244
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W procesie określania relacji człowiek - maszyna, w celu poprawy warunków pracy, powinny uczestniczyć

A. inspektor pracy, specjalista ds. bhp, główny inżynier
B. antropolog, lekarz, konstruktor i organizator produkcji
C. główny specjalista, społeczny inspektor pracy, projektant
D. inspektor sanitarny, służba bhp, lekarz medycyny pracy
BPO.01 Pytanie 245
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wystąpienia wypadku przy pracy, co jest najpierw w obowiązku pracodawcy?

A. poinformowanie Państwowej Inspekcji Pracy
B. zamknięcie zakładu
C. zwolnienie pracownika, który ponosi winę za zdarzenie
D. udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
BPO.01 Pytanie 246
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsce pracy powinno być zaprojektowane w taki sposób, aby zapewniało komfortowe i bezpieczne warunki dla osób, których wymiary znajdują się w zakresie

A. 5 i 50 centyla
B. 5 i 95 centyla
C. 0 i 100 centyla
D. 50 i 95 centyla
BPO.01 Pytanie 247
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba pracująca na stanowisku ogrodnika powinna być wyposażona

A. jedynie w rękawice
B. w obuwie i rękawice
C. w odzież ochronną, obuwie i rękawice
D. wyłącznie w odzież ochronną
BPO.01 Pytanie 248
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi okulary korekcyjne do pracy z monitorem zgodnie z zaleceniem medycznym

A. jeśli praca przy monitorze nie przekracza 2 godzin dziennie
B. jeżeli praca przy monitorze trwa nie dłużej niż 3 godziny dziennie
C. na pisemną prośbę zatrudnionego
D. gdy praca przy monitorze wynosi co najmniej 4 godziny dziennie
BPO.01 Pytanie 249
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile maksymalnie stopni może mieć jeden bieg schodów stałych w obiektach przemysłowych?

A. 15
B. 19
C. 17
D. 13
BPO.01 Pytanie 250
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dziedzina wiedzy, która bada dostosowywanie narzędzi, maszyn, otoczenia oraz warunków pracy do autonomicznych oraz psychofizycznych właściwości i umiejętności człowieka, co zapewnia efektywne, skuteczne i bezpieczne realizowanie przez niego zadań przy stosunkowo niskim biologicznym koszcie, nosi nazwę

A. mechaniką materiałów i konstrukcji
B. organizacją pracy
C. ergonomią
D. zarządzaniem zasobami ludzkimi
BPO.01 Pytanie 251
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca jest zobowiązany do zapewnienia pracownikowi środków ochrony indywidualnej, natomiast pracownik

A. nie ma obowiązku ich używać.
B. może je stosować w trakcie pracy.
C. może, jednak nie ma takiego obowiązku.
D. jest zobowiązany do ich stosowania.
BPO.01 Pytanie 252
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie są uciążliwości związane z pracą na komputerze?

A. są drgania obrazu
B. jest promieniowanie podczerwone
C. jest wymuszona pozycja ciała
D. jest promieniowanie jonizujące
BPO.01 Pytanie 253
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie pożaru pyłów mącznych w zakładzie produkcyjnym piekarni, odzież pracownika uległa zapaleniu. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności udzielając pomocy?

A. zapewnić poszkodowanemu dostęp do świeżego powietrza
B. wezwać pomoc medyczną
C. zgasić ogień na odzieży kocem gaśniczym
D. umieścić poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
BPO.01 Pytanie 254
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do elementów psychofizycznych w miejscu pracy zalicza się

A. czynniki mutagenne
B. obciążenie emocjonalne
C. pole elektromagnetyczne
D. mikroorganizmy genetycznie zmienione
BPO.01 Pytanie 255
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Złożone narażenie - to narażenie zawodowe pracownika na oddziaływanie

A. czynników fizycznych oraz biologicznych w otoczeniu
B. wielu szkodliwych czynników psychofizycznych obecnych w trakcie zmiany roboczej
C. czynników fizycznych oraz chemicznych w otoczeniu
D. wielu szkodliwych substancji obecnych jednocześnie w powietrzu środowiska pracy
BPO.01 Pytanie 256
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Badania lekarskie dla pracowników przeprowadza się u osób zatrudnionych na podstawie umowy

A. o dzieło
B. zlecenia
C. na okres próbny
D. cywilnoprawnej
BPO.01 Pytanie 257
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie działania obrabiarki skrawającej operator jest w stanie

A. czyścić elementy robocze.
B. pracować bez rękawic.
C. przeprowadzać pomiary obrabianego materiału.
D. otwierać bądź usuwać osłony.
BPO.01 Pytanie 258
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Które z poniższych stwierdzeń nie dotyczy monotonii w pracy?

A. Tempo realizacji zadań jest ustalone.
B. Stanowisko wymaga dużej koncentracji uwagi.
C. Realizacja rutynowych zadań, które polegają na nieustannym powtarzaniu tych samych czynności lub zadań.
D. Praca nie wymaga powtarzania podobnych czynności przez ponad 50% czasu pracy.
BPO.01 Pytanie 259
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracownika administracyjno-biurowego powinno być organizowane nie rzadziej niż co

A. 3 lata
B. 5 lat
C. 4 lata
D. 6 lat
BPO.01 Pytanie 260
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jakiej okoliczności pracodawca jest zobowiązany do skierowania pracownika na kontrolne badania lekarskie?

A. Po powrocie pracownika z 21-dniowego zwolnienia lekarskiego
B. Przed podpisaniem umowy z pracownikiem
C. Po powrocie pracownika z 31-dniowego zwolnienia lekarskiego
D. Po każdym wypadku przy pracy
BPO.01 Pytanie 261
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas obróbki metalu wióry muszą być usuwane

A. rękami, lecz w sposób bezpieczny
B. odpowiednimi narzędziami ręcznymi
C. za pomocą sprężonego powietrza
D. zmiotką lub przy użyciu sprężonego powietrza
BPO.01 Pytanie 262
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania zapobiegawcze powinny być wdrożone, aby zredukować ryzyko rozerwania tarczy szlifierskiej?

A. Pracować w hełmie ochronnym
B. Dokonywać przeglądów tarczy przed włączeniem szlifierki
C. Używać przyłbic ochronnych
D. Organizować szkolenia dla pracowników
BPO.01 Pytanie 263
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zasady HACCP - analiza zagrożeń oraz kluczowych punktów kontroli stosowane są w przedsiębiorstwach branży

A. spożywczej
B. usługowej
C. budowlanej
D. farmaceutycznej
BPO.01 Pytanie 264
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania należy podjąć w przypadku udzielania pomocy osobie zatrutej gazami?

A. niezwłocznym przystąpieniu do resuscytacji
B. wyniesieniu poszkodowanego z obszaru zagrożenia i wezwaniu lekarza, a w przypadku ustania funkcji oddechowych na rozpoczęciu reanimacji poprzez wykonywanie ucisków klatki piersiowej
C. przeniesieniu poszkodowanego w miejsce z dostępem do świeżego powietrza i zastosowaniu sztucznego oddychania
D. powiadomieniu osoby odpowiedzialnej i oczekiwanie na instrukcje
BPO.01 Pytanie 265
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Preparaty dezynfekujące stosowane w celu zapewnienia higieny produkcji powinny być składowane

A. w wydzielonym pomieszczeniu
B. w hali produkcyjnej
C. w laboratorium chemicznym
D. w magazynie surowców
BPO.01 Pytanie 266
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W okresie sprawozdawczym od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku w zakładzie odnotowano łącznie 300 dni zwolnień lekarskich udzielonych z powodu wypadków przy pracy. W analizowanym okresie zaistniało 5 wypadków przy pracy, w tym jeden śmiertelny na miejscu zdarzenia. Ile wynosi wskaźnik ciężkości wypadków w okresie sprawozdawczym?

Sposób obliczania wskaźnika ciężkości wypadków:

Wskaźnik częstotliwości wypadków = D / (W - S)

Gdzie: D – suma dni zwolnień lekarskich w okresie sprawozdawczym,

W – ilość wypadków,

S – ilość wypadków śmiertelnych.

A. 60
B. 100
C. 75
D. 50
BPO.01 Pytanie 267
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba bez problemów zdrowotnych zdobywa najwięcej informacji z otoczenia za pomocą zmysłu

A. wzroku
B. smaku
C. dotyku
D. słuchu
BPO.01 Pytanie 268
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W środowisku pracy nie można zaliczyć do czynników biologicznych

A. viruses
B. dioptrie
C. fungi
D. rickettsiae
BPO.01 Pytanie 269
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie przeglądu stanu BHP na hali obróbczej dla metalu, pracownik służb bhp dostrzegł, że operator ręcznie podnosił oraz zakładał na tokarkę metalowe profile o masie 15 kg. W protokole pokontrolnym powinien zaznaczyć, że stanowisko obsługi tokarki powinno być dodatkowo zaopatrzone w

A. apteczkę pierwszej pomocy.
B. instrukcję obsługi tokarki.
C. rejestr wagi elementów.
D. urządzenie wspomagające, które zmniejsza wysiłek pracownika przy mocowaniu elementów.
BPO.01 Pytanie 270
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy pracodawca jest zobowiązany do utworzenia służby BHP, jeśli liczba zatrudnionych przekracza

A. 20 pracowników
B. 100 pracowników
C. 50 pracowników
D. 250 pracowników
BPO.01 Pytanie 271
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do chemicznych czynników obecnych w miejscu pracy zaliczamy

A. preparaty drażniące
B. mikroklimat
C. bakterie i wirusy
D. pyły przemysłowe
BPO.01 Pytanie 272
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wystąpienia wypadku, który miał miejsce w innym zakładzie pracy, ustalenia dotyczące okoliczności i przyczyn zdarzenia są przeprowadzane przez zespół powypadkowy powołany przez

A. obu pracodawców
B. pracodawcę poszkodowanego
C. pracodawcę, na którego terenie doszło do wypadku
D. pracodawcę poszkodowanego oraz ZUS
BPO.01 Pytanie 273
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Efektywność środków ochrony indywidualnej w znacznym stopniu zależy od

A. indywidualnych potrzeb pracownika
B. kosztu środków ochrony indywidualnej
C. wytwórcy środków ochrony indywidualnej
D. dopasowania środków ochrony indywidualnej do warunków panujących na stanowisku pracy oraz zapewnienia ich technicznej sprawności
BPO.01 Pytanie 274
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Element, który jest obowiązkowy w standardowym wyposażeniu apteczki, to

A. tabletki z krzyżykiem
B. krople żołądkowe
C. jednorazowe rękawiczki gumowe
D. jodyna
BPO.01 Pytanie 275
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wyniki badań na zawartość metali ciężkich w glebach lekkich wskazują obecność: rtęci Hg=1,2 mg/kg suchej masy i miedzi Cu=50 mg/kg suchej masy. Czy przekroczone są dopuszczalne zawartości metali ciężkich w badanej glebie?

Dopuszczalne zawartości metali ciężkich w glebach
PierwiastekJednostkaZawartość w glebach
lekkichśrednichciężkich
Rtęć (Hg)mg/kg suchej masy0,81,21,5
Miedź (Cu)mg/kg suchej masy2550

A. Zawartość miedzi jest przekroczona, a zawartość rtęci jest w normie.
B. Zawartość rtęci i miedzi są przekroczone.
C. Zawartość rtęci jest przekroczona, a zawartość miedzi jest w normie.
D. Zawartość rtęci i miedzi są w normie.
BPO.01 Pytanie 276
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dygestorium montowane jest jako

A. część instalacji miejscowej nawiewnej, umieszczona tuż nad źródłem wydobywania się zanieczyszczeń powietrza
B. część systemu wentylacji nawiewnej, przez którą powietrze wydobywa się z wentylowanej przestrzeni
C. oszklona szafa, połączona z systemem odciągów miejscowych i przeznaczona do wykonywania prac z substancjami niebezpiecznymi lub łatwopalnymi
D. wymiennik ciepła służący do bezpośredniego ogrzewania powietrza
BPO.01 Pytanie 277
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak często należy organizować szkolenie okresowe z zakresu bhp dla sekretarki pracującej w miejskim szpitalu?

A. 3 lata
B. 5 lat
C. 6 lat
D. rok
BPO.01 Pytanie 278
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pyły pochodzące z wełny i bawełny klasyfikowane są jako pyły

A. rakotwórcze
B. rakotwórcze i drażniące
C. uczulające i drażniące
D. toksyczne
BPO.01 Pytanie 279
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas analizy stanu bhp budynku zakładu pracy stwierdzono, że ostatni przegląd przewodów kominowych odbył się 15 marca 2008 r. Z przedstawionych w tabeli przepisów prawa budowlanego wynika, że następny przegląd powinien odbyć się w nieprzekraczalnym terminie do dnia

Wyciąg z ustawy Prawo budowlane
1.Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli:
2.okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:
a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu,
b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych);
3.okresowej, co najmniej raz na 5 lat, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia; kontrolą tą powinno być objęte również badanie instalacji elektrycznej i piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów;

A. 15 marca 2013 r.
B. 31 grudnia 2013 r.
C. 15 marca 2009 r.
D. 31 grudnia 2008 r.
BPO.01 Pytanie 280
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynnik niebezpieczny to element, który wywołuje

A. spadek wydajności pracy
B. stres
C. chorobę zawodową
D. uraz