Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 281
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Trójkątne znaki bezpieczeństwa wskazują na

A. nakaz
B. zakaz
C. ostrzeżenie
D. informację
BPO.01 Pytanie 282
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dokumentacji technologicznej, dotyczącej obsługi żurawia w zakładzie remontowo-budowlanym określono, zgodnie z przepisami, że temperatura w kabinie żurawia w okresie letnim nie powinna

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 6 lutego 2003 r.
w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych

§ 87. 1. Jeżeli drzwi kabiny żurawia znajdują się na wysokości powyżej 0,3 m ponad pomostami, przy kabinie należy zainstalować schodki lub stałe drabinki z poręczami, ułatwiające wejście.

2. W okresie zimowym w kabinie powinna być zapewniona temperatura nie niższa niż 288 K (15°C), a w okresie letnim temperatura w kabinie nie powinna przekraczać temperatury zewnętrznej.

3. Maszynista powinien mieć możliwość sterowania żurawiem i obserwacji terenu pracy z pozycji siedzącej.

A. być niższa niż 18 °C
B. przekraczać temperatury zewnętrznej
C. być niższa niż 15 °C
D. przekraczać 15 °C
BPO.01 Pytanie 283
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest czynnik obciążający fizycznie, który prowadzi do zmęczenia?

A. są to konflikty między ludźmi
B. jest nieodpowiednie oświetlenie
C. jest hałas
D. jest niewłaściwą postawą podczas wykonywania pracy
BPO.01 Pytanie 284
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Uczestnicy szkoleń z zakresu bhp przyswajają wiedzę w sposób najbardziej efektywny, gdy

A. radzą sobie z rzeczywistymi wyzwaniami
B. nie mają możliwości wpływania na przebieg zajęć
C. biernie uczestniczą tylko w wykładach teoretycznych
D. nie są zainteresowani tematem szkolenia
BPO.01 Pytanie 285
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Protokoły powypadkowe powinny być dostarczane przez pracodawcę pracownikowi, który doznał szkody

A. niezwłocznie
B. maksymalnie w ciągu 5 dni
C. najpóźniej w terminie 14 dni
D. do 15 dnia kolejnego miesiąca
BPO.01 Pytanie 286
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy pracy w gorącym mikroklimacie konieczne jest zapewnienie pracownikowi

A. tylko odpowiedniego ubrania roboczego
B. napojów oraz w zależności od rodzaju prowadzonej działalności środków ochrony indywidualnej
C. jedynie częstych przerw w pracy
D. ciepłych napojów, by zapobiec tzw. "szokowi termicznemu" organizmu
BPO.01 Pytanie 287
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy są zaangażowani w obsługę taśmy produkcyjnej. Aby zredukować obciążenie statyczne podczas wykonywania pracy, należy

A. wprowadzić system pracy zmianowej
B. zastosować przemienność wysiłku fizycznego
C. zastosować środki ochrony indywidualnej
D. wprowadzić środki ochrony zbiorowej
BPO.01 Pytanie 288
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscu pracy ślusarza należy stworzyć dedykowane uchwyty na narzędzia ręczne. Które z narzędzi używanych przez ślusarza powinny być umieszczone najbliżej niego?

A. Najmniejsze.
B. Najrzadziej używane.
C. Najczęściej używane.
D. Największe.
BPO.01 Pytanie 289
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na strefie narzędziowej maszyny do obróbki metali zainstalowano nową stałą osłonę wykonaną z metalowej siatki. Jakiego zagrożenia z pewnością nie zminimalizuje ona dla pracownika?

A. Odpadającymi wiórami
B. Odpryskami cieczy chłodzącej
C. Odłamanym przedmiotem obrabianym
D. Oderwanymi elementami narzędzia
BPO.01 Pytanie 290
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Działania takie jak profilaktyka medyczna, promowanie bezpiecznych postaw oraz szkolenia dla pracowników na stanowiskach pracy i okresowe to przykłady działań

A. zapobiegających awariom
B. prewencyjnych, zapobiegających awariom I wypadkom
C. ograniczających bezpieczeństwo
D. zapobiegającym wypadkom
BPO.01 Pytanie 291
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Co uznawane jest za czynniki niebezpieczne?

A. pożar i prąd elektryczny
B. promieniowanie jonizujące i laserowe
C. substancje toksyczne i drażniące
D. hałas i mikroklimat
BPO.01 Pytanie 292
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas pracy osoby młodocianej, mającej mniej niż 16 lat, nie może wynosić więcej niż

A. 5 godzin dziennie
B. 7 godzin dziennie
C. 8 godzin dziennie
D. 6 godzin dziennie
BPO.01 Pytanie 293
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomieszczenie ma powierzchnię 20 m2 i wysokości 2,4 m. Jaki rodzaj działalności może być tam prowadzony?

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
(wyciąg)
Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż:
1. 3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia.
2. 3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.
3. 2,5 m w świetle: a) jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników,
   a) na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia lub
   b) w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia.
4. 2,2 m w świetle w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym, dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do większego pomieszczenia.

A. Zakład szewski.
B. Salon fryzjerski.
C. Kiosk z prasą.
D. Sklep spożywczy.
BPO.01 Pytanie 294
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest wypadek przy pracy?

A. zdarzenie nagłe, mające zewnętrzną przyczynę, które miało miejsce w związku z wykonywaniem pracy i doprowadziło do urazu
B. nieszczęśliwe zdarzenie, które przyniosło straty materialne i w którym ktoś został ranny
C. choroba pracownika spowodowana długotrwałym działaniem szkodliwych czynników
D. zdarzenie wywołujące u pracownika dolegliwości, które miały miejsce w trakcie pracy
BPO.01 Pytanie 295
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek śmiertelny to zdarzenie, które doprowadziło do zgonu

A. do 3 miesięcy od daty wypadku
B. do 6 miesięcy od daty wypadku
C. do 12 miesięcy od daty wypadku
D. do 9 miesięcy od daty wypadku
BPO.01 Pytanie 296
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dla młodocianych pracowników zabronione jest ręczne podnoszenie i przenoszenie przez jedną osobę na odległość większą niż 25 m przedmiotów o masie przekraczającej w przypadku obciążenia powtarzalnego odpowiednio dla dziewcząt i dla chłopców?

A. 5 i 8 kg
B. 8 i 12 kg
C. 6 i 10 kg
D. 3 i 5 kg
BPO.01 Pytanie 297
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Niedostateczna aktywność fizyczna może prowadzić do

A. zwiększenia wydajności organizmu
B. lepszego dotlenienia mózgu
C. wzmocnienia układu oddechowego
D. zmian w układzie kostno-stawowym
BPO.01 Pytanie 298
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Regularna kontrola instalacji elektrycznej oraz piorunochronnej w aspekcie oceny stanu połączeń, osprzętu, zabezpieczeń oraz metod ochrony przed porażeniem, oporu izolacji przewodów i uziemień instalacji i urządzeń powinna być realizowana przynajmniej raz na

A. 5 lat
B. 3 lata
C. 2 lata
D. rok
BPO.01 Pytanie 299
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakim wskaźnikiem wydolności fizycznej charakteryzuje się pracownik?

A. intensywność widzenia
B. pułap tlenowy
C. koordynacja wzrokowo-ruchowa
D. sprawność manualna
BPO.01 Pytanie 300
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy pracownik stracił zdolność do wykonywania dotychczasowej pracy w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej i nie został uznany za osobę niezdolną do pracy w myśl przepisów dotyczących emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, pracodawca, zgodnie z orzeczeniem lekarskim, jest zobowiązany

A. znaleźć pracownikowi nowe stanowisko u innego pracodawcy
B. rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę
C. pokryć koszty rehabilitacji pracownika
D. przenieść pracownika do odpowiedniej pracy
BPO.01 Pytanie 301
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie aspekty są oceniane w ramach metody RISK SCORE?

A. ergonomii
B. ryzyka zawodowego
C. organizacji pracy
D. mikroklimatu
BPO.01 Pytanie 302
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaż działanie bądź środki, które powinny być podejmowane w pierwszej kolejności w celu zredukowania ryzyka zawodowego związanego z pracą z substancją chemiczną:

A. stosowanie środków ochrony indywidualnej
B. eliminacja uwalniania do środowiska pracy substancji chemicznej stwarzającej zagrożenie poprzez odpowiednie projektowanie procesów pracy i kontrolę techniczną oraz stosowanie adekwatnego wyposażenia i materiałów
C. stosowanie środków ochrony zbiorowej, jak na przykład odpowiednia wentylacja i działania organizacyjne
D. systematyczne kontrole stanu BHP z uwzględnieniem organizacji pracy, stanu technicznego urządzeń oraz ustalanie metod rejestrowania nieprawidłowości i ich eliminacji
BPO.01 Pytanie 303
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ilość energii, którą organizm człowieka zużywa w trakcie realizacji prac, nazywana jest

A. liczba uderzeń serca.
B. ciśnienie tętnicze.
C. wydatek energetyczny.
D. objętość płuc.
BPO.01 Pytanie 304
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociani pracownicy często byli angażowani w zakładzie do załadunku produktów na pojazdy oraz do rozładunku dostarczanych surowców. Oceń, czy taka praktyka w zakładzie jest zgodna z przepisami dotyczącymi ochrony pracy młodocianych.

A. Nie, ponieważ młodociani nie mają prawa dźwigać surowców ani produktów
B. Tak, jeśli załadunek i/lub rozładunek nie zajmuje więcej niż 2/3 czasu pracy
C. Nie, ponieważ załadunek i/lub rozładunek wymaga dużej powtarzalności ruchów
D. Tak, pod warunkiem że masa produktów i/lub surowców nie przekracza dopuszczalnych norm dźwigania
BPO.01 Pytanie 305
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Metoda PIĘCIU KROKÓW służy do oceny miejsca pracy w kontekście

A. mikroklimatu
B. ryzyka zawodowego
C. organizacji pracy
D. ergonomii
BPO.01 Pytanie 306
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie elementy powinien zawierać plan ewakuacji z budynku?

A. Wyraźne oznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz lokalizacji gaśnic
B. Lista nazwisk pracowników przeszkolonych w zakresie ewakuacji
C. Wskazówki dotyczące gaszenia pożarów
D. Dane kontaktowe służb ratunkowych
BPO.01 Pytanie 307
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Objawem zmęczenia pracownika, który ma charakter subiektywny, nie jest

A. ból mięśni
B. spadek efektywności pracy
C. odczucie ogólnego osłabienia
D. znużenie lub przygnębienie
BPO.01 Pytanie 308
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ustal, na podstawie opisu zdarzenia, główną przyczynę wypadku.

Jan Kowalski zatrudniony był od 4 lat jako stolarz w stolarni. Był pracownikiem wykwalifikowanym i w pełni samodzielnym, posiadał odpowiednią praktykę w swoim zawodzie i należyte przeszkolenie w zakresie bhp. W dniu 2 października 2009 r. rozpoczął pracę około godziny 800, wykonując najpierw czynności cięcia, heblowania i strugania płyty do określonych wymiarów. Następnie około godziny 930 przystąpił do obróbki deski na uniwersalnej obrabiarce do drewna. Przez 2 godziny robił to wspólnie z innym pracownikiem, po czym pracował samodzielnie. Prace na obrabiarce wykonywał bez użycia osłony na wałek. Stosowanie osłony nie pozwala przy zastosowania tzw. podtrzymki zastępującej pomoc drugiej osoby przy obrabianiu drewnianych elementów znacznej długości. Wówczas w trakcie obrabiania przesuwający się ku lewej dłoń Kowalskiego dostała się pod obracające się noże wyrówniarki.

A. Brak osłony i niewłaściwe metody pracy Kowalskiego.
B. Zbyt krótka praktyka Kowalskiego w zawodzie.
C. Śliska powierzchnia obrabianej deski.
D. Brak kwalifikacji i przeszkolenia w zakresie bhp.
BPO.01 Pytanie 309
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy zatrudnieni w danym przedsiębiorstwie, z uwagi na dynamiczny rozwój technologii oraz techniki, nieustannie muszą podnosić swoje kompetencje związane z kwestiami bhp. W tym celu organizowane są szkolenia

A. okresowe
B. uzupełniające
C. doskonalące
D. dokształcające
BPO.01 Pytanie 310
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z podanych środków ochrony jest procedurą zabezpieczającą, która pomaga w redukcji zagrożeń w miejscu pracy?

A. Instrukcje stanowiskowe
B. Ochrony osobiste
C. Urządzenia bezpieczeństwa
D. Urządzenia ochronne
BPO.01 Pytanie 311
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wykorzystując metodę PHA przeprowadza się ocenę miejsc pracy pod względem

A. szacowania ryzyka zawodowego
B. mikroklimatu otoczenia
C. ergonomii miejsca pracy
D. organizacji oraz metod pracy
BPO.01 Pytanie 312
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Sygnał dźwiękowy powinien być łatwo dostrzegalny w obecności hałasu otoczenia. Zaleca się, aby

A. poziom dźwięku sygnału był wyższy od poziomu dźwięku hałasu otoczenia o więcej niż 15 dB
B. dźwięk sygnału był wyraźnie słyszalny, poziom dźwięku był odpowiednio wyższy od poziomu hałasu tła (otoczenia), a jednocześnie sygnał nie może być zagłuszany
C. poziom dźwięku sygnału był równy poziomowi dźwięku hałasu otoczenia
D. poziom dźwięku sygnału był wyższy od poziomu dźwięku hałasu otoczenia o więcej niż 10 dB
BPO.01 Pytanie 313
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, rozwiązując umowę o pracę z pracownikiem bez wypowiedzenia, zauważył, że pracownik ma niewykorzystany urlop wypoczynkowy. W takim przypadku

A. należy wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop
B. należy zmienić datę wypowiedzenia umowy
C. należy zwolnić pracownika po wykorzystaniu urlopu
D. pracownik nie może zostać zwolniony
BPO.01 Pytanie 314
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym mierzy się ciężkość pracy fizycznej?

A. wydatek energetyczny
B. miernik energetyczny
C. przemiana materii
D. siła oporu pracy
BPO.01 Pytanie 315
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z punktu widzenia bezpieczeństwa montażu rusztowania, ich odległość od linii energetycznych niskiego napięcia (do 1 kV) - mierzona w poziomie od zewnętrznych przewodów - nie powinna być mniejsza niż

A. 2,0 m
B. 3,0 m
C. 10,0 m
D. 5,0 m
BPO.01 Pytanie 316
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Klasyfikacja rodzajów pracy fizycznej według całkowitego dobowego wydatku energetycznego (przy 8-godzinnym dniu pracy). Wydatek energetyczny pracownika w ciągu doby wynosi 3500 kcal. Jego pracę na podstawie załączonej tabeli należy uznać jako

Stopień ciężkościWydatek energetyczny
[kcal/dobę]
Lekka2300 – 2800
Umiarkowana2801 – 3300
Średnia3301 – 3800
Ciężka3801 – 4300
Bardzo ciężka4301 - 4800

A. ciężką.
B. średnią.
C. umiarkowaną.
D. lekką.
BPO.01 Pytanie 317
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, młodocianym określa się osobę, która

A. nie ma 18 lat
B. osiągnęła 16 lat, lecz nie przekroczyła 18 lat
C. nie osiągnęła 15 lat, ale rozpoczęła lekką pracę zarobkową
D. ukończyła 15 lat, a nie przekroczyła 18 lat
BPO.01 Pytanie 318
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym są zagrożenia mechaniczne?

A. obiekty w ruchu
B. promieniowanie laserowe oraz elektryczność
C. pyły przemysłowe oraz obiekty w ruchu
D. elektryczność oraz pyły przemysłowe
BPO.01 Pytanie 319
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, pracownik zakładu przetwórstwa owoców i warzyw podczas konserwacji pulpy roztworem S02, powinien nosić odzież ochronną w postaci

A. gumowego fartucha, rękawic, okularów, maski
B. białego fartucha oraz czepka ochronnego na głowę
C. bawełnianego kombinezonu, gumowców i waciaka
D. bawełnianego kombinezonu roboczego i czepka
BPO.01 Pytanie 320
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym nie jest element materialnego otoczenia pracy?

A. zanieczyszczenie powietrza
B. oświetlenie
C. mikroklimat
D. postawa przy pracy
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły