Filtrowanie pytań
Jaką minimalną wysokość powinno mieć pomieszczenie do stałej pracy, w którym obecne są czynniki szkodliwe dla zdrowia?
Jaka maksymalna masa w kg nie może być przekraczana przez mężczyzn przenoszących przedmioty ręcznie podczas pracy o stałym charakterze, na wysokości do 4 metrów oraz na dystansie do 25 metrów?
Pomieszczenie ma powierzchnię 20 m2 i wysokości 2,4 m. Jaki rodzaj działalności może być tam prowadzony?
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (wyciąg) |
Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż: 1. 3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia. 2. 3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia. 3. 2,5 m w świetle: a) jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a) na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia lub b) w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia. 4. 2,2 m w świetle w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym, dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do większego pomieszczenia. |
Termin Najwyższe Dopuszczalne Natężenie szkodliwych czynników wpływających na zdrowie w miejscu pracy dotyczy
Urządzenia zabezpieczające stosowane w maszynach o dużym ryzyku powinny być zaprojektowane w taki sposób, aby
Osoba pracująca na tokarce, frezarce lub szlifierce powinna przejść instruktaż stanowiskowy
Kto jest zobowiązany do zabezpieczenia miejsca wypadku, jeśli zdarzenie miało miejsce w obszarze zakładu pracy?
Zgodnie z przepisami prawa pracy, w przypadku nieprzestrzegania przez pracownika zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, norm przeciwpożarowych, opuszczenia miejsca pracy bez usprawiedliwienia, przybycia do pracy w stanie nietrzeźwości lub picia alkoholu w trakcie pracy, pracodawca ma prawo
Młodociany pracownik ma prawo do otrzymywania wynagrodzenia za pracę. Jaki procent przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej stanowi jego wynagrodzenie w drugim roku nauki?
§ 19. 1.Młodocianemu w okresie nauki zawodu przysługuje wynagrodzenie obliczane w stosunku procentowym do przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale, obowiązującego od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski". 2. Stosunek procentowy wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, wynosi: 1) w pierwszym roku nauki - nie mniej niż 4%, 2) w drugim roku nauki - nie mniej niż 5%, 3) w trzecim roku nauki - nie mniej niż 6%. § 20. Młodocianym odbywającym przyuczenie do wykonywania określonej pracy przysługuje nie mniej niż 4% wynagrodzenia, o którym mowa w ust.1. |
Czy praca kobiety w ciąży przy korzystaniu z monitorów komputerowych jest
Nadzór państwowy nad działaniami mającymi na celu zapewnienie bezpiecznego użytkowania urządzeń technicznych, które mogą stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia ludzi oraz mienia i środowiska, sprawuje
Pracodawca, w odpowiedzi na pozew, podniósł zarzut przedawnienia roszczenia z uwagi na upływ okresu
n „W dniu 20 października 1995 roku pracownik uległ wypadkowi przy pracy. Otrzymał od ZUS jednorazowe odszkodowanie za stwierdzony w wyniku tego wypadku 10% uszczerbek na zdrowiu. Nie dochodził od pracodawcy żadnych uzupełniających świadczeń cywilnych. W dniu 13 marca 2006 roku pracownik wniósł do sądu pracy pozew o zasądzenie renty wyrównawczej i zadośćuczynienia za krzywdę związaną z wypadkiem."n | n
Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, młodocianym pracownikiem jest osoba, która
Używanie płynów do czyszczenia obudowy komputera, gdy jest on pod napięciem, stwarza ryzyko dla pracownika w postaci
Na miejscu pracy, mimo wykorzystania dostępnych technologii w celu redukcji hałasu maszyny, zaobserwowano przekroczenie maksymalnego poziomu hałasu. Jakie działania organizacyjne będą najskuteczniejsze w poprawie warunków pracy?
W zakładzie pracy znajduje się pomieszczenie o wolnej objętości pomieszczenia wynoszącej 135 m3 oraz wolnej powierzchni podłogi 40,1 m2. W tym pomieszczeniu zatrudnionych może być zgodnie z przepisami
Fragment rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy: |
1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach. 2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.). |
Które z wymienionych urządzeń technicznych generuje najwyższy poziom hałasu ultradźwiękowego?
Jaką część wynagrodzenia otrzymuje pracownik w przypadku niezdolności do pracy spowodowanej wypadkiem w drodze do pracy?
Jak często należy przeprowadzać szkolenia wstępne BHP dla nowo zatrudnionych pracowników?
Na podstawie analizy danych zamieszczonych w tabeli można stwierdzić, że zachorowalność na pylicę płuc w górnictwie węgla
GÓRNICTWO WĘGLA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Rodzaj choroby | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 |
Pylice płuc | 476 | 359 | 356 | 394 | 234 | 393 |
Trwały ubytek słuchu | 37 | 32 | 19 | 26 | 15 | 20 |
Zespół wibracyjny | 36 | 42 | 18 | 16 | 5 | 6 |
Przewlekłe zapalenie oskrzeli | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Inne choroby zawodowe | 23 | 26 | 12 | 14 | 15 | 13 |
RAZEM | 575 | 463 | 407 | 453 | 272 | 434 |
Jakim wskaźnikiem wydolności fizycznej charakteryzuje się pracownik?
Szkolenie okresowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracownika administracyjno-biurowego powinno być organizowane nie rzadziej niż co
Według zamieszczonej tabeli zapadalność na choroby zawodowe
Choroby zawodowe w Polsce w latach 2001–2015 | |||
---|---|---|---|
Rok | Liczba przypadków | ||
mężczyźni | kobiety | Ogółem | |
2001 | 3516 | 2491 | 6007 |
2010 | 1990 | 943 | 2933 |
2015 | 1297 | 797 | 2094 |
Pracodawca ma obowiązek wdrożyć proceduralne środki zabezpieczające, które pomagają w redukcji zagrożeń w miejscu pracy, w formie
Pomieszczenia, w których się pracuje, powinny być dostosowane do
Gdy dopuszczalny poziom hałasu w miejscu pracy wynosi 85 dB, a rzeczywisty poziom to 88 dB, to pracownik
W trakcie instruktażu na stanowisku pracy
Odzież ochronna powinna być stosowana podczas pracy, gdy
Na jaką wysokość powinna być ustawiona barierka oddzielająca obszar niebezpieczny na terenie budowy?
Maksymalna masa przedmiotów, które może przenosić jeden pracownik-mężczyzna podczas stałej pracy, nie powinna wynosić więcej niż
Jakie środki ochrony indywidualnej powinien doradzić pracownik służby bhp dla osoby obsługującej piec podczas pieczenia chleba?
Które z wymienionych poniżej rodzaju siedzisk powinny być ustawione w jadalni pracowniczej?
Fragment załącznika do rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy: |
1. Dla każdego pracownika spożywającego posiłek w jadalni należy zapewnić indywidualne miejsce siedzące przy stole. 2. Jadalnia powinna być wyposażona w umywalnie w ilości nie mniejszej niż jedna umywalka na dwadzieścia miejsc siedzących w jadalni, lecz nie mniej niż jedna umywalka. Przy każdej umywalce powinny znajdować się ręczniki jednorazowego użytku lub powinna być zainstalowana suszarka do rąk. 3. W jadalni powinny być zainstalowane urządzenia do podgrzewania przez pracownika posiłku własnego oraz zlewozmywaki dwukomorowe w ilości jeden zlewozmywak na dwadzieścia miejsc w jadalni, ale nie mniej niż jeden zlewozmywak. 4. W jadalniach typu I i II lub przy nich powinny znajdować się indywidualne zamykane szafki przeznaczone do przechowywania w higienicznych warunkach własnego posiłku pracownika. |
Czego dotyczy metoda OWAS?
Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień tej niepełnosprawności, nie może wynosić więcej niż
Pracownik nie ma prawa do jednorazowego odszkodowania w przypadku wypadku
Do kar porządkowych za łamanie obowiązków pracowniczych należy między innymi
Pomieszczenie główne baru od zaplecza oddzielają drewniane drzwi wahadłowe z panelem z mlecznego szkła. Czy zastosowane drzwi spełniają wymagania określone w przepisach?
Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bhp | |
---|---|
§ 22. |
|