Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, pracodawca zatrudniający osoby narażone na działanie substancji, czynników rakotwórczych lub pyłów zwłókniających, ma obowiązek zapewnienia tym pracownikom regularnych badań lekarskich także

A. obowiązkowo w ciągu roku od przejścia na emeryturę
B. po rozpoczęciu pracy w kontakcie z takimi substancjami, czynnikami lub pyłami u innego pracodawcy
C. do 5 lat po ich zakończeniu pracy
D. po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli zainteresowana osoba złoży wniosek o objęcie takimi badaniami
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik pełniący obowiązki spawacza elektrycznego został wyposażony w odzież ochronną i środki ochrony osobistej. Ślusarz pracujący w tym samym pomieszczeniu zgłasza dolegliwości związane z oczami. Pracownik służby bhp zwrócił się do pracodawcy z wnioskiem o

A. osłonę dla drugiego pracownika
B. przyłbicę dla drugiego pracownika
C. okulary ochronne dla drugiego pracownika
D. parawan oddzielający stanowiska
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Mnemotechniki to łatwe metody, które wspomagają proces zapamiętywania. Zazwyczaj polegają one na

A. skojarzeniu nowej informacji z obrazem, słowem, zdaniem lub sytuacją.
B. zapisaniu danych w pamięci komputera lub na zewnętrznym nośniku.
C. sekwencji: kodowanie, powtarzanie oraz zapominanie.
D. zapisywaniu informacji na kartce lub w notatniku mobilnym.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Biuro księgowej pracującej w przedsiębiorstwie zajmującym się budową maszyn rolniczych zlokalizowane jest blisko hali pras mechanicznych. Jakie rozwiązanie może zredukować problem nadmiernego narażenia księgowej na wibracje i hałas?

A. przeniesienie biura jak najdalej od hali pras
B. wyposażenie księgowej w ochronniki słuchu
C. zalecenie stosowania częstych przerw w pracy
D. instalacja kabiny dźwiękoizolacyjnej
BPO.01 Pytanie 8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak nazywa się forma kształcenia, która pozwala na zdobywanie, odświeżanie lub uzupełnianie wiedzy oraz umiejętności dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, opierając się na materiałach dostarczonych przez organizatora szkolenia, z jednoczesnym zapewnieniem konsultacji z osobami, które spełniają kryteria dla wykładowców?

A. szkoleniem.
B. dyskusją kierowaną.
C. samokształceniem kierowanym.
D. warsztatami.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie środki ochrony osobistej powinny być używane podczas przeprowadzania analiz ścieków garbarskich zawierających duże ilości chromu?

A. Okulary, fartuch, rękawice bawełniane
B. Gogle, fartuch, rękawice lateksowe
C. Beret, fartuch, okulary
D. Fartuch, gumowe obuwie, okulary
BPO.01 Pytanie 10
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką aktywizującą metodą nauczania stosuje się w trakcie szkoleń z zakresu bhp?

A. wykład
B. dyskusja
C. objaśnienie
D. opis
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kary finansowe za emisję spalin przekraczającą normy nakładają na zakłady przemysłowe

A. Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Wojewódzkiego
B. Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska
C. Powiatowy Inspektor Sanitarny
D. Minister Środowiska
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomieszczenie ma powierzchnię 20 m2 i wysokości 2,4 m. Jaki rodzaj działalności może być tam prowadzony?

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
(wyciąg)
Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż:
1. 3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia.
2. 3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.
3. 2,5 m w świetle: a) jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników,
   a) na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia lub
   b) w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia.
4. 2,2 m w świetle w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym, dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do większego pomieszczenia.

A. Sklep spożywczy.
B. Zakład szewski.
C. Salon fryzjerski.
D. Kiosk z prasą.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość stężenia, która w związku z zagrożeniem dla zdrowia lub życia pracowników nie może być w miejscu pracy przekroczona w żadnym przypadku, określana jest jako najwyższe dozwolone

A. stężeniem pułapowym
B. stężeniem chwilowym
C. stężeniem
D. natężeniem
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z ustaloną hierarchią metod zmniejszania ryzyka, priorytetowo powinny być wdrażane rozwiązania

A. ochrony indywidualnej
B. ochrony zbiorowej
C. techniczne eliminujące lub ograniczające zagrożenia u źródła
D. organizacyjne i proceduralne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wyniki analiz dotyczących szkodliwych dla zdrowia czynników stanowią podstawę do

A. ubiegania się o zwiększenie wynagrodzenia zasadniczego
B. podjęcia działań organizacyjno-technicznych mających na celu ograniczenie narażenia na te czynniki
C. wniesienia o nadanie statusu zakładu pracy chronionej
D. przeprowadzenia w zakładzie inspekcji przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Urząd Dozoru Technicznego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Część I Statystycznej karty wypadku powinna być dostarczona do odpowiedniego urzędu statystycznego w terminie

A. do 15. dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy.
B. do 15. dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym miało miejsce zdarzenie.
C. najpóźniej w ciągu 6 miesięcy od daty zatwierdzenia protokołu wypadkowego.
D. 14 dni roboczych od daty, w której zatwierdzono protokół wypadkowy.
BPO.01 Pytanie 22
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zasada równego traktowania pracowników według przepisów Kodeksu pracy oznacza, że nie można ich dyskryminować

A. pośrednie
B. bezpośrednie
C. w jakikolwiek sposób
D. jawne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kwestie dotyczące sposobu oraz procedury ustalania przyczyn i okoliczności wypadków w pracy regulowane są przez

A. Kodeks pracy i rozporządzenie Rady Ministrów
B. Kodeks pracy i rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
C. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
D. dyrektywa europejska dotycząca bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Potwierdzenie odbycia ogólnego instruktażu oraz instruktażu na stanowisku pracy następuje

A. po dokonaniu szkolenia w protokole
B. poprzez złożenie podpisu w karcie szkolenia wstępnego, która jest przechowywana w teczce osobowej pracownika
C. przez wypełnienie deklaracji
D. poprzez rozwiązanie testu przeprowadzonego po zakończeniu szkolenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto ma prawo do przeprowadzenia ogólnego instruktażu?

A. Jedynie pracodawca, który ukończył kurs dla pracodawców i osób zarządzających pracownikami
B. Pracownik wyznaczony przez pracodawcę, dysponujący wiedzą i umiejętnościami gwarantującymi poprawne przeprowadzenie programu instruktażu oraz aktualnym zaświadczeniem o ukończeniu wymaganego szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
C. Bezpośredni przełożony pracownika, mimo braku wyznaczenia przez pracodawcę
D. Tylko specjalista ds. bezpieczeństwa oraz higieny pracy
BPO.01 Pytanie 29
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ wymiar urlopu, jaki przysługuje pracownikowi młodocianemu, który ukończył 18 lat, a prawo do urlopu uzyskał przed ukończeniem 18 lat.

Kodeks pracy
Art. 205. § 2. Z upływem roku pracy młodociany uzyskuje prawo do urlopu w wymiarze 26 dni roboczych. Jednakże w roku kalendarzowym, w którym kończy on 18 lat, ma prawo do urlopu w wymiarze 20 dni roboczych, jeżeli prawo do urlopu uzyskał przed ukończeniem 18 lat.

A. 26 dni roboczych.
B. 19 dni roboczych.
C. 20 dni roboczych.
D. 18 dni roboczych.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przeprowadzone analizy ujawniły na miejscu pracy przekroczenie wartości NDN hałasu. Jakie działania organizacyjne powinny być podjęte, aby zredukować narażenie pracowników na hałas?

A. Rotacja pracowników na stanowisku pracy
B. Środki ochrony zbiorowej
C. Środki ochrony indywidualnej
D. Wymiana urządzeń na inne, generujące hałas nieprzekraczający dopuszczalnych wartości
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wyposażenie ochronne przedstawione w tabeli przeznaczone jest dla pracowników zatrudnionych na stanowisku

Zakres wyposażenia
R – odzież i obuwie robocze
O – środki ochrony indywidualnej
R – czapka drelichowa lub beret
R – ubranie drelichowe
R – trzewiki skóra/guma
O – kamizelka ciepłochronna
O – rękawice drelichowe
O – okulary ochronne
O – fartuch przeciw bryzgowy
O – hełm przeciwuderzeniowy

A. murarza.
B. masarza.
C. suwnicowego.
D. tokarza.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba, która jest przesłuchiwana przez zespół badający wypadki w celu ustalenia jego okoliczności oraz przyczyn, powinna być poinformowana o konsekwencjach związanych z składaniem fałszywych zeznań?

A. jedynie gdy wypadek miał poważny charakter
B. w każdej sytuacji
C. tylko w przypadku, gdy dochodzenie prowadzi prokuratura
D. wyłącznie w sytuacji, gdy wypadek był fatalny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?

A. ulepszaniem warunków pracy poprzez unowocześnienie istniejących stanowisk, maszyn oraz urządzeń
B. badaniem wpływu pracy fizycznej dynamicznej i statycznej oraz monotypowości ruchowej na zdrowie człowieka
C. koordynowaniem procesu zarządzania zasobami ludzkimi w firmie
D. dostosowaniem warunków pracy do umiejętności człowieka na etapie tworzenia projektu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W wykropkowanym miejscu zamieszczonego fragmentu rozporządzenia należy umieścić wyraz

Gdy jest to konieczne w związku z zagrożeniami, jakie stwarza maszyna, i jej nominalnym czasem zatrzymywania się, maszyna powinna być wyposażona w urządzenie do zatrzymywania ................................. .

(rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami)

A. "awaryjnego".
B. "krańcowego".
C. "zerującego".
D. "bezpiecznego".
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto jest odpowiedzialny za realizację oceny ryzyka zawodowego w przedsiębiorstwie?

A. kierownictwo poszczególnych działów i wydziałów w przedsiębiorstwie
B. pracodawca
C. służba bhp
D. zakładowy społeczny inspektor pracy