Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 361
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie pierwszej inspekcji w firmie ujawniono, że pracodawca naruszył przepisy dotyczące praw pracownika. Inspektor pracy ma prawo nałożyć na niego karę grzywny w formie mandatu karnego w wysokości

A. od 5000 zł do 10 000 zł
B. od 2000 zł do 5000 zł
C. od 1000 zł do 2000 zł
D. od 500 zł do 1000 zł
BPO.01 Pytanie 362
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsca w przestrzennej organizacji stanowiska pracy, które są dotykane przez operatora, takie jak narzędzia i elementy sterujące w kontekście ergonomii, określane są mianem

A. ergostyczników
B. punktów kontaktowych
C. zwornic
D. punktów manualnych
BPO.01 Pytanie 363
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ustal, który plan zajęć młodocianego pracownika w czasie jednego roboczego dnia został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami

Kodeks pracy

Art.2005 § 2.

Tygodniowy wymiar czasu pracy młodocianego w okresie odbywania zajęć szkolnych nie może przekraczać 12 godzin. W dniu uczestniczenia w zajęciach szkolnych wymiar czasu pracy młodocianego nie może przekraczać 2 godzin.

A. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 3 godziny praktyki.
B. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 5 godzin praktyki.
C. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 2 godziny praktyki.
D. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 4 godziny praktyki.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zastosowanie wiedzy praktycznej mające na celu jak najlepsze dopasowanie narzędzi, maszyn, urządzeń, technologii, organizacji oraz materialnego otoczenia pracy, a także przedmiotów codziennego użytku do wymagań i potrzeb fizjologicznych, psychicznych oraz społecznych człowieka to

A. ergonomia
B. psychologia
C. socjologia
D. fizjologia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik drukarni swoim działaniem umyślnie doprowadził do uszkodzenia maszyny. Straty oszacowano na kwotę 10000 PLN. Miesięczne wynagrodzenie pracownika wynosi 1500 PLN. Jakiego odszkodowania ma prawo domagać się pracodawca od pracownika?

Wyciąg z Kodeksu Pracy. DZIAŁ PIĄTY Odpowiedzialność materialna pracowników
Rozdział I Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy
Art. 114. Pracownik, który wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych ze swej winy wyrządził pracodawcy szkodę, ponosi odpowiedzialność materialną według zasad określonych w przepisach niniejszego rozdziału.
Art. 115. Pracownik ponosi odpowiedzialność za szkodę w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez pracodawcę i tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego wynikła szkoda.
Art. 117. § 1. Pracownik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w takim zakresie, w jakim pracodawca lub inna osoba przyczyniły się do jej powstania albo zwiększenia.
§ 2. Pracownik nie ponosi ryzyka związanego z działalnością pracodawcy, a w szczególności nie odpowiada za szkodę wynikłą w związku z działaniem w granicach dopuszczalnego ryzyka.
Art. 119. Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia szkody.
Art. 122. Jeżeli pracownik umyślnie wyrządził szkodę, jest obowiązany do jej naprawienia w pełnej wysokości.

A. 4500 PLN
B. 1500 PLN
C. 10000 PLN
D. 500 PLN
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zatrudnianie kobiet w stanie błogosławionym do prac uznawanych za szczególnie trudne lub szkodliwe dla zdrowia, zawartych w spisie prac uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodzących zdrowiu kobiet w ciąży oraz karmiących, jest

A. możliwe po złożeniu pisemnego wniosku przez pracownicę
B. zakazane
C. akceptowalne, o ile nie ma przeciwwskazań lekarza
D. dozwolone
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zespół zajmujący się badaniem przyczyn oraz okoliczności wypadku w miejscu pracy opracowuje dokumentację powypadkową na podstawie

A. protokółu przesłuchania osoby poszkodowanej
B. informacji otrzymanych od poszkodowanego oraz świadka
C. wyłącznie swoich ustaleń oraz obserwacji
D. protokółu przesłuchania świadka
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomost roboczy dla pracowników zajmujących się pracami na wysokości spełnia normy bezpieczeństwa, kiedy powierzchnia pomostu jest

A. gładka, obarierowana
B. gładka, nie obarierowana
C. niewłaściwa, nie obarierowana
D. niewłaściwa, obarierowana
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy do przenoszenia ciężarów można wykorzystać drabinę przenośną jako środek transportu stałego?

A. Tak, pod warunkiem, że są zaopatrzone w uchwyty transportowe
B. Nie można, jest to kategorycznie zabronione
C. Tak, o ile zastosuje się dodatkowe środki zabezpieczające
D. Tak, jeżeli ich wymiary nie przekraczają dopuszczalnych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zaprojektowano pomieszczenie jadalni typu I dla 10 osób. Jaka minimalna wielkość powierzchni pomieszczenia będzie spełniać wymagania określone w rozporządzeniu?

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
Dz.U. 03.169.1650 ze zmianami (wyciąg)
Rozdział 5. Jadalnie.
W pomieszczeniu jadalni typu I powinno przypadać co najmniej 1,1 m2
powierzchni na każdego z pracowników jednocześnie spożywających posiłek.

A. 10 m2
B. 11 m2
C. 1,0 m2
D. 1,1 m2
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

We wnioskach i zaleceniach profilaktycznych dotyczących opisanego wypadku nie należy ująć zalecenia dotyczącego

Pracownik wykonywał prace wykończeniowe na wysokości 1,5 metra na drabinie rozstawnej. Po ich zakończeniu miał wywiercić otwory w suficie. Stojąc na drabinie, włączył wiertarkę. W tym momencie nastąpiło „szarpnięcie wiertarki", pracownik stracił równowagę, spadł z wysokości i doznał wstrząśnienia mózgu oraz złamania w dwóch miejscach kończyny górnej.

A. poinformowania innych pracowników o zaistniałym wypadku.
B. stosowania tylko i wyłącznie rusztowań do prac na wysokości z użyciem elektronarzędzi.
C. przeszkolenia pracownika w ramach instruktażu stanowiskowego.
D. zakazu pracy wiertarką.
BPO.01 Pytanie 379
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku zakończenia lub wygaśnięcia umowy o pracę, pracodawca ma obowiązek dostarczenia pracownikowi świadectwa pracy?

A. w ciągu 7 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
B. bezzwłocznie
C. w ciągu 14 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
D. w ciągu 1 miesiąca od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który typ oprogramowania komputerowego, będącego częścią pakietu biurowego, jest najbardziej pomocny w czasie organizacji szkoleń dotyczących BHP do wizualizacji typowych miejsc niebezpiecznych, które występują w miejscach pracy?

A. System baz danych
B. Edytor dokumentów
C. Program do prezentacji
D. Program arkuszowy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W hierarchii metod ograniczania ryzyka zawodowego, jako ostatnią formę ochrony uwzględnia się środki

A. organizacyjne i proceduralne
B. ochrony zbiorowej
C. ochrony indywidualnej
D. techniczne eliminujące zagrożenie u źródła
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania podejmuje się w celu ochrony ludzi przed wpływem substancji chemicznych?

A. angażowaniu osób posiadających odpowiednie umiejętności
B. hermetyzacji procesów produkcyjnych
C. używaniu wskaźników sygnalizujących niebezpieczne sytuacje
D. zachęcaniu zatrudnionych do przestrzegania zasad bezpieczeństwa
BPO.01 Pytanie 385
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Umowa o pracę może być rozwiązana bez wypowiedzenia z winy pracownika jedynie wtedy, gdy minęło co najmniej tyle czasu od momentu, w którym pracodawca dowiedział się o okolicznościach uzasadniających rozwiązanie umowy

A. 14 dni
B. 7 dni
C. 1 miesiąca
D. 3 miesięcy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie instruktażu na stanowisku pracy

A. realizowany jest przegląd stanu technicznego urządzeń przez pracownika służb bhp
B. przekazywane są dane dotyczące produkcji w całym zakładzie
C. zapoznaje się pracownika z charakterystyką produkcji całego przedsiębiorstwa
D. przeprowadza się próbne wykonanie pracy przez pracownika na danym stanowisku
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest ryzyko zawodowe?

A. prawdopodobieństwo wystąpienia niekorzystnych skutków zagrożeń wiążących się z procesem pracy, z równoczesnym uwzględnieniem ich powagi
B. możliwość rozwoju choroby zawodowej
C. prawdopodobieństwo zajścia wypadku w miejscu pracy
D. szansa na wystąpienie niepożądanych incydentów
BPO.01 Pytanie 390
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak długo po otrzymaniu świadectwa pracy pracownik ma prawo zwrócić się do pracodawcy o korektę świadectwa?

A. 14 dni
B. 30 dni
C. 7 dni
D. 3 dni
BPO.01 Pytanie 392
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakim symbolem musi być oznaczony każdy produkt końcowy wprowadzany do obrotu na rynku Unii Europejskiej?

A. CE
B. PN
C. CEN
D. PWE
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z dokumentacji dotyczącej pracy stolarza w zakładzie produkcyjno-usługowym "DREWBUD" wynika, że stolarz pracuje w pozycjach stojącej, siedzącej, wymuszonej oraz przemiennej. Najbardziej niekorzystna dla stolarza jest praca w pozycji

A. przemiennej
B. stojącej
C. siedzącej
D. wymuszonej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Analiza oraz ocena obciążenia psychicznego pracownika w miejscu pracy nie ma na celu

A. poprawy standardów pracy przez eliminację błędów
B. optymalizacji procesów w celu zredukowania obciążenia psychicznego
C. dostosowania przebiegu produkcji do zdolności pracownika
D. dostosowania miejsca pracy do preferencji pracownika
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który z programów będzie najbardziej pomocny w stworzeniu listy pracowników zawierającej daty ostatniego oraz następnego szkolenia bhp, aby możliwe było najszybsze posegregowanie pracowników według terminów szkoleń i alfabetycznie według nazwisk?

A. edytor tekstowy
B. procesor tekstowy
C. program do tworzenia prezentacji
D. arkusz kalkulacyjny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jakiej okoliczności pracodawca jest zobowiązany do skierowania pracownika na kontrolne badania lekarskie?

A. Po powrocie pracownika z 31-dniowego zwolnienia lekarskiego
B. Po każdym wypadku przy pracy
C. Po powrocie pracownika z 21-dniowego zwolnienia lekarskiego
D. Przed podpisaniem umowy z pracownikiem
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do obowiązków pracodawcy należy prowadzenie dokumentacji dotyczącej oceny ryzyka zawodowego. Dokument potwierdzający przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego nie jest zobowiązany do zawarcia

A. opisu ocenianego miejsca pracy
B. liczby pracowników zatrudnionych na danym stanowisku
C. daty przeprowadzenia oceny oraz osoby, która jej dokonała
D. wyników oceny ryzyka zawodowego dla każdego z czynników środowiska pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W celu umożliwienia gościom bezpiecznego wyjścia z hotelu w przypadku zagrożenia, oświetlenie ewakuacyjne powinno być zainstalowane

A. przy wszystkich drzwiach
B. ponad oknami
C. w przestronnych pomieszczeniach
D. przy trasach ewakuacyjnych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W metodzie oceny ryzyka według normy PN-N-18002:2011 skutki zagrożeń, które nie powinny mieć miejsca przez cały okres pracy pracownika, określa się jako

A. mało prawdopodobne
B. wysoce prawdopodobne
C. nieprawdopodobne
D. prawodobne