Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dla młodocianych pracowników zabronione jest ręczne podnoszenie i przenoszenie przez jedną osobę na odległość większą niż 25 m przedmiotów o masie przekraczającej w przypadku obciążenia powtarzalnego odpowiednio dla dziewcząt i dla chłopców?

A. 5 i 8 kg
B. 6 i 10 kg
C. 8 i 12 kg
D. 3 i 5 kg
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Minimalna liczba umywalek w umywalni zakładu odzieżowego zatrudniającego 123 pracowników na najliczniejszej zmianie powinna wynosić

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Załącznik nr 3
§ 19. 1. Na każdych dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna w umywalni przypadać co najmniej jedna umywalka indywidualna, a przy pracach brudzących i w kontakcie z substancjami szkodliwymi lub zakaźnymi — co najmniej jedna umywalka na każdych pięciu pracowników — lecz nie mniej niż jedna przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 1 szt.
B. 25 szt.
C. 13 szt.
D. 10 szt.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Proces zapewnienia jakości, który polega na ocenianiu organoleptycznych właściwości produktu (smak, zapach, kolor, konsystencja) w odniesieniu do cech substancji uznawanej za wzorzec, wymaga zatrudnienia pracowników

A. o sprawdzonej wrażliwości sensorycznej
B. o odpowiednim doświadczeniu zawodowym
C. o odpowiednim wykształceniu
D. o potwierdzonych umiejętnościach
BPO.01 Pytanie 404
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do interaktywnych metod prowadzenia szkoleń można zaliczyć

A. wyjaśnienie
B. analizę przypadku
C. prezentację
D. wykład
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przekazanie wiedzy, które ma przygotować pracownika do realizacji obowiązków na danym stanowisku, prezentacja przez instruktora bezpiecznego oraz zgodnego z normami i zasadami bhp sposobu pracy, próba wykonania zadania oraz samodzielne działanie pracownika pod kontrolą instruktora, analizowanie i ocena procesu pracy pracownika, to etapy

A. szkolenia okresowego
B. instruktażu stanowiskowego
C. szkolenia podstawowego
D. instruktażu ogólnego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podlegają kontrolnym badaniom zdrowotnym

A. pracownicy, którzy są na zwolnieniu lekarskim dłużej niż 30 dni
B. osoby zatrudniane na nowych stanowiskach
C. wszyscy pracownicy w terminach wskazanych przez pracodawcę
D. wszyscy pracownicy w terminach ustalonych przez lekarza medycyny pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby zagwarantować odpowiednie naturalne oświetlenie w pomieszczeniu przeznaczonym na stały pobyt ludzi, stosunek powierzchni okien, mierzony w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić

A. nie mniej niż 1:8
B. więcej niż 1:6
C. więcej niż 1:8
D. nie mniej niż 1:6
BPO.01 Pytanie 410
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką minimalną liczbę pracowników musi zatrudniać pracodawca, aby był zobowiązany do utworzenia służby bhp?

A. 75
B. 50
C. 20
D. 100
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy realizacji prac na wysokościach, takich jak słupy, maszty czy kominy, pracownik powinien być wyposażony w

A. szelki zabezpieczające z pasem biodrowym oraz hełm ochronny
B. hełm ochronny, uprząż i rękawice ochronne
C. uprząż, urządzenia kotwiczące, rękawice oraz obuwie ochronne
D. szelki zabezpieczające z linką bezpieczeństwa
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najwyższe Dopuszczalne Stężenie Chwilowe substancji niebezpiecznych odnosi się do średniej wartości, która nie powinna prowadzić do negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika ani jego potomków, o ile jest obecna w miejscu pracy przez maksymalnie 15 minut w trakcie zmiany roboczej. Kategoria tego stężenia oznaczana jest skrótem

A. NDSCh.
B. NDS.
C. NDSP.
D. NDN.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek wdrożyć proceduralne środki zabezpieczające, które pomagają w redukcji zagrożeń w miejscu pracy, w formie

A. barier ochronnych
B. instrukcji stanowiskowych
C. indywidualnych środków ochrony
D. osłon dla maszyn
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociany, który ma więcej niż 16 lat, może być angażowany do podnoszenia, przenoszenia oraz transportowania ciężarów, jeśli jest to niezbędne w trakcie jego przygotowania zawodowego, pod warunkiem że łączny czas wykonywania tych czynności nie przekracza

A. 1/4 czasu pracy młodocianego
B. 1/2 czasu pracy młodocianego
C. 1/3 czasu pracy młodocianego
D. 2/3 czasu pracy młodocianego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osobą młodocianą jest pracownik, który

A. nie osiągnął 18 roku życia
B. nie osiągnął jeszcze 15 lat, ale rozpoczął lekką pracę zarobkową
C. ma ukończone 13 lat, jednak nie przekroczył 18 lat
D. ma ukończone 15 lat, lecz nie osiągnął 18 lat
BPO.01 Pytanie 418
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak definiuje się antropometrię?

A. zbiór technik, zasad i metod pomiaru ciała ludzkiego
B. działania mające na celu zredukowanie wypadków w zakładzie pracy
C. statystyczne rozpoznawanie zagrożeń w środowisku pracy
D. analizę obciążenia psychicznego pracownika w miejscu pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Technik mechanik w firmie produkcyjnej, zatrudniony w niepełnym wymiarze godzin, posiada aktualne badania zdrowotne ważne przez jeszcze 18 miesięcy. Od pierwszego dnia następnego miesiąca zacznie również pracę w przedsiębiorstwie na część etatu jako pracownik służby bhp. Przed rozpoczęciem pracy na tym stanowisku mechanik powinien przejść badania profilaktyczne

A. jako mechanik
B. wyłącznie w celu sanitarno-epidemiologicznym
C. na wszystkich dwóch stanowiskach
D. w roli pracownika służby bhp
BPO.01 Pytanie 421
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto decyduje o kierowaniu pracowników na dodatkowe badania psychologiczne?

A. osoba z działu kadr
B. lekarz medycyny pracy
C. przełożony
D. specjalista ds. bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe pracowników, zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych, powinno trwać minimum

Ramowy program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych
123
Lp.Temat szkoleniaLiczba godzin*
1Wybrane regulacje prawne z zakresu prawa pracy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem:
a) Praw i obowiązków pracowników (...)
b) Ochrony praw kobiet i młodocianych
c) Wypadków przy pracy (...)
2
2Postęp w zakresie oceny zagrożeń czynnikami występującymi w procesach pracy (...)2
3Problemy związane z organizacją stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, (...)2
4Postępowanie w razie wypadków i w sytuacjach zagrożeń (...)2
Razem:Minimum 8

A. 180 minut.
B. 360 minut.
C. 120 minut.
D. 480 minut.
BPO.01 Pytanie 423
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy pracodawca ma obowiązek utworzyć służbę bhp, jeśli zatrudnia więcej niż

A. 250 pracowników
B. 100 pracowników
C. 50 pracowników
D. 10 pracowników
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik powinien zostać skierowany na badanie lekarskie kontrolne, gdy

A. zaobserwowano u niego objawy dotyczące choroby zawodowej
B. pracodawca podpisał z nim nową umowę o pracę bezpośrednio po jej rozwiązaniu
C. niezdolność do pracy spowodowana schorzeniem trwała dłużej niż 30 dni
D. został przeniesiony na stanowisko, gdzie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca nie ma prawa zlecić realizacji zadań związanych z bhp pracownikowi, który jest zatrudniony w innym zakresie, ani specjaliście spoza firmy, jeżeli liczba zatrudnionych przekracza

A. 50 pracowników
B. 250 pracowników
C. 20 pracowników
D. 100 pracowników
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Aby incydent, w którym uczestniczył pracownik, mógł być sklasyfikowany jako wypadek przy pracy, muszą być jednocześnie spełnione następujące warunki:

A. uraz odniesiony podczas wykonywania pracy, spowodowany wyłącznie przyczyną zewnętrzną
B. doznany uraz lub zgon, zewnętrzna przyczyna, nagłość zdarzenia oraz powiązanie z pracą
C. najpierw nagłość zdarzenia oraz powiązanie z wykonywaną pracą
D. nagłość zdarzenia, powiązanie z pracą, przyczyna wewnętrzna lub zewnętrzna oraz doznany uraz
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W hali obrabiarek do metalu, na wysokości 3,0 m od poziomu podłogi, usytuowano nawiew powietrza, którego temperaturę można regulować w 4 zakresach. Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ jaką maksymalną temperaturę nawiewu, spośród zaproponowanych, można zastosować.

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie ogólnych przepisów bhp
Maksymalna temperatura nawiewanego powietrza nie powinna przekraczać 70 °C (343 K) przy nawiewie powietrza na wysokości nie mniejszej niż 3,5 m od poziomu podłogi stanowiska pracy i 45 °C (318 K) - w pozostałych przypadkach.

A. 45 °C
B. 70 °C
C. 55°C
D. 35°C
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Które z wymienionych czynników fizycznych są oceniane na podstawie zamieszczonej siedmiostopniowej skali odczuć subiektywnych?

+ 3 gorąco
+ 2 ciepło
+ 1 dość ciepło
0 obojętnie
- 1 dość chłodno
- 2 chłodno
- 3 zimno

A. Oświetlenie.
B. Hałas i wibracja.
C. Prąd elektryczny.
D. Podstawowe parametry mikroklimatu.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile umywalek powinno być zainstalowanych w zakładzie w umywalni, z której korzysta 35 mężczyzn zatrudnionych przy pracach produkcyjnych, mało brudzących, jeśli 5-ciu z nich pracuje na drugiej zmianie?

Na każdych dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać co najmniej jedna umywalka indywidualna, a przy pracach brudzących i w kontakcie z substancjami szkodliwymi lub zakaźnymi – co najmniej jedna umywalka na każdych pięciu pracowników – lecz nie mniej niż jedna przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 3
B. 7
C. 2
D. 1
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zabronić zatrudnienia pracownika, który nie dysponuje

A. prawem jazdy
B. dyplomem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe
C. świadectwem ukończenia szkoły
D. badań wstępnych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca nie ma prawa zlecić zadań związanych z bhp pracownikowi, który wykonuje inne obowiązki, ani specjalistom zewnętrznym, jeśli zatrudnia powyżej

A. 98 pracowników
B. 20 pracowników
C. 50 pracowników
D. 100 pracowników
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dziedzinie ergonomii korzysta się z antropometrii, co oznacza

A. działania zmniejszające liczbę wypadków w miejscu pracy
B. statystyczną analizę zagrożeń w warunkach pracy
C. działania ograniczające ryzyko zawodowe
D. zestaw technik, zasad i metod pomiarowych ciała ludzkiego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów, należy wziąć pod uwagę, czy poziom oświetlenia na stanowiskach pracy jest odpowiednio dostosowany do rodzaju wykonywanych zadań oraz czy spełnia ustalone normy

A. w kodeksie pracy
B. w regulaminie pracy
C. w Polskiej Normie
D. w ogólnych przepisach bhp