Filtrowanie pytań
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. oskrzeli
B. tchawicy
C. pęcherzyków płucnych
D. zatok przynosowych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Minimalny czas trwania instruktażu stanowiskowego powinien wynosić
A. 8 godzin lekcyjnych
B. 4 godziny lekcyjne
C. 6 godzin lekcyjnych
D. 2 godziny lekcyjne
BPO.01 Pytanie 483
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czynniki występujące w trakcie pracy, które mogą oddziaływać na pracownika i prowadzić do kontuzji, to czynniki
A. społeczne
B. uciążliwe i szkodliwe
C. psychofizyczne
D. niebezpieczne
BPO.01 Pytanie 484
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas transportu tarcicy za pomocą dźwigu doszło do wysunięcia się krawędziaka. Krawędziak upadł z dużej wysokości. Po odbiciu od podłoża uderzył w pomocnika operatora dźwigu. Które działanie nie przyczyni się do wyeliminowania przyczyny wypadku powstałego w wyniku spadku tarcicy z wysokości?
A. Ułożenie tarcicy w sposób, aby utworzyła pryzmę o kształcie trapezu
B. Jednoczesne przenoszenie tylko tarcicy o tych samych wymiarach
C. Wyposażenie pomocnika w hełm ochronny
D. Zastosowanie zawiesia, które będzie utrzymywać tarcicę w poziomie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Maksymalny czas pracy osoby młodocianej, mającej mniej niż 16 lat, nie może wynosić więcej niż
A. 7 godzin dziennie
B. 8 godzin dziennie
C. 5 godzin dziennie
D. 6 godzin dziennie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Z perspektywy ergonomii, miejsce pracy powinno być zaprojektowane w sposób, który zapewnia
A. odpowiednią ilość chłodnych napojów latem oraz gorących zimą
B. przestrzeń dla wszystkich części ciała oraz swobodę ruchów do realizacji zadań
C. możliwość przeprowadzania ćwiczeń fizycznych
D. możliwość korzystania z Internetu i telefonu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym są zagrożenia mechaniczne?
A. obiekty w ruchu
B. promieniowanie laserowe oraz elektryczność
C. elektryczność oraz pyły przemysłowe
D. pyły przemysłowe oraz obiekty w ruchu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Trener podczas szkolenia z zakresu bhp zaprezentował sytuację wymagającą analizy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz znalezienia rozwiązania problemu. W związku z tym wykorzystał
A. metodę przypadków
B. wykład informacyjny
C. metodę podającą
D. instruktaż
BPO.01 Pytanie 489
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z przepisami prawa pracy kontrole medyczne są realizowane w sytuacji
A. niezdolności do wykonywania pracy przez czas dłuższy niż 30 dni z powodu choroby
B. pogorszenia stanu zdrowia pracownika
C. tygodniowej niezdolności do pracy z powodu wypadku w miejscu pracy
D. wykonywania pracy w warunkach narażenia na działanie substancji oraz czynników rakotwórczych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z Kodeksem pracy, pracownik nie może zostać ukarany karą w postaci za nietrzymanie się ustalonej organizacji oraz porządku w pracy, przepisów BHP i regulacji przeciwpożarowych, jeśli chodzi o
A. nagany
B. upomnienia
C. zwolnienia z pracy
D. karę finansową
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Miejsce pracy księgowej, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno mieć
A. odpowiednią wysokość biurka oraz siedziska.
B. klimatyzację.
C. komputer.
D. rolety okienne.
BPO.01 Pytanie 492
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownicy transportują towary ręcznie na znaczne odległości, nie korzystając z pomocy sprzętowej. Odpowiednia organizacja transportu ręcznego wymaga wprowadzenia takiej zmiany, która powinna
A. ograniczyć długi wysiłek i całkowicie zlikwidować obciążenie układu mięśniowego i szkieletowego
B. ograniczyć ręczne przesuwanie rzeczy do minimalnej odległości, wprowadzać przerwy na odpoczynek, zmniejszać ryzyko kontuzji oraz zapewnić sprzęt pomocniczy
C. podmienić wszystkie czynności manualne na sprzęt zmechanizowany
D. całkowicie wykluczyć obciążenie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie maszyny oraz urządzenia powinny posiadać instrukcje dotyczące bezpiecznej eksploatacji?
A. Zaledwie maszyny i urządzenia, które niosą największe ryzyko wypadków
B. Jedynie narzędzia w zakładach produkcyjnych
C. Wyłącznie maszyny produkcyjne
D. Wszystkie maszyny i urządzenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W zakładzie ocenę ryzyka zawodowego przeprowadza się dla
A. wybranych miejsc pracy
B. najbardziej narażonych miejsc pracy
C. wszystkich miejsc pracy
D. stanowisk wytwórczych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas kontroli stanu zabezpieczeń przed upadkiem z wysokości na placu budowy, przedstawiciel służby bhp zauważył, że balustrady mają wysokość 70 cm i nie są zgodne z wymaganiami bhp. W protokole pokontrolnym powinien zasugerować zamontowanie balustrady o wysokości minimum
A. 90 cm
B. 110 cm
C. 80 cm
D. 100 cm
BPO.01 Pytanie 496
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Brak aktywności fizycznej może prowadzić do
A. zwiększenia wydajności organizmu
B. zwapnienia kości
C. lepszego dotlenienia mózgu
D. wzmocnienia układu kostnego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dla jakiej kategorii kobiet powinien zostać zaaranżowany pokój relaksacyjny, jeśli w jednym cyklu pracy w obiekcie jest zatrudnionych przynajmniej 20 kobiet?
A. Dla kobiet po 50 roku życia
B. Dla wszystkich kobiet
C. Dla kobiet do 50 roku życia
D. Dla kobiet w ciąży i matek karmiących
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kiedy przeprowadza się pierwsze szkolenie okresowe dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych?
A. maksymalnie do 2 lat od daty rozpoczęcia pracy na tych pozycjach
B. maksymalnie do 6 miesięcy od daty rozpoczęcia pracy na tych pozycjach
C. maksymalnie do 12 miesięcy od daty rozpoczęcia pracy na tych pozycjach
D. maksymalnie do 3 lat od rozpoczęcia pracy na tych pozycjach
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W myśl rozporządzenia, praca na wysokości odnosi się do działań realizowanych na terenie położonym powyżej podłogi lub gruntu, na wysokości co najmniej
A. 1 m
B. 2 m
C. 3 m
D. 1,5 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wszystkie przedmioty noszone lub posiadane przez pracownika w celu zapewnienia sobie bezpieczeństwa przed jednym lub większą liczbą zagrożeń związanych z występowaniem niebezpiecznych lub szkodliwych elementów w miejscu pracy określa się mianem
A. środkami ochrony indywidualnej
B. urządzeniami zabezpieczającymi
C. osłonami
D. odzieży ochronnej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W trakcie inspekcji miejsca pracy inspektor zauważył, że jest ono wyposażone w monitor LCD, biurko wykonane z ciemnego drewna z polakierowaną powierzchnią na wysoki połysk, siedzisko z możliwością regulacji, a także uchwyt na dokument umiejscowiony między ekranem a klawiaturą. W protokole pokontrolnym powinien zaznaczyć, że nie spełnia wymagań bhp
A. biurko
B. monitor LCD
C. uchwyt na dokument
D. siedzisko
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z danymi podanymi w tabeli, pracownicy usuwający śnieg z dachu powinni być wyposażeni
| Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. | ||
|---|---|---|
| L.p. | Środki ochrony indywidualnej | |
| 1 | Środki ochrony przed upadkiem z wysokości | uprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe |
| linki bezpieczeństwa | ||
| amortyzatory | ||
| urządzenia samohamowne | ||
| inne środki chroniące przed upadkiem z wysokości | ||
| 2 | Środki izolujące cały organizm | środki z doprowadzeniem powietrza |
| środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego | ||
| środki umożliwiające doprowadzenie powietrza lub stosowanie sprzętu ochrony układu oddechowego | ||
A. w środki chroniące przed upadkiem z wysokości i sprzęt ochrony układu oddechowego.
B. w środki z doprowadzeniem powietrza i linki bezpieczeństwa.
C. w środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego.
D. w uprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracowników, którzy są narażeni podczas czyszczenia metalowych części na odpryski ciał stałych oraz działanie pyłów substancji toksycznych, należy wyposażyć
A. w odzież pyłochronną
B. w okulary ochronne i odzież ochronną
C. w okulary lub gogle ochronne oraz półmaskę filtrującą
D. w osłonę głowy
BPO.01 Pytanie 504
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas wytwarzania zniczy, kontakt z rozgrzaną parafiną stanowi ryzyko
A. uciążliwe
B. fizyczne
C. chemiczne
D. szkodliwe
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoby pracujące jako kontrolerzy ruchu lotniczego muszą posiadać
A. umiejętność korzystania z internetu oraz konto w serwisach społecznościowych
B. umiejętności prezentacji i znajomość przynajmniej trzech języków obcych
C. ważną licencję pilota
D. czujność na bodźce wzrokowe i nieprzerwaną gotowość do podejmowania decyzji
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką metodą dokonuje się oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego pracownika na danym stanowisku pracy?
A. O WAS
B. PHA
C. RISK SCORE
D. JSA
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jadalnia klasy III - to miejsce, w którym spożywane są
A. własne posiłki oraz napoje
B. własne posiłki
C. posiłki profilaktyczne
D. własne posiłki oraz wydawane napoje
BPO.01 Pytanie 508
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik nie ma prawa do jednorazowego odszkodowania w przypadku wypadku
A. uznanym za wypadek w drodze do pracy lub z pracy
B. jakiemu uległ w szatni po zakończeniu pracy
C. uznanym za wypadek przy pracy
D. jakiemu uległ w szatni przed rozpoczęciem pracy
BPO.01 Pytanie 509
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ustal, na podstawie opisu zdarzenia, główną przyczynę wypadku.
| Jan Kowalski zatrudniony był od 4 lat jako stolarz w stolarni. Był pracownikiem wykwalifikowanym i w pełni samodzielnym, posiadał odpowiednią praktykę w swoim zawodzie i należyte przeszkolenie w zakresie bhp. W dniu 2 października 2009 r. rozpoczął pracę około godziny 800, wykonując najpierw czynności cięcia, heblowania i strugania płyty do określonych wymiarów. Następnie około godziny 930 przystąpił do obróbki deski na uniwersalnej obrabiarce do drewna. Przez 2 godziny robił to wspólnie z innym pracownikiem, po czym pracował samodzielnie. Prace na obrabiarce wykonywał bez użycia osłony na wałek. Stosowanie osłony nie pozwala przy zastosowania tzw. podtrzymki zastępującej pomoc drugiej osoby przy obrabianiu drewnianych elementów znacznej długości. Wówczas w trakcie obrabiania przesuwający się ku lewej dłoń Kowalskiego dostała się pod obracające się noże wyrówniarki. |
A. Brak osłony i niewłaściwe metody pracy Kowalskiego.
B. Śliska powierzchnia obrabianej deski.
C. Zbyt krótka praktyka Kowalskiego w zawodzie.
D. Brak kwalifikacji i przeszkolenia w zakresie bhp.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto, będąc zatrudniającym lub działając w jego imieniu, łamie przepisy dotyczące czasu pracy lub zasady dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem oraz zatrudnianiem młodocianych, podlega karze?
A. ograniczenia wolności
B. pozbawienia wolności
C. nawiązki na cele charytatywne
D. grzywny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas przeprowadzania inspekcji bezpieczeństwa na terenie magazynu z wyrobami stalowymi, który jest wyposażony w suwnicę, inspektor BHP w trakcie deszczu powinien zdecydowanie stosować
A. rękawice ochronne
B. hełm ochronny
C. odzież ciepłochronną
D. odzież wodoodporną
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na każdego pracownika zatrudnionego równocześnie w pomieszczeniu stałej pracy, powinno przypadać co najmniej
A. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
B. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
C. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
D. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
BPO.01 Pytanie 513
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zabrania się ręcznego przenoszenia w górę przedmiotów podczas pracy stałej oraz przedmiotów o masie większej niż 1 kg w trakcie pracy dorywczej?
A. ciężarnym kobietom
B. matkom będącym w procesie karmienia
C. osobom z niepełnosprawnościami
D. młodocianym pracownikom
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dla niektórych substancji ustala się najwyższe dozwolone stężenie w powietrzu (progowe)
A. substancji mających działanie drażniące
B. substancji wymienionych w wykazie przez pracodawcę
C. substancji niebezpiecznych
D. substancji uciążliwych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoba obsługująca obrabiarkę do metalu powinna usuwać wióry powstające podczas obróbki
A. przy użyciu zmiotki lub sprężonego powietrza
B. za pomocą sprężonego powietrza
C. z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi ręcznych
D. ręcznie, jednak w sposób bezpieczny
BPO.01 Pytanie 516
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Redukcja zagrożeń związanych z drganiami mechanicznymi poprzez metody organizacyjne polega na
A. usuwaniu drgań u źródeł ich generowania
B. ograniczaniu drgań na trasie ich propagacji
C. automatyzacji procesów technologicznych
D. skracaniu czasu ekspozycji na drgania w trakcie zmiany roboczej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak przebiega określanie wydatku energetycznego zgodnie z metodą Lehmanna?
A. badaniu zużycia tlenu
B. pomiarze ilości oraz jakości wydychanego dwutlenku węgla
C. zapisaniu z tabel wartości wydatku energetycznego
D. pomiarze tętna
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak nazywa się jednostka natężenia oświetlenia w miejscu pracy?
A. volt
B. lumen
C. kandela
D. luks
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Grafika, która przedstawia fragment procesu technologicznego realizowanego bez zmiany warunków obróbczych oraz powierzchni przetwarzanej, określana jest mianem
A. zestawieniowym
B. zabiegowym
C. montażowym
D. operacyjnym
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie schorzenie zawodowe może wystąpić u osoby pracującej z młotem pneumatycznym, wiertarką udarową lub szlifierką elektryczną?
A. Choroba wibracyjna
B. Zespół cieśni nadgarstka
C. Przewlekłe zapalenie kaletki stawowej
D. Pylica azbestowa