Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 521
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. hermetyzacji procesów produkcyjnych
B. zachęcaniu zatrudnionych do przestrzegania zasad bezpieczeństwa
C. używaniu wskaźników sygnalizujących niebezpieczne sytuacje
D. angażowaniu osób posiadających odpowiednie umiejętności
BPO.01 Pytanie 522
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W tabeli przedstawiono zmiany fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka wykonującego pracę fizyczną. Jeżeli zużycie tlenu wynosi 2,2 l/min, częstość skurczów serca 166 na minutę, a wentylacja minutowa płuc 58 l/min, to pracę fizyczną należy zakwalifikować jako
Stopień ciężkości pracy fizycznej | Zużycie tlenu l/min | Częstość skurczów serca na minutę | Wentylacja płuc l/min |
---|---|---|---|
lekka | 0,5 – 1,00 | 75 – 100 | 10 – 20 |
średnio ciężka | 1,0 – 1,5 | 100 – 125 | 20 – 30 |
bardzo ciężka | 2,0 – 2,5 | 150 – 175 | 50 – 65 |
krańcowo ciężka | > 2,5 | > 175 | > 65 |
A. bardzo ciężką.
B. krańcowo ciężką.
C. bardzo lekką.
D. średnio ciężką.
BPO.01 Pytanie 523
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Gdy pracownik zostaje zdiagnozowany z chorobą zawodową, pracodawca nie ma obowiązku
A. ustalić przyczyny wystąpienia choroby zawodowej
B. określić charakter oraz zakres zagrożenia chorobą zawodową
C. zlikwidować stanowisko pracy, na którym pracował pracownik
D. niezwłocznie przystąpić do eliminacji czynników prowadzących do powstania choroby zawodowej oraz wdrożyć odpowiednie środki zapobiegawcze
BPO.01 Pytanie 524
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
U osób pracujących w temperaturze otoczenia wynoszącej około 4 stopnie Celsjusza, które używają narzędzi wywołujących wibracje, występują zmiany chorobowe znane jako zespół wibracyjny. Jakie objawy się z tym wiążą?
A. Zwiększone obciążenie cieplne organizmu
B. Wychłodzenie organizmu oraz miejscowe odmrożenia
C. Nadmiar wzrostu metabolizmu i podwyższone wydzielanie potu
D. Skurcz naczyń w rejonie kontaktu z wibracyjnym narzędziem
BPO.01 Pytanie 525
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Celem popularyzacji problematyki bhp jest
A. aktualizacja parku maszynowego
B. ograniczenie liczby wypadków
C. redukcja liczby pracowników
D. podwyższenie wynagrodzeń pracowników
BPO.01 Pytanie 526
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na bilans cieplny ciała ludzkiego wpływają następujące czynniki dotyczące powietrza:
A. temperatura, wilgotność względna, prędkość ruchu powietrza i promieniowanie cieplne
B. temperatura, wilgotność powietrza, promieniowanie jonizujące, prędkość przepływu powietrza i promieniowanie UV
C. ciśnienie atmosferyczne, temperatura, wilgotność względna, szybkość ruchu powietrza i promieniowanie UV
D. temperatura, wilgotność względna, oświetlenie, hałas, wentylacja, promieniowanie cieplne i czystość powietrza
BPO.01 Pytanie 527
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Drabiny rozkładane można wykorzystać podczas prac malarskich realizowanych na wysokości od poziomu podłogi, która nie przekracza
A. 3,0 m
B. 4,0 m
C. 2,0 m
D. 3,2 m
BPO.01 Pytanie 528
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Które z wymienionych czynników fizycznych są oceniane na podstawie zamieszczonej siedmiostopniowej skali odczuć subiektywnych?
+ 3 gorąco |
+ 2 ciepło |
+ 1 dość ciepło |
0 obojętnie |
- 1 dość chłodno |
- 2 chłodno |
- 3 zimno |
A. Prąd elektryczny.
B. Hałas i wibracja.
C. Oświetlenie.
D. Podstawowe parametry mikroklimatu.
BPO.01 Pytanie 529
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Woda stanowi jeden z najpowszechniejszych środków używanych do gaszenia pożarów. Jako główny środek gaśniczy stosuje się ją w przypadku gaszenia
A. ciał stałych pochodzenia organicznego
B. stężonych kwasów nieorganicznych
C. urządzeń elektrycznych pod napięciem
D. płynów łatwopalnych lżejszych od wody
BPO.01 Pytanie 530
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca jest zobowiązany do skierowania nowo zatrudnionej osoby na badania lekarskie?
A. kontrolne
B. okresowe
C. dodatkowe
D. wstępne
BPO.01 Pytanie 531
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku wykrycia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracowników osoba odpowiedzialna za kierowanie pracownikami
A. opracowuje zasady i metody bezpiecznego wykonywania pracy
B. powinna ukarać osoby odpowiedzialne
C. podejmuje działania korygujące
D. jest zobowiązana do natychmiastowego wstrzymania prac i podjęcia działań celem usunięcia tego zagrożenia
BPO.01 Pytanie 532
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z danymi podanymi w tabeli, pracownicy usuwający śnieg z dachu powinni być wyposażeni
Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. | ||
---|---|---|
L.p. | Środki ochrony indywidualnej | |
1 | Środki ochrony przed upadkiem z wysokości | uprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe |
linki bezpieczeństwa | ||
amortyzatory | ||
urządzenia samohamowne | ||
inne środki chroniące przed upadkiem z wysokości | ||
2 | Środki izolujące cały organizm | środki z doprowadzeniem powietrza |
środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego | ||
środki umożliwiające doprowadzenie powietrza lub stosowanie sprzętu ochrony układu oddechowego |
A. w środki chroniące przed upadkiem z wysokości i sprzęt ochrony układu oddechowego.
B. w środki z doprowadzeniem powietrza i linki bezpieczeństwa.
C. w środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego.
D. w uprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe.
BPO.01 Pytanie 533
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie elementy powinien zawierać plan ewakuacji z budynku?
A. Wskazówki dotyczące gaszenia pożarów
B. Dane kontaktowe służb ratunkowych
C. Lista nazwisk pracowników przeszkolonych w zakresie ewakuacji
D. Wyraźne oznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz lokalizacji gaśnic
BPO.01 Pytanie 534
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wskaźnik, który służy do oceny mikroklimatu umiarkowanego, to
A. twc
B. WBGT
C. LREQ
D. PMV
BPO.01 Pytanie 535
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscu pracy piekarza nie powinno się przeprowadzać pomiaru
A. hałasu
B. mikroklimatu zimnego
C. zapylenia
D. mikroklimatu gorącego
BPO.01 Pytanie 536
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W trakcie szlifowania twardych rodzajów drewna pracownicy powinni być wyposażeni
A. w maski przeciwpyłowe
B. w przyłbice zabezpieczające przed odpryskami
C. w gogle ochronne przed odpryskami
D. w półosłony oraz okulary
BPO.01 Pytanie 537
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto jest odpowiedzialny za koszty analiz i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w miejscach pracy?
A. Minister Zdrowia
B. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
C. Minister Ochrony Środowiska
D. Pracodawca
BPO.01 Pytanie 538
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W biurze konieczne jest zainstalowanie systemu wentylacyjnego?
A. wywiewno - nawiewną
B. nawiewno - wywiewną
C. mechaniczną
D. grawitacyjną
BPO.01 Pytanie 539
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Szkolenie okresowe pracowników, zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych, powinno trwać minimum
Ramowy program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych | ||
1 | 2 | 3 |
Lp. | Temat szkolenia | Liczba godzin* |
1 | Wybrane regulacje prawne z zakresu prawa pracy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem: a) Praw i obowiązków pracowników (...) b) Ochrony praw kobiet i młodocianych c) Wypadków przy pracy (...) | 2 |
2 | Postęp w zakresie oceny zagrożeń czynnikami występującymi w procesach pracy (...) | 2 |
3 | Problemy związane z organizacją stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, (...) | 2 |
4 | Postępowanie w razie wypadków i w sytuacjach zagrożeń (...) | 2 |
Razem: | Minimum 8 |
A. 360 minut.
B. 480 minut.
C. 180 minut.
D. 120 minut.
BPO.01 Pytanie 540
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Średnia wartość stężenia, która nie powinna wywołać negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika, pod warunkiem, że jest obecna w miejscu pracy maksymalnie przez 15 minut i nie więcej niż 2 razy w ciągu zmiany roboczej, z przerwą wynoszącą co najmniej 1 godzinę, jest nazywana
A. najwyższe dopuszczalne stężenie chwilowe – NDSCh
B. najniższe dopuszczalne stężenie – NDS
C. najwyższe dopuszczalne stężenie – NDS
D. najwyższe dopuszczalne stężenie pułapowe – NDSP
BPO.01 Pytanie 541
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku wypadku w pracy pracodawca ma obowiązek
A. niezwłocznie poinformować odpowiedniego okręgowego inspektora sanitarnego oraz prokuratora
B. wezwać stosowne służby, przystąpić do działań ratujących życie oraz sporządzić dokumentację dotyczącą ustaleń okoliczności i przyczyn wypadku
C. natychmiast poinformować Państwową Inspekcję Pracy
D. podjąć konieczne kroki eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić pomoc medyczną dla poszkodowanych, ustalić w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyny wypadku oraz wprowadzić stosowne środki zapobiegające podobnym zdarzeniom
BPO.01 Pytanie 542
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Młodociany, który ma więcej niż 16 lat, może być angażowany do podnoszenia, przenoszenia oraz transportowania ciężarów, jeśli jest to niezbędne w trakcie jego przygotowania zawodowego, pod warunkiem że łączny czas wykonywania tych czynności nie przekracza
A. 1/2 czasu pracy młodocianego
B. 1/3 czasu pracy młodocianego
C. 1/4 czasu pracy młodocianego
D. 2/3 czasu pracy młodocianego
BPO.01 Pytanie 543
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z regulacjami, na dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać przynajmniej jedna indywidualna umywalka. Ile umywalek należy zamontować, jeśli na najliczniejszej zmianie zatrudnionych jest 35 pracowników?
A. 5 umywalek
B. 2 umywalki
C. 4 umywalki
D. 3 umywalki
BPO.01 Pytanie 544
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W magazynach farb i lakierów zawierających palne rozpuszczalniki powinny być przede wszystkim zrealizowane wymogi
A. odnośnie obiektów zagrożonych wybuchem
B. Urzędu Dozoru Technicznego
C. sanitarno epidemiologiczne
D. dotyczące ochrony środowiska
BPO.01 Pytanie 545
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Aby zredukować narażenie pracowników na hałas oraz wibracje mechaniczne, pracodawca powinien wdrażać rozwiązania techniczne, między innymi takie jak
A. wyciszanie maszyn i urządzeń, poprzez tłumienie drgań lub izolowanie drgających części, stosowanie obudów lub osłon wygłuszających oraz kabin dźwiękoszczelnych
B. ochronniki słuchu oraz rękawice antywibracyjne
C. organizowanie prac w taki sposób, aby na hałas lub wibracje narażona była jak najmniejsza liczba pracowników
D. ograniczenie dostępu do miejsc, gdzie występuje hałas oraz ich odpowiednie oznakowanie
BPO.01 Pytanie 546
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Działania realizowane w celu wyeliminowania przyczyn istniejącej niezgodności lub innej niepożądanej okoliczności oraz zapobieżenia ich ponownemu wystąpieniu określa się mianem
A. profilaktycznymi
B. zapobiegawczymi
C. prewencyjnymi
D. korygującymi
BPO.01 Pytanie 547
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Badaniom lekarskim w sposób cykliczny podlegają
A. tylko pracownicy zatrudnieni na stanowiskach robotniczych.
B. wszyscy pracownicy zatrudnieni w zakładzie pracy.
C. jedynie pracownicy zatrudnieni w szczególnych warunkach.
D. wyłącznie pracownicy zatrudnieni na pozycjach, na których występują czynniki szkodliwe i uciążliwe.
BPO.01 Pytanie 548
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca jest zobowiązany do utworzenia służby bhp, jeśli zatrudnia
A. co najmniej 20 pracowników
B. większą liczbę niż 250 pracowników
C. przynajmniej 50 pracowników
D. więcej niż 100 pracowników
BPO.01 Pytanie 549
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik zajmujący się ubojem trzody chlewnej, korzystający z piły tarczowej, narażony jest na
A. hałas, wibracje, urazy mechaniczne
B. hałas, urazy mechaniczne, wysoką temperaturę
C. porażenie prądem elektrycznym, zapylenie, hałas
D. porażenie prądem elektrycznym, wibracje, zapylenie
BPO.01 Pytanie 550
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynniki mogą stanowić zagrożenie w miejscu pracy?
A. substancje szkodliwe i drażniące
B. promieniowanie jonizujące oraz laserowe
C. pożar i prąd elektryczny
D. hałas oraz mikroklimat
BPO.01 Pytanie 551
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Długotrwałe napięcie mięśniowe wynikające z utrzymywania przez dłuższy czas ciała lub obiektów w wymuszonej pozycji określa się jako
A. wydatkiem energetycznym
B. obciążeniem dynamicznym
C. napięciem emocjonalnym
D. obciążeniem statycznym
BPO.01 Pytanie 552
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do zajęć wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej nie wlicza się prac związanych z obsługą
A. podnośników i platform hydraulicznych
B. wytwornic acetylenowych
C. układnic magazynowych
D. suwnic sterowanych z kabiny i zdalnie sterowanych
BPO.01 Pytanie 553
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie wzoru: 2h + s = 60 á 65 cm ustala się wysokość "h" oraz szerokość "s" stopni schodów. Które z wymienionych wymiarów stopni schodów spełniają ten warunek?
A. h = 18 cm, s =30 cm
B. h = 18 cm, s =27 cm
C. h = 15 cm, s =27 cm
D. h = 20 cm, s =30 cm
BPO.01 Pytanie 554
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z zasadami odbywania praktyk zawodowych, zezwala się na zatrudnianie przy spawaniu, nie przekraczając 3 godzin dziennie oraz 60 godzin w trakcie całego okresu kształcenia zawodowego?
A. chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
B. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
C. chłopców, którzy osiągnęli 16. rok życia
D. dziewcząt i chłopców, którzy osiągnęli 17. rok życia
BPO.01 Pytanie 555
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Normy dotyczące dźwigania oraz przenoszenia ładunków podczas ręcznych prac transportowych są ustalane z uwzględnieniem
A. płci i wieku pracownika, charakterystyki pracy, typu drogi oraz jej długości
B. wyłącznie płci i wieku pracownika
C. tylko wieku pracownika oraz charakterystyki pracy
D. jedynie wieku pracownika oraz rodzaju drogi transportowej
BPO.01 Pytanie 556
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kwestie związane z optymalizacją interakcji człowiek - maszyna - otoczenie w fazie projektowania są przedmiotem badań
A. zapobieganie zagrożeniom
B. ochrona zdrowia w pracy
C. higiena w miejscu pracy
D. ergonomia koncepcyjna
BPO.01 Pytanie 557
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Sekretarka wykonuje swoje obowiązki w godzinach od 7.00 do 15.00. O 15.10, korzystając z urządzeń higieniczno-sanitarnych znajdujących się w zakładzie, poślizgnęła się i w wyniku upadku doznała złamania nogi. To zdarzenie
A. jest incydentem przy pracy
B. nie jest incydentem przy pracy
C. jest zdarzeniem w drodze z pracy do domu
D. jest traktowane na równi z incydentem przy pracy
BPO.01 Pytanie 558
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do ryzyk związanych z uciążliwościami pracy nie wlicza się
A. niewystarczające oświetlenie na stanowisku pracy
B. promieniowanie elektromagnetyczne
C. przymusowa postawa ciała
D. nadzwyczajny wysiłek fizyczny
BPO.01 Pytanie 559
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z regulacjami, na każdą dziesiątkę pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać przynajmniej jedna umywalka w umywalni. Ile minimum umywalek należy zainstalować, gdy w najliczniejszej zmianie pracuje 37 zatrudnionych?
A. 3 umywalki
B. 2 umywalki
C. 4 umywalki
D. 5 umywalek
BPO.01 Pytanie 560
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do kar porządkowych za łamanie obowiązków pracowniczych należy między innymi
A. karę upomnienia lub nagany
B. mandat karny
C. zwolnienie dyscyplinarne
D. grzywnę