Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Druga część statystycznej karty wypadku powinna być przesłana do odpowiedniego urzędu statystycznego?

A. nie później niż w ciągu 6 miesięcy od daty zatwierdzenia protokołu powypadkowego
B. do 15-tego dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy
C. w ciągu roku od zatwierdzenia protokołu powypadkowego
D. nie później niż w ciągu 6 miesięcy od daty doręczenia protokołu powypadkowego
BPO.01 Pytanie 564
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy zatrudnienie kobiety zajmującej się trzyletnim dzieckiem w godzinach nadliczbowych jest dozwolone?

A. Tak, jeżeli wymaga tego dobro zakładu
B. Nie, w żadnym przypadku
C. Tak, w każdym przypadku
D. Tak, ale tylko za jej zgodą
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Projektując miejsce pracy biurowej, można zrezygnować z

A. dostosowywania obciążenia pracą do psychofizycznych możliwości pracownika
B. wyposażenia stanowiska w odpowiednie siedzisko, które zapobiega skutkom przeciążenia pracownika
C. umożliwienia pracownikowi zmiany pozycji pracy z siedzącej na stojącą
D. wyposażenia miejsca w kuchenkę mikrofalową do przygotowywania ciepłych posiłków regeneracyjnych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do sali lekcyjnej, stosownie do wysokości uczniów, zakupiono 4 stoły o wysokości 0,46 m i 13 o wysokości 0,59 m oraz 8 krzeseł o wysokości 0,26 m i 15 o wysokości 0,35 m. Jakimi kolorami są oznaczone zakupione krzesła i stoły?

Tabela 1.: Przyporządkowanie stolików i krzeseł do wzrostu uczniów
Numer oraz wysokość stołu i krzesła [w mm]Wzrost ucznia (bez butów) [w mm]Kolor
nr 0
stół-400, krzesło-210
800-950biały
nr 1
stół-460, krzesło-260
930-1160pomarańczowy
nr 2
stół-530, krzesło-310
1080-1210fioletowy
nr 3
stół-590, krzesło-350
1190-1420żółty
nr 4
stół-640, krzesło-380
1330-1590czerwony
nr 5
stół-710, krzesło-430
1460-1765zielony
nr 6
stół-760, krzesło-460
1590-1880niebieski
nr 7
stół-820, krzesło-510
1740-2070brązowy

A. Pomarańczowy i fioletowy.
B. Fioletowy i żółty,
C. Żółty i czerwony.
D. Pomarańczowy i żółty.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, który zamierza rozpocząć działalność, planuje zatrudnienie sześciu pracowników biurowych, pracujących jednocześnie w jednym pomieszczeniu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami powinien on zapewnić im miejsce stałej pracy, w którym minimalna objętość pomieszczenia powinna wynosić co najmniej

A. 91 m3
B. 78 m3
C. 13 m3
D. 39 m3
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsca pracy powinny być przystosowane do

A. charakteru wykonywanej działalności oraz wieku pracowników
B. liczby stanowisk zatrudnienia
C. zainstalowanych urządzeń i maszyn
D. rodzaju realizowanych zadań i liczby zatrudnionych osób
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na stanowisku spawacza zmierzono średnie stężenie tlenku żelaza wynoszące 4,3 mg/m3 przy NDS = 5 mg/m3. Nie zaobserwowano przekroczeń najwyższych dopuszczalnych stężeń oraz natężeń szkodliwych dla zdrowia czynników ani obecności czynników rakotwórczych. Jak często powinny być przeprowadzane badania poziomu tlenku żelaza w tym miejscu?

A. Raz na 24 miesiące
B. Raz na 6 miesięcy
C. Raz na 36 miesięcy
D. Raz na 12 miesięcy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ na podstawie danych z tabeli, jaki może być dopuszczalny poziom hałasu w pomieszczeniach działu kadr, którego pracownicy używają komputerów i maszyn do pisania.

Przeznaczenie pomieszczenia i rodzaj pracyDopuszczalny poziom hałasu w dB(A)*
Gabinety i pomieszczenia do pracy umysłowej bez mechanicznych i elektrycznych źródeł hałasu45-50
Pomieszczenia do prac administracyjnych z użyciem maszyn liczących, piszących55-60
Stanowiska pracy, na których wymagany jest poprawny odbiór mowy i sygnałów akustycznych65-70
Pomieszczenia central i kabin dyspozytorskich, biur mistrzów70-75
Inne stanowiska pracy, na których należy chronić pracownika przed uszkadzającym narząd słuchu działaniem hałasu85
* Ucho ludzkie nie jest jednakowo wrażliwe na dźwięk o różnych częstotliwościach, np. jest bardziej wrażliwe na dźwięki o wysokich częstotliwościach; dB(A) oznacza, że poziom dźwięku mierzony jest miernikiem o

A. 45-50 dB
B. 65-70 dB
C. 55-60 dB
D. 70-75 dB
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Najskuteczniejszym sposobem na zmniejszenie hałasu generowanego przez sprężarki tłokowe jest użycie

A. wkładek tłumiących hałas - stoperów
B. hełmów tłumiących hałas
C. obudowy dźwiękoizolacyjnej sprężarek
D. słuchawkowych osłon słuchu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy zatrudnieni w danym przedsiębiorstwie, z uwagi na dynamiczny rozwój technologii oraz techniki, nieustannie muszą podnosić swoje kompetencje związane z kwestiami bhp. W tym celu organizowane są szkolenia

A. okresowe
B. uzupełniające
C. doskonalące
D. dokształcające
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W tabeli przedstawiono wykaz szczepień ochronnych na określonych stanowiskach pracy. Pani podejmująca pracę jako pielęgniarka w szpitalu na oddziale chorób płuc, powinna zostać poddana szczepieniom ochronnym przeciw

Lp.Określenie stanowiska pracySzczepienie ochronne
1.stanowiska pracy, na których występuje narażenie na kontakt z materiałem biologicznym pochodzenia ludzkiego (krew i inne płyny ustrojowe oraz wydaliny i wydzieliny chorych)przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B
2.stanowiska pracy przy usuwaniu odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych lub konserwacji urządzeń służących temu celowiprzeciw tężcowi
3.osoby zatrudnione na stanowiskach związanych z obsługą osób przyjeżdżających z obszarów występowania błonicy lub osoby wyjeżdżające na te obszaryprzeciw błonicy
4.Stanowiska pracy w kompleksach leśnych na obszarach endemicznego występowania zachorowań na kleszczowe zapalenie mózguprzeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu

A. kleszczowemu zapaleniu mózgu.
B. tężcowi.
C. błonicy.
D. wirusowemu zapaleniu wątroby typu B
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie analizy danych zamieszczonych w tabeli można stwierdzić, że zachorowalność na pylicę płuc w górnictwie węgla

GÓRNICTWO WĘGLA
Rodzaj choroby201120122013201420152016
Pylice płuc476359356394234393
Trwały ubytek słuchu373219261520
Zespół wibracyjny3642181656
Przewlekłe zapalenie oskrzeli242332
Inne choroby zawodowe232612141513
RAZEM575463407453272434

A. utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie.
B. w 2015 roku w porównaniu do roku 2011 spadła ponad dwukrotnie.
C. z każdym rokiem wzrasta.
D. z każdym rokiem maleje.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy występują różnice w wysokości podłogi w miejscu pracy, powinny one być wyrównane za pomocą pochylni o kącie nachylenia dopasowanym do rodzaju wykorzystywanego środka transportu, lecz nieprzekraczającym

A. 12%
B. 10%
C. 8%
D. 15%
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeżeli izolacyjność cieplna odzieży (określana wskaźnikiem IREQ), używanej w konkretnych warunkach przez członka służby bezpieczeństwa i higieny pracy, jest niższa od wartości uznawanej za minimalną, to członkowi służby bezpieczeństwa i higieny pracy należy

A. zapewnić w miejscu pracy ciepłe napoje
B. ograniczyć czas pracy zgodnie z normatywnym wskaźnikiem WCI
C. umożliwić zmianę odzieży na właściwą w danych warunkach
D. zapewnić w miejscu pracy posiłki regeneracyjne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W wyniku awarii urządzeń do odsysania pyłów na stanowisku pracy znacznie zwiększyło się stężenie pyłów gipsowych, wielokrotnie przekraczając dozwolone normy. Kontynuowanie pracy w tym miejscu jest niemożliwe z uwagi na pojawiające się ryzyko

A. niewielkiego.
B. średniego.
C. wysokiego.
D. bardzo niskiego.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto jest odpowiedzialny za przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy?

A. Zewnętrzna firma konsultingowa
B. Państwowa Inspekcja Pracy
C. Pracodawca lub osoba przez niego wyznaczona
D. Każdy pracownik samodzielnie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W momencie, gdy pracownica przedstawi pracodawcy zaświadczenie lekarskie potwierdzające ciążę, jest on zobowiązany do ograniczenia jej czasu pracy przy komputerze do maksymalnie

A. 2 godzin na dobę
B. 7 godzin na dobę
C. 4 godzin na dobę
D. 6 godzin na dobę
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Normy dotyczące dźwigania oraz przenoszenia ładunków podczas ręcznych prac transportowych są ustalane z uwzględnieniem

A. płci i wieku pracownika, charakterystyki pracy, typu drogi oraz jej długości
B. jedynie wieku pracownika oraz rodzaju drogi transportowej
C. wyłącznie płci i wieku pracownika
D. tylko wieku pracownika oraz charakterystyki pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ, posługując się danymi z tabeli, zalecaną częstotliwość badań poziomu tlenku żelaza, jeżeli na stanowisku spawacza zmierzona wartość średniego stężenia tlenku żelaza wynosi 4,3 mg/m3 przy NDS = 5 mg/m3 ?

Wartość zmierzona w stosunku do NDS,NDNCzęstotliwość badań
większa od 1*co 6 miesięcy lub stała kontrola
0,5 – 1co rok
0,0 – 0,5co 2 lata
*W razie stwierdzenia przekroczeń wartości najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia lub występowania czynników rakotwórczych, pracodawca powinien zapewnić stałą kontrolę (monitorowanie) stężeń i natężeń tych czynników, a jeśli jest to niemożliwe – dokonywać badań i pomiarów co 6 miesięcy.

A. Co 6 miesięcy.
B. Co 2 lata.
C. Co rok.
D. Konieczna jest stała kontrola.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas manewru cofania operator wózka widłowego nie dostrzegł pracownika magazynu stojącego za pojazdem. W konsekwencji uderzenia, pracownik doznał złamania nogi. Dodatkowo, wózek widłowy nie miał aktualnego wpisu w książce przebiegu. Jaki wpis powinien zostać umieszczony w wnioskach i zaleceniach profilaktycznych przez zespół ustalający przyczyny oraz okoliczności tego wypadku?

A. O ukaraniu operatora wózka widłowego
B. O potrzebie codziennego wypełniania książki przebiegu wózka widłowego
C. O potrzebie przeszkolenia pracowników
D. O potrzebie dodatkowego przeszkolenia operatorów wózków widłowych