Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 641
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z przepisami kodeksu pracy, w sytuacji wystąpienia w miejscu pracy bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia bądź życia, pracodawca ma obowiązek

A. wydać polecenie wznowienia pracy w celu zapobieżenia stratom materialnym
B. kontynuować działalność i wydać pracownikom polecenie zachowania szczególnej ostrożności
C. nakazać pracownikom ratowanie mienia firmy
D. wstrzymać pracę i wydać pracownikom polecenie oddalenia się do miejsca bezpiecznego
BPO.01 Pytanie 642
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z danymi zamieszczonymi w tabeli, na stanowisku pracy projektanta wymagane jest oświetlenie 0 natężeniu

Wymagania normatywne dotyczące oświetlenia wybranych miejsc pracy
według normy PN-EN 12464-1:2012
Rodzaje czynności/przestrzenieĒm [lx]UGRLUoRa
Trasy komunikacyjne, w tym korytarze i schody100280,4040
Roboty montażowe dokładne500220,6080
Roboty montażowe precyzyjne750190,7080
Jadalnie, świetlice, portiernie200220,4080
Pomieszczenia biurowe500190,6080
Sale posiedzeń i konferencyjne500190,6080
Prace kreślarskie750160,7080

A. 19 UGRL
B. 750 lx
C. 0,70 Uo
D. 80 Ra
BPO.01 Pytanie 643
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jakim czasie pracodawca musi zorganizować szkolenie pracownika w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. Przed dopuszczeniem go do pracy
B. Do trzech miesięcy od momentu rozpoczęcia pracy
C. W przeciągu tygodnia od momentu rozpoczęcia pracy
D. Do jednego miesiąca od momentu rozpoczęcia pracy
BPO.01 Pytanie 644
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z ustaloną hierarchią metod zmniejszania ryzyka, priorytetowo powinny być wdrażane rozwiązania

A. organizacyjne i proceduralne
B. techniczne eliminujące lub ograniczające zagrożenia u źródła
C. ochrony zbiorowej
D. ochrony indywidualnej
BPO.01 Pytanie 645
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Komisja ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy powinna być ustanowiona u pracodawców

A. aby przeprowadzać społeczne audyty warunków pracy
B. zatrudniających więcej niż 250 pracowników
C. u których nie funkcjonuje Społeczna Inspekcja Pracy
D. prowadzących działalność stwarzającą znaczne zagrożenia zawodowe
BPO.01 Pytanie 646
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak powinien być poprawnie zapisany adres e-mail?

A. poczta3&interia.com.pl
B. mail4/a/onet.com.it
C. mail4$abraka.it
D. [email protected]
BPO.01 Pytanie 647
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z ustaleniami zawartymi w standardzie ISO, certyfikacja oznacza

A. deklarację oceny
B. notyfikację
C. deklarację zgodności
D. normalizację
BPO.01 Pytanie 648
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Analiza obciążenia psychicznego obejmuje między innymi:

A. obserwowanie pozycji pracownika w trakcie pracy, rejestrowanie zakresów ruchów roboczych, ocenianie stopnia monotypowości ruchów
B. badanie zdolności psychomotorycznych, ustalanie sił koniecznych do wykonania poszczególnych zadań
C. badanie umiejętności pamięciowych, badanie koncentracji, badanie szybkości reakcji
D. chronometraż działań w czasie zmiany roboczej, pomiar wydatku energetycznego z rozdzieleniem na poszczególne czynności
BPO.01 Pytanie 649
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe pracowników, zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych, powinno trwać minimum

Ramowy program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych
123
Lp.Temat szkoleniaLiczba godzin*
1Wybrane regulacje prawne z zakresu prawa pracy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem:
a) Praw i obowiązków pracowników (...)
b) Ochrony praw kobiet i młodocianych
c) Wypadków przy pracy (...)
2
2Postęp w zakresie oceny zagrożeń czynnikami występującymi w procesach pracy (...)2
3Problemy związane z organizacją stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, (...)2
4Postępowanie w razie wypadków i w sytuacjach zagrożeń (...)2
Razem:Minimum 8

A. 120 minut.
B. 180 minut.
C. 360 minut.
D. 480 minut.
BPO.01 Pytanie 650
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaka powinna być powierzchnia strefy pożarowej w budynku, niechronionej stałym urządzeniem gaśniczym, zakwalifikowanej do kategorii zagrożenia ludzi ZL I, przypadająca na jedną jednostkę masy środka gaśniczego?

Wyciąg z rozporządzenia MSWiA z dnia 7 czerwca 200 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów.
3. Jedna jednostka masy środka gaśniczego 2 kg (lub 3 dm3) zawartego w gaśnicach przypada, z wyjątkiem przypadków określonych w przepisach szczególnych:
1) na każde 100 m2 powierzchni strefy pożarowej w budynku, niechronionej stałym urządzeniem gaśniczym:
a) zakwalifikowanej do kategorii zagrożenia ludzi ZL I, ZL II, ZL III lub ZL V, ·
b) produkcyjnej i magazynowej o gęstości obciążenia ogniowego ponad 500 MJ/m2,
c) zawierającej pomieszczenie zagrożone wybuchem;
2) na każde 300 m2 powierzchni strefy pożarowej niewymienionej w pkt 1, z wyjątkiem zakwalifikowanej do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV.

A. 10 m2.
B. 100 m2
C. 20 m2.
D. 300 m2.
BPO.01 Pytanie 651
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Projektując miejsce pracy biurowej, można zrezygnować z

A. umożliwienia pracownikowi zmiany pozycji pracy z siedzącej na stojącą
B. dostosowywania obciążenia pracą do psychofizycznych możliwości pracownika
C. wyposażenia stanowiska w odpowiednie siedzisko, które zapobiega skutkom przeciążenia pracownika
D. wyposażenia miejsca w kuchenkę mikrofalową do przygotowywania ciepłych posiłków regeneracyjnych
BPO.01 Pytanie 652
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jakim okresie dni od momentu otrzymania świadectwa pracy pracownik ma prawo zwrócić się do pracodawcy o jego poprawienie?

A. 7 dni
B. 30 dni
C. 14 dni
D. 3 dni
BPO.01 Pytanie 653
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Protokoły powypadkowe powinny być dostarczane przez pracodawcę pracownikowi, który doznał szkody

A. najpóźniej w terminie 14 dni
B. maksymalnie w ciągu 5 dni
C. do 15 dnia kolejnego miesiąca
D. niezwłocznie
BPO.01 Pytanie 654
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W myśl rozporządzenia, praca na wysokości odnosi się do działań realizowanych na terenie położonym powyżej podłogi lub gruntu, na wysokości co najmniej

A. 1,5 m
B. 1 m
C. 2 m
D. 3 m
BPO.01 Pytanie 655
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ocena ryzyka zawodowego powinna być przeprowadzona

A. na stanowiskach pracy, które są szczególnie niebezpieczne
B. na wszystkich stanowiskach pracy
C. wyłącznie w miejscach, gdzie występują czynniki uciążliwe dla zdrowia
D. tylko w sytuacjach, gdy występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
BPO.01 Pytanie 656
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak długo należy archiwizować dokumentację powypadkową?

A. przez czas określony w regulaminie pracy
B. do momentu, gdy pracownik przejdzie na emeryturę
C. przez 10 lat
D. przez 5 lat
BPO.01 Pytanie 657
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do kar porządkowych za łamanie obowiązków pracowniczych należy między innymi

A. karę upomnienia lub nagany
B. grzywnę
C. zwolnienie dyscyplinarne
D. mandat karny
BPO.01 Pytanie 658
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dokumentacji technologicznej, dotyczącej obsługi żurawia w zakładzie remontowo-budowlanym określono, zgodnie z przepisami, że temperatura w kabinie żurawia w okresie letnim nie powinna

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 6 lutego 2003 r.
w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych

§ 87. 1. Jeżeli drzwi kabiny żurawia znajdują się na wysokości powyżej 0,3 m ponad pomostami, przy kabinie należy zainstalować schodki lub stałe drabinki z poręczami, ułatwiające wejście.

2. W okresie zimowym w kabinie powinna być zapewniona temperatura nie niższa niż 288 K (15°C), a w okresie letnim temperatura w kabinie nie powinna przekraczać temperatury zewnętrznej.

3. Maszynista powinien mieć możliwość sterowania żurawiem i obserwacji terenu pracy z pozycji siedzącej.

A. być niższa niż 15 °C
B. być niższa niż 18 °C
C. przekraczać 15 °C
D. przekraczać temperatury zewnętrznej
BPO.01 Pytanie 659
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalne limity czasu pracy dla pracowników z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym wynoszą

A. 5 godzin dziennie i maksymalnie 30 godzin tygodniowo
B. 8 godzin dziennie i nie więcej niż 40 godzin w tygodniu
C. 7 godzin dziennie oraz 35 godzin tygodniowo
D. 6 godzin dziennie oraz 30 godzin tygodniowo
BPO.01 Pytanie 660
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wystąpienia szkodliwych i biologicznych czynników w miejscu pracy, pracodawca ma obowiązek zlecić wykonanie badań oraz pomiarów?

A. Urzędowi Dozoru Technicznego
B. przychodni Medycyny Pracy
C. Państwowej Inspekcji Sanitarnej
D. Państwowej Inspekcji Pracy
BPO.01 Pytanie 661
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie badania musi przejść pracownik rozpoczynający zatrudnienie?

A. Wstępne
B. Okresowe
C. Kontrolne
D. Psychologiczne
BPO.01 Pytanie 662
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak długo w ciągu doby młodociany w wieku powyżej 16 lat może pracować maksymalnie godziny?

A. 6 godzin
B. 7 godzin
C. 5 godzin
D. 8 godzin
BPO.01 Pytanie 663
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obszar, w którym obecność pracowników jest zabroniona w pobliżu źródeł pól elektromagnetycznych, nazywany strefą niebezpieczną, oznaczany jest kolorem

A. żółtym
B. zielonym
C. niebieskim
D. czerwonym
BPO.01 Pytanie 664
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ergonomia, której zadaniem jest dopasowanie miejsc pracy do umiejętności psychofizycznych oraz fizycznych pracowników na etapie projektowania, nazywana jest ergonomią

A. maszyn
B. koncepcyjną
C. wyrobów
D. korekcyjną
BPO.01 Pytanie 665
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Lista zajęć uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w stanie błogosławionym oraz matek karmiących znajduje się

A. w rozporządzeniu Rady Ministrów
B. w rozporządzeniu o służbie bhp
C. w ustawie o ochronie pracy kobiet
D. w Kodeksie pracy
BPO.01 Pytanie 666
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba pracująca w galwanizerni ma do zadań wkładanie i wyjmowanie elementów poddawanych kadmowaniu, które są zawieszone na specjalnych wieszakach w wannie. W jaki sposób powinna być wyposażona w indywidualny sprzęt ochrony dróg oddechowych ta osoba?

A. Maskę z pochłaniaczami
B. Półmaskę filtrującą
C. Przyłbicę
D. Półmaskę
BPO.01 Pytanie 667
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dla niektórych substancji ustala się najwyższe dozwolone stężenie w powietrzu (progowe)

A. substancji niebezpiecznych
B. substancji uciążliwych
C. substancji mających działanie drażniące
D. substancji wymienionych w wykazie przez pracodawcę
BPO.01 Pytanie 668
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy zatrudnienie kobiety zajmującej się trzyletnim dzieckiem w godzinach nadliczbowych jest dozwolone?

A. Tak, jeżeli wymaga tego dobro zakładu
B. Tak, ale tylko za jej zgodą
C. Nie, w żadnym przypadku
D. Tak, w każdym przypadku
BPO.01 Pytanie 669
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy, którzy są przenoszeni na inne miejsca pracy, gdzie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia lub trudne warunki, muszą przejść badania

A. dodatkowymi
B. kontrolnymi
C. okresowymi
D. wstępnymi
BPO.01 Pytanie 670
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociany pracownik nabywa prawo do urlopu wypoczynkowego po upływie

A. miesiąca od chwili rozpoczęcia pierwszej pracy, w wymiarze 2 dni roboczych
B. 6 miesięcy od chwili rozpoczęcia pierwszej pracy, w wymiarze 12 dni roboczych
C. miesiąca od momentu rozpoczęcia pierwszej pracy, w wymiarze 20 dni roboczych
D. 6 miesięcy od daty rozpoczęcia pierwszej pracy, w wymiarze 26 dni roboczych
BPO.01 Pytanie 671
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zdarzenie kwalifikuje się jako śmiertelny wypadek w miejscu pracy, jeśli zgon pracownika miał miejsce w czasie nieprzekraczającym

A. 18 miesięcy od daty wypadku
B. 12 miesięcy od daty wypadku
C. 9 miesięcy od daty wypadku
D. 6 miesięcy od daty wypadku
BPO.01 Pytanie 672
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy przeprowadza się pierwsze szkolenie okresowe dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych?

A. maksymalnie do 6 miesięcy od daty rozpoczęcia pracy na tych pozycjach
B. maksymalnie do 3 lat od rozpoczęcia pracy na tych pozycjach
C. maksymalnie do 2 lat od daty rozpoczęcia pracy na tych pozycjach
D. maksymalnie do 12 miesięcy od daty rozpoczęcia pracy na tych pozycjach
BPO.01 Pytanie 673
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik obsługujący maszynę szwalniczą - stebnówkę jest narażony na wibrację miejscową. Jaka częstotliwość drgań jest szczególnie niebezpieczna dla jego rąk?

Przykładowe częstotliwości rezonansowe niektórych narządów i ciała człowieka
Nazwa narząduCzęstotliwość rezonansowa w Hz
Kończyny górne3
Kręgosłup8
Głowa4,17 ÷ 25
Człowiek siedzący5 ÷ 12

A. 3 Hz
B. 25 Hz
C. 8 Hz
D. 12 Hz
BPO.01 Pytanie 674
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z dokumentacji dotyczącej pracy stolarza w zakładzie produkcyjno-usługowym "DREWBUD" wynika, że stolarz pracuje w pozycjach stojącej, siedzącej, wymuszonej oraz przemiennej. Najbardziej niekorzystna dla stolarza jest praca w pozycji

A. siedzącej
B. stojącej
C. przemiennej
D. wymuszonej
BPO.01 Pytanie 675
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Etapy pamięci w procesie przetwarzania informacji to:

A. zapamiętywanie, przechowywanie i odtwarzanie
B. kodowanie, zapamiętywanie i zapominanie
C. kodowanie, powtarzanie i zapominanie
D. zapamiętywanie, powtarzanie i odtwarzanie
BPO.01 Pytanie 676
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Które z poniższych stwierdzeń nie dotyczy monotonii w pracy?

A. Realizacja rutynowych zadań, które polegają na nieustannym powtarzaniu tych samych czynności lub zadań.
B. Tempo realizacji zadań jest ustalone.
C. Stanowisko wymaga dużej koncentracji uwagi.
D. Praca nie wymaga powtarzania podobnych czynności przez ponad 50% czasu pracy.
BPO.01 Pytanie 677
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik, który został zwolniony z firmy, jest ponownie zatrudniony w tej samej firmie na identycznym stanowisku po upływie dwóch miesięcy. Ma on ważne okresowe badania lekarskie oraz aktualne szkolenie BHP. Jaką decyzję powinien podjąć pracodawca?

A. wysłanie pracownika na wstępne badania lekarskie
B. wysłanie pracownika na szkolenie BHP
C. uznanie ważności posiadanych przez pracownika badań lekarskich oraz szkolenia BHP
D. wysłanie pracownika na badania lekarskie i szkolenie BHP
BPO.01 Pytanie 678
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość natężenia oświetlenia w recepcji hotelu powinna wynosić

Lp.Rodzaj wnętrz, zadania lub czynnościNatężenie oświetlenia Em[lx]
1.Kuchnia500
2.Restauracja samoobsługowe200
3.Recepcja/kantor, portiernia300
4.Korytarza100

A. 500 lx.
B. 100 lx.
C. 300 lx.
D. 200 lx.
BPO.01 Pytanie 679
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest ryzyko zawodowe?

A. realizowanie pracy w sposób niezgodny z przepisami bhp
B. negatywne konsekwencje zdrowotne wynikające z metody wykonywania pracy
C. zagrożenia występujące w miejscu pracy
D. prawdopodobieństwo wystąpienia u pracownika negatywnych skutków zagrożeń związanych z procesem pracy z uwzględnieniem ich powagi
BPO.01 Pytanie 680
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nie ma potrzeby ponownego przeprowadzania ocen ryzyka zawodowego, gdy

A. zostają utworzone nowe miejsca pracy
B. zmieniają się regulacje dotyczące dozwolonego poziomu czynników w środowisku pracy
C. prowadzane są zmiany w już istniejących miejscach pracy
D. nastąpiła zmiana osoby na stanowisku kierowniczym jednostki