Filtrowanie pytań
Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów, należy wziąć pod uwagę, czy poziom oświetlenia na stanowiskach pracy jest odpowiednio dostosowany do rodzaju wykonywanych zadań oraz czy spełnia ustalone normy
Czym są zagrożenia mechaniczne?
Szkolenia cykliczne na stanowiskach administracyjno-biurowych powinny być realizowane co najmniej raz w ciągu
Kto jest odpowiedzialny za przechowywanie wyników oraz rejestrów pomiarów zanieczyszczeń wykonanych w miejscu pracy, jeśli pracodawca nie ma obowiązku tworzenia służby BHP?
Zlecenie profesjonalnej analizy wydatku energetycznego pracownika można skierować do
Obowiązek zapewnienia realizacji nakazów, decyzji, wystąpień i zarządzeń, wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy, spoczywa na
Pracownicy, którzy są przenoszeni na inne miejsca pracy, gdzie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia lub trudne warunki, muszą przejść badania
Kto, będąc zatrudniającym lub działając w jego imieniu, łamie przepisy dotyczące czasu pracy lub zasady dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem oraz zatrudnianiem młodocianych, podlega karze?
Pracownikowi przysługują napoje chłodzące do picia bez względu na charakter pracy jaką wykonuje, w przypadku, gdy
Fragment ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów. (Dz. U. Nr 60, poz. 279): |
Pracodawca zapewnia napoje pracownikom zatrudnionym: 1) w warunkach gorącego mikroklimatu, charakteryzującego się wartością wskaźnika obciążenia termicznego (WBGT) powyżej 25°C, 2) w warunkach mikroklimatu zimnego, charakteryzującego się wartością wskaźnika siły chłodzącej powietrza (WCI) powyżej 1000, 3) przy pracach na otwartej przestrzeni przy temperaturze otoczenia poniżej 10°C lub powyżej 25°C, 4) przy pracach związanych z wysiłkiem fizycznym, powodującym w ciągu zmiany roboczej efektywny wydatek energetyczny organizmu powyżej 1500 kcal (6280 kJ) u mężczyzn i 1000 kcal (4187 kJ) u kobiet, 5) na stanowiskach pracy, na których temperatura spowodowana warunkami atmosferycznymi przekracza 28°C. |
W jednopoziomowej hali produkcyjnej zatrudnionych jest 200 pracowników. Przepisy regulują, że szerokość ewakuacyjnej drogi poziomej powinna wynosić 0,6 m na każde 100 osób, jednak nie może być mniejsza niż 1,4 m. Jaka powinna być szerokość drogi ewakuacyjnej w tej hali?
Zgodnie z ustawą Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w kwestii służby bhp, do obowiązków tej służby należy przygotowywanie oraz prezentowanie pracodawcy regularnych analiz sytuacji w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy?
Ochrona przed bezpośrednim kontaktem ma na celu zabezpieczenie przed dotknięciem elementów znajdujących się pod napięciem. Może to być ochrona
Zaprojektowano pomieszczenie pracy, w którym wykonuje się pomiary gabarytowe gotowych wyrobów metalowych. Na podstawie wyciągu z Polskiej Normy określ natężenie oświetlenia, jakie należy zapewnić w tym pomieszczeniu pracy.
Lp. | Rodzaj wykonywanej pracy | Natężenie oświetlenia Em,w [lux] |
---|---|---|
1. | Kucie swobodne | 200 |
2. | Trasowanie, sprawdzanie | 750 |
3. | Precyzyjna obróbka skrawaniem; szlifowanie | 500 |
Wyciąg z PN EN12464-1: 2002 |
Zatrudnienie kobiety w ciąży w godzinach nocnych jest
Częste i przedłużające się używanie narzędzi ręcznych z napędem elektrycznym lub pneumatycznym może skutkować
Maksymalne limity czasu pracy dla pracowników z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym wynoszą
Ograniczenie hałasu poprzez zmniejszenie propagacji fali akustycznej z miejsca źródłowego do innego stanowiska pracy osiąga się przez zastosowanie
Szerokość przejść pomiędzy maszynami a innymi urządzeniami bądź ścianami, zaplanowanych wyłącznie do obsługi tych urządzeń, powinna wynosić minimum 0,75 m, a w przypadku ruchu dwukierunkowego co najmniej
Zatrudnienie pracownika w szkodliwych dla zdrowia warunkach ma miejsce, gdy
Na bilans cieplny ciała ludzkiego wpływają następujące czynniki dotyczące powietrza:
W sytuacji zmian w technologii oraz organizacji pracy konieczne jest przeprowadzenie szkolenia
Pracownicy, upoważnieni do wykonywania robót budowlanych z użyciem materiałów wybuchowych,
Rozdział 19 | |
Roboty budowlane wykonywane z użyciem materiałów wybuchowych | |
§ 246. 1. Kierownik budowy jest obowiązany zapoznać wszystkie osoby, uczestniczące w organizacji i realizacji robót budowlanych wykonywanych z użyciem materiałów wybuchowych, z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującymi tych robót. 2. Pracownicy, przed przystąpieniem do wykonywania robót, o których mowa w ust. 1, po zapoznaniu się z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy - potwierdzają pisemnie, że zostali do tych robót odpowiednio przygotowani. | |
Źródło: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z dnia 19 marca 2003 r.) |
Tabela przedstawia zmiany fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka wykonującego pracę fizyczną. Jeżeli zużycie tlenu wynosi 2,2 l/min, częstość skurczów serca 166 1/min, a wentylacja minutowa płuc 58 l/min, to pracę fizyczną należy zakwalifikować jako
Stopień ciężkości pracy fizycznej | Zużycie tlenu (l/min) | Wentylacja minutowa płuc (l/min) | Częstość skurczów serca (1/min) |
---|---|---|---|
Bardzo lekka | 0,5 | 10 | 75 |
Lekka | 0,5 – 1,0 | 10 – 20 | 75 – 100 |
Średnio ciężka | 1,0 – 1,5 | 20 – 30 | 100 – 125 |
Bardzo ciężka | 2,0 – 2,5 | 50 – 65 | 150 – 175 |
Krańcowo ciężka | > 2,5 | >65 | >175 |
Pracownicy zajmujący się bhp, podczas realizacji swoich zadań zawodowych, powinni korzystać z właściwych środków ochrony osobistej. Do noszenia kasków ochronnych są zobowiązani w trakcie kontroli przeprowadzanej
Do sali lekcyjnej, stosownie do wysokości uczniów, zakupiono 4 stoły o wysokości 0,46 m i 13 o wysokości 0,59 m oraz 8 krzeseł o wysokości 0,26 m i 15 o wysokości 0,35 m. Jakimi kolorami są oznaczone zakupione krzesła i stoły?
Tabela 1.: Przyporządkowanie stolików i krzeseł do wzrostu uczniów | ||
---|---|---|
Numer oraz wysokość stołu i krzesła [w mm] | Wzrost ucznia (bez butów) [w mm] | Kolor |
nr 0 stół-400, krzesło-210 | 800-950 | biały |
nr 1 stół-460, krzesło-260 | 930-1160 | pomarańczowy |
nr 2 stół-530, krzesło-310 | 1080-1210 | fioletowy |
nr 3 stół-590, krzesło-350 | 1190-1420 | żółty |
nr 4 stół-640, krzesło-380 | 1330-1590 | czerwony |
nr 5 stół-710, krzesło-430 | 1460-1765 | zielony |
nr 6 stół-760, krzesło-460 | 1590-1880 | niebieski |
nr 7 stół-820, krzesło-510 | 1740-2070 | brązowy |
Do czynników niebezpiecznych występujących w trakcie obsługi stacjonarnej pilarki tarczowej do cięcia drewna zalicza się
W okresie sprawozdawczym od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku w zakładzie odnotowano łącznie 300 dni zwolnień lekarskich udzielonych z powodu wypadków przy pracy. W analizowanym okresie zaistniało 5 wypadków przy pracy, w tym jeden śmiertelny na miejscu zdarzenia. Ile wynosi wskaźnik ciężkości wypadków w okresie sprawozdawczym?
Sposób obliczania wskaźnika ciężkości wypadków: Wskaźnik częstotliwości wypadków = D / (W - S) Gdzie: D – suma dni zwolnień lekarskich w okresie sprawozdawczym, W – ilość wypadków, S – ilość wypadków śmiertelnych. |
Jak długo, licząc od daty ostatniego zapisu, pracodawca lub kompetentny inspektor sanitarny powinien przechowywać dokumentację dotyczącą czynników szkodliwych dla zdrowia oraz karty badań i pomiarów tychże czynników?
Wartość stężenia, która w związku z zagrożeniem dla zdrowia lub życia pracowników nie może być w miejscu pracy przekroczona w żadnym przypadku, określana jest jako najwyższe dozwolone
Z reguły organizm ludzki nie reaguje negatywnie, jeżeli wartość prądu przemiennego przechodzącego przez ciało jest niższa niż
W przypadku naruszenia przez pracownika zasad bezpieczeństwa i higieny pracy lub norm przeciwpożarowych, nieusprawiedliwionego opuszczenia pracy, przyjścia do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywania alkoholu w czasie wykonywania obowiązków, pracodawca ma prawo nałożyć na pracownika
Z dokumentacji dotyczącej pracy stolarza w zakładzie produkcyjno-usługowym "DREWBUD" wynika, że stolarz pracuje w pozycjach stojącej, siedzącej, wymuszonej oraz przemiennej. Najbardziej niekorzystna dla stolarza jest praca w pozycji
W dokumentacji technologicznej, dotyczącej obsługi żurawia w zakładzie remontowo-budowlanym określono, zgodnie z przepisami, że temperatura w kabinie żurawia w okresie letnim nie powinna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych | ||
§ 87. 1. Jeżeli drzwi kabiny żurawia znajdują się na wysokości powyżej 0,3 m ponad pomostami, przy kabinie należy zainstalować schodki lub stałe drabinki z poręczami, ułatwiające wejście. 2. W okresie zimowym w kabinie powinna być zapewniona temperatura nie niższa niż 288 K (15°C), a w okresie letnim temperatura w kabinie nie powinna przekraczać temperatury zewnętrznej. 3. Maszynista powinien mieć możliwość sterowania żurawiem i obserwacji terenu pracy z pozycji siedzącej. |