Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 801
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. 150 lx
B. 300 lx
C. 500 lx
D. 200 lx
BPO.01 Pytanie 802
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W wyniku awarii urządzeń do odsysania pyłów na stanowisku pracy znacznie zwiększyło się stężenie pyłów gipsowych, wielokrotnie przekraczając dozwolone normy. Kontynuowanie pracy w tym miejscu jest niemożliwe z uwagi na pojawiające się ryzyko
A. bardzo niskiego.
B. średniego.
C. wysokiego.
D. niewielkiego.
BPO.01 Pytanie 803
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na utrzymanie równowagi cieplnej organizmu człowieka mają wpływ
A. wilgotność względna, temperatura, promieniowanie cieplne.
B. wyłącznie promieniowanie cieplne.
C. temperatura oraz pora roku.
D. tylko temperatura.
BPO.01 Pytanie 804
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dla jakiej kategorii kobiet powinien zostać zaaranżowany pokój relaksacyjny, jeśli w jednym cyklu pracy w obiekcie jest zatrudnionych przynajmniej 20 kobiet?
A. Dla kobiet w ciąży i matek karmiących
B. Dla wszystkich kobiet
C. Dla kobiet po 50 roku życia
D. Dla kobiet do 50 roku życia
BPO.01 Pytanie 805
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zidentyfikowanie działań podjętych przez osobę poszkodowaną w momencie wypadku, oznaczenie czynnika materialnego powiązanego z tym działaniem, ustalenie zdarzenia będącego odchyleniem od normy oraz wskazanie czynnika materialnego związane z tym odchyleniem, to elementy, które należy uzupełnić w
A. rejestrze wypadków.
B. protokole powypadkowym.
C. protokole z oględzin miejsca wypadku.
D. statystycznej karcie wypadku.
BPO.01 Pytanie 806
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Bakterie, które powodują boreliozę, stanowią ryzyko
A. fizyczne
B. psychofizyczne
C. chemiczne
D. biologiczne
BPO.01 Pytanie 807
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoba pracująca z urządzeniami radiowymi i telekomunikacyjnymi jest wystawiona na działanie
A. pola elektromagnetycznego
B. promieniowania podczerwonego
C. promieniowania nadfioletowego
D. promieniowania mikrofalowego
BPO.01 Pytanie 808
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zakładowych społecznych inspektorów pracy, w zakładach pracy liczących do 300 pracowników, wybiera
USTAWA O SPOŁECZNEJ INSPEKCJI PRACY z dnia 24 czerwca 1983 r. (Dz. U. z dnia 30 czerwca 1983 r. z późniejszymi zmianami) | |
Rozdział 2 Zadania i organizacja społecznej inspekcji pracy Art. 6. | |
1. | Społecznych inspektorów pracy wybierają i odwołują pracownicy zakładu pracy. |
2. | Społecznych inspektorów pracy wybiera się na okres 4 lat. |
3. | Zakładowych i oddziałowych (wydziałowych) społecznych inspektorów pracy wybiera: 1) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących do 300 pracowników - ogólne zebranie pracowników zakładu pracy lub oddziału (wydziału), 2) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących powyżej 300 pracowników: a) zakładowego społecznego inspektora pracy - zebranie oddziałowych (wydziałowych) i grupowych społecznych inspektorów pracy, b) oddziałowego (wydziałowego) społecznego inspektora pracy - zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy. |
A. zebranie oddziałowych społecznych inspektorów pracy.
B. zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.
C. grupa pracowników zakładu pracy.
D. ogólne zebranie pracowników zakładu pracy.
BPO.01 Pytanie 809
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca ma obowiązek wprowadzić takie środki ochrony przed hałasem, żeby maksymalny poziom dźwięku C nie był wyższy niż
A. 115 dB
B. 80 dB
C. 135 dB
D. 85 dB
BPO.01 Pytanie 810
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie danych z tabeli określ wymaganą wartość natężenia oświetlenia w kasie biletowej dworca kolejowego
Lp. | Rodzaj wnętrz, zadania lub czynności | Natężenie oświetlenia Em[lx] |
---|---|---|
1. | Sala biletowa i hala główna | 200 |
2. | Poczekalnie | 200 |
3. | Zadaszone perony i podziemne przejścia dla pasażerów | 50 |
4. | Kasy biletowe, bagażowe i kantory | 300 |
5. | Inne pomieszczenia | 100 |
A. 200 lx
B. 300 lx
C. 50 lx
D. 100 lx
BPO.01 Pytanie 811
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pozytywny wpływ na układ kostno-stawowy oraz kondycję fizyczną wywiera
A. praca w pozycji siedzącej
B. niedobór suplementów diety
C. aktywny tryb życia
D. wysoki poziom wskaźnika BMI
BPO.01 Pytanie 812
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie środki ochrony osobistej powinny być używane podczas przeprowadzania analiz ścieków garbarskich zawierających duże ilości chromu?
A. Fartuch, gumowe obuwie, okulary
B. Okulary, fartuch, rękawice bawełniane
C. Beret, fartuch, okulary
D. Gogle, fartuch, rękawice lateksowe
BPO.01 Pytanie 813
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wypadek, który skutkuje zgonem poszkodowanego, uznaje się za śmiertelny, gdy śmierć następuje
A. w czasie nieprzekraczającym 3 miesięcy od daty wypadku
B. natychmiastowo lub w trakcie transportu do szpitala
C. w terminie nieprzekraczającym 6 miesięcy od daty wypadku
D. w miejscu zdarzenia
BPO.01 Pytanie 814
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z ustaleniami zawartymi w standardzie ISO, certyfikacja oznacza
A. notyfikację
B. normalizację
C. deklarację zgodności
D. deklarację oceny
BPO.01 Pytanie 815
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W jaki sposób pracownik zajmujący się bhp na budowie może wchodzić i wychodzić z wykopu?
A. Po linie
B. Po drabinie
C. Po rozporach rusztowania wykopu
D. Po ściankach wykopu
BPO.01 Pytanie 816
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Nie jest dozwolone stosowanie w miejscach pracy wózków z silnikami spalinowymi napędzanymi benzyną etylizowaną lub innymi toksycznymi substancjami, natomiast silniki działające na innych rodzajach paliw mogą być wykorzystywane tylko wtedy, gdy
A. w obiekcie panuje niska temperatura.
B. polecenie używania wózka wydaje bezpośredni przełożony, po upewnieniu się, że został on we właściwy sposób przystosowany przez producenta do tej funkcji.
C. wózek jest wyposażony w odpowiedni system wydechowy.
D. substancje niebezpieczne emitowane z silnika oraz hałas związany z jego działaniem nie przekraczają dozwolonych wartości stężeń i natężeń.
BPO.01 Pytanie 817
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Certyfikacja dotyczy działań
A. stanowiących warunek naniesienia oznakowania CE
B. przeprowadzanych przez producenta oraz odbiorcę
C. nie zawsze zaplanowanych z udziałem strony trzeciej
D. realizowanych zawsze przez stronę trzecią
BPO.01 Pytanie 818
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W sytuacji, gdy księgowy, pracujący w firmie w godzinach nadliczbowych, musiał wymienić przepaloną żarówkę, a elektryk był już nieobecny, doznał porażenia prądem podczas tej czynności. Jakie kwalifikacje powinien mieć zespół powypadkowy, aby uznać to zdarzenie za wypadek?
A. w podróży służbowej
B. przy pracy
C. zrównany z wypadkiem przy pracy
D. wypadek po godzinach pracy
BPO.01 Pytanie 819
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przystosowaniem narzędzi, urządzeń, maszyn, technologii oraz przedmiotów codziennego użytku do potrzeb oraz wymagań fizjologicznych, psychicznych i społecznych człowieka zajmuje się
A. ergonomia
B. logistyka
C. alokacja
D. profilaktyka
BPO.01 Pytanie 820
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca, który zatrudnia 5 pracowników biurowych w jednej zmianie, musi zapewnić im co najmniej
A. 10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości
B. 10 m2 wolnej powierzchni podłogi i 90 m3 wolnej objętości
C. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 13 m3 wolnej objętości
D. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi i 65 m3 wolnej objętości
BPO.01 Pytanie 821
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Sporządzenie dokumentu powypadkowego powinno nastąpić najpóźniej w ciągu, licząc od daty zgłoszenia zespołu powypadkowego,
A. 21 dni
B. 7 dni
C. 14 dni
D. 24 dni
BPO.01 Pytanie 822
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Która technika oceny obciążenia statycznego, biorąca pod uwagę postawę ciała w trakcie pracy oraz siły zewnętrzne, jest najczęściej wykorzystywana w praktyce?
A. Pozycje kluczowe KIM
B. OWAS
C. Lehmanna
D. Kalorymetria pośrednia
BPO.01 Pytanie 823
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas wytwarzania zniczy, kontakt z rozgrzaną parafiną stanowi ryzyko
A. chemiczne
B. uciążliwe
C. szkodliwe
D. fizyczne
BPO.01 Pytanie 824
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zidentyfikuj rodzaj szkolenia, który pozwala na zdobywanie, aktualizowanie lub uzupełnianie wiedzy oraz umiejętności w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, opierając się na materiałach dostarczonych przez organizatora szkolenia, w szczególności z wykorzystaniem poczty oraz internetu, a także zapewniając konsultacje z osobami spełniającymi wymagania dla wykładowców.
A. Szkolenie.
B. Samokształcenie kierowane
C. Zajęcia warsztatowe.
D. Konferencja.
BPO.01 Pytanie 825
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Co grozi pracodawcy, który, ignorując swoje obowiązki, nie poinformuje odpowiedniego inspektora pracy oraz prokuratora o wypadku śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym, zgodnie z kodeksem pracy?
A. pozbawienia wolności
B. upomnienia
C. ograniczenia wolności
D. grzywny
BPO.01 Pytanie 826
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z ustawą Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w kwestii służby bhp, do obowiązków tej służby należy przygotowywanie oraz prezentowanie pracodawcy regularnych analiz sytuacji w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy?
A. co najmniej dwa razy w roku
B. raz w roku
C. co najmniej raz w roku
D. raz na kwartał
BPO.01 Pytanie 827
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Rysunek elementu maszyny, który zawiera wszystkie informacje potrzebne do jego wykonania, nazywamy rysunkiem
A. wykonawczym
B. operacyjnym
C. zestawieniowym
D. montażowym
BPO.01 Pytanie 828
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku niezdolności pracownika do wykonywania swoich obowiązków na skutek wypadku w drodze do pracy, pracownik ma prawo do
A. 90% wynagrodzenia
B. 70% wynagrodzenia
C. 100% wynagrodzenia
D. 80% wynagrodzenia
BPO.01 Pytanie 829
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, pracownik zakładu przetwórstwa owoców i warzyw podczas konserwacji pulpy roztworem S02, powinien nosić odzież ochronną w postaci
A. bawełnianego kombinezonu roboczego i czepka
B. gumowego fartucha, rękawic, okularów, maski
C. białego fartucha oraz czepka ochronnego na głowę
D. bawełnianego kombinezonu, gumowców i waciaka
BPO.01 Pytanie 830
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas realizacji swoich zadań, specjalista BHP powinien korzystać z odpowiednich środków ochrony indywidualnej, które są wymagane w przypadku występowania zagrożenia.
A. spełniać minimalne kryteria, zgodnie z rozporządzeniem, dostosowania do przepisów WE
B. być nabyte u dostawcy, który ma specjalne pozwolenie na sprzedaż środków ochrony indywidualnej
C. spełniać wymagania zasadnicze zgodnie z ustawą o systemie oceny zgodności i zostały oznaczone znakiem CE
D. spełniać wymagania ochrony przed zagrożeniem
BPO.01 Pytanie 831
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zatrudnianie kobiet w stanie błogosławionym do prac uznawanych za szczególnie trudne lub szkodliwe dla zdrowia, zawartych w spisie prac uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodzących zdrowiu kobiet w ciąży oraz karmiących, jest
A. dozwolone
B. zakazane
C. akceptowalne, o ile nie ma przeciwwskazań lekarza
D. możliwe po złożeniu pisemnego wniosku przez pracownicę
BPO.01 Pytanie 832
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie działania zapobiegawcze powinny być wdrożone, aby zredukować ryzyko rozerwania tarczy szlifierskiej?
A. Dokonywać przeglądów tarczy przed włączeniem szlifierki
B. Używać przyłbic ochronnych
C. Organizować szkolenia dla pracowników
D. Pracować w hełmie ochronnym
BPO.01 Pytanie 833
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym jest wypadek przy pracy?
A. nieszczęśliwe zdarzenie, które przyniosło straty materialne i w którym ktoś został ranny
B. choroba pracownika spowodowana długotrwałym działaniem szkodliwych czynników
C. zdarzenie wywołujące u pracownika dolegliwości, które miały miejsce w trakcie pracy
D. zdarzenie nagłe, mające zewnętrzną przyczynę, które miało miejsce w związku z wykonywaniem pracy i doprowadziło do urazu
BPO.01 Pytanie 834
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Minimalna wolna objętość pomieszczenia do stałej pracy, w którym równocześnie zatrudnionych jest 5 pracowników, powinna wynosić przynajmniej
A. 13 m3
B. 65 m3
C. 52 m3
D. 39 m3
BPO.01 Pytanie 835
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoby podejmujące lub wykonujące pracę na danym stanowisku muszą przechodzić obowiązkowe badania sanitarno-epidemiologiczne?
A. sprzedawcy w sklepie.
B. kasjera w instytucji bankowej.
C. kelnera w restauracji.
D. prowadzącego autobus.
BPO.01 Pytanie 836
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dokumentem, który uprawnia do wypłaty świadczeń z powodu wypadku przy pracy jest
A. zaświadczenie lekarskie
B. statystyczna karta wypadku
C. karta wypadku
D. protokół powypadkowy
BPO.01 Pytanie 837
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaka metoda zarządzania serwatką (produkt uboczny w procesie wytwarzania sera) jest sprzeczna z normami ochrony środowiska?
A. Przerób na koncentrat
B. Przekazanie do oczyszczalni ścieków
C. Wykorzystanie na paszę dla zwierząt
D. Zrzut do cieków wodnych
BPO.01 Pytanie 838
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto, będąc odpowiedzialnym za bezpieczeństwo i higienę pracy lub nadzorując pracowników czy inne osoby fizyczne, nie stosuje się do przepisów oraz zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, może zostać ukarany grzywną?
A. od 500 zł do 50 000 zł
B. od 1 000 zł do 30 000 zł
C. od 100 zł do 5 000 zł
D. od 1 000 zł do 10 000 zł
BPO.01 Pytanie 839
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W myśl rozporządzenia, praca na wysokości odnosi się do działań realizowanych na terenie położonym powyżej podłogi lub gruntu, na wysokości co najmniej
A. 3 m
B. 2 m
C. 1,5 m
D. 1 m
BPO.01 Pytanie 840
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wyposażenie ochronne przedstawione w tabeli przeznaczone jest dla pracowników zatrudnionych na stanowisku
Zakres wyposażenia | |
---|---|
R – odzież i obuwie robocze | |
O – środki ochrony indywidualnej | |
R – czapka drelichowa lub beret | |
R – ubranie drelichowe | |
R – trzewiki skóra/guma | |
O – kamizelka ciepłochronna | |
O – rękawice drelichowe | |
O – okulary ochronne | |
O – fartuch przeciw bryzgowy | |
O – hełm przeciwuderzeniowy |
A. tokarza.
B. suwnicowego.
C. murarza.
D. masarza.