Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 1 081
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. 2/3 czasu pracy młodocianego
B. 1/4 czasu pracy młodocianego
C. 1/3 czasu pracy młodocianego
D. 1/2 czasu pracy młodocianego
BPO.01 Pytanie 1 082
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W Polsce liczba osób, u których rozpoznano chorobę zawodową, wynosiła: w 2005 roku - 3,2 tys., w 2010 roku - 2,9 tys., w 2014 roku - 2,4 tys., a w 2015 roku - 2,1 tys. Jak kształtowała się liczba zachorowań w roku 2015 w porównaniu do roku 2005?
A. spadła o 34,38%
B. spadła o 52,38%
C. wzrosła o 152,38 %
D. wzrosła o 65,63 %
BPO.01 Pytanie 1 083
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Najskuteczniejszym narzędziem do przekazywania informacji w zakresie szkoleń dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy są
A. bazy danych
B. prezentacje multimedialne
C. arkusze kalkulacyjne
D. edytory tekstu
BPO.01 Pytanie 1 084
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Redukcja zagrożeń związanych z drganiami mechanicznymi poprzez metody organizacyjne polega na
A. usuwaniu drgań u źródeł ich generowania
B. ograniczaniu drgań na trasie ich propagacji
C. automatyzacji procesów technologicznych
D. skracaniu czasu ekspozycji na drgania w trakcie zmiany roboczej
BPO.01 Pytanie 1 085
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zabezpieczenie prania odzieży roboczej zanieczyszczonej chemikaliami powinno być realizowane przez
A. pracownika, pod warunkiem, że pracodawca wypłaci mu ekwiwalent pieniężny w wysokości kosztów poniesionych przez pracownika
B. pracownika, pod warunkiem, że pracodawca wypłaci mu ekwiwalent pieniężny w wysokości wydatków poniesionych przez pracownika i za jego zgodą
C. pracodawcę
D. pracownika, po przekazaniu mu przez pracodawcę odpowiednich środków do prania
BPO.01 Pytanie 1 086
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Co oznacza identyfikacja zagrożeń?
A. przygotowanie wykazu regulacji bhp obowiązujących na danym miejscu pracy
B. zadawanie pytań dotyczących przebiegu incydentów prowadzących do niebezpiecznych sytuacji
C. analiza stanowiska pod kątem wypadków i chorób zawodowych, które miały miejsce w tym miejscu
D. sporządzeniu listy zagrożeń występujących na danym stanowisku pracy
BPO.01 Pytanie 1 087
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Niedostateczna aktywność fizyczna prowadzi do
A. wzrostu liczby wypadków w miejscu pracy
B. zmniejszenia ryzyka wystąpienia chorób serca
C. poprawy zdrowia psychicznego i samopoczucia
D. zwiększenia ryzyka otyłości lub nadwagi
BPO.01 Pytanie 1 088
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym jest identyfikacja zagrożeń w miejscu pracy?
A. przygotowaniem spisu maszyn, które stwarzają zagrożenie
B. oceną stanowiska w kontekście wypadków i chorób zawodowych, które miały miejsce na tym stanowisku
C. przygotowaniem wykazu przepisów bhp, które są stosowane na danym stanowisku
D. przygotowaniem spisu zagrożeń występujących na danym stanowisku oraz określeniem ich cech
BPO.01 Pytanie 1 089
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownicy zatrudnieni w danym przedsiębiorstwie, z uwagi na dynamiczny rozwój technologii oraz techniki, nieustannie muszą podnosić swoje kompetencje związane z kwestiami bhp. W tym celu organizowane są szkolenia
A. uzupełniające
B. doskonalące
C. okresowe
D. dokształcające
BPO.01 Pytanie 1 090
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca ma obowiązek zabronić zatrudnienia pracownika, który nie dysponuje
A. badań wstępnych
B. świadectwem ukończenia szkoły
C. prawem jazdy
D. dyplomem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe
BPO.01 Pytanie 1 091
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do rodzajów zajęć, które narażają pracowników na działanie czynników biologicznych, należą
A. zajęcia w rolnictwie
B. zajęcia spawalnicze
C. zajęcia w hucie szkła
D. wyłącznie zajęcia przy oczyszczaniu ścieków
BPO.01 Pytanie 1 092
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wysoka umiejętność dostrzegania i interpretowania sygnałów świetlnych oraz dźwiękowych, a także adekwatnego reagowania na nie, powinna charakteryzować przede wszystkim osoby pracujące na stanowisku
A. zegarmistrza
B. stroiciela instrumentów muzycznych
C. kierowcy autobusów i pojazdów transportujących materiały niebezpieczne
D. organizatora obsługi gastronomicznej
BPO.01 Pytanie 1 093
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zatrudnienie kobiety w ciąży w godzinach nocnych jest
A. możliwe do 2 godzin
B. dozwolone, jeżeli nie występują przeciwwskazania zdrowotne
C. zakazane
D. dopuszczalne za jej zgodą
BPO.01 Pytanie 1 094
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoba wchodząca do wnętrza kanałów ściekowych powinna być zaopatrzona w następujące środki ochrony osobistej?
A. szelki bezpieczeństwa z linką przymocowaną do stałego elementu konstrukcji zewnętrznej
B. sprzęt izolujący ochronny układu oddechowego, gdy stężenie tlenu w powietrzu w kanale jest niższe niż 18%
C. hełm ochronny oraz odzież ochronną i sprzęt ochronny układu oddechowego
D. szelki bezpieczeństwa z linką przymocowaną do stałego elementu konstrukcji zewnętrznej, hełm oraz odzież ochronną i sprzęt ochronny układu oddechowego
BPO.01 Pytanie 1 095
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca ma obowiązek wprowadzić takie środki ochrony przed hałasem, żeby maksymalny poziom dźwięku C nie był wyższy niż
A. 135 dB
B. 115 dB
C. 80 dB
D. 85 dB
BPO.01 Pytanie 1 096
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Które z wymienionych poniżej rodzaju siedzisk powinny być ustawione w jadalni pracowniczej?
Fragment załącznika do rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy: |
1. Dla każdego pracownika spożywającego posiłek w jadalni należy zapewnić indywidualne miejsce siedzące przy stole. 2. Jadalnia powinna być wyposażona w umywalnie w ilości nie mniejszej niż jedna umywalka na dwadzieścia miejsc siedzących w jadalni, lecz nie mniej niż jedna umywalka. Przy każdej umywalce powinny znajdować się ręczniki jednorazowego użytku lub powinna być zainstalowana suszarka do rąk. 3. W jadalni powinny być zainstalowane urządzenia do podgrzewania przez pracownika posiłku własnego oraz zlewozmywaki dwukomorowe w ilości jeden zlewozmywak na dwadzieścia miejsc w jadalni, ale nie mniej niż jeden zlewozmywak. 4. W jadalniach typu I i II lub przy nich powinny znajdować się indywidualne zamykane szafki przeznaczone do przechowywania w higienicznych warunkach własnego posiłku pracownika. |
A. Krzesła lub taborety.
B. Krzesła, ławki i taborety.
C. Ławki i taborety.
D. Ławki.
BPO.01 Pytanie 1 097
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Warunki pracy można uznać za bezpieczne - nie powodujące negatywnych skutków dla zdrowia pracownika, jeśli stężenie wynoszące NDSCh utrzymuje się w środowisku pracy maksymalnie przez
A. 60 min
B. 30 min
C. 5 min
D. 15 min
BPO.01 Pytanie 1 098
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku podejrzenia u pracownika choroby zawodowej, pracodawca ma obowiązek natychmiast zgłosić ten fakt
A. w Centralnym Instytucie Ochrony Pracy
B. lekarzowi medycyny pracy zajmującemu się profilaktyczną opieką zdrowotną nad pracownikami
C. właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu i właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy
D. inspektorowi Państwowej Inspekcji Pracy
BPO.01 Pytanie 1 099
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kobieta zatrudniona w pełnym wymiarze, która karmi swoje dziecko piersią, ma prawo do przerw w pracy, które są wliczane do czasu pracy w wymiarze
A. dwa razy po 15 minut.
B. dwa razy po 25 minut.
C. dwa razy po 20 minut.
D. dwa razy po 30 minut.
BPO.01 Pytanie 1 100
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na każdym egzemplarzu indywidualnego środka ochrony powinno być umieszczone w sposób wyraźny, czytelny oraz odporne na zatarcie
A. oznaczenie UE
B. znak producenta
C. znak pracodawcy
D. oznaczenie CE
BPO.01 Pytanie 1 101
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który z podanych typów wentylacji nie zalicza się do wentylacji naturalnej?
A. Infiltracja
B. Grawitacyjna
C. Wywiewna
D. Aeracja
BPO.01 Pytanie 1 102
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie negatywne skutki ma promieniowanie UV?
A. stawy i kręgosłup
B. płuca oraz serce
C. oczy i skórę
D. ośrodkowy układ nerwowy
BPO.01 Pytanie 1 103
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie elementy powinien zawierać plan ewakuacji z budynku?
A. Dane kontaktowe służb ratunkowych
B. Wskazówki dotyczące gaszenia pożarów
C. Lista nazwisk pracowników przeszkolonych w zakresie ewakuacji
D. Wyraźne oznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz lokalizacji gaśnic
BPO.01 Pytanie 1 104
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W sytuacji, gdy z powodów technicznych nie ma możliwości obniżenia hałasu poniżej dopuszczalnych norm higienicznych, pracownicy
A. powinni podjąć działania naprawcze
B. powinni być dodatkowo przeszkoleni
C. nie powinni podejmować pracy
D. są zobowiązani używać ochronników słuchu
BPO.01 Pytanie 1 105
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z przepisami prawa pracy, pracodawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji dotyczącej wypadków przez czas
A. 5 lat
B. 15 lat
C. 10 lat
D. 40 lat
BPO.01 Pytanie 1 106
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy zatrudnienie kobiety zajmującej się trzyletnim dzieckiem w godzinach nadliczbowych jest dozwolone?
A. Tak, jeżeli wymaga tego dobro zakładu
B. Tak, w każdym przypadku
C. Tak, ale tylko za jej zgodą
D. Nie, w żadnym przypadku
BPO.01 Pytanie 1 107
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ocena obciążenia fizycznego pracownika obejmuje analizę
A. wykorzystania energii
B. umiejętności zapamiętywania
C. poziomu koncentracji
D. tempa reakcji
BPO.01 Pytanie 1 108
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym są zagrożenia mechaniczne?
A. obiekty w ruchu
B. promieniowanie laserowe oraz elektryczność
C. pyły przemysłowe oraz obiekty w ruchu
D. elektryczność oraz pyły przemysłowe