Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoby pracujące jako kontrolerzy ruchu lotniczego muszą posiadać

A. czujność na bodźce wzrokowe i nieprzerwaną gotowość do podejmowania decyzji
B. ważną licencję pilota
C. umiejętność korzystania z internetu oraz konto w serwisach społecznościowych
D. umiejętności prezentacji i znajomość przynajmniej trzech języków obcych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy założeniu, że w pomieszczeniu przeznaczonym do stałej pracy przebywa maksymalnie 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej 15 m3 dostępnej objętości tego pomieszczenia i nie występują tam żadne czynniki uciążliwe ani szkodliwe dla zdrowia, minimalna wysokość w świetle pomieszczenia może wynosić

A. 3.3 m
B. 2,5 m
C. 2,2 m
D. 3.0 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osłony stałe w urządzeniach mechanicznych

A. powinny znajdować się w konstrukcyjnie przewidzianym miejscu i nie ma konieczności zmieniać ich koloru na inny niż ten, który zastosował producent
B. powinny być łatwe do demontażu, bez potrzeby użycia narzędzi
C. należy je koniecznie oznakować kolorami bezpieczeństwa
D. muszą być oznakowane kolorami bezpieczeństwa, zgodnie z wymaganiami zawartymi w Polskich Normach
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Natężenie oświetlenia w polu zadania wynosi 150 lx. Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia powinno wynosić

Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia
Natężenie oświetlenia w polu zadania
lx
Natężenie oświetlenia w polu
bezpośredniego otoczenia lx
≥750500
500300
300200
<200Epola zadania

A. 300 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 120 lx
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W urzędzie miasta w godzinach od 800 do 1600 jest zatrudnionych 134 pracowników, w tym 93 kobiety. Zgodnie z wyciągiem z załącznika do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w toaletach damskich powinny być zainstalowane umywalki w liczbie minimum

Wyciąg z załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
§ 19. 2 Na każdych trzydziestu mężczyzn lub na każde dwadzieścia kobiet jednocześnie zatrudnionych przy pracach biurowych lub w warunkach zbliżonych do tych prac powinna przypadać co najmniej jedna umywalka, lecz nie mniej niż jedna umywalka przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 3
B. 4
C. 5
D. 6
BPO.01 Pytanie 1094
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, rozwiązując umowę o pracę z pracownikiem bez wypowiedzenia, zauważył, że pracownik ma niewykorzystany urlop wypoczynkowy. W takim przypadku

A. należy zmienić datę wypowiedzenia umowy
B. pracownik nie może zostać zwolniony
C. należy wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop
D. należy zwolnić pracownika po wykorzystaniu urlopu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym nie może być dłuższy niż

A. 5 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
B. 7 godzin dziennie i 35 godzin tygodniowo
C. 8 godzin dziennie i 40 godzin tygodniowo
D. 6 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Według definicji "pomieszczenie, w którym ludzie przebywają czasowo" to miejsce, w którym obecność tych samych osób w ciągu 24 godzin wynosi

A. maksymalnie 2 godziny
B. od 2 do 4 godzin włącznie
C. od 2 do 6 godzin
D. od 4 do 6 godzin włącznie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z art. 226 Kodeksu pracy, kto jest zobowiązany do oceny i dokumentowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą?

A. pracodawca
B. Państwowa Inspekcja Pracy
C. specjalista ds. bhp
D. Państwowa Inspekcja Sanitarna
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który typ oprogramowania komputerowego, będącego elementem pakietu biurowego, sprawdzi się najlepiej w trakcie szkoleń BHP, aby zobrazować standardowe miejsca zagrożeń występujące w miejscach pracy?

A. Arkusz kalkulacyjny
B. Program do prezentacji
C. Baza danych
D. Edytor tekstu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość natężenia oświetlenia w recepcji hotelu powinna wynosić

Lp.Rodzaj wnętrz, zadania lub czynnościNatężenie oświetlenia Em[lx]
1.Kuchnia500
2.Restauracja samoobsługowe200
3.Recepcja/kantor, portiernia300
4.Korytarza100

A. 500 lx.
B. 300 lx.
C. 100 lx.
D. 200 lx.
BPO.01 Pytanie 1102
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie z zakresu bhp może być zrealizowane w postaci

A. procesu mentoringowego
B. zajęć warsztatowych
C. seminarium
D. konferencji
BPO.01 Pytanie 1104
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z Kodeksem pracy, pracownik nie może zostać ukarany karą w postaci za nietrzymanie się ustalonej organizacji oraz porządku w pracy, przepisów BHP i regulacji przeciwpożarowych, jeśli chodzi o

A. upomnienia
B. zwolnienia z pracy
C. nagany
D. karę finansową
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zadań służby bhp należy przygotowywanie oraz przedstawianie pracodawcy regularnych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny w pracy?

A. przynajmniej raz na rok
B. nie rzadziej niż co sześć miesięcy
C. raz na pięć lat
D. raz na dwa lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku zbiorowego, tragicznego i poważnego zdarzenia przy pracy pracodawca ma obowiązek natychmiast

A. powiadomić policję oraz wstrzymać odpowiedzialnego pracownika
B. zaprzestać działalności zakładu pracy do czasu wyjaśnienia okoliczności incydentu
C. powiadomić Państwową Inspekcję Pracy oraz wstrzymać odpowiedzialnego pracownika
D. powiadomić odpowiedniego Okręgowego Inspektora Pracy oraz prokuratora
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z ustaloną hierarchią metod zmniejszania ryzyka, priorytetowo powinny być wdrażane rozwiązania

A. ochrony zbiorowej
B. techniczne eliminujące lub ograniczające zagrożenia u źródła
C. ochrony indywidualnej
D. organizacyjne i proceduralne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na wysokościach mogą pracować jedynie osoby mające aktualne zaświadczenie lekarskie, które potwierdza brak przeciwwskazań do wykonywania tej pracy. Wydając skierowanie na badania lekarskie pracownika pracującego na rusztowaniach, należy zaznaczyć, że wykonuje on prace na wysokości

A. powyżej 2 m
B. powyżej 1 m
C. do 2 m
D. powyżej 3 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy realizacji prac na wysokościach, takich jak słupy, maszty czy kominy, pracownik powinien być wyposażony w

A. uprząż, urządzenia kotwiczące, rękawice oraz obuwie ochronne
B. szelki zabezpieczające z linką bezpieczeństwa
C. hełm ochronny, uprząż i rękawice ochronne
D. szelki zabezpieczające z pasem biodrowym oraz hełm ochronny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek, który zdarzył się pracownikowi w czasie, nie jest traktowany na równi z wypadkiem przy pracy, jeśli miał miejsce podczas

A. wykonywania obowiązków zleconych przez działające u pracodawcy związki zawodowe
B. szkolenia dotyczącego ogólnej samoobrony
C. dojścia lub dojazdu do miejsca zamieszkania
D. podróży służbowej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z Kodeksem pracy pracownik nie jest zobowiązany do

A. dbania o właściwy stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i organizację w miejscu pracy
B. współpracy z pracodawcą oraz przełożonymi w realizacji obowiązków związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy
C. wykonywania pracy w godzinach nadliczbowych, gdy jest osobą, która opiekuje się trzyletnim dzieckiem
D. uczestniczenia w szkoleniu i instruktażu z zakresu bhp oraz poddawania się obowiązkowym egzaminom weryfikującym
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaż na podstawie informacji podanych w tabeli, jaka jest wartość napięcia bezpiecznego dla obsługi elektronarzędzia zasilanego prądem przemiennym w warunkach placu budowy.

Rodzaj prąduWartości napięcia bezpiecznego[V]
Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi min. 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze nieprzewodzącej.Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi mniej niż 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze przewodzącej, na terenach otwartych, placach budowy, itp.
Prąd przemienny o częstości 15-500Hz5025
Prąd stały12060

A. 120 V
B. 60 V
C. 50 V
D. 25 V
BPO.01 Pytanie 1114
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku nieprzestrzegania przez pracownika zasad BHP lub przepisów przeciwpożarowych, pracodawca ma prawo nałożyć na niego karę

A. przeniesienia na niższe stanowisko.
B. finansową, w wysokości trzykrotności wynagrodzenia.
C. pozbawienia premii.
D. finansową, nieprzekraczającą jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno przewinienie.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W terminie do 15 dnia roboczego miesiąca następującego po tym, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy, pracodawca

A. wysyła dokumentację powypadkową do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu wypłaty świadczeń
B. przekazuje I część statystycznej karty wypadku do Urzędu Statystycznego
C. wypłaca odpowiednie odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy
D. przeprowadza ponowną ocenę ryzyka zawodowego na stanowisku, gdzie miał miejsce wypadek
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik wykonujący spawanie elektryczne został wyposażony w odzież ochronną oraz środki osobistego zabezpieczenia. W tym samym pomieszczeniu ślusarz skarży się na dolegliwości oczu. Co powinien zalecić pracownik służby BHP?

A. okularów dla drugiego pracownika
B. tarczy dla drugiego pracownika
C. parawanu oddzielającego stanowiska
D. przyłbicy dla drugiego pracownika