Filtrowanie pytań
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. kucharz.
B. stolarz.
C. medyk.
D. leśnik.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoby pracujące jako kontrolerzy ruchu lotniczego muszą posiadać
A. czujność na bodźce wzrokowe i nieprzerwaną gotowość do podejmowania decyzji
B. ważną licencję pilota
C. umiejętność korzystania z internetu oraz konto w serwisach społecznościowych
D. umiejętności prezentacji i znajomość przynajmniej trzech języków obcych
BPO.01 Pytanie 1083
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Gdy występuje chemiczny czynnik szkodliwy dla zdrowia, dla którego określono wartość NDSP, pracodawca ma obowiązek
A. bezzwłocznie zamknąć zakład
B. usunąć miejsce pracy
C. zapewnić na własny koszt ciągłe pomiary stężenia
D. wdrożyć środki ochrony indywidualnej
BPO.01 Pytanie 1084
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoba pracująca w dziale przetwórstwa wędlin, obsługująca kocioł otwarty, może być narażona na
A. upadek z wysokości
B. oparzenie wywarem mięsnym
C. zatrucie oparami z kotła
D. porażenie prądem elektrycznym
BPO.01 Pytanie 1085
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dokumentem, który uprawnia do uzyskania świadczeń z tytułu wypadku w miejscu pracy, jest
A. zaświadczenie lekarskie o czasowej niezdolności do pracy
B. protokół powypadkowy
C. zeznanie świadka
D. oświadczenie osoby poszkodowanej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przy założeniu, że w pomieszczeniu przeznaczonym do stałej pracy przebywa maksymalnie 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej 15 m3 dostępnej objętości tego pomieszczenia i nie występują tam żadne czynniki uciążliwe ani szkodliwe dla zdrowia, minimalna wysokość w świetle pomieszczenia może wynosić
A. 3.3 m
B. 2,5 m
C. 2,2 m
D. 3.0 m
BPO.01 Pytanie 1087
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W obiektach zajmujących się produkcją żywności mokre nawierzchnie mogą powodować ryzyko
A. zanieczyszczenia surowców żywnościowych
B. poślizgnięcia się pracownika
C. zakażeń mikrobiologicznych
D. zanieczyszczenia gotowego produktu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osłony stałe w urządzeniach mechanicznych
A. powinny znajdować się w konstrukcyjnie przewidzianym miejscu i nie ma konieczności zmieniać ich koloru na inny niż ten, który zastosował producent
B. powinny być łatwe do demontażu, bez potrzeby użycia narzędzi
C. należy je koniecznie oznakować kolorami bezpieczeństwa
D. muszą być oznakowane kolorami bezpieczeństwa, zgodnie z wymaganiami zawartymi w Polskich Normach
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Natężenie oświetlenia w polu zadania wynosi 150 lx. Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia powinno wynosić
Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia | ||
---|---|---|
Natężenie oświetlenia w polu zadania lx | Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia lx | |
≥750 | 500 | |
500 | 300 | |
300 | 200 | |
<200 | Epola zadania |
A. 300 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 120 lx
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Obciążenie systemu mięśniowo-szkieletowego klasyfikowane jest jako czynnik
A. psychofizycznych
B. fizycznych
C. chemicznych
D. biologicznych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podstawowym źródłem hałasu infradźwiękowego w miejscu pracy są sprawne
A. obrabiarki do metali
B. myjki akustyczne
C. urządzenia dźwigowe
D. maszyny przepływowe
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W urzędzie miasta w godzinach od 800 do 1600 jest zatrudnionych 134 pracowników, w tym 93 kobiety. Zgodnie z wyciągiem z załącznika do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w toaletach damskich powinny być zainstalowane umywalki w liczbie minimum
Wyciąg z załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. |
§ 19. 2 Na każdych trzydziestu mężczyzn lub na każde dwadzieścia kobiet jednocześnie zatrudnionych przy pracach biurowych lub w warunkach zbliżonych do tych prac powinna przypadać co najmniej jedna umywalka, lecz nie mniej niż jedna umywalka przy mniejszej liczbie zatrudnionych. |
A. 3
B. 4
C. 5
D. 6
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W biurach temperatura nie powinna wynosić mniej niż
A. 14oC
B. 18oC
C. 20oC
D. 16oC
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca, rozwiązując umowę o pracę z pracownikiem bez wypowiedzenia, zauważył, że pracownik ma niewykorzystany urlop wypoczynkowy. W takim przypadku
A. należy zmienić datę wypowiedzenia umowy
B. pracownik nie może zostać zwolniony
C. należy wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop
D. należy zwolnić pracownika po wykorzystaniu urlopu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Maksymalny czas pracy osoby z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym nie może być dłuższy niż
A. 5 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
B. 7 godzin dziennie i 35 godzin tygodniowo
C. 8 godzin dziennie i 40 godzin tygodniowo
D. 6 godzin dziennie i 30 godzin tygodniowo
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Według definicji "pomieszczenie, w którym ludzie przebywają czasowo" to miejsce, w którym obecność tych samych osób w ciągu 24 godzin wynosi
A. maksymalnie 2 godziny
B. od 2 do 4 godzin włącznie
C. od 2 do 6 godzin
D. od 4 do 6 godzin włącznie
BPO.01 Pytanie 1097
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Praca związana z obsługą zmechanizowanych narzędzi takich jak młot pneumatyczny, wiertarka udarowa czy szlifierka elektryczna może prowadzić do
A. uszkodzenia nerwu strzałkowego
B. urazów ciśnieniowych
C. choroby wibracyjnej
D. choroby dekompresyjnej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z art. 226 Kodeksu pracy, kto jest zobowiązany do oceny i dokumentowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą?
A. pracodawca
B. Państwowa Inspekcja Pracy
C. specjalista ds. bhp
D. Państwowa Inspekcja Sanitarna
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który typ oprogramowania komputerowego, będącego elementem pakietu biurowego, sprawdzi się najlepiej w trakcie szkoleń BHP, aby zobrazować standardowe miejsca zagrożeń występujące w miejscach pracy?
A. Arkusz kalkulacyjny
B. Program do prezentacji
C. Baza danych
D. Edytor tekstu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wartość natężenia oświetlenia w recepcji hotelu powinna wynosić
Lp. | Rodzaj wnętrz, zadania lub czynności | Natężenie oświetlenia Em[lx] |
---|---|---|
1. | Kuchnia | 500 |
2. | Restauracja samoobsługowe | 200 |
3. | Recepcja/kantor, portiernia | 300 |
4. | Korytarza | 100 |
A. 500 lx.
B. 300 lx.
C. 100 lx.
D. 200 lx.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W którym z podanych zawodów praca wykonywana jest w wymuszonej pozycji ciała?
A. Nauczyciel
B. Sprzedawca
C. Wykładowca
D. Zegarmistrz
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Szkolenie z zakresu bhp może być zrealizowane w postaci
A. procesu mentoringowego
B. zajęć warsztatowych
C. seminarium
D. konferencji
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas wstępnej obróbki surowca mięsnego, która polega na oddzieleniu mięsa od kości, ręka pracownika powinna być chroniona przed zranieniem rękawicą
A. bawełnianą
B. metalową
C. lateksową
D. skórzaną
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z Kodeksem pracy, pracownik nie może zostać ukarany karą w postaci za nietrzymanie się ustalonej organizacji oraz porządku w pracy, przepisów BHP i regulacji przeciwpożarowych, jeśli chodzi o
A. upomnienia
B. zwolnienia z pracy
C. nagany
D. karę finansową
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do zadań służby bhp należy przygotowywanie oraz przedstawianie pracodawcy regularnych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny w pracy?
A. przynajmniej raz na rok
B. nie rzadziej niż co sześć miesięcy
C. raz na pięć lat
D. raz na dwa lata
BPO.01 Pytanie 1106
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku zbiorowego, tragicznego i poważnego zdarzenia przy pracy pracodawca ma obowiązek natychmiast
A. powiadomić policję oraz wstrzymać odpowiedzialnego pracownika
B. zaprzestać działalności zakładu pracy do czasu wyjaśnienia okoliczności incydentu
C. powiadomić Państwową Inspekcję Pracy oraz wstrzymać odpowiedzialnego pracownika
D. powiadomić odpowiedniego Okręgowego Inspektora Pracy oraz prokuratora
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z ustaloną hierarchią metod zmniejszania ryzyka, priorytetowo powinny być wdrażane rozwiązania
A. ochrony zbiorowej
B. techniczne eliminujące lub ograniczające zagrożenia u źródła
C. ochrony indywidualnej
D. organizacyjne i proceduralne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na wysokościach mogą pracować jedynie osoby mające aktualne zaświadczenie lekarskie, które potwierdza brak przeciwwskazań do wykonywania tej pracy. Wydając skierowanie na badania lekarskie pracownika pracującego na rusztowaniach, należy zaznaczyć, że wykonuje on prace na wysokości
A. powyżej 2 m
B. powyżej 1 m
C. do 2 m
D. powyżej 3 m
BPO.01 Pytanie 1109
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przy realizacji prac na wysokościach, takich jak słupy, maszty czy kominy, pracownik powinien być wyposażony w
A. uprząż, urządzenia kotwiczące, rękawice oraz obuwie ochronne
B. szelki zabezpieczające z linką bezpieczeństwa
C. hełm ochronny, uprząż i rękawice ochronne
D. szelki zabezpieczające z pasem biodrowym oraz hełm ochronny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak nazywa się jednostka natężenia oświetlenia w miejscu pracy?
A. kandela
B. lumen
C. volt
D. luks
BPO.01 Pytanie 1111
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wypadek, który zdarzył się pracownikowi w czasie, nie jest traktowany na równi z wypadkiem przy pracy, jeśli miał miejsce podczas
A. wykonywania obowiązków zleconych przez działające u pracodawcy związki zawodowe
B. szkolenia dotyczącego ogólnej samoobrony
C. dojścia lub dojazdu do miejsca zamieszkania
D. podróży służbowej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z Kodeksem pracy pracownik nie jest zobowiązany do
A. dbania o właściwy stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i organizację w miejscu pracy
B. współpracy z pracodawcą oraz przełożonymi w realizacji obowiązków związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy
C. wykonywania pracy w godzinach nadliczbowych, gdy jest osobą, która opiekuje się trzyletnim dzieckiem
D. uczestniczenia w szkoleniu i instruktażu z zakresu bhp oraz poddawania się obowiązkowym egzaminom weryfikującym
BPO.01 Pytanie 1113
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wskaż na podstawie informacji podanych w tabeli, jaka jest wartość napięcia bezpiecznego dla obsługi elektronarzędzia zasilanego prądem przemiennym w warunkach placu budowy.
Rodzaj prądu | Wartości napięcia bezpiecznego[V] | |
---|---|---|
Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi min. 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze nieprzewodzącej. | Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi mniej niż 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze przewodzącej, na terenach otwartych, placach budowy, itp. | |
Prąd przemienny o częstości 15-500Hz | 50 | 25 |
Prąd stały | 120 | 60 |
A. 120 V
B. 60 V
C. 50 V
D. 25 V
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku nieprzestrzegania przez pracownika zasad BHP lub przepisów przeciwpożarowych, pracodawca ma prawo nałożyć na niego karę
A. przeniesienia na niższe stanowisko.
B. finansową, w wysokości trzykrotności wynagrodzenia.
C. pozbawienia premii.
D. finansową, nieprzekraczającą jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno przewinienie.
BPO.01 Pytanie 1115
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W terminie do 15 dnia roboczego miesiąca następującego po tym, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy, pracodawca
A. wysyła dokumentację powypadkową do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu wypłaty świadczeń
B. przekazuje I część statystycznej karty wypadku do Urzędu Statystycznego
C. wypłaca odpowiednie odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy
D. przeprowadza ponowną ocenę ryzyka zawodowego na stanowisku, gdzie miał miejsce wypadek
BPO.01 Pytanie 1116
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik wykonujący spawanie elektryczne został wyposażony w odzież ochronną oraz środki osobistego zabezpieczenia. W tym samym pomieszczeniu ślusarz skarży się na dolegliwości oczu. Co powinien zalecić pracownik służby BHP?
A. okularów dla drugiego pracownika
B. tarczy dla drugiego pracownika
C. parawanu oddzielającego stanowiska
D. przyłbicy dla drugiego pracownika