Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W hali produkcyjnej o jednej kondygnacji zatrudnionych jest 180 osób. Zgodnie z przepisami, szerokość poziomej drogi ewakuacyjnej powinna wynosić 0,6 m na każdych 100 osób, ale nie może być mniejsza niż 1,4 m. Jaka zatem powinna być szerokość poziomej drogi ewakuacyjnej w tej hali?

A. 0,6 m
B. 1,2 m
C. 1,8 m
D. 1,4 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zasiłek powypadkowy przyznawany rodzinie ofiary wypadku śmiertelnego

A. jest przyznawany bez względu na przyczynę wypadku
B. nie jest przyznawany, jeśli wykryto, że pracownik był pod wpływem alkoholu podczas wykonywania pracy
C. nie jest przyznawany, gdy ustalono, że pracownik łamał przepisy i zasady bhp
D. nie jest przyznawany w sytuacji, gdy stwierdzono rażące niedbalstwo pracownika
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W wyniku awarii doszło do nieszczelności instalacji w pomieszczeniu oraz znacznego wycieku chloru. Jakie powinno być prawidłowe działanie w takiej sytuacji?

A. natychmiastowe wejście do pomieszczenia chlorowni zespołu naprawczego i likwidacja nieszczelności
B. uruchomienie wentylacji mechanicznej w celu unieszkodliwienia chloru przy jednoczesnym wejściu zespołu naprawczego w standardowej odzieży roboczej
C. natychmiastowe uruchomienie wentylacji mechanicznej, a następnie wejście zespołu naprawczego w gazoszczelnych strojach ochronnych, wyposażonego w aparaty tlenowe lub powietrzne
D. wejście zespołu naprawczego po potwierdzeniu, że poziom chloru w powietrzu nie przekracza w istotny sposób maksymalnego dopuszczalnego stężenia tego gazu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie czynności należy podjąć w przypadku zatrucia osoba gazami?

A. niezwłocznym przystąpieniu do resuscytacji
B. powiadomieniu przełożonego i oczekiwaniu na instrukcje
C. przeniesieniu poszkodowanego na świeże powietrze oraz udzieleniu mu sztucznego oddychania
D. wyniesieniu poszkodowanego z obszaru zagrożenia oraz wezwaniu lekarza, a w przypadku zatrzymania oddechu rozpoczęcie reanimacji, wykonując tylko uciski klatki piersiowej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przeprowadzone analizy ujawniły na miejscu pracy przekroczenie wartości NDN hałasu. Jakie działania organizacyjne powinny być podjęte, aby zredukować narażenie pracowników na hałas?

A. Wymiana urządzeń na inne, generujące hałas nieprzekraczający dopuszczalnych wartości
B. Środki ochrony indywidualnej
C. Środki ochrony zbiorowej
D. Rotacja pracowników na stanowisku pracy
BPO.01 Pytanie 92
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta została zatrudniona na umowę o pracę na sześć miesięcy. W czwartym miesiącu zatrudnienia przedstawiła zaświadczenie lekarskie potwierdzające, że jest w ciąży. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, taka umowa o pracę

A. rozwiązuje się po upływie okresu, na który została zawarta
B. ulega przedłużeniu do momentu porodu
C. staje się umową na czas nieokreślony
D. powinna zostać zmieniona na czas nieokreślony
BPO.01 Pytanie 93
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowe zadania pracodawcy dotyczące bezpieczeństwa oraz higieny pracy są ujęte w Kodeksie Pracy w dziale

A. piątym
B. dziewiątym
C. dziesiątym
D. czwartym
BPO.01 Pytanie 95
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jaką minimalną liczbę pracowników musi zatrudniać pracodawca, aby był zobowiązany do utworzenia służby bhp?

A. 75
B. 50
C. 100
D. 20
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Część I Statystycznej karty wypadku powinna być dostarczona do odpowiedniego urzędu statystycznego w terminie

A. 14 dni roboczych od daty, w której zatwierdzono protokół wypadkowy.
B. do 15. dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy.
C. najpóźniej w ciągu 6 miesięcy od daty zatwierdzenia protokołu wypadkowego.
D. do 15. dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym miało miejsce zdarzenie.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie danych z tabeli, określ największy dopuszczalny wymiar b w przedstawionej na rysunku balustradzie schodów w szkole.

Rodzaj budynków
(przeznaczenie użytkowe)
Minimalna wysokość
balustrady
m
Maksymalny wymiar otworu
pomiędzy elementami
wypełnienia balustrady
m
Budynki jednorodzinne i wnętrza
mieszkań wielopoziomowych
0,9nie reguluje się
Budynki wielorodzinne i
zamieszkania zbiorowego, oświaty
i wychowania oraz zakładów opieki
1,10,12
Inne budynki1,10,2

Ilustracja do pytania 17
A. 90 cm
B. 12 cm
C. 11 cm
D. 20 cm
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kiedy przedmioty są transportowane przez jednego pracownika pod górę po nierównej nawierzchni, pochylniach lub schodach, przy maksymalnym kącie nachylenia do 30°, a ich wysokość przekracza 4 metry, niezależnie od odległości, na jaką są przenoszone, to masa tych przedmiotów dla mężczyzn nie powinna wynosić więcej niż

A. 50 kg
B. 35 kg
C. 25 kg
D. 30 kg
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obszar otaczający urządzenie lub miejsce pracy, w którym wszyscy obecni mogą być narażeni na ryzyko kontuzji, utraty zdrowia lub życia, określa się mianem strefy

A. wypadkowości
B. ryzyka
C. zagrożeń
D. niebezpiecznej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek niezwłocznie zgłosić każdy przypadek choroby zawodowej

A. właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu oraz odpowiedniemu okręgowemu inspektorowi pracy
B. właściwemu terytorialnie staroście
C. lekarzowi/orzecznikowi ZUS
D. właściwemu prokuratorowi
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik został przyjęty do firmy na stanowisko kierowcy oraz operatora wózka widłowego. Jak należy przeprowadzić instruktarz stanowiskowy?

A. na stanowisku kierowcy oraz operatora wózka widłowego
B. na jednym z wymienionych stanowisk
C. jedynie na stanowisku operatora wózka widłowego
D. tylko na stanowisku kierowcy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zadań dyrektora placówki edukacyjnej należy organizacja kursu z zakresu udzielania pierwszej pomocy?

A. jedynie nauczycielom prowadzącym zajęcia w warsztatach i laboratoriach
B. wszystkim pracownikom szkoły
C. wyłącznie nauczycielom wychowania fizycznego
D. tylko nauczycielom
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie informacje dotyczące działań do podjęcia przed rozpoczęciem zajęć, zasady oraz metody bezpiecznego przeprowadzania danej pracy, czynności po zakończeniu pracy i procedury w sytuacjach kryzysowych są zawarte?

A. w regulaminie pracy
B. w procedurze
C. w karcie oceny ryzyka zawodowego
D. w instrukcji stanowiskowej
BPO.01 Pytanie 104
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, kto ponosi odpowiedzialność za stan bhp w miejscu pracy?

A. ekspert bhp
B. pracodawca
C. nadzorca bhp
D. zwykły pracownik
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeżeli w skali trójstopniowej prawdopodobieństwo wystąpienia danego zagrożenia uznano za wysoce prawdopodobne, a ciężkość następstw jest średnia, to ryzyko oszacowano i wyznaczono jego dopuszczalność jako ryzyko

Oszacowanie ryzyka zawodowego w skali trójstopniowej
PrawdopodobieństwoCiężkość następstw
MałaŚredniaDuża
Mało prawdopodobnemałe
1
małe
1
średnie
2
Prawdopodobnemałe
1
średnie
2
duże
3
Wysoce prawdopodobneśrednie
2
duże
3
duże
3

A. duże, niedopuszczalne.
B. średnie, dopuszczalne.
C. duże, dopuszczalne.
D. średnie, niedopuszczalne.
BPO.01 Pytanie 107
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie formy mogą przyjąć szkolenia dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy?

A. pogadanki, wykładu, instruktażu, samokształcenia kierowanego
B. wykładu, ogólnego instruktażu, pokazu oraz dyskusji
C. kursu, seminarium, instruktażu, samokształcenia kierowanego
D. kursu, samokształcenia kierowanego oraz prezentacji multimedialnej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, pracownik zakładu przetwórstwa owoców i warzyw podczas konserwacji pulpy roztworem S02, powinien nosić odzież ochronną w postaci

A. gumowego fartucha, rękawic, okularów, maski
B. bawełnianego kombinezonu, gumowców i waciaka
C. bawełnianego kombinezonu roboczego i czepka
D. białego fartucha oraz czepka ochronnego na głowę
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na stanowisku spawacza zmierzono średnie stężenie tlenku żelaza wynoszące 4,3 mg/m3 przy NDS=5 mg/m3. Nie odnotowano przekroczeń maksymalnych dopuszczalnych stężeń ani natężeń substancji szkodliwych dla zdrowia ani obecności czynników rakotwórczych. Jak często powinny być przeprowadzane badania poziomu tlenku żelaza w tym miejscu?

A. Co pół roku
B. Co 12 miesięcy
C. Co 3 lata
D. Co 2 lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nieodpowiednie i nadmierne obciążenie układu ruchu w związku z wykonywaniem pracy zawodowej prowadzi do

A. zwiększenia efektywności organizmu
B. pogorszenia widzenia i słuchu
C. dolegliwości układu oddechowego
D. dolegliwości układu mięśniowo-szkieletowego
BPO.01 Pytanie 112
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Głównym celem ergonomii koncepcyjnej jest

A. ustalenie wzajemnych relacji człowiek - maszyna - środowisko
B. polepszenie warunków pracy na obecnych stanowiskach
C. eliminacja błędów w otoczeniu pracy
D. ulepszanie już funkcjonujących maszyn i urządzeń
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do metod technicznych, które mają na celu zredukowanie ryzyka lub nawet jego całkowite wyeliminowanie, nie zalicza się

A. stosowanie maszyn, urządzeń oraz wyposażenia zgodnego z aktualnymi normami
B. stosowanie odzieży i obuwia roboczego
C. stosowanie materiałów oraz rozwiązań konstrukcyjnych, które są zgodne z aktualnymi przepisami
D. stosowanie urządzeń ochrony zbiorowej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ, posługując się danymi z tabeli, zalecaną częstotliwość badań poziomu tlenku żelaza, jeżeli na stanowisku spawacza zmierzona wartość średniego stężenia tlenku żelaza wynosi 4,3 mg/m3 przy NDS = 5 mg/m3 ?

Wartość zmierzona w stosunku do NDS,NDNCzęstotliwość badań
większa od 1*co 6 miesięcy lub stała kontrola
0,5 – 1co rok
0,0 – 0,5co 2 lata
*W razie stwierdzenia przekroczeń wartości najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia lub występowania czynników rakotwórczych, pracodawca powinien zapewnić stałą kontrolę (monitorowanie) stężeń i natężeń tych czynników, a jeśli jest to niemożliwe – dokonywać badań i pomiarów co 6 miesięcy.

A. Konieczna jest stała kontrola.
B. Co 2 lata.
C. Co 6 miesięcy.
D. Co rok.
BPO.01 Pytanie 120
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Umowy o pracę służące do przygotowania zawodowego to rodzaj umowy

A. ustna zawarta na czas odbywania praktyki zawodowej
B. pisemna zawarta na okres trwania nauki zawodu
C. pisemna bezterminowa
D. ustna lub pisemna na czas określony