Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 81
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie elementy powinien zawierać plan ewakuacji z budynku?

A. Dane kontaktowe służb ratunkowych
B. Wskazówki dotyczące gaszenia pożarów
C. Wyraźne oznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz lokalizacji gaśnic
D. Lista nazwisk pracowników przeszkolonych w zakresie ewakuacji
BPO.01 Pytanie 82
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Używanie płynów do czyszczenia obudowy komputera, gdy jest on pod napięciem, stwarza ryzyko dla pracownika w postaci

A. porażenia prądem elektrycznym
B. poparzenia
C. atopowego zapalenia skóry
D. napromieniowania
BPO.01 Pytanie 83
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W roku 2006 pracodawca zatrudniał 27 pracowników. Przygotował regulaminy: pracy oraz wynagradzania i zapoznał z nimi zatrudnionych. W 2007 roku po raz pierwszy zatrudnił 3 młodocianych pracowników. W związku z tym pracodawca powinien wprowadzić zmiany

A. wyłącznie w regulaminie wynagradzania
B. tylko w regulaminie pracy
C. w regulaminie pracy oraz w regulaminie świadczeń socjalnych
D. zarówno w regulaminie pracy, jak i w regulaminie wynagradzania
BPO.01 Pytanie 84
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W kontekście pracy biurowej, najbardziej uciążliwym czynnikiem jest przede wszystkim

A. wymuszona pozycja ciała
B. promieniowanie jonizacyjne
C. pole elektrostatyczne
D. narażenie na wirusy i bakterie
BPO.01 Pytanie 85
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach, gdzie występują szczególne zagrożenia zdrowotne lub wypadkowe, powinno być organizowane

A. nie rzadziej niż raz w roku
B. raz na 5 lat
C. raz na 3 lata
D. raz na 6 lat
BPO.01 Pytanie 86
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Protokół powypadkowy powinien być sporządzony po ustaleniu okoliczności oraz przyczyn zdarzenia nie później niż

A. 14 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
B. 21 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
C. 30 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
D. 10 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
BPO.01 Pytanie 87
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas mycia okna, sprzątaczka posługiwała się drabiną, która miała uszkodzony górny szczebel. Gdy wchodziła, doszło do jej upadku, co spowodowało złamanie kręgosłupa. Jaką przyczyną bezpośrednią tego urazu było?

A. akceptowanie przez nadzór użycia wadliwych drabin
B. upadek z drabiny na podłoże
C. korzystanie z uszkodzonej drabiny
D. brak regulaminu dotyczącego obowiązku kontrolowania stanu drabin
BPO.01 Pytanie 88
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ograniczenie aktywności fizycznej zarówno w miejscu pracy, jak i w codziennym życiu skutkuje

A. wzmocnieniem struktury kości.
B. prawidłową siłą oraz funkcjonowaniem mięśni.
C. zmniejszeniem gęstości mineralnej kości.
D. powstawaniem nowotworów.
BPO.01 Pytanie 89
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscu pracy kucharza, szczególnie podczas obróbki surowego mięsa oraz jajek, mogą się pojawić mikroorganizmy prowadzące do zakażeń, takich jak salmonella. Klasyfikuje się je jako czynniki

A. fizyczne
B. biologiczne
C. niebezpieczne
D. uciążliwe
BPO.01 Pytanie 90
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym jest resuscytacja krążeniowo-oddechowa?

A. poleganiem na wykonywaniu sztucznego oddychania oraz masażu serca
B. tylko wykonywaniem sztucznego oddychania
C. wykonywaniem masażu serca
D. oceną drożności dróg oddechowych oraz stanu akcji serca
BPO.01 Pytanie 91
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do metod aktywizujących wykorzystywanych w szkoleniach bhp nie zalicza się

A. wykładu informacyjnego
B. burzy mózgów
C. metody przypadków
D. dyskusji
BPO.01 Pytanie 92
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy szlifowaniu twardych rodzajów drewna, co stanowi ochronę przed inhalacją szkodliwego pyłu?

A. półosłony i okulary
B. maski przeciwpyłowe
C. przyłbice przeciwodpryskowe
D. gogle przeciwodpryskowe
BPO.01 Pytanie 93
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dokumentem, który uprawnia do wypłaty świadczeń z powodu wypadku przy pracy jest

A. zaświadczenie lekarskie
B. statystyczna karta wypadku
C. protokół powypadkowy
D. karta wypadku
BPO.01 Pytanie 94
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zajęć wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej nie wlicza się prac związanych z obsługą

A. układnic magazynowych
B. podnośników i platform hydraulicznych
C. wytwornic acetylenowych
D. suwnic sterowanych z kabiny i zdalnie sterowanych
BPO.01 Pytanie 95
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta, która nie jest w ciąży ani nie karmi, pracująca w stałym zatrudnieniu, zajmująca się przenoszeniem ciężarów po płaskiej powierzchni, ma prawo jednorazowo podnieść maksymalnie

A. 25 kg
B. 20 kg
C. 12 kg
D. 10 kg
BPO.01 Pytanie 96
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Główny Urząd Statystyczny opublikował dane statystyczne dotyczące wypadków przy pracy w 2008 r. Dane liczbowe i wskaźniki częstotliwości wypadków śmiertelnych oraz ciężkich w latach 2005 - 2008 przedstawione zostały w tabeli. Liczba wypadków ciężkich w 2008 roku w porównaniu z rokiem 2005 zmalała o

Rok2005200620072008
Liczba wypadków ciężkich9569761002902
Wskaźnik częstotliwości wypadków0,090,090,090,08

A. 44.
B. 53.
C. 30.
D. 54.
BPO.01 Pytanie 97
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jaki sposób określimy w protokole powypadkowym zdarzenie, które miało miejsce na terenie zakładu i dotyczyło osoby bezrobotnej poszukującej zatrudnienia?

A. Wypadek w trakcie drogi do pracy
B. Wypadek przy pracy
C. To jest zdarzenie na równi z wypadkiem przy pracy
D. To nie jest wypadek przy pracy
BPO.01 Pytanie 98
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na bilans cieplny ciała ludzkiego wpływają następujące czynniki dotyczące powietrza:

A. temperatura, wilgotność względna, prędkość ruchu powietrza i promieniowanie cieplne
B. ciśnienie atmosferyczne, temperatura, wilgotność względna, szybkość ruchu powietrza i promieniowanie UV
C. temperatura, wilgotność względna, oświetlenie, hałas, wentylacja, promieniowanie cieplne i czystość powietrza
D. temperatura, wilgotność powietrza, promieniowanie jonizujące, prędkość przepływu powietrza i promieniowanie UV
BPO.01 Pytanie 99
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie dojazdu do pracy pracownik miał wypadek. Z uwagi na brak zdolności do wykonywania pracy, przysługuje mu prawo do wynagrodzenia w wysokości

A. 80%
B. 50%
C. 90%
D. 100%
BPO.01 Pytanie 100
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wypadku w pracy, pracodawca ma obowiązek

A. niezwłocznie włączyć maszyny i urządzenia techniczne, które zostały zatrzymane w związku z wypadkiem
B. usunąć przedmioty, które przyczyniły się do wypadku
C. zapewnić dostęp do miejsca zdarzenia osobom z niepełnosprawnościami
D. podjąć niezbędne kroki w celu eliminacji lub ograniczenia zagrożenia
BPO.01 Pytanie 101
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Termin "najwyższe dozwolone natężenie czynników szkodliwych dla zdrowia w miejscu pracy" odnosi się między innymi do

A. mikroklimatu
B. substancji toksycznej
C. substancji uczulającej
D. hałasu
BPO.01 Pytanie 102
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do materiałów edukacyjnych nie wlicza się

A. fantomów
B. tablic
C. filmów
D. pokazów
BPO.01 Pytanie 103
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Własność sprzętu ochrony indywidualnej pracowników to

A. w 25% należy do pracodawcy
B. w 25% należy do pracownika
C. w 100% należy do pracodawcy
D. w 100% należy do pracownika
BPO.01 Pytanie 104
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z danymi podanymi w tabeli, pracownicy usuwający śnieg z dachu powinni być wyposażeni

Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
L.p.Środki ochrony indywidualnej
1Środki ochrony przed upadkiem z wysokościuprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe
linki bezpieczeństwa
amortyzatory
urządzenia samohamowne
inne środki chroniące przed upadkiem z wysokości
2Środki izolujące cały organizmśrodki z doprowadzeniem powietrza
środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego
środki umożliwiające doprowadzenie powietrza lub stosowanie sprzętu ochrony układu oddechowego

A. w środki z doprowadzeniem powietrza i linki bezpieczeństwa.
B. w środki chroniące przed upadkiem z wysokości i sprzęt ochrony układu oddechowego.
C. w środki umożliwiające stosowanie izolującego sprzętu ochrony układu oddechowego.
D. w uprzęże, w tym szelki bezpieczeństwa i pasy biodrowe.
BPO.01 Pytanie 105
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zlecenie profesjonalnej analizy wydatku energetycznego pracownika można skierować do

A. przychodni zdrowia
B. Centralnego Instytutu Ochrony Pracy
C. Zakładu Medycyny Sądowej
D. laboratorium w zakładzie
BPO.01 Pytanie 106
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Każde miejsce pracy musi mieć zapewniony bezpieczny i komfortowy dostęp, a jego wysokość na całej długości nie powinna być niższa w świetle niż

A. 2,5 m
B. 2,2 m
C. 1,9 m
D. 2,0 m
BPO.01 Pytanie 107
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Rurociągi są oznaczane kolorami identyfikacyjnymi w zależności od substancji, które transportują. Rury prowadzące wodę w stanie ciekłym powinny być oznaczone kolorem

A. zieloną
B. brązową
C. żółtą
D. niebieską
BPO.01 Pytanie 108
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas realizacji swoich zadań, specjalista BHP powinien korzystać z odpowiednich środków ochrony indywidualnej, które są wymagane w przypadku występowania zagrożenia.

A. spełniać wymagania zasadnicze zgodnie z ustawą o systemie oceny zgodności i zostały oznaczone znakiem CE
B. być nabyte u dostawcy, który ma specjalne pozwolenie na sprzedaż środków ochrony indywidualnej
C. spełniać wymagania ochrony przed zagrożeniem
D. spełniać minimalne kryteria, zgodnie z rozporządzeniem, dostosowania do przepisów WE
BPO.01 Pytanie 109
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeśli ostatnie badanie wykazało stężenie substancji rakotwórczej przekraczające 0,5 wartości NDS, to pomiary należy wykonywać przynajmniej

A. raz na 3 miesiące
B. raz na 2 lata
C. raz na 2 miesiące
D. raz na 3 lata
BPO.01 Pytanie 110
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W powietrzu analizowanym w automatycznej stacji pomiarowej, na terenie przyległym do elektrowni opalanej węglem brunatnym, oznaczono wskaźniki ekspozycji uśrednione za okres roku dla:
- tlenku siarki IV - 20 μg /m3,
- pyłu zawieszonego PM 10 - 42 μg /m3,
- tlenku azotu IV - 38 μg /m3

Z analizy danych pomiarowych wynika, że w badanym powietrzu zostało przekroczone dopuszczalne stężenie (poziom)

Wartości dopuszczalnych stężeń tych substancji wynoszą:
Nazwa substancjiOkres uśredniania wyników pomiarówDopuszczalne stężenie (poziom) substancji w powietrzu [μg/m³]
Tlenek siarki (IV)rok kalendarzowy20
Pył zawieszony PM10rok kalendarzowy40
Tlenek azotu (IV)rok kalendarzowy40

A. tlenku azotu IV i pyłu zawieszonego PM 10.
B. tlenku siarki IV.
C. pyłu zawieszonego PM 10.
D. tlenku azotu IV i tlenku siarki IV.
BPO.01 Pytanie 111
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Głównym celem analizy ryzyka zawodowego jest

A. zapewnienie pracownikom efektywnej ochrony przed zagrożeniami w miejscu pracy
B. wdrożenie działań zapobiegawczych i korygujących w celu zminimalizowania zagrożeń
C. udowodnienie, że ryzyko jest do zaakceptowania
D. zrealizowanie jedynie wymogu formalnego, wynikającego z przepisów bhp
BPO.01 Pytanie 112
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie wzoru: 2h + s = 60 á 65 cm ustala się wysokość "h" oraz szerokość "s" stopni schodów. Które z wymienionych wymiarów stopni schodów spełniają ten warunek?

A. h = 18 cm, s =27 cm
B. h = 18 cm, s =30 cm
C. h = 20 cm, s =30 cm
D. h = 15 cm, s =27 cm
BPO.01 Pytanie 113
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W miejscu pracy hałas klasyfikuje się jako jeden z czynników

A. biologicznych
B. chemicznych
C. psychofizycznych
D. fizycznych
BPO.01 Pytanie 114
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie oznaczenie stosuje się dla kategorii zagrożenia ludzi, według kryteriów klasyfikacji zagrożeń w budynkach oraz strefach pożarowych?

A. Z.
B. L.
C. MG.
D. ZL.
BPO.01 Pytanie 115
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie danych z tabeli, określ największy dopuszczalny wymiar b w przedstawionej na rysunku balustradzie schodów w szkole.

Rodzaj budynków
(przeznaczenie użytkowe)
Minimalna wysokość
balustrady
m
Maksymalny wymiar otworu
pomiędzy elementami
wypełnienia balustrady
m
Budynki jednorodzinne i wnętrza
mieszkań wielopoziomowych
0,9nie reguluje się
Budynki wielorodzinne i
zamieszkania zbiorowego, oświaty
i wychowania oraz zakładów opieki
1,10,12
Inne budynki1,10,2

Ilustracja do pytania 35
A. 90 cm
B. 12 cm
C. 20 cm
D. 11 cm
BPO.01 Pytanie 116
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Gdy mięśnie są w stanie długotrwałego napięcia bez zmiany pozycji danej części ciała, to mamy do czynienia z

A. obciążeniem fizycznym
B. wysiłkiem statycznym
C. napięciem dynamicznym
D. napięciem statycznym
BPO.01 Pytanie 117
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który środek ochrony osobistej ograniczy wnikanie zanieczyszczeń do układu oddechowego pracownika?

A. Przyłbica
B. Tarcza
C. Maska
D. Ustnik
BPO.01 Pytanie 118
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji zakończenia działalności zakładu lub jego likwidacji, pracodawca ma obowiązek przekazania kart badań oraz pomiarów szkodliwych dla zdrowia.

A. Centralnemu Instytutowi Ochrony Pracy
B. właściwej Państwowej Inspekcji Pracy
C. Instytutowi Medycyny Pracy
D. właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu
BPO.01 Pytanie 119
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wystąpienia wypadku, który miał miejsce w innym zakładzie pracy, ustalenia dotyczące okoliczności i przyczyn zdarzenia są przeprowadzane przez zespół powypadkowy powołany przez

A. pracodawcę, na którego terenie doszło do wypadku
B. pracodawcę poszkodowanego
C. obu pracodawców
D. pracodawcę poszkodowanego oraz ZUS
BPO.01 Pytanie 120
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Minimalna wysokość pomieszczenia przeznaczonego do pracy, w którym obecne są czynniki szkodliwe dla zdrowia, powinna wynosić co najmniej

A. 4,3 m
B. 1,3 m
C. 3,3 m
D. 2,3 m