Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 121
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. protokole powypadkowym.
B. protokole z oględzin miejsca wypadku.
C. statystycznej karcie wypadku.
D. rejestrze wypadków.
BPO.01 Pytanie 122
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z Kodeksem pracy, pracownik nie może zostać ukarany karą w postaci za nietrzymanie się ustalonej organizacji oraz porządku w pracy, przepisów BHP i regulacji przeciwpożarowych, jeśli chodzi o
A. upomnienia
B. karę finansową
C. nagany
D. zwolnienia z pracy
BPO.01 Pytanie 123
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czynniki, które mogą prowadzić do urazu u człowieka, nazywane są
A. zagrażającymi
B. uciążliwymi
C. niebezpiecznymi
D. szkodliwymi
BPO.01 Pytanie 124
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czynniki, które powodują dyskomfort, zmęczenie oraz obniżenie wydolności psychofizycznej w pracy, to
A. mutagenne
B. uciążliwe
C. groźne
D. szkodliwe
BPO.01 Pytanie 125
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
WBGT (naturalna temperatura wilgotna oraz temperatura termometru w czarnej kuli) jest wskaźnikiem wykorzystywanym do oceny obciążenia
A. termicznego
B. fizycznego
C. obojętnego
D. chemicznego
BPO.01 Pytanie 126
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na jakie badania lekarskie należy regularnie się zgłaszać?
A. wszyscy zatrudnieni w danym zakładzie
B. tylko ci, którzy pracują w warunkach szkodliwych lub uciążliwych
C. osoby, które dopiero co zaczęły pracę w firmie
D. jedynie pracownicy zatrudnieni na stanowiskach fizycznych
BPO.01 Pytanie 127
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy pracodawca jest zobowiązany do utworzenia służby BHP, jeśli liczba zatrudnionych przekracza
A. 250 pracowników
B. 50 pracowników
C. 100 pracowników
D. 20 pracowników
BPO.01 Pytanie 128
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na wysokościach mogą pracować jedynie osoby mające aktualne zaświadczenie lekarskie, które potwierdza brak przeciwwskazań do wykonywania tej pracy. Wydając skierowanie na badania lekarskie pracownika pracującego na rusztowaniach, należy zaznaczyć, że wykonuje on prace na wysokości
A. powyżej 2 m
B. do 2 m
C. powyżej 3 m
D. powyżej 1 m
BPO.01 Pytanie 129
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W rysunku technicznym cienka linia ciągła jest wykorzystywana do przedstawiania
A. linii wymiarowych
B. linii urwania i przerwania obiektów
C. linii granicy arkusza
D. osi symetrii
BPO.01 Pytanie 130
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pomieszczenie ma powierzchnię 20 m2 i wysokości 2,4 m. Jaki rodzaj działalności może być tam prowadzony?
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (wyciąg) |
Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż: 1. 3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia. 2. 3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia. 3. 2,5 m w świetle: a) jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a) na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia lub b) w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia. 4. 2,2 m w świetle w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym, dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do większego pomieszczenia. |
A. Sklep spożywczy.
B. Salon fryzjerski.
C. Kiosk z prasą.
D. Zakład szewski.
BPO.01 Pytanie 131
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaki jest dopuszczalny poziom hałasu, uwzględniając ośmiogodzinny czas pracy?
A. 80 dB
B. 85 dB
C. 75 dB
D. 90 dB
BPO.01 Pytanie 132
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czy do przenoszenia ciężarów można wykorzystać drabinę przenośną jako środek transportu stałego?
A. Tak, o ile zastosuje się dodatkowe środki zabezpieczające
B. Nie można, jest to kategorycznie zabronione
C. Tak, jeżeli ich wymiary nie przekraczają dopuszczalnych
D. Tak, pod warunkiem, że są zaopatrzone w uchwyty transportowe
BPO.01 Pytanie 133
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas transportu tarcicy za pomocą dźwigu doszło do wysunięcia się krawędziaka. Krawędziak upadł z dużej wysokości. Po odbiciu od podłoża uderzył w pomocnika operatora dźwigu. Które działanie nie przyczyni się do wyeliminowania przyczyny wypadku powstałego w wyniku spadku tarcicy z wysokości?
A. Zastosowanie zawiesia, które będzie utrzymywać tarcicę w poziomie
B. Wyposażenie pomocnika w hełm ochronny
C. Ułożenie tarcicy w sposób, aby utworzyła pryzmę o kształcie trapezu
D. Jednoczesne przenoszenie tylko tarcicy o tych samych wymiarach
BPO.01 Pytanie 134
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który z podanych środków ochrony jest procedurą zabezpieczającą, która pomaga w redukcji zagrożeń w miejscu pracy?
A. Urządzenia bezpieczeństwa
B. Ochrony osobiste
C. Instrukcje stanowiskowe
D. Urządzenia ochronne
BPO.01 Pytanie 135
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką nazwę nosi instytucja rządowa odpowiedzialna za kontrolę prawidłowego użytkowania urządzeń technicznych, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzkiego oraz dla mienia i otoczenia, mająca na celu zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa?
A. Centralny Instytut Ochrony Pracy
B. Państwowy Instytut Badawczy
C. Państwowa Inspekcja Pracy
D. Urząd Dozoru Technicznego
BPO.01 Pytanie 136
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Która z wymienionych sytuacji spełnia przesłanki do okresowego zawieszenia zajęć przez dyrektora szkoły?
Wyciąg z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 grudnia 2002 r. |
§ 17. 1. W pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia, zapewnia się temperaturę co najmniej 18 °C. 2. Jeżeli nie jest możliwe zapewnienie temperatury, o której mowa w ust. 1, dyrektor zawiesza zajęcia na czas oznaczony, powiadamiając o tym organ prowadzący. § 18. Dyrektor za zgodą organu prowadzącego może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, jeżeli: 1) temperatura zewnętrzna mierzona o godz. 2100 w dwóch kolejnych dniach poprzedzających zawieszenie zajęć wynosi -15 °C lub jest niższa; |
A. Temperatura w salach lekcyjnych wynosi 15 °C
B. Temperatura w salach lekcyjnych wynosi 18 °C
C. Temperatura na zewnątrz o godz. 21:00 dzisiaj -20 °C, a wczoraj -12 °C
D. Temperatura na zewnątrz wynosiła wczoraj -10 °C
BPO.01 Pytanie 137
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynniki chemiczne mogą występować na miejscu pracy?
A. jest pył przemysłowy
B. jest promieniowanie widzialne
C. jest mikroklimat
D. są substancja drażniąca i preparat żrący
BPO.01 Pytanie 138
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Nie ma potrzeby ponownego przeprowadzania ocen ryzyka zawodowego, gdy
A. zostają utworzone nowe miejsca pracy
B. prowadzane są zmiany w już istniejących miejscach pracy
C. zmieniają się regulacje dotyczące dozwolonego poziomu czynników w środowisku pracy
D. nastąpiła zmiana osoby na stanowisku kierowniczym jednostki
BPO.01 Pytanie 139
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wskaźnikiem intensywności wentylacji jest krotność wymian powietrza w pomieszczeniu na godzinę. Jaką minimalną ilość powietrza należy dostarczyć do palarni, jeśli ma ona kubaturę 36 m3?
Rodzaj pomieszczenia | Krotność wymiany powietrza zalecana względami higienicznymi |
---|---|
Akumulatornia | 4 ÷ 10 |
Bank | 2 ÷ 3 |
Biblioteka | 3 ÷ 5 |
Farbiarnia | 5 ÷ 15 |
Jadalnia | 6 ÷ 8 |
Kuchnia | 10 ÷ 30 |
Lakiernia | 10 ÷ 30 |
Palarnia | 10 ÷ 15 |
Platerowania | 8 ÷ 10 |
Pralnia | 10 ÷ 15 |
Prasowalnia | 8 ÷ 10 |
Restauracja | 8 ÷ 12 |
Pomieszczenia handlowe | 4 ÷ 8 |
Skarbiec | 3 ÷ 6 |
Szafa, garderoba | 3 ÷ 6 |
Warsztat mechaniczny | 3 ÷ 6 |
A. 288 m3 powietrza.
B. 360 m3 powietrza.
C. 216 m3 powietrza.
D. 144 m3 powietrza.
BPO.01 Pytanie 140
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zasady HACCP - analiza zagrożeń oraz kluczowych punktów kontroli stosowane są w przedsiębiorstwach branży
A. spożywczej
B. farmaceutycznej
C. usługowej
D. budowlanej
BPO.01 Pytanie 141
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zaprojektowano pomieszczenie pracy, w którym wykonuje się pomiary gabarytowe gotowych wyrobów metalowych. Na podstawie wyciągu z Polskiej Normy określ natężenie oświetlenia, jakie należy zapewnić w tym pomieszczeniu pracy.
Lp. | Rodzaj wykonywanej pracy | Natężenie oświetlenia Em,w [lux] |
---|---|---|
1. | Kucie swobodne | 200 |
2. | Trasowanie, sprawdzanie | 750 |
3. | Precyzyjna obróbka skrawaniem; szlifowanie | 500 |
Wyciąg z PN EN12464-1: 2002 |
A. 200 luxów
B. 750 luxów
C. 500 luxów
D. 300 luxów
BPO.01 Pytanie 142
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie danych z tabeli zawierającej wyniki pomiarów zanieczyszczeń powietrza wskaż czynnik, którego stężenie przekroczyło dopuszczalną wartość.
Nazwa substancji | Zmierzone wartości stężeń w μg/m³ w odniesieniu do roku | Dopuszczalne wartości stężeń w μg/m³ w odniesieniu do roku |
---|---|---|
Dwutlenek azotu | 35 | 40 |
Dwutlenek siarki | 45 | 40 |
Pył zawieszony PM10 | 45 | 50 |
Tlenek węgla | 1500 | 2000 |
A. Pył zawieszony PM 10.
B. Dwutlenek siarki.
C. Dwutlenek azotu.
D. Tlenek węgla.
BPO.01 Pytanie 143
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W ogólnym instruktażu biorą udział
A. pracodawcy, którzy realizują w swoim zakładzie zadania służby bhp
B. wszyscy, którzy zaczynają pracę w danym zakładzie
C. pracownicy z działu bezpieczeństwa i higieny pracy
D. wszyscy, którzy podejmują zatrudnienie na stanowiskach robotniczych
BPO.01 Pytanie 144
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W etapie projektowania optymalizacją interakcji człowiek - maszyna - otoczenie zajmuje się
A. socjologia
B. ergonomia koncepcyjna
C. ergonomia korekcyjna
D. fizjologia
BPO.01 Pytanie 145
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Szerokość przejść pomiędzy maszynami a innymi urządzeniami bądź ścianami, zaplanowanych wyłącznie do obsługi tych urządzeń, powinna wynosić minimum 0,75 m, a w przypadku ruchu dwukierunkowego co najmniej
A. 1,2 m
B. 2,0 m
C. 1,5 m
D. 1,0 m
BPO.01 Pytanie 146
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Protokół powypadkowy powinien być sporządzony po ustaleniu okoliczności oraz przyczyn zdarzenia nie później niż
A. 21 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
B. 14 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
C. 10 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
D. 30 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
BPO.01 Pytanie 147
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynniki biologiczne występują w miejscu pracy?
A. gorący mikroklimat i organizmy bezkomórkowe
B. kancerogeny oraz pyły nieorganiczne
C. makroorganizmy i mikroorganizmy roślinne
D. substancje chemiczne oraz kancerogeny
BPO.01 Pytanie 148
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przewlekła nadmierna aktywność całej psychiki lub niektórych jej funkcji podczas trwającej zmiany roboczej określana jest jako
A. niedociążenie psychiki
B. monotypowość
C. monotonia w pracy
D. przeciążenie psychiki
BPO.01 Pytanie 149
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynniki mogą powodować u pracownika łzawienie oraz zaczerwienienie powiek i spojówek, a także obniżenie zdolności akomodacyjnej i ostrości widzenia?
A. Oddziaływanie promieniowania elektromagnetycznego
B. Praca w wymuszonej pozycji
C. Praca w hałasie infradźwiękowym
D. Nieodpowiednie warunki oświetleniowe w miejscu pracy
BPO.01 Pytanie 150
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakim wskaźnikiem wydolności fizycznej charakteryzuje się pracownik?
A. sprawność manualna
B. koordynacja wzrokowo-ruchowa
C. pułap tlenowy
D. intensywność widzenia
BPO.01 Pytanie 151
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jeżeli w skali trójstopniowej prawdopodobieństwo wystąpienia danego zagrożenia uznano za wysoce prawdopodobne, a ciężkość następstw jest średnia, to ryzyko oszacowano i wyznaczono jego dopuszczalność jako ryzyko
Oszacowanie ryzyka zawodowego w skali trójstopniowej | |||
---|---|---|---|
Prawdopodobieństwo | Ciężkość następstw | ||
Mała | Średnia | Duża | |
Mało prawdopodobne | małe 1 | małe 1 | średnie 2 |
Prawdopodobne | małe 1 | średnie 2 | duże 3 |
Wysoce prawdopodobne | średnie 2 | duże 3 | duże 3 |
A. średnie, dopuszczalne.
B. duże, dopuszczalne.
C. średnie, niedopuszczalne.
D. duże, niedopuszczalne.
BPO.01 Pytanie 152
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kiedy pracodawca ma obowiązek powołać służbę BHP, która ma za zadanie doradzać i kontrolować kwestie związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, jeżeli zatrudnia więcej niż
A. 100 pracowników
B. 50 pracowników
C. 20 pracowników
D. 25 pracowników
BPO.01 Pytanie 153
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką maksymalną masę w kilogramach mogą przenosić ręcznie mężczyźni, wykonując pracę stałą, na wysokość do 4 metrów i w odległości do 25 metrów?
A. 12
B. 25
C. 30
D. 21
BPO.01 Pytanie 154
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ile misek ustępowych i pisuarów powinno być zainstalowanych w zakładzie produkcyjnym, w którym 120 mężczyzn zatrudnionych jest na jednej zmianie?
Rozporządzenie MGPiPS w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (wyciąg) | ||
Rozdział 4 Ustępy | ||
§ 23.1. Ustępy powinny być zlokalizowane w odległości nie większej niż 75 m od stanowiska pracy. Odległość ta może być większa jedynie dla pracowników pracujących stale na otwartej przestrzeni, lecz nie powinna przekraczać 125 m od najdalszego stanowiska pracy. (...) | ||
§ 28.1. Na każdych trzydziestu mężczyzn zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać co najmniej jedna miska ustępowa i jeden pisuar, lecz nie mniej niż jedna miska ustępowa i jeden pisuar przy mniejszej liczbie zatrudnionych. | ||
2. Na każdych dwadzieścia kobiet zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać jedna miska ustępowa, lecz nie mniej niż jedna miska przy mniejszej liczbie zatrudnionych. |
A. Cztery miski ustępowe i cztery pisuary.
B. Trzy miski ustępowe i trzy pisuary.
C. Pięć misek ustępowych i pięć pisuarów.
D. Jedna miska ustępowa i jeden pisuar.
BPO.01 Pytanie 155
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który typ oprogramowania komputerowego, będącego częścią pakietu biurowego, jest najbardziej pomocny w czasie organizacji szkoleń dotyczących BHP do wizualizacji typowych miejsc niebezpiecznych, które występują w miejscach pracy?
A. Program arkuszowy
B. System baz danych
C. Edytor dokumentów
D. Program do prezentacji
BPO.01 Pytanie 156
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Z dokumentacji dotyczącej pracy stolarza w zakładzie produkcyjno-usługowym "DREWBUD" wynika, że stolarz pracuje w pozycjach stojącej, siedzącej, wymuszonej oraz przemiennej. Najbardziej niekorzystna dla stolarza jest praca w pozycji
A. stojącej
B. wymuszonej
C. przemiennej
D. siedzącej
BPO.01 Pytanie 157
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie czynniki mogą stanowić zagrożenie chemiczne w miejscu pracy?
A. Młot pneumatyczny
B. Transformator zasilający
C. Żywica klej owa mocznikowa
D. Laser
BPO.01 Pytanie 158
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W jakim czasie pracodawca musi zorganizować szkolenie pracownika w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy?
A. Do jednego miesiąca od momentu rozpoczęcia pracy
B. Do trzech miesięcy od momentu rozpoczęcia pracy
C. W przeciągu tygodnia od momentu rozpoczęcia pracy
D. Przed dopuszczeniem go do pracy
BPO.01 Pytanie 159
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów, należy wziąć pod uwagę, czy poziom oświetlenia na stanowiskach pracy jest odpowiednio dostosowany do rodzaju wykonywanych zadań oraz czy spełnia ustalone normy
A. w kodeksie pracy
B. w ogólnych przepisach bhp
C. w regulaminie pracy
D. w Polskiej Normie
BPO.01 Pytanie 160
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do materiałów edukacyjnych używanych w szkoleniach z zakresu bhp nie wlicza się
A. prezentacji w formie multimedialnej
B. kolorowych foliogramów
C. filmów instruktażowych
D. gier symulacyjnych