Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 201
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracowników, którzy są narażeni podczas czyszczenia metalowych części na odpryski ciał stałych oraz działanie pyłów substancji toksycznych, należy wyposażyć

A. w okulary lub gogle ochronne oraz półmaskę filtrującą
B. w odzież pyłochronną
C. w osłonę głowy
D. w okulary ochronne i odzież ochronną
BPO.01 Pytanie 202
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kobieta została zatrudniona na umowę o pracę na sześć miesięcy. W czwartym miesiącu zatrudnienia przedstawiła zaświadczenie lekarskie potwierdzające, że jest w ciąży. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, taka umowa o pracę

A. rozwiązuje się po upływie okresu, na który została zawarta
B. staje się umową na czas nieokreślony
C. powinna zostać zmieniona na czas nieokreślony
D. ulega przedłużeniu do momentu porodu
BPO.01 Pytanie 203
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wykorzystując metodę PHA przeprowadza się ocenę miejsc pracy pod względem

A. szacowania ryzyka zawodowego
B. ergonomii miejsca pracy
C. mikroklimatu otoczenia
D. organizacji oraz metod pracy
BPO.01 Pytanie 204
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Tabela przedstawia zmiany fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka wykonującego pracę fizyczną. Jeżeli zużycie tlenu wynosi 2,2 l/min, częstość skurczów serca 166 1/min, a wentylacja minutowa płuc 58 l/min, to pracę fizyczną należy zakwalifikować jako

Stopień ciężkości pracy fizycznejZużycie tlenu (l/min)Wentylacja minutowa płuc (l/min)Częstość skurczów serca (1/min)
Bardzo lekka0,51075
Lekka0,5 – 1,010 – 2075 – 100
Średnio ciężka1,0 – 1,520 – 30100 – 125
Bardzo ciężka2,0 – 2,550 – 65150 – 175
Krańcowo ciężka> 2,5>65>175

A. średnio ciężką.
B. bardzo lekką.
C. krańcowo ciężką.
D. bardzo ciężką.
BPO.01 Pytanie 205
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Określ, posługując się danymi z tabeli, zalecaną częstotliwość badań poziomu tlenku żelaza, jeżeli na stanowisku spawacza zmierzona wartość średniego stężenia tlenku żelaza wynosi 4,3 mg/m3 przy NDS = 5 mg/m3 ?

Wartość zmierzona w stosunku do NDS,NDNCzęstotliwość badań
większa od 1*co 6 miesięcy lub stała kontrola
0,5 – 1co rok
0,0 – 0,5co 2 lata
*W razie stwierdzenia przekroczeń wartości najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia lub występowania czynników rakotwórczych, pracodawca powinien zapewnić stałą kontrolę (monitorowanie) stężeń i natężeń tych czynników, a jeśli jest to niemożliwe – dokonywać badań i pomiarów co 6 miesięcy.

A. Konieczna jest stała kontrola.
B. Co rok.
C. Co 6 miesięcy.
D. Co 2 lata.
BPO.01 Pytanie 206
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Proces zapewnienia jakości, który polega na ocenianiu organoleptycznych właściwości produktu (smak, zapach, kolor, konsystencja) w odniesieniu do cech substancji uznawanej za wzorzec, wymaga zatrudnienia pracowników

A. o sprawdzonej wrażliwości sensorycznej
B. o potwierdzonych umiejętnościach
C. o odpowiednim doświadczeniu zawodowym
D. o odpowiednim wykształceniu
BPO.01 Pytanie 207
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z danymi zamieszczonymi w tabeli, na stanowisku pracy projektanta wymagane jest oświetlenie 0 natężeniu

Wymagania normatywne dotyczące oświetlenia wybranych miejsc pracy
według normy PN-EN 12464-1:2012
Rodzaje czynności/przestrzenieĒm [lx]UGRLUoRa
Trasy komunikacyjne, w tym korytarze i schody100280,4040
Roboty montażowe dokładne500220,6080
Roboty montażowe precyzyjne750190,7080
Jadalnie, świetlice, portiernie200220,4080
Pomieszczenia biurowe500190,6080
Sale posiedzeń i konferencyjne500190,6080
Prace kreślarskie750160,7080

A. 0,70 Uo
B. 750 lx
C. 19 UGRL
D. 80 Ra
BPO.01 Pytanie 208
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wypadek śmiertelny to zdarzenie, które doprowadziło do zgonu

A. do 6 miesięcy od daty wypadku
B. do 12 miesięcy od daty wypadku
C. do 3 miesięcy od daty wypadku
D. do 9 miesięcy od daty wypadku
BPO.01 Pytanie 209
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Część I Karty Statystycznej musi być przygotowana najpóźniej w ciągu, licząc od daty zatwierdzenia protokołu powypadkowego,

A. 7 dni
B. 30 dni
C. 14 dni
D. 21 dni
BPO.01 Pytanie 210
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie negatywne skutki zdrowotne wywołuje praca w charakterze sprzedawcy w sklepie spożywczym, szczególnie dla jego

A. oczu i skóry
B. ośrodkowego układu nerwowego
C. stawów i kręgosłupa
D. płuc i serca
BPO.01 Pytanie 211
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość natężenia oświetlenia w recepcji hotelu powinna wynosić

Lp.Rodzaj wnętrz, zadania lub czynnościNatężenie oświetlenia Em[lx]
1.Kuchnia500
2.Restauracja samoobsługowe200
3.Recepcja/kantor, portiernia300
4.Korytarza100

A. 100 lx.
B. 200 lx.
C. 500 lx.
D. 300 lx.
BPO.01 Pytanie 212
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie cykliczne dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych powinno odbywać się w formie

A. samokształcenia z kierunkiem.
B. kursu.
C. instruktażu.
D. seminarium.
BPO.01 Pytanie 213
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Maksymalny czas pracy osoby młodocianej, mającej mniej niż 16 lat, nie może wynosić więcej niż

A. 5 godzin dziennie
B. 8 godzin dziennie
C. 6 godzin dziennie
D. 7 godzin dziennie
BPO.01 Pytanie 214
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak aktywności fizycznej może prowadzić do

A. lepszego dotlenienia mózgu
B. wzmocnienia układu kostnego
C. zwapnienia kości
D. zwiększenia wydajności organizmu
BPO.01 Pytanie 215
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zlecenie profesjonalnej analizy wydatku energetycznego pracownika można skierować do

A. laboratorium w zakładzie
B. Centralnego Instytutu Ochrony Pracy
C. przychodni zdrowia
D. Zakładu Medycyny Sądowej
BPO.01 Pytanie 216
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Analiza oraz pomiar czynników niebezpiecznych dla zdrowia są przeprowadzane przez laboratoria

A. Państwowej Inspekcji Sanitarnej
B. Państwowej Inspekcji Pracy
C. Urzędu Dozoru Technicznego
D. Medycyny Pracy
BPO.01 Pytanie 217
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W momencie, gdy pracownica przedstawi pracodawcy zaświadczenie lekarskie potwierdzające ciążę, jest on zobowiązany do ograniczenia jej czasu pracy przy komputerze do maksymalnie

A. 2 godzin na dobę
B. 4 godzin na dobę
C. 7 godzin na dobę
D. 6 godzin na dobę
BPO.01 Pytanie 218
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas szkoleń dotyczących BHP, do przedstawiania typowych obszarów zagrożeń w miejscach pracy, wykorzystuje się program

A. Excel
B. Word
C. Power Point
D. Access
BPO.01 Pytanie 219
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wyniki badań na zawartość metali ciężkich w glebach lekkich wskazują obecność: rtęci Hg=1,2 mg/kg suchej masy i miedzi Cu=50 mg/kg suchej masy. Czy przekroczone są dopuszczalne zawartości metali ciężkich w badanej glebie?

Dopuszczalne zawartości metali ciężkich w glebach
PierwiastekJednostkaZawartość w glebach
lekkichśrednichciężkich
Rtęć (Hg)mg/kg suchej masy0,81,21,5
Miedź (Cu)mg/kg suchej masy2550

A. Zawartość rtęci i miedzi są w normie.
B. Zawartość rtęci i miedzi są przekroczone.
C. Zawartość miedzi jest przekroczona, a zawartość rtęci jest w normie.
D. Zawartość rtęci jest przekroczona, a zawartość miedzi jest w normie.
BPO.01 Pytanie 220
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku wystąpienia wypadku przy pracy, co jest najpierw w obowiązku pracodawcy?

A. poinformowanie Państwowej Inspekcji Pracy
B. udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
C. zwolnienie pracownika, który ponosi winę za zdarzenie
D. zamknięcie zakładu
BPO.01 Pytanie 221
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile co najmniej metrów kwadratowych wolnej powierzchni podłogi powinno przypadać na jednego pracownika zatrudnionego w pomieszczeniu stałej pracy?

A. 2 m3 wolnej objętości pomieszczenia
B. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi
C. 3 m3 wolnej objętości pomieszczenia
D. 13 m2 wolnej powierzchni podłogi
BPO.01 Pytanie 222
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czym mierzy się ciężkość pracy fizycznej?

A. wydatek energetyczny
B. miernik energetyczny
C. przemiana materii
D. siła oporu pracy
BPO.01 Pytanie 223
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownikom przysługuje urlop macierzyński w przypadku narodzin jednego dziecka w wymiarze

A. 26 tygodni
B. jednego roku
C. 20 tygodni
D. 52 tygodni
BPO.01 Pytanie 224
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek dostarczenia instrukcji stanowiskowych w zakresie bhp spoczywa na

A. pracodawcy
B. kierowniku służby bhp
C. inspektorze bhp
D. komisji bhp
BPO.01 Pytanie 225
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kwestie dotyczące sposobu oraz procedury ustalania przyczyn i okoliczności wypadków w pracy regulowane są przez

A. Kodeks pracy i rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
B. dyrektywa europejska dotycząca bhp
C. Kodeks pracy i rozporządzenie Rady Ministrów
D. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
BPO.01 Pytanie 226
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie środki ochrony indywidualnej powinien doradzić pracownik służby bhp dla osoby obsługującej piec podczas pieczenia chleba?

A. Fartuch bawełniany
B. Rękawice skórzane
C. Rękawice termoodporne
D. Obuwie gumowe
BPO.01 Pytanie 227
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ustal, który plan zajęć młodocianego pracownika w czasie jednego roboczego dnia został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami

Kodeks pracy

Art.2005 § 2.

Tygodniowy wymiar czasu pracy młodocianego w okresie odbywania zajęć szkolnych nie może przekraczać 12 godzin. W dniu uczestniczenia w zajęciach szkolnych wymiar czasu pracy młodocianego nie może przekraczać 2 godzin.

A. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 2 godziny praktyki.
B. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 4 godziny praktyki.
C. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 3 godziny praktyki.
D. 6 godzin zajęć lekcyjnych, 5 godzin praktyki.
BPO.01 Pytanie 228
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do ryzyk związanych z uciążliwościami pracy nie wlicza się

A. przymusowa postawa ciała
B. nadzwyczajny wysiłek fizyczny
C. promieniowanie elektromagnetyczne
D. niewystarczające oświetlenie na stanowisku pracy
BPO.01 Pytanie 229
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zapewnienia, aby prace, w których może wystąpić szczególne zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, były realizowane przez

A. co najmniej dwie osoby, aby zapewnić asekurację.
B. pracownika wyposażonego w środki ochrony osobistej.
C. specjalistę zewnętrznego.
D. pracownika posiadającego odpowiedni certyfikat.
BPO.01 Pytanie 230
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do kategorii środków ochrony osobistej wchodzą

A. kabiny dźwiękoszczelne
B. tłumiki akustyczne
C. ochronniki słuchu
D. obudowy dżwiękoizolacyjne
BPO.01 Pytanie 231
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy zatrudnianie kobiet w ciąży na nadgodziny oraz w nocy jest

A. możliwe, jeżeli lekarz medycyny pracy wyrazi zgodę
B. zabronione
C. dopuszczalne
D. dopuszczalne, pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody pracownicy
BPO.01 Pytanie 232
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Który sposób ochrony należy zapewnić w pomieszczeniu pracy zagrożonym wydzielaniem się toksycznych gazów?

Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

§ 98. W pomieszczeniach, w których w wyniku awarii mogą wydzielać się substancje toksyczne lub palne, w ilościach mogących stworzyć zagrożenie wybuchem, pracodawca powinien zapewnić awaryjną wentylację wyciągową uruchamianą od wewnątrz i z zewnątrz pomieszczeń - zapewniającą wymianę powietrza dostosowaną do przeznaczenia pomieszczeń zgodnie z właściwymi przepisami i Polskimi Normami.

A. Klimatyzację i wentylację mechaniczną.
B. Wentylację mechaniczną nawiewno-wywiewną.
C. Nawiewy powietrza z wentylacji miejscowej.
D. Wentylację awaryjną wyciągową.
BPO.01 Pytanie 233
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do elementów psychofizycznych w miejscu pracy zalicza się

A. mikroorganizmy genetycznie zmienione
B. pole elektromagnetyczne
C. czynniki mutagenne
D. obciążenie emocjonalne
BPO.01 Pytanie 234
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy pracownicy mają prawo nosić własną odzież oraz obuwie robocze w miejscu pracy?

A. za zgodą swojego bezpośredniego przełożonego
B. jedynie na stanowiskach wskazanych przez związki zawodowe i społecznego inspektora pracy
C. za zgodą pracodawcy pod warunkiem, że spełniają one wymagania bhp
D. bez zgody pracodawcy
BPO.01 Pytanie 235
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osłony stałe w urządzeniach mechanicznych

A. należy je koniecznie oznakować kolorami bezpieczeństwa
B. powinny być łatwe do demontażu, bez potrzeby użycia narzędzi
C. powinny znajdować się w konstrukcyjnie przewidzianym miejscu i nie ma konieczności zmieniać ich koloru na inny niż ten, który zastosował producent
D. muszą być oznakowane kolorami bezpieczeństwa, zgodnie z wymaganiami zawartymi w Polskich Normach
BPO.01 Pytanie 236
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Która z wymienionych pozycji ciała przy pracy wywołuje najwyższe obciążenie statyczne układu mięśniowo-szkieletowego?

A. Stojąca w prost, z rękami wzdłuż ciała
B. Stojąca w pochyle, z dłońmi dotykającymi podłogi
C. Stojąca w pochyle, skręcona z rękami uniesionymi nad głową
D. Siedząca i w pozycji półsiedzącej
BPO.01 Pytanie 237
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek niezwłocznego powiadomienia o każdym wypadku przy pracy, który jest śmiertelny, ciężki lub zbiorowy?

A. odpowiedniego inspektora pracy oraz prokuratora
B. prokuratora oraz Urzędu Dozoru Technicznego
C. policji oraz prokuratora
D. policji oraz odpowiedniego inspektora pracy
BPO.01 Pytanie 238
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociany pracownik ma prawo do otrzymywania wynagrodzenia za pracę. Jaki procent przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej stanowi jego wynagrodzenie w drugim roku nauki?

§ 19. 1.Młodocianemu w okresie nauki zawodu przysługuje wynagrodzenie obliczane w stosunku procentowym do przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale, obowiązującego od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".

2. Stosunek procentowy wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, wynosi:

1) w pierwszym roku nauki - nie mniej niż 4%,

2) w drugim roku nauki - nie mniej niż 5%,

3) w trzecim roku nauki - nie mniej niż 6%.

§ 20. Młodocianym odbywającym przyuczenie do wykonywania określonej pracy przysługuje nie mniej niż 4% wynagrodzenia, o którym mowa w ust.1.

A. Nie mniej niż 5%.
B. Nie mniej niż 6%.
C. Nie mniej niż 4%.
D. Nie mniej niż 9%.
BPO.01 Pytanie 239
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsca w przestrzennej organizacji stanowiska pracy, które są dotykane przez operatora, takie jak narzędzia i elementy sterujące w kontekście ergonomii, określane są mianem

A. punktów kontaktowych
B. punktów manualnych
C. ergostyczników
D. zwornic
BPO.01 Pytanie 240
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji, gdy z powodów technicznych nie ma możliwości obniżenia hałasu poniżej dopuszczalnych norm higienicznych, pracownicy

A. powinni podjąć działania naprawcze
B. powinni być dodatkowo przeszkoleni
C. są zobowiązani używać ochronników słuchu
D. nie powinni podejmować pracy
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły